- Μηνύματα
- 54.962
- Reaction score
- 137.252
Η οικιακή εγκατάσταση φόρτισης, μπορεί να είναι είτε μια απλή μπριζα σουκο (3-3,5kW), είτε μια μονοφασική παροχή με μπλε βιομηχανική μπριζα (7,5kW), είτε ένας τυπικός τριφασικός φορτιστής (AC) στα 11 kW (τα 22 kW αφορούν ελάχιστους, και κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζονται).
Εάν πάτε σε τριφασική 11-αρα, προτείνεται από την ίδια παροχή, να βγάλετε κει δίπλα και μια καλή σουκο, ως εναλλακτική επιλογή, ή για δεύτερο EV (στην σπάνια περίπτωση που θα χρειαστεί 2 αυτοκίνητα να φορτίσουν ταυτόχρονα).
Σε κάθε περίπτωση, βγάζουμε γραμμή κατευθείαν από τον πίνακα, με καλωδίωση κατάλληλη για εξωτερική χρήση και επαρκούς διατομής, με δικό του αυτοματάκι αντιδιαρροης, και η εγκατάσταση πρέπει να γίνει από ηλεκτρολόγο, που να ξέρει τι κάνει, γιατί οι απαιτήσεις είναι σημαντικές.
Καλή ιδέα είναι να υλοποιηθεί ένας νέος μικρός ηλεκτρολογικός πίνακας δίπλα στο χώρο στάθμευσης (τυπικά εξωτερικού χώρου, ανθυγρός), που να έχει μέσα και 3 μπρίζες ράγας, 3 σουκο, μια σε κάθε φάση.
Η καλωδίωση που χρειάζεται, είναι 3*2,5mm για σουκο, 3*4 ή 3*5mm (αναλόγως μήκους) για μπλε βιομηχανική μπριζα, και 5*5,5mm για τριφασική 11 kW.
Εάν όλα γίνουν σωστά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμιά από τις ανωτέρω επιλογές, ακόμα και αν η φόρτιση γίνεται κατά τη διάρκεια πολύ δυνατής βροχής, ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (καύσωνα) το καλοκαίρι.
Προφανώς, όταν ξεκινάει η εγκατάσταση (όπως προβλέπεται) από τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού, τυπικά μπαίνει μονόκλωνη καλωδίωση, και ως προβλέπεται (εντός ηλεκτρολογικού σπιράλ, ή σε εξωτερικούς χώρους εντός σκληρού ηλεκτρολογικού σωλήνα, κατάλληλου για εξωτερικούς χώρους).
Κλασικά πράγματα.
Πολυκλωνο καλώδιο, θα χρησιμοποιηθεί μόνον σε μπαλαντέζα, ώστε να είναι ευλύγιστο.
Εάν πάτε σε τριφασική 11-αρα, προτείνεται από την ίδια παροχή, να βγάλετε κει δίπλα και μια καλή σουκο, ως εναλλακτική επιλογή, ή για δεύτερο EV (στην σπάνια περίπτωση που θα χρειαστεί 2 αυτοκίνητα να φορτίσουν ταυτόχρονα).
Σε κάθε περίπτωση, βγάζουμε γραμμή κατευθείαν από τον πίνακα, με καλωδίωση κατάλληλη για εξωτερική χρήση και επαρκούς διατομής, με δικό του αυτοματάκι αντιδιαρροης, και η εγκατάσταση πρέπει να γίνει από ηλεκτρολόγο, που να ξέρει τι κάνει, γιατί οι απαιτήσεις είναι σημαντικές.
Καλή ιδέα είναι να υλοποιηθεί ένας νέος μικρός ηλεκτρολογικός πίνακας δίπλα στο χώρο στάθμευσης (τυπικά εξωτερικού χώρου, ανθυγρός), που να έχει μέσα και 3 μπρίζες ράγας, 3 σουκο, μια σε κάθε φάση.
Η καλωδίωση που χρειάζεται, είναι 3*2,5mm για σουκο, 3*4 ή 3*5mm (αναλόγως μήκους) για μπλε βιομηχανική μπριζα, και 5*5,5mm για τριφασική 11 kW.
Εάν όλα γίνουν σωστά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμιά από τις ανωτέρω επιλογές, ακόμα και αν η φόρτιση γίνεται κατά τη διάρκεια πολύ δυνατής βροχής, ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (καύσωνα) το καλοκαίρι.
Προφανώς, όταν ξεκινάει η εγκατάσταση (όπως προβλέπεται) από τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού, τυπικά μπαίνει μονόκλωνη καλωδίωση, και ως προβλέπεται (εντός ηλεκτρολογικού σπιράλ, ή σε εξωτερικούς χώρους εντός σκληρού ηλεκτρολογικού σωλήνα, κατάλληλου για εξωτερικούς χώρους).
Κλασικά πράγματα.
Πολυκλωνο καλώδιο, θα χρησιμοποιηθεί μόνον σε μπαλαντέζα, ώστε να είναι ευλύγιστο.