Featured Ηχεία εταιρείας ή DIY



Μηνύματα
3.920
Reaction score
6.188
According to IEC 268-5, the frequency response of a loudspeaker is calculated as follows: 1) The frequency response of the loudspeaker is measured along the reference axis using a sine signal. 2) At the maximum sound pressure level, the volume level is averaged at one octave.

Με αυτή την μέθοδο ανακοίνωσε -3db στα 46hz η εταιρία
Αυτό το 2 εννοεί ότι κάνει smoothing μια ολόκληρη οκτάβα; Αν ναι είναι τραγικό αυτό για τις χαμηλές συχνότητες και επίσης δεν φαίνονται τα προβλήματα που πρέπει να φανούν.
Επίσης εξηγεί πουθενά ποιο είναι το maximum sound pressure level;
Με βάση τα 85 db ευαισθησία και τα 100 βατ power handling το max spl υποτίθεται πρέπει να φτάνει περίπου 105 db (103 db με 64 watt και 106 db με 128 watt). Το θέμα είναι ότι αυτό το φτάνει (υποθέτω ότι ισχύει ότι λέει η εταιρεία και όχι ο Amir που το βγάζει στα 83db ευαισθησία) σε κάποια συγκεκριμένη συχνότητα και σίγουρα με μεγάλη παραμόρφωση. Δεν υπάρχει περίπτωση αυτή η πίεση να είναι στα 46 hz. Φαντάζομαι το έχεις δεί το review του Amir
Ήδη από τα 95 db βλέπεις την παραμόρφωση στο θεό. Είναι ήδη εκτός προδιαγραφών. Επίσης δες την καμπύλη πλάτους: όπως είναι αναμενόμενο ξεκινάει πτώση από τα 100 hz...
Είναι παράλογο να απαιτείται από ένα μικρό ηχείο να αναπαράγει σωστά τις πρώτες δύο οκτάβες (και την τρίτη συνήθως)όσο καλό και να είναι, που το συγκεκριμένο ηχείο για την τιμή του είναι πολύ καλό αλλά οι εταιρείες τα φέρνουν όλα στα μέτρα τους για λόγους μάρκετινγκ.
 

Μηνύματα
1.156
Reaction score
1.053
Αυτό το 2 εννοεί ότι κάνει smoothing μια ολόκληρη οκτάβα; Αν ναι είναι τραγικό αυτό για τις χαμηλές συχνότητες και επίσης δεν φαίνονται τα προβλήματα που πρέπει να φανούν.
Επίσης εξηγεί πουθενά ποιο είναι το maximum sound pressure level;
Με βάση τα 85 db ευαισθησία και τα 100 βατ power handling το max spl υποτίθεται πρέπει να φτάνει περίπου 105 db (103 db με 64 watt και 106 db με 128 watt). Το θέμα είναι ότι αυτό το φτάνει (υποθέτω ότι ισχύει ότι λέει η εταιρεία και όχι ο Amir που το βγάζει στα 83db ευαισθησία) σε κάποια συγκεκριμένη συχνότητα και σίγουρα με μεγάλη παραμόρφωση. Δεν υπάρχει περίπτωση αυτή η πίεση να είναι στα 46 hz. Φαντάζομαι το έχεις δεί το review του Amir
Ήδη από τα 95 db βλέπεις την παραμόρφωση στο θεό. Είναι ήδη εκτός προδιαγραφών. Επίσης δες την καμπύλη πλάτους: όπως είναι αναμενόμενο ξεκινάει πτώση από τα 100 hz...
Είναι παράλογο να απαιτείται από ένα μικρό ηχείο να αναπαράγει σωστά τις πρώτες δύο οκτάβες (και την τρίτη συνήθως)όσο καλό και να είναι, που το συγκεκριμένο ηχείο για την τιμή του είναι πολύ καλό αλλά οι εταιρείες τα φέρνουν όλα στα μέτρα τους για λόγους μάρκετινγκ.
Τα περισσότερα ηχεία στα 96 db έχουν παραμορφώσεις μεγάλες στις πολύ χαμηλές . Ακόμα και το Neumann kh310 κάτω από τα 100hz έχει χειρότερη παραμόρφωση στα 96db που είναι 8 ιντσο και θεωρείται από τα πιο καθαρά ηχεία. Στο asr θα βρεις κάτι μεγάλα revel που είναι πολύ καθαρά. Το kali το 8ιντσο είναι συνολικά χειρότερο στα 96
 
Last edited:

Μηνύματα
3.920
Reaction score
6.188
Τα περισσότερα ηχεία στα 96 db έχουν παραμορφώσεις μεγάλες στις πολύ χαμηλές . Ακόμα και το Neumann kh310 κάτω από τα 100hz έχει χειρότερη παραμόρφωση στα 96db που είναι 8 ιντσο και θεωρείται από τα πιο καθαρά ηχεία
Δεν ξέρω αν έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό. Σημασία έχει ότι ούτε το 310 ούτε το elac μπορούν να παίξουν σωστά τις πρώτες δύο οκτάβες και για αυτό χρειάζεται Σάμπ. Αυτό λέμε διαρκώς: ελάχιστα ηχεία έχουν την δυνατότητα να είναι πραγματικά full range και ακόμα και τότε η προσθήκη Σάμπ είναι προτιμότερη διότι υπάρχει η ευελιξία της τοποθέτησης. Σκέψου όταν είχα πάει στον @costas EAR και του λέω βάλε από περιέργεια τα 310 να τα ακούσω full range σε δικαναλο δεν μπήκε καν στην διαδικασία να το κάνει. Απλά μου είπε ότι δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο. Και έτσι είναι.
 

Μηνύματα
1.156
Reaction score
1.053
Δεν ξέρω αν έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό. Σημασία έχει ότι ούτε το 310 ούτε το elac μπορούν να παίξουν σωστά τις πρώτες δύο οκτάβες και για αυτό χρειάζεται Σάμπ. Αυτό λέμε διαρκώς: ελάχιστα ηχεία έχουν την δυνατότητα να είναι πραγματικά full range και ακόμα και τότε η προσθήκη Σάμπ είναι προτιμότερη διότι υπάρχει η ευελιξία της τοποθέτησης. Σκέψου όταν είχα πάει στον @costas EAR και του λέω βάλε από περιέργεια τα 310 να τα ακούσω full range σε δικαναλο δεν μπήκε καν στην διαδικασία να το κάνει. Απλά μου είπε ότι δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο. Και έτσι είναι.
Εντάξει απλώς σπάνια ακούω σε τέτοιες εντάσεις ώστε να κάνει peak στα 96 οποτε εμένα προσωπικά και προσωρινά δε με αγγίζει τόσο . Δηλαδή και το sub που το θέλω και θα το παρω κάποια στιγμή δε το θέλω για να ακούω τόσο ψηλά σε εντάσεις, αλλά ως loudness σε χαμηλότερες κυρίως …
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Σπάνια - ξεσπάνια, χαμηλές ή πολύ χαμηλές στάθμες, είναι άχρηστο οποιοδήποτε 8-ιντσο χωρίς σαμπ για τις 2 πρώτες οκτάβες.

Δεν παίζει.

Δεν γίνεται.

Τώρα εάν αδιαφορείς για τις πρώτες οκτάβες, οκ, μια χαρά είναι. 🤭
 

Μηνύματα
3.920
Reaction score
6.188
Γίνεται να παίξει δεύτερη οκτάβα το 8" σε sealed καμπίνα αν κόψεις με peq όλο το υπόλοιπο φάσμα πάνω από τα 40hz και ρίξεις την συνολική ευαισθησία στα 50 db. Θα παίζει χάλια γιατί θα προσπαθεί ενώ εκτελεί τεράστιες διαδρομές να αναπαράγει ταυτόχρονα συχνότητες κοντά στο άνω όριο του κρος και θα έχει μέγιστο headroom μέχρι τα 70 db αλλά θεωρητικά γίνεται 😭😭.
Δεν έχει καμία λογική να κάνεις κάτι τέτοιο βέβαια αλλά κουβέντα να κάνουμε...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Γίνεται να παίξει δεύτερη οκτάβα το 8" σε sealed καμπίνα αν κόψεις με peq όλο το υπόλοιπο φάσμα πάνω από τα 40hz και ρίξεις την συνολική ευαισθησία στα 50 db. Θα παίζει χάλια γιατί θα προσπαθεί ενώ εκτελεί τεράστιες διαδρομές να αναπαράγει ταυτόχρονα συχνότητες κοντά στο άνω όριο του κρος και θα έχει μέγιστο headroom μέχρι τα 70 db αλλά θεωρητικά γίνεται 😭😭.
Δεν έχει καμία λογική να κάνεις κάτι τέτοιο βέβαια αλλά κουβέντα να κάνουμε...
Ναι, καμία λογική. Συμφωνώ.

Κοίτα, τα νούμερα δε βγαίνουν. Από πού κι ως που θα έπαιρνες 8-ιντσο σαμπ; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, Ε, πόσο μάλλον να έχει ένας ένα 8-ιντσο να παίζει όχι μόνο τις 2 πρώτες οκτάβες, αλλά και το υπόλοιπο φάσμα. Δεν γίνονται αυτά. Ταντέλα το'κανες.

Με μόνη εξαίρεση ένα πραγματικά πολύ μικρό χώρο (6-9τμ), για χαμηλές στάθμες, και απόσταση ακρόασης 1 μέτρο, δε θα άφηνα το (λίαν αξιόλογο 8,25") 310 χωρίς σαμπ.

Από την άλλη, είναι τόσος κόσμος που ακούει από 6-αρια και 5-αρια χωρίς σαμπ, σε χώρο >6 τμ.

Άρα πολύς κόσμος αδιαφορεί πλήρως για τις 2 πρώτες οκτάβες, και ακούει υποχρεωτικά σε πολύ χαλαρές στάθμες. Με γεια τους και με χαρά τους.
 

Μηνύματα
1.156
Reaction score
1.053
Η κλειστη καμπινα ομως σου περιοριζει τις σταθμες. Τελος παντων δεν αδιαφορω για καμια οκταβα. Απλως οταν ειμαι μονος θα ακουσω μεση σταθμη dbc 75 average και αντε καμια φορα 80. Με βαση τα δεδομενα αυτα και οτι ειμαι σε μικρο υποχωρο και 1.8μ απο τη θεση ακροασης ακουω χρησιμες σταθμες μεχρι τα 46 hz . Αν ακουγα μεχρι τα 30 σε χρησιμες σταθμες θα ημουν κομπλε
 
Last edited:

Μηνύματα
7.327
Reaction score
1.745
Πολύ καλύτερο αυτό που έχεις , από το να μπουμάρει ο χώρος και να φεύγεις με πονοκέφαλο.
Πόσα ηχεία παίζουν με κάλτσα τσολιά στις τρύπες του bass reflex , να ξερες !!!
Εννοείται, ότι αυτό συμβαίνει και σε κακοστημένα συστήματα high-end, τα περισσότερα θα τολμούσα να πω, ειδικά εκείνα των χοντρών !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Αν ακουγα μεχρι τα 30 σε χρησιμες σταθμες θα ημουν κομπλε
Εξαρτάται από το είδος της μουσικής.

Για πολλά μουσικά είδη, υπάρχει πραγματικά πάρα πολύ περιεχόμενο στους 30 και κάτω, το οποίο, εάν αναπαραχθεί σωστά, ανεβάζει πολλά επίπεδα την απόλαυση.

Και δυστυχώς, λόγω της κουφαμάρας που μας χαρακτηρίζει σαν είδος στην ακοή μας στο εύρος της πρώτης οκταβας, δεν είναι χρήσιμη η στάθμη μέχρι 75-80 dB SPL (C), διότι είναι πολύ κοντά στην ουδό ακοής μας, δηλαδή σε τέτοια στάθμη θα ακουστεί μόνον σε απόλυτη ησυχία (σε θάλαμο) ένας τόνος 20 κύκλων από νεαρό ενήλικα άριστης ακοής. Σε τυπικό οικιακό περιβάλλον, τέτοια στάθμη δεν ακούγεται.

Βεβαίως δεν είναι ιδιαίτερα απλή η διαδικασία, αλλά από την άλλη, δεν είναι δα και καμιά τρομερή επιστήμη. Με μια 4-αδα σαμπ, όλα γίνονται.


ακουω χρησιμες σταθμες μεχρι τα 46 hz .
Τολμηρή δήλωση 😁🤭.

Τέλος πάντων, η αλήθεια είναι πως χρειάζεσαι σαμπ. Ακόμα και με βάση τα λεγόμενά σου, χάνεις σημαντικό περιεχόμενο στην μουσική.

Το μεγάλο επιπρόσθετο κέρδος της χρήσης σαμπ, είναι πως οι δορυφόροι θα σταματήσουν να παίζουν τις πρώτες 2 οκτάβες, θα πάρουν μια ανάσα, με αποτέλεσμα να παίζουν πιο γραμμικά στο φάσμα που τους αναλογεί, δηλαδή θα παίζουν σαν καλύτερα ηχεία.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.512
Reaction score
135.821
Και μετά η γραμμή μεταφοράς, εάν διέθετε το ηχείο, πάει στράφι , σωστά ;
Σωστά.

Αλλά τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα "χάσεις" από την έξοδο της γραμμής μεταφοράς; Κάτι "ψιλά" στη δεύτερη οκτάβα (εντελώς άχρηστα σκουπίδια εάν διαθέτεις σαμπ), και άφθονες παρασιτικές συνιστώσες στην 3η οκτάβα (πιθανώς και πολύ υψηλότερα, αναλόγως του πόσο "καλή" 🤭 δουλειά έκαναν στην απορρόφηση κατά μήκος της γραμμής μεταφοράς, κι όπως ξέρεις, δεν κάνουν καμία τρομερή δουλειά μερικά φύλλα ρικοφον αυγοθήκης, αυτά είναι αστειότητες). Πρακτικά, θα παίζει σα καλύτερο ηχείο με φραγμένη την έξοδο της γραμμής μεταφοράς με ένα καλό σφιχτό σφουγγάρι.


ΥΓ.
Η γραμμή μεταφοράς είναι ένα σπουδαίο εργαλείο, όπως και το τυπικό μπας ριφλεξ, όταν αυτό χρησιμοποιείται στην αρχή της πρώτης οκταβας, ώστε να δώσει ένα μπούστ σε ένα ήδη σοβαρό ηχείο, τέρμα χαμηλά έως στους υπόηχους, όπως στο παλιό b&W 801, που είχε συντονισμένο μπας ριφλεξ στους 20 κύκλους. Αυτό ναι, ήταν σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ:

1000012702.jpg


Αλλά με σοβαρούς παρασιτικούς θορύβους από 200 έως 400 Hz, στο φάσμα του μιντ. Δηλαδή, το μπας ριφλεξ χαλούσε την ποιότητα του μιντ. Τι α κάεις.. Γενικώς, ένα μέτριο ηχείο, αλλά για την εποχή του, ήταν ωραιότατο. Λόγω μεγάλου μεγέθους γουφερ (12"), ξεκινούσε η πτώση απόκρισης του γουφερ από τους 60 κύκλους! Πρακτικά έβγαζε τη μισή δεύτερη οκτάβα με άνεση!

(-6dB είχε το μεγάφωνο μόνο του στους 40 κύκλους, πρώτη οκτάβα δεν έβγαζε στην πραγματικότητα κιχ εκείνο το γουφερ, ότι κατάφερνε εκείνο το σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ, το οποίο εν ολίγοις ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια να αντικαταστήσει ένα σαμπ στην 1η και μισή 2η οκτάβα).

Από δω:


Βεβαίως, εκείνο το 801 θα ήταν ένα "καλύτερο ηχείο" εάν διέθετε σφραγισμένη καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα σαμπ, για 1,5 οκτάβα (20-60 Hz).

Θα ήταν καλύτερο ηχείο, διότι θα έπαιζε γραμμικότερα το γουφερ του στο φάσμα που θα του αναλογούσε (αρκετά εύκολα τερμάτιζε εκείνο το γουφερ με περιεχόμενο στην 1η οκτάβα), και διότι δε θα είχε παρασιτικές συνιστώσες από το μπας ριφλεξ (θα έμενε μόνον το "σπάσιμο" του γουφερ στους 350-420 κύκλους, σε στάθμη -10dB, μάλλον υψηλή, δηλαδή ήθελε Νοτς φιλτράκι εκεί, τες πα, ήθελε λίγη δουλίτσα ακόμα εκείνο το κρος, διότι ήταν 24dB/Oct στο μιντ και 6 dB/Oct στο γουφερ.. αίσχος...).


Τώρα συγκριτικά, το να περιμένεις από μπας ριφλεξ να σου δώσει δεκανίκια στους 60 και 80 κύκλους γιατί το μεγάφωνο είναι κουτσό, είναι κωμωδία.

Όπως έχω ξαναγράψει, σε ένα "καλό" ηχείο μπορεί να είναι λογική επιλογή οποιουδήποτε είδους τρύπα στην καμπίνα (μπας ριφλεξ, παθητικός ακτινοβολητής, γραμμή μεταφοράς, κλπ) εφόσον αυτή είναι συντονισμένη στην αρχή της 1ης οκταβας (20-25Hz) και χωρίς παρασιτικές συνιστώσες (θορύβους αέρα και συχνοτικό περιεχόμενο από 2η οκτάβα και άνω).

Ωστόσο, επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ως γνωστόν, το καλύτερο ηχείο είναι αυτό σε σφραγισμένη καμπίνα.
 
Last edited:


Μηνύματα
1.156
Reaction score
1.053
Σε μένα το bass reflex είναι συντονισμένο στα 41hz και το port noise είναι πολύ χαμηλό. Δεν υπαρχει περίπτωση να κροσαρω στα 120hz θα εντοπίζεται το sub και ο ήχος θα είναι χαλι μαύρο αν γίνει αυτό, ένα μπασταρδεμένο πραγμα . Που το είδες αυτό ;
 

Μηνύματα
1.235
Reaction score
1.849
για να καταλάβω, το bass reflex έχει νόημα μόνο για την περιοχή του φάσματος που παίζουν τα subs;
ρωτάω γιατί εταιρείες με studio monitors πχ Neumann, Genelec φτιάχνουν μικρά και μεγάλα ηχεία με bass reflex και τα οποία συνήθως συνοδεύονται με ένα τουλάχιστον sub είτε σε studio είτε σε σπίτια ή μήπως δεν συμβαίνει αυτό;
δηλαδή ο σχεδιαμός με bass reflex ξεκινάει με βάση το ότι κάποιοι θα τα έχουν χωρίς subs;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.445
Reaction score
83.774
Σε μένα το bass reflex είναι συντονισμένο στα 41hz και το port noise είναι πολύ χαμηλό. Δεν υπαρχει περίπτωση να κροσαρω στα 120hz θα εντοπίζεται το sub και ο ήχος θα είναι χαλι μαύρο αν γίνει αυτό, ένα μπασταρδεμένο πραγμα . Που το είδες αυτό ;
Αν το βάλεις ανάμεσα στα ηχεία, και είναι ποιοτικό σαμπ δεν θα εντοπίζεται.
Αν έχεις πολλά, τότε σίγουρα δεν θα εντοπίζεται.

Είναι ο μοναδικός τρόπος να ακούσεις σωστά με 5μισάρια. Όσο γίνεται δηλαδή.
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.339
Μηνύματα
2.937.330
Members
38.171
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top