Που ακούμε? - Βελτίωση χώρων ακρόασης...

Μηνύματα
23
Reaction score
1
RDoherty said:
Δεν είναι κατ' ανάγκην άσχημο αυτό. Θα μπορούσε π.χ. κάποιος να διαλέξει τις διαστάσεις του σώματος καλοριφέρ έτσι ώστε να πνίγει έναν προβληματικό ιδιοσυντονισμό του δωματίου. Αυτό συχνοτικά είναι εφικτό?
όλα γίνονται αλλά έχει ποιο εύκολους τρόπους......μάλλον είναι ποιο εύκολο με έναν κυλινδρικό Helmholtz και ποιο αποδοτικό.......η σχάρα (τύπου καλοριφέρ) είναι Helmholtz αλλά βολεύει περισσότερο για επενδύσεις τοίχων κλπ
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.379
Reaction score
1.436
Εξαιρετικα τα οσα γραφονται, και επειδη ερχεται η ωρα (ειναι θεμα 10-15 ημερων), της αλλαγης χωρου στο συστημα, αν θα μπορουσε να γινει, σαν μια πρωτη πρακτικη εφαρμογη, θα σας ημουν ευγνωμων.

Ο χωρος ειναι περιπου οπως περιεγραψε ο Ear, δηλαδη σχεδον αδειος και πατωμα ξυλου, (σανιδες) πανω σε στραντζες.

Θα ανεβασω φωτογραφιες, απο την αρχη και θα ηθελα να παρουσιαστει η ολη προοδος, απο δω.

Ο χωρος θα ειναι κυριως για 2καναλη ακροαση.

Αντωνης Σοφιανοπουλος
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Ερώτηση για τον acoustic.gr: πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι ηχητικοαπορροφητικά μία μεγάλη π.χ. πήλινη γλάστρα με φυτό εσωτερικού χώρου? Αν ναι, τότε ο όγκος και το σχήμα της γλάστρας και η ποσότητα και πυκνότητα του χώματος ποιά πρέπει να είναι? Με το φυτό δεν ασχολούμαι, γιατί φαντάζομαι ότι δεν προσφέρει πολλά. Αναφέρομαι σε γλάστρες διότι είναι λύσεις με υψηλό WAF και συνήθως τοποθετούνται σε γωνίες, όπου εγκαταβιούν αντανακλάσεις και στάσιμα.
 

Μηνύματα
23
Reaction score
1
Re: Που ακούμε? - Βελτίωση χώρων ακρόασης...

RDoherty said:
Ερώτηση για τον acoustic.gr: πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι ηχητικοαπορροφητικά μία μεγάλη π.χ. πήλινη γλάστρα με φυτό εσωτερικού χώρου?  Αν ναι, τότε ο όγκος και το σχήμα της γλάστρας και η ποσότητα και πυκνότητα του χώματος ποιά πρέπει να είναι?  Με το φυτό δεν ασχολούμαι, γιατί φαντάζομαι ότι δεν προσφέρει πολλά.  Αναφέρομαι σε γλάστρες διότι είναι λύσεις με υψηλό WAF και συνήθως τοποθετούνται σε γωνίες, όπου εγκαταβιούν αντανακλάσεις και στάσιμα.
Δέν Ξέρω πραγματικά τι προσφέρει ή αφαιρεί μια μεγάλη γλάστρα ....αλλά ας κάνουμε μία αναλυτική προσέγγιση....
έστω μία γλάστρα σε μορφή κυλίνδρου ύψους 50cm και διαμέτρου 50cm με ένα φυτό κώνο με βάση διαμέτρου 30cm και υψος 150 cm.....έχει περίγραμμα....κάνω υπολογισμούς..........

αυτό έχει στην καλύτερη (με....απορρόφηση χώματος 100%, φυτού 50%, γλάστρας 10%, νούμερα που είναι εξαιρετικά αισιόδοξα) μόλις 0.37sabines δηλαδή όλη η γλάστρα και το φυτό 1,5m σύνολο 2 m έχει όσο ένα μαξιλάρι 50Χ50Χ10cm .........και λιγότερο
 

Μηνύματα
5.771
Reaction score
0
Ερώτηση για τον acoustic.gr: πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι ηχητικοαπορροφητικά μία μεγάλη π.χ. πήλινη γλάστρα με φυτό εσωτερικού χώρου? Αν ναι, τότε ο όγκος και το σχήμα της γλάστρας και η ποσότητα και πυκνότητα του χώματος ποιά πρέπει να είναι? Με το φυτό δεν ασχολούμαι, γιατί φαντάζομαι ότι δεν προσφέρει πολλά. Αναφέρομαι σε γλάστρες διότι είναι λύσεις με υψηλό WAF και συνήθως τοποθετούνται σε γωνίες, όπου εγκαταβιούν αντανακλάσεις και στάσιμα.
Ετσι και σου πει ok ο acoustic.gr θα βαλεις 2 γλαστρες με πορτοκαλιες (μεγαλες) απεναντι απο τα ηχεια σου ,
θα κρεμασεις μια αιωρα μεταξυ τους ,θα ξαπλωσεις επανω και θα βαλεις το πικαπ να παιζει Θεμη Ανδρεαδη.
Hi End καταστασεις!!
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Andrew said:
[Ετσι και σου πει ok ο acoustic.gr θα βαλεις 2 γλαστρες με πορτοκαλιες (μεγαλες) απεναντι απο τα ηχεια σου ,
θα κρεμασεις μια αιωρα μεταξυ τους ,θα ξαπλωσεις επανω και θα βαλεις το πικαπ να παιζει Θεμη Ανδρεαδη.
Hi End καταστασεις!!

Κάτω τα χέρια από τον Θέμη! :p :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.918
Reaction score
2.579
Έχει πράγματι πλάκα, μέσα από την... πλάκα να μαθαίνουμε τι γίνεται σε ένα τυπικό σπίτι από άποψη ακουστικής...

- Επειδή στο θέμα μέχρι στιγμής όλα τα σφάζουμε και όλα τα μαχαιρώνουμε θέλω να μείνω σε κάτι που έγραψε ο Παναγιώτης στην αρχή:
acoustic.gr said:
H ιδιαιτερότητα μου, σε σχέση με την ενασχόληση μου με την ακουστική έγκειται στο ότι προτιμώ να επεμβαίνω στην ακουστική ενέργεια μέσω ενεργών διαδικασιών, όχι ηλεκτρογενών αλλά γεωμετρικών.
Θα ήθελα να συζητήσουμε αν γίνεται, τους λόγους αυτής της "ιδιαιτερότητας" αναφέροντας πέντε πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου. Φυσικά θα ήθελα να ακούσω αν η επιλογή σου Παναγιώτη έχει να κάνει αυστηρά με το τελικό αποτέλεσμα ή είναι και θέμα του πως βλέπει το πράγμα ο καθένας, δεν ξέρω τι λέει η επιστήμη σου. Μιας και εμείς είμαστε έξω από τον χορό δεν μπορούμε να κάνουμε εύκολα τον διαχωρισμό. Τελικά ποια είναι τα όρια των δύο μεθοδολογιών (σε ότι έχει να κάνει με το προσδοκώμενο αποτέλεσμα), αν υπάρχουν, είναι ίδια?...

- Προσωπικά θα διαλέξω ούτως ή άλλως τον ευκολότερο δρόμο... 8)
 

Μηνύματα
23
Reaction score
1
Νομίζω πως ο Νικος Τ κάνει μια πολύ καλή αρχή......και εγώ τουλάχιστον έχω να πω αρκετά.....αλλά ως θεωρία και άλλα ώς προσωπικές απόψεις - εμπειρίες........το κακό είναι ότι αύριο φεύγω (από Θεσσαλονίκη) για Πόρο...την Παρασκευή όλη μέρα θα είμαι Αθήνα και πάνω από όλα δεν ξέρω τι παίζει στον πόρο από ιντερνέτ κλπ......οπότε μπορεί να καθυστερήσω μερικές μέρες το γράφειν......

σηη γιου......και φυσικά τα τηλέφωνα λειτουργούν πάντα.....άμα του καεί κανενός το καλοριφέρ...... :lol:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
acoustic.gr said:
αυτό έχει στην καλύτερη (με....απορρόφηση χώματος 100%, φυτού 50%, γλάστρας 10%, νούμερα που είναι εξαιρετικά αισιόδοξα) μόλις 0.37sabines δηλαδή όλη η γλάστρα και το φυτό 1,5m σύνολο 2 m έχει όσο ένα μαξιλάρι 50Χ50Χ10cm .........και λιγότερο
Μισό λεπτό. Ας ξεχάσουμε τη συνεισφορά της γλάστρας και του φυτού και ας κρατήσουμε μόνο το χώμα, για ευκολία. Έχουμε 100 λίτρα χώμα στην υποθετική μας γλάστρα. Το μαξιλάρι του παραδείγματός σου έχει 25 λίτρα όγκο. Εάν απορροφούν τα ίδια Sabin και το χώμα έχει απορρόφηση 100%, τότε το μαξιλάρι έχει 400%, όπερ άτοπον. Εάν το μαξιλάρι έχει 100%, τότε το χώμα έχει 25%. Τι απ' όλα ισχύει?
 


Μηνύματα
227
Reaction score
3
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι...

...σημαντικό ρόλο στον τρόπο υπολογισμού της ακουστικής ενέργειας σε ένα χώρο παίζουν τα διάφορα δομικά υλικά, που χρησιμοποιούνται σε αυτόν.

Κατ’ αρχήν, όλα τα δομικά υλικά έχουν, λίγο ή πολύ, το δικό τους συντελεστή απορρόφησης. Τα πιο συνηθισμένα στη χώρα μας (μπετόν, ατσάλι, γυαλί) έχουν μικρό συντελεστή απορρόφησης, επομένως η ηχητική ενέργεια ανακλάται σε μεγάλο ποσοστό πάνω τους, δημιουργώντας αντήχηση.

Αν υπήρχε ένας απόλυτα επίπεδος, στιβαρός και καθόλου ενδοτικός στην πίεση τοίχος, τότε θα ανακλούσε όλη την ηχητική ενέργεια που θα έπεφτε πάνω του και ο Συντελεστής Απορρόφησης θα ήταν ίσος με Μηδέν (0.0).

Από την άλλη, αν ο συγκεκριμένος τοίχος διέθετε ένα ανοιχτό παράθυρο, το ηχητικό κύμα θα συνέχιζε απτόητο την πορεία του από την άλλη πλευρά του παράθυρου, βαίνοντας διαρκώς εξασθενούμενο μέχρι να σβήσει εντελώς. Σε αυτή την περίπτωση, ο Συντελεστής Απορρόφησης θα ήταν Ένα (1.0).

Αμφότερα τα παραδείγματα δεν είναι δυνατό να συμβαίνουν στην πραγματικότητα, αφού ακόμα και ο πιο λείος τοίχος διαθέτει πορώδη επένδυση που υποχωρεί ελαφρά υπό πίεση (σοβάς, ταπετσαρία), ενώ το άνοιγμα των παραθύρων την ώρα που ακούμε μια συμφωνική ορχήστρα δεν ενδείκνυται...

Ένα πρακτικό παράδειγμα του ρόλου των ανακλάσεων στο χώρο ακρόασης είναι το εξής: ενώ παίζει το σύστημα στις στάθμες που ακούμε συνήθως τη μουσική μας, κλείνουμε απότομα το volume. Αυτός ο «κουδουνιστός» ήχος που θα ακούσουμε για ελάχιστα δευτερόλεπτα είναι ο Ανακλώμενος Θόρυβος (Reverberant Νoise) και δημιουργείται από τις συνεχόμενες ανακλάσεις στα όρια του δωματίου.

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από τον τύπο που ακολουθεί, η σχέση μεταξύ της απευθείας και της ανακλώμενης ενέργειας είναι πολύ μικρή:

G = 13.8 x V / 4 x π x c x d2 x T,
όπου V είναι ο όγκος του δωματίου σε m3, T ο χρόνος αντήχησης σε sec, d η απόσταση του ακροατή από την ορχήστρα σε m, π=3.14159... και c η ταχύτητα του ήχου.

Έτσι, ένας ακροατής που κάθεται 12m μακριά από τους μουσικούς στην Grosser Musikverein της Βιέννης (Τ=2.2sec και V=14.600 m3 ), δέχεται περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη ανακλώμενη ενέργεια σε σχέση πάντα με την απευθείας (G=0.15). Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε άλλες, εξίσου περίφημες, αίθουσες συναυλιών.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Αντήχηση ή Χρόνος Αντήχησης ονομάζεται ο χρόνος που χρειάζεται ο ήχος σε ένα δωμάτιο, από την στιγμή που θα πάψει απότομα η πηγή να εκπέμπει, μέχρι να μειωθεί η έντασή του κατά 60dB. Γι' αυτό και συνήθως αναφέρεται σαν Τ(60) ("reverberation time") και μετράται σε δευτερόλεπτα. Ο Τ(60) εξαρτάται από τις διαστάσεις του δωματίου, τα υλικά κατασκευής του, την επίπλωση και τέλος την συχνότητα του ήχου:

Τ(60) = 0.161 x V / A,
όπου A=ηχοαπορροφητικότητα (για συγκεκριμένη συχνότητα) του δωματίου σε Sabins, V=όγκος δωματίου σε m3. Το Α υπολογίζεται σαν το άθροισμα των γινομένων των επιμέρους εκτεθειμένων επιφανειών των υλικών στο δωμάτιο (a) επί τον εκάστοτε συντελεστή ηχοαπορροφητικότητας (s) του υλικού. [Α = (a1 x s1) + (a2 x s2) +...].

Η αντήχηση κάθε χώρου ακρόασης μπορεί να μετρηθεί με μεγάλη ακρίβεια, αρκεί να γνωρίζουμε το είδος των δομικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν. Υπάρχουν ειδικοί πίνακες που περιλαμβάνουν σχεδόν όλα τα πιθανά δομικά υλικά και τον συντελεστή απορρόφησης που παρουσιάζουν για δεδομένο εμβαδόν επιφάνειας.

Οι υπολογισμοί θα πρέπει να γίνουν για κάθε επιφάνεια του χώρου ακρόασης (εμπρός, πίσω και πλαϊνοί τοίχοι, πάτωμα και οροφή) καθώς και για όλα τα πιθανά ανοίγματα (παράθυρα, πόρτες, τζάκια κ.ο.κ.). Ευνόητο είναι ότι, όσο πιο πολύπλοκο το σχήμα του δωματίου (παράγωνος χώρος, οροφή με κλίσεις, κ.ο.κ.) τόσο πιο δύσκολη και επίπονη γίνεται η διαδικασία και, ενδεχομένως, να μην επαρκεί ένα απλό PC για τους μαθηματικούς υπολογισμούς.

Αν δεν ορίσουμε συγκεκριμένη συχνότητα που θέλουμε να βρούμε τον Τ(60) σε κάποιο χώρο (συγκεκριμένη τοποθέτηση της πηγής), δεχόμαστε ότι η τιμή του Τ(60) αναφέρεται στην συχνότητα των 1000Hz. Αλλιώς, θα πρέπει να τον υπολογίσουμε σε πολλές συχνότητες και το σύνηθες φάσμα είναι από 125Hz - 4000Hz (ή και 8000Hz).

Για ακριβέστερες μετρήσεις απαιτούνται ειδικά όργανα (συνήθως όμως οι αποκλίσεις από το υπολογιστικό είναι μικρές - πλην ειδικών περιπτώσεων), ωστόσο ένας καλός πρόχειρος κανόνας είναι ότι:

Ο Τ(60) είναι πάντα μεγαλύτερος για τις χαμηλές συχνότητες και μικρότερος για τις υψηλές συχνότητες.

Ευνόητο είναι ότι ο Τ(60) σε πολύ μεγάλους χώρους είναι τεράστιος, γι' αυτό και οι αίθουσες συναυλιών απαιτούν μελετημένη ηχητική παρέμβαση. Στους συνήθεις οικιακούς χώρους, βεβαίως, είναι μικρότερος και με τα έπιπλα που πάντα υπάρχουν (και πρέπει να υπάρχουν), η ηχητική παρέμβαση πρέπει να είναι μικρή έως καθόλου, εκτός ειδικών «ανώμαλων» καταστάσεων...

Παρά τις διχογνωμίες που υπάρχουν μεταξύ των μηχανικών ήχου για το ποιος είναι ο καλύτερος Τ(60), είναι κοινώς αποδεκτό ότι διάφορα είδη μουσικής «ωφελούνται» διαφορετικά από μικρούς ή μεγάλους Τ(60).
Η αναπαραγωγή μεγάλων (η και μικρών) συμφωνικών έργων ευνοείται περισσότερο από μεγάλους χώρους ακροάσεων (ήχος πλούσιος σε ηχοχρώματα και ζεστασιά), ενώ η αναπαραγωγή γρήγορης Jazz, Rock, ανθρώπινης ομιλίας, ρεμπέτικων κλπ. ευνοούνται περισσότερο από μικρότερους χώρους (ήχος γρήγορος, στακάτος).

«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές!

Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Στο μεταξύ, ας δούμε και μια άλλη, ακόμα πιο απλοϊκή μέθοδο υπολογισμού του χρόνου αντήχησης, που προέκυψε από πειραματική μελέτη ειδικών: η αντήχηση σε δευτερόλεπτα ισούται με το γινόμενο του όγκου του δωματίου επί 0.05, δια τον συνολικό αριθμό sabines:

T = (0.05xV) / A
(όπου V ο όγκος του δωματίου σε λίτρα και A ο συνολικός αριθμός sabines)

Χοντρικά, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι η αντήχηση μειώνεται όσο ο αριθμός των sabines αυξάνεται.

Από εκεί και πέρα, για να έχουμε μια καλή ιδέα του πώς επιδρούν οι απορροφητικές διατάξεις στο χώρο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο προσδιορισμού του NR.
Πιο συγκεκριμένα, η μεταβολή της ηχητικής πίεσης του ανακλώμενου πεδίου (far field) ονομάζεται Απαγωγή Θορύβου (Noise Reduction, NR) και ισούται με το γινόμενο του λογάριθμου των συνολικών sabines επί 10, δια τον αρχικό αριθμό sabines στο δωμάτιο:

NR = 10x log. A2
ή αλλιώς:
Α2 (συνολικά sabines μετά τη τοποθέτηση) / 10 = A1 (sabines πριν τη τοποθέτηση).

Για τους μη συνηθισμένους στους λογάριθμους, ένα απλό παράδειγμα: log.2=0.3, log.4=0.6 και log.10=1.0. Το NR του ανακλώμενου πεδίου, λοιπόν, θα είναι 3.0 dB αν διπλασιάσουμε τα ήδη υπάρχοντα sabines με πρόσθετες απορροφητικές επιφάνειες, 6.0 dB αν τετραπλασιάσουμε τα sabines και 10.0 dB αν δεκαπλασιάσουμε τα sabines.

Αυτός είναι ένας απλός και πρακτικός κανόνας, που μπορούμε να χρησιμοποιούμε πριν προχωρήσουμε σε ηχητικές παρεμβάσεις μόνιμου χαρακτήρα στο χώρο ακρόασης.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Ιδού και ένας έτοιμος πίνακας (σε pdf αρχείο) για τους συντελεστές απορρόφησης διάφορων δομικών υλικών, για να ξεκινήσετε τους υπολογισμούς σας...//;-)
 


Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Δαμιανός Δημητριάδης said:
Για την απορρόφηση υπολόγισε επιφάνειες, όχι όγκους.
Δεν με πείθει καθόλου αυτό. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα μάλιστα (ας πούμε μία μεγάλη γλάστρα τοποθετημένη πίσω από ένα ηχείο και μπροστά από μία γωνία) ο ήχος που έρχεται από το ηχείο περνάει μέσα από τη γλάστρα, απορροφάται κατά ένα ποσοστό, συνεχίζει προς τους τοίχους που σχηματίζουν τη γωνία, ανακλάται κατά ένα ποσοστό και ξαναπερνάει μέσα από τη γλάστρα. Συμπεραίνω λοιπόν ότι (α) ο όγκος μάλλον έχει σημασία, διότι ο ήχος αναγκάζεται να περάσει μέσα του και μάλιστα δύο φορές και (β) το θέμα δεν εξαντλείται από έναν απλό υπολογισμό Sabines στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου έχουμε να κάνουμε με την ψυχοακουστικά κρίσιμη πρώτη ανάκλαση.
 

Μηνύματα
199
Reaction score
0
RDoherty said:
ο ήχος που έρχεται από το ηχείο περνάει μέσα από τη γλάστρα, απορροφάται κατά ένα ποσοστό, συνεχίζει προς τους τοίχους που σχηματίζουν τη γωνία, ανακλάται κατά ένα ποσοστό και ξαναπερνάει μέσα από τη γλάστρα.
Απορια!!
Πως ειναι δυνατον ο ηχος να περναει μεσα απο το κεραμικο υλικο της γλαστρας??
Και αν ειναι απο πλαστικο ακομα χειροτερα δεν ειναι???

Με ενδιαφερει απολυτα ,γιατι ειναι ο μονος τροπος να κανω κατι στο δωματιο χωρις να με εκτελεσει η γυναικα μου!!! :lol:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Περνάει. Από τον πίνακα του Σπύρου: Structural clay hollow tile with perforated ceramic facing; hollows filled with fiberglass pads .... 0,19 0,64 0,73 0,62 0,20. Το πλαστικό ειδικά μάλλον δεν θα απορροφάει σχεδόν τίποτα.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Υπάρχει λογική...

...στην περιγραφή του παραδείγματος του RD, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η συμπεριφορά του φυτού ως προς την υποδοχή της ακουστικής ενέργειας είναι ευθέως ανάλογη του αριθμού των επιφανειών που σχηματίζουν τα κλαδιά και τα φύλλα του, σε συνδυασμό με την κλίση αυτών, άρα χαοτική. Η πιθανότερη χρησιμότητά του έχει να κάνει περισσότερο με τη διάχυση, παρά με την απορρόφηση, και κάτω από αυτό το πρίσμα θα το έβλεπα να μπαίνει πίσω από ηχείο, ιδίως αν μιλάμε για δίπολο, όπως τα δικά μου.

Τώρα, για το δεύτερο τμήμα του (τη γλάστρα, δηλαδή) υπάρχουν ενδεικτικές τιμές στον πίνακα που παρέθεσα. Θεωρητικά, σε ένα μέρος του φάσματος (μεσοχαμηλές συχνότητες, λ.χ.), η εν λόγω τοποθέτηση μπορεί να αποδειχτεί ωφέλιμη, τιθασεύοντας αρκετή "περισσευούμενη" ακουστική ενέργεια...//;-)
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Χαίρομαι που η διαίσθησή μου μάλλον ήταν σωστή, έστω και εν μέρει :D Υποθέτω, Σπύρο, ότι η απορρόφηση μιά πήλινης γλάστρας είναι παρόμοια με εκείνη των τούβλων όπως περιγράφεται στον πίνακά σου, δηλαδή μάλλον χαμηλή. Όσο για το είδος του φυτού, δεν το έχω σκεφτεί, αλλά φαντάζομαι ότι μία φτέρη ή ένας φίκος Βενιαμίν δεν θα κάνουν και πολλά πράγματα. Ίσως κάποιο πιο "δενδρώδες" φυτό (π.χ. τα γιαπωνέζικα δέντρα-μινιατούρες bonsai) να είναι η καλύτερη επιλογή.
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.031
Μηνύματα
2.959.853
Members
38.279
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top