Καλωδιακό παράδοξο.

Μηνύματα
13.559
Reaction score
11.104
τον θόρυβο, ο οποίος στο σύνολό του, φιλτράρεται με πολύ απλό τρόπο, καθώς δεν ερμηνεύονται καν τα φωτεινά σήματα ως άσσοι ή μηδενικά, εάν δεν ξεπεράσουν ένα κατώφλι ισχύος.

Ανάλογες θορυβικες συνιστώσες σε χάλκινα ομοαξονικά καλώδια 75 ωμ, φιλτράρονται χαλαρά στον αναγκαίο μετασχηματιστή απομόνωσης της εισόδου ενός DAC, και πάλι δεν ερμηνεύονται ως δεδομένα (λανθασμένα) εφόσον δεν μπορούν να ξεπεράσουν μια ουδό.
Επανάληψη, για να μπουν με το ζόρι στο κεφάλι ορισμένων.
 

Μηνύματα
7.384
Reaction score
1.931
Η μόνη ελπίδα είναι να βάλει ο Μητσοτάκης χαράτσι σε όσους ακούνε ή βλέπουν διαφορές, σε οτιδήποτε.
Βλέπεις κάποια διαφορά στο ετήσιο εισόδημά σου, ή στη σύνταξη γήρατος ;
Αν είδες, και το αναφέρεις και δημοσίως, τοτε θα τρως πρόστιμο ύψους 3000 ευρώ.
 

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Επανάληψη, για να μπουν με το ζόρι στο κεφάλι ορισμένων.
Πες μας εσύ φωστήρα μου ποιο είναι το κατώφλι πόσα -dbr τα dac ερμηνεύουν ως θόρυβο και όχι ως σήμα λανθασμένα ή αλλοιώνουν το κανονικο σήμα και το dac το διαβάζει 0 αντί για 1 ή το αντίστροφο ; Ξέρεις εσύ πως ταξιδεύουν τα φωτόνια μέσα στην ίνα , τι καραμπόλες γίνονται μέσα σε αυτή και πως μετατρέπονται σε ρεύμα και τι ισχύ έχει αυτό το ρεύμα και πως θα αποφασίσει το dac να το ερμηνεύσει ; Ειδικά που το master clock που ακολουθεί το dac σε σύνδεση με οπτική ίνα είναι αυτό της πηγής . Με εκείνο προσπαθεί να κλειδώσει και όχι με το δικό του
 

Μηνύματα
13.559
Reaction score
11.104
Ναι ξέρω.
Το κάθε dac κάνει αλλαγή από ψηφιακό 0 σε ψηφιακό 1 μόλις το σήμα περάσει κάποια στάθμη σε mvolt.
Το πόσο είναι αυτή δε θυμάμαι απέξω, αλλά είναι κάπου στη μέση μεταξύ ψηφιακού 0 και ψηφιακού 1 και σίγουρα ΟΧΙ στα μείον 120 dB που παίζει ο ψηφιακός θόρυβος που μας δείχνεις στις εικόνες.

Το πότε ακριβώς θα γίνει η αλλαγή από 0 σε 1 στο dac σε σχέση με το σήμα, δημιουργεί ένα είδος jitter.

Για τα φωτόνια και τις καραμπόλες έχεις τρυκυμία. Κάτσε να καταλαγιάσει πρώτα.
Η λέξη φωστήρας που χρησιμοποίησες δείχνει ότι ενώ δεν ξέρεις τίποτα για εμένα, παρ' όλα αυτά, απαξιώνεις αυτά που γράφω.
Τα οποία να ξέρεις, δεν τα σκέφτηκα εγώ, αλλά τα διάβασα από τους ίδιους τους κατασκευαστές dac, από άρθρα και εγκυκλοπαίδειες.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.582
Reaction score
27.438
Το πότε ακριβώς θα γίνει η αλλαγή από 0 σε 1 στο dac σε σχέση με το σήμα, δημιουργεί ένα είδος jitter.
Και δεν είναι πάντα το ίδιο δεδομένου ότι πολλές συσκευές δεν χρησιμοποιούν ίδια optical receivers,με αποτέλεσμα διαφορετικές ευαισθησίες στην διέγερσή τους , και διαφορετικές τιμές στο πότε γυρνάνε από το 0 στο 1 .
 

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Ναι ξέρω.
Το κάθε dac κάνει αλλαγή από ψηφιακό 0 σε ψηφιακό 1 μόλις το σήμα περάσει κάποια στάθμη σε mvolt.
Το πόσο είναι αυτή δε θυμάμαι απέξω, αλλά είναι κάπου στη μέση μεταξύ ψηφιακού 0 και ψηφιακού 1 και σίγουρα ΟΧΙ στα μείον 120 dB που παίζει ο ψηφιακός θόρυβος που μας δείχνεις στις εικόνες.

Το πότε ακριβώς θα γίνει η αλλαγή από 0 σε 1 στο dac σε σχέση με το σήμα, δημιουργεί ένα είδος jitter.

Για τα φωτόνια και τις καραμπόλες έχεις τρυκυμία. Κάτσε να καταλαγιάσει πρώτα.
Η σιγουρια θα σε φαει εσενα. Εγω εχω τρικυμια η εσυ εχεις dunningkrugerιτιδα μεγιστου βαθμου?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.344
Μπα, ούτε αυτό δεν ισχύει.

Σε όλα τα DAC πλέον, υπάρχει buffer μνήμης.

Τα πακέτα των δεδομένων, στοιβάζονται στο εν λόγω buffer, και εν συνεχεία, με το Ρυθμό των κτυπων του εσωτερικού ρολογιού του DAC (το οποίο μπορεί να χτυπά σε διαφορετική συχνότητα από αυτήν του τράνσπορτ) θα προχωρούν προς την μετατροπή.

Σε περίπτωση αντικατάστασης του εσωτερικού ρολογιού από οποιοδήποτε εξωτερικό ρολόι (του τράνσπορτ ή ενός άλλου εξωτερικού ρολογιού) τότε τα πακέτα, προχωρούν με βάση το ρολόι που επιλέγεις.

Οποιοσδήποτε θόρυβος στην χάλκινη ομοαξονική καλωδίωση μεταφοράς ψηφιακού σήματος, δεν έρχεται ποτέ και με κανέναν τρόπο σε επαφή με την αναλογική έξοδο του Ντακ, και δεν δύναται να μεταφραστεί σε λανθασμένα δεδομένα (άσσους ή μηδενικά) εάν δεν ξεπεράσει την ουδό τάσης των ψηφιακών δεδομένων, που αποτελεί και ουδό αναγνώρισης αυτών, τάση η οποία κυμαίνεται από μισό βολτ έως 5 βολτ, αναλόγως πρωτόκολλου (spdif/AES-EBU και pro/consumer).

Γι'αυτό το λόγο, ακόμα και με πολύ υψηλές θορυβικες συνιστώσες σε καλωδίωση οικιακού δικτύου, δεν μεταφέρονται με λάθος γράμματα τα email σου, ή τα doc αρχεία σου, από το σέρβερ στο πισί, ή τα pdf που κατεβάζεις από το δίκτυο, κι αυτό χωρίς να αναφερθούμε ακόμα στους αλγόριθμος διόρθωσης σφαλμάτων.

Η πτώση της ταχύτητας μεταφοράς δεδομένων που συναντάμε στην πχ σύνδεσή μας στο διαδίκτυο, η οποία μπορεί να οφείλεται σε πολύ υψηλούς θορύβους σε συνδυασμό με χαμηλής στάθμης σήμα, μπορεί τρόπον τινά να αντιστοιχιστεί με ανάλογα προβλήματα μεταφοράς δεδομένων από ένα χτυπημένο CD κατά την ανάγνωσή του από το transport, αλλά δεν υπάρχει διακοπή στον ήχο της μουσικής μας, όπως δεν υπάρχει διακοπή στην ταινία που βλέπουμε μέσω νετφλιξ, διότι και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει buffer, και είναι αρκετό ώστε να μην υπάρχουν επιπτώσεις σε σκαμπανεβάσματα ταχύτητας δεδομένων.

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, όλες μα όλες οι θορυβικες συνιστώσες δεν αποτελούν κανενός είδους jitter.

Το jitter, να εξηγήσω για άλλη μια φορά, πως αποτελεί χρονικές ατασθαλίες στη διάρκεια μεταξύ των κτυπων του ρολογιού.

Βεβαίως η ύπαρξη τάσης θορυβικών συνιστωσών μαζί με την τάση χρονισμού του ρολογιού μας, εάν αποβεί σημαντική, θα δώσει νωρίτερα την αναγκαία συνολική τάση για να ερμηνευτεί η έναρξη του κτυπου. Ωστόσο, εφόσον αυτή η ποσότητα θορυβικών συνιστωσών παραμένει σταθερά σημαντική, δεν μεταβάλλει τον Ρυθμό των κτύπων (ασχέτως εάν έχει αλλάξει η ουδός στην "καμπάνα" της μεταβολής της τάσης του ρολογιού), και η έννοια του jitter είναι συνδεδεμένη αποκλειστικά με τις διακυμάνσεις του ρυθμού των κτυπων, τις χρονικές μετατοπίσεις μεταξύ τους, πράγμα που αντίστοιχα στο πικάπ, στο αναλογικό πεδίο, αλλάζει το πιτς, εφόσον υπάρχουν μικροαλλαγές στην ταχύτητα περιστροφής του δίσκου. Αυτές οι αλλαγές ταχύτητας, είναι μιας μορφής τζίτερ.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.582
Reaction score
27.438
Αναφέρομαι σε παλαιότερες συσκευές , που είχαν έξοδο οπτικής από το τράνσπορτ , προς το dac.
Οχι Usb dacs.
 

Μηνύματα
13.559
Reaction score
11.104
Η σιγουρια θα σε φαει εσενα. Εγω εχω τρικυμια η εσυ εχεις dunningkrugerιτιδα μεγιστου βαθμου?
Όπως νομίζεις, δε θα ασχοληθώ άλλο μαζί σου.
@Zizik κατάλαβες τώρα πόσο εύκολα κλιμακώνεται μια χαζομάρα στο forum; Για αυτό δεν μπορουμε να γράψουμε πολιτισμένα εδώ μέσα.
 

Μηνύματα
7.384
Reaction score
1.931
Μάγκες, στο 1 μετρο απόσταση , μεταξύ πηγής CD και δέκτη DAC, η πιθανότητα να μεταφραστεί τελικά το 1 ως 0 , είναι όση και η πιθανότητα ο Εαρ να το γυρίσει το σύστημά του σε δικάναλο, χωρίς subs.
Αυτό
 

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Ευθεια γραμμη μη αλλαγη πολικοτητας ειναι 0, low to high 1, 3 κυκλος καμια αλλαγη 0 , απο low to high 1 τελευταιος κυκλος
1728996931614.png


αλλοιωμενο σημα - επιπτωση ανακλασεων οπως πχ σε κακη ποιοτητα οπτικης ινας αλλα και αλλων παραγοντων αναλογα την περιπτωση. Σε καθε αλλαγη πολικοτητας ανα κυκλο αλλαζει η κατασταση. Παρακατω το μπερδεμα απο αλλοιωση σηματος. Στον τεταρτο κυκλο γινεται λαθος καθως ερμηνευεται ως αλλαγη πολικοτητας λογω παραμορφωσης του σηματος. Το error correction θα διορθωσει μεχρι ενα σημειο αλλα ως ενα σημειο στα εκατομμυρια δειγματα, μετα θα μπει το interpolation το buffer θα καθυστερησει την μεταγωγη και θα δημιουργησει jitter, θα κανει γενικα πιο δυσκολο για τα κυκλωματα εισοδου του dac να διορθωνουν και σε καποια φαση πανω στην προσπαθεια διορθωσης λαθων θα δημιουργηθει jitter. Λεπτομερειες...
1728996737308.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.344
Όπως είπα πρωτύτερα, για να γίνει εύκολα κατανοητή η έννοια του τζίτερ, με το παράδειγμα στο αναλογικό πεδίο, στο πικάπ, εκεί ναι, αλλάζει το πιτς, εφόσον υπάρχουν μικροαλλαγές στην ταχύτητα περιστροφής του δίσκου. Αυτές οι αλλαγές ταχύτητας, είναι μιας μορφής τζίτερ.

Αντίστοιχο φαινόμενο αλλαγής πιτς, δεν συμβαίνει στο ψηφιακό πεδίο, δεν δύναται να συμβεί κάτι τέτοιο.

Το buffer των πακέτων, και η συχνότητα των κτυπων του ρολογιού, κάνουν κάτι τέτοιο να είναι εντελώς αδύνατο.

Αυτό που συμβαίνει όμως, είναι μικροαλλοιώσεις στον σχηματισμό μιας ομαλής ημιτονοειδους κυματομορφής στην αναλογική έξοδο του Ντακ.

Εδώ όμως, επεμβαίνουν κι άλλες παράμετροι, και ενδεικτικά να αναφέρουμε το γνωστό φίλτρο που αποκαλούμε dithering.

Δηλαδή, η προσθήκη χύμα θορύβου στο υπόβαθρο. Είναι άλλος κόσμος αυτός του ψηφιακού πεδίου, διαφορετικός από αυτόν του αναλογικού. Εδώ ο θόρυβος υποβάθρου, αποτελεί βελτίωση σε πολλές παραμέτρους, κυρίως σε αυτές που έχουν να κάνουν με πολύ χαμηλής στάθμης σήματα, τα οποία δεν "ορίζονται" επαρκώς. Βεβαίως, στο αναλογικό επίπεδο, τα πολύ χαμηλής στάθμης σήματα χάνονται έτσι κι αλλιώς μέσα στον θόρυβο υποβάθρου, και εάν πάμε στην αναπαραγωγή, ακόμα και σε ένα σεταπ με χρήσιμο δυναμικό εύρος περί τα 90 dB (δηλαδή με πάνω από 125 dB max SPL κατά την ακρόαση) θα χάσει τόσο χαμηλές πληροφορίες μέσα στην ουδό θορύβου του χώρου ακρόασης, ακόμα κι αν μιλάμε για πολύ ήσυχο δωμάτιο. Και φυσικά είναι αστεία όλα αυτά, όταν προσπαθούμε εν μέσω 130 dB μουσικής πανδαισίας να ακούσουμε τι συμβαίνει 100 dB παρακάτω, πράγμα που είναι ανθρωπίνως αδύνατο.

Οπότε πάμε πάλι από την αρχή, να δούμε κατά πόσον είναι χρήσιμα αυτά τα 0,1 και 0.3 dB διακύμανσης σε σήμα με θορυβικες συνιστώσες στα
1000013103.png
-133.6 dBr, κι αυτό στους 48 χιλιοκυκλους παρακαλώ, για τον μπάτμαν ειδικά.

ΥΓ. dBr σημαίνει διαφορά στάθμης σε dB μεταξύ της reference στάθμης, η οποία είπαμε σε τι στάθμη είναι (-2,37 dBFS).
Δηλαδή, σε απόλυτη τιμή, ισούται με
133.6+2,37= περίπου στα -137 dB.
Ανέκδοτο.
Παιδιά, μην ασχολείστε.
Είναι ένα μεγάλο κακόγουστο αστείο όλα αυτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Όπως νομίζεις, δε θα ασχοληθώ άλλο μαζί σου.
@Zizik κατάλαβες τώρα πόσο εύκολα κλιμακώνεται μια χαζομάρα στο forum; Για αυτό δεν μπορουμε να γράψουμε πολιτισμένα εδώ μέσα.
Να μην ασχολεισαι. Προτιμω να συνομιλω με ανθρωπους που εχουν αποψη και την τεκμηριωνουν παρα με παπαγαλακια
Όπως είπα πρωτύτερα, για να γίνει εύκολα κατανοητή η έννοια του τζίτερ, με το παράδειγμα στο αναλογικό πεδίο, στο πικάπ, εκεί ναι, αλλάζει το πιτς, εφόσον υπάρχουν μικροαλλαγές στην ταχύτητα περιστροφής του δίσκου. Αυτές οι αλλαγές ταχύτητας, είναι μιας μορφής τζίτερ.

Αντίστοιχο φαινόμενο αλλαγής πιτς, δεν συμβαίνει στο ψηφιακό πεδίο, δεν δύναται να συμβεί κάτι τέτοιο.

Το buffer των πακέτων, και η συχνότητα των κτυπων του ρολογιού, κάνουν κάτι τέτοιο να είναι εντελώς αδύνατο.

Αυτό που συμβαίνει όμως, είναι μικροαλλοιώσεις στον σχηματισμό μιας ομαλής ημιτονοειδους κυματομορφής στην αναλογική έξοδο του Ντακ.

Εδώ όμως, επεμβαίνουν κι άλλες παράμετροι, και ενδεικτικά να αναφέρουμε το γνωστό φίλτρο που αποκαλούμε dithering.

Δηλαδή, η προσθήκη χύμα θορύβου στο υπόβαθρο. Είναι άλλος κόσμος αυτός του ψηφιακού πεδίου, διαφορετικός από αυτόν του αναλογικού. Εδώ ο θόρυβος υποβάθρου, αποτελεί βελτίωση σε πολλές παραμέτρους, κυρίως σε αυτές που έχουν να κάνουν με πολύ χαμηλής στάθμης σήματα, τα οποία δεν "ορίζονται" επαρκώς. Βεβαίως, στο αναλογικό επίπεδο, τα πολύ χαμηλής στάθμης σήματα χάνονται έτσι κι αλλιώς μέσα στον θόρυβο υποβάθρου, και εάν πάμε στην αναπαραγωγή, ακόμα και σε ένα σεταπ με χρήσιμο δυναμικό εύρος περί τα 90 dB (δηλαδή με πάνω από 125 dB max SPL κατά την ακρόαση) θα χάσει τόσο χαμηλές πληροφορίες μέσα στην ουδό θορύβου του χώρου ακρόασης, ακόμα κι αν μιλάμε για πολύ ήσυχο δωμάτιο. Και φυσικά είναι αστεία όλα αυτά, όταν προσπαθούμε εν μέσω 130 dB μουσικής πανδαισίας να ακούσουμε τι συμβαίνει 100 dB παρακάτω, πράγμα που είναι ανθρωπίνως αδύνατο.

Οπότε πάμε πάλι από την αρχή, να δούμε κατά πόσον είναι χρήσιμα αυτά τα 0,1 και 0.3 dB διακύμανσης σε σήμα με θορυβικες συνιστώσες στα View attachment 345806 -133.6 dBr, κι αυτό στους 48 χιλιοκυκλους παρακαλώ, για τον μπάτμαν ειδικά.

ΥΓ. dBr σημαίνει διαφορά στάθμης σε dB μεταξύ της reference στάθμης, η οποία είπαμε σε τι στάθμη είναι (-2,37 dBFS).
Δηλαδή, σε απόλυτη τιμή, ισούται με
133.6+2,37= περίπου στα -137 dB.
Ανέκδοτο.
Παιδιά, μην ασχολείστε.
Είναι ένα μεγάλο κακόγουστο αστείο όλα αυτά.
Τα χορτα ειναι στα -100db αλλα δεν πιστευω οτι ειναι παρε βαλε θορυβος. Δεν θα ειναι αυτο το output αναλογικα διοτι δεν εξεταστηκε το jitter στο analog out δεδομενου dac . Αναλογικα θα δημιουργηθει παραμορφωση και θα ειναι αντιληπτη ως μια θολουρα/ασαφεια στον ηχο στο βαθμο που ο καθενας αντιλαμβανεται και σε συναρτηση του υπολοιπου signal chain μετα το dac του καθενος. Εκτος αν εχει το super duper dac.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.384
Reaction score
1.931
Τα περισσότερα ψηφιακά προβλήματα επικοινωνίας, σε οτι αφορά εφαρμογές αυdio , ανήκουν πλέον στο παρελθόν.
Τα κινέζικα οπτικα καλώδια των 3 ευρω παίζουν καταπληκτικά , δεν κάνουν λάθη εφόσον δεν εχουν καταπονηθεί φυσικώς Τα δικά μου τα πολύ φτηνά ψηφιακά καλωδια παίζουν καλά ακόμα και τσακισμένα, επειδή είναι πλαστικές οι φτηνές οπτικές ίνες. Παίζουν καλά πριν καν τοποθετηθουν βαθειά μέσα στην οπτική υποδοχη spdif /toslink.

Τα πολύ καλά dac chips κοστίζουν σημερα 20-50 δολλαρια, οπότε τσάμπα ασχολείστε με τις μετατροπές σήματος και φοβάστε ακόμα και σήμερα το jitter. Και τα ψηφιακά ρολόγια είναι πολυ φτηνα σήμερα Μόνο τα χρυσά Rolex έχουν διαχρονική αξία για ευνόητους λόγους.
Αγαπηθείτε και μην μαλωνετε για ασήμαντους λόγους.
Καταλαβαίνω ότι οι λόγοι του τσακωμού και της κόντρας δεν έχουν να κάνουν με τον ήχο.
Στο τέλος πάλι ο επαγγελματίας πωλητής και ο αντιπρόσωπος/μεταπωλητης θα βγουν κερδισμένοι
Τζέρτζελος να γίνεται , η χαρά τους είναι άλλωστε, κι οχι μόνο για εκείνους
 
Last edited:

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
1728999634282.png

Καταλαβαίνω ότι οι λόγοι του τσακωμού και της κόντρας δεν έχουν να κάνουν με τον ήχο.
Αρα τι φαση, ακουμε φωνες? Να παμε σε ψυχιατρο? Ζουμε σε μια πλεκτανη που εχουμε πεσει θυμα της και μας κανει παιχνιδια το μυαλο μας?
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.344
View attachment 345809


Αρα τι φαση, ακουμε φωνες? Να παμε σε ψυχιατρο? Ζουμε σε μια πλεκτανη που εχουμε πεσει θυμα της και μας κανει παιχνιδια το μυαλο μας?
Έλα, χαλάρωσε λίγο.

Όσον αφορά τις θεωρητικές ύψιστες δυνατές προδιαγραφές που είναι δυνητικά χρήσιμες στο audio, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο, ναι, ισχύει το -120 dB στις παραμέτρους που έχεις σημειώσει, αλλά πρόσεξε την παγίδα, διότι έχει παγίδα:

Αυτό θα ισχύει, μόνον εφόσον το σεταπ μπορεί να αποδώσει τέτοιο χρήσιμο δυναμικό εύρος (120 dB) και όταν το αποδίδει αυτό, διότι τότε και μόνον τότε, ναι, θεωρητικά τουλάχιστον, περνάνε ή μπορούν να περάσουν την ουδό ακοής οι παραμορφώσεις και οι θορυβικες συνιστώσες στα -120 dB.

Δηλαδή, τόσο πρέπει να αποδίδουν τα ηχεία σου, και όταν αποδίδουν τόσο, τότε και μόνον τότε, ναι, θα ακούσεις αυτούς ας πούμε τους θορύβους.

Δηλαδή, εάν έχεις θόρυβο περιβάλλοντος στο δωμάτιο σου περί τα 10 ντεσιμπέλ (πραγματικά τέρμα ήσυχο δωμάτιο, μιλάμε για άκρα του τάφου σιωπή), τότε εάν τα ηχεία σου φτάνουν τα 130 dB max SPL (χρήσιμο δυναμικό εύρος 130-10=120 dB), τότε, εκείνη τη στιγμή, θα γίνει ακουστή μια θορυβικη συνιστώσα στα -120 dB, δηλαδή θα ξεπεράσει την ουδό θορύβου του περιβάλλοντός σου, θα φτάσει κι αυτή σε στάθμη 10 dB SPL, και θα μπορείς να την διακρίνεις, εφόσον η ακοή σου είναι άριστη, σαν ενός πολύ νέου παιδιού λόγου χάριν.

Εντάξει;

Επιστροφή στην σκληρή πραγματικότητα.

Η παραπάνω παράγραφος με τίτλο "Lenient" (ούτε ξέρω τι σημαίνει και βαριέμαι να ψάξω🤭😁😜🤣) υπεραρκεί για κάθε σεταπ.

1000013108.png


Για όλα.
Ανεξαιρέτως.

Αν σου εξηγήσω τι σημαίνει το 96 dB δυναμικό εύρος σε νορμάλ οικιακό χώρο, θα καταλάβεις πως ως εκεί, και πολύ είναι.

Σιγά μη στήσεις σεταπ με +- 0,5 dB μέγιστες αποκλίσεις σε όλο το ακουστό φάσμα ρε φίλε, κι αυτές είναι οι χαλαρές δήθεν απαιτήσεις του "Lenient". 🤭😁😜🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Έλα, χαλάρωσε λίγο.

Όσον αφορά τις θεωρητικές ύψιστες δυνατές προδιαγραφές που είναι δυνητικά χρήσιμες στο audio, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο, ναι, ισχύει το -120 dB στις παραμέτρους που έχεις σημειώσει, αλλά πρόσεξε την παγίδα, διότι έχει παγίδα:

Αυτό θα ισχύει, μόνον εφόσον το σεταπ μπορεί να αποδώσει τέτοιο χρήσιμο δυναμικό εύρος (120 dB) και όταν το αποδίδει αυτό, διότι τότε και μόνον τότε, ναι, θεωρητικά τουλάχιστον, περνάνε ή μπορούν να περάσουν την ουδό ακοής οι παραμορφώσεις και οι θορυβικες συνιστώσες στα -120 dB.

Δηλαδή, τόσο πρέπει να αποδίδουν τα ηχεία σου, και όταν αποδίδουν τόσο, τότε και μόνον τότε, ναι, θα ακούσεις αυτούς ας πούμε τους θορύβους.

Δηλαδή, εάν έχεις θόρυβο περιβάλλοντος στο δωμάτιο σου περί τα 10 ντεσιμπέλ (πραγματικά τέρμα ήσυχο δωμάτιο, μιλάμε για άκρα του τάφου σιωπή), τότε εάν τα ηχεία σου φτάνουν τα 130 dB max SPL (χρήσιμο δυναμικό εύρος 130-10=120 dB), τότε, εκείνη τη στιγμή, θα γίνει ακουστή μια θορυβικη συνιστώσα στα -120 dB, δηλαδή θα ξεπεράσει την ουδό θορύβου του περιβάλλοντός σου, θα φτάσει κι αυτή σε στάθμη 10 dB SPL, και θα μπορείς να την διακρίνεις, εφόσον η ακοή σου είναι άριστη, σαν ενός πολύ νέου παιδιού λόγου χάριν.

Εντάξει;
Μα και το lenient ειναι στα -110dbfs και 100 γυρω απο το main tone. Ας το αφησουμε να αιωρειται γιατι αντιλαμβανομαι και γω οτι με αυτη τη λογικη της απολυτης σταθμης δεν μπορει να εξηγηθει το φαινομενο και θα καταληξουμε στα placebo. Εννοειται οτι αν ακους δυνατα πχ 100db δεν ακους λεπτομερειες. Μιλαμε για σταθμες σε απολυτη ησυχια στο σπιτι και γυρω στα 70-75dbc με ενα noise floor στα 25dbc. Δηλαδη μεγιστο ευρος 50db.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.671
Reaction score
136.344
Μιλαμε για σταθμες σε απολυτη ησυχια στο σπιτι και γυρω στα 70-75dbc
Όπως μπορείς εύκολα να καταλάβεις, με μέγιστες στάθμες 75 dB δεν ακούτε τίποτα κάτω από τα -60 dB, κι αυτό στην ιδανική περίπτωση που έχετε θόρυβο περιβάλλοντος μόλις 15 dB.

Καλώς ή κακώς, για να ακούσεις οτιδήποτε βρίσκεται στα -100 dB, χρειάζονται στάθμες 100 dB συν τη στάθμη του θορύβου ηρεμίας του χώρου σου.
 

Μηνύματα
1.170
Reaction score
1.069
Όπως μπορείς εύκολα να καταλάβεις, με μέγιστες στάθμες 75 dB δεν ακούτε τίποτα κάτω από τα -60 dB, κι αυτό στην ιδανική περίπτωση που έχετε θόρυβο περιβάλλοντος μόλις 15 dB.

Καλώς ή κακώς, για να ακούσεις οτιδήποτε βρίσκεται στα -100 dB, χρειάζονται στάθμες 100 dB συν τη στάθμη του θορύβου ηρεμίας του χώρου σου.
Αν μπορω να ακουσω θορυβο μεχρι -50 εδω : https://www.klippel.de/listeningtest/ τοτε για να ακουσω -100 θα θελω 50 db ενταση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.454
Μηνύματα
2.940.906
Members
38.187
Νεότερο μέλος
Spiros Papastathopoulos
Top