Tesla (απο 1/1/23)

Μηνύματα
7.406
Reaction score
1.478
επίσης η πρώτη bmw m3 του 1985-1991 είχε την παρακάτω διάταξη στο κιβώτιο

View attachment 344249

ένα από τα ελάχιστα αμάξια που δεν βγήκε ποτέ δεξιο-τίμονο ακόμα και στην Αγγλία-Κυπρο-Ιαπωνία
Αυτή είναι η λεγόμενη διάταξη dog leg (επειδή η διάταξη σχέσεων "μοιάζει" με σκύλο που προτάσει το μπροστινό του πόδι).

Είναι μία διάταξη που προέκυψε όταν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα άρχισαν να έχουν πεντάρια κιβώτια, καθώς με αυτόν τον τρόπο γίνονταν ταχύτερα οι αλλαγές 2->3 και το ανάποδο, και 4->5 και το ανάποδο, που ήταν συχνότερες κατά τη διάρκεια των αγώνων (στις πιο αργές καμπές έπαιζε ο οδηγός μεταξύ 2ης και 3ης και στις ευθείες και γρήγορες καμπές μεταξύ 4ης και 5ης, η πρώτη ήταν συνήθως μακρυά αλλά χρησιμοποιείτο μόνο στην εκκίνηση, και σε πολύ αργές στροφές, οι 2η, 3η και 4η ήταν κοντές και η 5η μακρυά για επίτευξη υψηλής τελικής).

Αυτή τη διάταξη είχε πλήθος εξωτικών αυτοκινήτων, π.χ. οι Lamborghini Countach και Diablo (η Miura από την άλλη είχε συμβατική διάταξη, η Lamborghini ιδρύθηκε για αυτοκίνητα δρόμου και όχι αγώνων και η Miura συνέπιπτε χρονικά πιο κοντά σε αυτήν την αρχή), οι διθέσιες Ferrari (οι τετραθέσιες πάλι είχαν κλασική διάταξη), οι Lancia Fulvia, αυτή τη διάταξη είχε το ιστορικό πεντάρι της ZF που εξόπλισε το Ford GT και την DeTomaso Pantera μεταξύ άλλων, αυτή τη διάταξη είχαν όλες οι πεντατάχυτες Maserati των δεκαετιών 70 και 80, και πάει λέγοντας.

Όταν τη δεκαετία του 80 η Mercedes ήθελε να πιστοποιήσει την 190 για συμμετοχή σε αγώνες ως Group A, εξέλιξε από την αρχή την 2.3 16V με κυλινδροκεφαλή της Cosworth και εξόπλισε το αυτοκίνητο με το σπορ πεντάρι της Getrag - με διάταξη dogleg. Όταν η BMW ζήλεψε και έκανε το ίδιο πράγμα με την Ε30, έβαλε το ίδιο ακριβώς κιβώτιο.

Από τη δεκαετία του 90 που τα σπορ αμάξια σταδιακά άρχισαν να φοράνε εξάρια κιβώτια, τα dogleg εξαφανίστηκαν.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.098
Reaction score
29.810
Πριν κανένα μήνα λέγαμε για αερόσακους που δεν άνοιξαν.

FB_IMG_1727812904022.jpg
FB_IMG_1727812911058.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.098
Reaction score
29.810
Το απλό Model 3 RWD εξαφανίστηκε από το Αμερικανικο site της εταιρείας. Πλέον το μικρότερο - φθηνότερο μοντέλο της Tesla στην τοπική αγορά είναι το Model 3 LR RWD. Δεν ξέρω σε τι τιμές είχαν το SR RWD εκεί, αλλά ένα custom που έκανα έχει την ίδια τιμή με το SR RWD που οδήγησα στην Ελλάδα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.727
Reaction score
133.102
Τα RWD δεν συμφέρουν την Τέσλα.

Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως εμφανίζονται για λίγο κατά διαστήματα, και μετά εξαφανίζονται. Είναι περίεργο που συνεχίζουν να υπάρχουν διαθέσιμα τόσο καιρό.

Προ 3-ετιας είχα συναντήσει ένα model 3 στο ΙΚΕΑ που ήταν RWD, και τότε ούτε ήξερα ότι έχει υπάρξει τέτοιο αυτοκίνητο, πισοκινητο. Ήξερα ότι όλα τα Τέσλα είναι 4-κίνητα.

Βασικά, το ας πούμε "στάνταρ" της Τέσλα είναι το LR.
Το στάνταρ είναι η τετρακίνηση.
Η "αυθεντική" έκδοση, είναι η LR.

Για τους γκαζοφονιάδες, βγάζουν την έκδοση performance, κάνοντας μόνον 2 hardware τροποποιήσεις (σε φρένα και αναρτήσεις), συν σοφτγουερ (track mode και περισσότερα άλογα). Μπαταρίες ίδιες, μοτέρ ίδια, ζύγισμα ίδιο.

Γι'αυτό, άμα πληρώσεις στο LR, σου ανοίγουν κι άλλα άλογα με σοφτγουερ απντέιτ.
Κι αν αλλάξεις φρένα, βάζοντας αυτά του περφόρμανς, σου ανοίγουν κι άλλα, για ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Στο RWD πρέπει να αφαιρέσουν ένα κινητήρα με όλα τα τζιμπράγκαλά του, και να αφαιρέσουν μπαταρίες.
Αγρίως πετσοκομμένο LR.

Η αφαίρεση μπαταριών, είναι πρόβλημα για τη γραμμή παραγωγής, γι'αυτό πολλά RWD φοράνε ίδια μπαταρία με το LR, απλώς κομμένη με σοφτγουερ, κι άμα πληρώσεις, σου δίνουν κι άλλη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Κι αυτό, φυσικά δε τους συμφέρει να συμβαίνει (δε πρόκειται όλοι να πληρώσουν για περισσότερη μπαταρία), αλλά προκειμένου να αλλάζουν γραμμή παραγωγής στις μπαταρίες, όπου έχουν μεγάλο χάσιμο χρόνου (που σημαίνει χάσιμο χρήματος), το προτιμούν, ως μικρότερο "κακό", αλλά παραμένει "κακό".
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.098
Reaction score
29.810
Δεν χρειάζονται όλοι AWD. Πεταμένα λεφτά προσωπικά. Χίλιες φορές να τα δώσω σε μεγαλύτερη μπαταρία. Το AWD δεν θα ήταν ποτέ στη λίστα επιλογών μου. Είμαι βέβαιος πως δεν είμαι ο μοναδικός στον κόσμο.

Στα battery packs δεν αφαιρούν απολύτως τίποτα, καθώς πρόκειται για εντελώς διαφορετική μπαταρία. Το RWD φοράει LFP ενώ το AWD NCM.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.727
Reaction score
133.102
Δεν χρειάζονται όλοι AWD. Πεταμένα λεφτά προσωπικά. Χίλιες φορές να τα δώσω σε μεγαλύτερη μπαταρία. Το AWD δεν θα ήταν ποτέ στη λίστα επιλογών μου. Είμαι βέβαιος πως δεν είμαι ο μοναδικός στον κόσμο.
Δε διαφωνώ καθόλου, ίσα ίσα το αντίθετο.

Ένα πισοκινητο model 3 με πολύ μικρότερο (κι ελαφρύτερο και φτηνότερο) μοτέρ, λιγότερα άλογα, επιτάχυνση 0-100 σε 7-7,5" και τελική 150-160, καλύπτει ουσιαστικά και ρεαλιστικά τις πραγματικές ανάγκες όλου του κόσμου, και θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο προσιτό οικονομικά, και με 17" ζάντες (πιο φτηνές και πιο φτηνά ελαστικά) να έχει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλότερο efficiency.


Στα battery packs δεν αφαιρούν απολύτως τίποτα, καθώς πρόκειται για εντελώς διαφορετική μπαταρία. Το RWD φοράει LFP ενώ το AWD NCM.
Αυτά μπορεί να ισχύουν τώρα, αλλά είναι πράγματα που αλλάζουν κατά το δοκούν, χωρίς να ενημερώνουν κανέναν. Είναι δικό τους θέμα τι χημείας μπαταρίες βάζουν, και είναι δεδομένο πως αν η παραγωγή των μεγάλων κελιών αυξηθεί εκεί που στοχεύουν, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνον αυτές, για πολλούς λόγους. Κατά καιρούς, αναλόγως διαθεσιμότητας μπαταριών, βάζουν ότι έχουν, δεν δίνουν λογαριασμό στον πελάτη για τέτοια πράγματα, είναι δικιά τους υπόθεση.
 

Μηνύματα
1.190
Reaction score
1.777
Πριν κανένα μήνα λέγαμε για αερόσακους που δεν άνοιξαν.

View attachment 344364 View attachment 344365
βρέθηκε και ένα τέσλα μετά από ένα μήνα (κινέζικο θα είναι),
αμιγώς κινέζικα βρίσκεις μπόλικα στο youtube και με σύγκρουση μετωπική

:tongue:
 

Μηνύματα
1.190
Reaction score
1.777
Οι LFP μπαταρίες είναι πολύ πιο δύσκολο να πάρουν φωτιά μετά από χτύπημα, αστοχία του περιβλήματος, σφάλμα στη φόρτιση κλπ και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

δεδομένης της διαφοράς χωρητικότητας ανά βάρος, δεν ξέρω πως είναι δυνατόν να βγαίνουν μοντέλα με LFP και ίδια χαρακτηριστικά (δεν το γνωρίζω αν γίνεται, από ότι διαβάζω στα παραπάνω posts),
ίσως έχει να κάνει με την αναφερόμενη πιο πάνω τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών με NMC που δηλώνονται ως μικρότερες και μπορούν να ¨ξεκλειδώσουν" μέσω software.

Αν είχα επιλογή θα προτιμούσα LFP, εκτός αν οι διαφορές σε βάρος - αυτονομία ήταν μεγάλες.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.098
Reaction score
29.810
Αυτά μπορεί να ισχύουν τώρα, αλλά είναι πράγματα που αλλάζουν κατά το δοκούν, χωρίς να ενημερώνουν κανέναν. Είναι δικό τους θέμα τι χημείας μπαταρίες βάζουν, και είναι δεδομένο πως αν η παραγωγή των μεγάλων κελιών αυξηθεί εκεί που στοχεύουν, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνον αυτές, για πολλούς λόγους. Κατά καιρούς, αναλόγως διαθεσιμότητας μπαταριών, βάζουν ότι έχουν, δεν δίνουν λογαριασμό στον πελάτη για τέτοια πράγματα, είναι δικιά τους υπόθεση.
H επιλογή των LFP στο φθηνό Model 3 δεν είναι του... "ότι έχουμε¨. Κάθε άλλο. Οι λόγοι είναι ότι α) είναι φθηνότερη, και β) καταλληλότερη για ένα "sort range" όχημα καθώς έχει την δυνατότητα να φορτίζει στο 100% χωρίς θέματα, ακόμα και καθημερινά αν χρειάζεται. Το οποίο φυσικά και ισχύει. Αυτά δεν τα λέω εγώ αλλά ο CTO της Tesla.
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.277
Reaction score
33.125
Ειπα στην Τουλα (ChatGPT -> ChatGPTουλα -> Τουλα) να γραψει ενα δραματικο ποιημα για την tesla που αφαιρεσε τους διακοπτες!

Στην εποχή που το μέταλλο μιλά και το γυαλί πλανιέται,
ένας κόσμος δίχως άγγιγμα απλώνεται μπροστά,
οι διακόπτες χάθηκαν, σαν φλόγα που σβήνει,
κι η αφή που κάποτε ήξερα, τώρα δε θα ξαναρθεί.

Ένα κουμπί ζητώ, μα το άγγιγμα δεν φτάνει,
η Tesla τ’ άρπαξε, μας πήρε τη φωνή,
το ψυχρό γυαλί με βλέμμα με κοιτάζει,
αλλά η σιωπή του με πνίγει στη σιωπή.

Που πήγε η αφή, το πάτημα, η σχέση; :biggrin:
Μια οθόνη ξεχασμένη με κοιτάει χωρίς ψυχή,
κι εγώ, ένα φάντασμα, στο τιμόνι μου να στέκω,
με τον αέρα να φυσά και τους διακόπτες να κλαινε.

Tesla, γιατί μας έκλεψες το άγγιγμα;
Γιατί μας έθαψες στο γυαλί;
Το ανθρώπινο χέρι σου φωνάζει με πόνο,
μα εσύ, βουβή, προχωράς στη σιωπή.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.090
Reaction score
10.362
H επιλογή των LFP στο φθηνό Model 3 δεν είναι του... "ότι έχουμε¨. Κάθε άλλο. Οι λόγοι είναι ότι α) είναι φθηνότερη, και β) καταλληλότερη για ένα "sort range" όχημα καθώς έχει την δυνατότητα να φορτίζει στο 100% χωρίς θέματα, ακόμα και καθημερινά αν χρειάζεται. Το οποίο φυσικά και ισχύει. Αυτά δεν τα λέω εγώ αλλά ο CTO της Tesla.
Συμφωνώ, αλλά δεν ξέρω αν συμφωνεί και ο Ήλον. :roflmao:
 


Μηνύματα
1.863
Reaction score
421
Καλά πήγε η μέρα....χαρμολύπη....και εξηγούμαι:
10πμ το ραντεβού...έφτασα 10 παρά (αφού τον ήπια 45 λεπτά από την κίνηση) και βλέπω έξω 2 performance (μπλε-άσπρο)...Το μπλε το γλυκοκοιτάζω πολύ...
10 έφτασε μια ευγενικότατη κοπέλα (και πολύ όμορφη) και η εξυπηρέτηση ήταν υποδειγματική! σε 3 λεπτά ήμουν ήδη στο λευκό (συνοδεία του κοριτσιού μου) και φύγαμε (χωρίς κάποιον από την τέσλα)
Το λοιπόν....ωραίο αυτοκίνητο....ωραίο στήσιμο...ωραία υλικά...άνετο...γρήγορο.....δεν εντυπωσιάζομαι ακόμα....ο ήχος από το ραδιόφωνο πολύ δυνατός και καλός!
Και κάπου εκεί, αρχίζω και απολαμβάνω το one pedal driving....εξαιρετικό....40χλμ πήγα γύρισα, δεν πάτησα φρένο καθόλου....ενστικτωδώς μόνος στα φανάρια, μέχρι που κατάλαβα ότι και εκεί δεν φεύγει όπως τα κλασικά αυτόματα μόλις αφήσεις το φρένο, αλλά μόλις πατήσεις το γκάζι. Φανταστική εμπειρία οδήγησης..
Και έπειτα , είπα να δω το insane mode....αρχικά εν κινήση, όπου και εντυπωσιάστηκα....τραβάει καλά.....μέχρι που σταμάτησα πρώτος σε φανάρι και το δοκίμασα από στάση....χχμμμ...εγώ έριξα μπινελίκια ενθουσιασμού, το κορίτσι είπε ότι ένιωσε να της πέφτουν τα μάτια... 😁 😁 😁 μεγάλη διαφορά από το standard mode.

Και κάπου εδώ, έρχεται η λύπη. Είχα ήδη συνεννοηθεί ότι θέλω να πάω με το αυτ/το μέχρι το σπίτι μου για να δοκιμάσω αν μπαίνει στο γκαράζ ( μεγάλη κλίση της ράμπας , λόγω μικρής απόστασης της κάτω πόρτας(υπόγειο) από τον δρόμο! Και δυστυχώς, μόλις οι μπροστά ρόδες πήραν την κατηφόρα, το αυτ/το έβγαλε ένδειξη διακοπής και άκουσα το χχρρ...βρήκε ήδη το κάτω μέρος πίσω από τις μπροστά ρόδες. :( ευτυχώς το πήγαινα λάου λάου, και αμέσως όπισθεν όπου και βγήκε έξω.

Οκ, ξενέρωσα τρελά...επιστρέψαμε χωρίς πολλά πολλά, τα είπα στην κοπέλα και μου είπε ( πολύ διαβασμένη και μπράβο της) ότι το clearance είναι 12 πόντοι στο performance, 14 στο LR....και 18 στο Y. Μου πρότεινε να πάρω το LR για δοκιμή εκέινη την στιγμή, αλλά δεν είχα διάθεση για τυχόν 2ο ξενέρωμα...της είπα για άλλη μέρα και βλέπουμε.

Συμπέρασμα : το Μ3Ρ είναι πολύ δυνατό, όμορφο και μαρέσει....δυστυχώς το γκαράζ δεν συμφωνεί....θυμάμαι πριν πολλά χρόνια είχε έρθει κάποιος μηχανικός να δει τι και πως, αλλά δεν βγήκε άκρη....στο μεταξύ τα αυτ/τα μας μπαίνανε έστω οριακά, με πολύ μικρά χρατς στις ποδιές, όταν είχαν πέσει οι πιέσεις στα ελαστικά...

Άρα, ή ψάχνω πάλι να δω με μηχανικούς μπας και....ή η επιλογή αυτή αυτ/του πέθανε. Πφφφ..

υγ : Εντάξει, δεν ήταν υπερβολικός ο Κώστας..😁
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.727
Reaction score
133.102
Το γκάζι των Τέσλα από LR, δε το πχιανει κανένα νορμάλ ice, εκτός κι αν μιλάμε για κάποια λίγα σούπερκάρς, που δεν έχει νόημα αυτή η συζήτηση.

Δοκίμασε LR μπας και μπαίνει. Είναι πολύ χαμηλό το performance, δεν είναι καλή επιλογή. Οι άμεσες και διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή επιταχύνσεις του LR, αρκούν για να γελάς σα χαζό σε κάθε γκαζιά, άσε που με 2 χιλιάρικα σου ανοίγουν κι άλλη ιπποδύναμη άμα είσαι εντελώς τρελός.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.948
Μηνύματα
2.923.488
Members
38.113
Νεότερο μέλος
tsitas2010
Top