Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.835
Reaction score
31.843
Αν το κάθε εργοστάσιο θέλει 15.000€ πχ για το 208 και μετά από φόρους και κέρδη πάει στα 30.000€ δεν σου φταίει κανένα κράτος.
Και επειδή όπως όλα τα νέα προϊόντα έτσι και αυτό απευθύνεται στους early adopters η βιομηχανία του marketing θα το εκμεταλλευτεί για παραπάνω κέρδος.
Οι early adopters κατά κανόνα έχουν ή βρίσκουν το χρήμα για τέτοιες συναλλαγές.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.975
Reaction score
11.030
Η όλη μετάβαση θα πάρει χαλαρά 30 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πάντα θα υπάρχουν οι ρομαντικοί που θα λένε ότι οι βρωμοΜΕΚ είχαν καλύτερη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, σαν τα βινύλια ένα πράμα.

Το ηλεκτρικό - ψηφιακό αυτοκίνητο επιφέρει τεράστιες αλλαγές στην αγορά εργασίας.
Από τις νέες ειδικότητες μέχρι την σταδιακή κατάργηση των παλαιών και από τις γραμμές παραγωγής μέχρι την αγορά των πρώτων υλών. Θα επηρεαστούν εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Όταν η Γερμανία - Γαλλία είναι έτοιμες θα πέσουν και τα χοντρά λεφτά σε επιδοτήσεις, πολύ χοντά όμως.
Εργοστάσια ηλεκτρικής ενέργειας - δίκτυα διανομής - γραμμές παραγωγής αυτ/των - επιδότηση αγοράς.

Τώρα που βγαίνουν τόσα μοντέλα θα περίμενα άλλα 2 - 3 χρόνια για να μην γίνω το πειραματόζωο.

ΥΓ: Σήμερα ''είδα'' και το VW ID.3
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.108
Reaction score
141.588
όπως είπες, εγώ είμαι απαισιόδοξος
Οκ, ας δούμε εσένα τον απαισιόδοξο.

Πέραν του ποδηλάτου, πόσες φορές το έτος (χονδρικά) χρησιμοποιείς αυτοκίνητο;

Πόσες φορές το έτος θα κάνεις απόσταση σε μια μέρα πάνω από 400χλμ; Θα είναι χωρίς καμία στάση; Ούτε για φωτογραφίες;


Τα αντίστοιχα ερωτήματα τα θέτω για τη γυναίκα σου.

Πιθανώς και την πρόβλεψη για τα παιδιά σου.

Απάντησε, και συνεχίζω.
Αν το κάθε εργοστάσιο θέλει 15.000€ πχ για το 208 και μετά από φόρους και κέρδη πάει στα 30.000€ δεν σου φταίει κανένα κράτος.
Και επειδή όπως όλα τα νέα προϊόντα έτσι και αυτό απευθύνεται στους early adopters η βιομηχανία του marketing θα το εκμεταλλευτεί για παραπάνω κέρδος.
Οι early adopters κατά κανόνα έχουν ή βρίσκουν το χρήμα για τέτοιες συναλλαγές.
Early adopters είναι το 50% της Νορβηγίας;

Η έλλειψη υποδομών φόρτισης, δεν έχει σχέση...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.296
Reaction score
37.856
Οκ, ας δούμε εσένα τον απαισιόδοξο.

Πέραν του ποδηλάτου, πόσες φορές το έτος (χονδρικά) χρησιμοποιείς αυτοκίνητο;

Πόσες φορές το έτος θα κάνεις απόσταση σε μια μέρα πάνω από 400χλμ; Θα είναι χωρίς καμία στάση; Ούτε για φωτογραφίες;
.

Δεν κάνω στάση για φωτογραφίες σε αυτοκινητόδρομους.
Εάν υπολογίσεις ότι τα 300 χλμ που κάνω τυπικά έχουν πολλά ορεινά (είσαι σίγουρος ότι ένα τυπικού κόστους ηλεκτροκίνητο τα βγάζει ή θα τα βγάλει στην επόμενη 2ετία; Εάν ναι, I stand corrected και το βουλώνω), θα σου απαντήσω αμέσως. Το τελευταίο 12μηνο, πάνω από 20 ημέρες.

Υπόψιν. Δεν τρέχω μεν, ωστόσο τηρώ μ.ο.τ. άνω των 110 χλμ/ώρα. Άρα ταχύτητες 80χλμ/ώρα αποκλείονται. Η ζωή είναι σύντομη.
 

Μηνύματα
89
Reaction score
16
Κώστα ,το να μην μπορείς να πάς Θεσ/νικη -Λάρισα ,να δείς ένα φίλο και να χρειάζεται να καταστρώνεις σχέδια με το πόσα άτομα θα μπούν στο αυτοκίνητο ,πόσα κιλά είναι ο καθένας και θερμοκρασία περιβάλλοντος ,το θεωρώ λίγο τραβηγμένο .
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.835
Reaction score
31.843
Early adopters είναι το 50% της Νορβηγίας;

Η έλλειψη υποδομών φόρτισης, δεν έχει σχέση...
Φυσικά, μην κοιτάς τη γίνεται εδώ ή την κολοπιλάλα που τους έπιασε ξαφνικά πανευρωπαϊκά. Έχει και η Nορβηγία early adopters. Ολη η Γη έχει. Παντού. Είναι τομέας της ψυχολογίας στο Marketing.

Κοίτα απλά πριν το 2010.
Δες και το άλλο. Όταν εμείς εδώ ως άλλοι επαναστάτες επιτρέψαμε το diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αυτοί είχα 4700 ηλεκτρικά. Ένα χρόνο μετά σχεδόν 11.000.

Registrations_EVs_Norway_2004_2013.png


Τώρα το 50% δεν ξέρω από που βγήκε. Το έχω διαβάσει και αλλού.
Norweagian_stock_of_passenger_cars_by_type_of_powertrain_2018.png


Μην ξεχνάς επίσης ότι ο Νορβηγός δουλεύει για περίπου 120€ μεροκάματο, και αυτός είναι ο βασικός.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.810
Reaction score
8.571
Το 50% αφορά τις πωλήσεις νέων επιβατηγών οχημάτων (αντίστοιχα με τον στόχο του 1/3 που έθεσαν οι δικοί μας για το ...2030!), δεν είπε κανείς (ή αν το είπε το κατάλαβε λάθος) ότι το 50% όλων των οχημάτων στη Νορβηγία αυτή τη στιγμή είναι ηλεκτρικά. Μακάρι να ήταν, αλλά βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από αυτό.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.296
Reaction score
37.856
Το 50% αφορά τις πωλήσεις νέων επιβατηγών οχημάτων (αντίστοιχα με τον στόχο του 1/3 που έθεσαν οι δικοί μας για το ...2030!), δεν είπε κανείς (ή αν το είπε το κατάλαβε λάθος) ότι το 50% όλων των οχημάτων στη Νορβηγία αυτή τη στιγμή είναι ηλεκτρικά. Μακάρι να ήταν, αλλά βρισκόμαστε ακόμα πολύ μακριά από αυτό.

Και αυτό, εντούτοις, εσφαλμένο ως φαίνεται:

.

60.136 από 142.381 ή 42,36%. Οι εισαγωγείς λένε ότι αναμένεται να φτάσει το 55 με 60% φέτος. Άρθρο με ημερομηνία 3 Ιανουαρίου, προ κορωνοϊού.

Ας βγει λοιπόν πρώτα και μετά το βαπτίζουμε. Υπομονή is the word.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.835
Reaction score
31.843
Στις βόρειες χώρες επίσης εδώ και πολλά χρόνια τα υπαίθρια parking έχουν πρίζες κοντά στα οχήματα.
Αν αφήσεις το αυτοκίνητο για πολύ ώρα και μάλιστα βράδυ πρέπει να συνδέσεις την μπαταρία με το ρεύμα. Δεν μιλάω για ηλεκτρικά αλλά για οχήματα με καύσιμο.

Φίλος πριν πολλά χρόνια πήγε οικογενειακά (δεν θυμάμαι αν ήταν Νορβηγία ή Σουηδία), και νοίκιασε ένα αυτοκίνητο. Μαζί με τα χαρτιά του έδωσαν μια μπαλαντέζα. Δεν κατάλαβε γιατί αλλά δεν ρώτησε κιόλας.
Όταν κάποια στιγμή πήγε να πάρει το αμάξι το πρωί πάπαλαααααα.
Δεν, με τίποτα. Πήρε την οδική και όταν ήρθε βρήκε την μπαταρία άδεια και τον ρώτησε αν από εκεί που του έδωσαν το αμάξι του έδωσαν και μπαλαντέζα. Την έβαλε στη πρίζα, του εξήγησαν τη γίνεται και έφυγαν. Κλασικό θέμα με όσους έρχονται πρώτη φορά του είπαν.

Τώρα ξέρει, και εμείς. :biggrin:

Οπότε υπάρχει υποδομή.

Θα μου πεις και οι Ρώσοι τη κάνουν; Στη Ρωσία τώρα που ξέρω πρώτο χέρι, όταν έχει πολύ κρύο, μιλάμε για πολύ όμως, παίρνουν την μπαταρία σπίτι αρκετοί από όσους τα έχουν έξω.
Στα δε κλειστά γκαράζ που είναι και αυτά πάρα πάρα πολλά και δεν νοείται ακόμα και διαμέρισμα χωρίς parking, αυτά έχουν θέρμανση κανονικά όπως στο σπίτι.
Η συντριπτική πλειοψηφία έχει parking. Αυτά είναι ένα δωμάτιο ανά όχημα, όχι ένας μεγάλος χώρος για όλα. Τουλάχιστον στην πόλη αυτή. Σε άλλες δεν ξέρω.
Και αυτό, εντούτοις, εσφαλμένο ως φαίνεται:

.
Αυτό το άρθρο επιβεβαιώνει τον παραπάνω πίνακα. Άλλο 50% των οχημάτων στο σύνολο και άλλο το 50% των πωλήσεων. Κάπου εκεί έχει χαθεί η μετάφραση νομίζω.
 
Last edited:


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.810
Reaction score
8.571
Και αυτό, εντούτοις, εσφαλμένο ως φαίνεται.

60.136 από 142.381 ή 42,36%. Οι εισαγωγείς λένε ότι αναμένεται να φτάσει το 55 με 60% φέτος. Άρθρο με ημερομηνία 3 Ιανουαρίου, προ κορωνοϊού.

Ας βγει λοιπόν πρώτα και μετά το βαπτίζουμε. Υπομονή is the word.
Εντάξει, semantics είναι τώρα αυτό.

Αφενός γιατί σε πολλά άρθρα όταν λένε ηλεκτρικά συνυπολογίζουν και τα plug-in υβριδικά. Μαζί με αυτά, το market share τους για το 2019 ήταν πάνω από 50%.

Αφετέρου γιατί η τάση είναι αυξητική. Οπότε ναι, μπορεί ο μέσος όρος του 2019 να μην έπιασε το 50%, αλλά αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι πωλήσεις να το έχουν πλησιάσει ή φτάσει.

Θέλω να πω, δεν είναι κάποιο fake news, ούτε το είπε ο Μπάμπης ο Σουγιάς. Είναι γεγονός πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών στη Νορβηγία έχουν φτάσει ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό. Τώρα αν είναι 50 ή λίγο λιγότερο, ή είναι μαζί με τα υβριδικά, ή αν ήταν τον Γενάρη του '20 αλλά όχι για όλο το '19, δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία νομίζω.

Στις βόρειες χώρες επίσης εδώ και πολλά χρόνια τα υπαίθρια parking έχουν πρίζες κοντά στα οχήματα.
Αν αφήσεις το αυτοκίνητο για πολύ ώρα και μάλιστα βράδυ πρέπει να συνδέσεις την μπαταρία με το ρεύμα. Δεν μιλάω για ηλεκτρικά αλλά για οχήματα με καύσιμο.
Ισχύει, αν και το έχουν ψιλοκαταργήσει τα τελευταία χρόνια. Πήγα τον Μάρτιο στον Αρκτικό και είχα διαβάσει κι εγώ για αυτές τις πρίζες, αλλά πλέον δεν υπάρχουν. Το αυτοκίνητο είχε ένα "warmer" μέσα στη μηχανή, που δεν κατάλαβα ακριβώς πώς δουλεύει, αλλά έπρεπε να το ανοίξεις με ένα ξεχωριστό τηλεκοντρόλ κάνα 10λεπτο πριν ξεκινήσεις και ήταν ΟΚ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.296
Reaction score
37.856
Δηλαδή; 22 μέρες;

Η γυναίκα; Δεν έχει αυτοκίνητο;
Δυστυχώς παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μου και την αγορά 2ου, δεν οδηγάει.
Αν και τελευταία χρησιμοποιούμε 4 στις 5 εργάσιμες ποδήλατο για τη μετακίνηση στην πόλη...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.108
Reaction score
141.588
Δυστυχώς παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μου και την αγορά 2ου, δεν οδηγάει.
Αν και τελευταία χρησιμοποιούμε 4 στις 5 εργάσιμες ποδήλατο για τη μετακίνηση στην πόλη...
Άρα, με τις υπάρχουσες συνθήκες, διαθέτεις 2 αυτοκίνητα, και από τα οικονομικά μοντέλα (βλέπε 208, μίνι, κλπ) της αγοράς, υπάρχουν ήδη οχήματα που θα σε καλύψουν τις 330 μέρες του έτους.

Μπορείς λοιπόν να αντικαταστήσεις το μικρό άμεσα, και να κρατήσεις το μεγάλο για τις 20-κατι μέρες του έτους.

Στα επόμενα 2-3 χρόνια, αν θες θα αντικαταστήσεις και το δεύτερο.

Αυταααααααα
 
Last edited:

Μηνύματα
17.210
Reaction score
24.616
Αν αφήσεις το αυτοκίνητο για πολύ ώρα και μάλιστα βράδυ πρέπει να συνδέσεις την μπαταρία με το ρεύμα. Δεν μιλάω για ηλεκτρικά αλλά για οχήματα με καύσιμο.
στη σουηδία έχει* πρίζες για να τροφοδοτείς τις ηλεκτρικές αντιστάσεις του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα.
στα αυτοκίνητα που προορίζονται για τις σκανδιναβικές χώρες εκεί που υπάρχει τάπα εκτόνωσης στο κύκλωμα ψύξης μπαίνει ηλεκτρική αντίσταση.
διότι όπως και να το κάνουμε όταν αφήνεις 8 ωρίτσες το όχημα στο πουθενά για να πάρεις το τρένο για την πόλη , το μεσιμέρι αν και δε θα έχει παγώσει το νερό στο κύκλωμα θα έιναι υπερβολικά κρύο για να έχεις θέρμανση αφενός , κινητήρα που να δουλεύει σωστά αφετέρου.

επίσης σε αυτές τις χώρες έχει αποτύχει το diesel , λόγω υπερβολικά μεγάλου βαθμού απόδοσης.
καθότι αποδοτικός ο κινητήρας είχε πολύ λιγότερες απώλειες στο κύκλωμα ψύξης με αποτέλεσμα ούτε το μοτέρ να ζεσταθεί ούτε η καμπίνα.

αν πάντως καλοσκεφτεί κανείς τι ακριβώς χρειάζεται για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων του θα ανακαλύψει οτι πιθανότατα κάνει λάθος χρήση των χρημάτων του.


* ή τουλάχιστον είχε πριν 15 χρόνια που πήγα στο lund / malmo
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.296
Reaction score
37.856
Άρα, με τις υπάρχουσες συνθήκες, διαθέτεις 2 αυτοκίνητα, και από τα οικονομικά μοντέλα (βλέπε 208, μίνι, κλπ) της αγοράς, υπάρχουν ήδη οχήματα που θα σε καλύψουν τις 330 μέρες του έτους.

Μπορείς λοιπόν να αντικαταστήσεις το μικρό άμεσα, και να κρατήσεις το μεγάλο για τις 20-κατι μέρες του έτους.

Στα επόμενα 2-3 χρόνια, αν θες θα αντικαταστήσεις και το δεύτερο.

Αυταααααααα

Δεν μιλάμε για εμένα. Επιβεβαιώνεις ωστόσο ότι επί του παρόντος μόνο ρόλο δεύτερου μπορεί να έχει το ηλεκτρικό.
Αντιπαρερχόμενοι τα όποια θέματα υπάρχουν για τη φόρτισή τους, και την ανάγκη χώρου ολονύκτιας παραμονής τους.

Πόσοι εκ των 900 (εάν συγκράτησα το νούμερο ) χρηστών ηλεκτρικών στη χώρα μας σήμερα να διαμένουν σε διαμέρισμα άνευ θέσης στάθμευσης στην ίδια οικοδομή, αλήθεια;
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.296
Reaction score
37.856
Κώστα ,το να μην μπορείς να πάς Θεσ/νικη -Λάρισα ,να δείς ένα φίλο και να χρειάζεται να καταστρώνεις σχέδια με το πόσα άτομα θα μπούν στο αυτοκίνητο ,πόσα κιλά είναι ο καθένας και θερμοκρασία περιβάλλοντος ,το θεωρώ λίγο τραβηγμένο .

Λες και πρόκειται για ασανσέρ. Χωράει ένας ακόμη;
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.810
Reaction score
8.571

Μάλιστα. Από τον συγκεκριμένο κύριο μάθαμε ότι τα "ηλεκτρονικά" αυτοκίνητα θα ακινητοποιηθούν μετά από 8 χρόνια!
Γιατί; Γιατί τόση είναι η εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής για τη μπαταρία.

Ε, αν είναι έτσι, ευχαριστώ, δεν θα πάρω. Θα αγοράσω ένα συμβατικό. Με 3 χρόνια εγγύηση, αλλά εκεί δεν έχει σημασία.

Υ.Γ. Α, μάθαμε επίσης ότι "τα λεφτά" θα πάνε σ'αυτό το 5G πώς το λένε. Φτου κακά 666.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.835
Μηνύματα
2.992.820
Members
38.374
Νεότερο μέλος
ΠΝικος
Top