Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Με το iD.7 όντως φαίνεται οι Γερμανοί να πέτυχαν σημαντική βελτίωση στο efficiency (σε αναμονή για ολοκληρωμένα τεστ), σε συνδυασμό με γρήγορη φόρτιση (επιπέδου Τέσλα), οπότε είναι σοβαρή αντιπρόταση έναντι ενός Τέσλα για να διανύεις μεγάλες αποστάσεις.

Τήρησαν όλες τις ήδη διαπιστωμένες σωστές συνταγές της Τέσλα, με υψηλού efficiency drivetrain, χαμηλές αεροδυναμικές αντιστάσεις, μπαταρία περί τις 80 kWh και γρήγορη φόρτιση, και δείχνει να πετυχαίνει σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου την σωστή κατανάλωση (<20 kWh/100km).

Για να το προτιμήσεις όμως έναντι ενός Τέσλα, θα πρέπει τελικά να σου δώσει μερικά πράγματα παραπάνω από το Τέσλα, και αυτά δεν είναι μόνον τα 13+1 ηχεία της χαρμαν, γιατί και το Τέσλα έχει πολλά και καλά ηχεία, και υποστηρίζει και Dolby Atmos μάλιστα.

Άρα, θα πρέπει να έχει (εκτός από τα ηχεία) και την πανοραμική ηλιοροφή και αντλία θερμότητας (που είναι στάνταρ στα Τέσλα), την ρυθμιζόμενη ανάρτηση, και τα αεριζόμενα καλά καθίσματα. Με WLTP πάνω από 626 km (τόσο έχει το model 3 LR με 18" ζάντες). Έτσι όντως έχει να προσφέρει περισσότερα από ένα Τέσλα (συν το head up display και τον μικρό κύκλο στροφής), ώστε να το προτιμήσω, με μόνη ουσιαστική υποχώρηση στο θέμα σοφτγουερ, και φυσικά στο εγκατεστημένο πανευρωπαϊκό δίκτυο ταχυφορτιστων της Τέσλα.

Άρα το ερώτημα είναι σε τι τιμή θα βγει με αυτά τα λίαν σημαντικά εξτραδάκια, γιατί χωρίς αυτά, το Τέσλα έχει το σημαντικό πλεονέκτημα του εξαιρετικού σοφτγουερ, και ενός εξαιρετικού δικτύου ταχυφορτιστων σε όλη την Ευρώπη (με plug and charge), άρα πάλι κερδαει η επιλογή Τέσλα model 3 LR στα 49 χιλιάρικα με τετρακίνηση και με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας..😎

Αλλά το iD.7 έχει "premium" εσωτερικές επενδύσεις, οπότε θα έχει το "κοινό του".😎
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Δεν πρέπει όμως να πλησιάζει τιμές μερσεντές, διότι όλοι θα προτιμούν τον ανταγωνιστή.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Δεν πρέπει όμως να πλησιάζει τιμές μερσεντές, διότι όλοι θα προτιμούν τον ανταγωνιστή.
Το σίγουρο είναι πως τιμολογιακά το iD.7 κινείται πάνω από iD.5 και iD.6 για ευνόητους λόγους..

Η τετρακίνητη έκδοση του iD.7 με όλα τα καλούδια, τουλάχιστον αυτά που όντως αξίζουν, προβλέπω να είναι πάνω από κάποιες οικονομικές εκδόσεις Μερτσέντες, και δικαίως, με μόνη υποχώρηση την αερανάρτηση, γιατί το iD.7 δεν διαθέτει τέτοια, αλλά έναν υποδεέστερο τύπο ρυθμιζόμενης.
 

Μηνύματα
1.243
Reaction score
1.856
η διαφορά υπέρ των ευρωπαίων-γιαπωνέζων-κορεατών κατασκευαστών είναι
- ότι ξέρεις περίπου τι θα πάρεις από ποιότητα και ασφάλεια (με τα αναμενόμενα προβήματα και αστοχίες πάντα) λόγω της μακρόχρονης εμπειρίας τους, δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα δε θα μείνεις από φρένα ούτε θα σου μείνει το τιμόνι στο χέρι ενώ οδηγάς. Δεν είναι συχνά προβλήματα στα τέσλα, αλλά υπάρχουν και όταν τίθεται θέμα οδικής ασφάλειας και οι μικρές διαφορές μετράνε
- Δίκτυο αντιπροσώπων και συνεργείων - άμα κάτι στραβώσει το χρειάζεσαι (αλλά σύντομα θα ισχύει και για τέσλα)

οι διαφορές υπέρ του Tesla είναι
- καλύτερο effieciency (αλλά τους φτάνουν οι άλλοι σύντομα)
- καλύτερο software (θα αργήσουν οι άλλοι να τους φτάσουν, ειδικά οι γερμανοί που "δεν το έχουν")

τα υπόλοιπα για μένα είναι λεπτομέρειες

οι κινέζοι
έχουν δυνατότητες να πάνε καλά, αλλά θα δούμε στο μέλλον τι θα γίνει,
για την ώρα ότι πληρώνεις παίρνεις και τίποτε παραπάνω
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
καλύτερο effieciency (αλλά τους φτάνουν οι άλλοι σύντομα)
Μακάρι. 👍👍👍👍👍👍👍

Η VW δείχνει για πρώτη φορά να κινείται δυνατά προς την σωστή κατεύθυνση (σε αναμονή επιβεβαίωσης από πλήρη τεστ), αλλά μένει ακόμα να διαπιστωθεί αν τα κατάφερε αξιοπρεπώς, ιδίως σε ακραίες θερμοκρασίες, όπου η αντλία θερμότητας θα πρέπει να είναι πολύ υψηλής απόδοσης, διότι η υπάρχουσα στο iD.3 (το λέω εκ πείρας) είναι μάλλον άθλια, όπως και το λογισμικό χρήσης της, αλλά και το λογισμικό preconditioning της μπαταρίας.

Ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στα ανωτέρω φαίνεται να έχει το πρώτο ηλεκτρικό της Τογιότα, μεγάλες αστοχίες. Φαίνεται σαφές προβάδισμα της VW.

Το υψηλό efficiency είναι αναγκαιότητα στην ηλεκτροκίνηση, δεν είναι πολυτέλεια, όπως και η ταχύτητα φόρτισης.

Η Τέσλα έχει να επιδείξει υψηλό efficiency σε όλα τα αυτοκίνητα που παράγει. Ανεξαιρέτως.

Η VW πιθανώς να έχει το πρώτο της μοντέλο επιτυχημένο, με ήδη διθυραμβικές κριτικές από τους λίγους που το δοκίμασαν. Μπράβο της, καλή αρχή από μένα. 👍👍👍👍

Οι όλο και χαμηλότερες τιμές των υψηλού efficiency Τέσλα, σε συνδυασμό με τους μεγάλους αριθμούς παραγωγής τους, είναι βέβαιο ότι πιέζουν ασφυκτικά όλον τον ανταγωνισμό, προς όφελος των αγοραστών και της ηλεκτροκίνησης γενικά.

Μακάρι να ακολουθήσουν σύντομα όλοι οι κατασκευαστές προς την σωστή αυτή κατεύθυνση, που κακά τα ψέματα, την χάραξε η Τέσλα, και σε ανταγωνιστικές τιμές, γιατί τι να το κάνεις αν είναι σε διπλάσια τιμή..

Τη μεγαλύτερη πίεση πάντως, δεν την έχουν νιώσει ακόμα οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και προβλέπεται να την νιώσουν λίαν συντόμως, με την κυκλοφορία του μικρού Τέσλα των 23 χιλιάδων ευρώ, που άρχισε να σκάει μύτη..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Σωστά! 👍👍👍

Όταν αγόρασα το iD.3 ήταν η 3η επιλογή μου από τα διαθέσιμα εκείνη την περίοδο (το Τέσλα δεν ήταν διαθέσιμο στην ελληνική αγορά).

Η πρώτη επιλογή μου τότε, ήταν το Hyundai Kona electric, το οποίο έβγαινε στα ίδια λεφτά, με μεγαλύτερη μπαταρία (64 έναντι 58), μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλότερο efficiency! Μικρότερη κατανάλωση σε όλα τα διαθέσιμα τότε τεστ!

Οι κορεάτες είχαν επιτύχει καλύτερο efficiency με παλιά πλατφόρμα από ICE!

Δεν χωρούσα να μπω όμως, ήταν πολύ υποδεέστεροι οι χώροι του Kona, ενώ η δεύτερη επιλογή (πάλι από κορεάτες) δεν ήταν διαθέσιμη.

Μπορεί να είναι όντως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο το iD.3 με πολύ ευχάριστη οδήγηση και καλοστημένο, γενικά καλύτερο αυτοκίνητο από το Kona, αλλά εξ'αρχης δεν είχε επιτύχει καλές επιδόσεις στο efficiency, ούτε τίποτα εξαιρετικό στην ταχύτητα φόρτισης (τότε ήταν έως 100kW, τώρα έχει φτάσει τα 134 kW μέγιστη ισχύ φόρτισης).

Θαύματα δεν μπορούν να γίνουν εκ των υστέρων, αλλά ελπίζουμε πως με αναβαθμίσεις λογισμικού ίσως να έχει κάποια περιθώρια βελτίωσης, αλλά εκεί στο σοφτγουερ φαίνεται πως βρίσκεται η Αχίλλειος πτέρνα των Γερμανών.

Το σοφτγουερ είναι σημαντικό στο efficiency ενός EV..

Η VW δεν έχει να επιδείξει ακόμα σοβαρό σοφτγουερ διαχείρισης μπαταρίας και αντλίας θερμότητας, σαλάτα τα έχει κάνει, απλώς είναι ένα σκαλί πάνω από την Τογιότα.

Για να δούμε τι θα δούμε..

Πάντως ως τώρα, ξέρω ότι στο δεύτερο χειμώνα, με σοφτγουερ 3.0, ήταν χειρότερη η διαχείριση της μπαταρίας από ότι τον πρώτο χειμώνα με σοφτγουερ 2.3 και μάλιστα σημαντικά χειρότερη, ανέβηκαν πολύ οι καταναλώσεις σε θερμοκρασίες κάτω των 9°C σε σχέση με μια χρονιά πριν.

Βέβαια σε άλλα θέματα σοφτγουερ, έχει σαφείς βελτιώσεις. 👍
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Λάντσια Ιντεγκράλε!

 

Μηνύματα
58
Reaction score
99
Για το Kona που λες ότι έχει καλύτερο efficiency, έχει μεγάλη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας. Επίσης πως εξηγείται ότι το νέο Kona με την μεγάλη μπαταρία έχει χειρότερες επιδόσεις σε αυτονομία άσε σχέση με το παλιό. Τέλος. Το Kona είχε τρελό θέμα με το ηλεκτρικό κινητήρα. Αρκετοί ανέφεραν πρόβλημα χωρίς να υπάρχει λύση.
Υ.Γ. και εγώ για αυτό πήγαινα, αλλά , με πρόλαβε η VW παλι καλά, γιατί ήμουν απο αυτούς που δεν θα τα παραλάμβαναν ποτέ ( Σεπτέμβριος 2022).
Άσε που σε τεστ drive που το έκανα, είναι επικίνδυνο με την τρελή ροπή που έχει και το ότι έχει μπροστά κίνηση. Η οδική συμπεριφορά του Κονα με το id3 είναι μεγάλη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Συμφωνώ σε όλα τα ανωτέρω.

Και για μένα δεν ήταν καλές οι εντυπώσεις από το τεστ ντραιβ του προσθιοκίνητου Κόνα, ενώ το iD.3 συνολικά (όπως είπα) είναι καλύτερο αυτοκίνητο σε όλα, ως αυτοκίνητο, και οδηγικά βεβαίως.

Απλώς κοιτάζοντας τα τεστ εκείνη την εποχή, έβλεπα καλύτερο efficiency στο Κόνα και το είχα στην κορυφή της λίστας αυτών που θα έκανα τεστ ντραιβ.

Ευτυχώς που υπήρχε διαθέσιμο τεστ ντραιβ, γιατί την προσφορά στα χέρια μου ήμουν πρακτικά έτοιμος να την προχωρήσω. 🤪😜

Εξ'αιτιας της απογοήτευσης από το τεστ ντραιβ, στράφηκα στις επόμενες επιλογές..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Δε θέλετε BYD γιατί είναι κινέζικα και πιάνουν φωτιά οι μπαταρίες;

Ωραία, πάρτε Τογιότα ηλεκτρικό.
Εγγύηση.


ΥΓ. Το νέο Τογιότα, χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου, ηλεκτροκινητήρα και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, από την BYD. 🤪😁😂
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Τι; Μόνο η μπεμβέ θα έχει μεγάλη μάσκα;
Η αντεπίθεση της Τογιότα είναι δω:







4,29 sec…
Στα 4,4" σου φτάνει; Εντάξει, λίγο πιο αργό, αλλά ποιος θα το προσέξει αυτό;

Πολυτέλεια όμως όση θες, ξεχυλιζει από πολυτέλεια, οπότε άμα θες όντως πολυτέλεια κι όχι χαζά, έχω έτοιμη τη λύση: (τιμαι λογικαι)

 
Last edited:


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.549
Reaction score
98.527
Πολυτέλεια όμως όση θες, ξεχυλιζει από πολυτέλεια, οπότε άμα θες όντως πολυτέλεια κι όχι χαζά, έχω έτοιμη τη λύση: (τιμαι λογικαι)

Ειλικρινά απορώ πώς κάποιος δίνει τα διπλάσια χρήματα από μια S class για να πάρει μια Maybach που αγγίζει τα όρια του kitsch...:idk:
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.406
Reaction score
12.058
Λάντσια Ιντεγκράλε!

Μόνο Ιntegrale δεν είναι αυτό το πράμα :roflmao:
Καλύτερα να του έβαζε ''κουστούμι'' από Lada Niva για να δειξει και λιγο χιουμορ:p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Μόνο Ιntegrale δεν είναι αυτό το πράμα :roflmao:
Καλύτερα να του έβαζε ''κουστούμι'' από Lada Niva για να δειξει και λιγο χιουμορ:p
Ο γνωστός Sébastien Loeb όμως, μάλλον δεν συμφωνεί μαζί σου, αφού αυτός θα το οδηγήσει στο WRX. 😎
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.558
Μηνύματα
2.944.234
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top