- Μηνύματα
- 2.632
- Reaction score
- 4.029
Τι πίνεις και δε μας δίνεις δε μας λες.
Μήπως είσαι και πάοκ;
Εμένα θέλω να με πας Μαλδίβες.
Δε με έφτασε μια φορά, θέλω να ξαναπάω.
ΥΓ. Και Ιαπωνία.
Τι πίνεις και δε μας δίνεις δε μας λες.
Μήπως είσαι και πάοκ;
Εμένα θέλω να με πας Μαλδίβες.
Δε με έφτασε μια φορά, θέλω να ξαναπάω.
ΥΓ. Και Ιαπωνία.
Συνήθως όταν υπάρχει sub στο σύστημα, αυτό φαίνεται καθαρά. Συμμαίνει λοιπόν ότι κάτι επι πλέον (πρόσθετο) υπάρχει κατά την ακρόαση. Αυτό σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι. Λίγες είναι οι περιπτώσεις που υπάρχει απόλυτη ομοιογένεια, και τελικά αυτό θα ήταν το επιθυμητό. Δυστυχώς, στις περισσότερες συμβαίνει το αντίθετο.
Εφόσον μας αρέσει το παιγνίδι με sub αντί καλωδιώσεωn θα δείξουμε και το εναλλακτικό σενάριο χωρίς υψιπερατό κροσάρισμα με σκέτη συμπλήρωση στο κάτω όριο απόκρισης των κύριων ηχείων. Εννοείται πως σε αυτό το σενάριο το σήμα που καταλήγει στα δεύτερα θα παραμένει σε αναλογικό πεδίο από την έξοδο του DAC Επιλέγεται βαθυπερατό φίλτρο στα sub με κεντρική συχνότητα 40 Hz. Η τοποθέτηση δύο τεμαχίων γίνεται κατευθείαν χωρίς λήψεις με βάση θεωρητικά δεδομένα όπου καθένα εξ αυτών θα βρίσκεται στο εν τέταρτον μήκους από το οπίσθιο προς εκείνα και τα main τοίχωμα κι εν τέταρτον πλάτους από το όμορο προς το αντίστοιχο τεμάχιο τοίχωμα. Καθένα τεμάχιο θα δέχεται σήμα αποκλειστικά από το αντίστοιχο κανάλι. Η πολικότητα ίδια με τα ηχεία και στάθμη ρυθμισμένη με γνώμονα ν'αποκλειστεί οποιοδήποτε ενδεχόμενο εντοπισμού των sub.Το ανωτέρω, εάν μπορούσα με ένεση να το βάλω στο μυαλό κάποιων, θα το έκανα.
Αλλά δεν υπάρχει ελπίς..
Εξήγησα πως εδώ δεν έχουμε εφαρμογή delay και τα κύρια ηχεία παίζουν full range. Έχοντας διαπιστώσει το ίδιο έκανα και μια ακόμα πειραματική τοποθέτηση με το μεσαίο sub εκτός array, εγκατεστημένο στο εν τέταρτον μήκους από το οπίσθιο προς το MLP τοίχωμα, ακριβώς μπροστά στα πόδια του ακροατή κι επιπλέον μετατόπιση της κεντρικής συχνότητας για το βαθυπερατό φίλτρο σε όλα στα 50 Hz.Βλέπω προβλήματα στην ενσωμάτωση στο πεδίο του χρόνου
Αναρτώ προς υπενθύμιση την προσπάθεια γνωστού blogger-influencer που θέλησε να συμπληρώσει με ζεύγος sub REL S510 την απόκριση στα νέα Mission 770 και μάλιστα σε δωμάτιο dedicated :Καλύτερα τώρα
Μπορώ να πω μια τελευταία λέξη πάνω στο σενάριο του ακουστικού κροσαρίσματος... Τοποθετούνται τα 2 τεμάχια sub καθένα εφαπτόμενο στο αντίστοιχο πλευρικό τοίχωμα και απόσταση εν τέταρτον μήκους από το οπίσθιο προς το MLP τοίχωμα, πολύ κοντά στην κύρια θέση ακρόασης. Τίθεται το βαθυπερατό φίλτρο στα 80 Hz ούτως ώστε να κυριαρχούσε πλέον η εκπομπή των sub έναντι των main ηχείων σε ολόκληρες τις δύο πρώτες οκτάβες και με επεμβατικό EQ στη ζώνη της δεύτερης οκτάβας προκύπτουν οι εξής παραστάσεις:Καλύτερα τώρα
Επέλεξα συνειδητά να μην το κάνω για να βγαίνει ίσια η πρώτη οκτάβα στην Κρουστική.Κόψε από τα σαμπ μερικά db
Γιατί να μην τον νοιάζει η κρουστική κάτω από 50?Αλλά μήπως δεν σε νοιάζει η κρουστική μέχρι τα 50Hz
Γιατί δεν υπάρχουν όργανα με έντονη κρουστική κάτω από 50Hz. Πιο πολύ ββββββββ κάνουν, όχι ντουπΓιατί να μην τον νοιάζει η κρουστική κάτω από 50?
Ο Ντίμιφούτ έχει απόλυτο δίκιο. Υπαρχει κάτι πολύ πιο σημαντικό βέβαια στο χαμηλό που είναι το decay στο οποίο κανένας δεν δίνει σημασία.Γιατί να μην τον νοιάζει η κρουστική κάτω από 50?
Αυτό είναι το πιο σημαντικό που πρέπει κάποιος να εξετάσει, "ταιριάξει" και βρεί το προσωπικό του γούστο. Δεν είναι να διαλέξεις μόνο με αντικειμενικά κριτήρια της καλύτερης αποσπασματικά συχνοτικά "απόδοσης" (κρουστικής).Ίσα ίσα, επειδή δε προλαβαίνει να αναπτυχθεί πλήρες ημίτονο εκεί χαμηλά (μπάσο πίεσης), έχει νόημα να συμπίπτει η κορύφωση της ενέργειας της κρουστικής στην πρώτη οκτάβα με την πολύ πιο γρήγορη κυματομορφή της κρουστικής στις υψηλότερες συχνότητες.
Είναι αντίφαση αυτό.Εγώ προσωπικά είμαι τυχερός καθώς μου αρέσει ((είναι και πιο κοντά στην "πραγματικότητα" για όποιον τον ενδιαφέρει αυτή (κακώς βέβαια τον ενδιαφέρει στην ανπαραγωγή)) ένα πλούσιο (lush), πολύ αργό, με μεγάλο decay χαμηλό χωρίς απαραίτητα να αυξάνεται πολύ η ενέργεια του και ένταση του
Έχει διατυπωθεί σε άλλο νήμα ότι οι περισσότερες παραγωγές πειράζουν τους χρόνους εξασθένησης (decay) από τις νότες σε διάφορα όργανα προκειμένου να ενσωματώνουν αίσθηση βάθους, οπότε θα επικρατεί αβεβαιότητα ως προς αυτήν την παράμετρο. Το μόνο βέβαιο είναι πως δεν γίνεται ν'αφήνεται ανεξέλεγκτο το decay από ιδιορρυθμούς χώρου αφού σε αντίθετη περίπτωση θα επικρατούσε εκείνο στην αντίληψη όποτε θ'αναπαράγονταν νότες με θεμελιώδεις ή αρμονικές συνιστώσες κείμενες σε ζώνη επίδρασης ιδιορρυθμών.Μιλούσα κυρίως για το decay της νότας που αποδίδετια απο ένα σύστημα , όχι του χώρου. Στου οικιακού χώρου δεν γίνεται νομίζω, εγω δεν ξέρω τρόπο δηλαδή να γίνεται. Αλλά η "φύση" (φυσική) των πραγάτων έτσι είναι. Το decay της χαμηλής νότας έτσι πρέπει να είναι. Αυτό εγω θεωρώ φυσικό και αναμενόμενο να ακούσω. Πάντως η αυξημένη ενέργεια απο μόνη της δεν βλέπω πως μπορεί να συμβάλλει σε αυτό, τα χαρακτηριστικά της αντίληψης της χωρικής πληρφορίας κλπ. Πάντως ακόμη και η χωρική πληροφορία μιας ηχογράφησης εάν και πολύ ικανοποιητικό, δεν είναι το πάν αλλά και η υπερβολική απόδοση της ("σωστό" μεν) μπορεί να αποτελεί παράγοντα απόσπασης απο άλλα πράγματα (ή να είναι σε βάρος άλλων πραγμάτων που λείπουν) οπότε και αυτό υπόκειται κατά την άποψη μου σε προσωπική επιλογή του πόσο (σε τι "βαθμό" ) σου αρέσει να την ακούς. Αυτό φαντάζομαι ανήκει (και για αυτό εξάλλου ανήκει) και στην καλλιτεχνική άποψη του βαθμού αποτύπωσης της κατά την ηχογράφηση προσδίδοντας ένα κάποιο "ρεαλισμό" σε αυτήν.