Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.955
Reaction score
137.236
Δεν απαντάς.

Ποιοι δείκτες.



ΥΓ. Για τον άλλον αυτές, μπας κι ηρεμήσει..



Screenshot_20230315-104137.png


ΥΓ.

Screenshot_20230315-104117.png


FB_IMG_1678869663387.jpg



Έλα, αρκετά με το χαβαλε.

FB_IMG_1678869712747.jpg


Δείκτες. Ποιοι.
Ακουστικοί δείκτες.




ΥΓ. 2
οσο για τα προσωπικα μου ηχεια τα B&W 801 series III δεν εισαστε ακομα σε επιπεδο να τα αξιολογησετε,
Ρε θείο με το σμαρτάκι, χαλάρωσε, που θα μου πεις τι "επίπεδο αξιολόγησης" έχω.
Από σένα, υψηλότερο είναι καμία 15-αρια μέτρα. 😂

Άστα αυτά. Το σμα(α)ρτάκι το παρκάρεις κάθετα;
 
Last edited:


Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Σαν να μην εφταναν ολα τα αλλα φαινεται ξεκαθαρα και το μορφωτικο σου επιπδο !

Ειπα ντοτορε, ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΤΕ ! Εν τω μεταξυ ας δοκιμασω το "Αγνοηστε αυτο το μελος" γιατι πολλες μπουρδες ακουσα !


DSD1951.jpg
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.710
Reaction score
21.532
@wizzy μιας και αναφερθηκες σε μενα θα σου απαντησω
Αναφέρθηκα σε σένα επειδή εσύ ζητούσες - επίμονα - μελέτη χώρου, την οποία διαθέτω και βάσει αυτής κατασκευάστηκε ο χώρος μου.

Διάβασα την απάντησή σου, εξακολουθώ όμως να μην αντιλαμβάνομαι τι θα ήθελες να μάθεις/να ρωτήσεις σχετικά με αυτήν. Επειδή έκανες αναφορά σε λογισμικά που χρησιμοποιήσες, ίσως να σε ενδιέφερε να μάθεις ότι ο χώρος μου μελετήθηκε και σχεδιάστηκε με το Olive Tree Lab Suite.
@wizzy καλο ειναι που εχεις μελετη για τον χωρο σου, αυτο σημαινει πως το εψαξες το θεμα και χαιρομαι πραγματικα για αυτο.

Δεν χρειαζεται να μου δειξεις την μελετη σου,
Και να ήθελες, δεν θα μπορούσα να στη δείξω, διότι προστατεύεται από τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού της. :)
 

Μηνύματα
16.311
Reaction score
19.121
Οι προδιαγραφές αναφέρονται ως αντικειμενικά δεδομένα. Υπόχρεος προς τα υποκειμενικά δεδομένα θα είναι ο εκάστοτε χρήστης... για δικό του λογαριασμό. :wink:
Να ρωτήσω κάτι άσχετο ; Είσαι της "άποψης" ότι η συνολική αθροιστικά ενέργεια των ανακλάσεων που φτάνουν στην θέση ακρόασης σε σχέση με την άμεση ενέργεια είναι το πιο σημαντικό ; .... και καθόλου σημαντικό (ή πάρα πολύ λίγο) η επίδραση των μεμονομένων ανακλάσεων σε σχέση με την άμεση ;

Θα μπορούσε δηλαδή να θεωρηθεί καλή ιδέα να δοκιμάσει κάποιος να κόψει τι πλαινές ανακλάσεις με απορρόφηση αυξάνοντας το λόγο D/R, πετυχαίνοντας να έρθει πιο κοντα στον ακροάτη η σκηνή αυξάνοντας την συναισθηματική εμπλοκή - αμεσότητα .... και να αφήσει τις ανακλάσεις να έρχονται απο άλλες "πηγές" (οροφή, μπροστά τοίχος, δάπεδο) που αυτές θα συνεισφέρουν στο loudness ? (ή το τελευταίο - αύξηση του loudness - δεν γίνεται λόγω κάποιας ακουστικής αρχής (Hass ή ξέρω γω τι άλλο) που επιβάλει να έχει περάσει συγκεκριμένος μόνο χρόνος σε ms ώστε να έχεις αύξηση του loudness) ? ¨οχι ε ? πρέπει να είναι ενταγμένες στo direct sound ?

Πως γίνεται δηλαδή να έχω και αυξημένο loudness αλλά και καλή -χαμηλή αντήχηση (για πάνω απο 1000 Hz εννοούνται όλες αυτές οι ερωτήσεις και σενάρια.) ?
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.514
Reaction score
7.914
Και να ήθελες, δεν θα μπορούσα να στη δείξω, διότι προστατεύεται από τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού της. :)
Κράτησες αντίγραφα όμως, έτσι;
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
Σαν να μην εφταναν ολα τα αλλα φαινεται ξεκαθαρα και το μορφωτικο σου επιπδο !

Ειπα ντοτορε, ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΤΕ ! Εν τω μεταξυ ας δοκιμασω το "Αγνοηστε αυτο το μελος" γιατι πολλες μπουρδες ακουσα !


View attachment 284455
και ducatisti....
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Αναφέρθηκα σε σένα επειδή εσύ ζητούσες - επίμονα - μελέτη χώρου, την οποία διαθέτω και βάσει αυτής κατασκευάστηκε ο χώρος μου.
Κανεις λαθος φιλε μου, απο σενα δεν ζητησα τιποτα, σε αλλον ζητησα μιας και εκεινος ελεγε ανακριβειες για τα 801 και αναγκαστηκα να του ανεβασω τις εργοστασιακες μετρησεις που η B&W δινει για καθενα απο αυτα.

Επειδη ομως αναφεροταν σε κατι (ας τα χαρακτηρισω ευγενικα) "περιεργα" του ειπα αν ειχε κανει μελετη στον χωρο του για να δω με τα ματακια μου αν αυτα που λεει πως ακουει εχουν σχεση με την πραγματικοτητα ή απλα τα φανταζεται.

Το τι θα εβλεπα εγω ειναι δικο μου θεμα.

Αυτο για να μην μενουν πραγματα στον αερα.
και ducatisti....
Μπορει να με λεει θειο ο Ντοτορος αλλα αν τον εβαζα πισω στο 748 θα παθαινε 3 ανακοπες το δευτερολεπτο :)

DSC_8123-copy.jpg
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.703
Reaction score
27.659
Μπορει να με λεει θειο ο Ντοτορος αλλα αν τον εβαζα πισω στο 748 θα παθαινε 3 ανακοπες το δευτερολεπτο :)
Den καβαλάει μηχανές ,τις θεωρεί πολύ επικίνδυνες.
Και γω του έχω πεί να τον πάω βόλτα με το VTR και δεν έρχεται ο κιαρατάς.
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Den καβαλάει μηχανές ,τις θεωρεί πολύ επικίνδυνες.
Και γω του έχω πεί να τον πάω βόλτα με το VTR και δεν έρχεται ο κιαρατάς.
Ωραιο το VTR, να προσεχετε ομως γιατι στον δρομο κυκλοφορουν πολλοι στραβοι !!
 


Μηνύματα
16.311
Reaction score
19.121
Δεν απαντάς.

Ποιοι δείκτες.



ΥΓ. Για τον άλλον αυτές, μπας κι ηρεμήσει..



View attachment 284451

ΥΓ.

View attachment 284452

View attachment 284453


Έλα, αρκετά με το χαβαλε.

View attachment 284454

Δείκτες. Ποιοι.
Ακουστικοί δείκτες.




ΥΓ. 2

Ρε θείο με το σμαρτάκι, χαλάρωσε, που θα μου πεις τι "επίπεδο αξιολόγησης" έχω.
Από σένα, υψηλότερο είναι καμία 15-αρια μέτρα. 😂

Άστα αυτά. Το σμα(α)ρτάκι το παρκάρεις κάθετα;
Σου απάντησα, και απο την απάντηση μου μπορείς να καταλάβεις που το "πηγαινα" όσον αφορά τις "ακουστικές" μελέτες. (όσον αφορά το ¨γενικό¨της υπόθεσης μελέτη και τι αυτό καθιστά). Ακουστική μέλετη σου κάνω εγώ και στο μπάνιο μου και το βελτιώνω όσο μπορώ. Τι σημαίνει αυτό ;

Τα φώτο σου δεν τα βλέπω, έχω πρόβλημα με λάπτοπ, οπότε δνε ξερω εαν αφορούν κάτι που θές απο εμένα να πω.

Όσον αφορά τους δείκτες που επιμένεις είπα απο το αρχικό μου πόστ "όλους" που του μέτρησε και ποιούς του μέτρησε. Που να ξερω εγώ το μέγεθος του χώρου και άρα ποιοι θεωήθηκαν αναγκαίοι ότι θα συνέβαλε σε κάτι η μέτρηση τους ή όχι ? Τώρα εσύ ξέρω που το πας , στην κύρια και μόνη σημαντικότητα του RT σε οικιακούς χώρους. Ε, ΟΚ ενταξει το ξέρουμε αλλά για να δούμε και τι άλλο μπορεί να έκανε και ο επαγγελματίας ;

Το εύρος της συχνότητας με ενδιαφέρει γιατί θέλω να ξέρω ποιό εύρος θεωρεί εφικτό να μετρηθεί με ακρίβεια ώστε να παράξει κάποιο πρακτικο αποτέλεσμα με την παρέμβασή του με ποιά (τα ανάλογα) υλικά ; αλλά ναι και για το εάν < 100 Ηζ όποια παρέμβαση του δεν βασίστηκε στην μέτρηση και τα αποτελέσματα της αλλά πήγε με το αυτί και έκανε το μέγιστο δυνατόν με αυτόν το τρόπο.

Εδιτ και Υ.Γ. : To ιμερσιβ (δεν ξέρω και πως το λέν αυτό που έχεις) sucks. 😀
 
Last edited:



Μηνύματα
16.311
Reaction score
19.121
Το έχω αντιληφθεί πολλάκις. Στο παρελθόν .
Μα πως το έχεις αντιληφθεί, αφού εσύ είσαι ο στραβός. 😀 😍

Μην βρίσεις .... μην βρίσεις, για να γελάσει ο Κος Χρήστος το έγραψα, δεν μπορεί όλο και κάτι θα του είπες και εσύ. 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.522
Reaction score
57.612
Να ρωτήσω κάτι άσχετο ; Είσαι της "άποψης" ότι η συνολική αθροιστικά ενέργεια των ανακλάσεων που φτάνουν στην θέση ακρόασης σε σχέση με την άμεση ενέργεια είναι το πιο σημαντικό ; .... και καθόλου σημαντικό (ή πάρα πολύ λίγο) η επίδραση των μεμονομένων ανακλάσεων σε σχέση με την άμεση ;

Θα μπορούσε δηλαδή να θεωρηθεί καλή ιδέα να δοκιμάσει κάποιος να κόψει τι πλαινές ανακλάσεις με απορρόφηση αυξάνοντας το λόγο D/R, πετυχαίνοντας να έρθει πιο κοντα στον ακροάτη η σκηνή αυξάνοντας την συναισθηματική εμπλοκή - αμεσότητα .... και να αφήσει τις ανακλάσεις να έρχονται απο άλλες "πηγές" (οροφή, μπροστά τοίχος, δάπεδο) που αυτές θα συνεισφέρουν στο loudness ? (ή το τελευταίο - αύξηση του loudness - δεν γίνεται λόγω κάποιας ακουστικής αρχής (Hass ή ξέρω γω τι άλλο) που επιβάλει να έχει περάσει συγκεκριμένος μόνο χρόνος σε ms ώστε να έχεις αύξηση του loudness) ? ¨οχι ε ? πρέπει να είναι ενταγμένες στo direct sound ?

Πως γίνεται δηλαδή να έχω και αυξημένο loudness αλλά και καλή -χαμηλή αντήχηση (για πάνω απο 1000 Hz εννοούνται όλες αυτές οι ερωτήσεις και σενάρια.) ?
H επίδραση πρώιμων ανακλάσεων με την άμεση ενέργεια από τα ηχεία δημιουργεί συνήθως ακυρώσεις μη μαχητές. Όριο στάθμης σε ανακλαστικές συνιστώσες που σηματοδοτεί την εξάλειψη των επιδράσεών τους στην ακροαματική αντίληψη κι έχει προκύψει συνδυάζοντας ευρήματα του Haas με πρακτικά δεδομένα είναι 20 dB κάτω από την άμεση όπως θα έφτανε η δεύτερη από το αντίστοιχο ηχείο στη θέση ακρόασης. Γι αυτό και σε διαγράμματα ETC εξετάζονται σοβαρά όποιες ενεργειακές κορυφές θα εμφανίζονται πάνω από τα -20 dB σε σχέση με τον εναρκτήριο παλμό. Το αντίστοιχο όριο στο πεδίο του χρόνου ώστε να μην ενοποιούνταν μεμονωμένες ανακλαστικές συνιστώσες στην αντίληψη της άμεσης έχει υπολογιστεί στα 6-7 msec περίπου ως προς την εκπομπή της άμεσης.Γι αυτό και θα έπρεπε να επιδιώκεται η διαδρομή της άμεσης από τα επιμέρους ηχεία στη θέση ακρόασης να ήταν κατώτερη τουλάχιστον κατά 204 εκατοστόμετρα σε σχέση με τις διαδρομές από πρώτες ανακλάσεις προερχόμενες από οποιαδήποτε μεγάλη λεία επιφάνεια.

Επομένως περιορίζοντας αποκλειστικά πλευρικές ανακλάσεις δεν εγγυώμαστε ομαλή τονικότητα.Επιπλέον για να εμπλουτιζόταν το πεδίο αντήχησης με διατηρούμενη ενέργεια από ανακλάσεις θα έπρεπε αυτές ν'ακολουθούν τροχιές που να μη διέρχονταν απευθείας από τη θέση ακρόασης με στάθμη αρκετά ανώτερη από το όριο των -20 dB ως προς την άμεση. Δόκιμη λύση θα ήταν η εγκατάσταση διαχυτών για διατήρηση της ενέργειας και παράλληλα εκτροπή και διαχωρισμό της προερχόμενης από πρώτες ανακλάσεις τόσο σε πολλαπλές διευθύνσεις αλλά και στο πεδίο του χρόνου άμα χρησιμοποιούνταν διατάξεις τύπου Schroeder.

... ρε συ...τι γινεται δω χαμου?! 🐒
Ταιριαστή ερώτηση για έναν τόπο όπου το ν'ανεβαίνουμε σε μέσα μαζικής μεταφοράς θα ισοδυναμούσε με στάδιο από ... άτυπο Squid Game.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.311
Reaction score
19.121
H επίδραση πρώιμων ανακλάσεων με την άμεση ενέργεια από τα ηχεία δημιουργεί συνήθως ακυρώσεις μη μαχητές. Όριο στάθμης σε ανακλαστικές συνιστώσες που σηματοδοτεί την εξάλειψη των επιδράσεών τους στην ακροαματική αντίληψη κι έχει προκύψει συνδυάζοντας ευρήματα του Haas με πρακτικά δεδομένα είναι 20 dB κάτω από την άμεση όπως θα έφτανε η δεύτερη από το αντίστοιχο ηχείο στη θέση ακρόασης. Γι αυτό και σε διαγράμματα ETC εξετάζονται σοβαρά όποιες ενεργειακές κορυφές θα εμφανίζονται πάνω από τα -20 dB σε σχέση με τον εναρκτήριο παλμό. Το αντίστοιχο όριο στο πεδίο του χρόνου ώστε να μην ενοποιούνταν μεμονωμένες ανακλαστικές συνιστώσες στην αντίληψη της άμεσης έχει υπολογιστεί στα 6-7 msec περίπου ως προς την εκπομπή της άμεσης.Γι αυτό και θα έπρεπε να επιδιώκεται η διαδρομή της άμεσης από τα επιμέρους ηχεία στη θέση ακρόασης να ήταν κατώτερη τουλάχιστον κατά 204 εκατοστόμετρα σε σχέση με τις διαδρομές από πρώτες ανακλάσεις προερχόμενες από οποιαδήποτε μεγάλη λεία επιφάνεια.

Επομένως περιορίζοντας αποκλειστικά πλευρικές ανακλάσεις δεν εγγυώμαστε ομαλή τονικότητα.Επιπλέον για να εμπλουτιζόταν το πεδίο αντήχησης με διατηρούμενη ενέργεια από ανακλάσεις θα έπρεπε αυτές ν'ακολουθούν τροχιές που να μη διέρχονταν απευθείας από τη θέση ακρόασης με στάθμη αρκετά ανώτερη από το όριο των -20 dB ως προς την άμεση. Δόκιμη λύση θα ήταν η εγκατάσταση διαχυτών για διατήρηση της ενέργειας και παράλληλα εκτροπή και διαχωρισμό της προερχόμενης από πρώτες ανακλάσεις τόσο σε πολλαπλές διευθύνσεις αλλά και στο πεδίο του χρόνου άμα χρησιμοποιούνταν διατάξεις τύπου Schroeder.
Ναι. την πρώτη παράγραφο την ξέρω είναι η ¨κλασική" προσέγγιση στην ακουστική.
H επίδραση πρώιμων ανακλάσεων με την άμεση ενέργεια από τα ηχεία δημιουργεί συνήθως ακυρώσεις μη μαχητές. Όριο στάθμης σε ανακλαστικές συνιστώσες που σηματοδοτεί την εξάλειψη των επιδράσεών τους στην ακροαματική αντίληψη κι έχει προκύψει συνδυάζοντας ευρήματα του Haas με πρακτικά δεδομένα είναι 20 dB κάτω από την άμεση όπως θα έφτανε η δεύτερη από το αντίστοιχο ηχείο στη θέση ακρόασης. Γι αυτό και σε διαγράμματα ETC εξετάζονται σοβαρά όποιες ενεργειακές κορυφές θα εμφανίζονται πάνω από τα -20 dB σε σχέση με τον εναρκτήριο παλμό. Το αντίστοιχο όριο στο πεδίο του χρόνου ώστε να μην ενοποιούνταν μεμονωμένες ανακλαστικές συνιστώσες στην αντίληψη της άμεσης έχει υπολογιστεί στα 6-7 msec περίπου ως προς την εκπομπή της άμεσης.Γι αυτό και θα έπρεπε να επιδιώκεται η διαδρομή της άμεσης από τα επιμέρους ηχεία στη θέση ακρόασης να ήταν κατώτερη τουλάχιστον κατά 204 εκατοστόμετρα σε σχέση με τις διαδρομές από πρώτες ανακλάσεις προερχόμενες από οποιαδήποτε μεγάλη λεία επιφάνεια.

Επομένως περιορίζοντας αποκλειστικά πλευρικές ανακλάσεις δεν εγγυώμαστε ομαλή τονικότητα.Επιπλέον για να εμπλουτιζόταν το πεδίο αντήχησης με διατηρούμενη ενέργεια από ανακλάσεις θα έπρεπε αυτές ν'ακολουθούν τροχιές που να μη διέρχονταν απευθείας από τη θέση ακρόασης με στάθμη αρκετά ανώτερη από το όριο των -20 dB ως προς την άμεση. Δόκιμη λύση θα ήταν η εγκατάσταση διαχυτών για διατήρηση της ενέργειας και παράλληλα εκτροπή και διαχωρισμό της προερχόμενης από πρώτες ανακλάσεις τόσο σε πολλαπλές διευθύνσεις αλλά και στο πεδίο του χρόνου άμα χρησιμοποιούνταν διατάξεις τύπου Schroeder.


Ταιριαστή ερώτηση για έναν τόπο όπου το ν'ανεβαίνουμε σε μέσα μαζικής μεταφοράς θα ισοδυναμούσε με στάδιο από ... άτυπο Squid Game.
Η δεύτερη παράγραφος που με ενδιαφέρει περισσότερο και ΟΚ γνωστή .... εάν ακολουθηθέι ... συμβάλλει στην αύξηση του loudness όπως και σε τι βαθμό συγκριτικά με την αύξηση που θα συνέβαλε εάν επιλέγαμε να μην κάναμε treatment στις πλάγιες ανακλάσεις (και δεν μας ενδιέφεραν βρε παιδί μου οι κακές της, επιπτώσεις, της πρώτης παραγράφου αναφερόμενες) ? Αυτό βασικά ρωτάω ; Ένα guess σου, μια κατεύθυνση σου τέλος πάντων καθώς ξέρω ότι αυτό που ρωτάω είναι ανορθόδοξο ως σκέψη σύμφωνα με τις αρχές της κλασικής ακουστικής.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.955
Reaction score
137.236
απο σενα δεν ζητησα τιποτα, σε αλλον ζητησα μιας και εκεινος ελεγε ανακριβειες για τα 801 και αναγκαστηκα να του ανεβασω τις εργοστασιακες μετρησεις που η B&W δινει για καθενα απο αυτα.

Επειδη ομως αναφεροταν σε κατι (ας τα χαρακτηρισω ευγενικα) "περιεργα" του ειπα αν ειχε κανει μελετη στον χωρο του για να δω με τα ματακια μου αν αυτα που λεει πως ακουει εχουν σχεση με την πραγματικοτητα ή απλα τα φανταζεται.
Ακριβώς έτσι έγιναν τα πράματα.

Είπα ακρίβειες (όχι ανακρίβειες) για τα 801, και μου έδειξε εργοστασιακές μετρήσεις, και του έδειξα και γω το μανιουαλ των ηχείων, και με ρώτησε αν έχω "ακουστική μελέτη", γιατί αν έχω, μπορώ να ανεβάζω το μανιουαλ, ενώ αν δεν έχω, δε μπορώ.

Απλό δεν είναι;

Μετά βέβαια, είπαν τα γεροντια πως η "ακουστική μελέτη" σε μικρούς χώρους, πόση πια σημασία και ακρίβεια να έχει, και ποιος να ασχολείται, σιγά, δεν έχει σημασία, και να έχεις, δεν είναι κάτι σπουδαίο.

Τα αποτελέσματα της υπόκεινται σε τόσο μεγάλους περιορισμούς όταν αφορά οικιακούς χώρους που δεν μπορούν να θεωρηθούν ακουστικές μελέτες παρά μόνο κατ' όνομα
Απλό κι αυτό.

Όλα απλά είναι. Από μια ηλικία και μετά, θες τα χάπια σου.

Αυτο για να μην μενουν πραγματα στον αερα.
Μένουν οι γλάροι.

Τώρα εσύ ξέρω που το πας , στην κύρια και μόνη σημαντικότητα του RT σε οικιακούς χώρους. Ε, ΟΚ ενταξει το ξέρουμε αλλά για να δούμε και τι άλλο μπορεί να έκανε και ο επαγγελματίας ;
Τι άλλο να κάνει ο άνθρωπος;
Διαγράμματα RT παρέδωσε.

Τι άλλο θες να παραδώσει; Κέικ σοκολάτα;
Πορτοκαλόπιτα;
Παπαγάλους;
Γλάρους;
Μοτοσυκλέτες;

Εδιτ και Υ.Γ. : To ιμερσιβ (δεν ξέρω και πως το λέν αυτό που έχεις) sucks. 😀
Γιεεεεεεεεε, ιτ σακς δε θα πει τίποτα.
Παρασάκς.

ΥΓ
Στα πλαϊνά ντουβαργια (δυστυχώς) βάζεις υποχρεωτικά απορρόφηση μόνον εάν είναι πολύ κοντά στο μεγάφωνο, διότι τότε η πρώτη ανάκλαση από εκεί έχει παραπλήσια απόσταση με την απόσταση ακρόασης, και η στάθμη της ανάκλασης αυτής είναι πολύ υψηλή.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, που η διανυομενη κατοπτρική απόσταση της πρώτης άμεσης ανακλασης είναι πολύ μεγαλύτερη από την απόσταση ακρόασης (τουλάχιστον +2μ) απαγορεύεται η εμφανής απορρόφηση, διότι οδηγεί σε κακή ισοστάθμιση της ανακλωμενης ενέργειας, και θα πρέπει να βάζεις σκάτερινγκ, γιατί διάχυση δε μπορείς, είναι μικρός χώρος.

Γενικά η τοποθέτηση των δορυφόρων θα πρέπει να είναι όσο πιο κοντά στο οπίσθιό τους τοιχωματικο όριο (on wall) και όσο πιο μακριά γίνεται από τους πλαϊνούς τοίχους.
Ανάμεσα στο δορυφόρο και στον τοίχο, θέλει απορρόφηση, πυκνή, να πιάνει την οπίσθια ακτινοβολία των χαμηλομεσαίων.
Διότι χαλάει τη μαγιά, διότι η ανάκλαση εκεί θα έχει όμοια απόσταση με την απόσταση ακρόασης, και διότι όλα τα ηχεία είναι παντοκατευθυντικά εκεί, με εξαίρεση τα καρδιοειδη.
Άρα ναι μεν το κολλάς στον τοίχο, αλλά βάζεις σοβαρή πυκνή απορρόφηση μεταξύ δορυφόρου και τοίχου.
Διότι επίσης, ο τοίχος, όσο όμορφος κι αν είναι, παίζει χειρότερα από το μεγάφωνο, δηλαδή θέλουμε μεν να μην κάνει ακυρώσεις, αλλά δε θέλουμε φουλ 3dB ενίσχυση.

Φυσικά σα το φρι Φιλντ δεν έχει, αλλά ποιος έχει 2 μέτρα μήκος δωματίου για πέταμα; (Τα 2 μέτρα δίνουν πολύ ικανοποιητικό μήκος κύματος για ακύρωση για το δορυφόρο).

Η θέση ακρόασης θα πρέπει να απέχει πάνω από 1,5μ από τον οπίσθιό της τοίχο, ώστε η ανακλωμενη πρώτη από αυτόν, να είναι +3μ σε σχέση με την απόσταση ακρόασης. Στον πίσω τοίχο αυτό, ένα σκάτερινγκ είναι επίσης χρήσιμο, ώστε η ανάκλαση εκεί, να μην έχει κατευθυντικότητα.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.522
Reaction score
57.612
Ναι. την πρώτη παράγραφο την ξέρω είναι η ¨κλασική" προσέγγιση στην ακουστική.

Η δεύτερη παράγραφος που με ενδιαφέρει περισσότερο και ΟΚ γνωστή .... εάν ακολουθηθέι ... συμβάλλει στην αύξηση του loudness όπως και σε τι βαθμό συγκριτικά με την αύξηση που θα συνέβαλε εάν επιλέγαμε να μην κάναμε treatment στις πλάγιες ανακλάσεις (και δεν μας ενδιέφεραν βρε παιδί μου οι κακές της, επιπτώσεις, της πρώτης παραγράφου αναφερόμενες) ? Αυτό βασικά ρωτάω ; Ένα guess σου, μια κατεύθυνση σου τέλος πάντων καθώς ξέρω ότι αυτό που ρωτάω είναι ανορθόδοξο ως σκέψη σύμφωνα με τις αρχές της κλασικής ακουστικής.
Δική μου τακτική είναι είτε να υποβαθμίζω τη στάθμη σε πλευρικές ανακλάσεις όποτε η χωροταξία είναι στενή είτε να καθυστερούσε στο πεδίο του χρόνου - εφόσον οι διαστάσεις χώρου θα το επέτρεπαν - οποιαδήποτε πρώτη ανάκλαση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.645
Μηνύματα
2.947.546
Members
38.216
Νεότερο μέλος
milisios
Top