Καλώδια και θύματα

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.103
Reaction score
7.161
Αν γνωρίζει κάποιος ας πει τη γνώμη του..
Καλώδιο οπτική ίνα 3m από το pc στο dac..
Το "απλό" το μαύρο , generic - σε αρχεία 24/192 (και μόνο) είχα διακοπές - παύσεις στην αναπαραγωγή.
Καλύτερης ποιότητας (υποτίθεται) πιο χοντρό και με "πλέξη" εξωτερικά και με καλές κριτικές από χρήστες από amazon (12 ευρώ) - σε λιγότερο βαθμό, πάλι τα ίδια..
Αγορά επώνυμου στα 50 ευρώ περίπου - τέλος τα προβλήματα, κανένα απολύτως πρόβλημα στην αναπαραγωγή 24/192.

Πως γίνεται αυτό? Εγώ νόμιζα ότι το οπτικό σήμα ή περνάει ή δεν περνάει , αν δεν περνούσε δεν θα έπαιζε όλα τα αρχεία εκτός των 24/192.. έτσι δεν είναι?
Όλα τα καλώδια δεν ¨τσάκιζαν" ούτε έκαναν μεγάλη γωνία πουθενά, το τσέκαρα

Θεωρούμαι "θύμα" που έδωσα 50 ευρώ για επώνυμο οπτικό καλώδιο? - απλά να δουλεύει ήθελα , δεν μιλάω εννοείται για ήχο!
Μπλέκεις τις έννοιες και τις ποιότητες με το αν παίζει πιο... καλά.

Τα οπτικά καλώδια της πλάκας (1-10€) είναι πλαστικά και όχι με γυαλί, και περνάνε οριακά τις κανονικές προδιαγραφές του Toslink για Audio ( 24bit / 96kHz είναι το επίσημο specification του πρότυπου ).

Σε μεγάλα μήκη καλωδίου, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα το φτηνιάρικο, που συνήθως είναι κακής κατασκευής να μην παίζει.
Δεν χρειαζόσουν 50αρικο για 3μ optical που να παίζει 192kHz.
Για να περάσουν πάνω από 24bit/96kHz θα πρέπει το καλώδιο να είναι καλή κατασκευή, δεν σημαίνει σώνει και καλά πολλά λεφτά, απλά κάποιος κατασκευαστής που φτιάχνει σοβαρά καλώδια, και κάνει τυπικό έλεγχο στην παραγωγή.

Δεν είπε κανείς πως σε σύστημα με απαιτητικά ηχεία, μεγάλα μήκη καλωδίων, δεν θα υπάρχει κάποια (μικρή) διαφορά μεταξύ του κλασικού μαύρου-κόκκινου καλωδίου ηχείων του ΚΑΥΚΑ έναντι ενός supra, mogami, audioquest, kimber, chord, qed, κλπ.
Αυτό που λένε οι σοφοί, αλλά και οι επιστήμονες, είναι πως δεν υπάρχει ακουστή διαφορά (και πολύ συχνά ούτε μετρήσιμη με εξοπλισμό εντός του ακουστού φάσματος, μπορεί να δεις άλλη συμπεριφορά σε πολύ υψηλές συχνότητες, π.χ. 100kHz και άνω.. που φυσικά δεν ακούει το αυτί μας όμως) μεταξύ ενός καλού καλωδίου και ενός πανάκριβου που είναι highly overpriced και δεν έχει κάτι που να κάνει κάποια ουσιαστική διαφορά στο ακουστό φάσμα του ηχητικού σήματος.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.136
Reaction score
79.906
Αν γνωρίζει κάποιος ας πει τη γνώμη του..
Καλώδιο οπτική ίνα 3m από το pc στο dac..
Το "απλό" το μαύρο , generic - σε αρχεία 24/192 (και μόνο) είχα διακοπές - παύσεις στην αναπαραγωγή.
Καλύτερης ποιότητας (υποτίθεται) πιο χοντρό και με "πλέξη" εξωτερικά και με καλές κριτικές από χρήστες από amazon (12 ευρώ) - σε λιγότερο βαθμό, πάλι τα ίδια..
Αγορά επώνυμου στα 50 ευρώ περίπου - τέλος τα προβλήματα, κανένα απολύτως πρόβλημα στην αναπαραγωγή 24/192.

Πως γίνεται αυτό? Εγώ νόμιζα ότι το οπτικό σήμα ή περνάει ή δεν περνάει , αν δεν περνούσε δεν θα έπαιζε όλα τα αρχεία εκτός των 24/192.. έτσι δεν είναι?
Όλα τα καλώδια δεν ¨τσάκιζαν" ούτε έκαναν μεγάλη γωνία πουθενά, το τσέκαρα

Θεωρούμαι "θύμα" που έδωσα 50 ευρώ για επώνυμο οπτικό καλώδιο? - απλά να δουλεύει ήθελα , δεν μιλάω εννοείται για ήχο!
αναφέρεσαι σε οπτική ίνα....ότι πιο απλό παράδειγμα φυσικής μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε
τι κάνει η οπτική ίνα....αφήνει μέσα της να ταξιδέψει ΦΩΣ...
από τι εξαρτάται η ταχύτητα του φωτός?
από το υλικό του μέσου διάδοσης
αν είχες κακό πλαστικό ως υλικό ή μαλακό που τσάκιζε κάπου(ακόμα και μια εξωτερική αμυχή-γρατζουνιά μπορεί να δημιουργήσει θέμα)...ή κάποια θολούρα στις άκρες της ίνας......λογικό να είχες θέματα
το έχω αντιμετωπίσει και εγώ....και μάλιστα από την ανάποδη...
εποχή minidisc
άκου ιστορία που μου θύμισες
είχα λοιπόν το μαμά καλώδιο sony..εκείνο το ψεύτικο ντε...σαν τρίχα από τα μπιπ μας που έδιναν στη συσκευασία...δεν είχα θέματα ποτέ....
αλλά είδα ένα μπαμπάτσικο με κάλτσα τυλιγμένο και είπα να το πάρω για πιο χαι ενδ εμφανισιακή φάση....το οποία μου έκανε διακοπές

η επιστημονική απάντηση 1 του πωλητή ήταν ότι η χαιενδ οπτική έκανε για όλες τις άλλες εταιρίες πλην της σονυ...γιατί η σονυ κλείδωνε τις δικές της συσκευές για να ματσάρουν μόνο με τις δικές της οπτικές
δυστυχώς για αυτόν έτυχε εκείνα τα χρόνια να μλκζομαι σε ραδιόφωνο το οποίο είχε minidisc της tascam
το βάζω και εκεί και έκανε πάλι διακοπές
η επιστημονική απάντηση 2 του πωλητή ήταν ότι το tascam είναι επαγγελματικό και θέλει επαγγελματικές οπτικές


συμπέρασμα : σε καμία περίπτωση δεν σε θεωρώ θύμα....γιατί έτυχε κ πήρες ένα καλώδιο οπτικής σε αυτή την τιμή που το πήρες....που όμως έκανε την δουλειά που έπρεπε σωστά

θύμα θα ήσουν αν πίστευες (ή σε έκαναν να πιστεύεις καποιοι πουθενάδες χαχανούληδες) ότι αφού έσκασες το 50ρικο...αν το άλλαζες με ένα άλλο καλώδιο οπτικής των 150 ευρώ θα άκουγες ακόμα καλύτερα....
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.136
Reaction score
79.906
Σε βλέπουν ότι δεν έχεις διαβάσει καν το manual και λένε τι να του πούμε τώρα του ανθρώπου ? :D :D

Αλλά να συμφωνείς με Κο Μάρκου σε τέτοιο θέμα δεν το περίμενα. :D
όταν φτιάχνω ένα ιατρείο βάζω τον κάθε προμηθευτή ιατρικού εξοπλισμού να αναλάβει την ευθύνη των συσκευών του...
όταν κάποιος σκάει 35 χιλιάρικα για ένα οδοντιατρικό 3d scanner το οποίο για να λειτουργήσει περνάει από δικό μου pc....θα τον σκίσω στην λεπτομέρεια
ειδικά μια εταιρία στη Φινλανδία την είχα κουφάνει μια φορά για μια ενεργή προέκταση usb που έπρεπε να χρησιμοποιήσω αναγκαστικά...

κανένας...μα κανένας δεν ασχολείται με το ρεύμα πλην των τυπικών....
ακόμα και για ξεχωριστές γραμμές που έχω αναφερθεί για να πω τον ηλεκτρολόγο αν χρειάζεται..ή όταν υπάρχει δίπλα κάποιος φυγοκεντρικός διαχωριστής....κανένας επαναλαμβάνω δεν έχει αναφερθεί στο τόσο για τα χαζά του ρεύματος κα της ταχα μου απόδοσης που προσφέρουν στα βρομοστέρεα μας
 

head-stef

Headphones
Μηνύματα
648
Reaction score
2.279
Όπως είχα υποσχεθεί (ή έστω προειδοποιήσει :)), θα αναφερθώ εκτεταμένα στους λόγους για τους οποίους είμαι βέβαιος ότι τα καλώδια audio επεμβαίνουν απειροελάχιστα έως καθόλου στο μεταφερόμενο ακουστικό σήμα - και σίγουρα "δεν ακούγονται".

Τα παρακάτω αφορούν κυρίως αναλογικά interconnect (καλώδια RCA).

Πριν από τριάντα χρόνια, ως 4ετής φοιτητής Φυσικού στην Αθήνα, έπιασα την πρώτη μου δουλειά και μάζεψα αρκετά χρήματα για να στήσω ένα αληθινό συστηματάκι ήχου και να εγκαταλείψω το "φορητό με αποσπόμενα ηχεία" που με συντρόφευε από μαθητή. Βασίστηκε λοιπόν σε έναν εγγλέζικο ενισχυτή Creek 4040 που μου χάρισε αγαπημένος θείος (κάτοχος πολύ αξιόλογου και σοβαρού συστήματος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα - και θαυμάσιας δισκοθήκης). Το συμπλήρωσα με τα υπέροχα ηχειάκια Rega Kyte, (είχα μικρό χώρο) και λοιπά ηλεκτρονικά από τη μεσαία γκάμα της Technics (CD player, ραδιόφωνο, κασετόφωνο). Πικάπ δεν χρειάστηκα γιατί δεν είχα ακόμα βινύλια και γιατί είχα ήδη ακούσει πόσο υπέροχα έπαιζαν και το CD player του θείου (ένα από τα πρώτα κι ένα από τα επόμενα Meridian που ήρθαν στην Ελλάδα) και το πικάπ της Micro Seiki. Αποφάσισα ότι θα επενδύσω σε σύγχρονη δισκοθήκη που δεν φθείρεται δηλ. CD. To METROPOLIS σε όλη του τη δόξα και έφερνε (σχεδόν) τα πάντα.

Ξεκοκκάλιζα τότε αδιάλειπτα τον ΗΧΟ και όλα σχεδόν τα εγγλέζικα περιοδικά (HI-FI NEWS, HI-FI CHOICE, WHAT HI-FI) και πότε-πότε τα BBC Music, Stereophile ή το γερμανικό AUDIO. Κι αργότερα τa ελληνικά AUDIO και HI-TECH. Τα περισσότερα CD που έδιναν τότε τα περιοδικά ήταν πραγματικός θυσαυρός.

Απ' αυτά που διάβαζα παντού, ήξερα (ή "ήξερα") ότι έπρεπε να ξοδέψω και σε καλώδια, τουλάχιστον για τα ηχεία και το CD player. Για τα ηχεία πήρα εξαρχής αξιοπρεπή καλώδια (SUPRA Classic 4.0) όμως για τα interconnect βολεύτηκα με τα κοινά που είχαν οι συσκευές. Όσο για τα καλώδια τροφοδοσίας ρεύματος, δεν είχαν ακόμη ανακαλυφθεί...

Η δισκοθήκη σιγά-σιγά μεγάλωνε, το Δεύτερο Πρόγραμμα πάντα πολύτιμο σχολείο και οδηγός από παιδί, ο Αθήνα 98.4 κι αργότερα ο Μελωδία FM το ίδιο. Απολάμβανα και μάθαινα τη μουσική όλου του κόσμου. Το σύστημά μου επαρκές, ευάκουστο, πιστός σύντοφος. Εννοείται ότι από καιρό δεν άφηνα έκθεση για έκθεση Hi-Fi (Hilton, Intercontinental κλπ), τριγύριζα αρκετά στους χώρους ακροάσεων των κεντρικών μαγαζιών Hi-Fi και άκουγα... Αγαπώντας και την κλασσική μουσική βρισκόμουν όσο συχνά κατάφερνα στη Λυρική Σκηνή στην Ακαδημίας, στο Παλλάς κι αργότερα στο Μέγαρο Μουσικής. Και σε άλλες μουσικές σκηνές για άλλα είδη. Θυσιάζοντας άλλα πράγματα αναγκαστικά.

Αντιλαμβανόμουν λοιπόν τις βασικές ποιοτικές διαφορές μιας ζωντανής συναυλίας (με ή χωρίς ενίσχυση) με την οικιακή αναπαραγωγή μουσικής. Ήξερα ότι το σύστημά μου ήταν "εισαγωγικό" (ο ήχος, το σύστημα και ο χώρος του θείου ήταν σε άλλο επίπεδο), αλλά ήξερα κι ότι δεν είχε νόημα να κυνηγάω τη ζωντανή εμπειρία στο σπίτι. Ένα καλούτσικο ζευγάρι ακουστικά της Sony (V6070; ή κάτι τέτοιο) με βοηθούσε να συνειδητοποιώ τα προβλήματα που αναιρούνταν όταν "έφευγε" ο παράγοντας "χώρος".

Ωστόσο, βέβαιος ότι έπρεπε να αναβαθμίσω τουλάχιστoν τα φτωχά interconnect, ξεκίνησα ουσιαστικές ακροάσεις, σε "φιλόξενα" καταστήματα με αληθινούς χώρους ακρόασης (σπάνιζαν όμως). Περιέγραφα το σύστημά μου και μου προτείναν οπωσδήποτε αναβάθμιση με καλώδια ανάλογα με σημερινά των € 100-150. Τα άκουγα στα καλοστημένα συστήματα, όλα καλά και ωραία και εντυπωσιακά. Όμως οι σπουδές φυσικής και το "πείραμα" ήταν πλέον τρόπος σκέψης για μένα. Ζήτησα από την αρχή εναλλαγή για σύγκριση με το φθηνό interconnect (από τις συσκευασίες Technics). Άρνηση σχεδόν παντού. Με διάφορες αιτιολογίες (το rack είναι στριμωγμένο, ταλαιπωρούμε τα ακριβά βύσματα, τα ακριβά μηχανήματα, λείπει ο τεχνικός και άλλα τέτοια). Που πάω κι εγώ, σκεφτόμουν, καταχρώμαι το χρόνο τους για ένα καλώδιο κι όχι για μια γερή αγορά. Όμως κάπου τα κατάφερα. Σε ένα πολύ ακριβό σύστημα και με θαυμαστό ήχο δέχτηκαν την εναλλαγή γελώντας. Κι εκεί "έφαγα" την πρώτη ήττα: Το σύστημα έπαιξε το ίδιο θαυμαστά και το ίδιο "high-end" και με το φθηνοκαλώδιο. Ο πωλητής κράτησε το ίδιο χαμόγελο θριάμβου. Εγώ εντελώς χαμένος δεν ρώτησα πολλά περισσότερα τότε, αλλά όμως στη συνέχεια οργανώθηκα. Αποφάσισα οι λίγες πιθανόν επιτυχημένες απόπειρες να είναι μόνο σε συστήματα και καταστήματα αξιώσεων και αφού συναντούσα ήχο αισθητά καλύτερο από το δικό μου σύστημα. Αγόρασα κι ένα ακόμα φθηνό καλώδιο (με θωράκιση) από κατάστημα ηλεκτρονικών, μήπως έτυχε το "μαμά" Technics να είναι κρυμμένος θυσαυρός. Κατάφερα ακόμη κάποιες ακροάσεις με εναλλαγή καλωδίου, αλλά επέμεινα πολύ για να γίνουν. Καταστροφή... Δεν άκουγα καμία διαφορά με τις εναλλαγές. Τα πολύ καλά συστήματα παρέμεναν πολύ καλά, τα υπέροχα παρέμεναν υπέροχα. Όλα ηχούσαν πολύ καλύτερα από το δικό μου φυσικά. Με ένα απλό φθηνό καλώδιο...

Δεν ήξερα τι να σκεφτώ, καμία υποψία μέχρι τότε. Απλά εγώ δεν κατάφερνα στα καταστήματα να ακούσω διαφορές. Αλλά είχα ακούσει τα φθηνοκαλώδια να επιτρέπουν σε υπέροχα high-end συστήματα να συνεχίζουν να παίζουν το ίδιο υπέροχα κι αυτό ήταν ένα πρώτο ακλόνητο δεδομένο.

Αποφάσισα να πειραματιστώ περισσότερο. Αγόρασα ένα Van Den Hull M.C. D 102 III Hybrid, το οποίο είχε εξαιρετικά reviews στα περισσότερα περιοδικά (σπάνιο αφού στα καλώδια τα εγγλέζικα περιοδικά γενικά δεν συμφωνούσαν καθόλου). Αφιέρωσα πολύ χρόνο στο οικιακό σύστημα ελπίζοντας πως θα ακούσω με τα πολλά κάποια διαφορά, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Σταμάτησα εκεί.

Λίγα χρόνια μετά, η αγορά των πρώτων ακουστικών Sennheiser ήταν μιά αποκάλυψη. Τα HD-580 ήταν τότε η νέα ναυαρχίδα της εταιρίας, τα καλύτερα δυναμικά ακουστικά στον κόσμο. Το CD player της Technics αποκάλυψε έναν λεπτομερέστερο, ομαλότερο και φυσικότερο χαρακτήρα και ξανάρχισα να ακούω όλη τη δισκοθήκη από την αρχή. (Κι επειδή είχα πλέον επιστρέψει στην πόλη μου και είχα μεγαλύτερο χώρο, αναβάθμισα ηχεία και ενισχυτή.) Αγόρασα και τον πρώτο μου ενισχυτή ακουστικών, της Audio Alchemy. Αποφάσισα να ασχοληθώ πάλι με τα καλώδια interconnect, τα νέα ακουστικά και ο ξεχωριστός ενισχυτής τους είχαν ανεβάσει αισθητά και χειροποιαστά την ποιότητα ήχου. Καμία διαφορά στα καλώδια. Άρχισα για πρώτη φορά να υποψιάζομαι μια "φοβερή αλήθεια". Δεν μπορεί να ακούω κάθε αναβάθμιση συσκευών τόσο εύκολα αλλά όχι των interconnect...

Ακολούθησαν πειράματα με νόημα. Είχα ήδη ασχοληθεί με ηλεκτρονικές κατασκευές σε κιτ και είχα την ευχέρεια να τους κάνω επισκευές και μετατροπές. Είχα ακριβή πολύμετρα και τις απαραίτητες γνώσεις. Είχα γενήτρια συχνοτήτων αλλά και τεχνικά CD δοκιμών με μεγάλη πικοιλία σημάτων. Τροφοδότησα λοιπόν δύο πολύ διαφορετικά καλώδια από την ίδια έξοδο του CD με διάφορα σήματα. Επίσης με μουσική με έντονα μεταβατικά. Στην άλλη άκρη των καλωδίων υπήρχαν πανομοιότυπα ανεξάρτητα φορτία είτε των 20kOhm είτε των 50kOhm. Η όποια πιθανή διαφορά συμπεριφοράς των καλωδίων θα έδινε κάποια στιγμιαία διαφορά σήματος στην άλλη άκρη τους έστω κάποια μV (microVolt). Με αυτή την πιθανή διαφορά τάσης τροφοδότησα τον ενισχυτή ακουστικών με το volume σταδιακά στο μέγιστο. (Πολύ επικίνδυνο, τίποτα δεν πρέπει να πάει στραβά ή να ξεσυνδεθεί αν έχετε τα ακουστικά στα αυτιά). Καμμία απόκριση στην έξοδο του ενισχυτή! Ούτε μετρήσιμη ούτε στα ακουστικά! Νεκρική σιγή! Ούτε σε παραλλαγές του πειράματος. Οι άκρες των δύο διαφορετικών καλωδίων (Van Den Hull και "απλό") έδιναν κάθε στιγμή απολύτως ισότιμο σήμα και η όποια πιθανή στιγμιαία διαφορά τους σε στιγμές μεταβατικών, ενισχυμένη σφοδρά εκ νέου, δεν έδινε καν ακουστό στα ακουστικά ή μετρήσιμο σήμα!

Άρχισα να υποψιάζομαι σοβαρά αυτό που ως φυσικός όφειλα να σκεφτώ από την αρχή και να μην παρασυρθώ επί χρόνια από τα περιοδικά και το εμπορικό κύκλωμα. Αφού τα καλώδια interconnect δεν έχουν κανένα τρόπο να αφαιρέσουν - εντός του ακουστικού φάσματος - κάτι από την κυματομορφή που μεταφέρουν κάθε στιγμή, όσο "μικροσκοπικό" και να είναι, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για ηχητικές διαφορές καλωδίων interconnect. Τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά τους μπορούν μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις να αλλάξουν σε επίπεδα μη ακουστά την απόκριση συχνοτήτων (π.χ. -0.1 dΒ στα 20kHz), αλλά πρέπει να το επιδιώξεις, πχ να τυλίξεις το καλώδιο σε σπείρες για να το κάνεις πηνίο.

Η χαριστική βολή στην υπόθεση καλώδια interconnect ήρθε πρόσφατα (τα τελευταία δύο χρόνια) όταν μπόρεσα να κάνω τυφλές και μη δοκιμές με μηχανήματα πολύ υψηλής βαθμίδας (εντός "high-end" πεδίου αν θέλετε). Οι εναλλαγές καλωδίων (οποιωνδήποτε καλωδίων από μια γκάμα 6-7 διαφορετικών, σε περιοχή τιμών από αξίας € 5 ως € 250), δεν έδωσαν καμία ακουστή διαφορά όταν τοποθετήθηκαν μεταξύ του dac Chord Qutest και του ενισχυτή Lehmann Linear D II, οδηγώντας τα κορυφαία Sennheiser HD-650. (Τα καλώδια των € 250 δανικά όπως κι ενός ακόμη dac αρκετά ακριβότερου από το Qutest). Με όλα τα interconnect ο ήχος παρέμεινε υπέροχος και απαράλλαχτος. Πολύ-πολύ καλύτερος απ' ό,τι θα παίξει ένα καλό δικάναλο οικιακό σύστημα σε ένα μέτρια φροντισμένο χώρο, ή ακόμη περισσότερο ένα "high-end" σύστημα σε ένα αφρόντιστο δωμάτιο έκθεσης ή ξενοδοχείου. Κανένα καλώδιο δεν είναι ο περιορισμός.

Συνεπώς, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του ή να προσανατολίσει τις δικές του δοκιμές για όλα εκείνα που λέμε ξανά και ξανά και κάποιοι δεν θέλουν ούτε να τα ακούν. Στο εμπόριο ισχύει το "εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ φέξε και αγόραζε". Ίσχυε πάντα και θα ισχύει για πάντα.
 

Μηνύματα
1.362
Reaction score
2.749
Ε μπιρι μπιρι τόσα χρόνια από τον ειδικό τύπο και τα μαγαζά για τα καλώδια, τα χαμένα φράγκα που αντί να γίνουν ταξίδια να ανοίξει το μυαλό ,σέρνονται σαν φίδια στο πάτωμα , δεν θέλει πολύ να γίνει κάνεις καλωδιολάγνος φετιχιστής.
Πλάκα έχουν όμως ,πέφτει πολύ γέλιο στα fórums
 

Μηνύματα
16.497
Reaction score
19.439
Εσύ δεν έχεις καταλάβει .
Οτι λέει και γράφει εγώ του το έχω μάθει .
Αγαπητέ @Bhutia

Παρ' όλη την υψηλή γνώση μας (εγω γελάκι έβαλα μόνο στο πόστ σου χα χα ή μάλλον :) να μη με λένε και χαχανούλη) στην δημιουργία ψυχολογικών προφίλ, εδω πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουμε πέσει έξω στην εκτίμησή μας.

Ακολουθούν αδιάσειστα και ακλόνητα στοιχεία για του λόγου το αληθές :

α) Αναφορά @daharis666 Νταχάρη σε πόστ του υπ'αριθμό 6.202 του παρόντος νήματος απο 21/08/2022 πρωινάς ώρας 3.20 που χαρακτηριστικά γράφει <<...(ή σε έκαναν να πιστεύεις καποιοι πουθενάδες χαχανούληδες)... >>.

Παρατήρησε το "χαχανούληδες", ένας χαρακτηρισμός που κατά κόρον χρησιμοποιεί ο Κος Μάρκου εδω και χρόνια και που τελευταία έχει εντάξει και υιοθετήσει πλήρως και πολλάκις επαναλαμβανόμενα ο Νταχάρης στο λεξιλόγιο του και σε άλλα νήματα. Και επειδή εσυ άλλα νήματα δεν παρακολουθείς , σε διαβεβαιώνω δια το αλήθες της δήλωσής μου, εγω που τον τιμώ με το να τον διαβάζω.

Επιπροσθέτα, προσοχή πρέπει να δοθεί και στην προσθήκη του νέου χαρακτηρισμού που συνοδεύει το χαχανούληδες, ήτοι το "πουθενάδες". Στα όρια υβριστικό συνοδευτικό, που σημαίνει ότι η "μεταμόρφωση" κλιμακώνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

β) Απαντάει, όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα, σοβαρά σε θέματα που δεν υπάρχει ανάγκη αυτό να γίνει.

Εν κατακλείδι, αυτή η εργασία παρουσιάσε ικανοποιητικά στοιχεία ότι μια τέτοια "μεταμόρφωση" έχει συντελεσθεί.
Μελλοντικές έρευνες πρέπει να εξετάσουν παραπέρα ιστορικά κενά που αφήνει η παρούσα εργασία και να συμπεριλάβουν τα κάτωθι :

α) Σε τι βαθμό αυτή η σχέση και οι διαφωνίες της του παρελθόντος ήταν για το θεαθήναι.?
β) Είχε όντως πραγμαγατικά χιούμορ ο Νταχαρης και τώρα μειώνεται και πως αυτό επηρεάζεται και διαμορφώνεται απο το εαν συμφωνεί με το εκάστοτε συνομιλήτή του σε ένα θέμα, ενδεικτικό ανισοβαρές χιούμορ ?
γ) Εξωτερικοί παράγοντες επηρρέασαν αυτή την αλλαγή που συντελείται μπροστά στα μάτια μας real time ? (στο Time Domain χα χα).
δ) Τελευταίο και κυριότερο, γιατί δεν βάζει πια γελάκι στα πόστ του Thva ?

Μετά τα ανωτέρω και την σταδιακή και επαπειλούμενη αποχώρηση του μέλους Νταχάρη απο το κλάμπ υψηλού IQ χιουμοριστών, προτείνεται η ανάπτυξη προγράμματος προστασίας -διατήρησης των λίγων εναπομείναντων σε αυτό : Xfader, Christos77, Absenti, Kaniakani και του συγγραφέως της παρούσης.

Disclaimer: Η παρούσα εργασία χρηματοδοτήθηκε απο την FCA (Funny Cable Association) αλλέως γνωστή και ως "χαχανούληδες" , η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν επηρέασε τα συμπεράσματά της.

Υ.Γ : ¨Ασε με βρε Ντάχαρη που θα μιλάμε σοβαρά για τα καλώδια μετά απο 311 σελίδες νήματος. :D

:D:D:D:D
 
Last edited:

D

Deleted member 50795

Guest
Όπως είχα υποσχεθεί (ή έστω προειδοποιήσει :)), θα αναφερθώ εκτεταμένα στους λόγους για τους οποίους είμαι βέβαιος ότι τα καλώδια audio επεμβαίνουν απειροελάχιστα έως καθόλου στο μεταφερόμενο ακουστικό σήμα - και σίγουρα "δεν ακούγονται".

Τα παρακάτω αφορούν κυρίως αναλογικά interconnect (καλώδια RCA).

Πριν από τριάντα χρόνια, ως 4ετής φοιτητής Φυσικού στην Αθήνα, έπιασα την πρώτη μου δουλειά και μάζεψα αρκετά χρήματα για να στήσω ένα αληθινό συστηματάκι ήχου και να εγκαταλείψω το "φορητό με αποσπόμενα ηχεία" που με συντρόφευε από μαθητή. Βασίστηκε λοιπόν σε έναν εγγλέζικο ενισχυτή Creek 4040 που μου χάρισε αγαπημένος θείος (κάτοχος πολύ αξιόλογου και σοβαρού συστήματος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα - και θαυμάσιας δισκοθήκης). Το συμπλήρωσα με τα υπέροχα ηχειάκια Rega Kyte, (είχα μικρό χώρο) και λοιπά ηλεκτρονικά από τη μεσαία γκάμα της Technics (CD player, ραδιόφωνο, κασετόφωνο). Πικάπ δεν χρειάστηκα γιατί δεν είχα ακόμα βινύλια και γιατί είχα ήδη ακούσει πόσο υπέροχα έπαιζαν και το CD player του θείου (ένα από τα πρώτα κι ένα από τα επόμενα Meridian που ήρθαν στην Ελλάδα) και το πικάπ της Micro Seiki. Αποφάσισα ότι θα επενδύσω σε σύγχρονη δισκοθήκη που δεν φθείρεται δηλ. CD. To METROPOLIS σε όλη του τη δόξα και έφερνε (σχεδόν) τα πάντα.

Ξεκοκκάλιζα τότε αδιάλειπτα τον ΗΧΟ και όλα σχεδόν τα εγγλέζικα περιοδικά (HI-FI NEWS, HI-FI CHOICE, WHAT HI-FI) και πότε-πότε τα BBC Music, Stereophile ή το γερμανικό AUDIO. Κι αργότερα τa ελληνικά AUDIO και HI-TECH. Τα περισσότερα CD που έδιναν τότε τα περιοδικά ήταν πραγματικός θυσαυρός.

Απ' αυτά που διάβαζα παντού, ήξερα (ή "ήξερα") ότι έπρεπε να ξοδέψω και σε καλώδια, τουλάχιστον για τα ηχεία και το CD player. Για τα ηχεία πήρα εξαρχής αξιοπρεπή καλώδια (SUPRA Classic 4.0) όμως για τα interconnect βολεύτηκα με τα κοινά που είχαν οι συσκευές. Όσο για τα καλώδια τροφοδοσίας ρεύματος, δεν είχαν ακόμη ανακαλυφθεί...

Η δισκοθήκη σιγά-σιγά μεγάλωνε, το Δεύτερο Πρόγραμμα πάντα πολύτιμο σχολείο και οδηγός από παιδί, ο Αθήνα 98.4 κι αργότερα ο Μελωδία FM το ίδιο. Απολάμβανα και μάθαινα τη μουσική όλου του κόσμου. Το σύστημά μου επαρκές, ευάκουστο, πιστός σύντοφος. Εννοείται ότι από καιρό δεν άφηνα έκθεση για έκθεση Hi-Fi (Hilton, Intercontinental κλπ), τριγύριζα αρκετά στους χώρους ακροάσεων των κεντρικών μαγαζιών Hi-Fi και άκουγα... Αγαπώντας και την κλασσική μουσική βρισκόμουν όσο συχνά κατάφερνα στη Λυρική Σκηνή στην Ακαδημίας, στο Παλλάς κι αργότερα στο Μέγαρο Μουσικής. Και σε άλλες μουσικές σκηνές για άλλα είδη. Θυσιάζοντας άλλα πράγματα αναγκαστικά.

Αντιλαμβανόμουν λοιπόν τις βασικές ποιοτικές διαφορές μιας ζωντανής συναυλίας (με ή χωρίς ενίσχυση) με την οικιακή αναπαραγωγή μουσικής. Ήξερα ότι το σύστημά μου ήταν "εισαγωγικό" (ο ήχος, το σύστημα και ο χώρος του θείου ήταν σε άλλο επίπεδο), αλλά ήξερα κι ότι δεν είχε νόημα να κυνηγάω τη ζωντανή εμπειρία στο σπίτι. Ένα καλούτσικο ζευγάρι ακουστικά της Sony (V6070; ή κάτι τέτοιο) με βοηθούσε να συνειδητοποιώ τα προβλήματα που αναιρούνταν όταν "έφευγε" ο παράγοντας "χώρος".

Ωστόσο, βέβαιος ότι έπρεπε να αναβαθμίσω τουλάχιστoν τα φτωχά interconnect, ξεκίνησα ουσιαστικές ακροάσεις, σε "φιλόξενα" καταστήματα με αληθινούς χώρους ακρόασης (σπάνιζαν όμως). Περιέγραφα το σύστημά μου και μου προτείναν οπωσδήποτε αναβάθμιση με καλώδια ανάλογα με σημερινά των € 100-150. Τα άκουγα στα καλοστημένα συστήματα, όλα καλά και ωραία και εντυπωσιακά. Όμως οι σπουδές φυσικής και το "πείραμα" ήταν πλέον τρόπος σκέψης για μένα. Ζήτησα από την αρχή εναλλαγή για σύγκριση με το φθηνό interconnect (από τις συσκευασίες Technics). Άρνηση σχεδόν παντού. Με διάφορες αιτιολογίες (το rack είναι στριμωγμένο, ταλαιπωρούμε τα ακριβά βύσματα, τα ακριβά μηχανήματα, λείπει ο τεχνικός και άλλα τέτοια). Που πάω κι εγώ, σκεφτόμουν, καταχρώμαι το χρόνο τους για ένα καλώδιο κι όχι για μια γερή αγορά. Όμως κάπου τα κατάφερα. Σε ένα πολύ ακριβό σύστημα και με θαυμαστό ήχο δέχτηκαν την εναλλαγή γελώντας. Κι εκεί "έφαγα" την πρώτη ήττα: Το σύστημα έπαιξε το ίδιο θαυμαστά και το ίδιο "high-end" και με το φθηνοκαλώδιο. Ο πωλητής κράτησε το ίδιο χαμόγελο θριάμβου. Εγώ εντελώς χαμένος δεν ρώτησα πολλά περισσότερα τότε, αλλά όμως στη συνέχεια οργανώθηκα. Αποφάσισα οι λίγες πιθανόν επιτυχημένες απόπειρες να είναι μόνο σε συστήματα και καταστήματα αξιώσεων και αφού συναντούσα ήχο αισθητά καλύτερο από το δικό μου σύστημα. Αγόρασα κι ένα ακόμα φθηνό καλώδιο (με θωράκιση) από κατάστημα ηλεκτρονικών, μήπως έτυχε το "μαμά" Technics να είναι κρυμμένος θυσαυρός. Κατάφερα ακόμη κάποιες ακροάσεις με εναλλαγή καλωδίου, αλλά επέμεινα πολύ για να γίνουν. Καταστροφή... Δεν άκουγα καμία διαφορά με τις εναλλαγές. Τα πολύ καλά συστήματα παρέμεναν πολύ καλά, τα υπέροχα παρέμεναν υπέροχα. Όλα ηχούσαν πολύ καλύτερα από το δικό μου φυσικά. Με ένα απλό φθηνό καλώδιο...

Δεν ήξερα τι να σκεφτώ, καμία υποψία μέχρι τότε. Απλά εγώ δεν κατάφερνα στα καταστήματα να ακούσω διαφορές. Αλλά είχα ακούσει τα φθηνοκαλώδια να επιτρέπουν σε υπέροχα high-end συστήματα να συνεχίζουν να παίζουν το ίδιο υπέροχα κι αυτό ήταν ένα πρώτο ακλόνητο δεδομένο.

Αποφάσισα να πειραματιστώ περισσότερο. Αγόρασα ένα Van Den Hull M.C. D 102 III Hybrid, το οποίο είχε εξαιρετικά reviews στα περισσότερα περιοδικά (σπάνιο αφού στα καλώδια τα εγγλέζικα περιοδικά γενικά δεν συμφωνούσαν καθόλου). Αφιέρωσα πολύ χρόνο στο οικιακό σύστημα ελπίζοντας πως θα ακούσω με τα πολλά κάποια διαφορά, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Σταμάτησα εκεί.

Λίγα χρόνια μετά, η αγορά των πρώτων ακουστικών Sennheiser ήταν μιά αποκάλυψη. Τα HD-580 ήταν τότε η νέα ναυαρχίδα της εταιρίας, τα καλύτερα δυναμικά ακουστικά στον κόσμο. Το CD player της Technics αποκάλυψε έναν λεπτομερέστερο, ομαλότερο και φυσικότερο χαρακτήρα και ξανάρχισα να ακούω όλη τη δισκοθήκη από την αρχή. (Κι επειδή είχα πλέον επιστρέψει στην πόλη μου και είχα μεγαλύτερο χώρο, αναβάθμισα ηχεία και ενισχυτή.) Αγόρασα και τον πρώτο μου ενισχυτή ακουστικών, της Audio Alchemy. Αποφάσισα να ασχοληθώ πάλι με τα καλώδια interconnect, τα νέα ακουστικά και ο ξεχωριστός ενισχυτής τους είχαν ανεβάσει αισθητά και χειροποιαστά την ποιότητα ήχου. Καμία διαφορά στα καλώδια. Άρχισα για πρώτη φορά να υποψιάζομαι μια "φοβερή αλήθεια". Δεν μπορεί να ακούω κάθε αναβάθμιση συσκευών τόσο εύκολα αλλά όχι των interconnect...

Ακολούθησαν πειράματα με νόημα. Είχα ήδη ασχοληθεί με ηλεκτρονικές κατασκευές σε κιτ και είχα την ευχέρεια να τους κάνω επισκευές και μετατροπές. Είχα ακριβή πολύμετρα και τις απαραίτητες γνώσεις. Είχα γενήτρια συχνοτήτων αλλά και τεχνικά CD δοκιμών με μεγάλη πικοιλία σημάτων. Τροφοδότησα λοιπόν δύο πολύ διαφορετικά καλώδια από την ίδια έξοδο του CD με διάφορα σήματα. Επίσης με μουσική με έντονα μεταβατικά. Στην άλλη άκρη των καλωδίων υπήρχαν πανομοιότυπα ανεξάρτητα φορτία είτε των 20kOhm είτε των 50kOhm. Η όποια πιθανή διαφορά συμπεριφοράς των καλωδίων θα έδινε κάποια στιγμιαία διαφορά σήματος στην άλλη άκρη τους έστω κάποια μV (microVolt). Με αυτή την πιθανή διαφορά τάσης τροφοδότησα τον ενισχυτή ακουστικών με το volume σταδιακά στο μέγιστο. (Πολύ επικίνδυνο, τίποτα δεν πρέπει να πάει στραβά ή να ξεσυνδεθεί αν έχετε τα ακουστικά στα αυτιά). Καμμία απόκριση στην έξοδο του ενισχυτή! Ούτε μετρήσιμη ούτε στα ακουστικά! Νεκρική σιγή! Ούτε σε παραλλαγές του πειράματος. Οι άκρες των δύο διαφορετικών καλωδίων (Van Den Hull και "απλό") έδιναν κάθε στιγμή απολύτως ισότιμο σήμα και η όποια πιθανή στιγμιαία διαφορά τους σε στιγμές μεταβατικών, ενισχυμένη σφοδρά εκ νέου, δεν έδινε καν ακουστό στα ακουστικά ή μετρήσιμο σήμα!

Άρχισα να υποψιάζομαι σοβαρά αυτό που ως φυσικός όφειλα να σκεφτώ από την αρχή και να μην παρασυρθώ επί χρόνια από τα περιοδικά και το εμπορικό κύκλωμα. Αφού τα καλώδια interconnect δεν έχουν κανένα τρόπο να αφαιρέσουν - εντός του ακουστικού φάσματος - κάτι από την κυματομορφή που μεταφέρουν κάθε στιγμή, όσο "μικροσκοπικό" και να είναι, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για ηχητικές διαφορές καλωδίων interconnect. Τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά τους μπορούν μόνο σε πολύ ακραίες περιπτώσεις να αλλάξουν σε επίπεδα μη ακουστά την απόκριση συχνοτήτων (π.χ. -0.1 dΒ στα 20kHz), αλλά πρέπει να το επιδιώξεις, πχ να τυλίξεις το καλώδιο σε σπείρες για να το κάνεις πηνίο.

Η χαριστική βολή στην υπόθεση καλώδια interconnect ήρθε πρόσφατα (τα τελευταία δύο χρόνια) όταν μπόρεσα να κάνω τυφλές και μη δοκιμές με μηχανήματα πολύ υψηλής βαθμίδας (εντός "high-end" πεδίου αν θέλετε). Οι εναλλαγές καλωδίων (οποιωνδήποτε καλωδίων από μια γκάμα 6-7 διαφορετικών, σε περιοχή τιμών από αξίας € 5 ως € 250), δεν έδωσαν καμία ακουστή διαφορά όταν τοποθετήθηκαν μεταξύ του dac Chord Qutest και του ενισχυτή Lehmann Linear D II, οδηγώντας τα κορυφαία Sennheiser HD-650. (Τα καλώδια των € 250 δανικά όπως κι ενός ακόμη dac αρκετά ακριβότερου από το Qutest). Με όλα τα interconnect ο ήχος παρέμεινε υπέροχος και απαράλλαχτος. Πολύ-πολύ καλύτερος απ' ό,τι θα παίξει ένα καλό δικάναλο οικιακό σύστημα σε ένα μέτρια φροντισμένο χώρο, ή ακόμη περισσότερο ένα "high-end" σύστημα σε ένα αφρόντιστο δωμάτιο έκθεσης ή ξενοδοχείου. Κανένα καλώδιο δεν είναι ο περιορισμός.

Συνεπώς, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του ή να προσανατολίσει τις δικές του δοκιμές για όλα εκείνα που λέμε ξανά και ξανά και κάποιοι δεν θέλουν ούτε να τα ακούν. Στο εμπόριο ισχύει το "εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ φέξε και αγόραζε". Ίσχυε πάντα και θα ισχύει για πάντα.
δεν πρόκειται να διαφωνήσω στο ελάχιστο μαζί σου. Σε πιστεύω ότι δεν άκουσες ούτε ακούς καμία διαφορά μεταξύ των καλωδίων , όπως και πολλοί άλλοι.
Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι που ακούνε .(είναι γεγονός)
Προφανώς ανήκεις σ´αυτούς που δεν ακούνε διαφορές. Το γιατί δεν ακούς δε μπορώ να το εξηγήσω, αλλά μπορώ να πω ότι άλλοι ακούνε ,αντιλαμβάνονται και ξεχωρίζουν τις διαφορές πολύ πιο εύκολα .
Ναι ρε φίλε δεν τις ακούς , ούτε τις αντιλαμβάνεσαι …τι να κάνουμε τώρα? Σε πιστεύω.:thumbsup: (Δε κάνω πλάκα)

(υπάρχουν όμως κάποιοι άλλοι που τις «πιάνουν» …τι να κάνουμε τώρα δηλ.?)
 

Μηνύματα
16.497
Reaction score
19.439
ειδικά μια εταιρία στη Φινλανδία
Θα σου έχει κάνει εκτροπή ο Κος Μάρκου στο τηλέφωνό του, και απαντάει σε διάφορες γλώσσες just to screw with your mind. :D

The Stooges - No Fun.

Υ.Γ. : Βρε συ ο Κος Μάρκου είναι σοβαρός και γλωσσομαθής λόγω σοβαρότητας του επαγγέλματος του (παίζονταν και ζωές). Εμείς δεν είναι ανάγκη να ακολουθήσουμε, μην επηρεάζεσαι.
 


Μηνύματα
16.497
Reaction score
19.439
Μπλέκεις τις έννοιες και τις ποιότητες με το αν παίζει πιο... καλά.

Τα οπτικά καλώδια της πλάκας (1-10€) είναι πλαστικά και όχι με γυαλί, και περνάνε οριακά τις κανονικές προδιαγραφές του Toslink για Audio ( 24bit / 96kHz είναι το επίσημο specification του πρότυπου ).

Σε μεγάλα μήκη καλωδίου, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα το φτηνιάρικο, που συνήθως είναι κακής κατασκευής να μην παίζει.
Δεν χρειαζόσουν 50αρικο για 3μ optical που να παίζει 192kHz.
Για να περάσουν πάνω από 24bit/96kHz θα πρέπει το καλώδιο να είναι καλή κατασκευή, δεν σημαίνει σώνει και καλά πολλά λεφτά, απλά κάποιος κατασκευαστής που φτιάχνει σοβαρά καλώδια, και κάνει τυπικό έλεγχο στην παραγωγή.

Δεν είπε κανείς πως σε σύστημα με απαιτητικά ηχεία, μεγάλα μήκη καλωδίων, δεν θα υπάρχει κάποια (μικρή) διαφορά μεταξύ του κλασικού μαύρου-κόκκινου καλωδίου ηχείων του ΚΑΥΚΑ έναντι ενός supra, mogami, audioquest, kimber, chord, qed, κλπ.
Αυτό που λένε οι σοφοί, αλλά και οι επιστήμονες, είναι πως δεν υπάρχει ακουστή διαφορά (και πολύ συχνά ούτε μετρήσιμη με εξοπλισμό εντός του ακουστού φάσματος, μπορεί να δεις άλλη συμπεριφορά σε πολύ υψηλές συχνότητες, π.χ. 100kHz και άνω.. που φυσικά δεν ακούει το αυτί μας όμως) μεταξύ ενός καλού καλωδίου και ενός πανάκριβου που είναι highly overpriced και δεν έχει κάτι που να κάνει κάποια ουσιαστική διαφορά στο ακουστό φάσμα του ηχητικού σήματος.
Για το ορθόν της υπόθεσης , (όχι με σκοπό αντιπαράθεσης, σε ότι γράφεις, απο μεριάς μου):

α) Ο άνθρωπος δεν είπε τίποτε για εαν "παίζει κάτι καλά" ώστε να δικαιολογεί αυτό που γράφεις
++ Μπλέκεις τις έννοιες και τις ποιότητες με το αν παίζει πιο... καλά. ++
Είπε απλώς να παίζει.

β) Τα 3 μέτρα που αναφέρει είναι γελοία μικρό μήκος για οτπική ίνα (πλαστική ή/και γυάλινη) όποτε πάλι δεν δικαιολογείται το σχόλιο :

++ Σε μεγάλα μήκη καλωδίου, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα το φτηνιάρικο, ++

γ) Μπορεί να συντρέχει και άλλος λόγος όπως τρόποι implementation, ποιότητα, δύναμη του σήματος στην configuration έξοδο (SPDIF ?) του μηχανήματος του, κάποιο impedance mismatch και σχεδίαση διατάξεων και χρήση υλικών, που δεν δίνουν αρκετή ενίσχυση στην συγκεκριμένη έξοδο που δεν δόθηκε το ανάλογο βάρος ή προσοχή ?
 
Last edited:

Μηνύματα
2.520
Reaction score
1.815
είναι μερικά θέματα στο audio που δεν έχουν τελειωμό.
Σε παγκόσμιο επίπεδο.
Εγώ θα πω αυτό:
Αν ακους διαφορές τότε υπάρχουν.
Αν δεν ακους διαφορές, τότε δεν υπάρχουν.

Προσωπικά δεν είμαι καλωδιάκιας, αλλά διαφορές ακούω.


Συνεχίστε
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Εσύ δεν έχεις καταλάβει .
Οτι λέει και γράφει εγώ του το έχω μάθει .
Αγαπητέ @Bhutia

Παρ' όλη την υψηλή γνώση μας (εγω γελάκι έβαλα μόνο στο πόστ σου χα χα ή μάλλον :) να μη με λένε και χαχανούλη) στην δημιουργία ψυχολογικών προφίλ, εδω πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουμε πέσει έξω στην εκτίμησή μας.

Ακολουθούν αδιάσειστα και ακλόνητα στοιχεία για του λόγου το αληθές :

α) Αναφορά @daharis666 Νταχάρη σε πόστ του υπ'αριθμό 6.202 του παρόντος νήματος απο 21/08/2022 πρωινάς ώρας 3.20 που χαρακτηριστικά γράφει <<...(ή σε έκαναν να πιστεύεις καποιοι πουθενάδες χαχανούληδες)... >>.

Παρατήρησε το "χαχανούληδες", ένας χαρακτηρισμός που κατά κόρον χρησιμοποιεί ο Κος Μάρκου εδω και χρόνια και που τελευταία έχει εντάξει και υιοθετήσει πλήρως και πολλάκις επαναλαμβανόμενα ο Νταχάρης στο λεξιλόγιο του και σε άλλα νήματα. Και επειδή εσυ άλλα νήματα δεν παρακολουθείς , σε διαβεβαιώνω δια το αλήθες της δήλωσής μου, εγω που τον τιμώ με το να τον διαβάζω.

Επιπροσθέτα, προσοχή πρέπει να δοθεί και στην προσθήκη του νέου χαρακτηρισμού που συνοδεύει το χαχανούληδες, ήτοι το "πουθενάδες". Στα όρια υβριστικό συνοδευτικό, που σημαίνει ότι η "μεταμόρφωση" κλιμακώνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

β) Απαντάει, όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα, σοβαρά σε θέματα που δεν υπάρχει ανάγκη αυτό να γίνει.

Εν κατακλείδι, αυτή η εργασία παρουσιάσε ικανοποιητικά στοιχεία ότι μια τέτοια "μεταμόρφωση" έχει συντελεσθεί.
Μελλοντικές έρευνες πρέπει να εξετάσουν παραπέρα ιστορικά κενά που αφήνει η παρούσα εργασία και να συμπεριλάβουν τα κάτωθι :

α) Σε τι βαθμό αυτή η σχέση και οι διαφωνίες της του παρελθόντος ήταν για το θεαθήναι.?
β) Είχε όντως πραγμαγατικά χιούμορ ο Νταχαρης και τώρα μειώνεται και πως αυτό επηρεάζεται και διαμορφώνεται απο το εαν συμφωνεί με το εκάστοτε συνομιλήτή του σε ένα θέμα, ενδεικτικό ανισοβαρές χιούμορ ?
γ) Εξωτερικοί παράγοντες επηρρέασαν αυτή την αλλαγή που συντελείται μπροστά στα μάτια μας real time ? (στο Time Domain χα χα).
δ) Τελευταίο και κυριότερο, γιατί δεν βάζει πια γελάκι στα πόστ του Thva ?

Μετά τα ανωτέρω και την σταδιακή και επαπειλούμενη αποχώρηση του μέλους Νταχάρη απο το κλάμπ υψηλού IQ χιουμοριστών, προτείνεται η ανάπτυξη προγράμματος προστασίας -διατήρησης των λίγων εναπομείναντων σε αυτό : Xfader, Christos77, Absenti, Kaniakani και του συγγραφέως της παρούσης.

Disclaimer: Η παρούσα εργασία χρηματοδοτήθηκε απο την FCA (Funny Cable Association) αλλέως γνωστή και ως "χαχανούληδες" , η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν επηρέασε τα συμπεράσματά της.

Υ.Γ : ¨Ασε με βρε Ντάχαρη που θα μιλάμε σοβαρά για τα καλώδια μετά απο 311 σελίδες νήματος. :D

:D:D:D:D
Δεν χρειάζεται να λέμε πολλά όταν υπάρχει διαθέσιμη κινηματογραφική παραπομπή μιας κατάστασης...
 

D

Deleted member 50795

Guest
Ακούνε διαφορές ή ακούνε τα λεφτά που έδωσαν για να ακούσουν διαφορές;
..να υποθέσω ότι εσύ ανήκεις σ´αυτούς που δεν ακούνε τίποτα , σωστά?
το είπα παραπάνω , δεκτοί και ΑΥΤΟΙ. Δε κατηγορώ κανένα γιατί δεν ακούει ή γιατί ακούει.
Ποια λεφτά? αυτοί που ακούνε ,αντιλαμβάνονται διάφορες και σε καλώδια του 0,5€/m. Μάλλον δε κατάλαβες τι θέλω να πω ( και μερικοί άλλοι)

…καλοπροαίρετα όλα αυτά , εντάξει?
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.794
Reaction score
16.556
...αυτοί που ακούνε ,αντιλαμβάνονται διάφορες και σε καλώδια του 0,5€/m. Μάλλον δε κατάλαβες τι θέλω να πω ( και μερικοί άλλοι)
...
διαφορές στα καλώδια του μισού "ευρού" ακούμε και μεις που δηλώνουμε ....αντικαλωδιάκηδες ...διότι είναι κακώς υλοποιημένα, για τον διάολο... :p
όμως δεν ακούμε διαφορές στο 3€/m και στο 200€/m ....
 

D

Deleted member 50795

Guest
διαφορές στα καλώδια του μισού "ευρού" ακούμε και μεις που δηλώνουμε ....αντικαλωδιάκηδες ...διότι είναι κακώς υλοποιημένα, για τον διάολο... :p
όμως δεν ακούμε διαφορές στο 3€/m και στο 200€/m ....
καμια, τίποτα, …?
ολα το ίδιο παίζουν?

..δηλ. θες να πεις ότι ΟΛΑ τα καλώδια από 3€/m και πάνω ειναι καλώς υλοποιημένα και ακούγονται ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο , χωρίς καμία διαφορά.
σωστα κατάλαβα?
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.794
Reaction score
16.556
καμια, τίποτα, …?
ολα το ίδιο παίζουν?
Αν θες να τα συγκρίνεις σοβαρά... ας πούμε κάποια ιντερκονέκτ... πρέπει να στήσεις κάτι, μια διάταξη, ένα διακόπτη, κάτι.... ώστε η εναλλαγή να γίνει αστραπιαία....
Αν απλά τα αλλάξεις (δηλαδή φας 1-2 λεπτά, και μετά ξαναβάλεις μουσική), αν είχαν διαφορά θα έπρεπε να είναι τεράστια για να τη νοιώσεις...
Ακόμα λοιπόν και να υπήρχε διαφορά... τόση δεν ήταν για να το καταλάβω, δεν ασχολήθηκα λοιπόν με το χόμπυ...
Δεν είναι κακό να έχεις ένα ποιοτικό καλώδιο ηχείου ή ιντερκονεκτ αλλά οι υπερβολές προφανώς και δεν αντικατοπτρίζουν το υπερβολικό κόστος για ένα καλώδιο και δεν θα αποδώσουν... (τα καλώδια ρεύματος είναι από τα αποδυτήρια υπερβολή, το "μαύρο" που συνοδεύει τις συσκευές είναι μια χαρά).
 

Μηνύματα
16.497
Reaction score
19.439
Όπως είχα υποσχεθεί (ή έστω προειδοποιήσει :)), θα αναφερθώ εκτεταμένα στους λόγους για τους οποίους είμαι βέβαιος ότι τα καλώδια audio επεμβαίνουν απειροελάχιστα έως καθόλου στο μεταφερόμενο ακουστικό σήμα - και σίγουρα "δεν ακούγονται".

Τα παρακάτω αφορούν κυρίως αναλογικά interconnect (καλώδια RCA).

Πριν από τριάντα χρόνια, ως 4ετής φοιτητής Φυσικού στην Αθήνα, έπιασα την πρώτη μου δουλειά και μάζεψα αρκετά χρήματα για να στήσω ένα αληθινό συστηματάκι ήχου και να εγκαταλείψω το "φορητό με αποσπόμενα ηχεία" που με συντρόφευε από μαθητή. Βασίστηκε λοιπόν σε έναν εγγλέζικο ενισχυτή Creek 4040 που μου χάρισε αγαπημένος θείος (κάτοχος πολύ αξιόλογου και σοβαρού συστήματος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα - και θαυμάσιας δισκοθήκης). Το συμπλήρωσα με τα υπέροχα ηχειάκια Rega Kyte, (είχα μικρό χώρο) και λοιπά ηλεκτρονικά από τη μεσαία γκάμα της Technics (CD player, ραδιόφωνο, κασετόφωνο). Πικάπ δεν χρειάστηκα γιατί δεν είχα ακόμα βινύλια και γιατί είχα ήδη ακούσει πόσο υπέροχα έπαιζαν και το CD player του θείου (ένα από τα πρώτα κι ένα από τα επόμενα Meridian που ήρθαν στην Ελλάδα) και το πικάπ της Micro Seiki. Αποφάσισα ότι θα επενδύσω σε σύγχρονη δισκοθήκη που δεν φθείρεται δηλ. CD. To METROPOLIS σε όλη του τη δόξα και έφερνε (σχεδόν) τα πάντα.

Ξεκοκκάλιζα τότε αδιάλειπτα τον ΗΧΟ και όλα σχεδόν τα εγγλέζικα περιοδικά (HI-FI NEWS, HI-FI CHOICE, WHAT HI-FI) και πότε-πότε τα BBC Music, Stereophile ή το γερμανικό AUDIO. Κι αργότερα τa ελληνικά AUDIO και HI-TECH. Τα περισσότερα CD που έδιναν τότε τα περιοδικά ήταν πραγματικός θυσαυρός.
............>>
<<..........Συνεπώς, ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του ή να προσανατολίσει τις δικές του δοκιμές για όλα εκείνα που λέμε ξανά και ξανά και κάποιοι δεν θέλουν ούτε να τα ακούν. Στο εμπόριο ισχύει το "εγώ στραβώνω και πουλώ, εσύ φέξε και αγόραζε". Ίσχυε πάντα και θα ισχύει για πάντα.
Κοίτα τώρα ειρωνεία για το τι λάθος εντύπωση μπορεί να έχεις για ένα άνθρωπο (π.χ. εμένα) :

α) Ποτέ δεν διάβασα περιοδικά ήχου, ούτε αγόρασα κανένα.
β) Ποτέ δεν διάβασα κριτικές, παρά μόνο πολύ μετά αφού αγόραζα κάτι και πάλι για να δω τι χονδρικά συσχετισμός υπάρχει των παρατηρήσεων άλλων συγκριτικά με τις δικές μου. Επίσης λίγες τώρα που γράφω στο σάιτ ισα ισα να καταλαβαίνω τι λέτε και που το πάτε.
γ) Πότε δεν μιλούσα σε πωλητές, παρά μόνο άκουγα μουσική. Έχανα χρόνο.
δ) Ποτέ δεν έκανα συγκριτική δοκιμή καλωδίων σε μαγαζί, είναι εντελώς ανούσιο και δευτερεύον το θέμα των καλωδίων, πρέπει να εξετάζεται τελευταίο (και για όποιον θέλει να το εξετάσει). Βασικά δεν έκανα ποτέ συγκριρικό παρά μόνο στο σπίτι μου , μόνο σε ενα καλώδιο ρεύματος και ένα καλώδιο ηχείων και πάλι εντός 15 ετίας (πλεόν παραπάνω). Ποτέ δε συμμετείχα σε δοκιμές άλλων, σε σπίτια οντιοφίλ, ούτε τους ξέρω ούτε θέλω να τους μάθω χα χα.
ε) Δεν άφηνα τους πωλητές ή αντιπροσώπους να βάζουν ουτε κάν πολύμπριζο, μόνο κατευθείαν στο ρεύμα (και τους έλεγχα κιόλας ενα το κάνανε χα χα), δεν πανά φωνάζαν. Εγω είχα το δικό μου σκοπό και ζητούμενο και γνώση του τι ήθελα και δεν παρέκκλινα αυτού (ων).
ζ) Διαφορές υπάρχουν (άς αφήσουμε το καλύτερο - χειρότερο). Δεν είναι όπως λέει ο Κολούμπια στην εργασία του στο FR. Εάν ψάχνεις να ακούσεις τέτοιου είδους διαφορές δικαιολογημένα δεν ακούς. Τα "καλά" καλώδια άσχετα με τιμή είναι συγκεκριμένα τα πράγματα που κάνουν και είναι 2-3 μόνο αφορούν σκήνη και διαστρωμάτωση των οργάνων εντός αυτής αλλά και μέγεθός της (ρέυματος). Επίσης τα άλλα που λες είναι ανεκδοτολογικά τα συμπεράσματα σου (και τα αντίθετα να έλεγες ή έλεγε άλλος) στο σύστημα σου και όπως είπα πρέπει να ξέρεις που να εστιάσεις και σε τι, για να τις αντιληφθείς. Στα ακουστικά επίσης δεν είναι τόσο εμφανείς οι διαφορές που κάνουν τα καλώδια για λόγους που βαριέμαι να αναφέρω. Καλά τα ακουστικά για άλλα πράγματα.,Επίσης δεν είναι μεγάλες με την έννοια που πιθανώς τις έχει κάποιος στο μυαλό του και μετά απο μακρόχρονη πλύση εγκεφάλου απο περιοδοκά , πωλητές που έχουν ευκολο και μεγαλύτερο κέρδος απο αυτά και σου αυξάνουν την προσδοκία. Αυξημένες υπέρμετρα προσδοκίες οδηγούν σε απογοήτευση και αυτό ισ΄χυει στα πάντα.
η) Συνέχισες κιόλας αφου επι δεκαετίες , έβλεπες ότι δεν ακούς διαφορές, να δοκιμάζεις και μάλιστα και πρός το τέλος 6 διαφορετικά καλώδια. Εγω δεν θα το έκανα αυτό, ποτέ.
ζ) Βλέπω οτι σε τρελάνανε ... και έχεις ενα ψυχολογικό, καταλάβαινω πλέον και δικαιολογώ τον οίστρο σου εναντίον σε όλα αυτά αλλά κακώς τα άφησες να σε επηρεάσουν κατά την γνώμη μου απο την αρχή.

Υ.Γ: Με ενδιάφέρει πολυ ο θείος σου με το Μαικρο Σέικι που δείχνει τη γνώση του. Αυτός τι λέει ? Αυτόν να ακούς. χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
9.842
Reaction score
1.995
Αν θες να τα συγκρίνεις σοβαρά... ας πούμε κάποια ιντερκονέκτ... πρέπει να στήσεις κάτι, μια διάταξη, ένα διακόπτη, κάτι.... ώστε η εναλλαγή να γίνει αστραπιαία....
Αν απλά τα αλλάξεις (δηλαδή φας 1-2 λεπτά, και μετά ξαναβάλεις μουσική), αν είχαν διαφορά θα έπρεπε να είναι τεράστια για να τη νοιώσεις...
Ακόμα λοιπόν και να υπήρχε διαφορά... τόση δεν ήταν για να το καταλάβω, δεν ασχολήθηκα λοιπόν με το χόμπυ...
Δεν είναι κακό να έχεις ένα ποιοτικό καλώδιο ηχείου ή ιντερκονεκτ αλλά οι υπερβολές προφανώς και δεν αντικατοπτρίζουν το υπερβολικό κόστος για ένα καλώδιο και δεν θα αποδώσουν... (τα καλώδια ρεύματος είναι από τα αποδυτήρια υπερβολή, το "μαύρο" που συνοδεύει τις συσκευές είναι μια χαρά).
Είναι τεράστιες.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.963
Μηνύματα
2.957.379
Members
38.270
Νεότερο μέλος
Nice_kid
Top