Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.023
Reaction score
143.408
Το focal sopra 3 εχει 91.5db ευαισθησια στο 1watt στο 1μ και δινει ανω οριο σε ισχυ 400w. Στα 4μ θα εχουμε χασει 12db αρα στο 1w στα 4μ θα εχει 79.5db spl σταθμη. Διαφορα 105-79.5=25.5db

Τι απαιτειται τωρα απο τα ενισχυτικα για peak στα 105 db στα 4μ.... ζητουνται 10 ^(25.5/10)x1W= 335 Watt κατα το peak

Τι σε κανει να πιστευεις οτι δεν το καλυπτει?

Και ημουν και αυστηρος με την πτωση -12db γιατι αυτη συμβαινει σε ανοιχτο χωρο χωρις room gain. Στην πραγματικοτητα η πτωση σταθμης θα ειναι πολυ λιγοτερη λογω room gain
Τα πόσα βατ "αντέχει" το φοκαλ, βάσει προδιαγραφών, άστα παλικάρι μου, γιατί άμα του δώσεις τόνο 50 κύκλων με ισχύ 400 βατ που λέει πως αντέχει, πάρε και σουβλάκια να ψήσεις στη φωτιά που θα πάρει. 🤪😂🤣😁

Δώσε διάγραμμα max SPL του εν λόγω φοκαλ.

Εάν τυχόν "πιστεύεις" πως μπορεί να παίξει δυνατότερα από το θεριό το Neumann 420 που έδειξα, πες μου να αρχίσω να γελάω από τώρα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Το 420 είναι main monitor.
Παίζει ασυμπιεστο υλικό σε στούντιος εδώ και δεκαετίες.

Το κάθε σόπρα αν το βάλεις να παίξει main monitor, θα γελάνε και οι πέτρες.

Μπες ψάξε ποια είναι τα main monitors από σοβαρές φίρμες, δες Adam, genelec, PMC, κλπ.

Για τέτοια ηχεία σου δείχνω σχεδιάγραμμα, και μου μιλάς για μύγες. 🤪😂🤣


ΥΓ. Σε μεγάλο χώρο, για να μαζέψεις τις "αντηχήσεις" (δηλαδή για να καταφέρεις ισχυρή πτώση της ενέργειας της έμμεσης στο πεδίο του χρόνου, για να ακούς τι παίζει το ηχείο κι όχι τι παίζει το δωμάτιο, ώστε να έχεις μετρήσιμα χαμηλό RdT, θέλει πολύ χρήμα φιλαράκι, περισσότερο από το κόστος των ηχείων.

ΥΓ. 2. Πάνε στου Αμίρ και διάβασε τα σχόλιά του στις ακουστικές εντυπώσεις του από το μπάσο του 420. Ψάξε μετά να βρεις παρόμοια σχόλια από τον ίδιο άνθρωπο με δοκιμές στον ίδιο χώρο για οποιοδήποτε άλλο ηχείο, ιδίως παθητικό. Καλό ψάξιμο σας ευχόμαστε.

ΥΓ. 3. Το φοκαλ σοπρα 3 που λες, με τα δύο 8" γουφερ, είναι σαφώς αξιοπρεπέστατο ηχείο, δεν διαφωνώ διόλου. Αλλά κοστίζει 20 χιλιάρικα, και θες κι άλλα λεφτά για οδήγηση και τα συναφή. Στο ίδιο χρήμα ξέρεις τι παίρνεις; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, ένα ζευγάρι μεγάλα genelec της σειράς the ones (δες τεστ στου Αμίρ, και max SPL), πακέτο με 2 σαμπ της φίρμας. Ένα ζευγάρι me geithein 901 με 16" γουφερ, και σαμπ στο πακέτο. Και δεν υπολογίσαμε τα λεφτά των ενισχυτών του φοκαλ ακόμα. 😎

Με 16" γουφερ στο δορυφόρο, και εγκεκριμένο για 4μ απόσταση ακρόασης, και με καρδιοειδή λοβό και με μαξ εσπιελ >120 dB όπως λέν τα me geithein, γίνεται δουλειά στα 4μ, και βάζεις σαμπ φυσικά.
Μόνον έτσι.

Ή με kii, με καρδιοειδή λοβό πάλι, και με τις βάσεις τους. Στα λεφτά που έχουν, όσα έχουν.

Ή με ντατς, πάλι καρδιοειδή, πάλι με τα σαμπ τους.

Κάποτε πρέπει να καταλάβετε ότι ξέρουμε πολύ καλά τι λέμε. Κάποτε πρέπει να μάθετε να ακούτε.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.887
Reaction score
2.114
Τα πόσα βατ "αντέχει" το φοκαλ, βάσει προδιαγραφών, άστα παλικάρι μου, γιατί άμα του δώσεις τόνο 50 κύκλων με ισχύ 400 βατ που λέει πως αντέχει, πάρε και σουβλάκια να ψήσεις στη φωτιά που θα πάρει. 🤪😂🤣😁

Δώσε διάγραμμα max SPL του εν λόγω φοκαλ.

Εάν τυχόν "πιστεύεις" πως μπορεί να παίξει δυνατότερα από το θεριό το Neumann 420 που έδειξα, πες μου να αρχίσω να γελάω από τώρα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Το 420 είναι main monitor.
Παίζει ασυμπιεστο υλικό σε στούντιος εδώ και δεκαετίες.

Το κάθε σόπρα αν το βάλεις να παίξει main monitor, θα γελάνε και οι πέτρες.

Μπες ψάξε ποια είναι τα main monitors από σοβαρές φίρμες, δες Adam, genelec, PMC, κλπ.

Για τέτοια ηχεία σου δείχνω σχεδιάγραμμα, και μου μιλάς για μύγες. 🤪😂🤣


ΥΓ. Σε μεγάλο χώρο, για να μαζέψεις τις "αντηχήσεις" (δηλαδή για να καταφέρεις ισχυρή πτώση της ενέργειας της έμμεσης στο πεδίο του χρόνου, για να ακούς τι παίζει το ηχείο κι όχι τι παίζει το δωμάτιο, ώστε να έχεις μετρήσιμα χαμηλό RdT, θέλει πολύ χρήμα φιλαράκι, περισσότερο από το κόστος των ηχείων.

ΥΓ. 2. Πάνε στου Αμίρ και διάβασε τα σχόλιά του στις ακουστικές εντυπώσεις του από το μπάσο του 420. Ψάξε μετά να βρεις παρόμοια σχόλια από τον ίδιο άνθρωπο με δοκιμές στον ίδιο χώρο για οποιοδήποτε άλλο ηχείο, ιδίως παθητικό. Καλό ψάξιμο σας ευχόμαστε.

ΥΓ. 3. Το φοκαλ σοπρα 3 που λες, με τα δύο 8" γουφερ, είναι σαφώς αξιοπρεπέστατο ηχείο, δεν διαφωνώ διόλου. Αλλά κοστίζει 20 χιλιάρικα, και θες κι άλλα λεφτά για οδήγηση και τα συναφή. Στο ίδιο χρήμα ξέρεις τι παίρνεις; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, ένα ζευγάρι μεγάλα genelec της σειράς the ones (δες τεστ στου Αμίρ, και max SPL), πακέτο με 2 σαμπ της φίρμας. Ένα ζευγάρι me geithein 901 με 16" γουφερ, και σαμπ στο πακέτο. Και δεν υπολογίσαμε τα λεφτά των ενισχυτών του φοκαλ ακόμα. 😎

Με 16" γουφερ στο δορυφόρο, και εγκεκριμένο για 4μ απόσταση ακρόασης, και με καρδιοειδή λοβό και με μαξ εσπιελ >120 dB όπως λέν τα me geithein, γίνεται δουλειά, και βάζεις σαμπ φυσικά.
Μόνον έτσι.

Κάποτε πρέπει να καταλάβετε ότι ξέρουμε πολύ καλά τι λέμε. Κάποτε πρέπει να μάθετε να ακούτε.
Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο. Εχουν και limiter...

Το sopra 3 με ενισχυτη 400w και πανω με dynamic range 20db που εχει η κλασικη και λιγο room gain μια χαρα αποδιδει peak 105db στα 4μ . Το ιδιο και το ζευγος kh420 απλως μαλλον δεν θα εχει το "πλουσιο" mid bass του focal και αλλα ποιοτικα χαρακτηριστικα του sopra που αφορουν τον ηχο.

Δεν παιρνεις studio monitors στο σαλονι, δε κανεις mixing, θελεις αλλο ηχο. Τα αντιπαθω τα studio monitors.

Αν θελεις να ομαλοποιησεις το μπασο βαζεις σαμπ και στο ηχειο δαπεδου. Αλλα αμφιβαλω αν καποιος ποτε ειπε οτι το μπασο του sopra 3 ακουγεται παραμορφωμενο.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.012
Reaction score
59.886
...
Μπορεις να προσθεσεις sub και στο μεγαλο ηχειο επισης ...
Δεν μπορείς υπό την έννοια προαιρετικού αλλά επιβάλλεται υπό την έννοια ... υποχρεωτικού.:sneaky:
Πες στο παράδειγμα που έθεσες ποιες αποστάσεις θα είχαν τα ηχεία και η MLP από τα αντίστοιχα όμορα τοιχώματα και θα βρίσκαμε για παραλληλεπίπεδο χώρο σε ποιες ζώνες αναμένεται να προέκυπταν τονώσεις και υποχωρήσεις.
Κατόπιν βρες διαγράμματα παραμόρφωσης και όχι αποκλειστικά για τις πρώτες οκτάβες σε στάθμες τάξης 100 dB + όπου το συν σημαίνει ότι η απαιτούμενη στάθμη σε τυπική απόσταση 1 μέτρου θα έπρεπε να είναι αρκετά ανώτερη σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο MLP.

Ως βοήθημα κατατίθεται κι ένα διάγραμμα ακουστότητας για ποσοστά δεύτερης αρμονικής παραμόρφωσης σε συνάρτηση με τη συχνότητα :
audibility of distortion.png

...

Και ημουν και αυστηρος με την πτωση -12db γιατι αυτη συμβαινει σε ανοιχτο χωρο χωρις room gain. Στην πραγματικοτητα η πτωση σταθμης θα ειναι πολυ λιγοτερη λογω room gain
Το κέρδος χώρου δεν επιδρά στις στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση μικρο και μακροδυναμικών αντιθέσεων.

Προσωπικά δεν είμαι και τόσο ασυμβίβαστος, μια χαρά ακούω κλασική και άλλα απαιτητικά σύγχρονα ιδιώματα βράδυα μετά την εργασία από πεντάϊντσα οδηγούμενα δικαναλικά με ασθενικούς τελικούς ενισχυτές και sub. Τηρώ όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις τόσο στη χωροταξία, διαχείριση σήματος όσο και στις ωφέλιμες στάθμες εννοείται υπό αρκετά χαμηλό θόρυβο υποβάθρου στο περιβάλλον όπου είναι εγκατεστημένο το ηχοσύστημα.
 


Μηνύματα
18.934
Reaction score
22.766
Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο.
Σε στέρεο ανάλογα την μίξη και εάν και τα δύο ηχεία παιζουν ακριβώς τα ίδια (δηλαδή στην ουσία σαν μόνο και όλα στο κέντρο) τότε είναι 3 db. Αλλιώς μπορεί να είναι απο 0 έως και 3 db. Τα 3 είναι σπάνιο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.023
Reaction score
143.408
Το ιδιο και το ζευγος kh420 απλως μαλλον δεν θα εχει το "πλουσιο" mid bass του focal
🤪😂🤪😁😁🤪😂🤣😂🤪😁😁🤪🤪😂🤣😂🤪😁😁🤪🤪😂🤣😂🤪😁😁🤪🤪😂🤣😂🤪😁


και αλλα ποιοτικα χαρακτηριστικα του sopra που αφορουν τον ηχο.
🤪😁🤪😂🤣😎😂😂🤪🤪😂😂🤣😂😂🤪🤪🤪😂😂🤣🤣😂🤪😁😁🤪😂😂😂😂🤪🤪😁🤪😂🤣🤣😂🤪😁😁🤪😂🤣🤣😂🤪😁😁🤪😂😂🤣😂🤪😁🤪😂🤣🤪😁🤪😂😂🤣

Να'σαι καλά φιλαράκι, τόσο γέλιο καιρό είχα να ρίξω! ❤
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.143
Reaction score
83.169
Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο. Εχουν και limiter...

Το sopra 3 με ενισχυτη 400w και πανω με dynamic range 20db που εχει η κλασικη και λιγο room gain μια χαρα αποδιδει peak 105db στα 4μ . Το ιδιο και το ζευγος kh420 απλως μαλλον δεν θα εχει το "πλουσιο" mid bass του focal και αλλα ποιοτικα χαρακτηριστικα του sopra που αφορουν τον ηχο.

Δεν παιρνεις studio monitors στο σαλονι, δε κανεις mixing, θελεις αλλο ηχο. Τα αντιπαθω τα studio monitors.

Αν θελεις να ομαλοποιησεις το μπασο βαζεις σαμπ και στο ηχειο δαπεδου. Αλλα αμφιβαλω αν καποιος ποτε ειπε οτι το μπασο του sopra 3 ακουγεται παραμορφωμενο.




paraskevas-netwix.gif
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.023
Reaction score
143.408
Δεν παιρνεις studio monitors στο σαλονι, δε κανεις mixing, θελεις αλλο ηχο. Τα αντιπαθω τα studio monitors.
Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για τις αρέσκειές σας σε γκόμενες, τάπερ, ταπετσαρίες, μπάμιες, κομοδίνα, αρώματα και άλλες συγκινήσεις.

Όπως γνωρίζουμε ΟΛΟΙ, ένα σοβαρό ηχείο μπορεί κάποιος να το αποκαλεί και studio monitor.

Ταυτόχρονα, εάν δε θέλετε τα ηχεία να είναι μαύρα κουτιά, έθεσα αρκετές μάρκες με ωραία χρωματιστά κουτιά, είτε genelec, είτε me geithein, είτε duch & duch είτε kii.

Τα τελευταία 3, με καρδιοειδή λοβό.

Το τι θα βγάλουν τα τελευταία 3 (με τη βάση του το kii) σε σχέση με το αξιοπρεπέστατο (επαναλαμβάνω) φοκαλ, επιτρέψτε μου να ξέρω καλύτερα από εσάς. 😎
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.294
Reaction score
15.484
δεν ακούμε κλασσική! προμπλεμ σόλβντ!
Το ξερουμε μρε Αρχιτρανσμεταλοφρικουλα :p ΜΟΝΟ ο Μαρκησιος ακουει κλασικη μουσικη:drinks: και απο βινυλια ουαου:dance2: και του λεω τι τα θες δωστα σε μενα αυτα ειναι αρχαια εσυ εισαι πολυκαναλος με τα σποτιφια και τα τινταλια κομπουζια οχι δεν εχει:p
Αλλα δε με τα δινει ο κιορατας:drinks:
 

Μηνύματα
1.887
Reaction score
2.114
Δεν μπορείς υπό την έννοια προαιρετικού αλλά επιβάλλεται υπό την έννοια ... υποχρεωτικού.:sneaky:
Πες στο παράδειγμα που έθεσες ποιες αποστάσεις θα είχαν τα ηχεία και η MLP από τα αντίστοιχα όμορα τοιχώματα και θα βρίσκαμε για παραλληλεπίπεδο χώρο σε ποιες ζώνες αναμένεται να προέκυπταν τονώσεις και υποχωρήσεις.
Κατόπιν βρες διαγράμματα παραμόρφωσης και όχι αποκλειστικά για τις πρώτες οκτάβες σε στάθμες τάξης 100 dB + όπου το συν σημαίνει ότι η απαιτούμενη στάθμη σε τυπική απόσταση 1 μέτρου θα έπρεπε να είναι αρκετά ανώτερη σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο MLP.

Ως βοήθημα κατατίθεται κι ένα διάγραμμα ακουστότητας για ποσοστά δεύτερης αρμονικής παραμόρφωσης σε συνάρτηση με τη συχνότητα :
View attachment 372044

Το κέρδος χώρου δεν επιδρά στις στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση μικρο και μακροδυναμικών αντιθέσεων.

Προσωπικά δεν είμαι και τόσο ασυμβίβαστος, μια χαρά ακούω κλασική και άλλα απαιτητικά σύγχρονα ιδιώματα βράδυα μετά την εργασία από πεντάϊντσα οδηγούμενα δικαναλικά με ασθενικούς τελικούς ενισχυτές και sub. Τηρώ όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις τόσο στη χωροταξία, διαχείριση σήματος όσο και στις ωφέλιμες στάθμες εννοείται υπό αρκετά χαμηλό θόρυβο υποβάθρου στο περιβάλλον όπου είναι εγκατεστημένο το ηχοσύστημα.
Εστω ορθογωνιο δωματιο 7μχ6μχ2.8μ με ογκο 118κ.μ

Για να υπολογισουμε τα αξιακα modes , δηλαδη τις συχνοτητες που προκυπτουν αυτα, χρησιμοποιουμε τον τυπο f= ταχυτητα του ηχου(343m/s)/ 2 * διασταση(καθε φορα ξεχωριστα, μηκος, πλατος , υψος) *n ( ακεραιος εως 4 για να υπολογισουμε εως 4ης ταξης modes)

Αρα στη διασταση του μηκους θα εχουμε f1=24.5hz f2=49 f3=73.5 f4=98, πλατους 28,6 57,2 85,8 114,4 και τελος υψους 61,3 και 122,5 πιο πανω δεν εχει νοημα γιατι σβηνουν γρηγορα , γιαυτο εδωσα 2 νουμερα στο υψος.

Οποτε παμε και βαζουμε πηγες (ηχεια ) και θεσεις ακροασης λαμβανοντας υποψιν τον τυπο διανομης πιεσης των αξονικων στασιμων κυματων σε παραλληλεπιπεδο χωρο.

Τωρα γενικα ισχυει οτι βαζουμε τα ηχεια και την MLP σε θεσεις που δεν συμπιπτουν με τον μπροστα τοιχο , τον πισω τοιχο και δεν ειναι ακριβως διασταση/2 (βυθιση λογω ρυθμου πιεσης για τον 1ο αξονικο mode) ή διασταση/3.

Θα βαζαμε τα ηχεια περιπου 60 εκ απο τον μπροστα τοιχο για να αποφυγουμε το πρωτο anti node f1=24.5hz, την MLP στα 3.4μ απο τον μπροστα τοιχο για να αποφυγουμε το mode στα 49hz και 1.6μ απο τους πλαινους τοιχους για να μη συμπεσουμε στη διασταση του πλατους στα κρισιμα σημεια 0 , 6μ και 3μ.

Δεν βρηκα δημοσιευμενη καμπυλη παραμορφωσης για τα sopra 3 αλλα συνηθως σε τετοιου επιπεδου ηχεια η παραμορφωση σε 90-100db spl ειναι <1% στα 200hz εως 5khz και κατω απο τα 100 λογω εκδρομης κωνου φτανει στα 2-4%, γενικοτερα κατω απο ορια αρμονικης παραμορφωσης του διαγραμματος σου.
 


Μηνύματα
5.587
Reaction score
9.716
Για να υπολογισουμε τα αξιακα modes , δηλαδη τις συχνοτητες που προκυπτουν αυτα, χρησιμοποιουμε τον τυπο f= ταχυτητα του ηχου(343m/s)/ 2 * διασταση(καθε φορα ξεχωριστα, μηκος, πλατος , υψος) *n ( ακεραιος εως 4 για να υπολογισουμε εως 4ης ταξης modes)
Κουράστηκα και μόνον που το διάβασα.
Πάρε χαρτί και μολύβι αγαπητέ δικάναλε και σημείωσε :tongue:


 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.877
Reaction score
33.459
εδω παραφραζω και παραθετω... τη γνωστη ατακα ελληνικου κιν/φου -τυφλα να χει ο Πεκινπα- .... εγω δε θελω πολυκαναλο....θελω μονοκαναλο και θανατο... 🐒
Εγώ δεν πάω Μέγαρο, θα μείνω με τον παίδαρο, τον θηλυκό εννοείται. :roflmao:
 


Μηνύματα
1.887
Reaction score
2.114
Οχι. Άλλαξε ακουστικά. Μια χαρά ακούγεται
Απλως αυτο το "βουπ" σβηνει πιο γρηγορα ομως υπαρχει κανονικοτατα στο κανονικο κομματι και αν δε το ακους η κανεις οτι δεν το ακους ειναι δικο σου θεμα .

Ετσι ειναι και σε μενα κανονικα - σβηνει πιο γρηγορα - απλως βγηκε στο μικροφωνο παραπανω ισως λογω της θεσης του - δε γνωριζω γιατι. (Αν ακουγα μπουμ στο χωρο θα αλλαζα θεση τα ηχεια απλως)

Η περιοχη 80-120 ειναι 2db πανω απο τα ιδανικα +-3db της καμπυλης B&K και στα 40hz υπαρχει ενα mode αλλα αντισταθμιζεται απο την πτωση της σταθμης των ηχειων γυρω απο αυτη την συχνοτητα οποτε παλι δεν ακουγεται μπουμ.

Οσο για το κομματι που επαιξα ακολουθει μια αναλυση ως προς το συχνοτικο περιεχομενο απο το chat gpt
----------------------------------------------------------------------------


"Το «The Chairman’s Waltz» από το soundtrack του Memoirs of a Geisha είναι δομημένο γύρω από σόλο βιολί, σόλο τσέλο, έγχορδα ορχήστρας και άρπα, με ελαφρά κρουστά και ξύλινα πνευστά. Αν το χωρίσουμε σε εύρη:


Ζώνη (Hz)Κύρια όργανα & στοιχείαΧαρακτηριστικά ενέργειας
20 – 60Υποβραχίονες διπλού μπάσου, χαμηλές πιτσικάτο άρπαςΠολύ περιορισμένο περιεχόμενο· υπαρμόνιες, πάτημα πιτσικάτο
60 – 120Κιθάρες εγχόρδων (τσέλο), βάση αβαντάζ στα φωνητικά έγχορδαΕλαφρά ενίσχυση σε pizzicato και χαμηλό τσέλο
120 – 400Κορμός εγχόρδων (βιόλα, βιολιά στο forte), μεσαίο σώμα άρπαςΚύρια μεσαία ενέργεια· «ζεστασιά» και σώμα εγχόρδων
400 – 1 000Σόλο βιολί (θεματική μελωδία), άρπα, ξύλινα πνευστά (φλούτα, όμποε)Μελωδικό bandwidth, articulation του βιολιού
1 000 – 4 000Προβολή του σόλο βιολιού, τόνωση των overtones εγχόρδων, λεπτές λεπτομέρειες άρπαςΜεταξένια μελωδία, άνεση ψιθύρων και pizzicato
4 000 – 8 000Reverb/ambience αίθουσας, κράτημα αρμονικών από κορνέτα/ξύλινα, κορυφές κρουστών (χαλινάρια)«Αέρας», χώρος, sparkle
8 000 – 12 000Ψηλά overtones της κορδέλας βιολιού, άρπα, ταχύτατα pizzicatoΠολύ χαμηλή στάθμη· κύρια για αίσθηση προσπασίας

  • Low end (< 60 Hz): πρακτικά απουσιάζει – το κομμάτι δεν περιέχει βαθύ organ ή τύμπανα.
  • Bass (60–120 Hz): pizzicato basso continuo, βάθος τσέλου, άρπα.
  • Low-mid (120–400 Hz): «σώμα» εγχόρδων (βιολιά, βιόλες, τσέλα).
  • Mid (400–1 000 Hz): μελωδία σόλο βιολιού & τσέλου, κύριες συχνότητες άρπας.
  • High-mid (1–4 kHz): προσδιορισμός χαρακτήρα βιολιού, αίσθηση τόξου & λεπτομέρειας.
  • Presence & brilliance (4–12 kHz): χώρος, ουρανίσκος αίθουσας, shimmer άρπας/κριτσιμάτων.

Γενικά, το φάσμα συγκεντρώνεται ανάμεσα στα 120 Hz–4 kHz, με κορυφαία πυκνότητα στους 200–800 Hz (το «σώμα» της μελωδίας και των εγχόρδων). Οι υπόλοιπες ζώνες επικουρούν: οι bass υποχωρήσεις παραμένουν φυσικές (όχι πλήρεις dips, αλλά ήπιες), ενώ τα πρίμα και το ambience δίνουν το «άνοιγμα» και τον αέρα της ηχογράφησης."
 
Last edited:

Μηνύματα
1.887
Reaction score
2.114
Η αληθεια βεβαια ειναι οτι γ@μηθηκε το θεμα της ηχογραφησης γιατι

  1. HEVC + AAC audio
    • Το iPhone15 γράφει σε HEVC container με AAC-LC ή AAC-HE codec. Αυτά συνήθως “κόβουν” πρακτικά ό,τι είναι κάτω από ~40–60 Hz (η συχνότητα αποκοπής) και ρίχνουν bit-rate στα χαμηλά,
    • Για να μη φαίνεται αποκλεισμένο το μπάσο σε laptop/τηλεόραση, βάζουν ένα shelving boost στα 80–120 Hz ώστε αυτά τα εργαλεία να ακούγονται πληρέστερα. Το αποτέλεσμα: το pizzicato άρπας/τσέλου ακούγεται “φουσκωτό” και παρατεταμένο.
  2. Imgur transcoding
    • Το Imgur παίρνει το αρχικό HEVC/V-codec, το μετατρέπει σε H.264 + AAC @ ~128 kbps stereo.
    • Αυτή η δεύτερη κωδικοποίηση εφαρμόζει συνήθως dynamic range compression (για να “ομογενοποιήσει” τις στάθμες) και low-shelf EQ (να δοθεί bass “presence” στα κοινά playback συστήματα).
    • Έτσι, στις δυο μετατροπές το 80–120 Hz μπορεί να ενισχυθεί έως +6 dB, ενώ οι κάτω συχνότητες καταργούνται — κι ακούγεται ένα “boom” που στη συνέχεια πέφτει αργότερα απ’ ό,τι στο “καθαρό” master.
  3. Phone-mic response
    • Το μικρόφωνο του τηλεφώνου έχει φυσικό resonance στο ~100 Hz (για να “νιώθεις” bass στις φωνές), οπότε ο,τι και αν ηχογραφεί βοηθάει κι άλλο στο “boom”.
Γιατί στην κανονική ακρόαση δεν το ακούς τόσο
  • Κυβισμός ηχείων & room decay: οι μεγάλες καμπίνες και το χώρο σου απορροφούν/διαχέουν τις παλμικές αιχμές πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι ένα εικονικό “φιλικό προς ακουστικά” room μοντέλο.
  • Flat-response playback: όταν ακούς στα ακουστικά με flat EQ, ή το ίδιο αρχείο WAV/FLAC, δεν έχει τις double-compression πόζες και το shelving boost των 80–120 Hz, άρα το pizzicato ακούγεται πιο “ξέπλυτο” και σβήνει πιο γρήγορα.
Τι να κάνεις για πιο ρεαλιστικό capture
  1. Αποφυγή Imgur
    – Μοιράσου ένα WAV/FLAC ή υψηλό-bitrate .m4a μέσω iCloud/Drive ώστε να μην περάσει από δεύτερη κωδικοποίηση.
  2. Διεγέρσεις για measurement
    – Κάνε μια sweep μέτρηση με REW & UMIK-1 — αυτές οι raw μετρήσεις δεν περνάνε από codec και δείχνουν την αληθινή συμπεριφορά των mains στο δωμάτιο.
  3. Εναλλακτικό sharing
    – Αν θες να μοιραστείς πάλι video, χρησιμοποίησε δικό σου H.264 export με no EQ, no loudness, ώστε να μην φουσκώσει τεχνητά το μπάσο.
Με αυτά θα δεις ότι το αρχικό κομμάτι έχει μόνο λίγα dB pizzicato στα 60–120 Hz, που πέφτουν αμέσως σε «καθαρή» ακρόαση."
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.706
Μηνύματα
3.023.790
Members
38.482
Νεότερο μέλος
marina zakalka
Top