- Μηνύματα
- 29.145
- Reaction score
- 85.700
έρχεται η διαβεβαίωση από τον γράφονται πως δεν το έχει τερματίσει...ακόμα.
έρχεται η διαβεβαίωση από τον γράφονται πως δεν το έχει τερματίσει...ακόμα.
Πώς φαίνονται αυτοί που δεν μισούν τα καλώδια
Άσε, εγώ παλεύω να βρω σωστό target curve και να κάνω το δεξί-αριστερό ομοιόμορφα σε πτώσεις κτλ και ο Μπούτια κάνει συγκρίσεις των διορθώσεων σε καρτέλες που εγώ δε ξέρω καν τί κάνουν@Konnos που έμπλεξες;
Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.Άσε, εγώ παλεύω να βρω σωστό target curve και να κάνω το δεξί-αριστερό ομοιόμορφα σε πτώσεις κτλ και ο Μπούτια κάνει συγκρίσεις των διορθώσεων σε καρτέλες που εγώ δε ξέρω καν τί κάνουν
Καλά, για τη φάση, ακόμη να καταλάβω πότε είναι σωστό το μηδέν στο rePhase. Σε συμμετρικά ranges, ρίχνω το phase σχεδόν στο μηδέν (ας πούμε στα πρίμα), μετράω με το REW με το FWD ενεργό και δεν είναι μηδέν. Με; Χωρίς; Καλά μέτρησα; Μετά το ενεργοποιώ και μήπως όχι πριν; WTFFFFF
Δεν θα αναμενόταν τίποτα...κατώτερο από τον γράφοντα.Σατανικό!
Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.
Σε αυτό το πλαίσιο άμα έχεις αμφιβολίες μπορείς για ακόμα πιο εμπεριστατωμένη μέθοδο εξισορρόπησης στη φάση να εισαγάγεις σε περιβάλλον rePhase μέσον όρο αποκρίσεων με ενεργοποιημένο το FDW (Vector Averaged) για τα επιμέρους κανάλια καθένα σε δικό του παράθυρο.Κατόπιν να εισαγάγεις φίλτρα διόρθωσης στην απόκριση Vector Average και να παραγάγεις μια ισοσταθμιστική κρουστική απόκριση χωρίς να έχεις προχωρήσει ακόμα σε διορθώσεις φάσης στο συγκεκριμένο στάδιο.
Εισάγοντας την ισοσταθμιστική απόκριση υπό μορφή .wav στη μηχανή συνέλιξης σε APO Equalizer ενεργοποιημένο σε αυτό το στάδιο,μπορείς να εκτελέσεις μετρήσεις μέσω REW ως προς το διορθωμένο πλάτος με FDW.Από αυτές τις μετρήσεις θα εξαγάγεις νέο Vector Averaged για καθένα κανάλι και θα πάρεις μέσω REW την Excess Phase version.
Θα εισαγάγεις την υπερβάλλουσα φάση σε περιβάλλον rePhase και θα προβείς τότε στις σχετικές φασικές διορθώσεις για καθένα κανάλι.Στη συνέχεια Clear Measurement με ήδη ενσωματωμένες τις διορθώσεις,Import Measurement το αρχικό Vector Average αρχείο με τα ακόλουθα σωσμένα φίλτρα ισοστάθμισης κι έτοιμη η οριστική Κρουστική απόκριση για την ολική διόρθωση.
Ας περάσουμε τώρα στην έννοια της Ιδιορρυθμικής Ισοστάθμισης (Modal Equalization).Αυτή διακρίνεται σε δύο σκέλη,Το πρώτο έχει σχέση με ακουστικές φροντίδες στο χώρο ώστε να μειωνόταν περιττή ενέργεια από ιδιοσυντονισμούς σε ζώνες όπου το δωμάτιο θα εμφάνιζε αυξημένο Χρόνο Αντήχησης.
Το δεύτερο που θα απασχολήσει εδώ σχετίζεται με διόρθωση της απόκρισης κατά τρόπον ώστε να ίσχυε στη θέση μέτρησης/ακρόασης εξισορρόπηση του χρόνου αντήχησης πάνω σε προβληματικές οκτάβες και πρωτίστως τις χαμηλές.
Αυτό σημαίνει ότι σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες θα επιδιωκόταν ισοστάθμιση μονάχα πάνω στη συνιστώσα του άμεσου ήχου χωρίς να συμπεριλαμβάναμε έξτρα πληροφορίες από ανακλαστικές συνιστώσες,ενώ στις χαμηλές η επέμβαση θα αφορούσε στις ολικές συνιστώσες που θα έφταναν στο sweet spot.Αυτό βασίζεται στο ότι η αντίληψη χροιάς και ο χωρικός εντοπισμός των ειδώλων σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες συναρτώνται κυρίως προς τον άμεσο ήχο που θα υποδεχόταν ο ακροατής.Οπότε οι μετρήσιμες μεν αλλά αμελητέας αντιληπτότητας αποκλίσεις στο πλάτος του σήματος δεν θα έπρεπε να διορθώνονται.
Πώς όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε αμνούς από ερίφια με συμβατικές μεθόδους εντός τυπικού οικιακού χώρου;
Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.
Εδώ πηγαίνει ο νους στο περίφημο τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov.Η μορφή και λειτουργία του εξελίχθηκαν με γνώμονα τα immersive setup,όπου η εγκατάσταση των ηχειακών πηγών σε τρεις διαστάσεις υπαγόρευε την ανάγκη να εκτιμάται από το λογισμικό η ακριβής θέση του εκάστοτε καναλιού και να γινόταν η απαραίτητη διαχείριση λογαριάζοντας την πραγματική διεύθυνση του σήματος από εκείνο.
Η σύλληψη σε τρεις διαστάσεις θα μπορούσε να ξεχωρίσει την άμεση συνιστώσα που θα ήταν σταθερά εντοπισμένη σε σχέση με τις διάφορες ανακλαστικές ως προς μεσαίες και υψηλές οκτάβες.Πώς θα γινόταν όμως να εκτελέσουμε ανάλογη λειτουργία με το ταπεινό UMIK-1 ;
Πώς βάζεις το μικρόφωνο?Έρχεται εδώ μια επινόηση που αφορά στον προσανατολισμό του UmIK κατά τη διεξαγωγή μέτρησης σε καθεμία από τις ενδεδειγμένες τοποθεσίες.Με τη συμβατική μέθοδο για καθεμία τοποθεσία προσανατολιζόταν η κάψα του μικροφώνου υπό γωνία είτε 0 είτε 90 μοιρών ως προς τα ηχεία με ταυτόχρονη εφαρμογή του αντίστοιχου αρχείου βαθμονόμησης.Μπορεί ν'αναπαρασταθεί με φόντο μια λευκή κόλλα Α4 ο προσανατολισμός για γωνία 90 μοιρών (το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή)
- Όπως βλέπεις τη φωτογραφία το ποδάρι που σε κοιτάει, θα το βάλεις προς τα μπρος, δηλαδή προς τα κύρια ηχεία.Τα μαύρα χαραγμένα διαστήματα συμβολίζουν τη φορά προς την οποία θα είναι ανοιγμένο καθένα από τα τρία σκέλη του τριπόδου.Στην παρούσα απεικόνιση το θεωρούμενο άνω σκέλος προβάλλει μπροστά ενώ πίσω του φαίνονται το κάτω αριστερό σκέλος στα δεξιά και το κάτω δεξί στα αριστερά.
- Εκεί που φαρδαίνει το τσουτσούνι, αρχίζει η χούφτα του τρίποδου. Γκέγκε?Το αρχικό ύψος του μικροφώνου θα αντιστοιχεί στην ευθυγράμμιση της καμπής που κάνει το σώμα από στενότερη σε φαρδύτερη διάμετρο ως προς την παρυφή του περιστρεφόμενου σφιγκτήρα που είναι προσαρμοσμένος στο τρίποδο.
- Το τσουτσούνι να κοιτάει πάντα πάνω (καλά θα ήταν, αλλά τώρα λέμε για το μικρόφωνο - συγκεντρώσουυυυ).Διατηρώντας για όλες τις μετρήσεις το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή (90 deg) ο πρώτος προσανατολισμός για δεδομένη θέση μέτρησης θα ταυτίζεται με τον κλασσικό.
- Στο δεύτερο βήμα, παίρνεις το τρίποδο και το γυρνάς ώστε το μπροστινό ποδάρι να πάει δεξιά, το αριστερό να μείνει ακίνητο, το δεξί να πάει πίσω. Δες το σκίτσο βρε χάφτα.Για το επόμενο βήμα πάνω στην ίδια θέση κρατάμε σταθερό το κάτω αριστερό σκάλος όπως θα το βλέπαμε από την πίσω πλευρά και στρέφουμε το τρίποδο κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.Το άνω σκέλος τώρα έρχεται να ταυτιστεί με τη θέση που ακουμπά κανονικά το κάτω δεξί - όπως φανερώνει και το κενό κυκλικό πεδίο πάνω στο χαρτί.
- Στο τρίτο βήμα, γυρνάς το όφωνο όπως ήταν, και κάνεις από την άλλη μεριά το ίδιο. Γίδι, από την άλλη λέω.Έχοντας πρώτα επαναφέρει τα σκέλη στην αρχική τους θέση,στο τρίτο βήμα κρατάμε σταθερό το κάτω δεξί σκέλος και στρέφουμε με φορά αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού.
- Τελευταίο βήμα, πιάνεις το τσουτσούνι και το σηκώνεις μέσα στη χούφτα μέχρι το ταμπελάκι να μη φαίνεται. Βλέπεις εδώ πόσο το τσουτσούνι περισσεύει από τη χούφτα εεε? Ζηλιάρη.Για το τελικό βήμα προσανατολισμού θα πρέπει να μεταβάλουμε και το ύψος του μικροφώνου.Σημείο σταθερής αναφοράς για τον γράφοντα θα ήταν η ευθυγράμμιση της αυτοκόλλητης ετικέτας που δείχνει τον αριθμό σειράς με την κάτω παρυφή του σφιγκτήρα.Και φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία ο βαθμός ανύψωσης σε σχέση με την προηγούμενη θέση.
- Σπρώξτο όλο λίγο πιο πίσω. Όρνιο, πίσω γράφω, δες εδώ:Και ο τελικός προσανατολισμός για την ίδια θέση μέτρησης πραγματοποιείται με μικρή ευθύγραμμη οπισθοχώρηση ως προς τα αρχικά σημεία όπου θα ακουμπούσαν τα σκέλη του τριπόδου:
- Κάτι για κάψες λέει εδώ, ε λογικό, με το τσουτσούνι στη χούφτα τόση ώρα...Για την ίδια θέση μέτρησης θα έχουμε επιτύχει τέσσερις εναλλακτικούς προσανατολισμούς για την κάψα του μικροφώνου,ανάλογους της δέσμης από το μικρόφωνο Trinnov.
- Μαλάκα μου, θα πέσουν κορμιά, 72 φορές πρέπει να το κάνεις όλο αυτό?Από αυτές τις 4 μετρήσεις θα γίνει επιτόπου Time Align και θα εξαχθεί το Vector Average,ούτως ώστε να μην συσσωρεύονται οι επιμέρους μετρήσεις καθώς θα προχωράμε στις εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά.Εφόσον για κάθε θέση αναμένεται να γίνουν 4 μετρήσεις,για 9 θέσεις και 2 κανάλια το σύνολο ανέρχεται σε...72
- Έχει κι επόμενο κεφάλαιο? Καλά άστο, θα πάρω Audyssey που τα κάνει όλα μόνο του, νπνγ.Θα προκύψει έτσι το γνωστό πλήθος από 6-9 Vector Averages για ισάριθμες θέσεις μέτρησης σε καθένα κανάλι.Από αυτό το πλήθος θα εξαχθεί η συνισταμένη Vector Averaged απόκριση για καθένα κανάλι πάνω στη οποία θα εφαρμοστεί η ισοστάθμιση όπως θα παρουσιαστεί στο επόμενο κεφάλαιο...
Σκέψου ότι σε πολυκαναλικό setup το αναγκαίο πλήθος θα ήταν 36 Χ αριθμός καναλιών....
- Μαλάκα μου, θα πέσουν κορμιά, 72 φορές πρέπει να το κάνεις όλο αυτό?
- Έχει κι επόμενο κεφάλαιο? Καλά άστο, θα πάρω Audyssey που τα κάνει όλα μόνο του, νπνγ.
Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, αλλά.....τo τρινοβομικρόφωνο μετράει και άλλα δεδομένα, όπως ανύψωση, γωνία των ηχείων, και τελικά ακριβή θέση του ηχείου στον χώρο.Σκέψου ότι σε πολυκαναλικό setup το αναγκαίο...
Κάποια σχόλια με κάνουν να σκέφτομαι πόσες ταλαιπωρίες έχω γλυτώσει αφού τυγχάνω ο ίδιος τόσο...παλιοχαρακτήρας όσο και της...άσκησης με ισορροπημένη διατροφή σε μόνιμη βάση.Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, αλλά.....τo τρινοβομικρόφωνο μετράει και άλλα δεδομένα, όπως ανύψωση, γωνία των ηχείων, και τελικά ακριβή θέση του ηχείου στον χώρο.Επίσης υπολογίζει ανακλάσεις και τις διακρίνει από τον άμεσο ήχο.
Αυτά είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα, και γίνονται μέσω software. Δεν μπορείς να τα καλύψεις με απλές μετακινήσεις του μικροφώνου.Αντί να βασανίζεσαι, πάρε μια μέτρηση στο MLP για time alignment και MMM για απόκριση και αρκεί.Για τα παραπάνω πρέπει να πλερώ φιλαράκ.
Η DIY ισοστάθμιση έχει όρια, δεν είναι μαλ@κες στην Dirac και στην Trinnov.
Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα. Μόνο ορεκτικό, αν είσαι καλό παιδί
απορω ωρες ωρες μαζι σου...!Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.
Σε αυτό το πλαίσιο άμα έχεις αμφιβολίες μπορείς για ακόμα πιο εμπεριστατωμένη μέθοδο εξισορρόπησης στη φάση να εισαγάγεις σε περιβάλλον rePhase μέσον όρο αποκρίσεων με ενεργοποιημένο το FDW (Vector Averaged) για τα επιμέρους κανάλια καθένα σε δικό του παράθυρο.Κατόπιν να εισαγάγεις φίλτρα διόρθωσης στην απόκριση Vector Average και να παραγάγεις μια ισοσταθμιστική κρουστική απόκριση χωρίς να έχεις προχωρήσει ακόμα σε διορθώσεις φάσης στο συγκεκριμένο στάδιο.
Εισάγοντας την ισοσταθμιστική απόκριση υπό μορφή .wav στη μηχανή συνέλιξης σε APO Equalizer ενεργοποιημένο σε αυτό το στάδιο,μπορείς να εκτελέσεις μετρήσεις μέσω REW ως προς το διορθωμένο πλάτος με FDW.Από αυτές τις μετρήσεις θα εξαγάγεις νέο Vector Averaged για καθένα κανάλι και θα πάρεις μέσω REW την Excess Phase version.
Θα εισαγάγεις την υπερβάλλουσα φάση σε περιβάλλον rePhase και θα προβείς τότε στις σχετικές φασικές διορθώσεις για καθένα κανάλι.Στη συνέχεια Clear Measurement με ήδη ενσωματωμένες τις διορθώσεις,Import Measurement το αρχικό Vector Average αρχείο με τα ακόλουθα σωσμένα φίλτρα ισοστάθμισης κι έτοιμη η οριστική Κρουστική απόκριση για την ολική διόρθωση.
Ας περάσουμε τώρα στην έννοια της Ιδιορρυθμικής Ισοστάθμισης (Modal Equalization).Αυτή διακρίνεται σε δύο σκέλη,Το πρώτο έχει σχέση με ακουστικές φροντίδες στο χώρο ώστε να μειωνόταν περιττή ενέργεια από ιδιοσυντονισμούς σε ζώνες όπου το δωμάτιο θα εμφάνιζε αυξημένο Χρόνο Αντήχησης.
Το δεύτερο που θα απασχολήσει εδώ σχετίζεται με διόρθωση της απόκρισης κατά τρόπον ώστε να ίσχυε στη θέση μέτρησης/ακρόασης εξισορρόπηση του χρόνου αντήχησης πάνω σε προβληματικές οκτάβες και πρωτίστως τις χαμηλές.
Αυτό σημαίνει ότι σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες θα επιδιωκόταν ισοστάθμιση μονάχα πάνω στη συνιστώσα του άμεσου ήχου χωρίς να συμπεριλαμβάναμε έξτρα πληροφορίες από ανακλαστικές συνιστώσες,ενώ στις χαμηλές η επέμβαση θα αφορούσε στις ολικές συνιστώσες που θα έφταναν στο sweet spot.Αυτό βασίζεται στο ότι η αντίληψη χροιάς και ο χωρικός εντοπισμός των ειδώλων σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες συναρτώνται κυρίως προς τον άμεσο ήχο που θα υποδεχόταν ο ακροατής.Οπότε οι μετρήσιμες μεν αλλά αμελητέας αντιληπτότητας αποκλίσεις στο πλάτος του σήματος δεν θα έπρεπε να διορθώνονται.
Πώς όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε αμνούς από ερίφια με συμβατικές μεθόδους εντός τυπικού οικιακού χώρου;
Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.
Εδώ πηγαίνει ο νους στο περίφημο τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov.Η μορφή και λειτουργία του εξελίχθηκαν με γνώμονα τα immersive setup,όπου η εγκατάσταση των ηχειακών πηγών σε τρεις διαστάσεις υπαγόρευε την ανάγκη να εκτιμάται από το λογισμικό η ακριβής θέση του εκάστοτε καναλιού και να γινόταν η απαραίτητη διαχείριση λογαριάζοντας την πραγματική διεύθυνση του σήματος από εκείνο.
View attachment 165159
Η σύλληψη σε τρεις διαστάσεις θα μπορούσε να ξεχωρίσει την άμεση συνιστώσα που θα ήταν σταθερά εντοπισμένη σε σχέση με τις διάφορες ανακλαστικές ως προς μεσαίες και υψηλές οκτάβες.Πώς θα γινόταν όμως να εκτελέσουμε ανάλογη λειτουργία με το ταπεινό UMIK-1 ;
Έρχεται εδώ μια επινόηση που αφορά στον προσανατολισμό του UmIK κατά τη διεξαγωγή μέτρησης σε καθεμία από τις ενδεδειγμένες τοποθεσίες.Με τη συμβατική μέθοδο για καθεμία τοποθεσία προσανατολιζόταν η κάψα του μικροφώνου υπό γωνία είτε 0 είτε 90 μοιρών ως προς τα ηχεία με ταυτόχρονη εφαρμογή του αντίστοιχου αρχείου βαθμονόμησης.Μπορεί ν'αναπαρασταθεί με φόντο μια λευκή κόλλα Α4 ο προσανατολισμός για γωνία 90 μοιρών (το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή)
View attachment 165167
Τα μαύρα χαραγμένα διαστήματα συμβολίζουν τη φορά προς την οποία θα είναι ανοιγμένο καθένα από τα τρία σκέλη του τριπόδου.Στην παρούσα απεικόνιση το θεωρούμενο άνω σκέλος προβάλλει μπροστά ενώ πίσω του φαίνονται το κάτω αριστερό σκέλος στα δεξιά και το κάτω δεξί στα αριστερά.
Το αρχικό ύψος του μικροφώνου θα αντιστοιχεί στην ευθυγράμμιση της καμπής που κάνει το σώμα από στενότερη σε φαρδύτερη διάμετρο ως προς την παρυφή του περιστρεφόμενου σφιγκτήρα που είναι προσαρμοσμένος στο τρίποδο.
View attachment 165168
Διατηρώντας για όλες τις μετρήσεις το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή (90 deg) ο πρώτος προσανατολισμός για δεδομένη θέση μέτρησης θα ταυτίζεται με τον κλασσικό.
View attachment 165169
Για το επόμενο βήμα πάνω στην ίδια θέση κρατάμε σταθερό το κάτω αριστερό σκάλος όπως θα το βλέπαμε από την πίσω πλευρά και στρέφουμε το τρίποδο κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.Το άνω σκέλος τώρα έρχεται να ταυτιστεί με τη θέση που ακουμπά κανονικά το κάτω δεξί - όπως φανερώνει και το κενό κυκλικό πεδίο πάνω στο χαρτί.
View attachment 165171
Έχοντας πρώτα επαναφέρει τα σκέλη στην αρχική τους θέση,στο τρίτο βήμα κρατάμε σταθερό το κάτω δεξί σκέλος και στρέφουμε με φορά αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού.
View attachment 165173
Για το τελικό βήμα προσανατολισμού θα πρέπει να μεταβάλουμε και το ύψος του μικροφώνου.Σημείο σταθερής αναφοράς για τον γράφοντα θα ήταν η ευθυγράμμιση της αυτοκόλλητης ετικέτας που δείχνει τον αριθμό σειράς με την κάτω παρυφή του σφιγκτήρα.Και φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία ο βαθμός ανύψωσης σε σχέση με την προηγούμενη θέση.
View attachment 165174
Και ο τελικός προσανατολισμός για την ίδια θέση μέτρησης πραγματοποιείται με μικρή ευθύγραμμη οπισθοχώρηση ως προς τα αρχικά σημεία όπου θα ακουμπούσαν τα σκέλη του τριπόδου:
View attachment 165176
Για την ίδια θέση μέτρησης θα έχουμε επιτύχει τέσσερις εναλλακτικούς προσανατολισμούς για την κάψα του μικροφώνου,ανάλογους της δέσμης από το μικρόφωνο Trinnov.
Από αυτές τις 4 μετρήσεις θα γίνει επιτόπου Time Align και θα εξαχθεί το Vector Average,ούτως ώστε να μην συσσωρεύονται οι επιμέρους μετρήσεις καθώς θα προχωράμε στις εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά.Εφόσον για κάθε θέση αναμένεται να γίνουν 4 μετρήσεις,για 9 θέσεις και 2 κανάλια το σύνολο ανέρχεται σε...72
Θα προκύψει έτσι το γνωστό πλήθος από 6-9 Vector Averages για ισάριθμες θέσεις μέτρησης σε καθένα κανάλι.Από αυτό το πλήθος θα εξαχθεί η συνισταμένη Vector Averaged απόκριση για καθένα κανάλι πάνω στη οποία θα εφαρμοστεί η ισοστάθμιση όπως θα παρουσιαστεί στο επόμενο κεφάλαιο...
Το λινκ που παρέθεσες...δεν υπάρχει.Τουλάχιστον είναι εναρμονισμένη αυτή η κατάσταση με το παρόν...νήμα.απορω ωρες ωρες μαζι σου...!
....τα ευκολα τα κανεις δυσκολα...
Γιατι δεν παιρνεις ενα μανουαλι π.χ. με τις θεσεις και το υψος των μετρησεων που θελεις να ξεμπερδευεις...
Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έκανες και πρότεινες.Ο λόγος που επινοήθηκε η συγκεκριμένη τεχνική σύλληψης είναι ότι επιδιωκόταν να εξαχθεί για καθεμία απόκριση που θα επεξεργαζόμαστε στη συνέχεια μια συνισταμένη διανυσματική διεύθυνση από τέσσαρες μετρήσεις που θα είχαν επίκεντρο κοινό τόπο μικροφώνου και όχι διάφορους.
ΥΓ .1 ) Το έχω διαρκώς υπόψιν.Αλλά πρέπει καθένας μας να ζει ομαλά με τις επιλογές του.Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έκανες και πρότεινες.
Σε μία θέση του μικροφώνου, είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως μετρούνται σφάλματα απόκρισης τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
Αυτό αποδεικνύεται πολύ εύκολα, με δεύτερη μέτρηση με μια μικρομετακινηση του μικροφώνου, όπου τυπικά εξαφανίζονται τα προηγούμενα σφάλματα μέτρησης, και βεβαίως εμφανίζονται νέα, σε διαφορετικές θέσεις του φάσματος.
Ένας διαδεδομένος τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, είναι η γνωστή προτροπή για πολλαπλές μετρήσεις σε διαφορετικές θέσεις, ώστε να βγει ένας μέσος όρος ας πούμε, ή ο πιο πρόσφατος τρόπος με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου.
Με αμφότερες τις παραπάνω όμως μεθόδους, δεν υπάρχει καμία σωστή μέτρηση σε κάποιο σημείο, και είναι δεδομένο πως μας ενδιαφέρει πολύ να είναι όσο πιο σωστή γίνεται η μέτρηση στη θέση ακρόασης, ώστε τουλάχιστον εκεί, να επιτύχουμε πραγματικά σωστή διορθωμένη απόκριση.
Η πραγματοποίηση μέσων όρων μέτρησης για κάθε θέση του μικροφώνου, μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά εξαφανίζει τα προβλήματα των σφαλμάτων μέτρησης για κάθε θέση μέτρησης ξεχωριστά, κι είναι πραγματικά σημαντικό και σατανικό αυτό που σκέφτηκες.
Δεν ξέρω και δεν μπορώ να αποφασίσω αν έχει νόημα αυτή η διαδικασία σε σχέση με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, σε κύκλους ακτίνας 25-30cm πέριξ της θέσης ακρόασης.
Νομίζω πως η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου στην ευρύτερη περιοχή 50-60cm της θέσης ακρόασης, είναι επαρκής για να δώσει μια αληθή εικόνα της απόκρισης στην ευρεία θέση ακρόασης, και δε νομίζω πως χρειάζεται κάτι παραπάνω.
Πιθανώς οι μέσοι όροι με πολλαπλές για κάθε θέση μετρήσεις, σε 6-10 θέσεις μέτρησης στην ευρύτερη αυτή περιοχή της θέσης ακρόασης, να δίνουν ίδια ακρίβεια μέτρησης ή μεγαλύτερη ή και μικρότερη, διότι υπάρχουν άπειρα ενδιάμεσα σημεία σε αυτές τις θέσεις. Αυτό θα μπορούσες εύκολα να το αποδείξεις.
Συνολικά, η "ακριβής μέτρηση" με στατικές θέσεις μικροφώνου (κι όχι κουνιστού), φαίνεται να είναι δική σου εφεύρεση, λίαν σατανική.
ΥΓ.
Ας μη γελιομαστε όμως, πέραν του χαβαλε, το λογισμικό του τρινοβ κάνει πολύ περισσότερα πράγματα από απλώς μια "ακριβή μέτρηση" σε κάθε θέση μέτρησης. Στο σοφτγουερ αυτό, προ των μετρήσεων, εισάγεις με ακρίβεια όλες τις διαστάσεις του χώρου, και για όλους τους υπολογισμούς που στη συνέχεια θα κάνει, τις ..χρησιμοποιεί (με όλους τους δυνατούς τρόπους, και με όλα τα συμπεράσματα που μόνο και μόνο από τις διαστάσεις βγαίνουν, αλλά και για καθένα ξεχωριστά ηχείο, από την προβολή του στο 3D σχέδιο του χώρου αυτού, και με τις ακριβείς γωνίες και αποστάσεις για αυτό το ηχείο, στον συγκεκριμένο χώρο - όχι γενικά).
ΥΓ. 2. Η δικιά μου προτροπή επί του θέματος των μετρήσεων, είναι η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου για όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της θέσης ακρόασης.
Έτσι, έχεις λίγες συνολικά μετρήσεις και μικρή σπατάλη χρόνου με ιου ιου, έχεις ακριβή μέτρηση για τη θέση ακρόασης, και το σύνολο της απόκρισης στις πέριξ θέσεις.
Δηλαδή ο συνδυασμός της μεθόδου που επινόησες μαζί με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, εκτιμώ ότι είναι ο,τι καλύτερο.
Ευτυχώς μέχρι το επόμενο project θα μεσολαβήσουν κάποιες μέρες οπότε υπάρχει χρονικό περιθώρια σκέψης για...περαιτέρω τροποποιήσεις.Βασικά, τώρα που το ξανασκέφτομαι και σε συνδυασμό με την λογική του τρινόβιου λογισμικού, εκτιμώ πως το ΥΓ.2. θα έπρεπε να προσαρμοστεί στις εκάστοτε ανάγκες του χώρου ακρόασης, αναλόγως του αριθμού των θέσεων ακρόασης.
Συνηθίζουμε να θεωρούμε ευκόλως εννοούμενο πως υπάρχει μία θέση ακρόασης για κάθε σεταπ, κάτι που δεν είναι αληθές σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως στον κινηματογραφικό ήχο, όπου προβλέπεται να κάθονται πάνω από ένας για να απολαμβάνουν το έργο.
Έτσι, η προτροπή μου διαφοροποιείται ως εξής:
Για μια θέση ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της μίας μάστερ θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της μάστερ θέσης ακρόασης.
Για πολλαπλές θέσεις ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου για κάθε τόπο των θέσεων ακρόασης (μάστερ μέτρηση η κεντρική και σλέιβ οι υπόλοιπες θέσεις ακρόασης), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί πάλι μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ των θέσεων ακρόασης.
Στην δεύτερη περίπτωση, η χρονική ευθυγράμμιση θα πρέπει να γίνει στο μέσο του συνόλου των θέσεων ακρόασης, κι ας μη συμπίπτει με καμία από αυτές.
Τρινόβια λογική.
ΑυτόΕπειδή έχω τη δυνατότητα, και το έχω πραγματοποιήσει ήδη (χωρίς να χρειάζεται επανάληψη των μετρήσεων), μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως με υποκειμενικά κριτήρια ακροάσεων είναι σαφώς προτιμότερο το αποτέλεσμα με ισοστάθμιση για πολλαπλές θέσεις ακρόασης με ίση αξία σε όλες τις θέσεις, παρά με ισοστάθμιση που βασίζεται μόνο σε μια μέτρηση για μια μάστερ θέση ακρόασης, ή και δίνοντας μεγάλη αξία στη μια μάστερ θέση και μικρότερη στις πέριξ έτσι, στα "τυφλά".
Το καλύτερο τελικό αποτέλεσμα (υποκειμενικά) μου το δίνει μικρή μόνο αύξηση της αξίας της μέτρησης στη μάστερ θέση, και ελάττωση της αξίας των μετρήσεων σε θέσεις που έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις στην μέτρηση απόκρισης.
Αλλο 5 η 10cm διαφορα, αλλο 20 η 30 κ.λ.π.Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.