Tesla

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084
Μετά τα περιστατικά της ακινητοποίησης αρκετών ηλεκτρικών οχημάτων στην Αράχωβα
Που είναι αυτά τα περιστατικά και δεν τα είδαμε αλλά μόνο τα ακούσαμε; Γιατί δεν έχει βγει ούτε μια φωτογραφία ή video από ηλεκτρικό με πεθαμένη μπαταρία; Αν υπήρχαν θα είχε βουίξει το διαδίκτυο. Μετά από τόσο καιρό και τόσο πανικό μόνο ένα video υπάρχει από "όλα αυτά τα ηλεκτρικά που έμειναν", το οποίο δεν είναι στην Αράχωβα, και δεν έμεινε επειδή ήταν ηλεκτρικό, αλλά επειδή δεν είχε αλυσίδες. Υπάρχουν πολλά videos με ηλεκτρικά που κινούνται μια χαρά, και άλλα με παρατημένα θηρία θερμικά SUVs δεξιά αριστερά.

Να είσαι βέβαιος πως αν υπήρχαν, και κυρίως αν ήταν Tesla, θα τα είχε ανεβάζει ακόμη και site μαγειρικής.

γνωρίζει κάποιος να μας πει σε τι ποσοστό μπορεί να μειωθεί η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ακραίες καιρικές συνθήκες ;
Εξαρτάται το αμάξι και τις συνθήκες.
 

Μηνύματα
116
Reaction score
113
Ναι ισχύει αυτό, υπάρχουν όμως κάποιες δημοσιεύσεις που να παρέχουν πιο συγκεριμένα στοιχεία ; Αν για παράδειγμα υπό κανονικές συνθήκες η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι 400 km πόσο μπορεί να μειωθεί σε ένα ταξίδι με χαμηλή θερμοκρασία κοντά στους 0 βαθμους ;
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.320
Reaction score
10.974
Ναι ισχύει αυτό, υπάρχουν όμως κάποιες δημοσιεύσεις που να παρέχουν πιο συγκεριμένα στοιχεία ; Αν για παράδειγμα υπό κανονικές συνθήκες η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι 400 km πόσο μπορεί να μειωθεί σε ένα ταξίδι με χαμηλή θερμοκρασία κοντά στους 0 βαθμους ;
Το EVdatabase διαθέτει στοιχεία εμβέλειας σε πόλη και αυτοκινητόδρομο στους 23 και στους -10C, για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Εκτιμήσεις μεν, αλλά επαρκώς ακριβείς ώστε να εξάγεται μια προσεγγιστική εικόνα της επίδοσης κάθε μοντέλου. Υπάρχουν φυσικά πολλές άλλες παράμετροι που επηρεάζουν την εμβέλεια, όπως η υψομετρική διαφορά, ο άνεμος και -σε κάποιο βαθμό- η τεχνολογία της μπαταρίας και του συστήματος διαχείρισής της.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.796
Reaction score
99.429
Ναι ισχύει αυτό, υπάρχουν όμως κάποιες δημοσιεύσεις που να παρέχουν πιο συγκεριμένα στοιχεία ; Αν για παράδειγμα υπό κανονικές συνθήκες η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι 400 km πόσο μπορεί να μειωθεί σε ένα ταξίδι με χαμηλή θερμοκρασία κοντά στους 0 βαθμους ;
Στο δικό μου η αυτονομία χονδρικά μειώνεται 20-30% (20% σε αυτοκινητόδρομο, 30% σε πόλη) από τους 23 στους -10°C, και μάλιστα στους 23 προϋποθέτει ότι δεν χρησιμοποιείς κλιματισμό, ενώ στους -10 εννοείται χρησιμοποιείς θέρμανση.

 

Μηνύματα
116
Reaction score
113
Υπάρχουν πολλά σχετικά videos στο YT με ένα ή πολλά οχήματα. Όπως επίσης υπάρχουν και άρθρα. Το πιο πρόσφατο είναι αυτό. https://insideevs.com/news/747548/e...Fmk-9h_U5B3I4KrElQ_aem_wqGqOixFs9vDYGXGrZp26Q
Βλέπω στο συγκεκριμένο άρθρο ότι το Model 3 της Tesla είχε από τις χειρότερες επιδόσεις με απώλεια σε αυτονομία της τάξης του 24%. Επίσης αναφέρει ότι "εκτός από το απογοητευτικό αποτέλεσμα στη δοκιμή αυτονομίας, το Tesla Model 3 εμφάνισε ένα ασυνήθιστο πρόβλημα με τον ενσωματωμένο μετρητή ταξιδιού να παρέχει ανακριβείς πληροφορίες για την απόσταση που διανύθηκε"

Πάντως δεν είναι ευχάριστο γεγονός να μένεις από μπαταρία σε ένα χιονισμένο δρόμο και χωρίς καλοριφέρ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084
Βλέπω στο συγκεκριμένο άρθρο ότι το Model 3 της Tesla είχε από τις χειρότερες επιδόσεις με απώλεια σε αυτονομία της τάξης του 24%. Επίσης αναφέρει ότι "εκτός από το απογοητευτικό αποτέλεσμα στη δοκιμή αυτονομίας, το Tesla Model 3 εμφάνισε ένα ασυνήθιστο πρόβλημα με τον ενσωματωμένο μετρητή ταξιδιού να παρέχει ανακριβείς πληροφορίες για την απόσταση που διανύθηκε"

Πάντως δεν είναι ευχάριστο γεγονός να μένεις από μπαταρία σε ένα χιονισμένο δρόμο και χωρίς καλοριφέρ.
Δεν ξέρω τι λέει δεν το έχω διαβάσει ακόμα.

Όσο αφορά τα χλμ στον μετρητή ταξιδιού τα Tesla δεν δείχνουν WLTP αλλά ΕPA (Αμερικάνικο). Εκεί μπερδεύονται και οι περισσότεροι.
1000019516.jpg


Για αυτό ένα M3 LR RWD έχει αυτονομία 580χλμ με 100% SoC, ενώ στα χαρακτηριστικά του λέει 700χλμ. Το M3 SR RWD δεν κάνει πάνω από 440χλμ και ας λέει 550χλμ.

Γενικότερα στα Tesla δεν κοιτάμε τα χλμ απο ότι έχω καταλάβει αλλά την μπαταρία, και για περισσότερες πληροφορίες πάμε στο menu για να βρούμε το Energy που είναι σωστότερο.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084

Λοιπόν. Σχετικά με το παραπάνω άρθρο, νομίζω βρήκα τι συμβαίνει με το Model 3 LR RWD του test και γιατί παρουσιάζει τόσο μεγάλη απόκλιση στην αυτονομία.

Το παραπάνω test χειμερινής εμβέλειας αναφέρεται σε WLTP, και όλα τα οχήματα έχουν αναφορά το WLTP τους, εκτός από το Tesla όπου τα 702χλμ αυτονομίας δεν αφορούν WLTP αλλά EPA. Το λέει και στο manual του οχήματος. Γνωρίζουμε ήδη, τόσο από τα Καναδέζικο site όσο και από Έλληνες ιδιοκτήτες Model 3 LR RWD, ότι με 100% SoC το όχημα διανύει 584χλμ. Στο test όμως γίνεται αναφορά για 702χλμ. Λάθος.

Οπότε το σωστό αποτέλεσμα του test είναι ότι τα 584χλμ έγιναν 531χλμ. Όχι ότι τα 702χλμ έγιναν 531χλμ. Διανύθηκαν 53χλμ λιγότερα, όχι 171χλμ. Η σωστή απόκλιση είναι 9%, όχι 24%. Από τα 24 οχήματα στα 21 είναι πάνω από 10% και στα 10 πάνω από 20%.

Αν δούμε τον πίνακα και λίγο διαφορετικά, το Polstar και το Tesla ήταν τα μοναδικά οχήματα που έκαναν πάνω από 500χλμ, 531χλμ για την ακρίβεια. Όλα τα υπόλοιπα ήταν κάτω από 500χλμ.

Από την άλλη, η Τesla θα έπρεπε να πουλάει τα οχήματα της στην Ευρώπη με WLTP. Όχι EPA.

Edit: Ακόμη και τα εξιδεικευμένα sites κάνουν .... λάθη. 8-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.733
Reaction score
138.809
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να είναι οποιοδήποτε άλλο EV καλύτερο στα κρύα από τα Τέσλα. Το έχουν τερματίσει, στα όρια της υπάρχουσας τεχνολογίας, και συνεχώς βελτιστοποιούν κάθε παράμετρο ξεχωριστά, με επιπρόσθετα ΟΤΑ, έστω και για απειροελάχιστα οφέλη, ενώ το hardware είναι σε κάποια σημεία μοναδικό.

Οι αιτίες για το ανωτέρω, είναι πολλές και αντικειμενικές, χειροπιαστές. Το octavalve είναι μόνον η κορυφή στο παγόβουνο των αιτιών.

Αλλά εάν το δίκτυο φορτιστών είναι επαρκές, παύουν να έχουν ιδιαίτερη αξία τα ανωτέρω.

Στην μάχη για την εξέλιξη των EV, καλώς ή κακώς η Τέσλα είναι πολύ μπροστά, αλλά το κυριότερο θέμα που αφορά την χρήση EV δεν είναι η περαιτέρω εξέλιξη των αυτοκινήτων, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ταχυφορτισης των αυτοκινήτων του κόσμου.

Ταυτόχρονα, για εντός πόλης, τα Τέσλα δεν έχουν να επιδείξουν κανένα σοβαρό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα EV, με μόνη εξαίρεση το FSD, όπου αυτό δουλεύει πλήρως.
Αν δούμε τον πίνακα και λίγο διαφορετικά
Ο μόνος τρόπος για να δεις σωστά οποιοδήποτε τεστ, είναι εάν βγάζουν efficiency, και πάλι θα πρέπει να προσέξεις τι ελαστικά είχαν χρησιμοποιηθεί.
Τα υπόλοιπα δεν έχουν σημασία.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.637
Reaction score
8.223
Το παραπάνω test χειμερινής εμβέλειας αναφέρεται σε WLTP, και όλα τα οχήματα έχουν αναφορά το WLTP τους, εκτός από το Tesla όπου τα 702χλμ αυτονομίας δεν αφορούν WLTP αλλά EPA. Το λέει και στο manual του οχήματος. Γνωρίζουμε ήδη, τόσο από τα Καναδέζικο site όσο και από Έλληνες ιδιοκτήτες Model 3 LR RWD, ότι με 100% SoC το όχημα διανύει 584χλμ. Στο test όμως γίνεται αναφορά για 702χλμ. Λάθος.
Πιάσ'το απ'την αρχή μάστορα.

Το EPA είναι πάντα μικρότερο από το WLTP, όχι μεγαλύτερο. Αυτό το ξέρουν όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με τα EVs.

Επίσης, στο link που έστειλες λέει ξεκάθαρα πως η Tesla δίνει 702χλμ WLTP για το Model 3 LR RWD:

1737365117830.png


Οπότε δεν ξέρω πως τα συμπεραίνεις αυτά που λες, αλλά μην βιάζεσαι να βγάλεις άσχετους όλους τους ειδικούς, τους reviewers κλπ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084
Πιάσ'το απ'την αρχή μάστορα.

Το EPA είναι πάντα μικρότερο από το WLTP, όχι μεγαλύτερο. Αυτό το ξέρουν όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί ελάχιστα με τα EVs.

Επίσης, στο link που έστειλες λέει ξεκάθαρα πως η Tesla δίνει 702χλμ WLTP για το Model 3 LR RWD:

View attachment 356321

Οπότε δεν ξέρω πως τα συμπεραίνεις αυτά που λες, αλλά μην βιάζεσαι να βγάλεις άσχετους όλους τους ειδικούς, τους reviewers κλπ.
1000019521.jpg
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.637
Reaction score
8.223
Ωραία, τι βλέπουμε εδώ; Ότι το EPA είναι 584χλμ. ΟΚ.
Και το WLTP είναι 702 όπως έδειξα παραπάνω.

Εσύ είπες πως 702 είναι το EPA και όχι το WLTP και το μπέρδεψαν οι reviewers γιατί σε όλα τα αμάξια κοιτούσαν το WLTP ενώ στην Tesla πήραν κατά λάθος το 702 που είναι το EPA και όχι το WLTP.

Οπότε;
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.637
Reaction score
8.223
Ρε άσε τώρα τα άλλα αντ'άλλα.

Ισχύει ότι η Tesla πουλάει το όχημά της στην Ευρώπη με EPA αντί για WLTP όπως είπες; Όχι, στο ελληνικό site γράφει 702χλμ WLTP.

Ισχύει ότι 702χλμ είναι το EPA όπως είπες και όχι το WLTP; Όχι.

Ισχύει ότι στο άρθρο μπέρδεψαν το EPA με το WLTP όπως είπες; Όχι.

Το πόσα χλμ βγάζει το Tesla είναι άλλο καπέλο, δεν είπαμε ότι είναι κακό ούτε ότι δεν βγάζει αρκετά χλμ. Για το άρθρο συζητούσαμε και την απόκλιση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.733
Reaction score
138.809
Αυτό που ισχύει, είναι πως για τα Τέσλα η προδιαγραφή WLTP βγαίνει υπερβολικά "αισιόδοξη" (ψευδώς υψηλή), κάτι που δεν ισχύει για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ισχύει μόνον για λίγα.

Δεν ευθύνεται η Τέσλα για την WLTP προδιαγραφή και για τον τρόπο που έχει καθοριστεί να γίνεται η μέτρηση αυτονομίας κατά WLTP..

Προφανώς η Τέσλα (και λίγες ακόμα εξαιρέσεις) έχουν υλοποιήσει κάποιες λεπτομέρειες που τρόπον τινά "ξεγελούν" την μέτρηση κατά WLTP.

Η Τέσλα, στο επίσημο site της, είναι υποχρεωμένη να δηλώνει την WLTP αυτονομία στις χώρες που αυτή είναι η επίσημη προδιαγραφή.

Ωστόσο, ακόμα και σε αυτές τις χώρες, η Τέσλα στο infotainment συνεχίζει να έχει ως μέγιστη αυτονομία (όπως το βλέπουμε κατ'αντιστοιχίαν με το 100% της μπαταρίας) την EPA αυτονομία.

Η πραγματική δηλαδή αυτονομία που σου δείχνει το όχημα, σε διάφορα σημεία του infotainment, είναι η ΕΡΑ, κι αυτό ισχύει σε όλο τον πλανήτη, ανεξαιρέτως.

Αλλά αναλόγως ισχυόντων κανονισμών στις χώρες που εμπορεύεται αυτοκίνητα, δηλώνονται (υποχρεωτικά) οι προδιαγραφές αυτονομίας που επιτάσσουν οι κανονισμοί των εκάστοτε χωρών.

Ως εκ τούτου, ναι, στην WLTP βγαίνει σχεδόν πάντα η Τέσλα να έχει σημαντικές αποκλίσεις, ενώ στην ΕΡΑ όχι τόσο σημαντικές.

Αυτό μας δείχνει πως οι προδιαγραφές του τρόπου μέτρησης της αυτονομίας κατά WLTP έχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, και πως κάποιες λεπτομέρειες στην λειτουργία ενός EV μπορεί να αυξήσουν ψευδώς τα αποτελέσματα των μετρήσεων κατά WLTP.

Για το δικό μου αυτοκίνητο, το model Y LR με τις 19" ζάντες, η WLTP αυτονομία είναι 565 χλμ (και με 20" είναι 533 χλμ.)
Στο infotainment του αυτοκινήτου, δεν πρόκειται ποτέ να σου δείξει αυτό το νούμερο, σε καμία περίπτωση.
Το νούμερο που σου δείχνει στο infotainment, είναι (έστω με δυσκολία) εφικτό.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084
Καινούργιο όχημα στο 100% βγάζει 584χλμ WLTP. Αυτό λένε και οι Έλληνες κάτοχοι. Αυτό λέει και το site στον Καναδά που πουλάει το ίδιο όχημα που έρχεται και στην Ευρώπη. M3LRRWD από Κίνα. Αυτά είναι τα δεδομένα. Οπότε ΝΑΙ, κάθε άλλο νούμερο είναι λάθος. Aυτό έπρεπε να πάρει ως δεδομένο το site και όχι τα 702χλμ. Υπολόγισε με αυτονομία που δεν υπάρχει.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.637
Reaction score
8.223
Καινούργιο όχημα στο 100% βγάζει 584χλμ WLTP. Αυτό λένε και οι Έλληνες κάτοχοι.
Δηλαδή οι "Έλληνες κάτοχοι" θα μας πουν πόσο WLTP έχει το αυτοκίνητο;

Ω ρε, πιες ένα καφέ και ξαναέλα, αυτή τη στιγμή δεν έχει νόημα η κουβέντα.
Προφανώς η Τέσλα (και λίγες ακόμα εξαιρέσεις) έχουν υλοποιήσει κάποιες λεπτομέρειες που τρόπον τινά "ξεγελούν" την μέτρηση κατά WLTP.
Σωστά, καθώς δεν είναι πρώτη φορά που τα Tesla παρουσιάζουν μεγαλύτερες αποκλίσεις. Όχι μόνο σε WLTP όμως, αλλά και σε EPA.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.153
Reaction score
31.084
Δηλαδή οι "Έλληνες κάτοχοι" θα μας πουν πόσο WLTP έχει το αυτοκίνητο;
Αν δεν θες τους κατόχους πάρε αυτό.
1000019521.jpg

Ω ρε, πιες ένα καφέ και ξαναέλα, αυτή τη στιγμή δεν έχει νόημα η κουβέντα.
Έχω πιεί ήδη δύο. 🙂
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.733
Reaction score
138.809
Δηλαδή οι "Έλληνες κάτοχοι" θα μας πουν πόσο WLTP έχει το αυτοκίνητο;
Όχι από την γκλάβα τους.

Από αυτά που λέει το ίδιο το αυτοκίνητο, τα οποία όμως είναι 100% σωστά.

Σε κάθε γέμισμα, εάν το αφήσεις στην ησυχία του να φτάσει 100%, σου δείχνει την αρχική αυτονομία, την προδιαγραφή του. Εάν έχει πέσει η ένδειξη που σου δείχνει, αποτελεί ένδειξη φθοράς της μπαταρίας ή προσαρμογή στα πραγματικά δεδομένα της μπαταρίας που έχει το δικό σου όχημα, και ελάχιστα διαφοροποιείται από την οδήγηση του καθενός.

Θα διαφοροποιηθεί από τον τρόπο οδήγησης, μόλις αρχίσεις να το οδηγείς. Όσο είναι ακίνητο και γεμάτο, δείχνει την προδιαγραφή του, σύμφωνα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Εν ολίγοις, κάνει "ρισέτ" σε κάθε γέμισμα, επαναρύθνιση του BMS, τσεκ των κελιών, κλπ κλπ κλπ.

Γι'αυτό, σε κάθε γέμισμα μέχρι 100% της μπαταρίας, θέλει επιπρόσθετο χρόνο για το 99 έως 100% SOC ίσο με τουλάχιστον μισή ώρα.

Εάν δεν θέλεις να κάνει reset, το σταματάς στο 99% και θα δείξει 100% σύμφωνα με τα προηγούμενα δεδομένα οδήγησης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.733
Reaction score
138.809
Κάθε αυτοκίνητο έχει τις ιδιαιτερότητές του.
Ας αναλύσω λιγάκι αυτό που έγραψα πριν:

Σε κάθε γέμισμα, εάν το αφήσεις στην ησυχία του να φτάσει 100%, σου δείχνει την αρχική αυτονομία, την προδιαγραφή του. Εάν έχει πέσει η ένδειξη που σου δείχνει, αποτελεί ένδειξη φθοράς της μπαταρίας ή προσαρμογή στα πραγματικά δεδομένα της μπαταρίας που έχει το δικό σου όχημα, και ελάχιστα διαφοροποιείται από την οδήγηση του καθενός.
Να το κάνω λιανά αυτό, να το καταλάβετε.

Όλα τα λόγου χάριν model Y LR σε όλον τον πλανήτη, παίρνουν το ίδιο ακριβώς software με ΟΤΑ.

Όλα όμως, δεν έχουν ακριβώς την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, καθώς είναι δεδομένο πως αυτή μεταβάλλεται ανάλογα με το εργοστάσιο, τις φουρνιές των μπαταριών, τη μάρκα τους, το σχήμα τους, κλπ κλπ κλπ.

Έτσι δουλεύει η Τέσλα, και γι'αυτό δεν δίνει επίσημα στοιχεία για την ακριβή χωρητικότητα των μπαταριών.

Όταν παίρνεις καινούριο το αυτοκίνητο, είναι κάπου στο 20% η μπαταρία από το εργοστάσιο. Είναι στο χέρι της αντιπροσωπείας να το φορτίσει μέχρι 50% ή 80% πριν στο παραδώσει.

Εν ολίγοις, δεν έχει φορτιστεί ποτέ στο 100% η μπαταρία, πριν το πάρεις στα χέρια σου.

Καινούριο, θα σου δείξει την πρώτη φορά που θα το πας 100% μια τιμή χιλιομέτρων αυτονομίας, που δεν αντιστοιχεί κατά περίπτωση στην δική σου μπαταρία, συνήθως αυτή η αρχική ένδειξη προέρχεται από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα της Αμερικής, διότι εκεί είναι τα κέντρα εξέλιξης και διάθεσης του software (λόγου χάριν δεν έχει τέτοια στη Γερμανία).

Για να πάρει τις σωστές τιμές αυτονομίας το αυτοκίνητό σου, απαιτείται ένας πλήρης κύκλος φόρτισης, στον οποίο είναι αναγκαίο να αδειάσει πλήρως η μπαταρία (κάτω από 3%, ιδανικά να πάει 0%) και μετά να το αφήσεις να τελειώσει την φόρτιση στο 100%, να κάνει reset του BMS σύμφωνα με τα στοιχεία της δικής σου μπαταρίας.

Δεν αρκεί ένα γέμισμα στο 100%.

Το αυτοκίνητο διαθέτει εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας βαθμονόμηση της μπαταρίας του, κελί προς κελί, κάτι που δεν ξέρω να υπάρχει στον ανταγωνισμό, και κάτι που είναι αναγκαίο για τα Τέσλα, για πολλούς λόγους, ενώ δεν είναι αναγκαίο σε άλλα EV, τα οποία χρησιμοποιούν κατ'αποκλειστικότητα συγκεκριμένα κελιά, συγκεκριμένης χημείας και χωρητικότητας, κάτι που όπως είπα, δεν ισχύει στα Τέσλα.

Προσωπικά τα γνώριζα αυτά πριν πάρω το αυτοκίνητο.

Στο πρώτο γέμισμα 100%, χωρίς να έχει αδειάσει ποτέ η μπαταρία του κάτω από 3%, είδα την πλασματική αυτονομία (δεν είχε δουλέψει ποτέ το BMS για resetting) της έκδοσης του software που φορούσε εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο, η οποία ήταν 525 χλμ (το έβγαλα φωτογραφία, για λόγους αρχείου, επειδή είναι μέσα στα χόμπι μου αυτό το πράγμα, ειδάλλως δεν έχουν νόημα αυτά).

Μόλις το έφτασα 0%, μέσα στις επόμενες ημέρες κτήσης του αυτοκινήτου, το άφησα στην ησυχία του να φορτίσει έως 100%, όπου το 99 έως 100% πήρε 1 ώρα!

Ναι, 1 ώρα για το τελευταίο 1%.

Μετά μου έδειξε την πραγματική αυτονομία του, η οποία ήταν 496 χλμ.

Ποτέ δεν είδα μετά από αυτόν τον πλήρη κύκλο φόρτισης, να μου δείχνει περισσότερο. Σταθερά 496 χλμ, και αναλόγως εξωτερικών θερμοκρασιών, έπεφτε λιγάκι, μέχρι 489 χλμ.

Χθες μου έδειξε 491, και τόσο βλέπω από την αρχή του ας πούμε χειμώνα φέτος.

Δηλαδή, η πραγματική αυτονομία του δικού μου αυτοκινήτου, εξ'αρχης ήταν 496 χλμ ακριβώς.

ΑΚΡΙΒΩΣ όμως, και μιλάμε για ακρίβεια, όχι αστεία.

Και πέραν από τις EPA ή WLTP ή οποιεσδήποτε άλλες προδιαγραφές μέτρησης αυτονομίας, έχω κάθε λόγο να εμπιστεύομαι περισσότερο τις μετρήσεις που μου δίνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, και το όμοιο προτείνω να κάνετε για οποιοδήποτε EV οποιασδήποτε άλλης μάρκας, και να μην κολλάτε σε άλλες "ονομαστικές μετρήσεις" αυτονομίας, ούτε στις WLTP ούτε σε καμία άλλη. Θέλουν δουλίτσα όλες τους.

Γι'αυτό, στα τεστ που γίνονται, το μόνο που κοιτάω είναι (εάν το υπολογίσουν σωστά) το efficiency, δηλαδή πόσα χιλιόμετρα βγάζει ανά kWh. Τα υπόλοιπα δεν έχουν νόημα, τα βλέπει ο οδηγός του κάθε αυτοκινήτου στο infotainment, και κάθε κατασκευαστής είναι υπεύθυνος να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια αυτή η ένδειξη που δείχνει στον οδηγό. Σε αυτό, δεν έχω σοβαρό παράπονο ούτε απ'το iD.3, που ξέρετε πόσο χάλι είναι το σοφτγουερ που διαθέτει.. Μπορεί να μην υπολογίζει υψομετρικές και να σου λέει ότι θα τελειώσει η μπαταρία πριν φτάσεις 😁😂🤪 αλλά άμα είναι ευθεία, καλά τα λέει κι αυτό, έχει αρκετά καλή ακρίβεια στην ένδειξη αυτονομίας, είτε είναι στο 5% είτε στο 100% η μπαταρία του.

Κατά τη γνώμη μου, στα τεστ αυτό θα έπρεπε να κοιτάζουν, τι λέει το infotainment στο 100%, τι λέει το ίδιο το αυτοκίνητο, και πόσο βγάζει στην πραγματικότητα σε κάθε "ειδική" περίσταση δοκιμής (υψηλή ταχύτητα, χαμηλές θερμοκρασίες, εντός πόλης, μικτή χρήση, σε πίστα, κλπ).
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.152
Μηνύματα
2.963.421
Members
38.290
Νεότερο μέλος
Zagla
Top