Η λειτουργία της ακοής

Μηνύματα
151
Reaction score
47
@ Bhutia

Πολύ καλή η λίστα των ωτοτοξικών φαρμάκων που παρέθεσες.

Να σημειώσω οτι τα περισσότερα ωτοτοξικά φάρμακα, ειδικά οι αμινογλυκωσίδες έχουν βλαπτική επίδραση στα έξω τριχωτά κύτταρα, αρχικά αναστρέψιμη, απο ένα σημείο και πέρα όχι. Έτσι βλάπτεται ο "κοχλιακός ενισχυτής" και ασκείται η ωτοτοξική δράση.


@costas ear

Όχι δεν είμαι ΩΡΛας! (Ευτυχώς!)
Από την ειδικότητά σου εξηγούνται πολλά. Οι γνώσεις σου για τεχνικά θέματα audio είναι αρκετά προχωρημένες και σ'ευχαριστούμε που μας τις παρέχεις εδώ μέσα. Ομολογώ οτι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έμαθα πολλά πράγματα όσον αφορά τη λειτουργία audio συσκευών μέσα από το avsite. Έτσι αποφάσισα να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου σ'ένα κεφάλαιο που θεωρούσα οτι έλειπε από το site, και που μ'ενδιαφέρει πολύ άλλωστε, και να γίνω κι εγώ ενεργό μέλος της παρέας.
Anyway, ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια, χαίρομαι που σας άρεσε η παρουσίασή μου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: A Star is Βorn to be Wild

Ακολουθούν καλύτερα οσονούπω...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής...Πόσο άθικτη παραμένει;

Τα τριχωτά κύτταρα αποτελούν τον υποδοχέα αιχμής του ακουστικού συστήματος,το σημείο όπου μηχανικά ερεθίσματα μεταφράζονται σε βιολογικά/ηλεκτροχημικά.Μπορούν να σπάσουν,ν'αποπολυμεριστεί ο κυτταρικός τους σκελετός και να διαλυθούν οι ακραίοι σύνδεσμοι που είναι υπεύθυνοι γιά τη μετάφραση της ηχητικής-μηχανικής πληροφορίας.

Από τους αμινογλυκοσίδες,η στρεπτομυκίνη εμφανίζει μεγαλύτερη εκλεκτικότητα γιά τα τριχωτά κύτταρα του αιθουσαίου συστήματος,ενώ νεομυκίνη-καναμυκίνη γιά τον κοχλία και γενταμυκίνη-τομπραμυκίνη και γιά τα δύο.

Πρώτα βλάπτονται εξώτερα τριχωτά κύτταρα του βασικού άκρου του οργάνου του Corti με αποτέλεσμα απώλεια ακοής στις υψηλές συχνότητες.Η περαιτέρω χορήγηση καταστρέφει κι εσωτερικά τριχωτά κύτταρα κατά μήκος της βασιαίας μεμβράνης προς την καμπή αυτής,οπότε επέρχεται απώλεια ακοής και σε χαμηλότερες συχνότητες.

Η ωτοτοξικότητα των σαλικυλικών αφορά εξώτερα τριχωτά κύτταρα του κοχλία και αγγειακά συστήματα.Η απώλεια της ακουστικής ευαισθησίας σε παρατεταμένη χρήση φτάνει τα 40db.Είναι αναστρέψιμη εντός 72 ωρών από τη λήξη της χορήγησης.

Ουσίες με ωτοτοξικότητα κυρίως τύπου 2(κωδωνισμός/εμβοές)
---------------------------------------------------------------
αιθυλική αλκοόλη,ινδική κάνναβη(...)

καφείνη:αλκαλοειδές συστατικό του καφέ,βρίσκεται και σε σοκολάτες,ποτά,γλυκά,φάρμακα γιά την ημικρανία,παυσίπονα.

νικοτίνη:αλκαλοειδές,προκαλεί σύσπαση και μείωση της αιμάτωσης στα αγγειακά συστήματα του έσω αυτιού.Οδηγεί σε αυξημένη απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών ακετυλοχολίνης,ντοπαμίνης και γλουταμικού επηρεάζοντας έτσι και τις νευροαισθητηριακές οδούς.

Εκτός από τσιγάρα,προσλαμβάνεται από τις τσίχλες και τα έμπλαστρα γιά τη διακοπή του καπνίσματος.Χρησιμοποιείται και σε φυτικά εντομοκτόνα.


Βαρέα μέταλλα-αρσενικό,υδράργυρος,μαγγάνιο,κοβάλτιο,χρυσός,πλατίνα:στους καταλύτες των οχημάτων,με τη μορφή αλάτων βρίσκονται σε τεχνητές χρωστικές,βαφές μαλλιών,νερομπογιές,λαδομπογιές,χρωματιστά μολύβια.Καταναλώνονται επίσης με τη μορφή θαλασσινών που έχουν αλιευτεί από νερά μολυσμένα με βιομηχανικά απόβλητα.Σε συνδυασμό με οργανικούς διαλύτες,εφαρμόζονται σε ηλεκτροσυγκολλήσεις,επιμεταλλώσεις.

Ειδικότερα:
Υδράργυρος:τρώσεις του κοχλία και σε τελικά στάδια απώλεια ακοής εξαιτίας νευρολογικών βλαβών.Βρίσκεται σε θερμόμετρα,αντισηπτικά και με τη μορφή του κίνναβρου χορηγείται ως ηρεμιστικό παιδιών σε Ασιατικές χώρες.Οι ατμοί του καθαρού μετάλλου δημιουργούν τοξικές συγκεντρώσεις σε κλειστούς χώρους.

Αρσενικό:χρησιμοποιείται στην κεραμική και σε μυκητοκτόνα,παρασιτοκτόνα/εντομοκτόνα(αρσενικούχος μόλυβδος).Βλάβες κοχλία και ανύψωση του ουδού της ακουστότητας.

Μόλυβδος:χρησιμοποιείται στην τυπογραφία,στις πλάκες των συσσωρευτών,σε υδροσωλήνες,κράματα ασημοκόλλησης,κυνηγετικά σκάγια που μεταξύ άλλων γεμίζουν και βάσεις ηχείων,βενζίνη(τετρααιθυλιούχος)

Τριμεθυλκασσίτερος(ΤΜΤ)-Τριαιθυλκασσίτερος(ΤΕΤ):χρησιμοποιείται ευρύτατα ως καταλύτης στην παραγωγή αφρού ουρεθάνης και το βουλκανισμό σιλικονούχων ελαστικών.Επίσης σε πολυβινυλοσωληνώσεις,κουφώματα,βαφές σκαφών,μυκητοκτόνα,ακαριδοκτόνα.

Απώλεια ακοής των υψηλών συχνοτήτων σχετίζεται με βλάβη του βασιαίου κομματιού του κοχλία.Προσβάλλει και το κεντρικό νευρικό σύστημα.Απώλεια ακοής συμβαίνει αρχικά σε μεγάλο εύρος συχνοτήτων.Με την πάροδο του χρόνου η ακοή των χαμηλότερων επανέρχεται.Η μη αναστρέψιμη απώλεια των υψηλών σχετίζεται με σπάσιμο τριχωτών κυττάρων του κοχλία.

Μονοξείδιο του άνθρακα(CO):¨Αχρωμο και άοσμο,προκύπτει κατά την καύση οποιασδήποτε οργανικής ουσίας(πχ ξύλα στο τζάκι,πετρέλαιο,φυσικό αέριο,φούρνοι,κινητήρες εσωτερικής καύσης).Σε κακό εξαερισμό του χώρου ή και ποιότητα της εγκατάστασης απαγωγής των αερίων,επέρχεται δηλητηρίαση του οργανισμού ακόμα και από περιορισμένη παραγωγή.Μπορεί να υπάρξει έντονο βούισμα των αυτιών γιά 4-6 εβδομάδες στους επιζώντες.Σε σοβαρότερες περιπτώσεις βαρηκοία και κώφωση γιά 2-3 εβδομάδες.
Χρόνια δηλητηρίαση δεν υφίσταται,αφού η σχηματιζόμενη μεθαιμοσφαιρίνη(λόγω σύνδεσης με το μονοξείδιο) διασπάται με την απομάκρυνση από το μολυσμένο χώρο.

Auranofin(άλατα χρυσού):η χρυσοθεραπεία χρησιμοποιείται γιά τη μείωση της φλεγμονής στις ρευματοειδείς αρθρίτιδες.Θεραπευτικός συνδυασμός με υδροξυχλωροκίνη αυξάνει κατακόρυφα την ωτοτοξικότητα.

Lindane:χρησιμοποιείται ευρέως σε ψεκασμούς-απεντομώσεις-δημοσίων χώρων
Οργανικοί διαλύτες(μολύνουν αθρόα με τους ατμούς τους βιομηχανικούς και οικιακούς χώρους)-

Τολουένιο:ο πλέον χρησιμοποιούμενος οργανικός διαλύτης.Χρησιμοποιείται στην παρασκευή άλλων χημικών,βαφών,διαλυτικών,κολλοειδών,σμάλτων,ελαστικών και τη βυρσοδεψία.Κατάχρηση σημειώνεται απ'όσους εισπνέουν κόλλα και σπρέϊ βαφών.

Σε πειραματόζωα σημειώνεται απώλεια των συχνοτήτων 8-20ΚHz.Το αναπτυσσόμενο νευρικό σύστημα των νεαρών ατόμων είναι πιό ευπαθές από των ενηλίκων.Σε παρατεταμένη έκθεση,αγγίζει και τις μεσαίες.Επίσης μαζική απώλεια εξωτερικών τκ κι εσωτερικών 6 εβδομάδες μετά την έκθεση.

Τριχλωροαιθυλένιο(TCE):χρησιμοποιείται γιά στεγνό καθάρισμα,καθαριστικά λεκέδων και χαλιών/μοκετών.Επίσης σαν ενδιάμεσο αντιδραστήριο στην παρασκευή βαφών,κηρών γυαλίσματος,εντομοκτόνων,εποξικών κολλητικών και λιπαντικών.Απώλεια υψηλών συχνοτήτων σε ανθρώπους και πειραματόζωα.Παρατεταμένη έκθεση οδηγεί και σε απώλεια μεσαίων στα πειραματόζωα.

Ξυλένιο-Στυρένιο:Το πρώτο χρησιμοποιείται σε μίγματα διαλυτών όπως χρώματα,βερνίκια,διαλυτικά καθώς και στον τομέα της ιστολογίας.Το δεύτερο απαντά ευρύτατα στην παραγωγή διαφόρων πλαστικών,συνθετικών ελαστικών,ρητινών και υλικών μόνωσης.Αξιοσημείωτη ανύψωση του ακουστικού ουδού στις υψηλές συχνότητες έχει ανιχνευθεί σε μεγάλο ποσοστό εργαζομένων που εκτίθενται σε στυρένιο.Επιπλέον απώλεια εξωτερικών τριχωτών κυττάρων.

Διθειάνθρακας:χρησιμοποιείται στη βιομηχανία ως διαλυτικό του ελαστικού και την παρασκευή τεχνητού μεταξιού(rayon) kαι σε παρασιτοκτόνα.Αθρόα εισπνοή οδηγεί σε τοξική ψύχωση με ακουστικά μεταξύ άλλων φαινόμενα.Mελέτες σ'εργαζόμενους της βιομηχανίας υφασμάτων έχουν δείξει συμπτώματα από την αιθουσαία κλίμακα και νευροαισθητικές αλλοιώσεις των υψηλών συχνοτήτων.

Εξάνιο-Επτάνιο:συστατικά της βενζίνης που εισπνέονται τακτικά στα πρατήρια και τα διυλιστήρια.
Άλλοι διαδεδομένοι οργανικοί διαλύτες είναι βενζόλιο,τετραχλωράνθρακας,περχλωραιθυλένιο,βενζυλική αλκοόλη.

Περίοπτη θέση από μουσικοφιλικής πλευράς,κατέχουν οι διαλύτες των πολυβινυλοχλωριδίων που χρησιμοποιούνται γιά την παρασκευή προϊόντων β ι ν υ λ ί ο υ αλλά και των πολυμερών πλαστικών που σε συνδυασμό με τις μεταλλικές επιστρώσεις αποτελούν τη βάση παραγωγής των ψηφιακών δίσκων.

Όπως εύκολα διαπιστώνεται από τα προηγούμενα,είμαστε εκτεθειμένοι σε πάμπολλα χημικά-φορείς ωτοτοξικών ουσιών.Αρκετοί εξετάζουν τη μόλυνση σα φαινόμενο υφιστάμενο έξω από τους τοίχους του σπιτιού μολονότι υπάρχει ήδη στο οικιακό μας περιβάλλον.Η συγκεκριμένη μάλιστα είναι πολύ ύπουλη,όχι μόνο επειδή σχετίζεται με καθημερινά αντικείμενα αλλά γιατί με το πέρασμα του χρόνου δίνει την εντύπωση πως γιά τον εκφυλισμό της ακοής ευθύνεται κυρίως η ηλικία.
Παραμένει επί μακρόν απειροελάχιστη και μη ανιχνεύσιμη γιά να επιταθεί προοδευτικά.Η απώλεια ακοής ή ο κωδωνισμός δεν αποτελούν τα μοναδικά συμπτώματα ωτοτοξικότητας.Eξίσου σημαντικά είναι η ζαλάδα,αταξία και ο ίλιγγος αφού το κέντρο της ισορροπίας εδρεύει στο εσω αυτί.

Χαρακτηριστικό δε είναι,ότι ακόμα και σε απουσία ευρημάτων στο ακουόγραμα(δηλ.πλήρη αντίληψη των συχνοτήτων),είναι δυνατόν τ'ανώτερα κέντρα του εγκεφάλου να μ η ν μπορούν να ε ρ μ η ν ε ύ ο υ ν σωστά το σύνολο των ήχων λόγω τοξικότητας στις νευροαισθητηριακές οδούς.
Καταλαβαίνουμε τί συνεπάγεται αυτό...Αλλ'ας μην θορυβηθούμε ακόμα,τουλάχιστον όχι μέχρι το επόμενο επεισόδιο...

Mέχρι τότε,βλέπουμε τον κοχλία στο άκουσμα της Toccata&Fugue in D Minor του Ιωάννη Σεβαστιανού Μπαχ
http://www.youtube.com/watch?v=dyenMluFaUw
 
Last edited:

Μηνύματα
13.814
Reaction score
11.454
Ωραια animation! Και επειδη το ενα βιντεο φερνει το αλλο,

ΜΗΝ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΤΟ SPOILER ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ, εγω σας προειδοποιησα.

Βιντεο απο τσιμπουρι μεσα σε αυτι
http://www.youtube.com/watch?v=_CWdv0VYW_g&feature=related

Να και γιατι μερικοι νομιζουν οτι κατι (...) παιζει καλυτερα απο κατι αλλο!!!

http://www.youtube.com/watch?v=uxMuOE28HjM&feature=related
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής(hearing is one thing,listening is another)

Εάν μάλιστα προσθέσουμε στα ωτικά βύσματα και τα...χαιενδικά(καλώδια),ε τότε το χάσαμε το...αυτί πατριώτη! :142:
http://www.youtube.com/watch?v=4G60hM1W_mk
http://www.youtube.com/watch?v=xqW1mhueBUk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yWICnMbTRAU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=D9m2LImsgmQ&feature=fvw
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.569
Reaction score
22.092
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής

Εξ όσων γνωρίζω, τα βαρέα μέταλλα καταλήγουν στο ήπαρ, οπότε η όποια βλάβη προξενήσουν, συμβαίνει πριν καταλήξουν εκεί. Σωστά;

Ειδικά όσον αφορά τον μόλυβδο, είναι αυτός πλήρως μονιμοποιημένος στα κρύσταλλα; Δηλαδή, ενδείκνυται ένα σπιτικό αλκοολούχο ποτό να φυλάσσεται σε τέτοιο σκεύος, ή είναι προτιμότερο το απλό γυαλί;
 

Μηνύματα
452
Reaction score
2
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής

Να πω και εγώ ένα μπράβο για το εμπεριστατωμένο της γραφής και του λόγου που δείχνει ανθρώπους με βαθιά γνώση του αντικειμένου. Μια μικρή παράκληση μόνο: μήπως θα μπορούσε να γίνει και κάποια αναφορά στο λεγόμενο tinnitus, διότι οι ελληνόγλωσσες παραθέσεις στο διαδίκτυο για το φαινόμενο αυτό, είναι μάλλον πενιχρές;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: Αποδείξεις...και στο avsite!

Εξ όσων γνωρίζω, τα βαρέα μέταλλα καταλήγουν στο ήπαρ, οπότε η όποια βλάβη προξενήσουν, συμβαίνει πριν καταλήξουν εκεί. Σωστά;

Ειδικά όσον αφορά τον μόλυβδο, είναι αυτός πλήρως μονιμοποιημένος στα κρύσταλλα; Δηλαδή, ενδείκνυται ένα σπιτικό αλκοολούχο ποτό να φυλάσσεται σε τέτοιο σκεύος, ή είναι προτιμότερο το απλό γυαλί;
Γιά το πρώτο,όχι απαραίτητα.Ο μηχανισμός της τοξικής δράσης των βαρέων μετάλλων έχει κοινά χαρακτηριστικά(συνήθως παίρνουν τη θέση στοιχείων που υπάρχουν φυσιολογικά ως συνένζυμα παραβλάπτοντας τη φυσιολογική τους λειτουργία),όμως η κατανομή στους ιστούς δεν είναι ταυτόσημη γιά όλα,ενώ η σειρά εμφανίσεως των τοξικών φαινομένων εξαρτάται και από την οδό μόλυνσης του οργανισμού(αναπνευστικό,γαστρεντερικό,δέρμα).

Με την απορρόφηση από τον εντερικό βλεννογόνο,η τοξικότητα μιάς δεδομένης ουσίας ελέγχεται από την περαιτέρω μεταφορά μέσω του λεμφικού συστήματος ή τη μεταφορά μέσω της πυλαίας κυκλοφορίας στο ήπαρ.Εκεί,ενζυμικοί μηχανισμοί μπορούν να μετασχηματίσουν το μόριο ή να το συνδέσουν με άλλες φυσιολογικά υπάρχουσες στον οργανισμό ουσίες προς νέο προϊόν.
Κατόπιν απεκκρίνεται διά της χολής πίσω στο έντερο,όπου κι επαναπορροφάται.Αυτός ο κύκλος ονομάζεται ΄΄εντεροηπατική κυκλοφορία΄΄.Με τη μόλυνση από του σ τ ό μ α τ ο ς λοιπόν και την εγκατάσταση του κύκλου,το ήπαρ επιβαρύνεται σημαντικά εξαιτίας άθροισης σ'αυτό του τοξικού παράγοντα.Εάν όμως η οδός μόλυνσης είναι διαφορετική,η συγκέντρωση στο ήπαρ είναι μικρότερη.Παραδείγματα:

Αρσενικό-συνδέεται με τις θειολικές ομάδες των απαραίτητων γιά το μεταβολισμό ενζύμων που λέγονται αφυδρογονάσες.Κατανέμεται γρήγορα σε όλους τους ιστούς,με μικρότερο ποσοστό στον εγκέφαλο.Επί εισπνοής όμως εκλυόμενης αρσίνης(ΑςΗ3) προεξάρχον σύμπτωμα είναι η αιμόλυση.Μεγάλη εκλεκτικότητα προς τις τρίχες(πλούσιες σε σουλφυδρυλικές ομάδες) όπου και ανιχνεύεται ιατροδικαστικά.

Υδράργυρος-όμοια τοξική δράση με αρσενικό.Παρεμποδίζει έτσι τη σύνδεση των ενζύμων με τα υποστρώματά τους κι έτσι αδρανοποιούνται οι φυσιολογικές μεταβολικές διεργασίες και το κύτταρο νεκρώνεται.

Κάδμιο-αθροίζεται κυρίως σε ήπαρ,νεφρούς,μυελό των οστών.Από του στόματος,γαστρεντερίτιδα και δευτεροπαθές σοκ.Επί εισπνοής ατμών ή κόνεων που περιέχουν ενώσεις του,δύσπνοια και πνευμονικό οίδημα.

Θάλλιο-κατανέμεται σε ολόκληρο το σώμα,μεγαλύτερη συγκέντρωση στους νεφρούς.Επίσης εναποτίθεται όπως και ο μόλυβδος σε οστά,λίπος και δέρμα.Είναι δυνατόν να μη δώσει άμεσα αιμορραγική γαστρεντερίτιδα αλλά η δηλητηρίαση να εξελιχθεί με νευρομυϊκά συμπτώματα.
Μόλυβδος-ατελής απορρόφηση από το γαστρεντερικό,μεγαλύτερη και ταχύτερη από εισπνοή κόνεων που τον περιέχουν,όπως και ατμών του μετάλλου σε χυτήρια ή ο ΤΕ της παλιάς βενζίνης και από το δέρμα.Μεγάλη συγκέντρωση στα οστά,μιά και ο μεταβολισμός του προσομοιάζει με τούτον του ασβεστίου το οποίο υποκαθιστά.Πιό ενδεχόμενη είναι η οξεία δηλητηρίαση από εισπνοή οργανικής του ένωσης,με προεξάρχοντα συμπτώματα από το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα.Παρεμφερή εικόνα παρουσιάζουν και οι οργανικές ενώσεις του κασσίτερου.

Η χρόνια δηλητηρίαση από μόλυβδο αποτελεί ολόκληρο μνημείο της παθολογίας(κι όχι επί του παρόντος).Διακρίνεται πάντως σε πεπτικό τύπο,νευρομυϊκό κι εγκεφαλικό(εγκεφαλοπάθεια της μολυβδίασης) που αφήνει μόνιμες βλάβες.

Χαλκός-περιορισμένη απορρόφηση από το έντερο,εμφανίζει κύρια τοπική βλαπτική δράση όπως τα διαβρωτικά οξέα στο πεπτικό σύστημα.

Άργυρος-με τη μορφή του νιτρικού αργύρου,τοπική διαβρωτική δράση στο γαστρεντερικό.
Σίδηρος-παρεμφερής με χαλκό,μ'επιπλέον συστηματική δράση στο ήπαρ και το κυκλοφορικό.
κοκ...

Πέρα από την οξεία δηλητηρίαση,τα ωτοτοξικά φαινόμενα(που μας ενδιαφέρουν επί του προκειμένου) αφορούν συνήθως χρόνια έκθεση με υπόγεια και ύπουλη τοξική συνδρομή.Το παρακάτω λινκ περιέχει χαρακτηριστικά αποτελέσματα γιά την ακοή εργαζομένων
http://www.workplaceintegra.com/hearing-articles/Ototoxics-in-Workplace.html

Γιά το δεύτερο,έχουν δημοσιευθεί μελέτες που επιδεικνύουν ότι πράγματι ανιχνεύονται συγκεντρώσεις μολύβδου μεγαλτερες του μέγιστου επιτρεπτού ορίου των 200 μερών/εκατομμύριο,σε αλκοολούχα ποτά που φυλάσσονται επί καιρό εντός τέτοιου είδους κρυστάλλων.Παρατίθενται και σχετικά λινκ
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1670790
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...l.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_RVAbstractPlus

Ένα ενδιαφέρον πείραμα,θα ήταν ν'αφήσουμε ένα αλκοολούχο ποτό γιά 1 ώρα μέσα σε ποτήρι από κρύσταλλο Bacharat λχ και κατόπιν να παραδώσουμε το υγρό γι ανάλυση στο Γενικό Χημείο του Κράτους.Προσοχή όμως,να το μεταφέρουμε εντός κλειστού περιέκτη από γυαλί...βοροσιλικονούχο
http://en.wikipedia.org/wiki/Borosilicate_glass
Κάτι πρέπει να ξέρουν οι βιομηχανίες παραγωγής αμπουλών γιά ιατρική χρήση και οι κατασκευαστές...λυχνιών
Χαίρομαι πραγματικά γιά την ερώτηση.Είναι έξυπνη κι έχει ουσία.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση:

Να πω και εγώ ένα μπράβο για το εμπεριστατωμένο της γραφής και του λόγου που δείχνει ανθρώπους με βαθιά γνώση του αντικειμένου. Μια μικρή παράκληση μόνο: μήπως θα μπορούσε να γίνει και κάποια αναφορά στο λεγόμενο tinnitus, διότι οι ελληνόγλωσσες παραθέσεις στο διαδίκτυο για το φαινόμενο αυτό, είναι μάλλον πενιχρές;
Ευχαριστώ εκ μέρους του αρχινήσαντα το θέμα γιά τα καλά λόγια...
Η ΄΄ωτοτοξικότητα τύπου 2΄΄ έχει ήδη αγγίξει το θέμα αλλά το μέλλον είναι μιά μεγάλη περιπέτεια:137:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.569
Reaction score
22.092
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής

Ευχαριστώ θερμώς για τον κόπο! Η απορία μου γεννήθηκε τα περασμένα Χριστούγεννα, όπου μετά από σχετικό πηλιορείτικο τσιμπούσι, βρεθήκαμε στο σπίτι αγαπημένης φίλης, όπου πήραμε ένα ηδύποτο με καρυδάκι φυλαγμένο σε κρυστάλλινο σκεύος. Συνήθως ακούει jazz (μπλιαχ), αλλά από Classe και Spendor, και ως εκ τούτου είναι αξιολάτρευτη.

(Να σου πω... εκτός από γιατρός, μήπως είσαι και βαμμένος Grateful Dead???)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: Η λειτουργία της...βαρύτητας

Ευχαριστώ θερμώς για τον κόπο! Η απορία μου γεννήθηκε τα περασμένα Χριστούγεννα, όπου μετά από σχετικό πηλιορείτικο τσιμπούσι, βρεθήκαμε στο σπίτι αγαπημένης φίλης, όπου πήραμε ένα ηδύποτο με καρυδάκι φυλαγμένο σε κρυστάλλινο σκεύος. Συνήθως ακούει jazz (μπλιαχ), αλλά από Classe και Spendor, και ως εκ τούτου είναι αξιολάτρευτη.

(Να σου πω... εκτός από γιατρός, μήπως είσαι και βαμμένος Grateful Dead???)
Ήταν το λιγότερο που μπορούσα να κάνω γιά κάποιον που με τα άρθρα του ξεστραβώνει κόσμο και κοσμάκη...
Θα λεγα μάλλον ότι είμαι βαμμένος Led Zeppelin
και το αυθεντικό

(Σύνδεση με τα προηγούμενα)
Κεντρικό ρόλο στη μετάδοση των ηχητικών κυμάτων και την αντίληψη του ήχου παίζει το έσω αυτί.Αποτελείται από τα αιθουσαία όργανα και τον κοχλία.Ο τελευταίος αποτελεί ένα γεμάτο με υγρό σύστημα τριών σωληνοειδών καναλιών(την αιθουσαία κλίμακα,μέση κλίμακα και τυμπανική κλίμακα) διατρέχουσες παράλληλα περιελιγμένες η μία με την άλλη σε σπείρα.

Εντός της μέσης κλίμακας βρίσκεται το όργανο του Corti.Κατά το περιελιγμένο μήκος της τεντωμένης βασιαίας μεμβράνης υπάρχουν περίπου 15000 τριχωτά κύτταρα διευθετημένα σε τρείς σειρές εξωτερικών και μία εσωτερικών.Τούτα τα αισθητηριακά επιθηλιακά κύτταρα,φέρουν δεσμίδες από στερεολάχνες(τρίχες) στερεωμένες στις μεμβράνες τους.

Οι δονήσεις του αέρα,μέσω του τυμπάνου και των οσταρίων σφύρα-άκμονας-αναβολέας,μεταδίδονται στο οβάλ παράθυρο του κοχλία όπου εκτοπίζουν το υγρό εντός των κοχλιακών αγωγών,δονώντας έτσι την βασιαία μεμβράνη.Ένα κύμα μηχανικής ενέργειας ταξιδεύει διαμέσου του κοχλία από τη βάση προς την καμπή του και μεταφράζεται σε νευρικές ώσεις από το όργανο του Κόρτι.Το κύμα εμφανίζει κορυφώσεις σε διαφορετικά σημεία της μεμβράνης,αναλόγως της συχνότητας.Οι χαμηλές προξενούν κορύφωση κοντά στην καμπή,ενώ οι υψηλές κοντά στη βάση.

Διεγειρόμενες οι στερεολάχνες από ηχητικά κύματα αυξανόμενης συχνότητας από την καμπή έως τη βάση,παρεκκλίνουν καμπτόμενες μπρος-πίσω χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο.Αυτό προκαλεί το άνοιγμα ιοντικών καναλιών στις μεμβράνες,δημιουργώντας διαφορά δυναμικού και την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστικών ουσιών που συνδέονται με τη μετασυναπτική μεμβράνη στις συνάψεις που εξασφαλίζουν τη μεταβίβαση του ερεθίσματος από τη βάση των τριχωτών κυττάρων σε δενδρίτες διπολικών κυττάρων εντοπισμένων εντός του σπειροειδούς γαγγλίου,των οποίων οι δεσμιδοποιημένοι άξονες σχηματίζουν μιά μεγάλη μερίδα του 8ου κρανιακού(=ακουστικού) νεύρου.

Υπάρχει χαρακτηριστική διαφορά μεταξύ των εξωτερικών και των εσωτερικών τριχωτών κυττάρων.Τα πρώτα μεταφέρουν την κύρια πληροφορία του ακουστικού ερεθίσματος στις σχετικές νευρικές ίνες του ακουστικού νεύρου,ενώ τα δεύτερα διαμορφώνουν τη διαδικασία μεταφοράς.90-95% των ινών του ακουστικού νεύρου,δέχονται σήμα από τα εσωτερικά τριχωτά κύτταρα.Τα εξωτερικά δρουν ως ΄΄ενισχυτής΄΄ του εισερχόμενου ηχητικού σήματος.Η κίνηση των στερεολαχνών αποπολώνει τα εσωτερικά κύτταρα,κάτι που οδηγεί στην απελευθέρωση ενός συναφούς νευροδιαβιβαστή-πιθανότατα γλουταμικού οξέος.Προκαλεί δυναμικό ενέργειας στο ακουστικό νεύρο.

Το σήμα μεταβιβάζεται ακολούθως στους κοχλιακούς πυρήνες του εγκεφαλικού στελέχους και μέσω της ακουστικής οδού στον κροταφικό λοβό όπου κι εδράζει ο ακουστικός φλοιός και πραγματοποιείται η αντίληψη του ήχου.

Εδώ παρακολουθούμε το χορό τριχωτού κυττάρου στο "Rock Around the Clock" (Bill Haley & the Comets)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση:ώρα να θορυβηθούμε...
H τοξικότητα από ήχους μεγάλης έντασης ή και διάρκειας,έχει δύο σημεία αιχμής.Το πρώτο είναι καθαρά μηχανικό και αφορά τον εξαναγκασμό σε έντονες ταλαντώσεις του τυμπάνου και του συστήματος των τριών οσταρίων σφύρας,άκμονα αναβολέα.

Το δεύτερο βασίζεται στην υπέρμετρη παλινδρομική μετακίνηση των τριχωτών κυττάρων,με αποτέλεσμα οι συνήθεις μεταβολικές διεργασίες στο εσωτερικό αυτών να υπερφορτώνονται κι έτσι να οδηγούνται ουσιαστικά σε κυτταρικό θάνατο από ''κ ά ψ ι μ ο''.Η καταστροφή είναι δυνατόν να περιλαμβάνει και το ακουστικό νεύρο.Άπαξ και καταστραφούν,τα τριχωτά κύτταρα δεν ξαναφυτρώνουν.

Σ'ένα τρίτο επίπεδο,η παρατεταμένη έκθεση στο θόρυβο προκαλεί σχηματισμό ελευθέρων ριζών εντός των κυττάρων.Αυτές είναι μόρια-προϊόντα οξειδωτικών διεργασιών που δημιουργούνται κανονικά σε όλο το σώμα.Ο οργανισμός διαθέτει ενδογενείς μηχανισμούς εξουδετέρωσής τους εντός λογικών ορίων.Σε περιπτώσεις υπερβολικής παραγωγής από διάφορες αιτίες(οξειδωτικό stress-λχ από κάπνισμα),οι φυσικοί μηχανισμοί κάθαρσης δεν επαρκούν,με αποτέλεσμα συσσώρευση και δηλητηριώδη δράση εντός του κυττάρου.Όμοια πραγματοποιείται και στην ακουστική οδό από υψηλές στάθμες ήχου γιά μεγάλα διαστήματα.

Η συνηθέστερη πηγή όλων τούτων των βλαβών,είναι η επαγγελματική έκθεση.Απειλεί την ακοή πυροσβεστών,στρατιωτικών,αστυνομικών,aγροτών,οδηγών,εργαζομένων στη βιομηχανία και οικοδομές,μουσικών,Dj,τεχνικών ήχου,πωλητών και δοκιμαστών συσκευών ήχου/home cinema-ιδιαίτερα όσων αρέσκονται στις υψηλές εντάσεις απόλαυσης.
Αγωνιστικά αυτοκίνητα,μηχανές κουρέματος γκαζόν,ηλεκτρικά πριόνια και τρυπάνια,μίξερ,σκούπες και βέβαια τα συστήματα hifi/hiend/homecinema σε παρατεταμένες υψηλές εντάσεις αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες κινδύνου στο οικιακό περιβάλλον.

To deciBel αποτελεί λογαριθμική μετρητική μονάδα κι εκφράζει την αναλογία μεταξύ δύο ποσοτήτων ηλεκτρικής ή εν προκειμένω ακουστικής ενέργειας με σκοπό τη μέτρηση της σχετικής έντασης των ήχων.Κατά συνθήκη το όριο της ακουστότητας ορίζεται ως 0dB.Στην ακουστική η ένταση ενός ήχου καθορίζεται συγκρίνοντας αυτή με την ένταση ενός ήχου που είναι μ ό λ ι ς αντιληπτός από το ανθρώπινο αυτί.Παραδείγματος χάριν,ο ήχος στάθμης 90dB είναι 10 εις την ενάτη δύναμη(1.000.000.000) φορές πιό δυνατός από έναν ήχο μόλις ακουστό.
Θεωρούμε το dB ως το λογάριθμο της ενέργειας του ήχου.Λόγου χάρη ένας ήχος δυό φορές πιό δυνατός από τον προηγούμενο των 90dB,δηλαδή 2.000.000.000 φορές δυνατότερος από τον μόλις ακουστό,είναι έντασης 10 επί log(2.000.000)=10 επί 9,3=93dB.Κάθε διπλασιασμός της έντασης του ήχου ισοδυναμεί με άνοδο κατά 3dB .

H τυπική διαλογική συζήτηση κυμαίνεται μεταξύ 65-70dB(A).Τα περισσότερα είδη περιβαλλοντικού θορύβου περιλαμβάνουν μεγάλο εύρος συχνοτήτων και κατά συνθήκη μετριoύνται μέσω του φίλτρου ΄΄Α΄΄ του ντεσιμπελόμετρου.Αυτές προσδιορίζονται ως μονάδες dB(A).

Το φίλτρο κάνει διάκριση έναντι του ήχου χαμηλής και πολύ υψηλής συχνοτητας.''Ζυγίζει'' το φυσικό ηχητικό φάσμα λαμβάνοντας υπόψη την απόκριση συχνότητας του ανθρώπινου αυτιού(και κυρίως το διάστημα 2-4 ΚΗz όπου η ακοή διακρίνεται γιά την ύψιστη ευαισθησία της).Κατ'αυτόν τον τρόπο αποτελεί αξιόπιστη κι εύχρηστη μέθοδο.

Δεν υπάρχει επαρκής κλινική εμπειρία σχετικά με το βαθμό ωτικής βλάβης που θα μπορούσε να προκληθεί από ήχους συχνότητας εκτός των dB(A) μετρήσεων(λχ υπερηχητικές δονήσεις).

Η επικίνδυνη γιά την ακοή έκθεση καθορίζεται με τη στάθμη,το εύρος συχνοτήτων,τη χρονική διάρκεια και την α π ό σ τ α σ η από την πηγή.Είναι γενικά παραδεκτό πως στάθμες κάτω των 75 dB(A) δεν επιφέρουν μόνιμη απώλεια ακοής,ακόμα και στα 4000Ηz.Σε υψηλότερα επίπεδα,ο βαθμός της ακουστικής απώλειας είναι ευθεία συνάρτηση της έντασης ως πρός το χρόνο έκθεσης και την απόσταση(κάθε διπλασιασμός της απόστασης,συνεπάγεται υποτετραπλασιασμό της έντασης).Στάθμη 85dBA επί καθημερινή 8ωρη έκθεση είναι δυνητικά βλαβερή.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ακουστικής τρώσης:το ακουστικό ΄΄τραύμα΄΄ και το ΄΄NIHL΄΄(=Νοise Induced Hearing Loss-Προκληθείσα από Θόρυβο Απώλεια Ακοής-ΠΘΑΑ).

Έκθεση σε βραχείας διάρκειας έντονο θόρυβο-όπως μιά έκρηξη ή πυροβολισμός-που μπορεί να οδηγήσει σε άμεση,οξεία και μόνιμη απώλεια ακοής καταχωρείται ως ακουστικό τραύμα.Το τραύμα μπορεί να βλάψει όλες τις δομές του έσω αυτιού,ιδιαίτερα το όργανο του Corti που μπορεί να διαμελιστεί.Ηχητικές ριπές αυτού του τύπου,εκτός από την πιθανή μόνιμη απώλεια ακοής,μπορεί να συνοδεύονται από ΄΄tinnitus΄΄.Πρόκειται γιά κουδούνισμα,βόμβο ή βρυχηθμό στ'αυτιά ή στο κρανίο ο οποίος δύναται να υποχωρήσει με το χρόνο.

Η ακουστική απώλεια και το tinnitus(τντ από δω και πέρα) επηρεάζουν ένα ή και τα δύο αυτιά και το τντ μπορεί να συνεχίζεται διαρκώς ή περιστασιακά εφ όρου ζωής.

Μέσης στάθμης έκθεση-όπως βιομηχανικός θόρυβος,ξυλουργεία-προκαλούν αρχικά ακουστική απώλεια ή ανύψωση του ουδού(κατωφλίου) ακουστότητας.Ακουστική δοκιμασία 18-24 ώρες μετά το πέρας της έκθεσης,δείχνει το ΄΄κατώφλι΄΄ να χει επιστρέψει στα επίπεδα πριν την έκθεση.Επανειλλημένες εκθέσεις σ'αυτό τον τύπο θορύβου όμως,επιφέρουν προοδευτικά μόνιμη διαταραχή στα κατώφλια ακουστότητας.

Ανεξάρτητα του συχνοτικού περιεχομένου,μόνιμη απώλεια ακοής ξεκινά από τα 4ΚΗz γιά ν'απλωθεί ακολούθως σε υψηλότερες και χαμηλότερες συχνότητες.Αυτός ο τύπος καταχωρείται ως ΠΘΑΑ.

Η έκθεση σε εκκωφαντικό ή/και παρατεταμένο δυνατό θόρυβο δυνατόν να προκαλέσει παροδική απώλεια ακοής.Εάν η ακοή επανέλθει,τότε η απώλεια καλείται παροδική ολίσθηση κατωφλίου.Η συγκεκριμένη γενικά εξαφανίζεται 16-48 ώρες μετά την έκθεση στο δυνατό θόρυβο.

Είναι ικανή η πρόληψη της έναρξης ή τουλάχιστον της εξέλιξης της ΠΘΑΑ.Πρωταρχικό μέτρο προστασίας,είναι η γνώση των ήχων/θορύβων που προκαλούν ακουστική βλάβη και η επικείμενη ενημέρωση του αμέσου περιβάλλοντος.Οι συνήθεις θόρυβοι με τις εντάσεις σε ντεσιμπέλ και τις επιπτώσεις τους,καταγράφονται κατά φθίνουσα σειρά στον παρακάτω πίνακα:

Άμεση ρήξη τυμπάνου(όριο τα 160dB)

Κανονιοβολισμός(175mm Howitzer) 170dB
Ομοβροντία καραμπίνας(0.50 ίντσας διαμέτρημα) 160dB
___________________________________________________


Υπεράνω του κατωφλίου πόνου(125dB) γιά το αυτί

Αγωνιστικά Φορμουλα 1-Ντράγκστερ 145dB
πυροβολισμός >130dB
Ροκ συναυλία 110-140 (ποικίλλει)dB
Κεραυνός(κοντινός) 120 dB
_____________________________________________


Με τακτική έκθεση πάνω από 1 λεπτό της ώρας,κίνδυνος μόνιμης απώλειας ακοής(άνω των 10dB)

Στερεοφωνικά συστήματα σε ΄΄ρ ε α λ ι σ τ ι κ έ ς΄΄ στάθμες 110-120dB
__________________________________________________________________________________________


15 λεπτά της ώρας η μέγιστη συνιστώμενη διάρκεια έκθεσης χ ω ρ ί ς ωτική προστασία

Ηλεκτρικό πριόνι 110dB
Συμφωνική Ορχήστρα 110dB (forti>115dB)
Snowmobile 105dB
Αεριωθούμενο σε πλήρη ισχύ(σε ύψος 330 μέτρων) 105dB
Σκουπιδιάρικο όχημα/Μπετονιέρα 100dB
_______________________________________________________________________________

Πολύ ενοχλητική στάθμη ήχου,κατά την οποία ξεκινά η απώλεια της ακοής(γιά καθημερινή έκθεση άνω των 8 ωρών)

Αγροτικό τρακτέρ 98dB
Τυπογραφική πρέσσα 97dB
Υπόγειος σιδηρόδρομος-Μοτοσυκλέτες(μ'εργοστασιακή εξάτμιση) 90dB
___________________________________________________________________________________________________________

Αρκετά ενοχλητική,παρεμποδίζει έναν τυπικό διάλογο

Μηχανή κουρέματος γκαζόν-Ηλεκτρικό μίξερ/μπλέντερ 85-90dB
Νταλίκα(65 χλμ/ώρα ταχύτητα και μ'εργοστασιακή εξάτμιση) 84dB
Στάθμη τυπικού θορύβου αστικής κυκλοφορίας κατά μέσο όρο 80dB
_____________________________________________________________

Παρενοχλητική στάθμη ήχου,παρεμποδίζει την συννενόηση

Πρέσσα του σκουπιδιάρικου 80dB
Ηλεκτρική σκούπα-Πιστολάκι γιά το στέγνωμα μαλλιών 70dB
______________________________________________________________

Άνετη γιά το αυτί στάθμη ήχου(<60dB)

Σαλόνι αμαξιού(εργοστασιακή και καλά συντηρημένη εξάτμιση,θορυβώδης κινητήρας) 70dB
Τυπική συνομιλία 50-65dB
Βόμβος ηλεκτρικού ψυγείου 40dB
__________________________________________________________________________________

Πολύ ήσυχη στάθμη ήχου

Ψίθυρος 30dB
Θρόϊσμα φύλλων 20dB
______________________

Κοντά στο κατώφλι της ακουστότητας(0dB)

Κανονική αναπνοή 10dB
_______________________________________

http://www.entnet.org/HealthInformation/loudnessScale.cfm

Στην καθημερινότητα,συχνά έχουμε ταυτόχρονη έκθεση σε συνδυασμό δύο ή και περισσοτέρων ήχων/θορύβων.Γιά την εύρεση των dB της ολικής στάθμης,πρέπει πρώτα να μετατρέψουμε τα επιμέρους ντεσιμπέλ σε επίπεδα ηχητικής ενέργειας ώστε να τ'αθροίσουμε και κατόπιν να τ'αναγάγουμε πίσω στη λογαριθμική κλίμακα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
ώρα να θορυβηθούμε;
As πάρουμε γιά παράδειγμα ένα ηχοσύστημα που δίνει στη θέση ακρόασης 70dB kι ένα περιβάλλοντα θόρυβο 60dB στην ίδια θέση.Ο ήχος του συστήματος έχει 10.000.000(=10 εις την εβδόμη δύναμη) φορές περισσότερη ενέργεια από τον μόλις ακουστό,ενώ ο θόρυβός μας είναι 1.000.000(=10 εις την έκτη) φορές δυνατότερος.Ο συνδυασμός έχει 10.000.000+1.000.000=11.000.000 φορές μεγαλύτερη ενέργεια από το θεωρούμενο κατώφλι ακουστότητας.Οπότε έχουμε συνολική ένταση 10 επί log(11.000.000)=10 επί 7,041=70,4 dB κατά προσέγγιση στη θέση ακρόασης.Παρατηρούμε ότι είναι ο δυνατότερος ήχος που υπερισχύει.

Εξίσου σπουδαίο ρόλο παίζει ο παράγοντας της απόστασης από την πηγή του ήχου.Η ενέργεια του ήχου διασκορπίζεται στον αέρα κι εξασθενίζει κατά τρόπο ώστε με κάθε διπλασιασμό της απόστασης η ενέργεια περίπου να υποτετραπλασιάζεται,δηλαδή η ένταση να υποβαθμίζεται κατά 6 dB.Γιά παράδειγμα,η απογείωση ενός Concorde που έχει ένταση 135dB στα 10 μέτρα,σε απόσταση 80 μέτρων θα χει ένταση 117dB,στα 160 μέτρα 111dB και στα 320 μέτρα 105dB.

Η απόσταση είναι ο κύριος παράγοντας εξασθένησης της έντασης του ήχου σε εξωτερική τοποθεσία,με δευτερεύοντα ρόλο να διαδραματίζουν η θερμοκρασία και η διεύθυνση του ανέμου.Η ενέργεια του ήχου βέβαια,διασπείρεται επίσης σε περιβάλλοντα κτίρια,λόφους ή τοίχους και διάφορα έπιπλα και αντικείμενα εάν εξετάζονται οικιακοί χώροι,θέματα που ανήκουν εξάλλου στη δικαιοδοσία ά λ λ ω ν ειδικών...
http://www.epd.gov.hk/epd/noise_education/web/ENG_EPD_HTML/m1/intro_6.html

Όταν το άτομο εκτίθεται σε δυνατό θόρυβο γιά επαρκές χρονικό διάστημα τα συμπτώματα της ΠΘΑΑ αυξάνονται προοδευτικά γιά να καταλήξουν στην ακοή παραμορφωμένων ή και φιμωμένων ήχων ακόμα σε βαθμό που ν'αδυνατεί να κατανοήσει την ομιλία.Στις ηπιότερες περιπτώσεις είναι δυνατόν να μην έχει γνώση του προβλήματος,αλλά γίνεται να εντοπιστεί με ακουόγραμμα.


Οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες,έχουν θεσπίσει γιά τους εργαζόμενους προγράμματα συντήρησης της ακουστικής ακεραιότητας που περιορίζουν την καθημερινή έκθεση σε επίπεδα 85-90dB(Α).

Μελέτες στην ΕΕ και τις ΗΠΑ,έχουν αποφανθεί ότι ο μέσος πολίτης που δεν έχει εργασιακή έκθεση σε θορύβους,ζει σ'ένα περιβάλλον ηχητικής στάθμης κατά μέσο όρο 73-76dB(A),επικίνδυνα κοντά σε μεγέθη που μπορεί να προκαλέσουν ακουστική απώλεια με την πάροδο του χρόνου.

Πολλοί ανήλικοι κι ενήλικοι εκτίθενται σε υψηλότερες του μέσου όρου στάθμες εξαιτίας δραστηριοτήτων αναψυχής όπως:φορητά ηχοσυστήματα με ακουστικά που συχνά ρυθμίζονται σε υψηλές εντάσεις προκειμένου ν'αντισταθμίσουν τον περιβάλλοντα θόρυβο,΄΄σεισμικά΄΄ στερεοφωνικά αυτοκινήτου(συχνά με κλειστά παράθυρα),ψηφιακά παιχνίδια με έντονα ηχητικά εφέ,κυνήγι,ξυλουργική(πριονοκορδέλες),μετέχοντας σε μουσική μπάντα βλ Pete Townsend ή επιδιώκοντας ζωντανές μουσικές εμπειρίες υπό ακραίες συνθήκες.

Τα παιδιά είναι πολύ πιό ευπαθή σε σχέση με τους ενήλικες και η ανάγκη προφύλαξής τους πλέον επιτακτική.Ομοίως και η εισαγωγή του ντεσιμπελόμετρου,των ωτοασπίδων ή και του διπλανού...δωματίου στην καθημερινή πρακτική.

Όσο γιά τις οικιακές εγκαταστάσεις οπτικοακουστικής απόλαυσης που λατρεύουμε...παραδίδονται στην ατομική ευθύνη του εκάστοτε ακροατή.Ιδιαίτερη μνεία γίνεται γιά τ'ακουστικά,ιδιαίτερα τα ηλεκτροστατικά ανοικτού τύπου λόγω των υψηλών απαραμόρφωτων εντάσεων που επιτυγχάνουν καθίστανται άκρως εθιστικά.Με τη βοήθεια αυτών,μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα γιά το πόσο καλά αντιλαμβανόμαστε τις υψηλές συχνότητες χάρη στην εξής δοκιμασία

Δυστυχώς η καταστρεπτική γιά την ακοή δράση του θορύβου προχωράει ακόμη παραπέρα.Όπως ήδη έχει ειπωθεί,συγκεκριμένα φάρμακα δύνανται να εμφανίσουν συνέργεια ώστε ο θεραπευτικός τους συνδυασμός να οδηγήσει σ'εντονώτερη ωτοτοξικότητα.
Το ίδιο φαινόμενο λοιπόν προκύπτει και από το συνδυασμό συγκεκριμένων φαρμάκων με το θόρυβο!

Μερικά χαρακτηριστικά φάρμακα που επιφέρουν τούτη την επίπτωση,είναι oι ασπιρίνη,cis-platin,τ'αντιβιοτικό χλωραμφενικόλη και οι αμινογλυκοσίδες γενταμυκίνη,καναμυκίνη.

Παρεμφερής είναι όμως και η συνεργική δράση συγκεκριμένων χημικών ουσιών με το θόρυβο.Ουσίες που καθιστούν το αυτί πιό επιδεκτικό σε τοξική δράση παρουσία θορύβου,περιλαμβάνουν οργανικούς διαλύτες(βουτυλική αλκοόλη,διθειάνθρακας,δινιτροβενζόλιο,εξάνιο,επτάνιο,στυρένιο,τριχλωροαιθυλένιο,τολουένιο,ξυλένιο),μονοξείδιο του άνθρακα και τις αυτών μεγαλειότητες τα βαρέα μέταλλα(αρσενικό,μαγγάνιο,υδράργυρο,τριμεθυλκασσίτερο με προεξάρχοντα το Μόλυβδο).

Τα αποτελέσματα είναι μερικές φορές δραματικά.Μελέτη σε βραζιλιάνους βιομηχανικούς εργάτες έδειξε απώλεια ακοής στο 53% όσων είχαν εκτεθεί σε θόρυβο και τολουένιο.τ'αντίστοιχα ποσοστά ήταν 26% γιά τους εκτεθειμένους μόνο στο θόρυβο και 8% γιά την ΄΄ομάδα ελέγχου΄΄(τους μη εκτεθέντες).
Όταν δε τα παραπάνω αποτελέσματα ανήχθησαν και στην ηλικιακή κατανομή,τότε αποδείχθηκε πως ο θόρυβος αύξανε το ποσοστό απώλειας κατά 4,6 φορές.Σε συνδυασμό με τολουένιο,η αντίστοιχη αύξηση ήταν κατά 27,5 φορές.

Σε άλλη μελέτη,οι εργάτες ναυπηγείου διαχωρίστηκαν σε τέσσαρες ομάδες:εκτεθειμένους σε θόρυβο και τολουένιο,μονάχα σε θόρυβο,μονάχα σε τολουένιο και τέλος τους μη εκτεθέντες(ομάδα ελέγχου).Η απώλεια ακοής στους δεύτερους ήταν 4 φορές μεγαλύτερη από την ομάδα ελέγχου,των τρίτων 5 φορές και των πρώτων 11 φορές μεγαλύτερη!

Πειράματα σε ζώα δείχνουν πως όταν η έκθεση σε τολουένιο προηγείται του θορύβου,προκύπτει δυναμική συνέργεια ως προς τα 3.15 και 6.3 ΚΗz,ενώ η αντίστροφη σειρά έκθεσης παρουσιάζει στη χειρότερη περίπτωση αθροιστική.

Εάν εξετάσουμε την ακουομετρία καθαρών τόνων-το συνήθως χρησιμοποιούμενο τεστ γιά μελέτες στους εργασιακούς χώρους- δεν ξεχωρίζουμε την ακουστική απώλεια εξαιτίας του θορύβου από μιά λιγότερο τραυματικά άμεση τοξικότητα.Οι επιπτώσεις στα πειραματόζωα σε ακουομετρικό ακόμα και σε κυτταρικό επίπεδο είναι παρόμοια(...)

Μιά ακόμα ύπουλη παράμετρος της ωτοτοξικής συνέργειας μεταξύ θορύβου και φαρμάκων σχετίζεται με το εύρος του χρόνου κατά τον οποίον τ'αυτιά παραμένουν εκτεθειμένα σε τούτη,μετά το πέρας χορήγησης του φαρμάκου.Οι αμινογλυκοσίδες και η cis-platin σχηματίζουν γρήγορα συγκεντρώσεις στο υγρό του κοχλία που παραμένουν ακόμα και μήνες μετά τη λήξη της θεραπείας.Εκτός της ζημιάς που μπορούν να προκαλέσουν μόνα τους σ'αυτό το διάστημα,καθιστούν το αυτί πολύ πιό ευπαθές στη βλαβερή συνδρομή του δυνατού θορύβου.

Παραπλήσιες συνέργειες εμφανίζονται και σε συνδυασμούς δυνατών ήχων-θορύβων με άλλους ωτοτοξικούς παραγοντες,όπως:κάπνισμα,κατανάλωση αλκοόλ,καφείνη κοκ.Ο βαθμός επικινδυνότητας εξαρτάται από τις βιοχημικές διεργασίες(την ιδιοσυγκρασία) του καθενός οργανισμού.

Πόσο λοιπόν ν'απομυθοποιούν όλα όσα αναφέρονται τις πρακτικές και τα γαργαλιστικά παρελκόμενα του αγαπημένου μας χόμπι;Καθένας έχει τη δική του απάντηση,όμως όσον αφορά τον υποφαινόμενο,σχεδόν καθόλου...Η υψηλή πιστότητα από μόνη της αποτελεί μιά άψυχη οντότητα στην οποία ε μ ε ί ς μεταγγίζουμε την ψυχή ενασχολούμενοι μαζί της.Γι αυτό και όσες συχνότητες ή μηχανάκια στερηθούμε,όλοι διατηρούμε το δικαίωμα στην ακουστική...αποπλάνηση και κανείς δε μπορεί να μας το αφαιρέσει.
Hasta la vista siempre
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Απάντηση: Η μαύρη τρύπα της ... ακοής

Tinnitus(τντ):η ιδιότητα ν'ακούμε ήχους παραγόμενους ενδογενώς από το ακουστικό μας σύστημα χωρίς να προέρχονται από το περιβάλλον.

Υπεροξεία ακοή:Μερικά άτομα εμφανίζουν εκ γενετής δυσανεξία στον ήχο,ειδικά όμως σε ορισμένες συχνότητες και σε υψηλές στάθμες (συνήθως άνω των 70dB).Αυτές καθορίζονται σαν ΄΄προβληματικές΄΄συχνότητες.Αποτελεί συχνό συνοδευτικό φαινόμενο του αυτισμού.

Recruitment:συνοδεύει πολλές περιπτώσεις απώλειας ακοής.Είναι διογκωμένη αντίληψη της έντασης ήχων πλησίον της συχνότητας όπου υφίσταται η απώλεια.Σε κάποια δεδομένη στάθμη,τα φυσιολογικά τριχωτά κύτταρα κοντά στα κατεστραμμένα-που αντιστοιχούν στην ομόλογη συχνότητα- ΄΄στρατολογούνται΄΄ και διεγείρονται.Οπότε φτάνοντας το σκαλοπάτι που μπαίνουν σε λειτουργία τα υγιή,η αντιλαμβανόμενη ένταση αυξάνεται κατακόρυφα προκαλώντας δυσφορία.Με άλλα λόγια,τη μιά στιγμή δε μπορούν ν'ακούσουν το δεδομένο ήχο λόγω απώλειας ακοής σ'αυτή τη συχνότητα και στάθμη ενώ την επομένη-όταν ο ήχος περάσει το νοητό κατώφλι- δέχονται ακουστική ριπή και ο ήχος γίνεται υπέρμετρα αντιληπτός.
Πρόκειται γιά φαινόμενο διαδεδομένο σε πολιτισμούς που χαρακτηρίζονται από ευρεία ηχορύπανση,όπως ο δικός μας.

Μισοφωνία:αποστροφή γιά συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς ήχους.Κυμαίνεται από την ανατριχίλα στην συρόμενη κιμωλία μέχρι απέχθεια όλων των ήχων γύρω μας.

Φωνοφοβία:γενικευμένος φόβος προς το σύνολο των περιβαλλοντικών ήχων.Φοβία ότι θα βλάψουν την ακοή ή θα επιδεινώσουν άλλα συμπτώματα καθώς και προκαταβολική γιά τους ήχους που θ'ακολουθήσουν.

Υπερακουστότητα:υπερβολική ενίσχυση περιβαλλοντικών ήχων στις ακουστικές νευρικές οδούς.Οι προστατευτικοί μηχανισμοί που διαθέτει το αυτί γιά να ελαχιστοποιήσει τη βλαβερή επίδραση από τους δυνατούς ήχους απορρυθμίζονται,με αποτέλεσμα οι θόρυβοι(πολύ πιό ασθενείς από το φυσιολογικό όριο δυσφορίας των 85-90dB) ν'ακούγονται υπερβολικά δυνατοί.Κυμαίνεται από τη δυσφορία που νιώθει ο θαμώνας ενός εστιατορίου ακούγοντας τους μικροθορύβους των υπολοίπων,μέχρι το άτομο εκείνο που εμφανίζει ριζική δυσανεξία γιά την πλειοψηφία των καθημερινά απαντώμενων ήχων του περιβάλλοντος.

Πρόκειται γιά υπερευαισθησία σε συγκεκριμένες συχνοτικές περιοχές του ακουστικού φάσματος(δυσανεξία σε τυπικούς περιβαλλοντικούς ήχους).Μεγάλο ποσοστό συνοδεύεται και από τντ.
Εμφανίζεται ως αποτέλεσμα βλάβης στο εσωτερικό αυτί,ενώ εικάζεται ότι υπάρχει τρώση και στους νευρώνες της ελαιοκοχλιακής δέσμης του ακουστικού νεύρου ακόμα κι άν τα τριχωτά κύτταρα παραμένουν άθικτα.Σε σπάνιες περιπτώσεις,οφείλεται σε πρόβλημα του αιθουσαίου συστήματος,όπου ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται συγκεκριμένους ήχους όχι μόνο ως ακουστικό αλλά και ως αισθητήριο κίνησης.Η συμπτωματολογία περιλαμβάνει ναυτία,ζαλάδα απώλεια της ισορροπίας στο άκουσμα συγκεκριμένων ήχων.

Προκαλείται κύρια από την υπερέκθεση σε υψηλές στάθμες ήχου/θορύβου (μουσικοί,θαμώνες συναυλιών/κέντρων διασκέδασης,έκρηξη αερόσακου,εκπυρσοκρότηση όπλου κ.α.),ωτοτοξικά φάρμακα-βλ.προηγούμενα.Άλλες αιτίες περιλαμβάνουν συχνές ωτίτιδες,κληρονομικότητα,ημικρανίες,κρανιακές κακώσεις,εγχειρήσεις,αυτισμός,νόσος Meniere,Lyme,κ.α..Θεωρείται επίσης ότι σχετίζεται με άμεση βλάβη του προσωπικού νεύρου με αποτέλεσμα ο μυς του αναβολέα να μη μπορεί ν'αποσβέσει ικανοποιητικά την ηχητική ενέργεια.
Mερικοί την αναπτύσσουν πρώτα στο ένα αυτί αλλά στην πλειοψηφία επηρέάζονται τελικά και τα δύο.

Ιδιαίτερος παράγοντας της υπέρμετρης ευαισθησίας σε ήχους είναι η ΄΄μισοφωνία΄΄.Τούτη σημαίνει την αποστροφή προς ένα συγκεκριμένο τύπο ήχου.Εδώ η ακουστική οδός μπορεί να λειτουργεί άψογα,όμως εμφανίζεται αφύσικα έντονη αντίδραση από το μεταιχμιακό σύστημα(έλεγχος του συναισθήματος) και το αυτόνομο νευρικό σύστημα(έλεγχος σπλαγχνικών λειτουργιών),προς τα οποία το σύστημα αντίληψης της ακοής έχει μεγάλη συνάφεια.

Αρκετές φορές,λόγω φόβου γιά πιθανή ζημιά στο αυτί συνυπάρχει με το τντ,το οποίο κι επιδεινώνει.Όταν όλη αυτή η αποστροφή γίνεται πολύ ισχυρή,καλείται Φωνοφοβία(φόβος ήχου).Στη Μισοφωνία και τη Φωνοφοβία,συγκεκριμένοι πολύπλοκοι ήχοι παράγουν αίσθημα δυσφορίας με βάση τη σημασια ή τους συνειρμούς που συνεπάγονται,ενώ άλλοι ήχοι που κρίνονται διασκεδαστικοί(όπως η μ ο υ σ ι κ ή) καθίστανται ανεκτοί σε πολύ υψηλότερα επίπεδα έντασης.

Εάν διαπιστώνεται διακύμανση στην ένταση διαφορετικών ήχων που παράγουν δυσφορία,υφίσταται πιθανότατα μισοφωνία.Αυτή με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει στην υπερακουστότητα(μεταβολές στην κεντρική επεξεργασία του ήχου).

Παράδειγμα ήπιας μισοφωνίας στην καθημερινότητα,είναι η αποστροφή μεσηλίκων προς τη σύγχρονη μουσική που ακούγεται από τα ηχοσυστήματα των παιδιών τους ακόμα κι αν διαφεύγει ελάχιστα μέσα από τ'ακουστικά του ΜΡ3.Άλλοι πάλι ανατριχιάζουν σε ήχους όπως η κιμωλία συρόμενη στον πίνακα ακόμα κι αν είναι ανεπαίσθητο.Στον τομέα της υψηλής πιστότητας,παράδειγμα μ η παθολογικής μισοφωνίας αποτελεί η αποστροφή προς τον ήχητική υπογραφή συγκεκριμένων τεχνολογιών που βασίζεται στην αδυναμία να ταυτίσει ο εγκέφαλος το αντιλαμβανόμενο από την ακρόαση ερέθισμα με ηχητικά πρότυπα που έχουν ή δ η καταγραφεί ως ο ι κ ε ί α στο υποσυνείδητο.

Οι 30000 περίπου ίνες του ακουστικού νεύρου μεταφέρουν πληροφορίες γιά τις επιμέρους συχνότητες κάθε ήχου που αντιλαμβανόμαστε.Ένα εικοστό του δευτερολέπτου αργότερα,φτάνουν στον ακουστικό φλοιό όπου συμβαίνει και η ενσυνείδητη αντίληψη.Μέχρι εκείνη τη στιγμή,δεν έχουμε ακούσει τίποτε.Στην πορεία μέχρι εκεί,το σήμα υφίσταται πολύπλοκη επεξεργασία στους νευρώνες.

Το κεντρικό ακουστικό σύστημα είναι επιφορτισμένο με το να συνάγει ζωτικά συμπεράσματα από περιβαλλοντικούς θορύβους.Ακόμα κι αν το ερέθισμα είναι συχνά ασθενές,η ερμηνεία του έχει ισχυρή σημασία.Ένα παράδειγμα-χρήσιμη απόρροια της εξελικτικής πορείας-είναι ο εντοπισμός θροϊσμάτων που βοηθούν την έγκαιρη αποφυγή των αρπακτικών από ζώα που κυκλοφορούν σε εχθρικό περιβάλλον.Στον άνθρωπο θα μπορούσαμε να πούμε γιά την ικανότητα να εντοπίζουμε τον ήχο που μας ενδιαφέρει μέσα σε μιά γεμάτη αίθουσα,ενώ οι υπόλοιποι ήχοι αν κι ενδεχόμενα καθαρότεροι περνούν απαρατήρητοι.Στο δε τομέα της υψηλής πιστότητας,έρχεται στο νου η χρήση συγκεκριμένων λεπτομερειών από κομμάτια αναφοράς με σκοπό την ηχητική σύγκριση μεταξύ συσκευών.
(Συνεχίζεται στο μήνυμα # 80 )
 
Last edited:

Μηνύματα
151
Reaction score
47
Μπράβο! Μου άρεσε η συνέχεια του θέματος με τα παθολογικά στοιχεία.

ΥΓ Αλήθεια, γιατί δεν μεταφράζουμε το "tinnitus" σε "εμβοές";
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.569
Reaction score
22.092
Απάντηση: Η λειτουργία της ακοής

Πες το χριστιανέ μου, και έσπασα το κεφάλι μου μήπως εννοούσε κάτι άλλο...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ωρε παληκάρια!
30 - 100 φορές ενίσχυση του ήχου από τον ακουστικό πόρο, μήπως ακούγονται πολλά?

Νομίζω αυτό χρειάζεται έλεγχο. 30 - 40 dB?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.752
Η μαύρη τρύπα της ακοής (συνέχεια)

Στο υποσυνείδητο κομμάτι του ακουστικού εγκεφάλου,το σημαντικό ερέθισμα εντοπίζεται με βάση δεδομένα από προηγούμενες ήδη εμπεδωμένες εμπειρίες.Το σήμα δύναται να ενισχυθεί ή να εξασθενήσει από σχετικά φίλτρα παρεμβαλόμενα στις νευρικές οδούς που διανύει.Αυτές δεν είναι αντίστοιχες με καλώδια,αλλά πολύπλοκα νευρωνικά δίκτυα.Γραφήματα ακουστικών συχνοτήτων ενισχύονται ή μειώνονται με βάση τη σημασία τους,όμως τίποτε δεν ακούγεται ωσότου ν'αντιπαραβληθεί και να ταιριάξει με κάποιο προϋπάρχον σκιαγράφημα της ακουστικής μνήμης.Η ισχύς αυτού του ΄΄ματσαρίσματος΄΄,καθορίζει την ένταση και το βαθμό παρεμβατικότητας του αντιλαμβανόμενου ήχου.Αυτά μπορεί να διαφέρουν ριζικά από την αντικειμενική ενέργεια του ήχου στο εξωτερικό περιβάλλον.

Οι συνδέσεις των ακουστικών οδών που οδηγούν από το έσω αυτί στον εγκέφαλο αλληλεπιδρούν ισχυρά με το μεταιχμιακό και το αυτόνομο νευρικό σύστημα στη μισοφωνία και τη φωνοφοβία.Τούτη η στενή συνάφεια είναι που γεννά τη δυσφορία,ενόχληση ή φόβο προς συγκεκριμένους ήχους.Αυτά τα συναισθήματα δεν είναι ιδιότητες της ακοής αυτής καθεαυτής ή των ακουστικών οδών.Οι αντιδράσεις είναι από πριν διαμορφωμένες,χάρη σε εμπειρίες ή πεποιθήσεις γιά τον ήχο που είναι ήδη καταγεγραμμένες.

Άπαξ και η αντίδραση αποστροφής προς ήχους έχει προκαθοριστεί με τέτοιον τρόπο,η μεταιχμιακή-αυτόνομη ανταπόκριση ανατροφοδοτεί υποσυνείδητα το ακουστικό σύστημα προγραμματίζοντάς το γιά μελλοντικές ενέργειες.Ο δεδομένος ΄΄προγραμματισμός΄΄καταλήγει:

α)στο σταθερό κι επίμονο εντοπισμό του ''δυσάρεστου'' ήχου-ακόμα κι αν είναι τόσο ανεπαίσθητος που να μη γίνεται αντιληπτός από τους άλλους.

β)στην εμμένουσα αντίδραση του μεταιχμιακού/αυτόνομου συστήμστος που εκδηλώνεται ως αγχωτική συνδρομή και μπορεί να φτάσει στα όρια του πανικού.

γ)στην αύξηση της οξύτητας της ακουστικής διαδικασίας γιά τον συγκεκριμένο καθώς και άλλους ήχους που οδηγεί στην υπερακουστότητα.

Αντικειμενικός σκοπός της ιδιότητας του ακουστικού συστήματος να ενισχύει συγκεκριμένα σήματα εξασθενώντας άλλα,είναι να εγκαθιστά μηχανισμούς εντοπισμού και αποφυγής δυνητικών απειλών του περιβάλλοντος και αποτελεί φ υ σ ι ο λ ο γ ι κ ό κομμάτι των αμυντικών μας μηχανισμών όπως έχουν διαμορφωθεί από την εξέλιξη των ειδών.

Πολύ συχνά η υπερευαισθησία έναντι διαφόρων ήχων πυροδοτείται από έναν παράλογο φόβο που μετατρέπεται μολαταύτα σε ισχυρή πεποίθηση.Τούτη είναι συχνά η πηγή της αγωνίας εκείνων που θεωρούν ότι η ζωή τους συνθλίβεται από περιβαλλοντικό θόρυβο προερχόμενο από κοντινές τους βιομηχανίες,γεννήτριες είτε ήχους πολύ χαμηλής συχνότητας που μεταδίδονται μέσω του εδάφους-και τους οποίους οι υπόλοιποι αδυνατούν ν'ακούσουν.Ο μηχανισμός της κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας είναι τόσο ισχυρός ώστε είναι δυνατόν να ΄΄εκπαιδευθεί΄΄ ακούγοντας και παρακολουθώντας μηδαμινούς ήχους αδιάκοπα.Οι αρχικά αμελητέοι ήχοι μετατρέπονται ακολούθως σε ισχυρά παρεμβατικά και βασανιστικά ερεθίσματα που είναι συνεχώς αντιληπτά,είτε μας αρέσει είτε όχι.

Αλλαγές στη συναισθηματική διάθεση ή άγχος αυξάνουν τη συνολική ευερεθιστότητα καθιστώντας μας ικανότερους να εντοπίζουμε πιθανές απειλές στο περιβάλλον μας.Αυτός αποτελεί ακόμα έναν φυσιολογικό μηχανισμό αυτοπροστασίας.Οι συναισθηματικές αλλαγές αυξάνουν επίσης τη φαινομενική ένταση και διέγερση εξαιτίας ήχων στους οποίους είμαστε ήδη υπερευαίσθητοι.Σε μερικά άτομα αυτό οδηγεί σε γενικευμένη υπερευαισθησία,όπου η αντίληψη όλων πιά των ερεθισμάτων-οπτικά,οσφρητικά,γευστικά,αφής,θερμότητας κοκ-αυξάνει υπέρμετρα ως προς την προσλαμβανόμενη ένταση.

Το μεταιχμιακό και αυτόνομο νευρικό σύστημα ενέχονται πάντα στη διαδικασία με την οποία αναπτύσσεται αυξημένη ευαισθησία σε συγκεκριμένα ηχητικά ερεθίσματα.Όπου υπάρχει φωνοφοβία ή μισοφωνία,έχουμε αναπόφευκτο συσχετισμό με φόβο ή απέχθεια σε κάθε εμφάνιση του ήχου.Η συναισθηματική εστίαση του ατόμου πλημμυρίζει από το δεδομένο ήχο σε βαθμό που παρεμποδίζει τη συγκέντρωση σε άλλες δραστηριότητες.Μεταφέροντας συναισθηματικό μήνυμα δυσαρέσκειας,δρουν ως ΄΄αντανακλαστικά επιβίωσης΄΄εξασφαλίζοντας ότι θα υπάρξει αντίδραση.Διεγείρεται επίσης το αυτόνομο νευρικό σύστημα και προετοιμάζεται ο οργανισμός γι αντίδραση ''φυγής ή μάχης'',με πιθανή συνέπεια ταχυκαρδία,επιτάχυνση αναπνοής,εφίδρωση,αύξημένο μυϊκό τόνο και άλλες εκδηλώσεις διέγερσης των αδρενεργικών υποδοχέων ως συνοδά φαινόμενα.

Πολλά άτομα επιδιώκουν τη σιωπή ως μέσο διαφυγής από τις πιέσεις της καθημερινότητας.Παρόλ'αυτά απόλυτη σιωπή δεν απαντάται στη φύση και θεωρείται ως εκ τούτου ''αφύσικη''.Ζώντας μέσα στη σχετική ησυχία των οικιακών χώρων συχνά σφραγισμένων ερμητικά με κουφώματα΄΄χρηματοκιβωτίου΄΄ και διπλά τζάμια ΄΄αλεξίσφαιρου΄΄πάχους,η απουσία πληθώρας ηχητικών ερεθισμάτων οδηγεί σε κατακόρυφη αύξηση του ακουστικού ''κέρδους''(ενίσχυση σήματος) στις υποσυνείδητες ακουστικές οδούς.Ο εγκέφαλος είναι γενετικά ρυθμισμένος ν'αναζητά ηχητικά ερεθίσματα με οποιονδήποτε τρόπο μπορεί.Η διαδικασία ανατροφοδοτείται και η οξύτητά της ενισχύεται ειδικά από τη σιωπή,η οποία λογίζεται υποσυνείδητα ως μία από τις ενδείξεις δράσης αρπακτικών όντων στον περίγυρο.Τ'ακουστικά φίλτρα ΄΄ανοίγουν΄΄ ολότελα σε μιάν απόπειρα να εποπτεύσουν το εξώτερο ηχητικό περιβάλλον.

Μιά τέτοια περίπτωση αυξάνει δραματικά την προσλαμβανόμενη ένταση και παρεμβατικότητα των εξωγενών ήχων.Αρκετοί υιοθετούν τη χρήση ωτοασπίδων-κυρίως τη νύχτα-ώστε να γλιτώσουν από την ηχητική εισβολή κι αυτό χειροτερεύει την υπερευαισθησία τους.Η βαθμιαία εξέλιξη της υπερακουστότητας συνοδεύεται από έντονη επιθυμά να βουλώσουμε τ'αυτιά μας γιά τον αποκλεισμό ανεπιθύμητων ήχων.Αυτή η ενέργεια αυτόματα αυξάνει τη δραστηριότητα ενθαρρύνοντας περαιτέρω ενίσχυση των νευρικών ώσεων που αντιστοιχούν σε ήχους στη διαδρομή τους προς τον ακουστικό φλοιό του εγκεφάλου.Όταν λοιπόν οι ίδιοι ήχοι ακούγονται απουσία των ωτοασπίδων,αυξάνεται κατακόρυφα η υποκειμενική ένταση αυτών.

Όπως πάντα τα μικρά παιδιά είναι πολύ ευπαθής ομάδα.Η μισοφωνία και το τντ πρωτοεμφανίζονται στις μικρές ηλικίες καθώς και τα μοντέλα συμπεριφοράς που ωθούν στο να επιζητούν τη σιωπή ως ενήλικες.Άρα το μεγαλύτερο λάθος της ανατροφής των παιδιών,θα ταν η συνεχής επιβολή της σιωπής ιδιαίτερα αν είναι ζωηρά.

Κι ένα χαιενδικό τεστ μέχρι την επόμενη φορά.Πόσες μηχανές πιστεύουμε ότι θα βγούν από το τούνελ ακούγοντάς τες μόνο;
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.343
Μηνύματα
2.972.108
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top