Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.701
Reaction score
129.756
Η οικιακή εγκατάσταση φόρτισης, μπορεί να είναι είτε μια απλή μπριζα σουκο (3-3,5kW), είτε μια μονοφασική παροχή με μπλε βιομηχανική μπριζα (7,5kW), είτε ένας τυπικός τριφασικός φορτιστής (AC) στα 11 kW (τα 22 kW αφορούν ελάχιστους, και κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζονται).

Εάν πάτε σε τριφασική 11-αρα, προτείνεται από την ίδια παροχή, να βγάλετε κει δίπλα και μια καλή σουκο, ως εναλλακτική επιλογή, ή για δεύτερο EV (στην σπάνια περίπτωση που θα χρειαστεί 2 αυτοκίνητα να φορτίσουν ταυτόχρονα).

Σε κάθε περίπτωση, βγάζουμε γραμμή κατευθείαν από τον πίνακα, με καλωδίωση κατάλληλη για εξωτερική χρήση και επαρκούς διατομής, με δικό του αυτοματάκι αντιδιαρροης, και η εγκατάσταση πρέπει να γίνει από ηλεκτρολόγο, που να ξέρει τι κάνει, γιατί οι απαιτήσεις είναι σημαντικές.

Καλή ιδέα είναι να υλοποιηθεί ένας νέος μικρός ηλεκτρολογικός πίνακας δίπλα στο χώρο στάθμευσης (τυπικά εξωτερικού χώρου, ανθυγρός), που να έχει μέσα και 3 μπρίζες ράγας, 3 σουκο, μια σε κάθε φάση.

Η καλωδίωση που χρειάζεται, είναι 3*2,5mm για σουκο, 3*4 ή 3*5mm (αναλόγως μήκους) για μπλε βιομηχανική μπριζα, και 5*5,5mm για τριφασική 11 kW.

Εάν όλα γίνουν σωστά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με καμιά από τις ανωτέρω επιλογές, ακόμα και αν η φόρτιση γίνεται κατά τη διάρκεια πολύ δυνατής βροχής, ή σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες (καύσωνα) το καλοκαίρι.

Προφανώς, όταν ξεκινάει η εγκατάσταση (όπως προβλέπεται) από τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα του σπιτιού, τυπικά μπαίνει μονόκλωνη καλωδίωση, και ως προβλέπεται (εντός ηλεκτρολογικού σπιράλ, ή σε εξωτερικούς χώρους εντός σκληρού ηλεκτρολογικού σωλήνα, κατάλληλου για εξωτερικούς χώρους).
Κλασικά πράγματα.

Πολυκλωνο καλώδιο, θα χρησιμοποιηθεί μόνον σε μπαλαντέζα, ώστε να είναι ευλύγιστο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.712
Reaction score
29.392
Για 50 μέτρα απόσταση (ρολόι - θέση φόρτισης) τι βάζουμε για ασφαλή φόρτιση στο μέγιστο του μονοφασικού; Όχι 3.5kW δηλαδή αλλά 7kW. Υπάρχει περίπτωση να κάνω επαύξηση σε 12άρα γραμμή αντί της σημερινής 8άρας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.701
Reaction score
129.756
Για 50 μέτρα απόσταση (ρολόι - θέση φόρτισης) τι βάζουμε για ασφαλή φόρτιση στο μέγιστο του μονοφασικού; Όχι 3.5kW δηλαδή αλλά 7kW.
Ε, 30+ αμπέρ.

Είναι πολλά τα 50 μέτρα, 3*6mm θα έβαζα, να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.

Σε αυτή τη χρήση, δεν είναι κακή ιδέα να πας 1 διατομή παραπάνω, κι ας είναι λίγα χρήματα παραπάνω.

Για έως 20μ θα άφηνα το 3*4mm.

Εννοείται για μονοκλωνα ηλεκτρολογικά καλώδια εγκαταστάσεων μιλάω.

Νομίζω το μπλε βύσμα (επιτοίχιο προφανώς) παίρνει μέχρι 4,5mm, θέλει λίγο ψάξιμο στα βύσματα για να βρεις κάποιο να παίρνει πιο χοντρό αγωγό.

Ειδάλλως, συνδέεις με 6-αρι την κεντρική παροχή με ένα δεύτερο πινακάκι δίπλα στη θέση φόρτισης, και από κει βγάζεις ένα μικρού μήκους καλώδιο 4-αρι για το βύσμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.712
Reaction score
29.392
Ναι είναι μεγάλη απόσταση. Στη μια άκρη του οικοπέδου είναι το ρολόι και στην άλλη το πάρκινγκ. Εννοείται πως θα το δω και με τον ηλεκτρολόγο μου όταν έρθει η ώρα. Έχει βάλει ήδη αρκετούς φορτιστές στην περιοχή. Το σχέδιο είναι να πάει μια γραμμή στο χώρο με τον σχετικό πίνακα, και από εκεί να φύγουν δύο γραμμές φόρτισης για δύο σημεία των μελλοντικών EVs καθώς δεν παρκάρουν το ένα δίπλα στο άλλο. Και μια γραμμή V2H/V2L βέβαια. Αν και έχω τέτοια γραμμή από την γεννήτρια μέσα στην αποθήκη. Θεωρητικά μπορώ να βάλω μια μπαλαντέζα 12m - 15m από το αμάξι μέχρι την αποθήκη να συνδέω εκεί. Θα δούμε.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.284
Reaction score
20.944
@alexis Όλα τα πιο πάνω θα τα κάνεις με μονοφασική γραμμή ή έχεις σχεδιάσει αναβάθμιση σε τριφασική;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.712
Reaction score
29.392
@alexis Όλα τα πιο πάνω θα τα κάνεις με μονοφασική γραμμή ή έχεις σχεδιάσει αναβάθμιση σε τριφασική;
Μονοφασική και αν χρειαστεί ενισχυμένη στα 12kVA. Δεν χρειάζομαι τριφασικό, άσε που είναι ακριβό.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.712
Reaction score
29.392
Δεν το χρειάζομαι, άσε που θα μου στοιχίσει και κάτι χιλιάρικα. Γιατί δεν είναι μόνο η γραμμή μέχρι το ρολόι που δεν είμαι καν σίγουρος ότι γίνεται συν ότι θα κοστίσει τουλάχιστον 2000 euro όπως διαβάζω δεξιά αριστερά (σε αστικές περιοχές ενώ εγώ μένω στο βουνό), είναι και από το ρολόι μέχρι τον πίνακα, και αλλαγή όλων των μονοφασικών σε τριφασικά όπως επιτηρητής τάσης, αντικεραυνικά κ.α. Βάλε τριφασικό inverter αν βάλω ένα μικρό zero feen in φωτοβολταϊκό, ίσως και άλλα που ξεχνώ τώρα. Μιλάμε για τουλάχιστον 3500 euro όπως τα υπολογίζω στα γρήγορα, συν τα αυξημένα πάγια έξοδα για πάντα, για να πάρω κάτι που δεν θα χρειαστώ ποτέ.
Η κατοικία μόνο θα μειώνει τις ανάγκες ενέργειας, δεν θα τις αυξάνει. Αν μέχρι σήμερα δεν είχα κανένα θέμα με τα 8kVA είναι 100% βέβαιο πως δεν θα έχω ούτε στο μέλλον. Και να γίνει επαύξηση στα 12kVA (ή και 15kVA αν χρειαστεί που δεν το νομίζω), θα πάνε στο φορτιστή, με αυτόματο ώστε να φορτίζει στο μέγιστο δυνατό ανάλογα τις ανάγκες της κατοικίας την συγκεκριμένη στιγμή. Με το παραπάνω θα έχω εξασφαλισμένα τουλάχιστον 4kW για φόρτιση, τα οποία θα μπορούν να γίνουν 7kW ανάλογα τις ανάγκες της στιγμής.
Είμαι δυό χαρές με τα παραπάνω, όχι μια. Οι καθημερινές ανάγκες φόρτισης δεν θα ξεπερνούν τις 13kWh - 15kWh. Αν ποτέ χρειαστεί κάτι και δεν φτάνει, η περιοχή έχει αρκετούς 11άριδες ενώ υπάρχει και 60άρης στα 5΄ από το σπίτι. Θα έρθουν και άλλοι σίγουρα.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.460
Μηνύματα
2.904.948
Members
38.047
Νεότερο μέλος
vcbl
Top