στο Πολυτεχνειο μας ελεγαν οτι πρεπει να δηλωνουμε Μηχανικοι Ηλεκτρονικων και οχι απλα Ηλεκτρονικοι ...εχει καποια βαση αυτο και για μενα ισως λιγο παραπανω διοτι εκτος του οτι ο πατερας μου ηταν μηχανικως ρεκτιφιαντζης επιφανειων ,συχνα π[υκνα χρειαζεται εκτος απο ηλεκτρονικες μετατροπες να κανουμε και μηχανικες .
Ο λογος γινεται για εναν AKAI AM 2400 που βρισκεται στα χερια μου αυτες τις μερες ο οποιος μια και εχει αριστη μηχανικη κατασκευη θα κανω και εγω μια επικουρικη προσπαθεια αναβαθμισης μεχρι οσοσ μπορει να παει να τον κανω τουμπανο .
Ενας απο τους βασικοτερους λογους ειναι οτι απο μηχανικης πλευρας ειναι ενα μηχανημα που εχει ντιζες ωστε ο μεταγωγος αλλα και ολα τα αλλα σηματα να ειναι μαεμενα σε μια γωνια στο πισω μερος του μηχανηματος και αρα εχει παρα ποολλες πιθανοτητες να ειναι αξαιρετικα καθαρος ....
Οσο για τα υπολοιπα θα κανω οτι καλυτερο μπορω μια και εχει αρκετα περιθωρια βελτιωσης και οταν τελειωσω θα ανεβασω καποιες φωτο με την δουλεια και τις μετρησεις ....
in between ριξτε μια ματια πως ειναι η κατασταση τωρα αυτη την στιγμη με τους πυκνωτες ξηλωμνους και τις πρωτες δουλειες να ξεκινανε
προσοχη στη λεπτομερεια της παλαιοτερης επισκευης ...οπου ο συναδελφος εχει βγαλει τα πραγματικα τρανσιστορ εξοδου του μηχανηματος ( προφανως καμμενα ) και εβαλε ενα toshiba και ενα mospec (ευτυχως ανα καναλι ) το οποιο ειναι σνα να βαλαμε σε ενα αμαξι τα αριστερα λαστιχα michelen και τα δεξια pirelli .... φυσικα εδω το προβλημα δεν ειναι ανα τα μεν η τα δε ειναι καλυτερα .... το βασικο ειναι οτι ειναι διαφορετικα.
Το SL 1600 το "γνωστο" της σειρας ηρθε για service το οποιο μαλιστα ηταν και 110 volt οπου εγινε και η σχετικη μετατροπη ειναι ενα αυτοματο πικ απ της γνωστης σειρας .
Σε σχεση με το ΜΚΙΙ ειναι σχεδιασμενο με υποσασσι το οποιο αναλογα το χωρο και αναλογα το συστημα μπορει να ειναι φοβερο πλεονεκτημα η και φοβερο μειονεκτημα ....γενικοτερα ειναι μια τεχνολογια που πλεον δεν παιζει .
Στο μηχανημα αποκατασταθηκαν
---Μετασχηματιστης
--- καινουργιο καλωδιο / βυσματα
--- Ηλεκτρολυτικοι στο τροφοδοτικο
--- γενικος καθαρισμος και λιπανση
--- αφαιρεση ολων των παλιων γρασσων με θερμο αερα και βενζινη
--- ρυθμιση στροφων
Το αξιοπεριεργο σε αυτο το μηχανημα ηταν η κατασταση του γρασσου που ειχε μεσα το οποιο στην κυριολεξια ειχε γινει πετρα .Αποριας αξιον ηταν αν το γρασσο αυτο ηταν της εταιριας η το ειχε βαλει καποιος αλλος
Αλλο ενα απλο και γλυκο μηχανακι απο την kenwood το οποιο ευτυχως ειναι προ computer εποχης και εχει να δωσει ολη την γλυκα που ειχαν τα μηχανηματα εκεινης της εποχης ...
Καλη κατασκευη , καλης ποιοτητας εξαρτηματα το ιδιο το μηχανημα σε πολυ καλη κατασταση ... αλλαγμα οι ηλεκτρολυτικοι μικρη αναβαθμιση στο phono stage ευκολη και απλη υποθεση ... ενα μια χαρα μηχανακι ....
οι Luxman l 200 ειναι ενα μηχανημα το οποιο μας εχει επισκεφθει πολλες φορες τα τελευταια χρονια .... Οχι τοσο γιατι ειναι μηχανημα με προβληματα αλλα κυριως γιατι ειναι ενα καλο και γλυκο μηχανημα και απευθυνεται στον απαιτητικο ακροατη. Συμπληρωσε οτι και οπτικα ειναι ενα πολυ ομορφο μηχανακι και η εικονα ειναι κομπλε .
συνηθως θελουν ηλεκτρολυτικους γυρω γυρω δεδομενης της ευκαιριας ολο και κατι καλυτερο αλλα και κατι μεγαλυτερο βαζουμε ... για τους γνωστοιυς λογους ... καλυτερη γραμμικοτητα πεερισσοτερη διαρκεια ζωης και αντοχη σε υψηλοτερες θερμοκρασιες .
Δεν θα ελεγα οτι το αποτελεσμα ειναι θεαματικο αλλα σιγουρα τελειωμενο ειναι ενα πολυ ομοφο μηχανακι με λιγο ρευμα ηρεμιας παραπανω ενα ζευγαρακι ευαισθητα ηχεια ειναι ενα σουπερ μηχανημα .
κλασσικο προβλημα σε αυτους ειναι η σταθεροποιηση διπλα σε μια μεγαλη βαττικη για να βγαλει 24 βολτ και να αναψει το power....σε ολους κανουμε μετατροπη και βαζουμε λεντ .... που δεν εχει ολη αυτη την αναγκη για κυκλωμα .
Ψαγμενος ακροατης με λαμπατο background θεωρησε τα υψηλα του λιγο τονισμενα και του εδωσα οδηγιες να αφαιρεσει εναν boost πυκνωτη που υπηρχε στην αναδραση με σκοπο να τον κανει οσο πιο φλατ γινεται .
Μισω τα stk .. μισω και το stk 3082 που οδηγαει το αλλο STK 2240 μα καλα ??? τι ειχαν στο μυαλο τους αυτοι οι ανθρωποι....ποσα πληρωσαν οι ανθρωποι της sanyo για να γινει μοδα το 3082 ????
θλιβερο μηχανημα .... στεγνο ξερο κανενα χρωμα κανενα βαθος γενικα μια κακη κατασκευη με πολυ μετριο ηχο ....
Δεν μου αρεσε καθολου
εκανα ενα απλο καθαρισμα ( πραγματικα το ειχε αναγκη ) βρηκα μερικους ηλεκτρουτικους τσουλημενους ...τους αλλαξα και οξω απο δω !!!
η σειρα αυτη ειναι σετ tuner /προενισχυτης και τελικος απο τον Ιαπωνα σχεδιαστη....
Παραδοξως τα μηχανηματα αυτα εχουν ολα τα γνωστα λαθη που ειχαν τα μηχανηματα εκεινης της εποχης
----χαλια καλωδιωσεις
---- Παρα πολυ κακη δομηση σε οτι αφορα διανομη σηματων/τροφοσιας /εξοδου
---- Καποιο σοβαρο λαθος στην συμβαση που εκαναν με τον προμηθευτη τους για ηλεκτρολυτικους ( και σε αυτα και στα μικρoτερα αδερφακια τους ολοι οι ηλεκτρολυτικοι ειναι απλα για πεταμα )
---- Κολησεις μπανιου οπου η κολληση σε πολλα σημεια απλα δεν ειναι αρκετη
---- φτηνα ποτενισομετρα ...
στα συν ειναι το design concept του ρακατου πλαγιαστου .... εδω μου εχει δημιουργηθει η εντυπωση οτι τοτε η nakamichi wana be bang & olufsen ...
Το σουπερ παραξενο ειναι οτι τα μηχανηματα παιζουν και μετρανε παρα πολυ καλα πραγμα που σημαινει οτι ο Ιαπωνας ειχε πληρη γνωση του εξαρτηματος και των δυνατοτητων, τις οποιες χρησιμοποιησε στο επακρο !!! ( εκτος φυσικα απο τους πυκνωτες οι οποιοι δεν ηταν φυσικα θεμα σχεδιασμου αλλα κυριως καποιας οικονομικης ιντριγκας που παιχτηκε εκει )
Θεωρω οτι αν ειχαν τηρησει και ολα τα υπολοιπα σε οτι αφορα τους κανονες υλοποιησης ενος hi end μηχανηματος τοτε σημερα οι κατοχοι τους θα ειχαν μηχανηματα απο τα καλυτερα που κατασκευαστηκαν ποτε μεχρι σημερα .
Τα προβληματα ηταν ειδικα στον ραδιο/προενισχυτη οπου ολοι οι ηλεκτρολυτικοι ηθελαν αλλαγμα ( μην τολμησει κανεις να ρωτησει ποσοι ηταν διοτι το νουμερο ειναι τριψηφιο ) μια ζημια σε ελατωματικο τρανσιτορ στο τροφοδοτικο και λιγο καθαρισμα
Περιπου τα ιδια και στον τελικο αλλα εκει οι πυκνωτες ηταν σαφως λιγοτεροι
Τελος οι φωτογραφιες που ανεβαζω ειναι πραγματικα τρομαχτικες απο την αποψη οτι τα μηχανηματα δειχνουν εξαιρετικα κομπλικε αλλα στην πραξη δεν ειναι ...Ο σχεδιαστης εχει κανει παρα πολλα πραγματα μοντουλαρ αλλα και απο την αλλη εχει φροντισει για μακρυα καλωδια ωστε να μπορεις να δουλεψεις μια πλακετα εξω απο το μηχανημα .....Nakamich Research ....