- Μηνύματα
- 55.326
- Reaction score
- 138.063
Άντε καλά, τα ξαναλέμε σε μια δεκαετία που μπορεί να μάθεις και κάτι.
Klipsch είπες, ε;Έτσι όπως το λες στα επόμενα κρύα που θα πιάσουν καλύτερα να τα ριξω στο τζάκι και εγω και οι περισσότεροι εδώ μέσα
Ντροπήσ'Klipsch είπες, ε;
Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;Ο στόχος της επίτευξης ομοιογενούς στο ακουστό φάσμα Ρυθμού μείωσης της ενέργειας της έμμεσης (του χώρου), δηλαδή ο στόχος της επίτευξης σταθερής τιμής RT 60 σε όλο το φάσμα, είναι να μην αλλοιώνεται η άμεση ακτινοβολία του (σωστού σπινοράματος) δορυφόρου μας, από την άθροιση σε αυτήν της έμμεσης ενέργειας του χώρου.
Δηλαδή, παίρνουμε ένα σοβαρό ηχείο, με σοβαρό σπινοραμα, το οποίο σημαίνει πως ό,τι παίζει το ηχείο στην ευθεία (ον αξις), το ίδιο παίζει και εκτός άξονα (οφ αξις), άρα δίνει στο χώρο ηχητική ενέργεια με ισορροπία στο φάσμα.
Εμείς, όταν καθόμαστε στην mlp, σε οποιονδήποτε χώρο, δεν ακούμε μόνον την άμεση (ον αξις) ενέργεια από το δορυφόρο, αλλά ακούμε το άθροισμα της άμεσης, με την ενέργεια του χώρου (έμμεση).
Εφόσον έχει ο χώρος τέτοια φροντίδα ώστε να ρίχνει ομοιόμορφα την ενέργειά του (έμμεση) σε όλο το φάσμα, τότε η ενέργεια του χώρου (έμμεση), προστιθέμενη στην ενέργεια της άμεσης ακτινοβολίας που ακούμε στην ευθεία από το ηχείο στην mlp, μας δίνει τελικά ένα ισορροπημένο άκουσμα, χωρίς τονώσεις ή υποχωρήσεις στο φάσμα, δηλαδή ακούμε ισορροπημένα και σωστά, δηλαδή ακούμε αυτό ακριβώς που παίζει ο σωστός δορυφόρος μας.
Αν ο χώρος δεν έχει ισορροπημένη μείωση ενέργειας στο φάσμα, δηλαδή αν το μετρήσιμο RT 60 δεν έχει σταθερή τιμή στο φάσμα, τότε η ενέργεια του χώρου δεν θα έχει την τονική ισορροπία του δορυφόρου, αλλά θα έχει μια αλλοιωμένη διαφορετική τονική ισορροπία, και προστιθέμενη αυτή η ενέργεια στην άμεση του δορυφόρου, θα μας οδηγήσει σε αλλοιωμένη συχνοτικη απολαβή στην mlp.
Αυτή η αλλιωμενη τονική απολαβή στην mlp, δεν κουκουλώνεται με dsp eq, διότι το eq αυτό θα σακατεψει την σωστή τονική ισορροπία του δορυφόρου μας, για χάρη του ηλίθιου χώρου.
Εάν εφαρμοστεί dsp eq, προφανώς η μέτρηση στην mlp μπορεί να διορθωθεί και να δείχνει κούκλα στο μάτι, αλλά θα είναι πανούκλα στο αυτί. Δεν παίζει καλά. Χαλάς την άμεση του δορυφόρου, χαλάς αυτό που πραγματικά παίζει το ηχείο, και ενώ το αυτί μας σαφώς επηρεάζεται από την αλλοίωση που προσθέτει ο χώρος, δεν παύει να ξεχωρίζει το αν παίζει ισορροπημένα ο δορυφόρος, κάτι που βεβαίως μπορεί να μετρηθεί, στην κρουστική απόκριση του σεταπ, όπου μετράμε μόνον την άμεση, πριν μπει και προστεθεί η επίδραση της έμμεσης.
Αντιληπτό;
Έχω απαντήσει.
Το Νο.1 του δεκάλογου..
Σαφώς το speaker eq έχει νόημα και προσθέτει βελτίωση της άμεσης, αλλά το θέμα του αθροίσματος έμμεσης-άμεσης είναι πλέον τόσο κουλουβάχατα, που δεν μπορεί να γίνει κάτι.
Βεβαίως, η διόρθωση με speaker eq δεν πρέπει να ακολουθήσει την μέτρηση στο σπίτι μας, αλλά το σπινοραμα του ηχείου. Δηλαδή βλέπεις στα χαρτιά πως παίζει, και ρίχνεις eq για να διορθώσεις αυτό που παίζει.
Μετά στο χώρο, δε μπορείς να κάνεις τίποτα.
Δεν είναι απόλυτο αυτό, εξαρτάται.Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;
earwikiΔεν είναι απόλυτο αυτό, εξαρτάται.
Εάν η διόρθωση από την πλάτη των ηχείων υλοποιείται στο ψηφιακό πεδίο με τυπικά παραμετρικά φίλτρα EQ, δεν έχει ουσιαστική διαφορά.
Εάν γίνεται στο αναλογικό πεδίο, τότε δεν επηρεάζει το χρήσιμο sinad του σεταπ, κι είναι προτιμότερο.
Σε κάποιες περιπτώσεις, τα ρυθμιστικά τονικότητας στην πλάτη του ηχείου μπορεί να αλλάζουν μόνον το gain του ενισχυτικου σταδίου πχ του Τουίτερ, οπότε ακόμα καλύτερα, δεν έχουν καμία απολύτως επίπτωση στην ποιότητα του ήχου.
Τα ενεργά κρος σε αναλογικό επίπεδο, όταν ήδη υπάρχουν στην πορεία του σήματος (απαραίτητα για τους δρόμους του ηχείου), με μια αλλαγή ενός ζεύγους υλικών, μπορούν να δώσουν την αλλαγή τονικότητας στο μεγάφωνο, από τα ρυθμιστικά της πλάτης. Οπότε, είτε υπάρχει το ένα είτε το άλλο, ουδεμία διαφορά.
Σε ψηφιακό επίπεδο είναι αλλιώς τα φίλτρα, κάθε επιπρόσθετο φίλτρο έχει επιπτώσεις.
Τα μικρά διδρομα Νιούμαν, έχω την εντύπωση πως ήδη εμπεριέχουν σημαντική δόση DSP, ως factory present speaker correction, ώστε να εμφανίζουν αυτή την αψεγάδιαστη απόκριση συχνότητας ον αξις, οπότε τα ρυθμιστικά τονικότητας στην πλάτη, είναι απλώς η κορυφή στο παγόβουνο του εφαρμοζόμενου DSP, και σε κάθε περίπτωση είναι άνευ ουσίας η ενασχόληση με αυτά.Πάντως στα neumann δεν χαλάει όταν τα πειράζεις από την πλάτη τους.
Αγαπημένε μας Ν.Κ. , καλώς ή κακώς ο ίδιος αντέχω να διαβάζω μέχρι τέλους τα γραπτά του Ear καθότι αυτός γράφει με δικά του λόγια και γλαφυρές εκφράσεις αντί επικόλλησης-μετάφρασης.Αντεξα να διαβάσω τα 2 πρώτα.
Πάρε έναν χώρο με μελέτη τώρα. Όχι του κυρ Μπάμπη και του κυρ Κώστα
Ας υποθέσουμε ότι η πτώση στη ζώνη κρος θα ήταν ομοιόμορφη τόσο on όσο και off -axis (σπάνια περίπτωση να είναι ολότελα) . Ακόμα και τότε κάνοντας γενναία διόρθωση με EQ φίλτρο θετικού κέρδους θα μειώνεται αναλόγως το δυναμικό περιθώριο με περαιτέρω ενδεχόμενο να τονιζόταν ο χρόνος αντήχησης στην αντίστοιχη ζώνη ανάλογα με τη συμπεριφορά και τη θέση ηχείων-ακροατή σε δεδομένο αφρόντιστο χώρο. Ανάλογη μείωση δυναμικού περριθωρίου θα ίσχυε και με εκτεταμένη υποχώρηση των ανώτερων σε στάθμη εκατέρωθεν ζωνών έναντι της αρχικά προβληματικής.Σωστά δικό μου λάθος , χρησιμοποίησα λάθος όρο . Κακή απόκριση έπρεπε να γράψω όχι σπινόραμα .
View attachment 289602
Το παραπάνω θεωρείται καλό σπινόραμα αλλά με κάκιστη απόκριση ή ένα κακό ηχείο τέλεια ;
Τα δε ρυθμιστικά τόνου υλοποιούνται όχι με παραμετρικά φίλτρα EQ αλλά τύπου shelf . Γι αυτό έχειυν ηπιότερες επιδράσεις στη φασική απόκριση και είναι πιο φιλικά στην ακροαματική μας αντίληψη. Αν λοιπόν μπορούσε η όποια προσαρμογή να γίνει μόνο με τέτοια θα ήταν καλύτερα τα πράγματα.Κώστα γιατί όταν εφαρμόζουμε eq με τα πίσω κουμπάκια σε ένα active ηχείο , δεν χαλάει ο ήχος τόσο, όσο όταν το κάνουμε αυτόματα μέσω ενός οποιοδήποτε πραγράμματος ισοστάθμισης ;
H έννοια του ΄΄καλού΄΄ σε spinorama συναρτάται κύρια με το ν'ακολουθεί η off-axis τη γενική κλίση της on-axis και χωρίς να έχουμε έντονες μεταπτώσεις στην πρώτη ιδίως από μεσαίες οκτάβες και άνω, όπου ένα ηχείο με συμβατική αρχιτεκτονική αρχίζει να γίνεται κατευθυντικό.Ερώτηση ....
Όταν εάν ηχείο έχει καλό σπινοραμα σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερο πλάτος ακτινοβολίας ?
Εάν ναι σε ένα πολυκάναλο σετ απ' , δεν θα θέλαμε ηχεία με μικρότερο πλάτος ώστε να δημιουργηθουν λιγότερα "προβλήματα " ανακλασεων κλπ στον χώρο μας ??
Ερωτηση κρισεως. Αυτος ειναι χωρος με "μελετη" που εχει να κανει με το ιδανικο?. Μου ειναι υπερβολικα δυσκολο να το πιστεψω.Αντεξα να διαβάσω τα 2 πρώτα.
Πάρε έναν χώρο με μελέτη τώρα. Όχι του κυρ Μπάμπη και του κυρ Κώστα
View attachment 289609
Αυτό που λές ώς χρησιμότητα στην τελευταία σου πρόταση είναι σωστό και δεν είναι κάτι αμελητέο ή λίγο, ως βοήθεια αλλά και να σιγουρευτείς (ακόμη πιο πολύ) ότι κάτι που βλέπεις στις μετρήσεις είναι σίγουρα κάποιο mode ή κάτι άλλο.Σε ενα χωρο πρεπει να θεσεις προτεραιοτητες του τι , που και ποσο..
Οσο πιο ευρυ φασμα τοσο πιο ογκωδη ....
Οσο μικροτερου ευρους τοσο ποιο αποτελεσματικα σε χαμηλες συχνοτητες .
Αυτο απαιτει να γνωριζεις ακριβως τη κεντρικη συχνοτητα που θα υπολογισεις για να κατασκευασεις κατι συντονισμενο.
Οι συντονισμενες δουλευουν σε σημεια υψηλης πιεσης , αυτα ειναι συμβολες των τοιχων/ταβανιων/δαπεδου η και απλα πλησιον αυτων...το ποια συχνοτητα ειναι συσσωρευμενη εκει με ακριβεια μονο με μετρηση...
Ακομη και τα προγραμματα σε κυβοειδη χωρους περιπου πεφτουν μεσα....και οποιος τα εχει σιγουρα χρησιμοποιιει και μικροφωνο.
Η χρησιμοτητα του εαν τσεκαριστει θα εχει περισσοτερο χρησιμοτητα εαν και εφοσων υπαρχει τετοια δυνατοτητα , να μας δειχνει ποια ειναι η ποιο αποτελεσματικη θεση /τοποθετηση ηχειων-θεση ακροασης ετσι ωστε να εχουμε την καλυτερη αποκριση συχνοτητας .