Joint DIY

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.842
Απάντηση: Re: Joint DIY

Και οι 2 μας έχουμε ξακαθαρίσει ότι αμα είναι να φτιάξετε κάτι σε ριμπονάκι , είμαστε μέσα ....
Έχει ξεκαθαριστεί τι θα φτιάξουμε, ύστερα και από τη σχετική ψηφοφορία.
Επίσης ειπώθηκε πως μπορεί τα "τελάρα" να τρέξουν παράλληλα, χωρίς φυσικά να εννοείται υποχρεωτική η συμμετοχή αυτών που δήλωσαν συμμετοχή στο "επίσημο" project.

Ας το διαχωρίσουμε μέσα στο μυαλό μας για να μη λέμε τα ίδια και τα ίδια, και δίνουμε την εντύπωση πως είμαστε αναποφάσιστοι και τελικά :409:.

Είναι κατανοητό έτσι όπως το λέω, ή πρέπει να το κάνω λιανά; :125:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Ανακεφαλαίωσις v.826, να τ' αφήσω;

  1. Costas Coyias
  2. Νίκος Τσαρουχάς
  3. anemelos
  4. ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
  5. vlasis
  6. costas EAR
  7. ΜΙΧΑΗΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
  8. χρηστος
  9. ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.
  10. thanasis k.
  11. Regunus
  12. Σπύρος Μπλάτσιος
  13. Stratos M.
  14. Timbre
  15. gbour
  16. skaloumbakas
  17. platon
  18. tmjuju
  19. Τσαντουλής Βασίλης
Άντε ρε παιδιά και κανένας άλλος, να βάλουμε και ακροδέκτες WBT, να σκάσουν οι οχτροί μας και να φύγει και ο κόκκος... :114:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Μέση λύση

Woofer : Seas CA26RFX H1305 – 350€
Mid : SEAS CA18RLY H1217 – 135€
Tweeter : Raal 70-10 - 500€ περίπου
Cross :
Καμπίνες :

Σύνολο για μεγάφωνα 985€

Λοιπόν, παίδες νομίζω πως δεν χρειάζεται να το κουράσουμε άλλο με τα μεγάφωνα. Το γούφερ και το μιντ είναι διαθέσιμα από την εδώ αντιπροσωπεία σε εξαιρετική τιμή, ενώ για τουίτερ, το μικρό Raal είναι μια χαρά. Έτσι κι αλλιώς, θα χρειαστεί να το φιμώσουμε, να κατέβει 2-3 ντιμπιά, ενώ από πλευράς στάθμης, με δεδομένη την ισχύ και την ευαισθησία του, ήδη υπερκαλύπτει τα υπόλοιπα δύο μεγάφωνα. Έτσι, δεν έχει νόημα να συζητούμε για το μεγάλο, που θα πάει χαμένο. Να ήταν σε μεγάλο ηχείο με δυό 12άρια γούφερ, εκεί μάλιστα. Αναμένω απάντηση από τον κατασκευαστή του, εδώ δίπλα στη Σερβία, μήπως επιτύχουμε καμιά καλύτερη τιμούλα, αλλά σε κάθε περίπτωση, μπορεί να έρθει ένα ζευγάρι από Parts Express με 500€ και είμαστε εντάξει.

Πριν προχωρήσουμε, σας παρακαλώ να συμφωνήσετε σε κάτι βασικό. Πρώτα θα είναι αυτό το ηχείο Απ’Ολων και μετά ο,τιδήποτε άλλο. Πρώτα θα συμμετάσχουμε στη δημιουργία του, και μετά θα το κάνουμε σωστό, τέλος πάντων όσο σωστό μπορέσουμε, αν μπορέσουμε. Ο Μιχάλης θα κροσάρει τα μεγάφωνα, κάποιος άλλος θα υπολογίσει τα κουτχιά, ένας τρίτος θα φτιάξει το μηχανολογικό σχέδιο, και πάει λέγοντας. Μη χυμήξετε να τους φάτε! Όπου δείτε στραβή, ειδοποιήστε, κι από κοντά, όσο ξέρω και όπου μπορώ, θα λέω κι εγώ τη λαλακία μου.

Ξεκινάμε από το κεφάλι. Ανέμελε, εδώ θα βρεις το φύλλο προδιαγραφών του Raal 70-10 καθώς επίσης και εδώ. Κατέβασέ τα και τα δύο αρχεία σε παρακαλώ, και διασταύρωσε τις μηχανολογικές διαστάσεις. Αν συμφωνούν, προχωρείς. Επίσης, ό,τι μηχανολογικό χρειαστείς για το μιντ και το γούφερ, θα το βρεις εδώ και εδώ. Ξεκίνα το σχέδιο της μπάφλας της κεφαλής, και φτιάξε τις οπές των μεγαφώνων με την ανάλογη πατούρα, ώστε και τα δύο να έρθουν «πρόσωπο» με την επιφάνεια της μπάφλας. Φρόντισε να αφήσεις έναν αέρα 20mm μεταξύ του χείλους της πατούρας του ενός με το άλλο μεγάφωνο, καθώς επίσης και με τις ακμές της μπάφλας. Δηλαδή, μη κάνεις τη μπάφλα ψηλότερη από όσο είναι το ύψος της πατούρας του τουίτερ, συν τη διάμετρο αυτής του μιντ, συν τρία 20άρια, επάνω - ανάμεσα - κάτω. Το πλάτος κανόνισε να είναι ίσο με τη διάμετρο της πατούρας του μιντ συν δύο 20άρια, αριστερά και δεξιά.

Μιχάλη, μπορείς να ξεκινήσεις το κρος. Φρόντισε να κατεβάσεις το τουίτερ 2-3dB, να έρθει στα ίσα με τα υπόλοιπα μεγάφωνα, (κάπου στα 90-91dB), και ξεκίνα το από τα 3KHz ή παραπάνω, αλλά όχι πολύ παραπάνω, (όχι πάνω από τα 4,5KHz, αν γίνεται φυσικά, δες το). Για το κάτω κροσάρισμα, κανόνισέ το όπως νομίζεις. Θεωρώ πως το γούφερ μπορεί να πάει άνετα μέχρι τα 500Hz. Μη το κόψεις πολύ χαμηλά, θα μας βγει το κροσόβερ ο κούκος αηδόνι. Επίσης, προτείνω να αποκλείσουμε εξ αρχής την 1η τάξη, παίξε καλύτερα με 3η. Απόρριψε ο,τιδήποτε σου ρίχνει την αντίσταση κάτω από τα 3,5Ω από τα 500Hz και κάτω. Αν σου βγει κανένα σουβλί 3Ω στα 5KHz για κλάσμα οκτάβας, τότε ΟΚ. Χαμηλά όμως, μη σου φύγει πολύ κάτω. Η φάση αν σου βγει μικρότερη από ±45° θα είμαστε ΟΚ και σ’ αυτό το θέμα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Κάποιοι από τους υπόλοιπους, σας παρακαλώ ψάξτε για box calculators, και υπολογίστε τον όγκο της καμπίνας του mid, η οποία θα είναι κλειστή. Υπολογίστε την με δύο ή τρεις διαφορετικές εφαρμογές, για να διαστευρώσετε το αποτέλεσμα, κι αν δεν βαριέστε, στήστε και έναν υπολογισμό στο Excel. Φυσικά, θα χρειασθείτε τις παραμέτρους του μεγαφώνου, που θα βρείτε στο φύλλο προδιαγραφών, που υπάρχει σε pdf εδώ.
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Ξεκινάμε με κλειστή, κι αν χρειαστεί οπή, βλέπουμε. (Που δεν θα χρειαστεί, ό,τι και να κάνει το μεγάφωνο, 6,5άρι μεγάφωνο είναι, θα κατέβει στα 200-250Hz)...
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.842
Απάντηση: Joint DIY

Οι καμπίνες θα είναι σχήματος παραλληλεπιπέδου;
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Re: Απάντηση: Joint DIY

Οι καμπίνες θα είναι σχήματος παραλληλεπιπέδου;
Ναι. Ευκολία. Τα μεγάφωνα στοιχισμένα κατά τον κατακόφυφο άξονα.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.297
Reaction score
1.374

Attachments


Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Μέση λύση

Woofer : Seas CA26RFX H1305 – 350€
Mid : SEAS CA18RLY H1217 – 135€
Tweeter : Raal 70-10 - 500€ περίπου
Cross :
Καμπίνες :

............

Μιχάλη, μπορείς να ξεκινήσεις το κρος. Φρόντισε να κατεβάσεις το τουίτερ 2-3dB, να έρθει στα ίσα με τα υπόλοιπα μεγάφωνα, (κάπου στα 90-91dB), και ξεκίνα το από τα 3KHz ή παραπάνω, αλλά όχι πολύ παραπάνω, (όχι πάνω από τα 4,5KHz, αν γίνεται φυσικά, δες το). Για το κάτω κροσάρισμα, κανόνισέ το όπως νομίζεις. Θεωρώ πως το γούφερ μπορεί να πάει άνετα μέχρι τα 500Hz. Μη το κόψεις πολύ χαμηλά, θα μας βγει το κροσόβερ ο κούκος αηδόνι. Επίσης, προτείνω να αποκλείσουμε εξ αρχής την 1η τάξη, παίξε καλύτερα με 3η. Απόρριψε ο,τιδήποτε σου ρίχνει την αντίσταση κάτω από τα 3,5Ω από τα 500Hz και κάτω. Αν σου βγει κανένα σουβλί 3Ω στα 5KHz για κλάσμα οκτάβας, τότε ΟΚ. Χαμηλά όμως, μη σου φύγει πολύ κάτω. Η φάση αν σου βγει μικρότερη από ±45° θα είμαστε ΟΚ και σ’ αυτό το θέμα.

........................

ΟΚ Κωστα.
Θεωρω οριστικη την επιλογη των παραπανω μεγαφωνων.

Απο οσα υποδεικνυεις σαν γραμμη πλευσης οσον αφορα τα κρος, αντιλαμβανομαι οτι δεν γνωριζεις τον βαθμο εμπλοκης μου σε αυτα τα θεματα, και σε ποιο επιπεδο προσομοιωσης δουλευει το συγκεκριμενο προγραμμα. Υπομονη λοιπον και θα κρινεις απο το αποτελεσμα.
Οσο για το κοστος των πηνιων για τα Woofer, σου λεω απο τα πριν οτι θα υπαρχουν δυο εναλλακτικες λυσεις ως προς την ποιοτητα και φυσικα την τιμη.

Προς το παρον λειπουν μερικα στοιχεια.

1) Κατα τον υπολογισμο των φιλτρων στο LSPcad συνυπολογιζονται και οι σχετικες θεσεις των μεγαφωνων επανω στην μπαφλα, δηλαδη οι αποστασεις μεταξυ κεντρων στο κατακορυφο, και το βαθος του πηνιου φωνης του καθενος μεγαφωνου απο την επιφανεια της μπαφλας.
Αυτο εαν μας ενδιαφερει η διασπορα στο κατακορυφο επιπεδο και κυριως η φασικη συμπτωση στις περιοχες κρος, σε συγκεκριμενη αποσταση ακροασης.

Αυτο σημαινει οτι οποιος σχεδιασει τις καμπινες πρεπει να βρισκεται σε επικοινωνια μαζι μου, για να συνδιαστουμε στο θεμα των τελικων συντεταγμενων των μεγαφωνων. Εαν πχ υπαρχει κλιση της μπαφλας της επανω καμπινας ως προς την κατακορυφο πρεπει να το γνωριζω.

Για να γινει σωστη δουλεια, καλο θα ειναι η κατω καμπινα (woofer) και η επανω καμπινα (mid - tweeter) να εχουν συγκεκριμενη θεση η μια επανω στην αλλη, που θα οριζεται απο καποιο ειδος οδηγου, Αυτο σιγουρα ειναι αντικειμενο του σχεδιασμου, αλλα το μεσα-εξω τουλαχιστον θα πρεπει να μπορει να μεταβαλεται κατα το πειραματικο σταδιο.


2) Θα χρειαστει να εισαγω στο προγραμμα τα στοιχεια των μεγαφωνων (καποιες παραμετρους, και τις καμπυλες SPL και IMP).
Για τα SEAS θα τα κατεβασω απο το site του κατασκευαστη.
Για το RAAL υπαρχουν καπου και δεν τα εχω δει ?

3) Αλλο σημαντικο θεμα ειναι η θεση των κροσοβερ. Δεν μπορουν ανα ειναι πολυ κοντα σε μαγνητη μεγαφωνου, αλλα ταυτοχρονα δεν πρεπει να υπαρχουν μεγαλα μηκη καλωδιων μεσα στα κουτια. Θα το δουμε κατα την σχεδιαση των καμπινων. Το πιο πιθανο ειναι να σπασουν σε δυο κομματια.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.614
Reaction score
4.151
Άντε ρε παιδιά και κανένας άλλος, να βάλουμε και ακροδέκτες WBT, να σκάσουν οι οχτροί μας και να φύγει και ο κόκκος... :114:
Εμένα γιατί με ξεχνάτε;:110:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
A, πολύ ωραία!

1. Costas Coyias
2. Νίκος Τσαρουχάς
3. anemelos
4. ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
5. vlasis
6. costas EAR
7. ΜΙΧΑΗΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
8. χρηστος
9. ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.
10. thanasis k.
11. Regunus
12. Σπύρος Μπλάτσιος
13. Stratos M.
14. Timbre
15. gbour
16. skaloumbakas
17. platon
18. tmjuju
19. Τσαντουλής Βασίλης
20. gstriftos
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
1) Κατα τον υπολογισμο των φιλτρων στο LSPcad συνυπολογιζονται και οι σχετικες θεσεις των μεγαφωνων επανω στην μπαφλα, δηλαδη οι αποστασεις μεταξυ κεντρων στο κατακορυφο, και το βαθος του πηνιου φωνης του καθενος μεγαφωνου απο την επιφανεια της μπαφλας.
Αυτο εαν μας ενδιαφερει η διασπορα στο κατακορυφο επιπεδο και κυριως η φασικη συμπτωση στις περιοχες κρος, σε συγκεκριμενη αποσταση ακροασης.

Αυτο σημαινει οτι οποιος σχεδιασει τις καμπινες πρεπει να βρισκεται σε επικοινωνια μαζι μου, για να συνδιαστουμε στο θεμα των τελικων συντεταγμενων των μεγαφωνων. Εαν πχ υπαρχει κλιση της μπαφλας της επανω καμπινας ως προς την κατακορυφο πρεπει να το γνωριζω.

Για να γινει σωστη δουλεια, καλο θα ειναι η κατω καμπινα (woofer) και η επανω καμπινα (mid - tweeter) να εχουν συγκεκριμενη θεση η μια επανω στην αλλη, που θα οριζεται απο καποιο ειδος οδηγου,
Έχεις pm.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.021
Reaction score
127.716
KK τα μεγάφωνα είναι τζετ, άριστα (με τόνο).

Θα ήθελα λίγο να ξεκαθαρίσεις (δε κατάλαβα) γιατί κλειστή καμπίνα, και βασικά ποιά από τις δυό καμπίνες λες κλειστή, την επάνω (του μιντγούφερ) ή την κάτω (του γούφερ)?

Δε ξέρω με ποιόν τρόπο ευνοείται το συγκεκριμένο μιντγούφερ, αλλά ίσως θα είναι καλύτερο να επιλέξουμε μεταξύ ακουστικής ανάρτησης και (φτού κακά) οπής ανάκλασης χαμηλών, με γνώμονα την επίτευξη απόκρισης από τον "δορυφόρο" όσο πιο χαμηλά γίνεται (συχνοτικά).

In fact αποκοπή στους 400Hz είναι μάλλον κακή ιδέα, είναι περιοχή SOS για μη αποκοπή εκεί, κάνει κακό στις "φωνές". Στους 100 θα ήταν πολύ πολύ καλύτερα, άντε στους 120. Προσωπικά, κοιτώντας τις προδιαγραφές του εν λόγω μιντγούφερ (ή γούφερ) θα το κρόσαρα κάπου στους 80-90Hz.

Το ρίμπον περί τους 2,5Kz, άντε 2,2ΚΗζ, πιο κάτω θα το πάρουμε στα χέρια (πιστεύω, αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με). Και με γερή αποκοπή, θα έλεγα 4ης τάξης λου ρου.

Άσχετη με τον παραπάνω συλλογισμό, δηλαδή με τους ουσιαστικούς λόγους που προτείνω τα παραπάνω, αλλά συναφής με την αρχική ιδέα για πχ χρήση του δορυφόρου χωρίς κάτω καμπίνα ως κεντρικό σε 5-7.1 εγκατάσταση, είναι η χρηστικότητα του "δορυφόρου" σε τέτοια εφαρμογή αν έχει ικανή απόκριση προς τα κάτω. Αν παίζει από >200 και πάνω, η χρήση του σε τέτοια εφαρμογή σχεδόν ....εξανεμίζεται.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Στην καμπίνα της κεφαλής αναφέρομαι γιατρέ μου, και έχεις δίκιο που διερωτάσαι, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η κλειστή καμπίνα είναι το ζητούμενο, καθώς αυτή έχει τα λιγότερα μειονεκτήματα από όλες τις άλλες οψιόν, της ανοικτής μπάφλας συμπεριλαμβανομένης. Η οπή είναι ένα ακόμη μεγάφωνο, και αποτελεί ποιοτική παραχώρηση και επιλέγεται ως συμβιβασμός εκεί, όπου χρειάζεται έκταση χαμηλά τέτοια, που δεν μπορεί να επιτευχθεί αλλιώς. Την απαιτούμενη έκταση, το συγκεκριμένο μεγάφωνο ήδη την έχει με κλειστή καμπίνα, καθώς επιτυγχάνει f3 65Hz, οπότε δεν χρειάζεται οπή. Ούτε το συγκεκριμένο γούφερ τη χρειάζεται, αλλά εκεί προτείνω να ακολουθήσουμε την πεπατημένη λύση της οπής –μη μας την πουν και ότι θα έχει «κλινικό» μπάσο.

Όσον αφορά το κρος, εάν είναι σωστό, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Και το κρος θα είναι σωστό. (Με ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα, γενικά με μονάδες που παρουσιάζουν αντίσταση με μιγαδικό μέρος, δεν επιλέγεις το κρος εντελώς όπου θέλεις)…
 

Μηνύματα
90
Reaction score
0
Αν ο δορυφόρος δεν μπορεί να σταθεί από μόνος του (cross στα 200), τότε δεν υπάρχει λόγος να είναι ξεχωριστός από το woofer. Η κάνω λάθος;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
Αν ο δορυφόρος δεν μπορεί να σταθεί από μόνος του (cross στα 200), τότε δεν υπάρχει λόγος να είναι ξεχωριστός από το woofer. Η κάνω λάθος;
Θα δεις! :126:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.690
Reaction score
12.401
KK τα μεγάφωνα είναι τζετ, άριστα (με τόνο).

Θα ήθελα λίγο να ξεκαθαρίσεις (δε κατάλαβα) γιατί κλειστή καμπίνα, και βασικά ποιά από τις δυό καμπίνες λες κλειστή, την επάνω (του μιντγούφερ) ή την κάτω (του γούφερ)?

Δε ξέρω με ποιόν τρόπο ευνοείται το συγκεκριμένο μιντγούφερ, αλλά ίσως θα είναι καλύτερο να επιλέξουμε μεταξύ ακουστικής ανάρτησης και (φτού κακά) οπής ανάκλασης χαμηλών, με γνώμονα την επίτευξη απόκρισης από τον "δορυφόρο" όσο πιο χαμηλά γίνεται (συχνοτικά).

In fact αποκοπή στους 400Hz είναι μάλλον κακή ιδέα, είναι περιοχή SOS για μη αποκοπή εκεί, κάνει κακό στις "φωνές". Στους 100 θα ήταν πολύ πολύ καλύτερα, άντε στους 120. Προσωπικά, κοιτώντας τις προδιαγραφές του εν λόγω μιντγούφερ (ή γούφερ) θα το κρόσαρα κάπου στους 80-90Hz.

Το ρίμπον περί τους 2,5Kz, άντε 2,2ΚΗζ, πιο κάτω θα το πάρουμε στα χέρια (πιστεύω, αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με). Και με γερή αποκοπή, θα έλεγα 4ης τάξης λου ρου.

Άσχετη με τον παραπάνω συλλογισμό, δηλαδή με τους ουσιαστικούς λόγους που προτείνω τα παραπάνω, αλλά συναφής με την αρχική ιδέα για πχ χρήση του δορυφόρου χωρίς κάτω καμπίνα ως κεντρικό σε 5-7.1 εγκατάσταση, είναι η χρηστικότητα του "δορυφόρου" σε τέτοια εφαρμογή αν έχει ικανή απόκριση προς τα κάτω. Αν παίζει από >200 και πάνω, η χρήση του σε τέτοια εφαρμογή σχεδόν ....εξανεμίζεται.
Η συχνότητα διαχωρισμού μεταξύ woofer και mid θα πρέπει να είναι μεταξύ 150 και 350 κύκλων το πολύ, με προτιμότερη γύρω στους 250 κύκλους.Εκεί το mid θα εκτελεί μικρότερες διαδρομές, οπότε καθαρότερη-ευκρινέστερα μεσαία, με πολύ ευεργετικά αποτελέσματα και για τον ενισχυτή σε περίπτωση διενίσχυσης.

Τα tweeter Ribbon έχουν πολύ σταθερή αντίσταση, +-5% το πολύ από την ονομαστική τους τιμή. Αυτό όσον αφορά τη σχεδίαση του κυκλώματος διαχωρισμού. Επίσης δε τίθεται θέμα ισχύος σε συχνότητες πάνω από 2,5KHz. Έχουν τεράστια αντοχή.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.212
Reaction score
20.913
1. Costas Coyias
2. Νίκος Τσαρουχάς
3. anemelos
4. ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
5. vlasis
6. costas EAR
7. ΜΙΧΑΗΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
8. χρηστος
9. ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.
10. thanasis k.
11. Regunus
12. Σπύρος Μπλάτσιος
13. Stratos M.
14. Timbre
15. gbour
16. skaloumbakas
17. platon
18. tmjuju
19. Τσαντουλής Βασίλης
20. gstriftos
21. openears

Οκ, μαζευόμαστε σιγά - σιγά.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.134
Μηνύματα
2.889.924
Members
37.994
Νεότερο μέλος
JimmyVas1978
Top