Open Baffle tang band 1808

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Τελικές φωτό για να παμε στο ζουμι...
Στημένο το σύστημα στο χωρο μου.
[DOUBLEPOST=1522260226][/DOUBLEPOST]Λοιπον κυριοι απο δω και περα τα φωτα σας..

Κοκκινη καμπυλη αυτο που ακουω στη θεση ακροασης με μικρη βοηθεια απο Rew και export σε apo
Πρασινη καμπυλη, ξερο χωρις τιποτα

Smoothing 1/6

Συχνοτητα cross μετα απο πολλες δοκιμες 70hz
 

Attachments


zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Μπορεις να το εξηγησεις πως?
Δεν κανει το dsp αυτων ειμαι σιγουρος :) κανεις δε γλιτωνει τελικα απο το minidspaki :)
Όσο ποιό αδύναμο το μοτέρ ενός μεγαφώνου τόσο υψηλότερο το Qts και τόσο "λιγότερο" έλεγχο έχει το μοτέρ στην μεμβράνη. Σε ένα παθητικό ηχείο αυτό μεταφράζεται ως περισσότερο χαμηλό μιας και η επιστροφή του woofer δεν είναι τόσο γρήγορη. Αυτό είναι θετικό στα παθητικά ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αλλά έχει βέβαια και τα αρνητικά του.

Αντίθετα όταν έχουμε ένα μεγάφωνο με χαμηλό Qts σε ανοιχτή μπάφλα, πέρα από το BSC (6 db) χρειάζεται κάποιο low shelf EQ για να μπουστάρει το μεγάφωνο στις πολύ χαμηλές συχνότητες. Οπότε χρειάζεται DSP.
[DOUBLEPOST=1522260723][/DOUBLEPOST]
Συχνοτητα cross μετα απο πολλες δοκιμες 70hz
70 hz είναι πολύ χαμηλά.

Δοκίμασες στα 200-300 Hz?
Τι κλήσεις χρησιμοποιείς στα κρος?
Ποιο είναι το πλάτος της μπάφλας σου?
Η απόστασή σου από τον πίσω τοίχο?
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Επειδή το έφερε η κουβέντα και μόνο...
Τα απόλυτα μεγάφωνα 15 inch για ανοιχτή μπάφλα πρέπει να είναι τα κάτωθι:
http://aespeakers.com/shop/dipole/dipole15/
Υψηλό Qts, δηλαδή κατάλληλα για παθητικές υλοποιήσεις

"While EQ is typically needed to correct for the baffle rolloff itself, no additional EQ is required to flatten the response of the driver."
 

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Όσο ποιό αδύναμο το μοτέρ ενός μεγαφώνου τόσο υψηλότερο το Qts και τόσο "λιγότερο" έλεγχο έχει το μοτέρ στην μεμβράνη. Σε ένα παθητικό ηχείο αυτό μεταφράζεται ως περισσότερο χαμηλό μιας και η επιστροφή του woofer δεν είναι τόσο γρήγορη. Αυτό είναι θετικό στα παθητικά ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αλλά έχει βέβαια και τα αρνητικά του.

Αντίθετα όταν έχουμε ένα μεγάφωνο με χαμηλό Qts σε ανοιχτή μπάφλα, πέρα από το BSC (6 db) χρειάζεται κάποιο low shelf EQ για να μπουστάρει το μεγάφωνο στις πολύ χαμηλές συχνότητες. Οπότε χρειάζεται DSP.
[DOUBLEPOST=1522260723][/DOUBLEPOST]

70 hz είναι πολύ χαμηλά.

Δοκίμασες στα 200-300 Hz?
Τι κλήσεις χρησιμοποιείς στα κρος?
Ποιο είναι το πλάτος της μπάφλας σου?
Η απόστασή σου από τον πίσω τοίχο?
Τα cross είναι σταθερης κλίσης μη ρυθμιζομενη 24bd/octave
Το πλάτος της μπαφλας ειναιε40cm
Επίσης δοκιμασα αρκετές αποκοπες ξεκινώντα από τα 250 όπως προτεινουν πολλοι στο εξωτερικό...
Δε μου άρεσε τίποτα νομιζω αρχιζουν τα woofer να λερώνουν το τελικό αποτέλεσμα
Αποσταη μεγαφωνων από πισω τοίχο περι τα 70 cm
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Mε μπάφλα 40 cm το Baffle step είναι στα 287 Ηz, οπότε το κρος θα πρέπει να είναι κάπου μεταξύ 200-250 Hz.

Τα δίπολα χρειάζονται τουλάχιστον 2 μέτρα απόσταση από τον πίσω τοίχο.
 

Μηνύματα
5.439
Reaction score
6.596
Όσο ποιό αδύναμο το μοτέρ ενός μεγαφώνου τόσο υψηλότερο το Qts και τόσο "λιγότερο" έλεγχο έχει το μοτέρ στην μεμβράνη. Σε ένα παθητικό ηχείο αυτό μεταφράζεται ως περισσότερο χαμηλό μιας και η επιστροφή του woofer δεν είναι τόσο γρήγορη. Αυτό είναι θετικό στα παθητικά ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αλλά έχει βέβαια και τα αρνητικά του.

Αντίθετα όταν έχουμε ένα μεγάφωνο με χαμηλό Qts σε ανοιχτή μπάφλα, πέρα από το BSC (6 db) χρειάζεται κάποιο low shelf EQ για να μπουστάρει το ....
Υψηλο qts για να συντονιστει καλυτερα ''στο κουτι του'' το δωματιο δηλαδη... η αργη μετακινηση βοηθαει στο να εχουμε μικροτερη την ακυρωση απο την οπισθια ακτινοβολια λογω διαφορας χρονου που αυτη δε θα υπηρχε σε μεγαφωνο με χαμηλοτερο qts?(θα ηταν δηλαδη μεγαλυτερη ακυρωση)

Ενα αυτο και το αλλο εαν ειναι ετσι πουσαρουμε ενα μεγαφωνο σε τετοιες συχνοτητες ως αντιδοτο σε σχεση με ενα μεγαφωνο με χαμηλοτερο qts πως ειναι καλυτερο αυτο? ασε που ποιος μου αποκλειει eq σε μεγαφωνο με υψηλο qts οπως και εκει που προκειται να χρησιμοποιησεις μια μοναδα να χρειαζεσε πολυ περισσοτερες οταν εχεις χαμηλο qts.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Αποσταη μεγαφωνων από πισω τοίχο περι τα 70 cm
Νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσεις μετρήσεις από τουλάχιστον τη διπλάσια απόσταση από τον πίσω τοίχο..

Είναι βέβαια πολύ ωραίοι οι τοίχοι σου, νομίζω θα ακούγονται κι όμορφα! ;)

Πολύ όμορφα έγιναν και τα ηχεία, μπράβο! :)
 

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσεις μετρήσεις από τουλάχιστον τη διπλάσια απόσταση από τον πίσω τοίχο..

Είναι βέβαια πολύ ωραίοι οι τοίχοι σου, νομίζω θα ακούγονται κι όμορφα! ;)

Πολύ όμορφα έγιναν και τα ηχεία, μπράβο! :)
Ευχαριστώ πολυ γιατρε για τα καλά σου λογια...εχω κάνει αρκετες μετρησεις και πιο κοντά στον πίσω τοιχο και αρκετά πιο μακρια,αλλα δεν είδα αισθητές διαφορές...μεγάλη διαφορά προς το καλύτερο ειδα οταν μειωσα την αποσταση ακρόασης...
Νομιζω ελαττωσα ετσι τα προβλήματα του χώρου μου.
Μπορείς σε παρακαλώ να σχολειασεις το οποιο μειονέκτημα αν υπάρχει του cross των ενισχυτών και την μέτρηση που παίρνω τώρα από το δεδομένο set up...
Thanks..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Οκ. Εν συντομία:

Το κρος, σύμφωνα με τις χαοτικές αρχές του ήχου (χαχαχαχαχα) είναι μια διαδικασία, όχι μια τιμή στο μηχάνημα, αυτό δε δουλεύει ποτέ σωστά, διότι τίποτα δεν "κάθεται" όπως προβλέπεται με απλοϊκό συλλογισμό.

Το LR 24dB/oct του ενισχυτή, θα δούλευε (λέμε τώρα) άριστα ανάμεσα σε δύο "τελειωμένα" πρότζεκτ ηχείων, σεταρισμένα να παίζουν έκαστο σωστά, με τα δικά τους φίλτρα το καθένα, κι όχι σαν βασικό κρος ανάμεσα σε δυό μεγάφωνα, στην προσπάθεια να στήσεις ένα ηχείο.

Για αυτή την περίπτωση, χρειάζεται μεγαλύτερης πολυπλοκότητας σύνολο φίλτρων, με περισσότερες δυνατότητες.

Χρειάζονται μετρήσεις ξέχωρα κάθε δρόμου, ισοσταθμιση αυτού του δρόμου στο χρήσιμο εύρος αφού κροσαριστεί κάπου, μετά το ίδιο στον άλλο δρόμο, ο οποίος μπορεί κάλλιστα να χρειαστεί να κροσαριστεί σε άλλο σημείο, μετά χρονική ευθυγράμμιση των δύο δρόμων, μετά άθροισμα και μικρορυθμίσεις των θεωρητικών σημείων κρος, βάσει των μετρημένων σημείων (άλλο το ονομαστικό σημείο κρος κι άλλο το μετρήσιμο), και βέβαια το παιχνίδι του χώρου δε το ξεκίνησα ακόμα στο συλλογισμό, για λόγους απλοποίησης..

Κάθε μέτρηση που κάνεις, έχει αξία μόνο αν γνωρίζεις και δίνεις βάση στους χρόνους αντήχησης, στα μπάουνταρις και στις πρώτες ανακλάσεις, ειδάλλως είναι άχρηστο, διότι λαμβάνεις σα δεδομένο κάτι που θεωρητικά στέκει μόνο σε ανηχοϊκή μέτρηση, και στην πράξη μόνο ανηχοϊκή δεν είναι, δηλαδή τι είναι; Το τυχαίο άθροισμα τυχαίων παραμέτρων, που σε κάθε μετακίνηση του κάθε μεγαφώνου προς κάθε κατεύθυνση (και ύψους) σε γυρνάνε στο απόλυτο μηδέν.

Άρα, για τα βασικά, χρειάζεται δυνατότητα για ξεχωριστά σημεία κρος, πιθανώς ένθεν κι ένθεν σε κάθε δρόμο, δυνατότητες χρονικής υστέρησης, δυνατότητες φίλτρων νοτς και παραμετρικών φίλτρων μεταβλητού κιού.

Αυτά όλα, σα "πακέτο", τα υλοποιούν κάποιες πχ μονάδες loudspeaker management, που φτιάχτηκαν για χρήση κρος ηχείου, ή φουλ δυνατοτήτων ενεργά κρος. Από τα Κράουν δε μπορείς να έχεις τέτοιες απαιτήσεις, ούτε από το έτοιμο κρος ενός σαμπ, που πχ υπάρχει σε πλακέτες ενισχυτών για σαμπ, που ακόμα κι αυτές έχουν ένα delay.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Ok τωρα με πεθανες...
Από τα λιγα που κατάλαβα βλέπω οτι δεν έκανα τίποτα...

By the way, ευχαριστώ για το λεπτομερες post


Μηπως να αρχισω να καλοβλεπω την αγορα κανενος kh 310 μπας και σωθω...
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Ξεκινάς με συχνότητα διαχωρισμού τους 150 κύκλους και ανεβαίνεις...
Επίσης <<άνοιξε>> όπως λέμε ελαφρώς την συχνότητα μεταξύ των δύο.
Δηλαδή αν βάλεις 150 στα woofers, βάλε 170 στα πλήρους φάσματος.
Απόσταση από τον πίσω τοίχο 1,4 μέτρα θα είσαι καλά.
Θα γεμίσει το μεσοχαμηλό σου.

Πριν τους 200 έχεις την κλασική ακύρωση όλων των χώρων.
Η αποκοπή σου δείχνει να είναι στους 43 κύκλους περίπου, ενώ ποιο κάτω ο συντονισμός του δωματίου σου βγάζει μια κορύφωση στους 35.
Γενικά δεν είναι κακό το σύνολο της καμπύλης σου.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Όσο ποιό αδύναμο το μοτέρ ενός μεγαφώνου τόσο υψηλότερο το Qts και τόσο "λιγότερο" έλεγχο έχει το μοτέρ στην μεμβράνη. Σε ένα παθητικό ηχείο αυτό μεταφράζεται ως περισσότερο χαμηλό μιας και η επιστροφή του woofer δεν είναι τόσο γρήγορη. Αυτό είναι θετικό στα παθητικά ηχεία ανοιχτής μπάφλας, αλλά έχει βέβαια και τα αρνητικά του.
Ισχύει αυτό που λες για τον κινητήρα τέτοιων σχεδιάσεων, αλλά μόνο του δεν στέκει.
Είναι η όλη κατασκευή ενός τέτοιου μεγαφώνου που συνεισφέρει στο χαμηλό.
Η απόσβεση που γίνεται είναι ανάλογη, όπως και το βάρος της κινούμενης μάζας οφείλει να είναι χαμηλό για να υπάρχει έλεγχος από τον <<αδύναμο>> κινητήρα.
 
Last edited:

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Ξεκινάς με συχνότητα διαχωρισμού τους 150 κύκλους και ανεβαίνεις...
Επίσης <<άνοιξε>> όπως λέμε ελαφρώς την συχνότητα μεταξύ των δύο.
Δηλαδή αν βάλεις 150 στα woofers, βάλε 170 στα πλήρους φάσματος.
Απόσταση από τον πίσω τοίχο 1,4 μέτρα θα είσαι καλά.
Θα γεμίσει το μεσοχαμηλό σου.

Πριν τους 200 έχεις την κλασική ακύρωση όλων των χώρων.
Η αποκοπή σου δείχνει να είναι στους 43 κύκλους περίπου, ενώ ποιο κάτω ο συντονισμός του δωματίου σου βγάζει μια κορύφωση στους 35.
Γενικά δεν είναι κακό το σύνολο της καμπύλης σου.
Καλημερα,
Πιστευεις αν παω σε minidsp για cross μοναδων θα κερδισω καπου η να βολευτω με τα υπαρχων cross του crown?
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Σαφέστατα ένα μηχανάκι ειδικά σχεδιασμένο για τέτοιες περιπτώσεις δίνει λύσεις.
Οι μεγαλύτερες σειρές της crown ας πούμε διαθέτουν καλύτερα εξοπλισμένο DSP.
Πάλεψε όμως πρώτα με αυτά που διαθέτεις...
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.099
Reaction score
11.248
Με τόσο κόπο που έχεις κάνει δεν βρίσκω τον λόγο να μην δώσεις άλλα 100 ή 200€ για να κάνεις την δουλειά σου.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
69
Με τόσο κόπο που έχεις κάνει δεν βρίσκω τον λόγο να μην δώσεις άλλα 100 ή 200€ για να κάνεις την δουλειά σου.
Το αρχικο σχεδιο ειχε μεσα την εξαρχης αγορα του minidsp απλα βλεπωντας τις δυνατοτητες του crown θεωρησα περιττη την αγορα του mini..
Φυσικα τα 100€ δεν ειναι προβλημα, απλα ρωταω αν θα εχω καποια ουσιαστικη βοηθεια
για κατι που δεν το γνωριζω.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.254
Reaction score
143.903
Ok τωρα με πεθανες...
Sorry man, και λίγα είπα.. Η κορυφή της σχεδιαστικής δεινότητας ενός μηχανικού, φαίνεται στο ηχείο, είναι το δυσκολότερο πράγμα.
Κι ας φαίνεται το πιο απλό κι εύκολο.
Από τα λιγα που κατάλαβα βλέπω οτι δεν έκανα τίποτα...
Έκανες μια καλή αρχή! ;)
Μηπως να αρχισω να καλοβλεπω την αγορα κανενος kh 310 μπας και σωθω...
Εδώ, ξέρεις τις απόψεις μου.. :)
Ξεκινάς με συχνότητα διαχωρισμού τους 150 κύκλους και ανεβαίνεις...
Σωστά.
Επίσης <<άνοιξε>> όπως λέμε ελαφρώς την συχνότητα μεταξύ των δύο.
Δηλαδή αν βάλεις 150 στα woofers, βάλε 170 στα πλήρους φάσματος
Ακόμα πιο σωστά. Δυστυχώς, ο Κράουν δε μπορεί να το πρσφέρει αυτό.
Απόσταση από τον πίσω τοίχο 1,4 μέτρα θα είσαι καλά.
Σωστά. Ρε συ; Γιατί συμφωνούμε τόσο πολύ; Ύποπτο.. :p
:lol::lol:
Το αρχικο σχεδιο ειχε μεσα την εξαρχης αγορα του minidsp απλα βλεπωντας τις δυνατοτητες του crown θεωρησα περιττη την αγορα του mini.
Όχι, είναι μια πολύ καλή επιλογή. 8-)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.425
Ακόμα πιο σωστά. Δυστυχώς, ο Κράουν δε μπορεί να το πρσφέρει αυτό.
Μπορεί αν βάλει τον έναν ενισχυτή στα woofers και τον άλλο στα πλήρους φάσματος.

Σωστά. Ρε συ; Γιατί συμφωνούμε τόσο πολύ; Ύποπτο.. :p
:lol::lol:
Θα κανονίσω εργαστηριακό έλεγχο μετά τις γιορτές! :p
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.865
Μηνύματα
3.031.333
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top