Tesla

Μηνύματα
1.193
Reaction score
1.782
Περίπου.

Η Porsche π.χ. βγάζει δέκα+ διαφορετικές εκδόσεις της 911, από τη "βασική" μέχρι την οριακά road legal GT3 RS, ακόμη και την on-off road Dakar. Κάποτε έβγαζε την GT3 ως πιο track focused έκδοση της 911, σήμερα βγάζει 3 εκδόσεις της GT3 ανάμεσα στις υπόλοιπες 10+. Ο χρόνος στο Ring είναι σημαντικό εργαλείο marketing, με την Porsche να αγωνίζεται κάθε φορά να καταρρίψει το χρόνο που πέτυχαν οι ανταγωνιστές της. Μία το ρεκόρ της κατηγορίας το έχει η Porsche, μια η Ferrari, μία η McLaren, μία η Lamborghini, μία η Mercedes, μετά ξανά η Porsche και πάει λέγοντας.

Στην πορεία για αυτό το μαρκετινίστικο αγώνα, έχουν βγει οι πλέον ακραίες εκδόσεις των άλλοτε ακραίων εκδόσεων, για την κατάρριψη του ρεκόρ και ανάδειξη της εκάστοτε εταιρείας σε βασιλιά του Ring, οι οποίες εκδόσεις είναι χειρότερες για χρήση στο δρόμο από ότι οι προηγούμενες - αργότερες.

Ακόμη και το Fiesta ST, όταν "εξελίχθηκε στο Ring" έγινε πιο ξερό και θορυβώδες από το προηγούμενο χωρίς να έχει απαραίτητα οφέλη στη χρήση στο δρόμο.

Όλα τα αυτοκίνητα εξελίσσονται ΚΑΙ στην πίστα, εκτός από το δρόμο. Είναι απαραίτητο βήμα για το στήσιμό τους από το εργοστάσιο. Όταν όμως εξελίσσονται στο ring αυτό πάει πακέτο με ένα χρόνο στόχο στο γύρο στο ring, και αυτό σημαίνει ότι θα κυριαρχήσει η στόχευση των χρόνων στην πίστα έναντι άλλων στοιχείων που είναι επίσης απαραίτητα για ένα αυτοκίνητο δρόμου όπως το ST ή το JCW, με μόνο "όφελος" το μειωμένο χρόνο στην πίστα, κάτι το οποίο είναι ασήμαντο στο 99% της χρήσης του αυτοκινήτου. Επειδή κανείς δεν αγοράζει ένα ST για να το πηγαίνει στην πίστα, το αγοράζει για να το χαίρεται στην καθημερινότητά του, και να μπορεί, μία στο τόσο, να το χαρεί και στην πίστα. Αν ο στόχος είναι η πίστα και οι εκεί συγκινήσεις, ένα αυτοκίνητο δρόμου δεν είναι η σωστή και λογική (ούτε καν η απαραίτητα πιο οικονομική) λύση.
συμφωνώ απολύτως,
το κυνήγι του χρόνου στην πίστα οδηγεί σε στησίματα όχι φιλικά για το δρόμο ή το μέσο οδηγό,

αλλά παρόλα αυτά,
δύο αυτοκίνητα για καθημερινή χρήση και ίδιων επιδόσεων, το πιο αργό στην πίστα είναι κατά κανόνα αυτό με το χειρότερο κράτημα στις στροφές,
εκεί μας ενδιαφέρει ο χρόνος και όχι το κυνήγι των δευτερολέπτων
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Βασικά οι Γερμανοί απογείωσαν την ποιότητα κύλισης στις επόμενες γενιές, τα 6 και 7 είχαν διαστημική ποιότητα κύλισης.
Έχουν. Το 7 είναι σε παραγωγή, και με 55-60 χιλιάρικα (χωρίς πολλά πολλά) το παίρνεις.

Από την επίσημη ιστοσελίδα του εν λόγω γκολφ, της ελληνικής αντιπροσωπείας:

1000008714.png


Εδώ βλέπουμε πόσο σημαντικά είναι τα modes οδήγησης σε τέτοια επίπεδα χρήσης και στησίματος.

Κάτι αντίστοιχο, ένα "track mode", δεν υπάρχει σε καμία έκδοση των (άφθονων) EV της φίρμας, αν και ακόμα και το iD.3 το χωσανε στην εν λόγω πίστα, κι έχει ένα "sport mode", το οποίο όμως είναι άχρηστο, διότι ουσιαστικά μόνο ιπποδύναμη αυξάνει.

Ειδικές ρυθμίσεις αναρτήσεων και δεξερωγωτι, δεν υπάρχουν σε κανένα VW EV, βασικά δεν υπάρχουν ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, παρά μόνο 2 μικρές εξαιρέσεις με το γνωστό σύστημα που δεν είναι δα τίποτα τρομερό.

Για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους, είναι πιο κατάλληλα διαφορετικά modes προφανώς, σύμφωνα πάντα με τους κατασκευαστές.

Στα Τέσλα 3 / Υ, οι αναρτήσεις επίσης δεν είναι ρυθμιζόμενες. Μόνον και μόνον αυτό, λέει πολλά.
Εκεί, πχ οι BMW και Porsche (και άλλες φίρμες) παίζουν μπαλίτσα σε άλλο επίπεδο.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.952
Reaction score
11.345
Όμοια εμπειρία έχουμε όλοι.

Θυμάμαι όταν είχα μπει σε ένα "μαμά" γρήγορο Audi TT, ναι μεν πήγαινε τραίνο σε γρήγορες στροφές και ήταν εξαιρετικά απολαυστικό οδηγικά, αλλά αν το έπαιρνες για να πας Θεσσαλονίκη Αθήνα σου έκανε λιθοτριψία στις πέτρες στα νεφρά και όταν έφτανες ήθελες χάπια για τη μέση, ή μάλλον ένεση, για να σε "πιάσει".
Το πρώτο μου "καλο" αυτοκίνητο. Πρώτη έκδοση, χωρίς esp, παιχνιδιάρικο και άνετο. Απολαυστικό.

Έγινε ένα ατύχημα στη Γερμανία, έβγαλαν προαιρετικό recall.

Το στείλα στη Γερμανία, του βάλαν esp, άλλη ανάρτηση και αεροτομή. Tο αποτέλεσμα: μη παιχνιδιάρικο, σκληρό και πολύ λιγότερο απολαυστικό - αλλά λογικα πιο ασφαλες. (Το τρέχον μινακι είναι σαφώς πιο απολαυστικό.)
 


Μηνύματα
539
Reaction score
2.394
.......

2. Στο Y LR η χρήση του standard mode (0-100 σε 5"), είναι στάνταρ επικίνδυνη σε οποιαδήποτε συνθήκη πλην μιας ευθείας. Η μόνη χρήση του standard mode είναι να κάνεις επίδειξη σε κάποιον φίλο σε χαμηλές ταχύτητες, να του κάνεις το κεφάλι να χτυπάει στο προσκέφαλο του καθίσματος, ή να τσιρίζει καμιά γκόμενα. Δεν έχει άλλη χρήση.

......
Το επιβεβαιώνω και συμφωνώ απόλυτα . Οταν μετά από 6-7 sec φτάνει το τέλος του δρόμου και η στροφή , έχεις σημαντικό πρόβλημα να επιλύσεις με 150 km/h . Το αυτοκίνητο δείχνει να μην "ακούει" - θέλει ψυχραιμία παρά το ότι μπορεί και επιβραδύνει έντονα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.243
Reaction score
83.066
Ενδιαφέρουσα εμπειρία: Το 2001 προφανώς θα πήρες Golf IV GTI (1800 κυβικά, τούρμπο, 150 άλογα) το οποίο έχει πίσω ημιάκαμπτο άξονα, ο οποίος κοπανάει στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Το επόμενο ήταν το Golf V GTI (2000 κυβικά, τούρμπο, 200 άλογα) το οποίο έχει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων = ανεξάρτητη ανάρτηση, άρα ΛΟΓΙΚΑ καλύτερη απόκριση στις ανωμαλίες και καλύτερη κύλιση ακόμη και με σκληρότερες ρυθμίσεις.

Ίσως το είχαν στήσει τόσο πιο σκληρό που να καθίσταται άβολο;
Ναι αυτοί ήταν οι κινητήρες, και ναι ήταν εξαιρετικά άβολο, αλλά πολύ διασκεδαστικό, εξαιρετικό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Το τρέχον μινακι είναι σαφώς πιο απολαυστικό.
Ναι, ωραία είναι γενικώς τα μνάκια.❤💋❤💋

Επί του θέματος:

Δε με λες, για να έχουμε καλό ερώτημα, έχεις κάνει test drive σε κανένα EV? Να δεις από πρώτο χέρι εάν είναι "απολαυστικό" κι εάν "στρίβει" έτσι όπως θες;

Ε;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Στο δια ταύτα, και σας το λένε ομόφωνα ήδη 2 κάτοχοι Τέσλα εδώ μέσα, κι ένας 3ος που το δοκίμασε "καλά":

2. Στο Y LR η χρήση του standard mode (0-100 σε 5"), είναι στάνταρ επικίνδυνη σε οποιαδήποτε συνθήκη πλην μιας ευθείας. Η μόνη χρήση του standard mode είναι να κάνεις επίδειξη σε κάποιον φίλο σε χαμηλές ταχύτητες, να του κάνεις το κεφάλι να χτυπάει στο προσκέφαλο του καθίσματος, ή να τσιρίζει καμιά γκόμενα. Δεν έχει άλλη χρήση.
Το επιβεβαιώνω και συμφωνώ απόλυτα .
1. Στο Υ LR θα πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνον το chill mode στην επιτάχυνση, πάντα. Αρκεί για κάθε χρήση, για κάθε προσπέραση, σε οποιαδήποτε περίπτωση.
Παρεμπιπτόντως, αν και η διαφορά μεταξύ Chill & Standard είναι εμφανέστατη, το Chill έχει απολύτως επαρκέστατη ισχύ για οποιαδήποτε συνθήκη.
Για να εντυπωσιάσεις τον αμύητο επιβάτη μια χαρά είναι το Standard. Δε βρίσκω κάποια άλλη πρακτική αξία.
Από τα ανωτέρω, συνάγεται εύκολα το συμπέρασμα πως η μέγιστη ονομαστική ιπποδύναμη και οι επιδόσεις επιτάχυνσης και η τελική ταχύτητα που έχουν τα Τέσλα, δεν συμβαδίζει με βλέψεις αγωνιστικής οδήγησης κι ούτε είναι στημένα για τέτοια χρήση, είναι απλά οικογενειακά αυτοκίνητα που δυστυχώς (κακώς κατά τη γνώμη μου) έχουν επιδόσεις επιτάχυνσης σούπερκαρ, πράγμα "αταίριαστο" με τον υπόλοιπο "χαρακτήρα" τους και την πραγματικά ενδεδειγμένη χρήση τους, που είναι απλά οικογενειακά ευχάριστα αυτοκίνητα για ξεκούραστα ταξίδια.

Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, θα έπρεπε να έχουν διαθέσιμη μόνον την επιτάχυνση του chill mode, με ένα 0-100 σε 6-6,5" και τελική ταχύτητα 170, όπως κάνουν άλλες ευρωπαϊκές φίρμες στα οικογενειακά αυτοκίνητα της γκάμας τους.

Άλλες γνωστές φίρμες (BMW, Porsche, κλπ) έχουν σαφώς σπορ χαρακτήρα και αυξημένες επιδόσεις στο οδηγικό κομμάτι, με σοβαρή ικανότητα χρήσης και σε πίστες.

Ιδίως για τις απλές εκδόσεις LR και RWD των Τέσλα, ισχύει επακριβώς το εξής:

Στο δια ταύτα, δεν ανακαλύψαμε τον τροχό. Τα συμπεράσματα ήταν τα αναμενόμενα. Μια χαρά είναι τα 3/Υ για όσους ενδιαφέρονται να τα αποκτήσουν. Εάν τα πάρει κάποιος για να πηγαίνει στην πίστα, ναι είναι λάθος επιλογή - αλλά για αυτό δε φταίει το αμάξι.
Και ως εκ τούτου:

Ούτε εμένα ενδιαφέρουν οι χρόνοι σε πίστα - ίσως μόνον ενδεικτικά αλλά και πάλι όχι σε τέτοιου είδους οχήματα.
Μόνη ήπια "εξαίρεση" στο ανωτέρω, είναι τα 3/Υ performance (με track mode), τα οποία όμως, όπως είπα, δεν διαθέτουν ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (πολύ σημαντικό), και ως εκ τούτου δεν μπορούν να παίξουν μπαλίτσα με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές στην πίστα, απλώς "προσπαθούν" με τα ηλεκτρονικά τους βοηθήματα. Και πάλι, προσωπικά τα θεωρώ λάθος επιλογή για τέτοια χρήση, αλλά τουλάχιστον ένα track mode το έχουν, πιο φαρδιά ελαστικά και μεγαλύτερες ζάντες φοράνε, και διαθέτουν και ενισχυμένα φρένα, αλλά και υψηλότερη τελική ταχύτητα, πράγματα που όντως είναι σημαντικά σε τέτοια χρήση (πίστας) και σε αυτήν την περίπτωση, οι χρόνοι που έχουν καταφέρει στην πίστα των Γερμανών, δεν είναι αντιπροσωπευτικοί της ιπποδύναμης ούτε των χρόνων επιτάχυνσης που έχουν (όπως σωστά λέει ο νταποστ), άρα δεν πλησιάζουν ούτε για πλάκα τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

ΥΓ.
Στο νέο και βελτιωμένο στα σημεία model 3, είτε RWD είτε LR, η τελική ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 201 km/h και προς ώρας δεν υπάρχει διαθέσιμη έκδοση performance.

Θετική αυτή η εξέλιξη, γιατί χρησιμοποιούνται ελαστικά χαμηλότερου δείκτη ταχύτητας, πιο "μαλακά" και άνετα στην καθημερινή χρήση.

1000008718.png


Παραμένει βέβαια η τρελή αυτή επιτάχυνση στο "standard mode" του LR, χρήσιμη μόνον για να κάνετε τις γκόμενες να τσιροκοπάνε. 😁
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.952
Reaction score
11.345
Ναι, ωραία είναι γενικώς τα μνάκια.❤💋❤💋

Επί του θέματος:

Δε με λες, για να έχουμε καλό ερώτημα, έχεις κάνει test drive σε κανένα EV? Να δεις από πρώτο χέρι εάν είναι "απολαυστικό" κι εάν "στρίβει" έτσι όπως θες;

Ε;
Βεβαίως, έχω κάνει Tesla. Το παρήγγειλα κι όλας, δεν τα 'παμε;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Βεβαίως, έχω κάνει Tesla. Το παρήγγειλα κι όλας, δεν τα πάμε;
Τα'παμε, τα'παμε, τα συμπεράσματα οδήγησης δεν είπαμε. Και όχι μόνον για Τέσλα, γενικά όσα EV έχεις οδηγήσει. Και για Τέσλα ποιο Τέσλα; Διότι το πλαντ Ες, στρίβει και φρενάρει κιόλας, είναι μια χαρά για πίστα, εφάμιλλους χρόνους με πόρσε έχει, αρκεί.

Απολαυστικό; Όχι;

Στρίβει; Δε στρίβει;
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.952
Reaction score
11.345
Δεν ξέρω. Στην Αθήνα το οδήγησα για 10 λεπτά.

Και σε πίστα να τοδηγούσα πάλι δε θαξερα.

Να τοδηγήσει ο ζιζίκ να μας πει.

Εdit: Ποιο plaid καλέ; Ποιός είμαι; Γω αυτό που πραγματικά χρειάζομαι είναι το e-up και πολύ μου είναι. Αλλά δεν το πουλάνε.
 
Last edited:


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.723
Reaction score
76.039
Να τοδηγήσει ο ζιζίκ να μας πει.
Plaid δεν έχω οδηγήσει, μόνο S 90πωστολέγαν παλιότερα, πλάκα είχε. :)
Δεν έχω οδηγήσει 3 και Υ, παρά τις άφθονες ευκαιρίες. :p

Την επόμενη εβδομάδα έχει Σέρρες M Driving Experience. Το έκλεισα απο τον Ιούνιο. :party:
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.737
Στο fiesta st των 0-100 σε 6.5 δευτερολεπτα μας νοιάζει η πίστα.
Στο Μ3 PERFORMANCE των 3.3 δευτερολέπτων δε μας νοιάζει. Σεζ χου;

Performance τι σημαίνει; Μόνο 0-100;

Ας το πουνε κάπως αλλιώς τότε, είναι παραπλανητικό το όνομα του. Ας το πούνε performance but only in a straight line and only during the elk test.
Θα μπορούσαν να το πουν drag queen (ξέρετε, από το drag strip, ήτοι dragster, δηλαδή επιδόσεις σε ευθεία).
 

Μηνύματα
4.929
Reaction score
4.083
Βασίλη κάνεις σίγουρα λάθος στο μοντέλο. To τελευταίο S40 παρήχθη το 2012 και δεν έφτανε ποτέ τις 70.000€.

Τα τρέχοντα μοντέλα είναι τα C40 & XC40, με αξίες από 37κ έως 60κ (εκτός κι αν το συγκεκριμένο είχε πολλά εξτρά).
Προφανως κανω λαθος, επειδη δεν δινω ιδιαιτερη σημασια στην ονομασια του μοντελου. Ξερω την τιμη, οπως επισης οτι ακομη δεν πηρε την επιστροφη, οτι ειναι Volvo. Ομως μιλησα πριν λιγο και τον ρωτησα. Ειναι το C40 p8, με τους δυο κινητηρες και ολα τα εξτρα.
Κατι επισης που μου εκανε εντυπωση. Το Volvo ειχe το Harman Kardon σαν ηχοσυστημα κι ακουγοταν πολυ ωραια. Το Tesla ειλικρινα δεν ξερω τι εχει, αλλα ο ηχος σαφως καλυτερος.
 



Μηνύματα
998
Reaction score
2.787
Δηλαδή εσάς δε σας έτυχε ποτέ να περάσετε πάνω από ένα π.χ. "σαμαράκι" στο δρόμο ή μια λακκούβα, χωρίς να το προσέξετε;;;
Άιντε, μάθατε να κρίνετε τα πάντα... :biggrin:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.952
Reaction score
11.345
Αυτόκίνητο 1: Επιτάχυνση Α + (επιβράδυνση + στροφή) Β = Συνολικός χρόνος Γ
Αυτόκίνητο 2: Επιτάχυνση Α' + (επιβράδυνση + στροφή) Β' = Συνολικός χρόνος Γ

Αν Α'>Α => Β'<Β

Και από αυτό βγάζω το συμπέρασμα ότι το 2 είναι χειρότερο.
Ξεβαρεθηκα.

Λοιπόν, τι λέγαμε;

Α, ναι.

Αν στη θέση του #1 παραπάνω βάλουμε το φιεστακι με 6.5 δευτ. 0-100 και στη θέση #2 βάλουμε το Μ3 ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ ΜΑΗ ΑΣ με 3.3 στο 0-100, ποσό χειρότερο είναι το #2 από το #1; Μα πόσο;

Ας δούμε ένα ακόμη βλακωδες βίντεο 0-400 για να ξεχάσουμε την παραπάνω πικρή αλήθεια.

Ή ας ακούσουμε τί είπε ο πληρωμένος Γιαπωνέζος ραλίστας που οδήγησε στο Ιόνικ Ν στην πίστα. Και του φάνηκε λέει αντί 2.5 τόνους, ...1.8 τόνους. Τί να πει και αυτός ο άμοιρος;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Αν στη θέση του #1 παραπάνω βάλουμε το φιεστακι με 6.5 δευτ. 0-100 και στη θέση #2 βάλουμε το Μ3 ΠΕΡΦΟΡΜΑΝΣ ΜΑΗ ΑΣ με 3.3 στο 0-100, ποσό χειρότερο είναι το #2 από το #1; Μα πόσο;
Α, πολύ λίγο. Σιγά, 3" διαφορά στο 0-100.
Λίγο να καθυστερούν τα φρένα στο Μ3 λόγω βάρους, έκλεισε η ψαλίδα.
Άλλωστε πόσα 0-100 έχει η πίστα; ένα; 🤣😂😁
Ρεπριζ πρέπει να δεις.

Όπως λέει εδώ:


Το φιεστάκι το ελαφρύ, έχει και κουίφε διαφορικό, κι έχει:

"Σε σχέση με τον εξωτερικό ανταγωνισμό, το Fiesta ST είναι το ταχύτερο στις ρεπρίζ 80-110 km/h και 110-140 km/h."

Επίσης, τα 200 άλογα στα 1200 κιλά, κάνουν το "φιεστάκι" να μην είναι ένα απλό "φιεστάκι".
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.993
Μηνύματα
2.924.853
Members
38.118
Νεότερο μέλος
DP6
Top