Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.873
Reaction score
87.302
μια χαρά είναι να κάνεις γνωριμίες με αγνώστους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με εσένα... 8-)
Αν κρίνεις από το AVSite που μέσα από ένα κοινό ενδιαφέρον έχει προκύψει τόση ομόνοια... :biggrin: :cry:


Υ.Γ. Το ιστιοπλοϊκό ταξίδι έκανα ότι δεν το είδα.
 

Μηνύματα
978
Reaction score
2.739
τι χρειάζεται για να φορτίσω στην Incharge και στην Chargespot
Κατεβάζεις τα αντίστοιχα apps, δηλαδή Incharge και Chargespot. Κάνεις εγγραφή κα δηλώνεις τρόπο πληρωμής (βάζεις δηλαδή κάρτα). Δε θυμάμαι αν σου κάνουν κάποια χρέωση επιβεβαίωσης (επιστρεφόμενη φυσικά).

Πιο συγκεκριμένα όμως για την Chargespot - Protergia, θα πρότεινα αφού κατεβάσεις την εφαρμογή, μέσα απ' το μενού να επιλέξεις "Order your RFID card" και να παραγγείλεις έτσι την κάρτα που έχουν.
Η κάρτα θα συνδεθεί στο λογαριασμό σου, οπότε "περνώντας" την κάθε φορά που χρειάζεσαι απ' το φορτιστή της Chargespot θα ξεκινά η φόρτιση, χωρίς να χρειάζεται υποχρεωτικά ν' ανοίγεις app , να σκανάρεις QR codes κλπ
Πιο εύχρηστο, ακόμα και για κάποιον που δε τα πάει καλά με apps κλπ, και με μικρότερες πιθανότητες paparias :biggrin: ...
Παραγγέλνεις κι έρχεται σπίτι.
 




Μηνύματα
978
Reaction score
2.739
Κι άντε και γίνεται το θαύμα και πέφτεις σε τέτοια περίπτωση. Η σύζυγος θ' ακούει μουσική στο αυτοκίνητο; :smg: :lolsign:
Κι αν χρειάζεται βοήθεια; Πες μου εσύ τι να κάνω...
1723460355622.jpeg

Κι αν χρειάζεται βοήθεια; Πες μου εσύ τι να κάνω...
1723460355622.jpeg
Άκυρο, Tesla είναι μάλλον, θα φώναζα τον @costas EAR
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.807
Reaction score
9.614
Αν κρίνεις από το AVSite που μέσα από ένα κοινό ενδιαφέρον έχει προκύψει τόση ομόνοια... :biggrin: :cry:


Υ.Γ. Το ιστιοπλοϊκό ταξίδι έκανα ότι δεν το είδα.
Ταξίδια :biggrin:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.695
Reaction score
29.388
Έχω διαβάσει να συζητάνε οι ηλεκτροκίνητοι πως όλα τα προβλήματα φόρτισης ξεκινάνε επειδή έχουν κουμπώσει χωρίς να έχουν κάνει καμία άλλη ενέργεια. Πρώτα κάνεις τις ενέργειες, και μετά κουμπώνεις, όπως λένε. Θα πρότεινα να κάνεις και μερικές δοκιμαστικές φορτίσεις εκεί που είσαι, πριν το ταξίδι.
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
7.809
Reaction score
9.013
Θα βλέπουν από μια μεριά την κουβέντα αυτή οι κάτοχοι θερμικών ΙΧ και θα λιγώνονται στα γέλια...

Ειδικά αυτό με τις "δοκιμαστικές φορτίσεις" θα με έστελνε να κυλιέμαι στο πάτωμα...

Όχι πως δεν είναι καλή συμβουλή, αλλά τόσος μπελάς ρε παιδάκι μου... Βάψ' το μπλε το ρημάδι και τσούλα το στη θάλασσα να πάει να χαθεί.... :roflmao:

Για την ιστορία εγώ είμαι απ' έξω, μόνο θερμική μοτό προς το παρόν...
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.695
Reaction score
29.388
Ειδικά αυτό με τις "δοκιμαστικές φορτίσεις" θα με έστελνε να κυλιέμαι στο πάτωμα...
Κάτσε όπως είσαι και άσε τους άλλους να κάνουν δοκιμές. Όταν έρθει η ώρα και εγώ θα κάνω. Πάνω από μια σε κάθε πάροχο. Το χειρότερο μου είναι να ψάχνω την ώρα που δεν πρέπει. Και στο ταξίδι δεν πρέπει. Αυτά θα πρέπει να έχουν ήδη λυθεί.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.955
Reaction score
96.283
Αυτό που λέει ο @pstergio για τις RFID κάρτες είναι πολύ σωστό.

Σημερινή εμπειρία με φορτιστή της Elpefuture* έξω από το Γύθειο, όπου δεν κατάφερα να φορτίσω, αφού λόγω μη ύπαρξης σήματος της Cosmote, δεν μπορούσα να συνδεθώ στην εφαρμογή.

*Elpefuture είναι οι 150άρηδες που χρησιμοποίησα και πριν 2 μέρες στην Καλαμάτα. Πού να φανταστώ...

Ε, πόσοι να είναι; Θα βολευτειτε.

Σιγά μη κάνεις 200 χλμ κάθε μέρα, και να πέφτεις κάθε μέρα σε κάποιο άλλο EV ολημερίς κι ολονυχτίς κουμπωμενο.
Αυτό.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.807
Reaction score
9.614
Η δημόσια φόρτιση μοιάζει πολύ απλή διαδικασία. Μακάρι να μπορούσαν να συνεννοηθούν οι -καμμιά δεκαπενταριά- πάροχοι ώστε να υπήρχε μια RFID (και μια εφαρμογή) για όλους.
Περισσότερο πρόβλημα είναι νομίζω να φτάσεις κάπου άδειος και να μη λειτουργεί ο φορτιστής, παρά να τον βρεις κατειλημμένο.
 

Μηνύματα
1.611
Reaction score
97
Καλοριζικο το ηλεκτρικο, θα το χαρειτε οσο δεν παει.

Δεν εχω ηλεκτρικο, αλλα απο οσα εχω διαβασει δεξια και αριστερα, θα ελεγα να το παρεις στις διακοπες (εμεις τι θα χουμε να διαβαζουμε εδω δηλαδη ? :drinks: ).

Αυτο που εχω καταλαβει, εδω ελλαδα, θελει μια προεργασια πριν ξεκινησεις, με τις περιοχες που θα φορτισεις.
Να δεις σημεια με φορτιστες, να κατεβασεις σχετικες εφαρμογες και να εχεις και καποιες εναλλακτικες, δεν θα το τερματιζεις στο 0%.
Τοσα κυκλοφορουν πλεον και στη χωρα μας.
Να υπαρχει φορτιστης στο χωρο διαμονης ειναι συν παντως.

Καλοριζικο και παλι...
 

Μηνύματα
919
Reaction score
698
Max, ακόμα επιμένεις να πας "διακοπές"; Δεν απελπίστηκες;
(τα γράφω για να σε ψυχοπλακώσω)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.807
Reaction score
9.614
Δεν υπάρχει πρόβλημα, μου είναι αδιάφορο ό,τι γράφεις. :)
 

Μηνύματα
919
Reaction score
698
Τότε γιατί απάντησες;
(διακρίνω υπερευαισθησία οπότε αποχωρώ)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.695
Reaction score
29.388
Βρε άστε τον άνθρωπο να χαρεί το αμάξι του. MAX πήγαινε με το ηλεκτρικό. Μια χαρά θα περάσετε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.698
Reaction score
129.718
Εάν χρειαστεί να φορτίσετε σε σουκο, καταρχήν προσέξτε την μπρίζα να φαίνεται "της προκοπής", να μην είναι εμφανώς φθαρμένη, και τουλάχιστον κατά τα πρώτα 15' της φόρτισης καθίστε κει δίπλα να τσεκάρετε εάν όλα πάνε καλά, δίνοντας προσοχή στις θερμοκρασίες, τόσο της μπριζας όσο και του καλωδίου και των βυσμάτων. Να επανέλθετε για έλεγχο όλων αυτών, όταν συμπληρωθεί 1-1,5 ώρα.

Δεν είναι καθόλου δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο:

1000012377.jpg
1000012378.jpg
1000012379.jpg
1000012380.jpg
1000012381.jpg


Όταν μια σύνδεση καλωδίου μέσα στην μπριζα είναι χαλαρή, οπότε αυξάνεται η αντίσταση, αυξάνεται η ισχύς που καταναλώνεται σε κείνο το σημείο, και αυξάνεται η θερμοκρασία, υπάρχουν σπινθήρες, μέχρι που μπορεί να πάρει φωτιά.

Στην ανωτέρω περίπτωση που φαίνεται στις φωτογραφίες, υπάρχουν άπειρα εμφανή σφάλματα στην μπριζα αυτή. Βεβαίως, με χαλαρές καταναλώσεις δε θα είχε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά σε φόρτιση EV, το είπε το ποίημα. Έλιωσε.

Κι όντως, αυτή η μπριζα έλιωσε από φόρτιση EV, ενός Τέσλα, φίλου.

Η φόρτιση EV είναι η πιο σκληρή δοκιμασία για μια μπριζα, όπως και για τις καλωδιώσεις που θα χρησιμοποιηθούν.

Είναι πολλά τα αμπέρ κατά τη φόρτιση ενός EV, είναι συνεχή για ώρες, αμείωτα, και φτάνουν τα όρια αντοχής των προδιαγραφών μιας σουκο.

Είναι συνεχής (επί ώρες) η πολύ υψηλή ένταση του ρεύματος που θα διαρρέει την μπρίζα, τα φις και την καλωδίωση, έως και 15-16Α, οπότε όλα θέλουν προσοχή, διότι αν ξεκινήσει φωτιά δίπλα στο αυτοκίνητο που φορτίζει, έχετε πολλούς λόγους να ανησυχείτε. 😎

Προτείνεται να έχετε μαζί σας μια δική σας μπαλαντέζα, δοκιμασμένη ήδη στο σπίτι σας, με καλώδιο κατάλληλο για εξωτερική χρήση, επαρκούς διατομής (3*2,5mm), και σωστά κατασκευασμένο, σωστά τερματισμένο στα φις, από άνθρωπο που ξέρει να κάνει άψογα αυτή τη δουλειά. (Κάθε λεπτομέρεια μετράει, τα end sleeves ας πούμε, είναι απαραίτητα, όπως και η πολύ ισχυρή σύσφιξη των αγωγών στο φις - χωρίς sleeves θα κοπούν κάποιοι αγωγοί, αυξάνοντας την αντίσταση σε κείνο το σημείο, καθώς μειώνεται η χρήσιμη διατομή).

Το καλώδιο πρέπει να είναι κατάλληλο για εξωτερική χρήση (οι τυπικές μπαλαντεζες είναι μόνον για εσωτερική χρήση), με κατάλληλα φις σουκο (επίσης εγκεκριμένα για εξωτερική χρήση, έχετε κατά νου πως ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρέξει).

Το καλώδιο τόσο του φορτιστή, όσο και της μπαλαντεζας, δεν πρέπει να κάνει "κουλούρες", να μην είναι τυλιγμένο καθόλου, αλλά απλωμένο, ώστε να αερίζεται καλά και έτσι να μπορεί να ψύχεται, διότι είναι φυσιολογικό να ζεσταθεί λιγάκι. Αν είναι δυνατόν, περιορίστε την έκθεση των καλωδίων στον ήλιο.

Εάν πάρετε έτοιμη μπαλαντέζα σε καρούλι, θα πρέπει να την απλώνετε όλη, να μην αφήνετε καθόλου καλώδιο τυλιγμένο στο ρολό. Κίνδυνος πυρκαγιάς.

Και εάν δε σας χρειάζεται η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης που μπορεί να επιτευχθεί σε σούκο, για λόγους ασφαλείας, μειώστε τα αμπέρ από τις επιλογές του infotainment του αυτοκινήτου σας, στα 9-10Α είναι σίγουρα πιο "χαλαρά" απ' ότι στα 15-16Α.

Οι τυπικές οικιακές μπαλαντεζες ρεύματος, ή μικρές προεκτάσεις πχ με πολυμπριζο:

1000012382.jpg


Αν και λένε στις προδιαγραφές τους πως είναι οκ για 15Α, δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να αντέξουν συνεχή ένταση ρεύματος στα 15Α για ώρες, θα λιώσουν.

Αυτές, έχουν συνήθως καλώδιο 3*1mm, και σπανίως 3*1,5mm, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και 3*0,75mm, όλες ακατάλληλες για τέτοια χρήση.

Βεβαίως, τα EV διαθέτουν κάποιους ελέγχους στην διαδικασία φόρτισης (μετράνε πτώση τάσης και αντίσταση καλωδίωσης), οπότε μειώνουν την ισχύ φόρτισης για λόγους ασφαλείας, αλλά φύλαγε τα ρούχα σου..😎

Έχετε επίσης υπόψιν, πως οι απώλειες κατά τη φόρτιση από σούκο (AC), φτάνουν (και ξεπερνούν) το 20%!
Δηλαδή, εάν πάρετε 10 kWh από την μπρίζα, ούτε 8 kWh δε θα φτάσουν στην μπαταρία.
Θα χαθεί ένα γεμάτο 20% ενέργειας σε απώλειες θερμότητας, κυρίως στον ινβέρτερ του αυτοκινήτου, αλλά και υπό μορφή θερμότητας στην αντίσταση της καλωδίωσης - βυσμάτων - μπριζας.

Αντιθέτως, οι απώλειες κατά τη φόρτιση σε ταχυφορτιστές DC, είναι πολύ μικρές, έως και 3%. Ακόμα και κει, τα καλώδια ζεσταίνονται λίγο, οπότε και σ'αυτα τα χοντρά καλώδια των ταχυφορτιστών, υπάρχουν μετρήσιμες απώλειες.
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.448
Μηνύματα
2.904.563
Members
38.044
Νεότερο μέλος
πλιακος Αργύρης
Top