- Μηνύματα
- 1.022
- Reaction score
- 2.416
Na ρωτήσω το chat gtp τι ειναι αυτό ή να βαρεθώ και άλλο;καλύτερα σπαγκάτο ,πιάνει και λιγότερο χώρο πίσω από τα ηχεία
Na ρωτήσω το chat gtp τι ειναι αυτό ή να βαρεθώ και άλλο;καλύτερα σπαγκάτο ,πιάνει και λιγότερο χώρο πίσω από τα ηχεία
Αυτό δεν θα το έκανα (άντε να πήγαινα στα 70cm) χωρίς προηγούμενη ματιά στο κύκλωμα του ενισχυτή, ώστε να 'χω το κεφάλι μου ήσυχο.με καλώδια σύνδεσης κοντότερα του ενός μέτρου
Νταξ μωρέ ετσι τα έχω και εγώ αλλά το λεω μπουρδέλο οχι σπαγκάτο.Επειδή βαριέσαι κι εσύ, όπως όλοι εμείς που δεν έχουμε ενεργά ηχεία, ρώτησα εγώ το ChatGPT :
ChatGPT said:
Ναι, γνωρίζω! Ο όρος "σπαγκάτο" (ή στα αγγλικά "spaghetti wiring") στη συνδεσμολογία ήχου — ειδικά όταν μιλάμε
Μόνο αυτό δεν μου αρέσει. Εφτιάξα καλώδιο απο Xlr female σε 2 XLR Male για τον κάθε τελικό.3. Connect Parasound P6 preamp: L XLR out to left A23 ch1 input (for HF), L RCA out to left A23 ch2 input (for LF). Repeat for right channel.
Αυτό δεν θα το έκανα (άντε να πήγαινα στα 70cm) χωρίς προηγούμενη ματιά στο κύκλωμα του ενισχυτή, ώστε να 'χω το κεφάλι μου ήσυχο.
View attachment 372891
Αιτία τα κυκλώματα πριν την έξοδο (πχ τα εικονιζόμενα), ιδίως το LC, για την σταθερότητα έναντι χωρητικών και επαγωγικών φορτίων.
Φαίνεται οτι επειδή σε ορισμένα τεστ μερικοί ακροατές έδειξαν προτίμηση (μικρή) χωρίς αυτά, σε κάποιες (όχι συχνές) περιπτώσεις οι κατασκευαστές τα έχουν παραλείψει.
Το μεν πρώτο επειδή είναι λίγες οι περιπτώσεις αρκετά μεγάλου για αστάθεια χωρητικού φορτίου (πχ η παρακάτω φαεινή ιδέα, που κάπου-κάπου έκαιγε στάδια εξόδου : https://media.karousell.com/media/p...1/goertz_m1_speaker_cable_1609398197_bb214867
Το δε δεύτερο επειδή δεν υπάρχει στον κόσμο καλώδιο ηχείου με λιγότερα από 1μΗ ανά μέτρο. Βασίζεται δηλαδή ο κατασκευαστής στο καλώδιο για την σταθερότητα και παραλείπει το LR.
Εκτός . . . αν έχει "παραληφθεί" ΚΑΙ το καλώδιο!
Γι' αυτό βλέπεις σε μερικούς ενισχυτές αρνητικές προειδοποιήσεις στη χρήση υπερβολικά κοντών (ή υπερβολικά χωρητικών) καλωδίων
Τωρα τα sub τα χρησιμοποιεις;Νταξ μωρέ ετσι τα έχω και εγώ αλλά το λεω μπουρδέλο οχι σπαγκάτο.
Μόνο αυτό δεν μου αρέσει. Εφτιάξα καλώδιο απο Xlr female σε 2 XLR Male για τον κάθε τελικό.
Τι "όχι" ; Τα ίδια γράφουμεΌχι, αν . . .
Ετσι που το είχες διατυπώσει δεν καταλαβα ότι εννοούσες ότι ενδεχομένως θα υπάρχει πρόβλημα με τα πολύ κοντά καλωδια ηχείων για τις περιπτώσεις εκείνες όπου ο ενισχυτής μας είναι εντελώς άφιλτρoς στην έξοδό του, δηλαδή χωρίς σειριακό RL ή/και χωρίς shunt RC.Τι "όχι" ; Τα ίδια γράφουμε![]()
Αυτό όμως δεν στο είπε το chatgptΕπειδή βαριέσαι κι εσύ, όπως όλοι εμείς που δεν έχουμε ενεργά ηχεία, ρώτησα εγώ το ChatGPT :
Aγαπητό ChatGPT γνωρίζεις τι είναι το σπαγκάτο σε ότι αφορά τοπολογία διασύνδεσης πολλαπλών ενισχυτών ήχου με τα ηχεία ?
ChatGPT said:
Ναι, γνωρίζω! Ο όρος "σπαγκάτο" (ή στα αγγλικά "spaghetti wiring") στη συνδεσμολογία ήχου — ειδικά όταν μιλάμε για πολλούς ενισχυτές και ηχεία — χρησιμοποιείται κατά κόρον ανεπίσημα για να περιγράψει μια μπερδεμένη ή περίπλοκη τοπολογία καλωδίωσης. Δεν είναι ένας επίσημος ηλεκτρολογικός ή ακουστικός όρος, αλλά περισσότερο μια καθομιλουμένη έκφραση.
Αναλυτικά:
Ο σπαγκάτο μπορεί να σημαίνει:
Παράδειγμα:
- Πολλαπλά καλώδια (καμπλονάδες) από διάφορους ενισχυτές προς πολλά ηχεία, όπου τα σήματα ίσως μοιράζονται ή διασταυρώνονται, πολλές φορές χωρίς καθαρότητα ή σειρά στην καλωδίωση.
- Παράλληλες ή σύνθετες συνδέσεις, π.χ. bi-amping, tri-amping, ή ζεύξεις σε σειρά/παράλληλα μεταξύ ηχείων και ενισχυτών.
- Αναρχία στην εγκατάσταση, χωρίς σωστή σήμανση ή διάταξη, κάτι που δυσκολεύει τη συντήρηση ή την επίλυση προβλημάτων.
Φαντάσου μια κατάσταση όπου:
Αυτή η εικόνα συχνά ονομάζεται "σπαγκάτο" γιατί θυμίζει πιάτο με σπαγγέτι — ένα κουβάρι από καλώδια.
- Έχεις 3 ενισχυτές, ο καθένας οδηγεί διαφορετικές συχνότητες (π.χ. sub, mid, high).
- Τα σήματα πάνε σε passive crossovers ή σε ενεργά ηχεία.
- Τα καλώδια είναι "χύμα" χωρίς σαφή πού πάει τι.
Σε πιο επαγγελματικό επίπεδο:
Ο σπαγκάτο θεωρείται ανεπιθύμητος, γιατί:
Αν εννοείς κάτι πιο συγκεκριμένο τεχνικά:
- Δυσκολεύει το troubleshooting.
- Αυξάνει τον κίνδυνο σφαλμάτων (π.χ. αντίσταση φορτίου σε ενισχυτή).
- Μπορεί να οδηγήσει σε phase cancellation ή κακή απόδοση του συστήματος.
Αν έχεις στο μυαλό σου κάποιο συγκεκριμένο είδος συνδεσμολογίας, π.χ. παράλληλη σύνδεση πολλών ηχείων σε έναν ενισχυτή με ένα "κοινό bus", δώσε μου λίγο περισσότερες λεπτομέρειες και θα σου το εξηγήσω με σχήματα ή παραδείγματα.
Θες να σου δείξω ένα παράδειγμα "σπαγκάτου" σε σχήμα;
Όχι ευχαριστώ
(Τελικά όλα νομίζει ότι τα ξέρει , χα χα χα !)
Ναι, είναι λίγες και όσες έχω συναντήσει, προειδοποιούσαν.. . . Νομίζω ότι θα είναι πολύ λιγοστές αυτές οι περιπτώσεις . . .
Μέχρι να τελειώσω μετρήσεις των Main όχι. Ta sub θα μπουν στις LFE του P6, έχουν δικές τους εξόδους.Τωρα τα sub τα χρησιμοποιεις;
θα "ζουσες" χωρις αυτα τωρα με τη διενισχυση?Μέχρι να τελειώσω μετρήσεις των Main όχι. Ta sub θα μπουν στις LFE του P6, έχουν δικές τους εξόδους.
Τεσπά μην σπαμάρουμε στο θέμα του άνθρωπα!
Επειδή είναι παπάρες, για να 'ακούν διαφορές" με καβλώδια.Αιτία τα κυκλώματα πριν την έξοδο (πχ τα εικονιζόμενα), ιδίως το LC, για την σταθερότητα έναντι χωρητικών και επαγωγικών φορτίων.
Φαίνεται οτι επειδή σε ορισμένα τεστ μερικοί ακροατές έδειξαν προτίμηση (μικρή) χωρίς αυτά, σε κάποιες (όχι συχνές) περιπτώσεις οι κατασκευαστές τα έχουν παραλείψει.
Επαυξάνω. Ο ενισχυτής είναι ο bodyguard, ο ευνούχος του σαραγιού για τους πιο παραδοσιακούς. Δεν έχει καμιά δουλειά να φιάνει χαρακτήρες και να βγάζει γούστα.Επειδή είναι παπάρες, για να 'ακούν διαφορές" με καβλώδια.
Ο ενισχυτής, όπως ήδη είπαμε, πρέπει να είναι αναίσθητος σε όλα αυτά.
Δεν τα έχω ακούσει ακόμα ρε με δι ενίσχυση. Και μάλλον θα αργήσω γιατι χαλασε το γλυκό με την γκαντεμια μου. Τεσπά, γαμιοσαντο.θα "ζουσες" χωρις αυτα τωρα με τη διενισχυση?