- Μηνύματα
- 54.819
- Reaction score
- 136.766
Για να παραμένεις σε ταχύτητα 130 χλμ/Ω χρειάζεται περίπου 15 άλογα ισχύος.
Αυτή η ισχύς είναι για να αντισταθμίσει τις απώλειες, οι οποίες είναι 2 ειδών:
1. Αεροδυναμική αντίσταση
2. Αντίσταση κύλισης και βάρος
Η αεροδυναμική αντίσταση σε αυτήν την ταχύτητα των 130, ευθύνεται για το ~60% της κατανάλωσης.
Στα 150-160 αγγίζει το ~80% της κατανάλωσης και χρειάζεται διπλάσια ισχύς (~30 άλογα) για τις αντιστάσεις.
Η ισχύς που απαιτείται για υψηλότερες ταχύτητες, πάει μάλλον λογαριθμικά (στον κύβο της ταχύτητας), και για 210 χλμ/Ω απαιτούνται περί τα 200 άλογα.
Σε αυτή την ταχύτητα, η συντριπτική πλειοψηφία της ισχύος καταναλώνεται για τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.
Σαφώς η ισχύς που απαιτείται για την υπερνίκηση των αντιστάσεων σχετίζεται με τον κύβο της ταχύτητας, όπως ειπώθηκε ήδη, το θέμα όμως είναι να κατανοήσουμε σε κάθε ταχύτητα κίνησης τι ποσοστό της ισχύος που χρειάζεται για τη διατήρηση αυτής της ταχύτητας κίνησης, καταναλώνεται για να υπερνικηθεί η αεροδυναμική αντίσταση, και αυτό οκ πάει γραμμικά, ας πούμε (δε ξέρω ακριβώς και σαφώς εξαρτάται από πολλές παραμέτρους) πως είναι 60% στα 130, 80% στα 160 και 90% στα 200. Γραμμικά ξερωγω οκ.
Δεν ξέρω τους τύπους υπολογισμού, αλλά στην ηλεκτροκίνηση ξέρω καλά πως η συνολική αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου, δηλαδή το γινόμενο της εμπρόσθιας επιφάνειας επί τον συντελεστή οπισθέλκουσας, είναι αποφασιστικής σημασίας για την κατανάλωση που θα δεις σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.
Μόνος του ο συντελεστής οπισθέλκουσας δεν είναι αποφασιστικής σημασίας. Η μετωπική επιφάνεια είναι μάλλον παραμελημένη ιστορία.
Εάν ας πούμε το Τέσλα Υ έχει dc 0,23 και μετωπιαία επιφάνεια 2,5 τετραγωνικά μέτρα, θα εμφανίζει μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση από ένα αυτοκίνητο με dc στα 0.28 και επιφάνεια 2 τμ.
0.28*2= 0.56
0.23*2,5=0.575
κερδαει το 0,28 παρότι "χειρότερο" από το 0,23
η τάση για σουβ, που είναι ψηλά και ογκώδη, άρα με μεγάλη μετωπική επιφάνεια, επιδεινώνει τρομερά την κατάσταση, ιδίως εάν συνοδεύεται από ψηλό συντελεστή οπισθέλκουσας.
Δεν σώζεται η κατάσταση με μεγάλες μπαταρίες, δε γίνεται.
Τα μεγάλου μήκους αυτοκίνητα έχουν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τα μικρά, και τα σουβ μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια από τα Σεντάν.
Άρα χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις θα εμφανίσουν τα μεγάλου μήκους Σεντάν, πχ το γνωστό Μερτσέντες βιζιον.
Αυτή η ισχύς είναι για να αντισταθμίσει τις απώλειες, οι οποίες είναι 2 ειδών:
1. Αεροδυναμική αντίσταση
2. Αντίσταση κύλισης και βάρος
Η αεροδυναμική αντίσταση σε αυτήν την ταχύτητα των 130, ευθύνεται για το ~60% της κατανάλωσης.
Στα 150-160 αγγίζει το ~80% της κατανάλωσης και χρειάζεται διπλάσια ισχύς (~30 άλογα) για τις αντιστάσεις.
Η ισχύς που απαιτείται για υψηλότερες ταχύτητες, πάει μάλλον λογαριθμικά (στον κύβο της ταχύτητας), και για 210 χλμ/Ω απαιτούνται περί τα 200 άλογα.
Σε αυτή την ταχύτητα, η συντριπτική πλειοψηφία της ισχύος καταναλώνεται για τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.
Σαφώς η ισχύς που απαιτείται για την υπερνίκηση των αντιστάσεων σχετίζεται με τον κύβο της ταχύτητας, όπως ειπώθηκε ήδη, το θέμα όμως είναι να κατανοήσουμε σε κάθε ταχύτητα κίνησης τι ποσοστό της ισχύος που χρειάζεται για τη διατήρηση αυτής της ταχύτητας κίνησης, καταναλώνεται για να υπερνικηθεί η αεροδυναμική αντίσταση, και αυτό οκ πάει γραμμικά, ας πούμε (δε ξέρω ακριβώς και σαφώς εξαρτάται από πολλές παραμέτρους) πως είναι 60% στα 130, 80% στα 160 και 90% στα 200. Γραμμικά ξερωγω οκ.
Δεν ξέρω τους τύπους υπολογισμού, αλλά στην ηλεκτροκίνηση ξέρω καλά πως η συνολική αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου, δηλαδή το γινόμενο της εμπρόσθιας επιφάνειας επί τον συντελεστή οπισθέλκουσας, είναι αποφασιστικής σημασίας για την κατανάλωση που θα δεις σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.
Μόνος του ο συντελεστής οπισθέλκουσας δεν είναι αποφασιστικής σημασίας. Η μετωπική επιφάνεια είναι μάλλον παραμελημένη ιστορία.
Εάν ας πούμε το Τέσλα Υ έχει dc 0,23 και μετωπιαία επιφάνεια 2,5 τετραγωνικά μέτρα, θα εμφανίζει μεγαλύτερη αεροδυναμική αντίσταση από ένα αυτοκίνητο με dc στα 0.28 και επιφάνεια 2 τμ.
0.28*2= 0.56
0.23*2,5=0.575
κερδαει το 0,28 παρότι "χειρότερο" από το 0,23
η τάση για σουβ, που είναι ψηλά και ογκώδη, άρα με μεγάλη μετωπική επιφάνεια, επιδεινώνει τρομερά την κατάσταση, ιδίως εάν συνοδεύεται από ψηλό συντελεστή οπισθέλκουσας.
Δεν σώζεται η κατάσταση με μεγάλες μπαταρίες, δε γίνεται.
Τα μεγάλου μήκους αυτοκίνητα έχουν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τα μικρά, και τα σουβ μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια από τα Σεντάν.
Άρα χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις θα εμφανίσουν τα μεγάλου μήκους Σεντάν, πχ το γνωστό Μερτσέντες βιζιον.
Last edited: