Ποιό είναι το συχνοτικό "όριο"?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Έχω επίσης την εντύπωση πως τα μπάσσα δε τα ακούμε μόνο με τα αυτιά μας, δια της φυσιολογικής οδού του έξω ακουστικού πόρου.... Τα αντιλαμβανόμαστε, φτάνουν στο αισθητήριο όργανο, με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, μέσα από το στόμα-μύτη μας (ρινοφάρυγγα κυρίως αλλά και στοματοφάρυγγα - λάρυγγα - πνεύμονες) αλλά και από τον κροταφικό λοβό, από το κρανίο συνολικά, κατευθείαν στο έσω ους. Τα νιώθουμε με όλο το σώμα μας και αυτό αποτελεί (πιστεύω) τμήμα της αντίληψής τους.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Αυτό είναι γνωστό. Π.χ. το βαθύτατο μπάσσο το αντιλαμβανόμαστε με το συκώτι, επειδή είναι βαρύ (το συκώτι).
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.924
Reaction score
2.617
Έχω επίσης την εντύπωση πως τα μπάσσα δε τα ακούμε μόνο με τα αυτιά μας, δια της φυσιολογικής οδού του έξω ακουστικού πόρου.... Τα αντιλαμβανόμαστε, φτάνουν στο αισθητήριο όργανο, με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, μέσα από το στόμα-μύτη μας (ρινοφάρυγγα κυρίως αλλά και στοματοφάρυγγα - λάρυγγα - πνεύμονες) αλλά και από τον κροταφικό λοβό, από το κρανίο συνολικά, κατευθείαν στο έσω ους. Τα νιώθουμε με όλο το σώμα μας και αυτό αποτελεί (πιστεύω) τμήμα της αντίληψής τους.
Το βρίσκω πολύ λογικό. Φυσιολογικά, ακουστική πίεση τέτοιου μεγέθους, μπορούμε να αισθανθούμε σε όλες τις κοιλότητες του σώματος στις οποίες συσσωρεύεται αέρας, (τις είπες δεν έχει άλλες), όπου τέλος πάντων γίνεται εκούσια ή ακούσια εξίσωση με την εξωτερική πίεση του περιβάλλοντος...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Φυσιολογικά, ακουστική πίεση τέτοιου μεγέθους, μπορούμε να αισθανθούμε σε όλες τις κοιλότητες του σώματος στις οποίες συσσωρεύεται αέρας, (τις είπες δεν έχει άλλες), όπου τέλος πάντων γίνεται εκούσια ή ακούσια εξίσωση με την εξωτερική πίεση του περιβάλλοντος...
Τι είπε ρε το άτομο... :pc:





(συμφωνώ πάντως... :respect: )
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Στο θέμα της αντίληψης των χαμηλών συχνοτήτων και του πιθανού διαχωρισμού τους από τις χαμηλομεσαίες, θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σας.

Στο θέμα της κατευθυντικότητας, υποψιάζομαι πως η μεγάλη αλήθεια είναι πως κατευθυντικότητα υπάρχει από τους 20 κύκλους, αλλά σε ανοιχτό χώρο. Στο χώρο ακρόασης, είναι δυστυχώς αλήθεια πως μπάσσο δε βγάζει το ηχείο μας, αλλά ο ίδιος ο χώρος, όπως προείπα, (το μεγάφωνο-ηχείο απλά ξεκινάει την ενεργειακή φόρτιση του χώρου, ο οποίος στη συνέχεια χώρος είτε ακυρώνει αυτή την ενέργεια, είτε τη διοχετεύει αλλού, είτε την απορροφά, είτε την στραπατσάρει με χίλιους δυό τρόπους... και τελικά αυτόν ακούμε και τίποτε άλλο) οπότε και τα αποτελέσματα θα έχουν τις αποκλίσεις τους, αλλά και πάλι θα ήθελα πολύ να ακούσω την άποψή σας ή και τις εμπειρίες σας.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Παρακολουθω με μεγαλο ενδιαφερον την συζητηση. Δεν θα σχολιασω το παραμικρο γιατι θα μπλεξει χειροτερα το θεμα.

Απλα θα πω οτι πολλα απο οσα εχουν γραφει εδω, μπορουν πολυ ευκολα να μελετηθουν με καποιο εξοπλισμο αρκετα προσιτο σε σχεση με τα χρηματα που εχει δαπανησει ο καθενας πχ για αξεσουαρ.
Με μια γεννητρια Audio συναρτησεων (Ημιτονο, τετραγωνο κλπ) με στοιχειωδη ενδειξη συχνοτητας, συνδεδεμενη στο συστημα του, μπορει κανεις να εχει τις απαντησεις στα περισσοτερα απο τα παραπανω ερωτηματα.

Ενα αλλο πραγματικα χρησιμο εργαλειο για αυτο το επιπεδο αναζητησης οσον αφορα την συμπεριφορα διαφορων μεγαφωνων, σε διαφορες καμπινες, και με διαφορα Κροσοβερ παθητικα ή Ενεργα, μπορει να ειναι ενα καλο προγραμμα υπολογισμου Ηχειων και Κροσοβερ, με Real time απεικονιση διαφορων παραμετρων λειτουργιας (για παραδειγμα αναφερω το "LspCad" by Ingemar Johansson ή το "SoundEasy" by Bodgio Sftwr).

Πιστευω οτι με την βοηθεια των δυο παραπανω εργαλειων (γεννητρια και Sftwr) θα διαλευκανθουν πολλα απο τα σκοτεινα σημεια που εχουν τεθει σε αυτο το θεμα (και οχι μονο), και κυριως θα παψουν να διατυπωνονται θεωριες και υποθεσεις (πχ ποση διαδρομη εχει το συγκεκριμενο μεγαφωνο, στην συγκεκριμενη καμπινα, μεσα απο το συγκεκριμενο φιλτρο, και ποιοι παραγοντες επιρρεαζουν το ταδε χαρακτηριστικο και προς ποια κατευθυνση).

Συγγνωμη, αλλα αυτο που βλεπω να γινεται εδω δεν απεχει πολυ απο την γεωργια με αροτρο και βοδι, που εν τελει εχει και αρκετο κοστος στο χρονο του καθενος. Πιο λιγο κοστιζουν αυτα που προτεινω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Μιχάλη δεν είναι καθόλου κακό να μπλέξει περισσότερο το θέμα! Ίσως αυτό είναι και το ζητούμενο ξέρεις... Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο, όπως και κάθε εμπειρία.....

Μια γεννήτρια παλμών δεν είναι καν απαραίτητη, μπορεί ο καθένας να συνδέσει το PC του με ψηφιακή έξοδο με το DAC του και να παίξει ότι θέλει....

Παρόλα αυτά προτιμώ για τις μετρήσεις του συστήματός μου να καίω CD με τους απαραίτητους τόνους, ώστε να συμμετέχει κάθε μηχάνημα του συστήματος στις μετρήσεις, σα να παίζει μουσική.

Ταυτόχρονα, όποιος προμηθευτεί ένα μετρητικό μικρόφωνο (εγώ έχω το behringer των μόλις 50 ευρώ περίπου) συνδεδεμένο σε κάποιο ADC (προσωπικά στο QED) έχει τη δυνατότητα να πάρει ψηφιακή έξοδο των μετρήσεων των τόνων, οπότε και πάλι PC, στην ψηφιακή είσοδο αυτή τη φορά, και software άφθονo στο δίκτυο..... Φυσικά ένας σύγχρονος ψηφιακός ισοσταθμιστής χώρου με ενσωματωμένους αναλυτές, δίνει μπόλικα στοιχεία που θα χορτάσουν τον "πρωτόβγαλτο" για μεγάλο χρονικό διάστημα....

Δεν θα διαφωνήσω με την κριτική σου σε αυτό που βλέπεις να γίνεται εδώ, απλά θα ήθελα να μου επιτρέψεις να προσθέσω πως στα ελληνικά δεδομένα του μέσου χαιφιντελά (δε με βγάζω απ'έξω -προς αποφυγή παρεξήγησης), το Hi-END θα εξελιχθεί από χόμο χάμπιλις ή το πολύ χόμο ερέκτους σε χόμο νεαντερτάλενσις αν αρχίσουμε όλοι τη γεωργία με άροτρο και βόδι..... και απ'όσο βλέπεις χρόνος υπάρχει μπόλικος και σπαταλάται συνήθως τζάμπα κι άδικα!
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Όλη αυτή η φασαρία για να δείτε αν χρειάζεστε ένα σαμπ ή δύο? Στη θέση σας θα έπαιρνα δύο για σιγουριά.
 


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Γιατί ρε? Μου σφύριξαν για ένα με 339 ευρώ. Φτηνιάρικο βέβαια, αλλά θα κλείνει στόματα :happy_9:
 


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Αλλάζουμε κουβέντα ε????? Όχι, δεν έχω να το τελειώσω. Πρώτα πρέπει να το φτάσω στη μέση και μετά να το τελειώσω :happy_5: Αλλά είπα να περιμένω τον νέο σέρβερ :cool_3:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.924
Reaction score
2.617
Ωραία! :cool_4:

Να δούμε τώρα μήπως, πως θα συμπεριφερθούμε στην πηγή των χαμηλών? Κοινώς, τα μπασοκούτια εκτός από στοργή και προδέρμ τι άλλο θέλουν?
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Μιχάλη δεν είναι καθόλου κακό να μπλέξει περισσότερο το θέμα! Ίσως αυτό είναι και το ζητούμενο ξέρεις... Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο, όπως και κάθε εμπειρία.....

Μια γεννήτρια παλμών δεν είναι καν απαραίτητη, μπορεί ο καθένας να συνδέσει το PC του με ψηφιακή έξοδο με το DAC του και να παίξει ότι θέλει....

Πολυ σωστα και ακομα καλυτερα.
Βεβαια μια γεννητρια Συναρτησεων ειναι πιο dedicated οργανο και σημερα οι απλες ειναι αρκετα φτηνες.

Παρόλα αυτά προτιμώ για τις μετρήσεις του συστήματός μου να καίω CD με τους απαραίτητους τόνους, ώστε να συμμετέχει κάθε μηχάνημα του συστήματος στις μετρήσεις, σα να παίζει μουσική.

Ταυτόχρονα, όποιος προμηθευτεί ένα μετρητικό μικρόφωνο (εγώ έχω το behringer των μόλις 50 ευρώ περίπου)

Εγω εχω το Mighty Mike με Calibration Chart, αλλα απο ενα σημειο και περα αυτα ειναι για παιχνιδι και οχι για ερευνητικη δουλεια.


συνδεδεμένο σε κάποιο ADC (προσωπικά στο QED)

QED ??

έχει τη δυνατότητα να πάρει ψηφιακή έξοδο των μετρήσεων των τόνων, οπότε και πάλι PC, στην ψηφιακή είσοδο αυτή τη φορά, και software άφθονo στο δίκτυο..... Φυσικά ένας σύγχρονος ψηφιακός ισοσταθμιστής χώρου με ενσωματωμένους αναλυτές, δίνει μπόλικα στοιχεία που θα χορτάσουν τον "πρωτόβγαλτο" για μεγάλο χρονικό διάστημα....

Για αλλο ειδος προγραμματος μιλαω. Δες εδω
http://www.ijdata.com



Δεν θα διαφωνήσω με την κριτική σου σε αυτό που βλέπεις να γίνεται εδώ, απλά θα ήθελα να μου επιτρέψεις να προσθέσω πως στα ελληνικά δεδομένα του μέσου χαιφιντελά (δε με βγάζω απ'έξω -προς αποφυγή παρεξήγησης), το Hi-END θα εξελιχθεί από χόμο χάμπιλις ή το πολύ χόμο ερέκτους σε χόμο νεαντερτάλενσις αν αρχίσουμε όλοι τη γεωργία με άροτρο και βόδι..... και απ'όσο βλέπεις χρόνος υπάρχει μπόλικος και σπαταλάται συνήθως τζάμπα κι άδικα!
Σε ευχαριστω που δεν παρεξηγησες τον χαρακτηρισμο περι πρωτογονης προσεγγισης. Προσωπικα δεν θεωρω τον εαυτο μου οσο ψαγμενο θα επρεπε. Απλα εχω καπως διαφορετικη μεθοδο ψαξιματος, και αυτο προσπαθησα να πω, ισως καπως αγαρμπα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Μιχάλη πιο "άγαρμπα" από μένα αποκλείεται να πεις τίποτα.... Φυσικά, μετά από τόσο καιρό στο πληκτρολόγιο σίγουρα έμαθα να μη παρεξηγώ και ελπίζω να μη παρεξηγούμαι.... η ελπίδα πεθαίνει τελευταία πάντα.

Το Q στο 0,5 με φαίνεται καλύτερο, αρ του ντί του, αλλά γιατί το μπλέκεις όταν προς το παρόν απλά προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε ποιές συχνότητες ανήκουν στα "μπάσσα"?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Εκτός κι αν είναι (λες??) καθολικά παραδεκτό από όλους σας πως τα κοινώς ονομαζόμενα "μπάσσα" ή χαμηλά ή όπως αλλιώς θέλετε πέστε το, σταματούν στους 65 κύκλους περίπου... από κει και πάνω (συμφωνούμε?) οριοθετούμε τα "χαμηλομεσαία" με τους διαφορετικούς χαρακτήρες που αντιλαμβανόμαστε....


Οτι από κει και κάτω (<65Hz) λόγω διαστάσεων των τυπικών χώρων ακρόασης δεν είναι εφικτή η κατευθυντικότητα, ο χώρος παίζει τον κυρίαρχο ρόλο και η μόνη ουσιαστική λύση είναι να "τιουναριστεί" ο χώρος στο ηχείο, να καταφέρουμε να συμπεριφέρεται δηλαδή ο χώρος σαν "καμπίνα" όπου το "μεγάφωνο" είναι το ηχείο μας.

Οτι από κει και πάνω (>65Hz) σε ένα τυπικό χώρο το ηχείο καταφέρνει να δίνει κατεύθυνση, "τονικότητα", "χροιά" μεσαίου ή όπως αλλιώς θέλετε πέστε το....

Μα καλά, είναι δυνατό να μην υπάρχει κανένας που να διαφωνεί????
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
Σε αυτό το σημείο είναι άκρως σχετική μια ιδέα που έχω για τους κατασκευαστές ηχείων.

Ξέρω ότι πολλά ηχεία λένε στο μάνιουάλ τους ότι καλύπτουν χώρους από 15 έως 40τμ, αλλά μήπως αυτή η προσέγγιση δεν είναι αρκετή?

Αφού κανένα ηχείο δεν τοποθετείται σε ανηχοϊκούς θαλάμους από τον καταναλωτή - χαιεντά, γιατί τα περισσότερα είναι φτιαγμένα να παίζουν σωστά σε τέτοιους (μόνο) χώρους?

Αν ένα ηχείο "τιουνατιστεί" από τον κατασκευαστή να παίζει σε ένα δωμάτιο 4*5 μ. (τυπικής επίπλωσης χώρου ακρόασης) με φλατ απόκριση (με συγκεκριμένες αποστάσεις από τοίχους) τότε είναι βέβαιο πως σε ανηχοϊκό θάλαμο θα μετράει της ανωμαλίας....

Δε θα ήταν καλή ιδέα κάθε κατασκευαστής να δίνει μαζί με το ηχείο του ακριβείς διαστάσεις χώρου ακρόασης και τοποθέτησης ώστε να πάρει ο καταναλωτής το μέγιστο δυνατό του ηχείου? Ή να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να πάρει ηχείο κατασκευασμένο ΑΚΡΙΒΩΣ για τις διαστάσεις του δικού του χώρου ακρόασης?

Δε θα ήταν καλό να υπάρχουν διαφορετικά κρος ή και μόνο σωλήνες του μπας ριφλέξ για διαφορετικές διαστάσεις (με ακρίβεια) χώρων ακρόασης?

Άλλα υλικά για 3*4μ δωμάτιο, άλλα για 3*5, άλλα για 5*6 κλπ κλπ κλπ....

Εκεί που έχει φτάσει η τεχνολογία γιατί δε βάζουν οι κατασκευαστές ηχείων και το χώρο του ακροατή στις ΒΑΣΙΚΕΣ παραμέτρους του προϊόντος τους?

Και ως τώρα μιλάω για τα μπάσσα και μόνο, σωστά?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.924
Reaction score
2.617
Εκεί που έχει φτάσει η τεχνολογία γιατί δε βάζουν οι κατασκευαστές ηχείων και το χώρο του ακροατή στις ΒΑΣΙΚΕΣ παραμέτρους του προϊόντος τους?
Καλή ιδέα για τον καταναλωτή, κακή για τον κατασκευατή. Πολύ απλά γιατί κάτι τέτοιο θα περιόριζε το target group των υποψηφίων πελατών τους. Οπότε είτε ακολουθούμε την λύση των μετρήσεων σε ανηχοϊκό, είτε δίνουμε κάποιου είδους ακουστικό χαρακτήρα στο προϊόν και μετά το χάος...

Έτσι ο κλήρος πέφτει στον καταναλωτή για να βγάλει το φίδι από την τρύπα. :smoking:
 


Staff online

  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.088
Μηνύματα
2.961.669
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top