Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.043
Reaction score
59.996
Μου αρεσει που καποιοι ανεβαζουν εικονες ή video με studios που φαινεται να εχουν πολυκαναλο ηχητικο συστημα και ψηλωνουν ισα με 10 ποντους μιας και αυτο υποστηριζει την επιλογη που εχουν καμει. "Εγω τετοιο εχω και δεν μπορει να το εχει ο καθενας".

Εκεινο που δεν ξερουν ειναι πως ακομα και τα υποτυπωδη studios εχουν τετοια διαμορφωση μιας και σε αυτα γινονται και επεξεργασιες και για κινηματογραφικες παραγωγες ειναι δε τοσο κοινο αυτο που ακομα και προγραμματα των 300 euro μπορουν πλεον να κανουν τετοιες πολυκαναλες επεξεργασιες καθε λογης.

Σε οτι αφορα τις συναυλιες πρωτιστο λογο εχει ο χωρος, αν μιλαμε για εναν χωρο που εκτεινεται καθετα της σκηνης με δυο stacks καλυπτεται ανετα στερεοφωνικα με την προυποθεση οτι τα stacks ειναι σωστα ρυθμισμενα ειτε με ενεργους δορυφορους ειτε με αρκετα ενισχυτικα στους δορυφορους ετσι ωστε να ρυθμιζονται σωστα σε ισχυ οι λοβοι της καθε γωνιας.

Εχοντας ρυθμισει τα καναλια σωστα μπορει να ακουγεται η στερεοφωνικη εικονα της σκηνης απο το κοινο.

Μετα την ρυθμιση του συστηματος βαζεις εναν γνωστο σου δισκο και ακους μια χαρα stereo σε διαφορα τυχαια σημεια του χωρου.

Τα πραγματα γινονται πολυ πιο συνθετα σε χωρους οπως π.χ. ενος γηπεδου εκει ομως εχω απλα γνωσεις - αποψεις που ποτε δεν εχουν επιβεβαιωθει στην πραξη και θα ηταν τουλαχιστον αστειο να αναφερθω.

Τωρα αν καποιος μιλαει για συναυλιες imersive καλο θα ειναι να αναφερει τι προσφερουν και οχι τι διαβασε σε καποιο pdf ή ειδε σε καποιο video στο youtube.

Περα απο την μεγαλη πολυπλοκοτητα δεν υπαρχει λογος εκτος και (οπως εχω ξαναπει) αν θελει να βαλει μερικα ηχεια για να ανουγονται καμπανακια, κλπ ή να αναπαραστησει χωρο εκκλλησιας, σπηλιας, δωματιου, ζουγκλας κλπ :)
Μαζί με την τεχνολογία εξελίσσονται και οι τεχνικές εφαρμογής. Πριν από σαράντα χρόνια λ.χ. οι εγχειρήσεις χολής ή σκωληκοειδίτιδας συνεπάγονταν πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία για τους ασθενείς σε σχέση με τις τωρινές τεχνικές....
Κάποιοι άλλοι τα χρησιμοποιούν ακόμη οι αδαείς, κρίμα που δεν σε έχουν συμβουλευτεί Κώστα να τους πεις οτι εσύ τα χρησιμοποιείς για καυσόξυλα 😀 Τα παρακάτω στιγμιότυπα οθόνης ειναι απο βίντεο της Deutsche grammophon, στον οποίο μηχανικός ήχου αναφέρεται στις παραγωγές Dolby Atmos. Ήδη του έστειλα σε μήνυμα το νήμα με τα ασωτα ηχεία. Η αποθέωση ειναι οτι χρησιμοποιεί δύο B&W , καινούργια σειρά και παλιότερη 😃🙃😅 View attachment 374055
Ελπίζω τότε να χαρεί αφού δεν αναμένεται να εντοπίσει όσα μοντέλα ηχείων χρησιμοποιεί σε καταχωρήσεις του νηματοθέτη. :sneaky:
Αυτά είναι σοβαρά ηχεία στούντιο και επειδή είναι σοβαρά είναι και απολαυστικά για κάθε περίσταση. Andrew Jones φυσικά


Οχι σα κάτι άλλα στουντιακα που παίζουν σα ξεραμένες κουραδες σκύλου
Πρέπει να παραδεχθούμε πάντως ότι η διαχείριση των αποξηραμένων είναι ευκολότερη από εκείνη για τις... νωπές.:D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.215
Reaction score
143.803
Κάποιοι άλλοι τα χρησιμοποιούν ακόμη οι αδαείς, κρίμα που δεν σε έχουν συμβουλευτεί Κώστα να τους πεις οτι εσύ τα χρησιμοποιείς για καυσόξυλα
Σωστά, κρίμα.

Κρίμα επίσης που δε ξέρουν να διαβάζουν και να αξιολογούν ένα ρημάδι σπινόραμα.

Δε πειράζει, ότι μπορούν κάνουν οι καημένοι.
 


Μηνύματα
508
Reaction score
1.767
Μαζί με την τεχνολογία εξελίσσονται και οι τεχνικές εφαρμογής. Πριν από σαράντα χρόνια λ.χ. οι εγχειρήσεις χολής ή σκωληκοειδίτιδας συνεπάγονταν πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία για τους ασθενείς σε σχέση με τις τωρινές τεχνικές....
Εχεις δικιο. Απο τοτε που Harman παρουσιασε το πρωτο DSP μεχρι σημερα σιγουρα τα πραγματα εγιναν πιο ευκολα αλλα οι τεχνικες δεν αλλαξαν. Απλα ενα DSP σου παρεχει γραφικο & παραμετρικο EQ, delays κλπ που παλιοτερα ηθελες πολυ πιο ακριβα TC Electronics, Sabine κλπ ομως ο ηχος ειναι ιδιος ? Οχι !

Εχεις ακουσει πχ ψηφιακες κονσολες αξιας δεκαδων χιλιαδων euros πως παραμορφωνουν οταν υπεροδηγηθουν, εχεις δει ποσα plugins εχουν βγαλει για να αποκτησουν ηχο που μοιαζει με αυτον των αναλογικων κονσολων ?

Ξερεις ποση πληροφορια πεταει το DSP πχ ενος Mini disk οχι επειδη την θεωρει αχρηστη αλλα αναγκαια για να μειωσει τον χωρο ?

Καλα τα DSP ή τα προγραμματα που τους κοτσαρεις ενα μικροφωνακι των 100 euros και υποτιθεται οτι ρυθμιζουν τα παντα, εγω ομως ξερω πως εδω και αρκετα χρονια υπηρχαν και υπαρχουν προγραμματα χιλιαδων euros των οποιων τα 2-3 μικροφωνα κοστιζαν πανω απο 2.000 euros και αλλα φορητα ετοιμα συστηματα των 7.000.000 Δρχ για ρυθμιση του ηχου.

Μην μου μπλεκεις λοιπον την Ιατρικη με τον ηχο και αν θελεις απαντησε μιας και ανεφερες για συναυλιες imersive.

Οπως αναφερα ακομα και προγραμματα μονταζ των 300 euros (Resolve κλπ) εχουν δυνατοτητες Immersive που μπορεις πχ να τοποθετεις τα ηχεια στον 3D χωρο κλπ αλλα αλλο αυτο και ειναι εντελως διαφορετικη κατασταση μια συναυλια.

Ποιος ο λογος εκτος και (οπως εχω ξαναπει) αν θελει κανεις να βαλει μερικα ηχεια για να ανουγονται καμπανακια, ή αλλα καθρεφτακια για τους Ιθαγενεις κλπ ή να αναπαραστησει χωρο σπηλιας, δωματιου, ζουγκλας, τουαλεττας κλπ ?
 

Μηνύματα
14.054
Reaction score
11.749
Εχεις ακουσει πχ ψηφιακες κονσολες αξιας δεκαδων χιλιαδων euros πως παραμορφωνουν οταν υπεροδηγηθουν
Αυτό είναι λογικό και εξηγείται. Για αυτό κανένα ψηφιακό δεν πρέπει να υπεροδηγηθεί.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Ξερεις ποση πληροφορια πεταει το DSP πχ ενος Mini disk οχι επειδη την θεωρει αχρηστη αλλα αναγκαια για να μειωσει τον χωρο ?
είπαμε να πάμε μπροστά, όχι πίσω :p που το θυμήθηκες το Mini disk !!!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.043
Reaction score
59.996
Εχεις δικιο. Απο τοτε που Harman παρουσιασε το πρωτο DSP μεχρι σημερα σιγουρα τα πραγματα εγιναν πιο ευκολα αλλα οι τεχνικες δεν αλλαξαν. Απλα ενα DSP σου παρεχει γραφικο & παραμετρικο EQ, delays κλπ που παλιοτερα ηθελες πολυ πιο ακριβα TC Electronics, Sabine κλπ ομως ο ηχος ειναι ιδιος ? Οχι !

Εχεις ακουσει πχ ψηφιακες κονσολες αξιας δεκαδων χιλιαδων euros πως παραμορφωνουν οταν υπεροδηγηθουν, εχεις δει ποσα plugins εχουν βγαλει για να αποκτησουν ηχο που μοιαζει με αυτον των αναλογικων κονσολων ?

Ξερεις ποση πληροφορια πεταει το DSP πχ ενος Mini disk οχι επειδη την θεωρει αχρηστη αλλα αναγκαια για να μειωσει τον χωρο ?

Καλα τα DSP ή τα προγραμματα που τους κοτσαρεις ενα μικροφωνακι των 100 euros και υποτιθεται οτι ρυθμιζουν τα παντα, εγω ομως ξερω πως εδω και αρκετα χρονια υπηρχαν και υπαρχουν προγραμματα χιλιαδων euros των οποιων τα 2-3 μικροφωνα κοστιζαν πανω απο 2.000 euros και αλλα φορητα ετοιμα συστηματα των 7.000.000 Δρχ για ρυθμιση του ηχου.

Μην μου μπλεκεις λοιπον την Ιατρικη με τον ηχο και αν θελεις απαντησε μιας και ανεφερες για συναυλιες imersive.

Οπως αναφερα ακομα και προγραμματα μονταζ των 300 euros (Resolve κλπ) εχουν δυνατοτητες Immersive που μπορεις πχ να τοποθετεις τα ηχεια στον 3D χωρο κλπ αλλα αλλο αυτο και ειναι εντελως διαφορετικη κατασταση μια συναυλια.

Ποιος ο λογος εκτος και (οπως εχω ξαναπει) αν θελει κανεις να βαλει μερικα ηχεια για να ανουγονται καμπανακια, ή αλλα καθρεφτακια για τους Ιθαγενεις κλπ ή να αναπαραστησει χωρο σπηλιας, δωματιου, ζουγκλας, τουαλεττας κλπ ?
Ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν μπερδεύω Ιατρικά δεδομένα μ'εκείνα της Ακουστικής, κάνω μόνο παραλληλισμούς .
Σίγουρα πάντως δεν επικαλούμαι εσφαλμένες μεθόδους κατά τη διαχείριση ψηφιακών σημάτων - όπως λ.χ. η άφεση κορυφών σε επίπεδα ανώτερα του 0 dB ενδεχόμενο σε συνεχόμενα στάδια ψηφιακής επεξεργασίας - για να τις απέδιδα στα ψηφιακά σήματα ανεξαιρέτως.

Δεν πρόκειται να δημοσιεύσω περαιτέρω λινκ για ν'αποδείκνυα πως δεν είμαι ΄΄ελέφαντας΄΄ και ότι το μέλλον στις live μουσικές εκδηλώσεις δεν θα είναι όμοιο... του παρελθόντος.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Οι ψηφιακές κονσόλες στα live είναι μεγάλη δύναμη...
Ακόμα και στη μικρη επαρχιακή πόλη που ζω, ακομη και με ήχο που στήνεται από τοπικούς ηχολήπτες που δεν είναι και η κυρια δουλειά τους, παρατηρώ τα τελευταία χρόνια μια μεγάλη αύξηση στην ποιότητα του PA.
Με τα sub τους απαραίτητα και με ψηφιακές κονσόλες, ακούω στη συντριπτική πλειοψηφία ήχο πλούσιο, ελεγχόμενο, καθαρό.
Ε τώρα 2 κλαριντζήδες που επιμένουν σε ....dynacord, τι να κάνουμε :p :p

Screenshot_1.jpg
 


Μηνύματα
8.244
Reaction score
3.490
εγώ νομίζω οτι συμβαίνει το ανάποδο. δεν κάνουν καμιά προσπάθεια να μπουν στα στούντιο. κι όμως όλο και κάποιοι γνωστοί τα βάζουν.
Μάλλον δεν κατανόησες το σχόλιό μου

Δεν αναφέρθηκα στην προσπάθεια των εταιρειών να εξοπλίσουν τα studios με ηχεία .
 

Μηνύματα
1.916
Reaction score
2.147
Το άκουσα
Ραδιοφωνάκι με room modes.
Δεν ξέρω τι νόημα είχε το βιντεάκι.
Take 2 με βάση isoacoustics και πιο μακριά από τον τοίχο ( 27cm) χωρίς γρίλλιες

 

Attachments


Μηνύματα
508
Reaction score
1.767
Ας μου επιτραπεί να πω ότι δεν μπερδεύω Ιατρικά δεδομένα μ'εκείνα της Ακουστικής, κάνω μόνο παραλληλισμούς .
Σίγουρα πάντως δεν επικαλούμαι εσφαλμένες μεθόδους κατά τη διαχείριση ψηφιακών σημάτων - όπως λ.χ. η άφεση κορυφών σε επίπεδα ανώτερα του 0 dB ενδεχόμενο σε συνεχόμενα στάδια ψηφιακής επεξεργασίας - για να τις απέδιδα στα ψηφιακά σήματα ανεξαιρέτως.

Δεν πρόκειται να δημοσιεύσω περαιτέρω λινκ για ν'αποδείκνυα πως δεν είμαι ΄΄ελέφαντας΄΄ και ότι το μέλλον στις live μουσικές εκδηλώσεις δεν θα είναι όμοιο... του παρελθόντος.
Ας μου επιτραπει και μενα να πω οτι την υπεροδηγηση την ανεφερα σαν ενα παραδειγμα στα αλλα δεν αναφερθηκες ομως αλλα αν δεν εχει κανεις εμπειρια σε αυτα καταλαβαινω τον λογο.

Οσο για το μελλον σιγουρα ολα θα αλλαξουν αλλα το προς τα που μονο αν ειναι καποιος μεντιουμ μπορει να το ξερει.

Οι ψηφιακές κονσόλες στα live είναι μεγάλη δύναμη...
Ακόμα και στη μικρη επαρχιακή πόλη που ζω, ακομη και με ήχο που στήνεται από τοπικούς ηχολήπτες που δεν είναι και η κυρια δουλειά τους, παρατηρώ τα τελευταία χρόνια μια μεγάλη αύξηση στην ποιότητα του PA.
Με τα sub τους απαραίτητα και με ψηφιακές κονσόλες, ακούω στη συντριπτική πλειοψηφία ήχο πλούσιο, ελεγχόμενο, καθαρό.
Ε τώρα 2 κλαριντζήδες που επιμένουν σε ....dynacord, τι να κάνουμε :p :p
Δεν μιλησα για κονσολες για τα πανηγυρια αλλα για σοβαρες αναλογικες οπως Allen & Heath κλπ. Σιγουρα μια ψηφιακη της προκοπης αντικαθιστα μια αναλογικη και 2-3 racks μαζι αλλα στο θεμα ποιοτητας ειχα και εχω ερωτηματικα εχοντας δουλεψει και τις μεν και τις δε.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.313
Reaction score
18.379
Δεν μιλησα για κονσολες για τα πανηγυρια αλλα για σοβαρες αναλογικες οπως Allen & Heath κλπ. Σιγουρα μια ψηφιακη της προκοπης αντικαθιστα μια αναλογικη και 2-3 racks μαζι αλλα στο θεμα ποιοτητας ειχα και εχω ερωτηματικα εχοντας δουλεψει και τις μεν και τις δε.
ναι βρε, εννοείτε... για χαβαλέ την έβαλα την dynacord

η δυνατότητα σε κάποιες να είναι η κονσόλα στο stage και μέχρι τον ηχολήπτη να πάει μόνο ένα καλώδιο δικτύου μετράει... τόσα σήματα γλυτώνουν το περα-δώθε...
 

Μηνύματα
535
Reaction score
420
είναι γεγονός οτι η μέση ελεύθερη τεστοστερόνη πέφτει απο γενιά σε γενιά. ήταν δηλαδή ζήτημα χρόνου να πάρει σβάρνα και τους PAτζήδες... :p
 

Μηνύματα
19.118
Reaction score
23.086
Ας μου επιτραπει και μενα να πω οτι την υπεροδηγηση την ανεφερα σαν ενα παραδειγμα στα αλλα δεν αναφερθηκες ομως αλλα αν δεν εχει κανεις εμπειρια σε αυτα καταλαβαινω τον λογο.

Οσο για το μελλον σιγουρα ολα θα αλλαξουν αλλα το προς τα που μονο αν ειναι καποιος μεντιουμ μπορει να το ξερει.


Δεν μιλησα για κονσολες για τα πανηγυρια αλλα για σοβαρες αναλογικες οπως Allen & Heath κλπ. Σιγουρα μια ψηφιακη της προκοπης αντικαθιστα μια αναλογικη και 2-3 racks μαζι αλλα στο θεμα ποιοτητας ειχα και εχω ερωτηματικα εχοντας δουλεψει και τις μεν και τις δε.
Το θέμα των κονσολών είναι τεράστιο και αφορά και αυτό την ηχητική υπογραφή που θέλει να πετύχει ο ηχολήπτης καθώς αφορά κυρίως (όχι μόνο βέβαια) την προενίσχυση. Ανήκει και αυτό (και μάλιστα πιο κοντά απο όλα τα άλλα ζητήματα) στο debate των οικιακών audio enthusiasts μεταξύ του ηχητικού χαρακτήρα, μουσικότητας, ζεστού και αμεσότητας ήχου έναντι της ακρίβειας και "καθαρότητας". Στα live οι ψηφιακές κονσόλες έχουν κυριαρχήσει λόγω των ευκολιών τους και της ευελιξίας τους (βάρος, μέγεθος, πολλά κανάλια, ενσωματωμένη επεξεργασία, λιγότερα κυκλώματα, καλώδια, ευασιθησίας του σήματος σε εξωτερικούς παράγοντες στα live κλπ). Εάν πρόκειται για κάποιο live μπαρ ή μικρό club που τα 4-8 κανάλια είναι αρκετά ή ο μουσικός είναι και ο ηχολήπτης, έχει ακόμη χρήση και μάλιστα οικονομικά είναι πιο συμφέρουσα λύση καθώς στις φθηνές κονσόλες η αναλογική είναι και πιο φθηνή συκριτικά.

Στο στούντιο έχει κάποια λογική η χρήση της λόγω του ηχητικού αποτελέσματος που θέλει να επιτυχει ο ηχολήπτης. Ο προενισχυτής τους είναι κρίσιμο σημείο καθώς αποτελεί το πρώτο στάδιο επεξεργασίας του ηχου προσθέτοντας αρμονικές που κάνουν τον ήχο πιο ζεστό, φυσικό, πιο πλουσιο και γεμάτο. Επίσης προσθέτουν και βάθος αλλά και δημιουργεί την γνωστή (και πολύ σημαντική) στο επαγγελματικό audio της "κόλλας" μεταξύ των οργάνων στη μίξη λόγω των αναλογικών συμπιεστών, κυκλωμάτων, της επιδιωκόμενης και είδους παραμόρφωσης που επιζητούν αλλά ακόμη και το αναλογικό EQ θεωρείται πιο γλυκό και λιγότερο επιθετικό όταν κληθεί να είναι μάλιστα μεγάλο. Και το dsp (με τους αλγοριθμους τους), τα plugins αλλά και οι class D ενισχυτές ακόμη εκ σχεδίασης - οι οποιοι έχουν στάδια που μπορούν να προστεθούν δεύτερες αρμονικές ακόμη και soft clipping (όπως ανέφερα εδώ ή στο άλλο νήμα του East, δεν θυμάμαι) - μπορούν να προσομοιώσουν μια τέτοια συμπεριφορά - άλλοτε πιο επιτυχημένα άλλοτε πολυ λιγότερο - αλλά δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα καθώς δεν μπορούν να αντιγράψουν πλήρως τον μη γραμμικό χαρακτήρα (ακόμη και με μεγάλη επεξεργασία και απαιτούσα δύναμη αλλά και μαθηματικών περιορισμών κατά την ανάπτυξη των αλγοριθμων τους) των κυκλωμάτων , μετασχημαστών, αναλογικού σήματος , συμπιεστών κλπ.

Λόγω όλων των παραπάνω βασικών θεμάτων (και κυρίως της προενίσχυσης που είναι το κυριότερο για την διατήρηση του αναλογικού χαρακτήρα) αλλά και πολύ περισσότερων ζτητμάτων που δεν μπορώ τώρα να γράφω ... η καλύτερη λύση και την οποία ακολουθούν τα περισσότερα υψηλών προδιαγραφών επαγγελματικά στουντιο είναι η υβριδική κονσόλα όπου το ευαίσθητο σήμα των μικροφώνων εισάγεται στην κονσόλα περνώντας απο έναν υψηλής ποιότητας αναλογικό προενισχυτή και κάποιες φορές και απο αναλογιικό EQ ώστε να διατηρηθεί ο αναλογικός ήχος και μετά γίνεται η ψηφιακή μετατροπή για τον έλεγχο όλων των υπολοίπων ευκολίας λειτουργιών (αποθηκευση ρυθμίσεων και ανάκληση τους, αυτοματοποίηση των faders, επεξεργασία, εφέ κλπ).
 
Last edited:


Μηνύματα
535
Reaction score
420
Το θέμα των κονσολών είναι τεράστιο και αφορά και αυτό την ηχητική υπογραφή που θέλει να πετύχει ο ηχολήπτης καθώς αφορά κυρίως (όχι μόνο βέβαια) την προενίσχυση. Ανήκει και αυτό (και μάλιστα πιο κοντά απο όλα τα άλλα ζητήματα) στο debate των οικιακών audio enthusiasts μεταξύ του ηχητικού χαρακτήρα, μουσικότητας, ζεστού και αμεσότητας ήχου έναντι της ακρίβειας και "καθαρότητας". Στα live οι ψηφιακές κονσόλες έχουν κυριαρχήσει λόγω των ευκολιών τους και της ευελιξίας τους (βάρος, μέγεθος, πολλά κανάλια, ενσωματωμένη επεξεργασία, λιγότερα κυκλώματα, καλώδια, ευασιθησίας του σήματος σε εξωτερικούς παράγοντες στα live κλπ). Εάν πρόκειται για κάποιο live μπαρ ή μικρό club που τα 4-8 κανάλια είναι αρκετά ή ο μουσικός είναι και ο ηχολήπτης, έχει ακόμη χρήση και μάλιστα οικονομικά είναι πιο συμφέρουσα λύση καθώς στις φθηνές κονσόλες η αναλογική είναι και πιο φθηνή συκριτικά.

Στο στούντιο έχει κάποια λογική η χρήση της λόγω του ηχητικού αποτελέσματος που θέλει να επιτυχει ο ηχολήπτης. Ο προενισχυτής τους είναι κρίσιμο σημείο καθώς αποτελεί το πρώτο στάδιο επεξεργασίας του ηχου προσθέτοντας αρμονικές που κάνουν τον ήχο πιο ζεστό, φυσικό, πιο πλουσιο και γεμάτο. Επίσης προσθέτουν και βάθος αλλά και δημιουργεί την γνωστή (και πολύ σημαντική) στο επαγγελματικό audio της "κόλλας" μεταξύ των οργάνων στη μίξη λόγω των αναλογικών συμπιεστών, κυκλωμάτων, της επιδιωκόμενης και είδους παραμόρφωσης που επιζητούν αλλά ακόμη και το αναλογικό EQ θεωρείται πιο γλυκό και λιγότερο επιθετικό όταν κληθεί να είναι μάλιστα μεγάλο. Και το dsp (με τους αλγοριθμους τους), τα plugins αλλά και οι class D ενισχυτές ακόμη εκ σχεδίασης - οι οποιοι έχουν στάδια που μπορούν να προστεθούν δεύτερες αρμονικές ακόμη και soft clipping (όπως ανέφερα εδώ ή στο άλλο νήμα του East, δεν θυμάμαι) - μπορούν να προσομοιώσουν μια τέτοια συμπεριφορά - άλλοτε πιο επιτυχημένα άλλοτε πολυ λιγότερο - αλλά δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα καθώς δεν μπορούν να αντιγράψουν πλήρως τον μη γραμμικό χαρακτήρα (ακόμη και με μεγάλη επεξεργασία και απαιτούσα δύναμη αλλά και μαθηματικών περιορισμών κατά την ανάπτυξη των αλγοριθμων τους) των κυκλωμάτων , μετασχημαστών, αναλογικού σήματος , συμπιεστών κλπ.

Λόγω όλων των παραπάνω βασικών θεμάτων (και κυρίως της προενίσχυσης που είναι το κυριότερο για την διατήρηση του αναλογικού χαρακτήρα) αλλά και πολύ περισσότερων ζτητμάτων που δεν μπορώ τώρα να γράφω ... η καλύτερη λύση και την οποία ακολουθούν τα περισσότερα υψηλών προδιαγραφών επαγγελματικά στουντιο είναι η υβριδική κονσόλα όπου το ευαίσθητο σήμα των μικροφώνων εισάγεται στην κονσόλα περνώντας απο έναν υψηλής ποιότητας αναλογικό προενισχυτή και κάποιες φορές και απο αναλογιικό EQ ώστε να διατηρηθεί ο αναλογικός ήχος και μετά γίνεται η ψηφιακή μετατροπή για τον έλεγχο όλων των υπολοίπων ευκολίας λειτουργιών (αποθηκευση ρυθμίσεων και ανάκληση τους, αυτοματοποίηση των faders, επεξεργασία, εφέ κλπ).
έτσι ακριβώς. όσο το πράγμα άλλαζε και πήγαινε προς το digital τόσο πιο πολλά καλά αναλογικά preamp και eq άρχισαν να χρησιμοποιούνται. και λάμπα φουλ.

επίσης, το preamp δεν είναι απλά ένα μηχανάκι που ανεβοκατεβάζει τον ήχο, σαν digital volume control. όσο δυναμώνεις το gain αλλάζει και ο ήχος. δεν είναι ο ίδιος ήχος απλά πιο δυνατά. και δεν εννοώ όταν αρχίζει να κλιπάρει αλλά πριν απ' αυτό.
 

Μηνύματα
442
Reaction score
746
Το θέμα των κονσολών είναι τεράστιο και αφορά και αυτό την ηχητική υπογραφή που θέλει να πετύχει ο ηχολήπτης καθώς αφορά κυρίως (όχι μόνο βέβαια) την προενίσχυση. Ανήκει και αυτό (και μάλιστα πιο κοντά απο όλα τα άλλα ζητήματα) στο debate των οικιακών audio enthusiasts μεταξύ του ηχητικού χαρακτήρα, μουσικότητας, ζεστού και αμεσότητας ήχου έναντι της ακρίβειας και "καθαρότητας". Στα live οι ψηφιακές κονσόλες έχουν κυριαρχήσει λόγω των ευκολιών τους και της ευελιξίας τους (βάρος, μέγεθος, πολλά κανάλια, ενσωματωμένη επεξεργασία, λιγότερα κυκλώματα, καλώδια, ευασιθησίας του σήματος σε εξωτερικούς παράγοντες στα live κλπ). Εάν πρόκειται για κάποιο live μπαρ ή μικρό club που τα 4-8 κανάλια είναι αρκετά ή ο μουσικός είναι και ο ηχολήπτης, έχει ακόμη χρήση και μάλιστα οικονομικά είναι πιο συμφέρουσα λύση καθώς στις φθηνές κονσόλες η αναλογική είναι και πιο φθηνή συκριτικά.

Στο στούντιο έχει κάποια λογική η χρήση της λόγω του ηχητικού αποτελέσματος που θέλει να επιτυχει ο ηχολήπτης. Ο προενισχυτής τους είναι κρίσιμο σημείο καθώς αποτελεί το πρώτο στάδιο επεξεργασίας του ηχου προσθέτοντας αρμονικές που κάνουν τον ήχο πιο ζεστό, φυσικό, πιο πλουσιο και γεμάτο. Επίσης προσθέτουν και βάθος αλλά και δημιουργεί την γνωστή (και πολύ σημαντική) στο επαγγελματικό audio της "κόλλας" μεταξύ των οργάνων στη μίξη λόγω των αναλογικών συμπιεστών, κυκλωμάτων, της επιδιωκόμενης και είδους παραμόρφωσης που επιζητούν αλλά ακόμη και το αναλογικό EQ θεωρείται πιο γλυκό και λιγότερο επιθετικό όταν κληθεί να είναι μάλιστα μεγάλο. Και το dsp (με τους αλγοριθμους τους), τα plugins αλλά και οι class D ενισχυτές ακόμη εκ σχεδίασης - οι οποιοι έχουν στάδια που μπορούν να προστεθούν δεύτερες αρμονικές ακόμη και soft clipping (όπως ανέφερα εδώ ή στο άλλο νήμα του East, δεν θυμάμαι) - μπορούν να προσομοιώσουν μια τέτοια συμπεριφορά - άλλοτε πιο επιτυχημένα άλλοτε πολυ λιγότερο - αλλά δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα καθώς δεν μπορούν να αντιγράψουν πλήρως τον μη γραμμικό χαρακτήρα (ακόμη και με μεγάλη επεξεργασία και απαιτούσα δύναμη αλλά και μαθηματικών περιορισμών κατά την ανάπτυξη των αλγοριθμων τους) των κυκλωμάτων , μετασχημαστών, αναλογικού σήματος , συμπιεστών κλπ.

Λόγω όλων των παραπάνω βασικών θεμάτων (και κυρίως της προενίσχυσης που είναι το κυριότερο για την διατήρηση του αναλογικού χαρακτήρα) αλλά και πολύ περισσότερων ζτητμάτων που δεν μπορώ τώρα να γράφω ... η καλύτερη λύση και την οποία ακολουθούν τα περισσότερα υψηλών προδιαγραφών επαγγελματικά στουντιο είναι η υβριδική κονσόλα όπου το ευαίσθητο σήμα των μικροφώνων εισάγεται στην κονσόλα περνώντας απο έναν υψηλής ποιότητας αναλογικό προενισχυτή και κάποιες φορές και απο αναλογιικό EQ ώστε να διατηρηθεί ο αναλογικός ήχος και μετά γίνεται η ψηφιακή μετατροπή για τον έλεγχο όλων των υπολοίπων ευκολίας λειτουργιών (αποθηκευση ρυθμίσεων και ανάκληση τους, αυτοματοποίηση των faders, επεξεργασία, εφέ κλπ).
Είχα στο οικιακό σετάπ για χρόνια μια Allen&Heath αναλογική η οποία οδηγούσε για χρόνια τα ενεργά ηχεία που είχα τότε.

Όλα ήταν συνδεδεμένα εκεί. Πικάπ, CD, PC, μικρόφωνα, ακουστικά . . .τα πάντα.

Τι ωραία!!! Μεγάλα faders, λαμπάκια, EQ, καλώδια παντού...μιλάμε για νιρβάνα.

Μετά παντρέυτηκα
 

Μηνύματα
535
Reaction score
420
τι σας έπιασε ξαφνικά όλους με την Allen&Heath? δεν παρακολουθώ χρόνια τώρα και τα πράγματα έχουν αλλάξει αλλά στις μέρες μου δεν θα την έφερνε κανείς ως παράδειγμα. δηλαδή ήταν καλές και πολύ τίμιες για τα λεφτά τους αλλά όχι και σημείο αναφοράς.
 

Μηνύματα
8.244
Reaction score
3.490
Είχα στο οικιακό σετάπ για χρόνια μια Allen&Heath αναλογική η οποία οδηγούσε για χρόνια τα ενεργά ηχεία που είχα τότε.

Όλα ήταν συνδεδεμένα εκεί. Πικάπ, CD, PC, μικρόφωνα, ακουστικά . . .τα πάντα.

Τι ωραία!!! Μεγάλα faders, λαμπάκια, EQ, καλώδια παντού...μιλάμε για νιρβάνα.

Μετά παντρέυτηκα
και εμείς παντρευτήκαμε

δεν την έσκισες εσύ τη γάτα ;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.847
Μηνύματα
3.030.498
Members
38.507
Νεότερο μέλος
Παναγιώτης2009_
Top