Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη ψάχνοντας για ηχεία...


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.576
Reaction score
20.129
Πάντως αν και έχει ειπωθεί αρκετές φορές πως η τακτική κάποιων ν' αλλάζουν μασίνια για να βρουν τη νιρβάνα οδηγεί σε αφαίμαξη χωρίς απαραιτήτως ανάλογα αποτελέσματα (και συμφωνώ), βλέπουμε πως ασχέτως προσέγγισης η αιμοραγία σχετίζεται πολύ περισσότερο με την παύλα και δεν σταματά ποτέ όπου κι αν φτάσεις.. :whistling:

Είμαστε αυτό που είμαστε, μην αντιστέκεστε.. :tongue:

:lolsign:
 


Μηνύματα
130
Reaction score
399
Λοιπόν, καταφέραμε να πάμε προς Ρήνο μεριά να βρούμε επιτέλους προς ακρόαση δύο ολίγον δυσεύρετα ηχεία πανέμορφα, σαν καρυάτιδες ενα πράγμα. Τα Perlisten S7t. Ηχεία που θα θέλαμε να έχουμε.

Nα τα, μαζί και ο χώρος να πάρουμε μια ιδέα

S7t face.jpeg


Προς τα αριστερά:
S7t left of the room.jpeg


S7t left back of the room.jpeg


Και προς τα δεξιά:
S7t right of the room.jpeg


S7t right back of the room.jpeg


Ο χώρος είχε θέματα ασυμμετρίας και έλλειψης ακουστικής φροντίδας. Ήταν πολύ ψηλοτάβανος όμως και είχε τάπητα παντού. Τα πόστερ δεν ήταν με απορρόφηση, ρώτησα.

Το τρίγωνο ακρόασης ήταν ισόπλευρο στα 3,5 μέτρα περίπου.
 

Μηνύματα
130
Reaction score
399
Εδώ το δεξί ηχείο και από κοντά
Perlisten S7t Right profile.jpeg



Χωρίς το φινίρισμα ξύλου τα Perlisten S7t κοστολογούνται καινούρια στη Γερμανία 19000 € το ζεύγος. Με φινίρισμα νομίζω 2000€ επιπλέον. Δεν γνωρίζω τι εντύπωση αφήνουν οι φωτογραφίες, από κοντά ήταν θεσπέσια.

Για την οδήγηση των ηχείων είχε επιλεχθεί αυτός ο ολοκληρωμένος: Aavik I880, pure class A περίπου στα 200 W, τιμή κοψοχρονιά στα 67000€.

(Δεν μπορούσα να βγάλω καλές φωτο, σαν μπάστακας στεκόταν στο δωμάτιο ο ιδιοκτήτης του καταστήματος! Όρθιος! Με τις ώρες! Και όταν του είπα να κάτσει δίπλα μου να ακούσουμε μαζί μου απάντησε „μη σε νοιάζει, είμαι μαραθωνοδρόμος“ 🤪 )

Πριν καν ξεκινήσουμε με την ακρόαση θέλησα να τα μετρήσω στη θέση ακρόασης με REW. O έμπορος όταν είδε να βγάζω UMIK και λαπτοπ δεν ήξερε, δεν είχε ιδέα τι κάνω και γιατί. Ούτε το REW το ήξερε, ούτε τι σημασία έχουν οι οποιεσδήποτε μετρήσεις. 37 χρόνια επιχείρηση, πρώτη φορά τα ζούσε.

Δεν ζόρισα την ένταση με το sweep για να μην τον τρομάξω. Έμεινα γύρω στα 80 db

Προέκυψαν για αριστερό:
Perlisten St7 am Do. 11 Juli 2024 LEFT.jpg


Για το δεξί:
Perlisten St7 am Do. 11 Juli 2024 RIGHT.jpg


Και για τα δύο μαζί:
Perlisten S7t am Do 11. Juli 2024.jpg


Μμμ τι έχουμε εδώ; Τι μπορεί να συμβαίνει;
 

Μηνύματα
130
Reaction score
399
Δεν έδωσα μεγάλη σημασία στα μετρητικά αποτελέσματα, ούτε μπορούσα να κάνω κουβέντα με τον κύριο περί μετρήσεων. Ήταν σαφώς κατά των μετρήσεων και μου ανέπτυξε πολλή θεωρία γιατί είναι κατά, με παραδείγματα και εμπειρίες, θα επανέλθω αργότερα με αυτά όταν ανάψει το γλέντι.

Η ακρόαση κράτησε περίπου 2,5 ώρες με κάποια διαλείμματα. Από κλασική με μπαρόκ σύνολα μέχρι φουλ ορχήστρα, πολλά σάουντρακ, πολλή αντρική και γυναικεία φωνή, μέχρι τζαζ και σόλο πιάνο.

Παρόλες τις περίεργες μετρήσεις, ήταν ό,τι καλύτερο έχω ακούσει μέχρι στιγμής στη ζωή μου. Φυσικά και ξέρω ότι η προσωπική γνώμη δεν έχει βαρύτητα, γνωρίζω ότι έπαιξε ρόλο η ψυχοακουστική, γιατί αν όντως άκουγα αυτό που μέτρησα, θα έπρεπε να ήταν όλα άμπασα στις πρώτες 2 οκτάβες, με ενεργοποιημένο ένα ωραιότατο loudness στις υπόλοιπες.

Αυτές οι μετρήσεις θα έπρεπε να αντιστοιχούν σε ήχο μικρών ηχείων βάσης, μικρά B&W.

Δεν ήταν όμως. Για πρώτη φορά άκουσα τέτοια φυσικότητα στα όργανα, προπάντων στα σώματα των οργάνων και των φωνών. Άκουσα για πρώτη φορά τσέλο και γυναικεία φωνή με όλο τον φυσικό τους όγκο. Καμία κούραση ακουστική, σε καμία περίπτωση υψηλές που ενοχλούσαν, ενώ στο μπάσο δεν μου έλλειψε κάτι (!) Βρισκόσουν συνεχώς σε μία „σφαίρα“ ήχου, σαν αγκαλιά, και δεν ήθελες να σηκωθείς με τίποτα. Ήταν σχεδόν μία οπτική απεικόνιση του ηχητικού συμβάντος.

Από κάποιο σημείο και πέρα είχα ξεχαστεί, μόνο κλειστά μάτια, άκουγα τη σύνθεση, με είχαν ρουφήξει τελείως, δεν σκεφτόμουν τίποτα.

Το μόνο που διαπίστωσα σε σχέση με τη θέση ακρόασης, που δεν μπορώ να εξηγήσω: Η ποιότητα του ήχου χειροτέρευε στις μεσαίες, όταν τα αυτιά βρίσκονταν εκεί που "με το μάτι" διασταυρώνονταν οι δέσμες της κύριας ακτινοβολίας. Αν πήγαινα 20 πόντους μπροστά, παράδεισος αναλυτικότητας και φυσικότητας. Αν πήγαινα 30 πόντους πίσω από το main spot παράδεισος μουσικής σκηνής και ολότητας εμπειρίας. Δεν έχω εξήγηση.

Συνολικά ήταν μια μαγική ακουστική εμπειρία.
 
Last edited:

Μηνύματα
130
Reaction score
399
Βέβαια, αυτές οι μετρήσεις με τρώνε σαν σαράκι.

Τόσο που αναρωτιέμαι αν ο κύριος μαραθωνοδρόμος είχε ξεχάσει κανένα high pass filter ενεργοποιημένο στον Aavik, γιατί ο ενισχυτής έχει τη δυνατότητα. Αυτός ο κύριος με τους κατά τα φαινόμενα δυνατούς μηρούς μου είπε μάλιστα ότι είχαν συνδέσει και τον 12ρη sub της Perlisten που φαίνεται στην πρώτη φωτό, τις προάλλες σε άλλη ακρόαση.

Είναι δυνατόν; Τι πτώση είναι αυτή πριν τα 100 Hz? Μήπως φταίει το μικρόφωνο που κοιτούσε το ταβάνι; Μήπως φταίει η σχεδίαση των ηχείων με το Directivity Pattern Control Array (DPC-Array) στη μέση; Μήπως φταίει ότι ο χώρος ήταν μεγάλος και η ένταση των 80db χαμηλή;

Και γιατί πέρασα τόσο ωραία εκεί; Τόση ψυχοακουστική πια; Τόσο άμπασος είμαι; Επειδή δεν έχω ακουσει ποτέ την πρώτη οκτάβα νομίζω ότι η τρίτη είναι η πρώτη;:D

Μήπως η ακοή μου είναι 88χρονου και θέλω κι εγώ το loudness μου να σταθώ, σαν περιπατητήρας για ακοή ένα πράγμα;

Για να δούμε τι θα αποφανθεί το μαντείο του σάιτ
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.252
Reaction score
21.017
Ο χώρος είναι απαράδεκτος για ήχο, κάτι που τεκμηριώνει την άγνοια του καταστηματάρχη. Ναι, τόση ψυχοακουστική. Εκτιμώντας τις αποστάσεις με βάση τις φωτό, η απόσταση ακρόασης (και μικροφώνου) πρέπει να ήταν γύρω στα 3,5-4 μέτρα, απαράδεκτα μεγάλη για ηχείο 4 δρόμων με 7ιντσα γούφερ.

Πέρασες ωραία διότι βρισκόσουν σε νέο (για σένα) χώρο, με ευχάριστη βαφή των επιφανειών και λιτή διακόσμηση, ανάμεσα σε αντικείμενα πολυτελείας που σου αρέσουν.
 

Μηνύματα
1.903
Reaction score
4.510
Βέβαια, αυτές οι μετρήσεις με τρώνε σαν σαράκι..
Παρόλες τις περίεργες μετρήσεις, ήταν ό,τι καλύτερο έχω ακούσει μέχρι στιγμής στη ζωή μου.
..Για να δούμε τι θα αποφανθεί το μαντείο του σάιτ
Φανταζομαι θα εχουν ολοι απο μια καλη εξηγηση..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.411
Reaction score
28.960
Εγώ θα γράψω ξανά αυτό που είπε ο ίδιος ο Toole για ηχείο που μετρούσε χάλια και έπαιζε πολύ καλά.

Ένα ηλεκτροστατικό Martin Logan ήταν, που μετρούσε χάλια, αλλά αυτό που έβλεπε στη μέτρηση δεν το ζούσε στην ακρόαση. Έπαιζε πολύ καλά (χωρίς να μπορεί να εξηγήσει γιατί), και ήταν ίσως ο καλύτερος live ήχος που έχει ακούσει από ηχείο.
 

Μηνύματα
12.960
Reaction score
10.190
Η ποιότητα του ήχου χειροτέρευε στις μεσαίες, όταν τα αυτιά βρίσκονταν εκεί που "με το μάτι" διασταυρώνονταν οι δέσμες της κύριας ακτινοβολίας.
Εκεί δεν είναι που έβαλες το μικρόφωνο και πήρες αυτές τις μετρήσεις; Οι μετρήσεις όντως δείχνουν πεσμένες μεσαίες.

Αν πήγαινα 20 πόντους μπροστά, παράδεισος αναλυτικότητας και φυσικότητας. Αν πήγαινα 30 πόντους πίσω από το main spot παράδεισος μουσικής σκηνής και ολότητας εμπειρίας. Δεν έχω εξήγηση.
Εκεί πήρες μετρήσεις; Δεν πήρες.

Φανταζομαι θα εχουν ολοι απο μια καλη εξηγηση..
Γιατί δε μας λες και τη δική σου εξήγηση;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.236
Reaction score
128.248
Βέβαια, αυτές οι μετρήσεις με τρώνε σαν σαράκι.
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, δε χρειάζεται. 😎

Το εν λόγω δορυφορίδι είναι όντως εξαιρετικό, διότι έχει υλοποιημένο ένα απίθανο waveguide:

1000012003.png


Στις μετρήσεις του, είναι εμφανής η πραγματικότητα:

1000012001.png


Που δείχνει το απίθανο αυτό waveguide.

Με λίγη προσοχή βέβαια, βλέπει οποιοσδήποτε πως στο μπάσο η απόκριση του ηχείου πέφτει από τους 120 κύκλους!

Μάλιστα, δεν κρύβει η κατασκευάστρια φίρμα την πραγματικά χρήσιμη απόκριση του εν λόγω δορυφόρου:

1000012002.png


Προτρέποντας εμμέσως πλην σαφώς, την χρήση τούτου του εξαιρετικά ισορροπημένου στο φάσμα δορυφόρου, μόνον σε συνδυασμό με σαμπ για τις πρώτες 2 οκτάβες.

Μάλιστα, το εν λόγω δορυφορίδι, πάντα σύμφωνα με την φίρμα, παίζει κορυφαία ως κουτί ακουστικής ανάρτησης, κι όχι με ελεύθερο το μπας ριφλεξ.

Στην χρήση του ως προβλέπεται (ακουστικής ανάρτησης) έχει επίσημη προδιαγραφή τα -10 dB απόκριση στους 37 κύκλους, δηλαδή δεν γίνεται να σου επιβεβαιώσουν περισσότερο την πλήρη αδυναμία του στις 2 πρώτες οκτάβες.

Πάμε τώρα στο τι άκουσες.

Λόγω της εξαιρετικής κατευθυντικότητάς του, που οφείλεται στο απίθανο waveguide του δορυφόρου αυτού, η συμμετοχή του χώρου είναι κάπως ήπια.

Το χαλί στο δάπεδο, σαφώς κόβει μεσαία, διότι τα μεσαία φτάνουν στο δάπεδο ενώ τα πρίμα όχι, όπως φαίνεται στο vetical directivity εξαιρετικό διάγραμμα.

Να γιατί έχει την κοιλιά στα μεσαία, ιδίως με τόσο μεγάλη απόσταση ακρόασης. Αυτό το "χαμόγελο" στην απόκριση, είναι ένα κλασσικό "κόλπο" των εμπόρων, διότι ως γνωστόν, "αρέσει". Από παλιά, και τα εκουαλάιζερ το '70 έτσι με "χαμόγελο" τα κάναμε. Το λες και λάουντνες μεταξύ μας. 🤪

Τα πρίμα είναι σηκωμένα στις μετρήσεις σου, προφανώς από ανακλάσεις του χώρου (άδειες επίπεδες επιφάνειες, συν τζάμια). Ωραία, ευχάριστα πρίμα εκεί πάνω, και επειδή είναι ψηλοτάβανος ο χώρος, το flatter echo δε θα το καταλάβεις εύκολα.

Τα μπάσα, προφανώς μέχρι κει που παίζει το ηχείο, έχουν εμφανώς μια ενίσχυση από το χώρο, τόσο από την τοποθέτηση των δορυφόρων (σε ωραία απόσταση η πίσω γωνία) όσο και από την τοποθέτηση της θέσης ακρόασης (πίσω τοίχος).

Το πρόγραμμα ακρόασης που είχες, κυρίως φωνές από ότι αντιλαμβάνομαι, και πλούσια μεσαία, δεν σου έδωσε να καταλάβεις το κενό στο πραγματικό μπάσο.

Εμ σας λέω βάλτε Μόμπι, εσείς εκεί το βγιολί σας. 😁




. O έμπορος όταν είδε να βγάζω UMIK και λαπτοπ δεν ήξερε, δεν είχε ιδέα τι κάνω και γιατί. Ούτε το REW το ήξερε, ούτε τι σημασία έχουν οι οποιεσδήποτε μετρήσεις. 37 χρόνια επιχείρηση, πρώτη φορά τα ζούσε.
Πες του να ασχοληθεί με αυτό το ανάγνωσμα, για να γίνει ακόμα καλύτερος στις γνώσεις του στο αντικείμενο του ήχου, στο οποίο επί 37 έτη απασχολείται επαγγελματικά:

1000011996.jpg

ούτε μπορούσα να κάνω κουβέντα με τον κύριο περί μετρήσεων. Ήταν σαφώς κατά των μετρήσεων και μου ανέπτυξε πολλή θεωρία γιατί είναι κατά, με παραδείγματα και εμπειρίες, θα επανέλθω αργότερα με αυτά όταν ανάψει το γλέντι.
Για κάτι τέτοια ζω.

Άντε. Δώσε ψωμί στο λαό.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.461
Reaction score
1.949
Εμένα κάτι δεν μου κάθεται καθόλου καλά. Οι άριστες μετρήσεις του (#132) δεν μπορεί με τίποτα να καταντήσουν σαν τις μετρήσεις του Hans of Matrix, (#125) από ένα χαλί και τζάμια.
Ρε μπας και ήταν πονηρός και όχι και τόσο άψαχτος ο έμπορος ; Κάτι που ενισχύεται και από το σημαδεμένο με ταινίες πάτωμα. Επίσης, το ταβάνι φαίνεται να έχει κάποιο τρήτμεντ
 

Μηνύματα
27.925
Reaction score
26.288
Μόνο και μόνο που έχει τόσα άλλα ηχεία εκεί μέσα ασύνδετα με τα woofers ελεύθερα , αρκεί για να γίνουν μπασοπαγίδες.
Αρκεί να κάνουν ικανή ηχοαπορόφηση στις χαμηλές.
Τώρα για τις μεσαίες τι να πω?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.236
Reaction score
128.248
Μα δεν είναι καθόλου "χάλια" οι μετρήσεις του!

Τυπικές μετρήσεις για ηχείο που δεν έχει μπάσο (τυπικά, όπως όλα τα συνήθη ηχεία, που δε γνωρίστηκαν ποτέ με την 1η οκτάβα).

1000012005.jpg


Τα ενισχυμένα πρίμα πάνω από 10 χιλιοκυκλους, δε τα ακούει καν. Αέρας...

Στην on axis έχει έτσι κι αλλιώς 3-4dB ενίσχυση εκεί ψηλά αυτός ο δορυφόρος.
Αν προσέξετε, είναι μια χαρά ορατά τα 2 πικς στα ανώτερα πρίμα στην on axis στο σπινοραμα:

1000012008.png


Ε, αυτές ενισχύθηκαν από επίπεδες επιφάνειες.

Κανονικά θα έπρεπε να είχε στηθεί με σημαντικό cross firing. 😎

Στα μπάσα του, με χρήσιμη απόκριση από 70 κύκλους, τυπική απόκριση δορυφόρων (hi end ή μη) προστίθενται μερικά στάσιμα από το χώρο (2-3 πικς ορατά) που δίνουν την ψυχοακουστική αίσθηση ύπαρξης μιας οκταβας χαμηλότερα.

Η συνολική απόκριση των 2 ηχείων, είναι πάνω κάτω η προβλεπόμενη (στο χρήσιμο φάσμα για τις μουσικές που άκουσε)

1000012007.jpg


Εγώ αν πήγαινα εκεί, με το πρώτο μουσικό τεμάχιο που θα έβαζα, θα γινόταν αντιληπτή η απουσία ενέργειας χαμηλά. Αλλά τι α κάεις; Δεν βάζουν Μόμπι..

Μια χαρά έπαιζε, καλώς του άρεσε. 😎

Σημαντικά προβλήματα στο μπάσο (ακυρώσεις και έντονες τονώσεις) δεν είχε ο χώρος του έμπορα. Μια χαρά. Στα σπίτια τους οι περισσότεροι έχουν σημαντικότερα θέματα εκεί κάτω.

Σε φωνές και σε χαλαρά φυσικά όργανα, και μένα θα μου άρεζε, γιατί όχι;
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.461
Reaction score
1.949
" αρκεί για να γίνουν μπασοπαγίδες "
Η μπασοσυντονιστές - σιγά μην τα έχει ασύνδεττα και βραχυκυκλωμένα.
Αλλά αλλού το πάω εγώ, είναι όμως μεγάλη κουβέντα και άδικο να το γράψω

Α! και η μεγάλη ομοιομορφία στην απόκριση δεξιού-αριστερού-2μαζί σε αφρόντιστο υποτίθεται χώρο και "ασχετο" έμπορο, με προβληματίζει
Α! και σιγά μην δεν έχει ακούσει περί REW
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.749
Reaction score
81.213
Σε αυτά που ήδη σωστά γράφτηκαν από τον Έαρ, έχω να προσθέσω κάποιες παρατηρήσεις.
Αλλα πριν το κάνω, πήγαινε στο tab SPL και βάλε όρια στην γραφική παράσταση 15-20.000Hz.
Εγώ θα γράψω ξανά αυτό που είπε ο ίδιος ο Toole για ηχείο που μετρούσε χάλια και έπαιζε πολύ καλά.

Ένα ηλεκτροστατικό Martin Logan ήταν, που μετρούσε χάλια, αλλά αυτό που έβλεπε στη μέτρηση δεν το ζούσε στην ακρόαση. Έπαιζε πολύ καλά (χωρίς να μπορεί να εξηγήσει γιατί), και ήταν ίσως ο καλύτερος live ήχος που έχει ακούσει από ηχείο.
Αυτά έχουν εξηγηθεί πολλάκις. Ο συγκεκριμένος τρόπος μέτρησης και αξιολόγησης είναι validated μόνο για front firing ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.236
Reaction score
128.248
Αλλα πριν το κάνω, πήγαινε στο tab SPL και βάλε όρια στην γραφική παράσταση 15-20.000Hz.
Καλύτερα 30 Hz - 20 kHz.

Ή και από τα 40 Hz να ξεκινάει. Δεν έχει νόημα μέτρηση 1ης οκταβας σε δορυφόρο που προδιαγράφεται -10dB στην αρχή της 2ης οκταβας...
 

Μηνύματα
27.925
Reaction score
26.288
Τα 2 κόκκινα πρισματικά δεξιά είναι σίγουρα ασύνδετα , όπως και τα wilson πέρα στην αριστερή γωνία κοντά στα τζάμια.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.749
Reaction score
81.213
Καλύτερα 30 Hz - 20 kHz.

Ή και από τα 40 Hz να ξεκινάει. Δεν έχει νόημα μέτρηση 1ης οκταβας σε δορυφόρο που προδιαγράφεται -10dB στην αρχή της 2ης οκταβας...
Δεν το είπα για αυτό, αλλά για να έχουμε τον ίδιο τρόπο απεικόνισης όλοι. Αλλάζει η εντύπωση.
Μόλις το κάνει ο @Hans of Matrix θα το δούμε.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.276
Μηνύματα
2.894.999
Members
38.021
Νεότερο μέλος
Tony69
Top