Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
Υπάρχουν στοιχεία αλλά κατά τη γνώμη μου δεν έχουν νόημα. Η κάθε εταιρεία έχει το target group της και ο στόχος είναι πάντα το κέρδος.
Η Toyota για παράδειγμα παράγει πολλά οχήματα με μικρό κέρδος και μυθική φήμη αξιοπιστίας οπότε οι πωλήσεις στους πελάτες της είναι εξασφαλισμένες ό,τι και να πουλάει, ενώ οι τέσσερις Γερμανοί έχουν πολλαπλάσιο κέρδος με τον απαραίτητο όρο να είναι πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας και της πολυτέλειας.
Η Tesla έχει επίσης υψηλό κέρδος ανα όχημα πουλώντας μόνο τεχνολογία.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Δλδ δεν συμφωνείς με τα συμπεράσματα του καθηγητή;
Πως προέκυψε αυτό; Δεν έχω άποψη καθώς δεν έχω γνώση. Ότι έγραψα είναι τα bullet points αν θες της συνέντευξης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.532

Στο ανωτέρω λινκ, εκτός από την τεχνογνωσία των Κινέζων, βλέπουμε και κάποια δεδομένα για το νέο μικρό EV της Τέσλα.

ΥΓ.
Στα δεδομένα που δείχνει ο Ζιζίκος:

motor1-numbers-2021-profits.jpg


Για το 2022 προβλέπω αύξηση της Τέσλα κατά >60% (μάλλον >100%) και μείωση των υπολοίπων κατά 10%.

Για να δούμε αν θα μπει κάτω από την Daimler, ή πάνω από αυτήν.

Σύμφωνα με τα quarterly reports είναι στα στο 8.3 δις χωρίς το Q4 που πήγε σε επίπεδα ρεκόρ.


received_1123186491677289.jpeg


Q1 3.318 δις $
Q2 2.26 δις $
Q3 3.3 δις $
= 8.878 δις $ έως Q3.

Άντε και ένα 4 δις για το Q4, νομίζω παίζει να φτάσει τα 13 δις $ για το 2022.

Άμα έχει μείωση η Daimler & BMW κοντά στο 10%, παίζει να σκαρφαλώσει από πάνω τους.

Η μετοχή έχει βυθιστεί βέβαια, αλλά νομίζω είναι παιχνίδι των μεγάλων παιχτών..
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.352
Reaction score
42.141
Πως προέκυψε αυτό; Δεν έχω άποψη καθώς δεν έχω γνώση. Ότι έγραψα είναι τα bullet points αν θες της συνέντευξης.
Μάλλον παρανόησα τα..

Αν θέλετε να μάθετε πράγματα για το υδρογόνο
Απορώ γιατί ασχολούνται μερικοί. Ή μάλλον δεν είναι να απορεί κανείς, το λέει ξεκάθαρα γιατί.

Έχω μείνει πάκης.
Αυτο που λέω εγώ είναι ότι οταν δεν ξέρουμε πράγματα για κάτι ή ξέρουμε κάποια λίγα επιδερμικά νομίζουμε ότι βλέπουμε «το φως το αληθινό» σε κάποιο αποσπασματικό βιντεάκι που θα πέσουμε πάνω του.

Καλώς ή κακώς η γνώση δεν αποκτάται έτσι. Είναι πολύ απλοϊκό να νομιζεις οτι ο μονόλογος ενός καθηγητή ειναι αρκετός για να σου λυθούν οι απορίες γιατί κάποιοι ασχολούνται με το υδρογόνο ή ότι παρέχει αδιαμφισβήτητη γνώση την οποία πρόθυμα τη διαδίδεις.
Είναι λίγο πιο σύνθετα τα πράγματα.
 

Μηνύματα
261
Reaction score
223
μπορείς να δώσεις περίσσοτερες πληροφορίες για τη μετατροπή γιατί με ενδιαφέρει και εμένα;
εξάλου το θέμα αφορά ηλεκτρικά οχήματα γενικώς ;)
εισαι σαλονικα ??????
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.478
Reaction score
29.064
Αυτο που λέω εγώ είναι ότι οταν δεν ξέρουμε πράγματα για κάτι ή ξέρουμε κάποια λίγα επιδερμικά νομίζουμε ότι βλέπουμε «το φως το αληθινό» σε κάποιο αποσπασματικό βιντεάκι που θα πέσουμε πάνω του.

Καλώς ή κακώς η γνώση δεν αποκτάται έτσι. Είναι πολύ απλοϊκό να νομιζεις οτι ο μονόλογος ενός καθηγητή ειναι αρκετός για να σου λυθούν οι απορίες γιατί κάποιοι ασχολούνται με το υδρογόνο ή ότι παρέχει αδιαμφισβήτητη γνώση την οποία πρόθυμα τη διαδίδεις.
Είναι λίγο πιο σύνθετα τα πράγματα.
Δεν θεωρώ τυχαίο πως όσα έχω ακούσει από άλλους ειδικούς, από διάφορα σημεία του κόσμου, να λένε πάνω κάτω τα ίδια. Όσο άσχετος και να είναι κάποιος με το θέμα όπως εγώ, κάτι σημαίνει αυτό, νομίζω.

Στα των ηλεκτρικών οχημάτων, και ο Ευρωπαϊκός ENTSO-E τα ίδια λέει. Slide από πρόσφατη παρουσίαση σε Ελληνικό συνέδριο.

Screenshot_20230103_141132_Free Adblocker Browser.jpg


Για κάθε kWh που γίνεται υδρογόνο για μετακίνηση, το ποσοστό απωλειών είναι 70% - 80%, λέει ο Entso-e. O καθηγητής, με τομέα την μετακίνηση φορτηγών με πράσινο υδρογόνο, το τοποθετεί στο 70%. Και λέει μάλιστα πως το μέλλον στα φορτηγά είναι οι μπαταρίες, όχι το υδρογόνο. Το κιτ υδρογόνου είναι πολύ ακριβότερο από τις μπαταρίες, λέει. Οπότε θέλεις μεγαλύτερο κεφάλαιο για την αγορά του, που πιθανότατα να φτάνει και στο διπλάσιο, και τριπλάσιο κόστος χρήσης, για λόγους που θα γράψω σήμερα - αύριο. Έχω κρατήσει σημειώσεις.
 

Μηνύματα
242
Reaction score
263
εισαι σαλονικα ??????
όχι αλλά επειδή με ενδιαφέρει πες μας μερικά πράγματα και όποιος άλλος έκανε κάτι αντίχτοιχο:
  • σε τι ποδήλατο έγινε η μετατροπή
  • τι κιτ χρησιμοποιήθηκε
  • τι μπαταρίες
  • διαδικασία αλλαγής αν έγινε από εσάς
  • κριτική - σχόλια αν είσαι ευχαριστημένος και αν άξιζε
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.532
FB_IMG_1673349805863.jpg


Σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης της συγκεκριμένης εταιρείας, η Tesla βρίσκεται ήδη στην τρίτη θέση παγκοσμίως για το 2022 ανάμεσα σε όλες τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και ανέβηκε τρεις θέσεις μέσα σε ένα χρόνο, από την 6η θέση που είχε για το 2021, στην 3η θέση για το 2022, με την ανάλυση της εταιρείας να δείχνει ότι οδεύει για την πρωτιά στο τέλος του 2023! Η συνολική άνοδος που πέτυχε η Tesla στα δύο τελευταία χρόνια είναι της τάξης του 272%!!! 😳

https://brandirectory.com/methodology
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.785
Reaction score
81.331
Έχουμε από το 1, το 2 και το 4.

Είδα σήμερα μια EQC, πολύ όμορφη από μέσα. Δεν μου αρέσουν καθόλου τα Tesla, εμφανισιακά το σαλόνι τους εννοώ. Πως τα αγοράζετε αυτά;
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.298
όχι αλλά επειδή με ενδιαφέρει πες μας μερικά πράγματα και όποιος άλλος έκανε κάτι αντίχτοιχο:
  • σε τι ποδήλατο έγινε η μετατροπή
  • τι κιτ χρησιμοποιήθηκε
  • τι μπαταρίες
  • διαδικασία αλλαγής αν έγινε από εσάς
  • κριτική - σχόλια αν είσαι ευχαριστημένος και αν άξιζε
Υπάρχει ξεχωριστό νήμα για ηλεκτρικά ποδήλατα.

 

Μηνύματα
15.572
Reaction score
21.775
τι τα θέτε μωρέ τα αυτοκίνητα πάρτε ποδήλατο να σωθείτε
πήγα σήμερα πειραιά με ταμαξ , του έβαλα και βενζίνη (9η φορά από 1/1/22) γιατί έβρεχε/φύσαγε και έπρεπε να είμαι κάπου το απόγευμα που δεν βολεύει η συγκοινωνία στην επιστροφή και το μετάνιωσα, μάλλον θα ταν καλύτερα να βραχώ , εδώ στον (γ@μWτον) πειραιά (σας) στέγνωσε το οδόστρωμα.

πέρασα και από τον μάστορα (για να κόψω απο κάτι στενά, ρε συ Τάσο πότε στο έφερα τελευταία φορά; για να δω ααα πάει καιρός , ιούλιος του 21. ναι ε; πόσα χλμ είχα; 144κ με λέει , έλα χαλαρά 152 έχω τώρα θα στο φέρω απο βδομάδα μην κόψει το αυγολέμονο.

γατάκια, θέτε πολλά ψωμιά για να περάσετε την Toyota. υπάρχουν χώρες ολόκληρες που έχει πουλήσει πάνω απο τα μισά οχήματα που κυκλοφορούν και δεν είναι μια και δυο , ούτε μικρές αγορές.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.352
Reaction score
42.141
Αυτό που δεν λένε όμως, αυτά που έβαλες και ο καθηγητής, και προφανώς ένας μη εξοικειωμένος με το θέμα δεν βλέπει με την πρώτη ματιά είναι ότι η κουβέντα για το υδρογόνο δεν γίνεται για την απευθείας χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για ηλεκτρόλυση αλλά για την υπερβάλλουσα ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες και δεν υπάρχει αντίστοιχο φορτίο να την απορροφήσει. Είναι δηλαδή στην ουσία τρόπος αποθήκευσης της ενέργειας για συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι εκτός της ενέργειας χρειάζεσαι νερό. Νεράκι που είναι (σχεδόν) παντού. Και δεν υπάρχει άνθρακας.
Το υδρογόνο από το μεθάνιο είναι μια άλλη κουβέντα η οποία όμως δεν μπορεί να γίνεται κατά τη γνώμη μου στη βάση που άκουσα τον καθηγητή που έβαλες να την κάνει. Ελεγε ότι από την στιγμή που αφαιρείς τον άνθρακα και κρατάς το υδρογόνο τότε στην ουσία παίρνεις ένα φτωχότερο (σε θερμογόνο δύναμη) καύσιμο. Ναι, οκ, χαιρετίσματα πείτε του, αλλά αυτό ακριβώς είναι το decarbonisation. Και ναι είναι χαζό να μετατρέπεις μεθάνιο σε υδρογόνο και να χρειάζεσαι παραπάνω 40% μεθάνιο για να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα που θα είχες αν έκαιγες κατευθείαν το μεθάνιο αν το δεις έτσι απλοικά. Αλλά ο σκοπός είναι να απαλλαγούμε (μακροπρόθεσμα) από την καύση του άνθρακα! Οπότε αλλάζει η κουβέντα υπό αυτό το πρίσμα. Και ναι θα συνεχίσεις να βγάζεις μεθάνιο, ορυκτό καύσιμο δλδ, εφόσον αυτό σου δίνει πιο εύκολα/οικονομικά υδρογόνο από ότι η ηλεκτρόλυση. Αν σου δίνει, ιδέα δεν έχω!
Και πάει λέγοντας. Δεν είναι τόσο βλάκες όσοι ασχολούνται με το θέμα και ούτε συνωμοτεί όλος ο κόσμος και ανακάλυψε την πλεκτάνη ο καθηγητής από το κέμπριτζ.

Που θέλω να καταλήξω; Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα για να καταλήγουμε οι "απέξω¨ σε εύκολα συμπεράσματα. Είναι η ίδια κουβέντα όπως και με τα εμβόλια. Και εκεί είδαμε καθηγητές (πιο ειδικούς μάλιστα στο θέμα των εμβολίων από αυτόν που έβαλες του οποίου η ερευνητική δραστηριότητα δεν δείχνει να έχει σχέση με καύσιμα) να βγαίνουν και να λένε όχι στα εμβόλια. Και υπήρχε κόσμος που τους πίστεψε και τους πιστεύει. Το κοινό χαρακτηριστικό και στις δύο περιπτώσεις που μπορεί να κάνει έναν υποψιασμένο αναγνώστη να είναι τουλάχιστον πιο επιφυλακτικός είναι η βεβαιότητα με την οποία μιλάει κάποιος για πράγματα που είναι προφανώς σύνθετα και πολύ μακριά από τη "κοινή λογική", απαιτείται ένα ελάχιστο υπόβαθρο γνώσης σε κάποια θέματα για να μπορείς να παρακολουθήσεις κριτικά μια τέτοια συζήτηση. Και αυτό το ξέρει ο ομιλητής και το ότι κάθεται να λέει πράγματα σε κοινό που δεν έχει το απαραίτητο υπόβαθρο να το παρακολουθήσει το κάνει πολύ ύποπτο τουλάχιστον. Υποπτο γιατί αναφέρεται σε δική του ανάλυση και σε δικά του συμπεράσματα.
Είναι άλλο να εξηγείς, έστω και με απλοϊκό τρόπο, σε κοινό τεχνολογικά θέματα για τα οποία υπάρχει consensus στην επιστημονική κοινότητα ή τουλάχιστον τα παρουσιάζεις ακριβοδίκαια με όλες τις απόψεις επί του θέματος (αυτό οφείλει να κάνει ένας καθηγητής όταν "κάνει μάθημα¨) και άλλο να πλασάρεις τη δική σου ατζέντα. Αφού σε κάποιο σημείο της παρουσίασης του (και δεν το είδα όλο για να πω την αμαρτία μου) μπέρδευε τα KW με τις KWh. Και νομίζω, όπως το κατάλαβα εγώ τουλάχιστον, ότι στην αρχή ήταν λάθος πάνω στη ροή του λόγου, σε όλους μπορεί να συμβεί αυτό ας το δεχτούμε, αλλά πιο μετά κάπου το κατάλαβε και πήγε να το διορθώσει αλλά μετά πάλι του έβγαινε πιο εύκολα το κιλοβατ από το κιλοβαταουαρ και πρέπει να σκέφτηκε στιγμιαία "δεν γ@μιέται, μήπως ξέρουν τη διαφορα αυτοί που με ακούνε;" και μετά έκανε σύγκριση μεταξύ αντλιών θερμότητας και υδρογόνου που καις σε καυστήρα για θέρμανση....και μπλα μπλα και κατέληξε, λέει, μετά από υπολογισμούς ότι θα χρειαστούνε 10 φορές παραπάνω ανεμογεννήτριες από ότι έχουν τώρα για να φτιάχνουν υδρογόνο που θα πηγαίνει για θέρμανση με υδρογόνο οπότε δεν έχει νόημα η συζήτηση οπότε άχρηστο το υδρογόνο. Το οποίο στα αυτιά μου είναι μια πολύ απλοϊκή προσέγγιση γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι ποτέ κάποιος μηχανικός θα εξέταζε τα πράγματα τόσο απομονωμένα μεταξύ τους για να καταλήξει σε ένα τέτοιο συμπέρασμα. Μπορεί όμως να κάνω και λάθος γιατί δεν έχω ασχοληθεί σε βάθος με το θέμα. Για αυτό και δεν παίρνω σαφή θέση προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Για αυτό έχω γράψει πιο πάνω κάπου ότι περιμένω να δω που θα καταλήξει όλη αυτή η ιστορία με το υδρογόνο. Εκτιμώ σε μια πενταετία τα πράγματα είναι πιο καθαρά. Γνωρίζω (εκ των έσω) για επενδύσεις μεγάλης ενεργειακής επιχείρησης σε "βενζινάδικα υδρογόνου", όχι εδώ στο εξωτερικό, για τροφοδοσία φορτηγών. Δεν τους έχω για τόσο μαλάκες για να βάζουν ζεστό χρήμα σε κάτι που είναι εμφανώς και τόσο εύκολα μέσα από ένα βίντεο μιας ώρας καταδικασμένο σε αποτυχία.

Το όλο θέμα με το decarbonisation και το carbon foot print θελει πολύ επιφύλαξη αν θέλετε τη γνώμη μου ως κατακλείδα.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
Μπλα-μπλα
Αυτά αφορούν το brand valuation ενώ εγώ αναφέρθηκα σε κέρδη. Ζεστό παρά, που μειώνει τον δανεισμό όπου υπάρχει και αυξάνει τα αποθεματικά θωρακίζοντας τις εταιρείες για το μέλλον.
Περίεργο που έχει τόσο χαμηλό valuation η Tesla με τόσο υψηλή κεφαλαιοποίηση, 378.204 B σήμερα, αλλά αυτό εξαρτάται απο πολλούς παράγοντες και απο το τι περιμένουν.
 

Μηνύματα
367
Reaction score
702


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.532
Αυτά αφορούν το brand valuation ενώ εγώ αναφέρθηκα σε κέρδη. Ζεστό παρά, που μειώνει τον δανεισμό όπου υπάρχει και αυξάνει τα αποθεματικά θωρακίζοντας τις εταιρείες για το μέλλον.
Ναι, κι απάντησα εκεί, έκανα μάλιστα και μια αρκετά εκ του ασφαλούς πρόβλεψη, μέχρι της επίσημης ανακοίνωσης των κερδών του Q4 της Τέσλα.

Θα έχει πολύ πλάκα τα καθαρά της κέρδη, το ζεστό χρήμα που λες κι εσύ, να είναι πάνω από της μπεμβέ! 🤪😀😁😂


Δεν μου αρέσουν καθόλου τα Tesla, εμφανισιακά το σαλόνι τους εννοώ. Πως τα αγοράζετε αυτά;
Με λεφτά. 🤪😀😁😂

Κι έχουν σαλόνι άπλα, με τιβί, ρίχνεις και μια ξάπλα άμα τυχόν τύχει κάνα έκτακτο, πχ βάζεις τη γκόμενα για βόλτα μπροστά, κι αφού τη ζαλίσεις με καμιά επιτάχυνση, μετά της λες "έλα, πάμε λίγο να ξαπλώσεις στην κρεβατοκάμαρα να χαλαρώσεις να συνέλθεις" και περνάς στο παρασύνθημα:

FB_IMG_1673298098891.jpg


Χαλαρή μουσικούλα, στην τιβί να παίζει τζάκι, άνοιξε κι ένα κρασάκι, τα υπόλοιπα δε θα στα πω εγώ, μεγάλο παιδί είσαι.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.352
Reaction score
42.141
καλά θα πάει κι αυτό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.340
Reaction score
128.532
Αυτά που λέγαμε...

 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.319
Μηνύματα
2.897.423
Members
38.026
Νεότερο μέλος
d tv
Top