Ηχεία εταιρείας ή DIY

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
@ dapost
Δεν υπάρχει "μεγάλο Q" , υπάρχει "υψηλό Q" .
Άλλο πράγμα η γυναίκα να ειίναι μεγάλη, κι άλλο να είναι υψηλή :p
Μήπως έχω ακούσει;
Για να θέλεις να δεις τις μετρήσεις του Tidal, κάτι δεν σου κάθησε καλά στο αυτί ;
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.914
Reaction score
11.238
@ dapost
Δεν υπάρχει "μεγάλο Q" , υπάρχει "υψηλό Q" .
Άλλο πράγμα η γυναίκα να ειίναι μεγάλη, κι άλλο να είναι υψηλή :p
To Q δεν είναι άνθρωπος. Είναι ένας αδιάστατος αρθμός.
Οι αριθμοί είναι μικροί και μεγάλοι.
Δεν είναι χαμηλοί και υψηλοί.
Ή τουλάχιστον δεν είναι κάποιο από τα δύο λάθος.
 

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
To Q δεν είναι άνθρωπος. Είναι ένας αδιάστατος αρθμός.
Οι αριθμοί είναι μικροί και μεγάλοι. Δεν είναι χαμηλοί και υψηλοί.
Άλλο τί είναι σωστό και άλλο τί έχει επικρατήσει στην πιάτσα.
O δόκιμος όρος είναι "High Q" ή "Low Q", ανάλογα την περίπτωση.
To "High" δεν μεταφράζεται στα Ελληνικά ως "Μεγάλο" (big στα αγγλικά)

Επίσης σε ποιο μοντέλο της σειράς B&W 801 αναφέρθηκες πριν ;
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.729
Reaction score
12.457
Σωστά.

Αλλά τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα "χάσεις" από την έξοδο της γραμμής μεταφοράς; Κάτι "ψιλά" στη δεύτερη οκτάβα (εντελώς άχρηστα σκουπίδια εάν διαθέτεις σαμπ), και άφθονες παρασιτικές συνιστώσες στην 3η οκτάβα (πιθανώς και πολύ υψηλότερα, αναλόγως του πόσο "καλή" 🤭 δουλειά έκαναν στην απορρόφηση κατά μήκος της γραμμής μεταφοράς, κι όπως ξέρεις, δεν κάνουν καμία τρομερή δουλειά μερικά φύλλα ρικοφον αυγοθήκης, αυτά είναι αστειότητες). Πρακτικά, θα παίζει σα καλύτερο ηχείο με φραγμένη την έξοδο της γραμμής μεταφοράς με ένα καλό σφιχτό σφουγγάρι.


ΥΓ.
Η γραμμή μεταφοράς είναι ένα σπουδαίο εργαλείο, όπως και το τυπικό μπας ριφλεξ, όταν αυτό χρησιμοποιείται στην αρχή της πρώτης οκταβας, ώστε να δώσει ένα μπούστ σε ένα ήδη σοβαρό ηχείο, τέρμα χαμηλά έως στους υπόηχους, όπως στο παλιό b&W 801, που είχε συντονισμένο μπας ριφλεξ στους 20 κύκλους. Αυτό ναι, ήταν σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ:

View attachment 341122

Αλλά με σοβαρούς παρασιτικούς θορύβους από 200 έως 400 Hz, στο φάσμα του μιντ. Δηλαδή, το μπας ριφλεξ χαλούσε την ποιότητα του μιντ. Τι α κάεις.. Γενικώς, ένα μέτριο ηχείο, αλλά για την εποχή του, ήταν ωραιότατο. Λόγω μεγάλου μεγέθους γουφερ (12"), ξεκινούσε η πτώση απόκρισης του γουφερ από τους 60 κύκλους! Πρακτικά έβγαζε τη μισή δεύτερη οκτάβα με άνεση!

(-6dB είχε το μεγάφωνο μόνο του στους 40 κύκλους, πρώτη οκτάβα δεν έβγαζε στην πραγματικότητα κιχ εκείνο το γουφερ, ότι κατάφερνε εκείνο το σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ, το οποίο εν ολίγοις ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια να αντικαταστήσει ένα σαμπ στην 1η και μισή 2η οκτάβα).

Από δω:


Βεβαίως, εκείνο το 801 θα ήταν ένα "καλύτερο ηχείο" εάν διέθετε σφραγισμένη καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα σαμπ, για 1,5 οκτάβα (20-60 Hz).

Θα ήταν καλύτερο ηχείο, διότι θα έπαιζε γραμμικότερα το γουφερ του στο φάσμα που θα του αναλογούσε (αρκετά εύκολα τερμάτιζε εκείνο το γουφερ με περιεχόμενο στην 1η οκτάβα), και διότι δε θα είχε παρασιτικές συνιστώσες από το μπας ριφλεξ (θα έμενε μόνον το "σπάσιμο" του γουφερ στους 350-420 κύκλους, σε στάθμη -10dB, μάλλον υψηλή, δηλαδή ήθελε Νοτς φιλτράκι εκεί, τες πα, ήθελε λίγη δουλίτσα ακόμα εκείνο το κρος, διότι ήταν 24dB/Oct στο μιντ και 6 dB/Oct στο γουφερ.. αίσχος...).


Τώρα συγκριτικά, το να περιμένεις από μπας ριφλεξ να σου δώσει δεκανίκια στους 60 και 80 κύκλους γιατί το μεγάφωνο είναι κουτσό, είναι κωμωδία.

Όπως έχω ξαναγράψει, σε ένα "καλό" ηχείο μπορεί να είναι λογική επιλογή οποιουδήποτε είδους τρύπα στην καμπίνα (μπας ριφλεξ, παθητικός ακτινοβολητής, γραμμή μεταφοράς, κλπ) εφόσον αυτή είναι συντονισμένη στην αρχή της 1ης οκταβας (20-25Hz) και χωρίς παρασιτικές συνιστώσες (θορύβους αέρα και συχνοτικό περιεχόμενο από 2η οκτάβα και άνω).

Ωστόσο, επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ως γνωστόν, το καλύτερο ηχείο είναι αυτό σε σφραγισμένη καμπίνα.
Κάτι τους ξέφυγε εδώ. Δεν είναι δυνατόν η στάθμη του σωλήνα να είναι ίση με του μεγαφώνου. Υπολείπεται τουλάχιστον 6 db κανονικά. Και ο υπολογισμός της συνολικής απόκρισης κατά συνέπεια είναι λάθος, όσων αφορά στην 1η και μέρος της 2ης.
801fig4.jpg


Σωστή μέτρηση είναι αυτή, για παράδειγμα, του Dynaudio...
https://www.stereophile.com/content/dynaudio-contour-30i-loudspeaker-measurements
0924-DC30ifig3-600.jpg

Η πρώτη έγινε το 1999, ενώ η δεύτερη το 2024. Λογική η εξέλιξη.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
Τα phase responses που πήγαν ;
Η πρώτη και η δεύτερη απόκριση είναι για διαφορετικά ηχεία/μοντέλα ;

Η δεύτερη είναι απο Dynaudio τελικά ;
 
Last edited:

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.899
Reaction score
4.713
Το νήμα αν και περιέχει χρήσιμες πληροφορίες οδεύει εδώ και κάποιες σελίδες προς το off topic.

Αγαπητέ @musicfanatic δεν υπάρχει κακό προϊόν, υπάρχει κακή τιμή. Παράδειγμα το UF52 της ελακ, ένα μέτριο τριδρομο ηχείο με 5αρια γουφερ. Όταν πρώτο ξεκίνησε να κυκλοφορεί ήταν στα 7-9 κατοστάρικα το κομμάτι. Σήμερα το βρίσκεις με 2.5. Έγινε καλύτερο ηχείο? Φυσικά και όχι! Για τα λεφτά όμως που ζητάει τσεκάρει πολλά κουτάκια.

To DIY είναι πρώτο απο ολα χόμπι και μετά όλα τα άλλα. Οι κατασκευαστές μπουτίκ ηχείων ειναι και αυτοί κατασκευαστές (οι οποίοι μπορούν και να αποδειχθουν και σοβαρότεροι του μέσου γιδοβοσκου αντιπροσώπου της εκάστοτε γνωστής μάρκας).
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.914
Reaction score
11.238
Βλέπω και άλλες μετρήσεις με υψηλή στάθμη οπής.

Όσο πιο υψηλό το Q, τόσο πιο μεγάλη η στάθμη της οπής.


1725213571005.png



1725213940222.png
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.729
Reaction score
12.457
Δηλαδη τι δεν πρεπει να παιρνουμε σοβαρα τις εταιρειες ,τους επαγγελματιες reviewers αλλα ποιους τον οποιοδηποτε παιρνει ενα μηχανακι και λεει οτι μετραει? Δεν το βλεπω πολυ λογικο.
Στην δουλεια μου που ειναι τα ποδηλατα (μια και βλεπω οτι ασχολησε) οτι πω το μετραω και παντα το τεκμηριωνω . Και εκει υπαρχουν καποιοι που παιρνουν ενα μηχανακι η δυο εργαλεια και νιωθουν οτι πιασαν ......
Τεσπα εγω με χαρα θα συνεργαζομουν με καποιον για κατασκευη αρκει να μπορουσε να με πεισει για το τι μπορει να φταξει.
Αυτό που είπα είναι πως σκέτη μια απόκριση δεν σημαίνει κάτι, αν δεν δίνονται και οι συνθήκες.

Ας πούμε το ίδιο σε <<ποδηλατική γλώσσα>> λοιπόν, για να γίνει καλύτερα κατανοητό...
Σου λέω λοιπόν πως εγώ πάνω στο ποδήλατο πηγαίνω με 80 χιλιόμετρα την ώρα. Υψηλό νούμερο και σίγουρα θα απορείς. Αυτό που δεν σου είπα είναι η διαδρομή.
Επέλεξα την ταχύτητα κατάβασης από την Πεντέλη και όχι κάποια ευθεία.
Σου είπα ψέματα; Όχι. Απλά επέλεξα τις συνθήκες χωρίς να τις γνωρίζεις.

Ας βάλουμε μέσα και την κλίση του δρόμου. Σου λέω λοιπόν πως εγώ με το ποδήλατο πηγαίνω σε ευθεία με 60 χιλιόμετρα σταθερά. Αυτό το πετυχαίνουν μόνο αθλητές του γύρου Γαλλίας, οπότε πάλι θα απορείς.
Σου είπα ποδήλατο αλλά όχι τι ποδήλατο. Εννοούσα με ηλεκτρικό ποδήλατο.
Το να κρύβεις σκοπίμως μέρος της αλήθειας και πάλι κοροϊδία είναι.

Η απόκριση χαμηλά δεν κόβει με γωνία 45 μοιρών. Είναι μεν μειούμενη αλλά ομαλά, αναλόγως και της σχεδίασης.
Αυτό που κανονικά θα πρέπει να γνωστοποιείται είναι τα -3 db και που τοποθετημένο το ηχείο.
Κάποιοι επιλέγουν τα -6 ενώ κάποιοι άλλοι τα -10 όπως γίνεται στα επαγγελματικά ή και περισσότερα ντιμπιά.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.729
Reaction score
12.457
Βλέπω και άλλες μετρήσεις με υψηλή στάθμη οπής.

Όσο πιο υψηλό το Q, τόσο πιο μεγάλη η στάθμη της οπής.


View attachment 341166


View attachment 341172
Και στα δύο παραδείγματα ο συντονισμός της οπής είναι πολύ ποιο κοντά σε συχνότητες όπου η στάθμη του woofer είναι υψηλή, αλλά και πάλι υπολείπεται . Στην περίπτωση του b&w 801 μεσολαβεί κοιλάδα.

Αν δεν βαριέσαι ρίξε μια ματιά στο άρθρο του Joe Dappolito...
https://audioxpress.com/article/measuring-loudspeaker-low-frequency-response
 
Last edited:

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
Το νήμα αν και περιέχει χρήσιμες πληροφορίες οδεύει εδώ και κάποιες σελίδες προς το off topic.
Ο νηματοθέτης θεωρείς ότι έχει αποφασίσει για τα επόμενα βήματα ;
Εχουν γίνει τόσες προτάσεις για ηχεία σε μορφή KIT και μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική ερώτηση .
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.914
Reaction score
11.238
Οι μετρήσεις οπών ανάκλασης έχουν το ενδιαφέρον τους, ειδικά αν είσαι του DIY, αλλά μικρό ενδιαφέρον για τον τελικό καταναλωτή.

Μακάρι να υπήρχαν για περισσότερα ηχεία οι πολύ πιο χρήσιμες μετρήσεις που προ-αναφέρθηκαν: "Αν δεν δω πλήρες spinorama, μετρήσεις παραμορφώσεων και deviation from linearity όσο ανεβαίνει η στάθμη (ή αντίστοιχες) δεν ενδιαφέρομαι."

+ group delay.
 

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
Για τα ηχεία της Rehdeko, που μπορούμε να βρούμε τις παραπάνω μετρήσεις ;
H μήπως δεν χρειάζονται, επειδή ο σχεδιαστής των ηχείων μπορεί να έχει τη δική του φιλοσοφία ;


Μήπως εδώ ;
 
Last edited:

Μηνύματα
173
Reaction score
95
Αυτό που είπα είναι πως σκέτη μια απόκριση δεν σημαίνει κάτι, αν δεν δίνονται και οι συνθήκες.

Ας πούμε το ίδιο σε <<ποδηλατική γλώσσα>> λοιπόν, για να γίνει καλύτερα κατανοητό...
Σου λέω λοιπόν πως εγώ πάνω στο ποδήλατο πηγαίνω με 80 χιλιόμετρα την ώρα. Υψηλό νούμερο και σίγουρα θα απορείς. Αυτό που δεν σου είπα είναι η διαδρομή.
Επέλεξα την ταχύτητα κατάβασης από την Πεντέλη και όχι κάποια ευθεία.
Σου είπα ψέματα; Όχι. Απλά επέλεξα τις συνθήκες χωρίς να τις γνωρίζεις.

Ας βάλουμε μέσα και την κλίση του δρόμου. Σου λέω λοιπόν πως εγώ με το ποδήλατο πηγαίνω σε ευθεία με 60 χιλιόμετρα σταθερά. Αυτό το πετυχαίνουν μόνο αθλητές του γύρου Γαλλίας, οπότε πάλι θα απορείς.
Σου είπα ποδήλατο αλλά όχι τι ποδήλατο. Εννοούσα με ηλεκτρικό ποδήλατο.
Το να κρύβεις σκοπίμως μέρος της αλήθειας και πάλι κοροϊδία είναι.

Η απόκριση χαμηλά δεν κόβει με γωνία 45 μοιρών. Είναι μεν μειούμενη αλλά ομαλά, αναλόγως και της σχεδίασης.
Αυτό που κανονικά θα πρέπει να γνωστοποιείται είναι τα -3 db και που τοποθετημένο το ηχείο.
Κάποιοι επιλέγουν τα -6 ενώ κάποιοι άλλοι τα -10 όπως γίνεται στα επαγγελματικά ή και περισσότερα ντιμπιά.
Καταλαβαινω τι λες αλλα δεν νομιζω οτι καποια εταιρεια θα παρουσιαζε χαρακτηριστικα προιοντος και θα εννοουσε σε τετοιες ειδικες συνθηκες αν θελει να γινεται πιστευτη καθοτι ουδεν κρυπτον υπο τον ηλιον.
 

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
κάποτε παρουσιάζαμε συγκριτικά παραδείγματα με ηχεία και αυτοκίνητα .
Σημερα με Μητσοτάκη, τη θέση των αυτοκινήτων την πήραν τα ποδήλατα.

Αυτό ονομάζεται Πράσινη Ανάπτυξη κύριοι !
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.317
Reaction score
21.298
ok κατάλαβα ,
παραμένει όμως απορία για το λόγο που χρησιμοποιείται και από κατασκευαστές studio monitor (όπως ανέφερα πχ Genelec, Neumann), γίνεται για το λόγο να χρησιμοποιούνται χωρίς σαμπ; δεν έχει σημασία γιατί συμβαίνει κάτι όπως στην ATC που γράφεις; κάτι άλλο;
Η γενική τάση των επαγγελματικής κατεύθυνσης μικρών μόνιτορ είναι όντως προς το μπας ρηφλέξ, υλοποιημένο κατά τρόπον, ώστε να μην ακούγεται, να μην παραμορφώνει έντονα η οπή. Αυτά τα μικρά μόνιτορ χρησιμοποιούνται κατ' εξοχήν ως near field monitor σε home studio, οπότε η οπή αποκτά κάποια πρακτική χρησιμότητα. Η ATC ακολουθεί μιαν ακραιφνή τακτική, και δεν απευθύνεται στο κοινό που έχει home studio, τουλάχιστον όσον αφορά τα μπάσα. Απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, και δεν αλλάζουν εξοπλισμό κάθε χρόνο, ή κάθε δυό χρόνια. Θέλω να πω δηλαδή πως χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό τους ως εργαλείο, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να τον βαρεθούν. Ασχολούνται με αυτό που ακούν και όχι με αυτό που παίζει αυτό που ακούν.
 

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
Ον επαγγελματίες του ήχου και οι μουσικοί έχουν διαφορετικά ποιοτικά κριτήρια από τους χαιφιντελιστές
Τους πρώτους τους απασχολεί αν θα πληρωθεί η δουλειά τους κι σν θα έχει εμπορική επιτυχία ο δίσκος και τους δεύτερους αν θα ακουστούν εντελώς φυσικά τα μουσικά όργανα και οι φωνές.
Με τόση επεξεργασία που γίνεται στη μουσική δεν υπάρχει περίπτωση να ακούσουμε αυθεντικες ηχογραφήσεις παρά ελάχιστες. Οι αυθεντικες ακούγονται εντελώς ερασιτεχνικές,
Ενδεικτικά , προστίθεται βάθος , αντήχηση και συμπίεση δυναμικών σε ψεύτικο χώρο που δεν έχει σχέση με τον πραγματικό χώρο της ηχογράφησης. Δεν θα τον αγόραζε κανείς το δίσκο αν δεν είχε υποστεί την δέουσα επεξεργασία., έτσι πρέπει.
Το επαγγελματικό monitor είναι εργαλείο δουλειάς και κάθε monitor δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο monitor διαφορετικής εταιρείας. Και στα monitors υπάρχουν μεγάλες διαφορές.
Δεν έχει κάποια ομοιότητα ο ήχος της B&W με τον ήχο της ATC ή της Genelec Με ποιο από τα παραπάνω monitors θα ακούσουμε πιο σωστά και πιο απολαυστικα έναν εμπορικό δίσκο είναι καθαρά θέμα γούστου αλλά και οικονομικό.
Δεν υπάρχουν monitors σε μορφη kit απο τις γνωστές εταιρείες που κατασκευάζουν monitors. Κσθε αναφορά σε monitor σε αυτό το νήμα ειναι off topic.
H ATC κατασκευάζει και μη επαγγελματικα ηχεία; της σειράς Hi-Fi. Δεν θα μπορούσε να επιβιώσει διαφορετικά Τα studios αλλάζουν monitor ηχεία καθε 15-20 χρόνια και δεν ειναι δα και τόσα πολλά τα νεα studios. Τα είδη της μουσικής που ακούει σημερα ο περισσότερος κόσμος, αλλά κυρίως οι νέοι, δεν απαιτούν ακριβά μηχανήματα και ηχεία. Τα μεγάλα τα πλαστικά ηχεία του χιλιάρικου είναι μια χαρά εργαλεία δουλειάς για τις νέες παραγωγές ηλεκτρονικής μουσικής.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.560
Reaction score
15.624
...παραμένει όμως απορία για το λόγο που χρησιμοποιείται και από κατασκευαστές studio monitor (όπως ανέφερα πχ Genelec, Neumann), γίνεται για το λόγο να χρησιμοποιούνται χωρίς σαμπ; δεν έχει σημασία γιατί συμβαίνει κάτι όπως στην ATC που γράφεις; κάτι άλλο;
Υποθέτω μόνο ...πως βγαίνουν με bass reflex για να μπορούν να "λειτουργούν" και χωρίς sub

Το "λειτουργούν" σε παρένθεση, γιατί κάτι 5ιντσα genelec που έχω, είναι τελείως αδιάφορα χωρίς sub.... εκτός αν ακούς μόνο "σόλο φλάουτο" :p
 

Μηνύματα
726
Reaction score
547
Υποθέτω μόνο ...πως βγαίνουν με bass reflex για να μπορούν να "λειτουργούν" και χωρίς sub

Το "λειτουργούν" σε παρένθεση, γιατί κάτι 5ιντσα genelec που έχω, είναι τελείως αδιάφορα χωρίς sub.... εκτός αν ακούς μόνο "σόλο φλάουτο" :p
Τα genelec θα ειναι ψοφια
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.048
Reaction score
130.955
Δεν έχει κάποια ομοιότητα ο ήχος της B&W με τον ήχο της ATC ή της Genelec
Σωστά.

Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν 3 μεγάλες κατηγορίες.

Η πρώτη κατηγορία αφορά οικιακά ηχεία, είτε χαμηλής κατηγορίας τιμής είτε Χάι Ενδ.

Σε αυτή την κατηγορία οικιακών ηχείων, γενικά δεν έχει κάποια ομοιότητα ο ήχος οποιασδήποτε φίρμας, με οποιαδήποτε άλλη, οι διαφορές μεταξύ τους, μπορούν να είναι τεράστιες. Παίζουν όπως να'ναι, καμία σχέση με τίποτα. Πρώτιστος στόχος, η εμφάνιση. Για τον ήχο; Ακούς και διαλέγεις, όποιο σε κέρδισε στις εντυπώσεις. Κλασσικά εικονογραφημένα.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά ηχεία μόνιτορ, για επαγγελματική στουντιακή χρήση.

Σε αυτή την κατηγορία, υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες στον ήχο ανάμεσα σε πολλές φίρμες, καθώς δίνουν όλες οι φίρμες σημασία σε συγκεκριμένες προδιαγραφές, δηλαδή έχουν στόχο μια όσο το δυνατόν πιο ομαλή απόκριση συχνότητας, χωρίς έντονες τονικές αλλοιώσεις. Αυτό, ονομάζεται υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής. Να παίζει "πιστά" την εγγραφή. Εδώ, ηχεία παρόμοιου κοστολογίου, πχ στο 2-χιλιαρο ή στο 5-χίλιαρο, μοιάζουν πραγματικά πολύ μεταξύ τους, με τον "άμεσο ανταγωνισμό".

Στην τρίτη κατηγορία, ανήκουν τα επαγγελματικά ηχεία για εφαρμογές PA, όπου κύριος στόχος είναι τα υψηλά SPL για κάλυψη μεγάλων χώρων, συναυλιακών εγκαταστάσεων, κλπ, οπότε όλες οι υπόλοιπες παράμετροι περνάνε στο περιθώριο. Εδώ ενδιαφέρει η ανθεκτικότητα των ηχείων στην "κακοποίηση", στις καιρικές συνθήκες, στις μεταφορές, κλπ, κι όλα αυτά, σε συνδυασμό με την χαμηλότερη το δυνατόν κοστολόγηση.


Στις ανωτέρω βασικές κατηγορίες, υπάρχουν αρκετές υποκατηγορίες, ας αναφέρω μια υποκατηγορία σε κάθε κατηγορία:

Στην πρώτη κατηγορία των οικιακών ηχείων, υπάρχει η υποκατηγορία των ηχείων που έχουν έναν ακόμα στόχο, την ομαλή τονικότητα, χωρίς εμφανείς τονικές αλλοιώσεις, δηλαδή ομαλή απόκριση, ομαλό σπινοραμα. Πραγματικά υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής. Αυτά τα ηχεία μεταξύ τους, εμφανίζουν αρκετά σημαντικές ομοιότητες στον ήχο τους, και θυμίζουν τα ηχεία της δεύτερης κατηγορίας, με τα οποία ομοιάζουν σημαντικά στον ήχο.

Στην δεύτερη κατηγορία, των στουντιακων μόνιτορ, υπάρχει η υποκατηγορία των ηχείων με "ηχητική σφραγίδα", ώστε να "ξεχωρίζουν" από το πλήθος της ομοιότητας, δίνοντας κάτι "διαφορετικό" στον πελάτη τους και καλύπτοντας συγκεκριμένες ανάγκες, συνήθως ψυχολογικής φύσεως, σημαντικές κι αυτές. Αυτά τα ηχεία προσεγγίζουν την πρώτη κατηγορία των οικιακών ηχείων, και εμφανίζουν αρκετά σημαντικές ηχητικές διαφορές μεταξύ τους.

Στην τρίτη κατηγορία, των PA ηχείων, υπάρχει η υποκατηγορία των ηχείων υψηλής πιστότητας, όπου δίνεται έμφαση και στην ομαλή τονικότητα. Έτσι, πλησιάζουν τον ήχο της δεύτερης κατηγορίας.


Συνολικά, ο αδόκιμος όρος "μόνιτορ", κατά τη γνώμη μου δεν έχει νόημα.

Ένα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής ηχείο, χωρίς εμφανείς τονικές αλλοιώσεις στο σπινοραμα, είναι άριστη επιλογή τόσο για οικιακή αναπαραγωγή όσο και για επαγγελματική χρήση σε στούντιο ηχογράφησης.

Από κει και πέρα, αναλόγως των ψυχολογικών (και των χρυσών αυτιών) του καθενός, υπάρχουν ένα σωρό ηχεία με έντονες τονικές αλλοιώσεις, τόσο για οικιακή χρήση, όσο και για στουντιακή.

Για το σπίτι, όσοι αναζητούν υψηλά SPL σε λογικά κοστολόγια, καλώς στρέφουν τα βλέμματά τους σε επαγγελματικές PA επιλογές, διότι ειδάλλως θα ..ξεπαραδιαστούν.

Τέλος, για το σπίτι, όσοι αναζητούν κάτι που να τους κάνει να ξεχωρίσουν, κυρίως λόγω εκκεντρικής (ή πραγματικά πολύ προσεγμένης) εμφάνισης, καλά θα κάνουν να ψάξουν στον γαλαζοαίματο χώρο του Χάι Ενδ. Εννοείται πως θα δώσουν κάτι παραπάνω, άλλωστε αυτός είναι και ο μόνος στόχος για μερικούς.


ΥΓ. Προσωπικά, καθώς με ενδιαφέρει πρωτίστως η έλλειψη τονικών αλλοιώσεων, δηλαδή η υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, θα μπορούσα να έχω ηχεία από μεγάλη πληθώρα κατασκευαστών στο σπίτι μου, από οποιαδήποτε από τις 3 βασικές κατηγορίες. Απλώς τα οικιακά καλά ηχεία είναι σημαντικά ακριβότερα (λόγω εμφάνισης κυρίως, αλλά και λόγω επιπρόσθετου κόστους για ενισχυτικά - καθώς κυρίως είναι παθητικά) από τα επαγγελματικά ενεργά ηχεία για στούντιο, και τα PA είναι πολύ ογκώδη για σπίτι. Έτσι, πήγα στην πιο "οικονομική" και "βολική" δεύτερη κατηγορία.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.795
Reaction score
621
Αναφέρθηκα στα monitors της B&W, της ATC και της Genelec .
Έχουν τον δικό τους ηχητικό χαρακτήρα, τα μεγάφωνα και τα κουτιά.
Δεν υπάρχει ουδέτερο monitor .
H αποκριση συχνοτήτων δεν λαμβάνει υποψη της τις χροιές των οργάνων, αλλά μόνο το μεγεθος της ακουστικης στάθμης για συγκεκριμένες συχνότητες, 20Hz -20KHz.
Ηχογραφήστε με ενα καλό μικρόφωνο τη συχνότητα των 1000Ηz (ευκολο και για 5' μεγάφωνα) και ανεβάστε το αρχείο σε flac, για να το δούμε στον παλμογράφο με τι μοιάζει τελικά , θα εκπλαγείτε.
Που να δείτε και τετραγωνικό παλμό !

Θα το κάνω καποια στιγμή , με χρήση των δικων μου μικροφώνων Neumann TLM-103 και ηχεία τα Dynaudio Contour 3.3
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.624
Μηνύματα
2.911.263
Members
38.077
Νεότερο μέλος
nikolaosA
Top