Μετρήσεις χώρου...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.572
Reaction score
57.845
Μιά ύστατη απορία:
Εάν τίθονται σε ζυγό μικροακριβείας οι συσκευές και συνθήκες μιάς μέτρησης που έγινε στα πλαίσια χαλαρής ενημέρωσης σε διαδικτυακό ιστότοπο,πόσο σοβαρά θ'άξιζε να υπολογίζονται οι κατά καιρούς δημοσιευθέντες διθύραμβοι γιά οποιεσδήποτε συσκευές,παρελκόμενα κτλ άμα οι εξεταστές τους δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ενημερώσουν γιά τη συμπεριφορά του χώρου ακρόασης και τις στάθμες υπό τις οποίες προέκυψαν οι κρίσεις των συσκευών;
 



D

deleted user 10898

Guest
Δεν βάζουμε γενικά διάχυση πίσω, εξαρτάται τί θέλουμε να κάνουμε...στα δίπολα πάντως προτείνεται απορρόφηση πίσω ούτως η άλλως, αφού αντενδείκνυται μπροστά...
Στην απόκριση συχότητας, αν καλύψεις μικρή επιφάνεια, μπορεί να μη δεις και απολύτως τίποτα...κυρίως στον χρόνο εξασθένησης θα δεις διαφορές...

Δε βλέπω καθαρά πάντως κάποια πράγματα στα διαγράμματά σου...είναι μικρά...λογικά το ένα ηχείο πρέπει να είναι λίγο διαφορετικά στον χώρο από το άλλο γιατί αυτή η κοιλιά στο ένα στους 140hz φαίνεται σαν ακύρωση του πάνελ από τον χώρο πίσω του, σε μήκος λ/2 των 140hz...
Για πες, είναι λίγο διαφορετικές οι αποστάσεις του ενός και του άλλου από πίσω ή είναι κάτι άλλο?
σου βγαζω το καπελο….
:hi:
πισω απο το συγκεκριμενο ηχειο υπαρχει βιβλιοθηκη, που μαλιστα εχει και εναν καθρεπτη…
εκει μπροστα της μαλλον πρεπει να μπει διαχυση…
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
σου βγαζω το καπελο….
:hi:
πισω απο το συγκεκριμενο ηχειο υπαρχει βιβλιοθηκη, που μαλιστα εχει και εναν καθρεπτη…εκει μπροστα της μαλλον πρεπει να μπει διαχυση…
:)

Εκεί μπροστά της μάλλον....ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ!!!!!

Διάχυση στους 130-140hz κομματάκι δύσκολο και το πάχος του διαχύτη θα έφθανε στο ηχείο...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Μιά ύστατη απορία:
Εάν τίθονται σε ζυγό μικροακριβείας οι συσκευές και συνθήκες μιάς μέτρησης που έγινε στα πλαίσια χαλαρής ενημέρωσης σε διαδικτυακό ιστότοπο,πόσο σοβαρά θ'άξιζε να υπολογίζονται οι κατά καιρούς δημοσιευθέντες διθύραμβοι γιά οποιεσδήποτε συσκευές,παρελκόμενα κτλ άμα οι εξεταστές τους δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ενημερώσουν γιά τη συμπεριφορά του χώρου ακρόασης και τις στάθμες υπό τις οποίες προέκυψαν οι κρίσεις των συσκευών;
Έχεις απόλυτο δίκιο, αν και ειμαι της γνωμης οτι και η χρηση ενος αποστειρωμενου στουντιο για review συσκευών μπορει να μην αντιπροσωπευει εναν μέσο χρηστη. Θα ελεγα οτι ενας γενικά ισορροπημένος χωρος με οχι εμφανη προβληματα αλλά οχι τραβηγμενος στα ακρα ειναι πιο αποδεκτή λυση για τον αγοραστή.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.976
Reaction score
11.418
Προσπαθώ να βάλω σε μία σειρά της ενέργειες που χρειάζονται για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

1. Καθορισμός της βέλτιστης θέσης ακρόασης (και των ηχείων) με βάση τα room modes (που εξαρτώνται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του χώρου. ( - μέτρηση).
2. Μπασοπαγίδες για μείωση του χρόνου αντήχησης στις χαμηλές συχνότητες, και συντονιζόμενες μπασοπαγίδες για μείωση του πλάτους των room modes. ( - μέτρηση).
3. Καθορισμός του χρόνου αντήχησης στην θέση ακρόασης (με βάση τις προτιμήσεις του ακροατή - LEDE), με χρήση διάχυσης / απορρόφησης (mid-high frequencies) ( - μέτρηση).
4. Eq (IIR-φίλτρα) σε περιοχές ελάχιστης φάσης και μάλλον μόνο στις χαμηλές συχνότητες (μόνο -) ( - μέτρηση).
5. FIR φίλτρα? :rolleyes:

Άντε βοηθάτε! :)
Νομίζω και εγώ ότι αυτή είναι η σωστή σειρά. Απλά πιστεύω ότι το 4. και 5. μπορούν να γίνουν σε ένα βήμα με λογισμικό όπως το dirac και αλλα που χρησιμοποιούν mixed filters και σου φτιάχνουν και τη χρονική απόκριση. Επίσης, το βήμα 3 είναι ουσιαστικά μια.άσκηση ισορροπίας ανάμεσα σε καλό rt60 και απουσία αναπλάσεων στη θέση ακρόασης. Όπως ανέφερε και ο Αλέξανδρος, η μέτρηση etc είναι αυτή που βοηθάει να προσδιορίσει ανακλασεις. Η αντιμετώπιση τους μπορεί να γίνει με τους γνωστούς δύο τρόπους που ο καθένας έχει διαφορετική επίδραση στο rt60. Γενικά θέλει πολύ πειραματισμό και άπειρες μετρήσεις μια και σε μικρούς οικιακούς χώρους σαν το δικό μου οι ανακλάσεις μπορεί να είναι ανεξέλεγκτες. Πας να κόψεις μια και αποκαλύπτεται μια άλλη. Γι αυτό και η ικανότητα και εμπειρία του ανθρώπου που θα ασχοληθεί παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.804
Reaction score
7.702
Σκεφτομουν τωρα και την μετρηση η μαλλον τον τροπο που ο Chrishat μου εκανε την μετρηση του χωρου μου .....χρησιμοποιωντας το προγραμμα της -FuzzMeasure-(http://supermegaultragroovy.com/products/FuzzMeasure/)--διαβαστε τι λεει και ο Chris Kiriakakis της Audyssey .

Στην αρχη βαλαμε το μικροφωνο ανα μοναδα (4 μετρησεις ανα ηχειο) σε καθε ενα ηχειο στους 30 ποντους και τσεκαραμε για αρχη αν παιζουν σωστα τα ηχεια ,επειτα μπηκε το μικροφωνο στο κεντρο-(στερεο)στο ενα μετρο και επειτα εγινε η μετρηση στην θεση ακροασης με 4 διαφορετικους ηχους και χρονο αυτων περιπου 1.30 ωρες!
Θα ελεγα πως και εγω ειμαι κομματακι τυχερος απο το συνολικο αποτελεσμα της μετρησης.....:D:dance2:
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Στην αρχη βαλαμε το μικροφωνο ανα μοναδα (4 μετρησεις ανα ηχειο) σε καθε ενα ηχειο στους 30 ποντους και τσεκαραμε για αρχη αν παιζουν σωστα τα ηχεια ,επειτα μπηκε το μικροφωνο στο κεντρο-(στερεο)στο ενα μετρο και επειτα εγινε η μετρηση στην θεση ακροασης
Ναι έτσι γίνεται κανονικά για να δεις και τα ηχεία όσο μπορείς μόνα τους...
 

Μηνύματα
4.041
Reaction score
1.720
Γνωστος αντιπροσωπος χαεντομηχανων μετα απο ολα αυτα επεκτεινει τις δραστηριοτητες του στο real estate με εμφαση στην μελετη- κατασκευη ηχοδωματιων!:tongue:
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Γνωστος αντιπροσωπος χαεντομηχανων μετα απο ολα αυτα επεκτεινει τις δραστηριοτητες του στο real estate με εμφαση στην μελετη- κατασκευη ηχοδωματιων!:tongue:
Μη το γελάς, η βαση είναι η σωστή αναλογία των 3 διαστασεων, μετα τα πραγματα ειναι πιο ευκολα....
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Παιδες, οι χρονοι αντηχησης ΔΕΝ εχουν σχεση με το ποιο ηχειο παιζει.
Αν φτιαξετε σωστους χρονους αντηχησης, οποιο ηχειο κ να βαλετε δε θα αλλαξουν οι χρονοι.
Αν βάλουμε δίπολα, η παντοκατευθυντικά (omnidirectional) ?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Αν βάλουμε δίπολα, η παντοκατευθυντικά (omnidirectional) ?
Έχω την εντύπωση, ότι περισσότερη σημασία έχει η ενέργεια που εκπέμπει ένα ηχείο, και όχι το είδος. Σε μεγαλύτερες εντάσεις πρέπει να απορροφηθεί περισσότερη ενέργεια. Η ερώτησή μου είναι η εξής:

O χρόνος αντήχησης εξαρτάται ή όχι από την στάθμη? Δηλαδή ο όποιος βαθμός απόδοσης της απορρόφησης είναι ανεξάρτητος από την εκπεμπόμενη ενέργεια? Στην διάχυση, μπορώ να υποθέσω πιο γραμμική συμπεριφορά των υλικών σε σχέση με την στάθμη - ενέργεια (με δεδομένο ότι η ενέργεια του ηχητικού κύματος απλώς διαχέεται προς περισσότερες κατευθύνσεις).

Πως ορίζεται ο βαθμός απόδοσης της διάχυσης / απορρόφησης των διαφόρων υλικών / διατάξεων σε σχέση με την εκπεμπόμενη ενέργεια?

Διαφορετική διατύπωση: Μετρήσεις στα 90db και στα 110db, διαφέρουν?

(με δεδομένο ότι τα μικρόφωνα μέτρησης έχουν την ίδια συμπεριφορά σε διαφορετικές εντάσεις)
 
Last edited by a moderator:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.047
Reaction score
137.479
Ο rt60 που μας ενδιαφερει στο audio (διοτι κατα βαση ακουμε το χωρο κι οχι τα ηχεια μας) ειναι τεχνικο χαρακτηριστικο του χωρου, και καμια σχεση δεν εχει ουτε με τι ηχειο θελουμε μεις να ακουμε, ουτε με σταθμες ακροασεων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.047
Reaction score
137.479
Ακομα κ σε πολυ πολυ απλα πραγματα, βλεπω μεγαλα "κενα" γνωσεων. Χαιρομαι για το ενδιαφερον σας ομως. Καιρος ηταν...
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
Ο rt60 που μας ενδιαφερει στο audio (διοτι κατα βαση ακουμε το χωρο κι οχι τα ηχεια μας) ειναι τεχνικο χαρακτηριστικο του χωρου, και καμια σχεση δεν εχει ουτε με τι ηχειο θελουμε μεις να ακουμε, ουτε με σταθμες ακροασεων.
RT(60) = 55.25 * V / (c * A) = 0.161 * V / A

where:
- RT(60) – Time for a 60db sound absorption (sec),
- V = Volume of the room (cu.m.),
- c = The speed of sound in the air (343 m/sec),
- A = Absorption (for a specific frequency) of the room (Sabins). A is calculated as the sum of the multiplications of the various material surfaces times the absorption coefficient "s": [A = (a1 x s1) + (a2 x s2) +...].

Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:
Reverberation time RT(60) - definitions, theory, example cases etc.
(το ξαναβάζω γιατι μου το πήγαν στα άσχετα...)
 

Μηνύματα
569
Reaction score
488
Ο βαθμος αποσβεσης ( decay rate ) για τον RT60 εξαρταται απο την γεωμετρια του χωρου , τα το συνολο της ποσοτητας των απορροφητικων υλικων στον χωρο και την συχνοτητα που οσο πιο υψηλη ειναι τοσο πιο γρηγορη αποσβεση εχει .
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ακομα κ σε πολυ πολυ απλα πραγματα, βλεπω μεγαλα "κενα" γνωσεων.
Ωχ, μάλλον για μένα χτυπάει η καμπάνα, με βλέπω μετεξεταστέο:thumbsdown:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Για αυτό τι λέτε? Έχουν σχέση τα 100 db με την μέτρηση? :rolleyes:

Rationale for 60dB Reverberation Time

The reverberation time is perceived as the time for the sound to die away after the sound source ceases, but that of course depends upon the intensity of the sound. To have a reproducible parameter to characterize an auditorium which is independent of the intensity of the test sound, it is necessary to define a standard reverberation time in terms of the drop in intensity from the original level, i.e., to define it in terms of relative intensity.

The choice of the relative intensity to use is of course arbitrary, but there is a good rationale for using 60 dB since the loudest crescendo for most orchestral music is about 100 dB and a typical room background level for a good music-making area is about 40 dB. Thus the standard reverberation time is seen to be about the time for the loudest crescendo of the orchestra to die away to the level of the room background. The 60 dB range is about the range of dynamic levels for orchestral music.



http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/acoustic/revtim.html#c2
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.677
As defined by Sabine, the RT(60) is the time taken for a continuous sound within a room to decay by 60 dB (one million times) after being abruptly switched off.

Το 100dB είναι μια βολική ενταση για να πεσει το επίπεδο του ηχου στο επίπεδο του συνηθους θορύβου σε ενα δωμάτιο (40dB)...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.710
Μηνύματα
2.949.720
Members
38.229
Νεότερο μέλος
Atheatos
Top