Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.699
Reaction score
129.737
Η οικιακή εγκατάσταση φόρτισης, μπορεί να είναι είτε μια απλή μπριζα σουκο (3-3,5kW), είτε μια μονοφασική παροχή με μπλε βιομηχανική μπριζα (7,5kW), είτε ένας τυπικός τριφασικός φορτιστής (AC) στα 11 kW (τα 22 kW αφορούν ελάχιστους, και κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζονται).

Εάν πάτε σε τριφασική 11-αρα, προτείνεται από την ίδια παροχή, να βγάλετε κει δίπλα και μια καλή σουκο, ως εναλλακτική επιλογή, ή για δεύτερο EV (στην σπάνια περίπτωση που θα χρειαστεί 2 αυτοκίνητα να φορτίσουν ταυτόχρονα).

Σε κάθε περίπτωση, βγάζουμε γραμμή κατευθείαν από τον πίνακα, με καλωδίωση κατάλληλη για εξωτερική χρήση και επαρκούς διατομής, με δικό του αυτοματάκι αντιδιαρροης, και η εγκατάσταση πρέπει να γίνει από ηλεκτρολόγο, που να ξέρει τι κάνει, γιατί οι απαιτήσεις είναι σημαντικές.

Καλή ιδέα είναι να υλοποιηθεί ένας νέος μικρός ηλεκτρολογικός πίνακας δίπλα στο χώρο στάθμευσης (τυπικά εξωτερικού χώρου, ανθυγρός), που να έχει μέσα και 3 μπρίζες ράγας, 3 σουκο, μια σε κάθε φάση.

Η καλωδίωση που χρειάζεται, είναι 3*2,5mm για σουκο, 3*4 ή 3*5mm (αναλόγως μήκους) για μπλε βιομηχανική μπριζα, και 5*5,5mm για τριφασική 11 kW.

Εάν όλα γίνουν σωστά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμιά από τις ανωτέρω επιλογές, ακόμα και αν η φόρτιση γίνεται κατά τη διάρκεια πολύ δυνατής βροχής, ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (καύσωνα) το καλοκαίρι.

Προφανώς, όταν ξεκινάει η εγκατάσταση (όπως προβλέπεται) από τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού, τυπικά μπαίνει μονόκλωνη καλωδίωση, και ως προβλέπεται (εντός ηλεκτρολογικού σπιράλ, ή σε εξωτερικούς χώρους εντός σκληρού ηλεκτρολογικού σωλήνα, κατάλληλου για εξωτερικούς χώρους).
Κλασικά πράγματα.

Πολυκλωνο καλώδιο, θα χρησιμοποιηθεί μόνον σε μπαλαντέζα, ώστε να είναι ευλύγιστο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.700
Reaction score
29.389
Για 50 μέτρα απόσταση (ρολόι - θέση φόρτισης) τι βάζουμε για ασφαλή φόρτιση στο μέγιστο του μονοφασικού; Όχι 3.5kW δηλαδή αλλά 7kW. Υπάρχει περίπτωση να κάνω επαύξηση σε 12άρα γραμμή αντί της σημερινής 8άρας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.699
Reaction score
129.737
Για 50 μέτρα απόσταση (ρολόι - θέση φόρτισης) τι βάζουμε για ασφαλή φόρτιση στο μέγιστο του μονοφασικού; Όχι 3.5kW δηλαδή αλλά 7kW.
Ε, 30+ αμπέρ.

Είναι πολλά τα 50 μέτρα, 3*6mm θα έβαζα, να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.

Σε αυτή τη χρήση, δεν είναι κακή ιδέα να πας 1 διατομή παραπάνω, κι ας είναι λίγα χρήματα παραπάνω.

Για έως 20μ θα άφηνα το 3*4mm.

Εννοείται για μονοκλωνα ηλεκτρολογικά καλώδια εγκαταστάσεων μιλάω.

Νομίζω το μπλε βύσμα (επιτοίχιο προφανώς) παίρνει μέχρι 4,5mm, θέλει λίγο ψάξιμο στα βύσματα για να βρεις κάποιο να παίρνει πιο χοντρό αγωγό.

Ειδάλλως, συνδέεις με 6-αρι την κεντρική παροχή με ένα δεύτερο πινακάκι δίπλα στη θέση φόρτισης, και από κει βγάζεις ένα μικρού μήκους καλώδιο 4-αρι για το βύσμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.700
Reaction score
29.389
Ναι είναι μεγάλη απόσταση. Στη μια άκρη του οικοπέδου είναι το ρολόι και στην άλλη το πάρκινγκ. Εννοείται πως θα το δω και με τον ηλεκτρολόγο μου όταν έρθει η ώρα. Έχει βάλει ήδη αρκετούς φορτιστές στην περιοχή. Το σχέδιο είναι να πάει μια γραμμή στο χώρο με τον σχετικό πίνακα, και από εκεί να φύγουν δύο γραμμές φόρτισης για δύο σημεία των μελλοντικών EVs καθώς δεν παρκάρουν το ένα δίπλα στο άλλο. Και μια γραμμή V2H/V2L βέβαια. Αν και έχω τέτοια γραμμή από την γεννήτρια μέσα στην αποθήκη. Θεωρητικά μπορώ να βάλω μια μπαλαντέζα 12m - 15m από το αμάξι μέχρι την αποθήκη να συνδέω εκεί. Θα δούμε.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.451
Μηνύματα
2.904.616
Members
38.044
Νεότερο μέλος
πλιακος Αργύρης
Top