Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
1.374
Reaction score
1.366
Αντί ευχών μια πινελιά πάνω σε διατυπωμένο από το παρελθόν επιχείρημα ότι sub θα ήθελαν όσοι δεν έχουν τη δέουσα απόκριση από τα κύρια ηχεία τους.

Έχει βρεθεί τοποθέτηση για τα Taus που δίνει full range σε steady state λήψη με περιστρεφόμενο μικρόφωνο. Παρατίθεται κατόπιν η απόκριση με τα Taus υψιπερατά κροσαρισμένα παρουσία 3 sub Dynaudio 18S. Το προφίλ ισοστάθμισης και στις δύο περιπτώσεις έχει κοινά φίλτρο με αρνητικό gain γύρω από τα 100 Hz και πολύ διακριτική μείωση γύρω από τα 2800 ώστε να εξαφανιζόταν κάθε ίχνος προβολικότητας από τη χοάνη μεσαίων. Στην περίπτωση των sub δεν έχουν εφαρμοστεί άλλα στη ζώνη δικής τους ευθύνης. Ας δούμε παράλληλα τι μας δείχνει το ομόλογο spectro.

Απουσία sub
View attachment 353543
View attachment 353544

3 sub
View attachment 353545
View attachment 353546
Βέβαια η κύρια βελτίωση στην ομοιομορφία της δεχομενης ενεργειας έγινε κάτω από τα 30hz.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
2.194
Θα ήθελα να ρωτήσω ποια συσκευή χρησιμοποιήθηκε ως High Pass Filter, κι αν ηταν αναλογική ή ψηφιακή.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
Θα ήθελα να ρωτήσω ποια συσκευή χρησιμοποιήθηκε ως High Pass Filter, κι αν ηταν αναλογική ή ψηφιακή.
Χρησιμοποιώ για υψιπερατό κροσάρισμα κι εφαρμογή delay - άρα επιτελούνται σε ψηφιακό πεδίο - στα κύρια ηχεία τον ενσωματωμένο επεξεργαστή στο ένα από τα Dynaudio 18S, αυτό που είναι εγκατεστημένο μπροστά μεταξύ των ηχείων και σε απόσταση εν πέμπτον μήκους από το τοίχωμα πίσω από εκείνα και εν δεύτερον πλάτους από τα πλευρικά τοιχώματα. Τα άλλα δύο είναι εγκατεστημένα στο πίσω μέρος του δωματίου, σε αποστάσεις εν τέταρτον μήκους από το οπίσθιο προς τη θέση ακρόασης τοίχωμα και εν τέταρτον πλάτους ως προς το όμορο σε καθένα ΄
πλευρικό τοίχωμα.
Το κύκλωμα στο sub αντιστρέφει την πολικότητα σήματος στην έξοδό του, επομένως λογαριάζεται ότι το μπροστινό sub μαζί με τα main θα εκπέμπουν υπό αντίθετη πολικότητα σε σχέση με τα δύο οπίσθια sub τα οποία τροφοδοτούνται απευθείας από δεύτερη έξοδο στον αναλογικό προενισχυτή.
Βέβαια η κύρια βελτίωση στην ομοιομορφία της δεχομενης ενεργειας έγινε κάτω από τα 30hz.
Το δημοσιευμένο spectro διαφωνεί ριζικώς με αυτήν την εκτίμηση.Η κατανομή της ενέργειας στο πεδίο του χρόνου έχει εξομαλυνθεί τουλάχιστον μέχρι τα 90 Hz με το υψιπερατό κρος στα τυπικά 80 Hz.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
Εγώ θα κούρευα λίγο την περιοχή 50-60Hz
Αυτό έχει ήδη γίνει σε μεταγενέστερο στάδιο και με δοκιμές σε εναλλακτικές παραμέτρους για το φίλτρο ισοστάθμισης επειδή δεν θα θέλαμε να ενταθεί η μικρή πτώση ενέργειας μεταξύ 50-60 Hz.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
2.194
Χρησιμοποιώ για υψιπερατό κροσάρισμα κι εφαρμογή delay - άρα επιτελούνται σε ψηφιακό πεδίο - στα κύρια ηχεία τον ενσωματωμένο επεξεργαστή στο ένα από τα Dynaudio 18S, αυτό που είναι εγκατεστημένο μπροστά μεταξύ των ηχείων.
Καταλαβαίνω οτι ακόμα και για την αναπαραγωγή αναλογικής ηχογράφησης από αμιγώς αναλογική πηγή, το αναλογικό σήμα μετατρέπεται απο τον επεξεργαστή του sub σε ψηφιακο προκειμένου να διαχωριστεί τελικά σε δυο δρόμους , όπου ο δεύτερος high pass >80Hz θα μετατραπεί πάλι σε αναλογικό για την οδήγηση των τελικών ενισχυτών των δύο κυρίως ηχείων.
Αν το κατάλαβα λάθος παρακαλώ διευκρινίστε, γιατί αν όντως ισχύει , τότε πολλοί λάτρεις του βινυλίου και των αναλογικών tapes δεν θα μπορούσαν να αποδεχθούν μια τέτοια υλοποίηση.
 

Μηνύματα
688
Reaction score
1.294
Αντί ευχών μια πινελιά πάνω σε διατυπωμένο από το παρελθόν επιχείρημα ότι sub θα ήθελαν όσοι δεν έχουν τη δέουσα απόκριση από τα κύρια ηχεία τους.

Έχει βρεθεί τοποθέτηση για τα Taus που δίνει full range σε steady state λήψη με περιστρεφόμενο μικρόφωνο. Παρατίθεται κατόπιν η απόκριση με τα Taus υψιπερατά κροσαρισμένα παρουσία 3 sub Dynaudio 18S. Το προφίλ ισοστάθμισης και στις δύο περιπτώσεις έχει κοινά φίλτρο με αρνητικό gain γύρω από τα 100 Hz και πολύ διακριτική μείωση γύρω από τα 2800 ώστε να εξαφανιζόταν κάθε ίχνος προβολικότητας από τη χοάνη μεσαίων. Στην περίπτωση των sub δεν έχουν εφαρμοστεί άλλα στη ζώνη δικής τους ευθύνης. Ας δούμε παράλληλα τι μας δείχνει το ομόλογο spectro.

Απουσία sub
View attachment 353543
View attachment 353544

3 sub
View attachment 353545
View attachment 353546
Το πρώτο γράφημα που φαίνεται "καθὼς πρέπει" έχει πτώση 10db.
Το δεύτερο που μοιάζει πιο flat , έχει πτώση πέντε , στο τέλος τα πρίμα φτάνουν σχεδόν τη στάθμη των sub..
Έγινε εσκεμμένα ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
Εγώ θα κούρευα λίγο την περιοχή 50-60Hz
Νάτα...
spl Taus 3Dyn mod.png

spl Taus 3Dyn mod.png

spl Taus 3Dyn mod.png

spectro Taus 3Dyn mod.png

Καταλαβαίνω οτι ακόμα και για την αναπαραγωγή αναλογικής ηχογράφησης από αμιγώς αναλογική πηγή, το αναλογικό σήμα μετατρέπεται απο τον επεξεργαστή του sub σε ψηφιακο προκειμένου να διαχωριστεί τελικά σε δυο δρόμους , όπου ο δεύτερος high pass >80Hz θα μετατραπεί πάλι σε αναλογικό για την οδήγηση των τελικών ενισχυτών των δύο κυρίως ηχείων.
Αν το κατάλαβα λάθος παρακαλώ διευκρινίστε, γιατί αν όντως ισχύει , τότε πολλοί λάτρεις του βινυλίου και των αναλογικών tapes δεν θα μπορούσαν να αποδεχθούν μια τέτοια υλοποίηση.
Το κατανοώ αλλά έχω θίξει αυτό το θέμα σε αναρτήσεις του παρελθόντος από το "Παράλληλο Σύμπαν". Μπορώ εναλλακτικά να χρησιμοποιήσω και συσκευή miniDSP που διαθέτω αλλά μου αρέσει περισσότερο στην ακρόαση υπό την παρούσα σύσταση ενώ και τότε θα ίσχυε ADC μετατροπή. Εναλλακτικά έχω επίσης δείξει και σενάρια συμπλήρωσης στο κάτω άκρο απόκρισης με τα κύρια ηχεία να δέχονται σήμα full range με ακουστικό κροσάρισμα όπου το σήμα θα παρέμενε στο αναλογικό πεδίο και την επίδραση των sub να εξομαλ'ύνει την απόκριση ακόμα και άνω από την κεντρική συχνότητα στο βαθυπερατό φίλτρο.
Το πρώτο γράφημα που φαίνεται "καθὼς πρέπει" έχει πτώση 10db.
Το δεύτερο που μοιάζει πιο flat , έχει πτώση πέντε , στο τέλος τα πρίμα φτάνουν σχεδόν τη στάθμη των sub..
Έγινε εσκεμμένα ;
Προτιμήθηκε συνειδητά ύστερα από ακροάσεις και παίξιμο με το toeing-in ως προς το MLP στα κύρια ηχεία αντί EQ που αποφεύγεται στις ανώτερες οκτάβες.
 
Last edited:

Μηνύματα
688
Reaction score
1.294
Αντί ευχών μια πινελιά πάνω σε διατυπωμένο από το παρελθόν επιχείρημα ότι sub θα ήθελαν όσοι δεν έχουν τη δέουσα απόκριση από τα κύρια ηχεία τους.

Έχει βρεθεί τοποθέτηση για τα Taus που δίνει full range σε steady state λήψη με περιστρεφόμενο μικρόφωνο. Παρατίθεται κατόπιν η απόκριση με τα Taus υψιπερατά κροσαρισμένα παρουσία 3 sub Dynaudio 18S. Το προφίλ ισοστάθμισης και στις δύο περιπτώσεις έχει κοινά φίλτρο με αρνητικό gain γύρω από τα 100 Hz και πολύ διακριτική μείωση γύρω από τα 2800 ώστε να εξαφανιζόταν κάθε ίχνος προβολικότητας από τη χοάνη μεσαίων. Στην περίπτωση των sub δεν έχουν εφαρμοστεί άλλα στη ζώνη δικής τους ευθύνης. Ας δούμε παράλληλα τι μας δείχνει το ομόλογο spectro.

Απουσία sub
View attachment 353543
View attachment 353544

3 sub
View attachment 353545
View attachment 353546
IMG_8317.png

Πώς το κάνετε ρε παιδιά στο spectrogram και η γραμμούλα βγαίνει τόσο ευθεία από την αρχή ;
Από τα 30hz και πάνω το Dirac ισιώνει τη γραμμή ικανοποιητικά στο μάτι κοντά στο 0.
Ας πούμε στο σαλόνι μου όπου και να βάλω το sub με/χωρίς Dirac 17-30 η γραμμή ξεκινά ψηλά στα 150-100m και πέφτει ομοιόμορφα στο 0 κοντά στα 30hz. Αυτό γιατί γίνεται ; Λάθος θέση ακρόασης / τοποθέτησης ; Μετά τα 30 στο μάτι πάντα το Dirac γεμίζει ωραία με κόκκινο τις κενές περιοχές και ισιώνει τη γραμμούλα αρκετά θα έλεγα, εννοείται πάντως ότι δεν το κάνει τόσο ομοιόμορφα όσο φαίνεται στο παραπάνω γράφημα η περιοχή 20-80.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
View attachment 353576
Πώς το κάνετε ρε παιδιά στο spectrogram και η γραμμούλα βγαίνει τόσο ευθεία από την αρχή ;
Από τα 30hz και πάνω το Dirac ισιώνει τη γραμμή ικανοποιητικά στο μάτι κοντά στο 0.
Ας πούμε στο σαλόνι μου όπου και να βάλω το sub με/χωρίς Dirac 17-30 η γραμμή ξεκινά ψηλά στα 150-100m και πέφτει ομοιόμορφα στο 0 κοντά στα 30hz. Αυτό γιατί γίνεται ; Λάθος θέση ακρόασης / τοποθέτησης ; Μετά τα 30 στο μάτι πάντα το Dirac γεμίζει ωραία με κόκκινο τις κενές περιοχές και ισιώνει τη γραμμούλα αρκετά θα έλεγα, εννοείται πάντως ότι δεν το κάνει τόσο ομοιόμορφα όσο φαίνεται στο παραπάνω γράφημα η περιοχή 20-80.
Δεν χρησιμοποιώ Dirac - όπως έχω εξηγήσει - εξαντλώντας παράλληλα τις εναλλακτικές στη χωροταξία και τη διαχείριση ενώ χρησιμοποιούνται και sub με σφραγισμένη καμπίνα κι εξαιρετική συμπεριφορά στο δικό τους κάτω όριο απόκρισης.
 

Μηνύματα
688
Reaction score
1.294
Δεν χρησιμοποιώ Dirac - όπως έχω εξηγήσει - εξαντλώντας παράλληλα τις εναλλακτικές στη χωροταξία ενώ χρησιμοποιούνται και sub με σφραγισμένη καμπίνα κι εξαιρετική συμπεριφορά στο δικό τους κάτω όριο απόκρισης.
Το ξέρω ότι δεν χρησιμοποιείς Dirac και γενικότερα αποφεύγεις την ισοστάθμιση εξαντλώντας εναλλακτικές στους χώρους σου. Έχω μελετήσει με πολύ προσοχή τα θέματα που έχεις ανοίξει.
Με την ευκαιρία Καλά Χριστούγεννα σε σένα και σε όλα τα παιδιά εδώ 😀.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
Διαφωνώ μερικώς με το ότι η σφραγισμένη καμπίνα είναι ντε και καλά το βέλτιστο.
O υποφαινόμενος θα διαφωνούσε ακόμα περισσότερο , αφού έχει υποστηρίξει στο παρελθόν ως βέλτιστο τη διπολική εκπομπή χαμηλών από ανοικτή καμπίνα ή την αρχιτεκτονική άπειρης μπάφλας...;)
Το ξέρω ότι δεν χρησιμοποιείς Dirac και γενικότερα αποφεύγεις την ισοστάθμιση εξαντλώντας εναλλακτικές στους χώρους σου. Έχω μελετήσει με πολύ προσοχή τα θέματα που έχεις ανοίξει.
Με την ευκαιρία Καλά Χριστούγεννα σε σένα και σε όλα τα παιδιά εδώ 😀.
Εδώ παρατίθενται απόπειρες πάνω σε διάταξη waveforming με τετράδα sub:
TausDynWF.png


Δοκιμή με αντιστροφή πολικότητας ως προς το μπροστινό sub στην προηγούμενη τριάδα :
TausDyn fr180.png


Μεγέθυνση στον οριζόντιο άξονα για το παραπάνω:
TausDyn fr180 alt.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.301
Reaction score
137.988
Περιττό να πω ότι χάρη στην απαλλαγή των από τις δύο πρώτες οκτάβες η ακροαματική απόδοση είναι πολύ πιο απολαυστική με τη μείωση στην καταπόνηση για τη μέση στάθμη αναφοράς και διεύρυνση στο δυναμικό περιθώριο.
Δε γκαταλαβαίνουν ούτε με ένεση στο κρανίο τι λες.

Μίλα κινέζικα καλύτερα. Μπορεί κάποιος να ξέρει καντονέζικα.

Το κύκλωμα στο sub αντιστρέφει την πολικότητα σήματος στην έξοδό του, επομένως λογαριάζεται ότι το μπροστινό sub μαζί με τα main θα εκπέμπουν υπό αντίθετη πολικότητα σε σχέση με τα δύο οπίσθια sub τα οποία τροφοδοτούνται απευθείας από δεύτερη έξοδο στον αναλογικό προενισχυτή.
Προφανώς.
Φαίνεται από τις τιμές decay στο σπέκτρο.
Κάνεις DBA, μιμούμενος το waveforming.

Και με πολύ σωστή τοποθέτηση.
Αλλά ποιος να καταλάβει τι λες. Δύσκολα βάζεις.

πολλοί λάτρεις του βινυλίου και των αναλογικών tapes δεν θα μπορούσαν να αποδεχθούν μια τέτοια υλοποίηση.
Ποιος τους χέζει αυτούς ρε;
😂🤣😁
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.849
Μηνύματα
2.954.220
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top