- Μηνύματα
- 55.430
- Reaction score
- 138.343
Απάντηση: Λίγο mac,λίγο metric,λίγο amarra και Lipinski ....that's it!!!
http://www.hunecke.de/en/knowledge/room-acoustics/reverberation-time.html
DIN. (2004). DIN 18041 - "Acoustic quality in small to medium-sized rooms".
ενδιαφέρον και το κομπιουτεράκι τους:
http://www.hunecke.de/en/calculators/loudspeakers.html
το πιο είναι το ιδανικό rt60 για δωμάτιο ακροάσεων, είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, στο οποίο (άκουσον άκουσον) έχει "άποψη" ο ...ιδιοκτήτης! χαχαχαχαχα, ναι, όντως! Επίσης, εξαρτάται από το είδος της μουσικής που ακούει!
οι χρόνοι των "στούντιο ηχογραφήσεων", δε μας αφορούν, μη μπερδεύεστε. Δε μπορεί να γίνει "στούντιο" το σπίτι μας, κι ούτε το θέλουμε (γενικά μιλώντας). Και πάλι, πολλοί "στουντιάδες" θεωρούν χρυσή τομή το 0,5 sec, ενώ άλλοι μιλάνε για 0,27 ή και χαμηλότερα...
φυσικά εξαρτάται από τον όγκο του δωματίου, και πολλές φορές παρασύρομαι από το δικό μου χώρο, που είναι 115 κυβικά.
σημαντικότερη παράμετρος ΙΜΗΟ είναι η ομοιογένεια του RT60 στο φάσμα (με τις ελαστικότητες που προβλέπονται σε αυτό - δηλαδή κάποια αύξηση πολύ χαμηλά και κάποια βύθιση πολύ ψηλά).
Προσωπικά και στο χώρο μου, προτιμώ κάτι κοντά στα 0,45 έως 0,5 sec (συμφωνώ απόλυτα με τις προδιαγραφές DIN του 2004), αλλά πχ σε κλασσική μουσική το 0,6 είναι (για τα γούστα μου) κλάσεις καλύτερο, και γενικά μπορεί να είναι πιο κοντά στο "φυσιολογικό άκουσμα" για τον μέσο άνθρωπο. Ωραίο πράγμα ο "ζωντανός χώρος" χωρίς προβλήματα αντήχησης και αντίληψης. Ο πολύ χαμηλός χρόνος απόσβεσης (<0,3) με κουράζει, θεωρώ πως είναι λίγο "αφύσικος" στη φυσιολογία της ακοής μας (ο μπούτιας θα μας πει το "γιατί"), ασχέτως αν τέτοιος χρόνος αποτελεί "εργαλείο" για κάποιες δουλειές. Ταυτόχρονα, τέτοιος χρόνος για να επιτευχθεί στο φάσμα (ιδίως χαμηλά) είναι άθλος σχεδόν ανέφικτος, οπότε δεν έχει και πολύ νόημα να το συζητάμε στην τελική, διότι το μόνο που πιθανό θα καταφέρουμε είναι υπεραπόσβεση σε όλο το φάσμα πλην των χαμηλών συχνοτήτων, πράγμα που θα ακούγεται (λίαν επιεικώς) χάλια.
DIN 41018 (2004) – Music Presentation Rt60=0,45
ÖNORM B8115-3 (1996) – Music Practice Rt60=0.4578
Everest, F.A; (2001, p. 153) - TV Studios Rt60=0.304
Everest, F.A.; (2001, p. 153) - Recording Studios Rt60=0.287
http://www.acdg.co.il/pdf/RT_Criteria.pdf
http://www.hunecke.de/en/knowledge/room-acoustics/reverberation-time.html
για περισσότερα, κοιτάξτε το παρακάτω DIN:Listening rooms, home cinemas:
In order to achieve a well-balanced, lively and not too dry acoustics in hi-fi listening rooms or home cinemas, a reverberation time linear to the frequency should be aspired. The recommendations for the reverberation time given in the Loudspeaker Calculator approximately correspond to the requirements of DIN 18041 and ÖNORM B 8115-3. The tolerance range, however, is more generous.
DIN. (2004). DIN 18041 - "Acoustic quality in small to medium-sized rooms".
ενδιαφέρον και το κομπιουτεράκι τους:
http://www.hunecke.de/en/calculators/loudspeakers.html
το πιο είναι το ιδανικό rt60 για δωμάτιο ακροάσεων, είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, στο οποίο (άκουσον άκουσον) έχει "άποψη" ο ...ιδιοκτήτης! χαχαχαχαχα, ναι, όντως! Επίσης, εξαρτάται από το είδος της μουσικής που ακούει!
οι χρόνοι των "στούντιο ηχογραφήσεων", δε μας αφορούν, μη μπερδεύεστε. Δε μπορεί να γίνει "στούντιο" το σπίτι μας, κι ούτε το θέλουμε (γενικά μιλώντας). Και πάλι, πολλοί "στουντιάδες" θεωρούν χρυσή τομή το 0,5 sec, ενώ άλλοι μιλάνε για 0,27 ή και χαμηλότερα...
φυσικά εξαρτάται από τον όγκο του δωματίου, και πολλές φορές παρασύρομαι από το δικό μου χώρο, που είναι 115 κυβικά.
σημαντικότερη παράμετρος ΙΜΗΟ είναι η ομοιογένεια του RT60 στο φάσμα (με τις ελαστικότητες που προβλέπονται σε αυτό - δηλαδή κάποια αύξηση πολύ χαμηλά και κάποια βύθιση πολύ ψηλά).
Προσωπικά και στο χώρο μου, προτιμώ κάτι κοντά στα 0,45 έως 0,5 sec (συμφωνώ απόλυτα με τις προδιαγραφές DIN του 2004), αλλά πχ σε κλασσική μουσική το 0,6 είναι (για τα γούστα μου) κλάσεις καλύτερο, και γενικά μπορεί να είναι πιο κοντά στο "φυσιολογικό άκουσμα" για τον μέσο άνθρωπο. Ωραίο πράγμα ο "ζωντανός χώρος" χωρίς προβλήματα αντήχησης και αντίληψης. Ο πολύ χαμηλός χρόνος απόσβεσης (<0,3) με κουράζει, θεωρώ πως είναι λίγο "αφύσικος" στη φυσιολογία της ακοής μας (ο μπούτιας θα μας πει το "γιατί"), ασχέτως αν τέτοιος χρόνος αποτελεί "εργαλείο" για κάποιες δουλειές. Ταυτόχρονα, τέτοιος χρόνος για να επιτευχθεί στο φάσμα (ιδίως χαμηλά) είναι άθλος σχεδόν ανέφικτος, οπότε δεν έχει και πολύ νόημα να το συζητάμε στην τελική, διότι το μόνο που πιθανό θα καταφέρουμε είναι υπεραπόσβεση σε όλο το φάσμα πλην των χαμηλών συχνοτήτων, πράγμα που θα ακούγεται (λίαν επιεικώς) χάλια.
DIN 41018 (2004) – Music Presentation Rt60=0,45
ÖNORM B8115-3 (1996) – Music Practice Rt60=0.4578
Everest, F.A; (2001, p. 153) - TV Studios Rt60=0.304
Everest, F.A.; (2001, p. 153) - Recording Studios Rt60=0.287
http://www.acdg.co.il/pdf/RT_Criteria.pdf