Estimated in room response

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.868
Ας υποθεσουμε λοιπον οτι εχω απομιμηθει ειτε ως κατασκευαστης ειτε ως ακροατης με EQ
Αν το έχει κάμει κάποιος πάντως ως ακροατής και έχει καταφέρει να φτάσει ''κοντά'' σε ένα αποτέλεσμα που να ικανοποιεί τον ίδιο χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει τα τριπλά.. από εμένα 👏

Το να ισχυρίζεται πως είν' το ''ίδιο'' είναι άλλη κουβέντα και πιθανόν (όσο αφορά εμένα τουλάχιστον) αδιάφορη.. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Το θέμα είναι να ενημερωθείτε και να αρχίσετε να καταλαβαίνετε τι παίζει πίσω από τις σχεδιάσεις βλέποντας τις μετρήσεις τους, ώστε με μια ματιά να καταλαβαίνετε τι κόλπα έχουν κάνει, τι μαμουνιές, και σε τι επιπέδου (γνώσης) ανθρώπους απευθύνονται.

Η σωστή υλοποίηση, χωρίς κολπακια και μαμουνιές, είναι αυτή που έχει άριστο σπινοραμα, και είναι ιδιαιτέρως δύσκολο να επιτευχθεί, δεν είναι απλά τα πράγματα, χρειάζονται σοβαροί μηχανικοί.

Ευτυχώς, όσο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότεροι αξιόλογοι κατασκευαστές εμφανίζουν ηχεία με σοβαρό σπινοραμα, με ομοιογένεια μεταξύ on off axis απόκρισης, με ωραιότατο estimated in room response, προϊόντα που έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να παίξουν ανθρώπινα μέσα στο χώρο σας.

Ξαναλέω, δεν είναι πανάκεια το σπινοραμα και το άριστο estimated in room response.

Είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη.

Απλώς αναγκαία.

Ο,τι δεν έχει αυτά τα προσόντα, κόβεται χωρίς δεύτερη σκέψη.

Μετά, ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα που δε "κόπηκαν", κοιτάζουμε να δούμε τα περαιτέρω, και είναι αρκετά αυτά που χρειάζεται να δούμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Σας έχω ξαναπεί, πολλές φορές αλλά και προσφάτως σε άλλο θρεντ, πως ένα αδύναμο ηχείο, εάν του τονώσεις 2-3 dB τα μεσαία, την περιοχή υψηλής ευαισθησίας του ανθρώπινου αυτιού, παρότι μετρήσιμα θα παίζει στην ίδια μέγιστη SPL στάθμη (συνήθως σε dBC, όπου η μέγιστη στάθμη θα καθορίζεται από 2η και 3η οκτάβα) θα έχουμε την αίσθηση πως θα παίζει πολύ δυνατότερα μουσική, διότι θα έχουν ανέβει τα Φον, θα έχει ανέβει 2-3 dB η μέτρηση σε dB (A).

Ένα το κρατούμενο. Νο.1.

Έχουμε πει κατ'επαναληψιν πως τα τονισμένα μπάσα εκεί που μπορούν να βγουν, θα καλύψουν το έλλειμμα εκεί που δε μπορεί το ηχείο να βγάλει πράγμα. Όσο πιο πάνω είναι τα μπάσα που μπορούν να βγουν, τόσο πιο κάτω θα πρέπει να κόβονται τα πρίμα για αίσθηση ισορροπίας. Άλλωστε, μπορούμε να αντιληφθούμε μπάσο σε συχνότητες που δε βγαίνει, από τις αρμονικές τους, απλώς θα είναι one note ή two notes bass. Τα'παμε αυτά.

Δεύτερο το κρατούμενο για το μπάσο. Νο.2

Έχουμε τονίσει πως η αίσθηση "αέρα" στις ηχογραφήσεις έρχεται με μια τόνωση ~3dB στους 10-12 χιλιοκυκλους.

Τρίτο το κρατούμενο. Νο.3

Ξέρουμε πόσο εύηχο είναι το dip στον 1,5-2 χιλιοκυκλους. Mε 2-3 dB πτώση, γίνεται άλλο ηχείο.

Τέταρτο κρατούμενο. Νο.4.

Η αίσθηση ισορροπίας επιβάλλει να κοπούν τα πρίμα τόσο πιο χαμηλά σε συχνότητα, όσο πιο υψηλά σε συχνότητα αρχίζει να βγάζει χρήσιμο μπάσο. Βασικές αρχές.

Πέμπτο το κρατούμενο. Νο.5.

Η αναμενόμενη in room response όσο πιο οριζόντια είναι, τόσο περισσότερα Φον θα βγάζει στην ίδια μετρήσιμη SPL στάθμη σε οποιαδήποτε μουσική, κινδυνεύοντας να ακουστεί πριμαριστό. Δείτε την σχεδόν οριζόντια κόκκινη γραμμή τώρα, που εγγυάται ότι θα ακούγεται πιο δυνατά από όσο πραγματικά θα παίζει:


1000009569.png


Αυτό θα φωνάζει να σε πείσει ότι παίζει δυνατά. Και θα σε πείσει. Τα Φον θα είναι κει.

Καλή επιλογή, διότι έχει μικρό μιντγούφερ και δε μπορεί να παίξει πραγματικά δυνατά (το πραγματικά, θέλει μπράτσα στη 2η και 3η οκτάβα, αλλά και στην 1η).

Στο 1 βλέπετε τον τονισμό μεσαίων και πρίμων, στην περιοχή μεγάλης ευαισθησίας του ανθρώπινου αυτιού, που θα πείθει για υψηλές στάθμες.

Για να μην ενοχλεί, έχει την κοιλιά στο 4. Στις αρκετά ενοχλητικές αυτές συχνότητες της ψιλής γυναικείας φωνής, την τσιριδα, την κόβει.

Αέρας στα πρίμα υπάρχει, το 3.

Τόνωση μπάσου με 2 notes bass υπάρχει, το 2, για να μην ακούγεται πριμαριστό, επειδή έχει ευθειασει την αναμενόμενη in room response.
Ισοστάθμιση τύπου loudness λέγεται.
Η μία κορυφή από το μεγάφωνο, η άλλη από το μπας ριφλεξ. Κι όποιον πάρει ο χάρος.

Κι αφού κάτω από 70-80 κύκλους δεν έχει χρήσιμη στάθμη, το 5, συνοδεύεται στα πρίμα από αποκοπή στους 12 χιλιοκυκλους και πάνω, που με αυτή την κλίση εκεί, μόνο νυχτερίδες θα το ακούν. Πρακτικά, χρήσιμη απόκριση έως 12 kHz. Έξυπνο.

Ιδίως αν το'χεις off axis, όπως προβλέπεται.

Παιδιά, δεν είναι τυχαία όλα αυτά. Ξέρουν τι κάνουν.

Το θέμα είναι να ξέρετε κι εσείς αυτά τα βασικά, ώστε να καταλαβαίνετε τις μαμουνιές που έχουν παιχτεί στην σχεδίαση αυτού του ανεπαρκούς ηχείου, όπου κάνουν ότι είναι δυνατόν για να σε πείσουν ότι παίζει "μια χαρά".

Ακούγοντας μόνον, είμαι βέβαιος πως οι περισσότεροι τυχαίοι ακροατές θα πεισθούν. Οι συνταγές είναι γνωστές, καλοδουλεμένες, ξέρουμε ότι δουλεύουν ιδίως με κάποιες πονηρές χαϊεντάδικες ηχογραφησεις. Μετά σου αρχίζουν το γνωστό ποίημα των επιλεκτικων ηχογραφήσεων και μουσικών..

Αλλά δε παύει να είναι χρέπι, δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, είναι αλχημείες και μαμουνιές, μαγειρέματα και κοροϊδία, αντί να δώσουν ένα προϊόν με ισορροπημένη απόκριση, που σαφώς είναι πιο δύσκολο να κατασκευαστεί, ιδίως σε χαμηλά κοστολογια.

Όταν το κατασκευάσουν όμως, είναι το πρώτο που διαφημίζουν, το +-2dB απόκριση από πχ 35 κύκλους έως 35 χιλιοκυκλους.

Ναι, αυτό αξίζει, και καλά κάνουν και το διαφημίζουν, αρκεί να συνοδεύεται από ομοιογενή off axis απόκριση, δηλαδή να δίνει την αναμενόμενη ομαλή κλίση στο estimated in room response, χωρίς directivity issues που λέει κι ο δόκτωρ Τουλ. 😎

Διότι, εάν έχει directivity issues και άλλης τονικότητας έμμεση, πάλι θα είναι χρέπι, καυσόξυλο, αλλά θα'ναι φλατ στο on axis. 🤣🤪😁

Κι έτσι εξηγούνται σιγά σιγά όλα γύρω από τα ηχεία, ένα κουβάρι είναι, αλλά άμα το πάρεις σιγά σιγά από την αρχή, δε μένει διφραγκο, όλα βγαίνουν στη φόρα.

Για οποιοδήποτε ηχείο, οποιαδήποτε μάρκας, είτε PMC, είτε genelec, ATC, Adam, κλπ, όλα. Δεν έχω μετοχές σε καμία φίρμα, ούτε πουλάω ηχεία, καρφί δε μου καίγεται για κανένα. Άμα τα δεδομένα τους είναι σωστά, θα έχει ενδιαφέρον, εάν όχι, Λόλα να άλλο ένα χρέπι, σιγά τα ωα. Άλλωστε, λίγα είναι (και συνήθως πολύ ακριβά, τα κορυφαία μοντέλα κατά κανόνα) τα ισορροπημένης απόκρισης ηχεία, αλλά σιγά σιγά βγαίνουν όλο και περισσότερες νέες φίρμες πολλά υποσχόμενες, με προϊόντα που μετράνε πολύ αξιόλογα.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.937
Reaction score
4.407
Ένσταση για το 3.
Από τη μία γράφεις αέρας στις ηχογραφήσεις και από την άλλη στα πρίμα που φαίνεται σαν ανέβασμα στο διάγραμμα.
Δεν είναι θέμα αντιληπτικότητας ο αέρας. Σε αλλού τύπου μέτρηση μπορεί να φανεί αυτό το χαρακτηριστικό και δεν ακούγεται σαν κάτι που βγάζουν τα ηχεία, υπάρχει σε κάποιες ηχογραφήσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Ένσταση για το 3.
Απορρίπτεται με συνοπτικές διαδικασίες. 👋

Σε οποιοδήποτε ηχείο δώσεις μια ομαλή τόνωση 2-3 dB στο εύρος 10-12 kHz, στις ακροάσεις μετά, αυτό ερμηνεύεται ως "αυξημένος αέρας", προφανώς σε όποιες ηχογραφήσεις έχουν εκεί περιεχόμενο.
 
  • Like
Reactions: TGD

Μηνύματα
2.937
Reaction score
4.407
Απορρίπτεται με συνοπτικές διαδικασίες. 👋

Σε οποιοδήποτε ηχείο δώσεις μια ομαλή τόνωση 2-3 dB στο εύρος 10-12 kHz, στις ακροάσεις μετά, αυτό ερμηνεύεται ως "αυξημένος αέρας", προφανώς σε όποιες ηχογραφήσεις έχουν εκεί περιεχόμενο.
Άλλο αυτό, μπορεί να θεωρηθεί σαν εφέ αυτό που γράφεις.
Εγώ αναφέρομαι στα της ηχογράφησης. Και υπάρχει σε όλο το φάσμα.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.868
Σας έχω ξαναπεί, πολλές φορές αλλά και προσφάτως σε άλλο θρεντ, πως ένα αδύναμο ηχείο, εάν του τονώσεις 2-3 dB τα μεσαία, την περιοχή υψηλής ευαισθησίας του ανθρώπινου αυτιού, παρότι μετρήσιμα θα παίζει στην ίδια μέγιστη SPL στάθμη (συνήθως σε dBC, όπου η μέγιστη στάθμη θα καθορίζεται από 2η και 3η οκτάβα) θα έχουμε την αίσθηση πως θα παίζει πολύ δυνατότερα μουσική, διότι θα έχουν ανέβει τα Φον, θα έχει ανέβει 2-3 dB η μέτρηση σε dB (A).

Ένα το κρατούμενο. Νο.1.

Έχουμε πει κατ'επαναληψιν πως τα τονισμένα μπάσα εκεί που μπορούν να βγουν, θα καλύψουν το έλλειμμα εκεί που δε μπορεί το ηχείο να βγάλει πράγμα. Όσο πιο πάνω είναι τα μπάσα που μπορούν να βγουν, τόσο πιο κάτω θα πρέπει να κόβονται τα πρίμα για αίσθηση ισορροπίας. Άλλωστε, μπορούμε να αντιληφθούμε μπάσο σε συχνότητες που δε βγαίνει, από τις αρμονικές τους, απλώς θα είναι one note ή two notes bass. Τα'παμε αυτά.

Δεύτερο το κρατούμενο για το μπάσο. Νο.2

Έχουμε τονίσει πως η αίσθηση "αέρα" στις ηχογραφήσεις έρχεται με μια τόνωση ~3dB στους 10-12 χιλιοκυκλους.

Τρίτο το κρατούμενο. Νο.3

Ξέρουμε πόσο εύηχο είναι το dip στον 1,5-2 χιλιοκυκλους. Mε 2-3 dB πτώση, γίνεται άλλο ηχείο.

Τέταρτο κρατούμενο. Νο.4.

Η αίσθηση ισορροπίας επιβάλλει να κοπούν τα πρίμα τόσο πιο χαμηλά σε συχνότητα, όσο πιο υψηλά σε συχνότητα αρχίζει να βγάζει χρήσιμο μπάσο. Βασικές αρχές.

Πέμπτο το κρατούμενο. Νο.5.

Η αναμενόμενη in room response όσο πιο οριζόντια είναι, τόσο περισσότερα Φον θα βγάζει στην ίδια μετρήσιμη SPL στάθμη σε οποιαδήποτε μουσική, κινδυνεύοντας να ακουστεί πριμαριστό. Δείτε την σχεδόν οριζόντια κόκκινη γραμμή τώρα, που εγγυάται ότι θα ακούγεται πιο δυνατά από όσο πραγματικά θα παίζει:


View attachment 313569

Αυτό θα φωνάζει να σε πείσει ότι παίζει δυνατά. Και θα σε πείσει. Τα Φον θα είναι κει.

Καλή επιλογή, διότι έχει μικρό μιντγούφερ και δε μπορεί να παίξει πραγματικά δυνατά (το πραγματικά, θέλει μπράτσα στη 2η και 3η οκτάβα, αλλά και στην 1η).

Στο 1 βλέπετε τον τονισμό μεσαίων και πρίμων, στην περιοχή μεγάλης ευαισθησίας του ανθρώπινου αυτιού, που θα πείθει για υψηλές στάθμες.

Για να μην ενοχλεί, έχει την κοιλιά στο 4. Στις αρκετά ενοχλητικές αυτές συχνότητες της ψιλής γυναικείας φωνής, την τσιριδα, την κόβει.

Αέρας στα πρίμα υπάρχει, το 3.

Τόνωση μπάσου με 2 notes bass υπάρχει, το 2, για να μην ακούγεται πριμαριστό, επειδή έχει ευθειασει την αναμενόμενη in room response.
Ισοστάθμιση τύπου loudness λέγεται.
Η μία κορυφή από το μεγάφωνο, η άλλη από το μπας ριφλεξ. Κι όποιον πάρει ο χάρος.

Κι αφού κάτω από 70-80 κύκλους δεν έχει χρήσιμη στάθμη, το 5, συνοδεύεται στα πρίμα από αποκοπή στους 12 χιλιοκυκλους και πάνω, που με αυτή την κλίση εκεί, μόνο νυχτερίδες θα το ακούν. Πρακτικά, χρήσιμη απόκριση έως 12 kHz. Έξυπνο.

Ιδίως αν το'χεις off axis, όπως προβλέπεται.

Παιδιά, δεν είναι τυχαία όλα αυτά. Ξέρουν τι κάνουν.

Το θέμα είναι να ξέρετε κι εσείς αυτά τα βασικά, ώστε να καταλαβαίνετε τις μαμουνιές που έχουν παιχτεί στην σχεδίαση αυτού του ανεπαρκούς ηχείου, όπου κάνουν ότι είναι δυνατόν για να σε πείσουν ότι παίζει "μια χαρά".

Ακούγοντας μόνον, είμαι βέβαιος πως οι περισσότεροι τυχαίοι ακροατές θα πεισθούν. Οι συνταγές είναι γνωστές, καλοδουλεμένες, ξέρουμε ότι δουλεύουν ιδίως με κάποιες πονηρές χαϊεντάδικες ηχογραφησεις. Μετά σου αρχίζουν το γνωστό ποίημα των επιλεκτικων ηχογραφήσεων και μουσικών..

Αλλά δε παύει να είναι χρέπι, δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά, είναι αλχημείες και μαμουνιές, μαγειρέματα και κοροϊδία, αντί να δώσουν ένα προϊόν με ισορροπημένη απόκριση, που σαφώς είναι πιο δύσκολο να κατασκευαστεί, ιδίως σε χαμηλά κοστολογια.

Όταν το κατασκευάσουν όμως, είναι το πρώτο που διαφημίζουν, το +-2dB απόκριση από πχ 35 κύκλους έως 35 χιλιοκυκλους.

Ναι, αυτό αξίζει, και καλά κάνουν και το διαφημίζουν, αρκεί να συνοδεύεται από ομοιογενή off axis απόκριση, δηλαδή να δίνει την αναμενόμενη ομαλή κλίση στο estimated in room response, χωρίς directivity issues που λέει κι ο δόκτωρ Τουλ. 😎

Διότι, εάν έχει directivity issues και άλλης τονικότητας έμμεση, πάλι θα είναι χρέπι, καυσόξυλο, αλλά θα'ναι φλατ στο on axis. 🤣🤪😁

Κι έτσι εξηγούνται σιγά σιγά όλα γύρω από τα ηχεία, ένα κουβάρι είναι, αλλά άμα το πάρεις σιγά σιγά από την αρχή, δε μένει διφραγκο, όλα βγαίνουν στη φόρα.

Για οποιοδήποτε ηχείο, οποιαδήποτε μάρκας, είτε PMC, είτε genelec, ATC, Adam, κλπ, όλα. Δεν έχω μετοχές σε καμία φίρμα, ούτε πουλάω ηχεία, καρφί δε μου καίγεται για κανένα. Άμα τα δεδομένα τους είναι σωστά, θα έχει ενδιαφέρον, εάν όχι, Λόλα να άλλο ένα χρέπι, σιγά τα ωα. Άλλωστε, λίγα είναι (και συνήθως πολύ ακριβά, τα κορυφαία μοντέλα κατά κανόνα) τα ισορροπημένης απόκρισης ηχεία, αλλά σιγά σιγά βγαίνουν όλο και περισσότερες νέες φίρμες πολλά υποσχόμενες, με προϊόντα που μετράνε πολύ αξιόλογα.
Ουστ και ματαούστ.. :biggrin:
Ου, ου, ου.. :tongue:

Να κάνουμε μια ανάλυση και σ' αυτό να μην το ματαχαρούμε μετά ποτές.. :fuckyou:


We love flying virgins.. ❤
And Black Fucking Phillip :smoke:
 

Μηνύματα
701
Reaction score
1.317
20-40Hz -1 dB & -0.8 dB
40-80Hz -2 dB & -1.6 dB
80-160Hz -3 dB & -2,4 dB
160-320Hz -4 dB & -3,2 dB
320-640Hz -5 dB & -4 dB
640Hz-1,28kHz -6 dB & -4,8 dB
1,28-2,56kHz -7 dB & -5,6 dB
2,5-5kHz -8 dB & -6,4 dB
5-10kHz -9dB & -7,2 dB
10-20kHz -10 dB & -8 dB
Πέρασα την 0.8 db/Oct ως target curve σε ένα .txt αρχείο του Dirac και το αποτέλεσμα ήταν άριστο σπίτι μου, νομίζω καλύτερα απ ποτέ.
Ξεκίνησα απευθείας απο -0.8 στα 20hz και συνέχισα μόνο με κοψίματα. Έχασα μεν 8db δυναμικό εύρος αλλά στις εντάσεις που ακούω δεν μου λείπουν, το αποτέλεσμα δε εξαιρετικό όπως είπα.
Όσοι έχουν Dirac αξίζει να κάνουν edit τα αρχεία απευθείας για απόλυτη ακρίβεια στις τιμές , περάστε τις τιμές του δεξιού τμήματος του πίνακα που έβαλε ο Κώστας.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Πέρασα την 0.8 db/Oct ως target curve σε ένα .txt αρχείο του Dirac και το αποτέλεσμα ήταν άριστο σπίτι μου, νομίζω καλύτερα απ ποτέ.
Ξεκίνησα απευθείας απο -0.8 στα 20hz και συνέχισα μόνο με κοψίματα. Έχασα μεν 8db δυναμικό εύρος αλλά στις εντάσεις που ακούω δεν μου λείπουν, το αποτέλεσμα δε εξαιρετικό όπως είπα.
Όσοι έχουν Dirac αξίζει να κάνουν edit τα αρχεία απευθείας για απόλυτη ακρίβεια στις τιμές , περάστε τις τιμές του δεξιού τμήματος του πίνακα που έβαλε ο Κώστας.
Και γω αυτή χρησιμοποιώ.

Απλώς σε μένα η κλίση των ηχείων στο χώρο είναι ήδη τέτοια, που δε χρειάζεται σε κανένα σημείο EQ πάνω από 3dB.

Και σε σένα είναι ήδη κατηφορική η απόκριση των ηχείων στο χώρο, οπότε, παρότι έχεις βάλει αυτή την ταργκετ κερβ, δεν έχεις απώλεια δυναμικού εύρους 8dB, σίγουρα είναι πολύ λιγότερο, άσε που κατά βάση πρόκειται για τα πρίμα, άνευ ουσίας.

ΥΓ. Λάθος το -0.8 στους 20 κύκλους.
Στους 20 αφήνεις το 0 dB, το πρώτο -0.8 το βάζεις στους 40 κύκλους.
-1.6 βάζεις στους 80, και ου το καθεξής.
 


Μηνύματα
701
Reaction score
1.317
Και περίπου ποιές είν' αυτές? (ρωτάω για διπλανό νήμα.. :rolleyes:)
Ποιο νήμα λες ;
Να σου πω με ακρίβεια μετρημένα μόλις με db μέτρο και iPhone για επιβεβαίωση , μουσική μέσω bluos /tidal και Dolby surround upmix ο Nad με τα Klipsch μου σε απόσταση 2.7m στα -30db main volume στον avr βγάζει στο off περίπου 79.0 db

IMG_3248.png


Με target curve -0,8db/Oct και ίδια ένταση απ τον avr παίρνω 75db στην mlp.
IMG_3247.jpeg


Στα -20db master volume με Dirac -0.8db/oct παίρνω κατά μέσο όρο 85 ολόκληρα db αναλόγως βέβαια και την ηχογράφηση.


ΥΓ. Λάθος το -0.8 στους 20 κύκλους.
Στους 20 αφήνεις το 0 dB, το πρώτο -0.8 το βάζεις στους 40 κύκλους.
-1.6 βάζεις στους 80, και ου το καθεξής.
Λάθος το έραψα εδώ , από 0 το ξεκίνησα 😉
IMG_3251.jpeg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Προσωπικά, σύμφωνα με τα αυτιά μου δηλαδή, θεωρώ εντελώς μα εντελώς φλαταδούρα το άκουσμα με αυτήν την room curve (0.8dB/oct), ενώ την 0.6dB/Oct που τη δοκίμασα, μου φάνηκε πριμαριστή, χωρίς όγκο στα σώματα, με έλλειψη μπάσου.

Στην 0.8dB/Oct παίζουν όλα εντελώς φυσιολογικά, χωρίς εντυπωσιασμούς και χωρίς ενοχλήσεις.

Σταματάς να ασχολείσαι με τα στέρεα έτσι, κι ακούς μουσικές. Νορμάλ πράματα. Σχεδόν ανιαρά.😁😂😎

Από κει και έπειτα, αναλόγως προσωπικών προτιμήσεων, παίζεις λίγο παραπάνω μπασάκι, ή ρίχνεις λίγο παραπάνω την room curve, στο 1dB/Oct.

Δίνεις λίγο "αέρα" στο 10-12kHz.

Δοκιμάζεις το dip στα 1,5-2kHz.

Παίζεις, βλέπεις πως ακούγονται τα γνωστά "κόλπα".

Λογικά, αφού τα δεις όλα, ξαναγυρνάς στο φλατ ιβέντσιουαλι, στο 0.8dB/Oct, αλλά πιο "έμπειρος".😎

Εμένα πάντως, μου "αρέσει" ένα ισιάδι στο φάσμα 900Hz-1,5/2kHz. Δίνει ωραιότατα, ήπια προβολικά μεσαία, κουκλίστικα, ο,τι πρέπει για φωνές, τύφλα να'χουν οι λαμπατοι. 🤪

ΥΓ. Για ανενόχλητες ακροάσεις σε πολύ υψηλές στάθμες SPL, εφόσον αντέχουν τα σαμπ, καλύτερο room curve είναι το 1,3dB/Oct, με σχεδόν φλατ το 20-80Hz (βάζεις -1 dB στους 80). Δηλαδή ξεκινάς με -1,3 στους 160 κύκλους και συνεχίζεις.
Έτσι, πέφτουν τα Φον σε πολύ υψηλές max SPL σε dB(C). 😎
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Σε χαμηλές εντάσεις, θέλει loudness.
Μπορείς να ενσωματώσεις φίλτρο loudness στην room curve για να ακούς στα 50-60 dB.
Το σώζεις σε ένα πρισετ για ακρόαση σε πολύ χαμηλές στάθμες.

Για πολύ υψηλές στάθμες, έγραψα παραπάνω στο υστερόγραφο τι room response curve θεωρώ βέλτιστο.

Για νορμάλ χαλαρές ακροάσεις σε στάθμες αναφοράς, το room response curve πρέπει να έχει κλίση 0.8-0.9dB/Oct.

Αναλόγως όγκου δωματίου, απόστασης ακρόασης και RT 60, αυτά αλλάζουν ελαφρώς, ως προβλέπεται, αναλόγως λόγου άμεσης προς έμμεση.

Αλλάζουν, επειδή η κατευθυντικότητα αλλάζει με την απόσταση ακρόασης, όχι για περίεργους λόγους. Όσο μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης, τόσο περισσότερη έμμεση (off axis) και τόσο μεγαλύτερη θα βγει η κλίση του room response curve με οποιοδήποτε φλατ (σωστό) ηχείο. Γι'αυτό άλλωστε "αρέσει" πιο πολύ να ακούς σε μεγάλα δωμάτια, και με μεγάλες αποστάσεις ακρόασης.

Όλα απλά είναι. "Αρέσει" η πιο μεγάλη φυσική κλίση στο room response curve, η μπόλικη έμμεση, το immersion.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.212
Reaction score
21.868
Σε χαμηλές εντάσεις, θέλει loudness.
Μπορείς να ενσωματώσεις φίλτρο loudness στην room curve για να ακούς στα 50-60 dB.
Το σώζεις σε ένα πρισετ για ακρόαση σε πολύ χαμηλές στάθμες.

Για πολύ υψηλές στάθμες, έγραψα παραπάνω στο υστερόγραφο τι room response curve θεωρώ βέλτιστο.

Για νορμάλ χαλαρές ακροάσεις σε στάθμες αναφοράς, το room response curve πρέπει να έχει κλίση 0.8-0.9dB/Oct.

Αναλόγως όγκου δωματίου, απόστασης ακρόασης και RT 60, αυτά αλλάζουν ελαφρώς.

Αλλάζουν, επειδή η κατευθυντικότητα αλλάζει με την απόσταση ακρόασης, όχι για περίεργους λόγους. Όσο μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης, τόσο περισσότερη έμμεση (off axis) και τόσο μεγαλύτερη θα βγει η κλίση του room response curve με οποιοδήποτε φλατ (σωστό) ηχείο. Γι'αυτό άλλωστε "αρέσει" πιο πολύ να ακούς σε μεγάλα δωμάτια, και με μεγάλες αποστάσεις ακρόασης.

Όλα απλά είναι.
Στα 75-80db που αν κατάλαβα καλά ακούει συνήθως ο Venom7 χρειάζεται το loudness?

:thumbsdown:

Νομίζω.. όχι? :whistling:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.197
Reaction score
141.730
Όχι, δε χρειάζεται. Στάθμη αναφοράς είναι.

Δεν είναι εντελώς "απόλυτη" η στάθμη αναφοράς (πέραν των ηχογραφήσεων που δεν έχουν στάνταρ μέση στάθμη), ακόμα και στους πιο ψαγμενους στουντιάδες, που διαφωνούν μεταξύ 82-85 dB, που τζάμπα διαφωνούν, διότι έχουν απλώς διαφορετικά Φον λόγω διαφορετικής απόστασης ακρόασης και διαφορετικού RT 60, και απλώς μετράνε ροζ θόρυβο, ως συνήθως, που είναι σφάλμα. 😎

Θα πρότεινα σε δικαναλο να βρείτε επακριβώς (έτσι από περιέργεια) τη στάθμη αναφοράς, με τόνο στον 1 χιλιοκυκλο γραμμένο σε στάθμη -20dB. Όταν παίξει ο τόνος από 1 ηχείο στην mlp στα 85 dB, σημειώστε τη στάθμη, αυτή είναι στάθμη αναφοράς, τουλάχιστον για νορμάλ και σύγχρονες ηχογραφήσεις ή γενικώς για streaming, διότι πλέον εφαρμόζεται νόρμα. Ακόμα και -3dB σε αυτή τη στάθμη, δεν αλλάζει το πράμα, στάθμη αναφοράς θεωρείται το 82dB/ηχείο, από πολλούς (λογικό, ώστε να βγαίνει άθροισμα από τα 2 ηχεία στην mlp 85).

Σε φουλ ιμερσιβ, το όμοιο, στα 73 dB όμως. 🤪😁🤣😂 (εκεί κι αν γίνονται σφάλματα στη μέτρηση στάθμης αναφοράς, εξ'ου και τα παράπονα ότι δεν αντέχεται σε ταινίες).

Στα 78 dB το 5-καναλο.

Τα έχω γράψει αναλυτικά, στο θρεντ περί δυναμικού εύρους.
 
Last edited:




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.934
Μηνύματα
2.995.371
Members
38.384
Νεότερο μέλος
Alesta
Top