Παρουσίαση συστήματος... PMC


Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
20 χρονια στο κουρμπέτι...και τωρα κατάλαβες οτι τα ηχεία με τη θεση ακρόασης πρέπει να σχηματίζουν ισοπλευρο τρίγωνο ..ποιο μπροστά τι τα είχες να σχηματίζουν τετράγωνο.....απορια το εχω ?
Είναι συνδυασμός αρκετών παραγόντων. Προσεκτική τοποθέτηση, προσέγγιση των ηχείων στον μπροστινό τοίχο, απομάκρυνση της θέσης ακρόασης απο τον πίσω τοίχο, ισοστάθμιση...
Αυτά έχουν αναλυθεί πολλάκις. Πάλι τα ίδια; Πίσω στο δημοτικό;
Ναι, τα αναφέρω προς επιβεβαίωση ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Πάντως, αν είναι αυτό, με 250 βατ στο κανάλι ( στα 8Ω, ενώ το ηχείο είναι 6Ω ), ευαισθησία ηχείου 90db και σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης, δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα. Επιπλέον, υποθέτω ότι με τη προσθήκη subs και απαλλαγή του ενισχυτή του φόρτου διαχείρισης των μπάσων, λογικά θα κερδίσω σε δυναμικό εύρος. Νομίζω;
Αν έχω καταλάβει σωστά τα πράγματα, μεγάλο μέρος του δυναμικού εύρους το τρώνε οι χαμηλές συχνότητες ( κάτι που ούτως ή άλλως δεν μπορώ να έχω τώρα ), οπότε για να ακούσω τον περιβόητο "φλατ" τρόπο αναπαραγωγής διά της εφαρμογής της σχετικής target curve, δεν θα έχω τις στάθμες που έχω τώρα στις υπόλοιπες συχνότητες. Και αυτά, για όσο επιτρέπει το δωμάτιο να κατέβω σε οκτάβες ( που δεν επιτρέπει ), άρα εδώ μπαίνουν τα subs στο παιχνίδι.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.054
Reaction score
85.444
δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα.
Και ομως πρέπει να σε απασχολεί.

Εν περιλήψει:
  1. Το headroom χάνεται στο μπασο και στο midbass. Έτσι κι αλλιως απο κει και πάνω οι διορθώσεις πρέπει να ειναι ήπιες ή ανύπαρκτες, ή χρειάζονται άλλα ηχεία.
  2. Το τι διορθώνεται και κατά πόσο, θελει πολύ σκέψη και προσεκτική επιλογή. Αλλιως θα σε φάει η μαρμάγκα. Δεν διορθώνονται όλα, δεν είναι μαγικό ραβδάκι. Και δεν διορθώνουμε ποτέ για ενα σημείο του χωρου.
  3. Το μεγαλύτερο μέρος της διόρθωσης καλό ειναι να επιτυγχάνεται πριν την εφαρμογή της ισοσταθμισης, με παθητικά μέσα.
  4. Για να κανεις ισοσταθμιση και να εχεις στάθμες (headroom) περίσσευμα, ούτως ώστε να φτάνεις σε reference, χρειαζεσαι μεγάλα σαμπς και ηχεία. Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους, θα μείνεις απο γκάζι. Το οποίο βέβαια σε διαμέρισμα μπορει και να μην ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα τελικά.
 

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Το headroom χάνεται στο μπασο και στο midbass. Έτσι κι αλλιως απο κει και πάνω οι διορθώσεις πρέπει να ειναι ήπιες ή ανύπαρκτες, ή χρειάζονται άλλα ηχεία.
Έκανα τη προσθήκη προφανώς όσο έγραφες την απάντησή σου:

Αν έχω καταλάβει σωστά τα πράγματα, μεγάλο μέρος του δυναμικού εύρους το τρώνε οι χαμηλές συχνότητες ( κάτι που ούτως ή άλλως δεν μπορώ να έχω τώρα ), οπότε για να ακούσω τον περιβόητο "φλατ" τρόπο αναπαραγωγής διά της εφαρμογής της σχετικής target curve, δεν θα έχω τις στάθμες που έχω τώρα στις υπόλοιπες συχνότητες. Και αυτά, για όσο επιτρέπει το δωμάτιο να κατέβω σε οκτάβες ( που δεν επιτρέπει ), άρα εδώ μπαίνουν τα subs στο παιχνίδι.
Το τι διορθώνεται και κατά πόσο, θελει πολύ σκέψη και προσεκτική επιλογή. Αλλιως θα σε φάει η μαρμάγκα. Δεν διορθώνονται όλα., δεν είναι μαγικό ραβδάκι.
Το έχω καταλάβει αυτό. Άλλο που το βλέπω σαν το νέο μου "παιχνιδάκι".

Το μεγαλύτερο μέρος της διόρθωσης καλό ειναι να επιτυγχάνεται πριν την εφαρμογή της ισοσταθμισης, με παθητικά μέσα.
Αυτό έχει τεθεί στα σχέδια ώς πρώτη προτεραιότητα. Ακόμα και σ'εμένα τον noob ( και αν είμαι σε αυτό το επίπεδο ), φαίνεται απόλυτα λογικό. Είπαμε να κάνουμε παρεμβάσεις, αλλά με μέτρο.

Για να κανεις ισοσταθμιση και να εχεις στάθμες περίσσευμα, ούτως ώστε να φτάνεις σε reference, χρειαζεσαι μεγάλα σαμπς και ηχεία. Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους θα μείνεις απο γκάζι. Το οποίο βέβαια σε διαμέρισμα μπορει και να μην ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα τελικά.
Ε, έστω ότι κρατάω αυτό το ηχείο. 250 βατ ( που στα 6Ω είναι παραπάνω ), απο έναν ενισχυτή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες οδήγησης του ηχείου, δεν φτάνουν; Πάντα με τη προϋπόθεση ότι θα έχουν προστεθεί δύο subs ( γιατί, για δύο το πάω )?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.054
Reaction score
85.444
Ε, έστω ότι κρατάω αυτό το ηχείο. 250 βατ ( που στα 6Ω είναι παραπάνω ), απο έναν ενισχυτή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες οδήγησης του ηχείου, δεν φτάνουν; Πάντα με τη προϋπόθεση ότι θα έχουν προστεθεί δύο subs ( γιατί, για δύο το πάω )?
Δεν ξέρω, πρέπει να δούμε μετρήσεις στην τρίτη οκτάβα.
Και μην ξεχνάς πως με το έξτρα boost έρχονται και οι παραμορφώσεις, ειδικά σε παλιά ηχεία ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
με 250 βατ στο κανάλι ( στα 8Ω, ενώ το ηχείο είναι 6Ω ), ευαισθησία ηχείου 90db και σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης, δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα
Είναι άσχετο αυτό που λες.

Επί της ευκαιρίας, τα 250 βατ είναι μάξιμουμ gain 24 dB πάνω στην ευαισθησία του ηχειου, εφόσον το αντέχει το ηχείο και δε λυγίζει η τροφοδοσία από τα αμπέρ, και χωρίς χεντρουμ. Καλύτερα υπολόγιζε με ασφάλεια πως διαθέτεις 20 ντεσιμπέλ.

Δηλαδή, από τα 90 ντεσιμπέλ ευαισθησίας, φτάνεις στα 110 κορυφές στο 1μ με τσίτα τα γκάζια. (Το οποίο αρκεί για τους δορυφόρους, βλέπε επόμενο ποστ)

Για να δούμε πόση ισχύς χρειάζεται για να φτάσεις τα 132 ντεσιμπέλ στιγμιαία, το gain από τα 90 ντεσιμπέλ ευαισθησίας είναι 42 dB, μιλάμε για 14 διπλασιασμους ισχύος, οπότε από το 1 βατ στα 90 ντεσιμπέλ θες 16 κιλοβάτ και κάτι ψιλά για να φτάσεις 132 ντεσιμπέλ.

Για να πάρεις μια ιδέα...

Η μείωση του δυναμικού εύρους λόγω ισοστάθμισης στο επίπεδο του ψηφιακού σήματος, δεν επηρεάζει καν το δυναμικό εύρος των dac εξόδου.

Η ψηφιακή επεξεργασία γίνεται επί του ψηφιακού σήματος προ των σταδίων του dac, και τα dac δεν έχουν ιδέαν αν το σήμα που παίρνουν για ψηφιοαναλογικη μετατροπή έχει περάσει ή όχι από dsp, απλώς παίρνουν ψηφία και βγάζουν τάση, δηλαδή πάντα λειτουργούν αυτά με τις δικές τους προδιαγραφές.

Διαφοροποιεί όμως το DSP, το δυναμικό εύρος του μουσικού αρχείου της ηχογράφησης, δηλαδή του ψηφιακού αρχείου στο οποίο εφαρμόζεται DSP επεξεργασία, και λέω "διαφοροποιεί" διότι δεν πρόκειται για απλή αριθμητική "αφαίρεση" του ενός από το άλλο.

Η διαφοροποίηση του δυναμικού εύρους του μουσικού αρχείου, δεν σημαίνει διαφοροποίηση του μετρήσιμου δυναμικού εύρους της ηχογράφησης κατά την αναπαραγωγή, διότι το δυναμικό εύρος της ηχογράφησης, είτε είναι 5-6 ντεσιμπέλ είτε 20-25 ντεσιμπέλ, αποτελεί το φάσμα 0 έως -25 ντεσιμπέλ στη στάθμη ενός μουσικού αρχείου, που αναλόγως δειγματοληψίας και μήκους λέξης, διαθέτει ικανότητα να χωράει 100 έως 144 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος, περισσότερο δηλαδή από τα dac και πολύ περισσότερο από το οποιοδήποτε σετάπ αναπαραγωγής, που θα φτύσεις αίμα για να ξεπεράσει τα 70 ντεσιμπέλ (και πολλά λεφτά).

Η χρήση εκτεταμένου DSP στην πορεία του ψηφιακού σήματος, ακόμα και στο επίπεδο του τιποτένιου "volume control", και φυσικά πολύ περισσότερο σε επίπεδο μίξης και εφαρμογής σύνθετων ψηφιακών φίλτρων επεξεργασίας, είναι μια διαδικασία που απασχόλησε ιδιαίτερα τους στουντιάδες στη δεκαετία του '80 έως '90. Ρίξαμε μπόλικο μελάνι επί του θέματος τότε, όλοι μας.

Το ενδιαφέρον λοιπόν σε αυτό το επίπεδο, για να συνοψίσουμε, βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στην δειγματοληψία και στο μήκος λέξης στο οποίο γίνεται η διαδικασία της επεξεργασίας.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
Πάνω στο επίπεδο της ικανότητας διαχείρισης ισχύος του σετάπ των ηχείων, η προσθήκη gain μέσω της ισοστάθμισης στις χαμηλές συχνότητες, θα φέρει ακόμα πιο εύκολα σε τερματισμό τις αναρτήσεις των μεγαφώνων και τις ικανότητες παροχής ισχύος του σετάπ.

Δηλαδή, η ισοστάθμιση στα μπάσα, μειώνει το δυναμικό εύρος του ηχειακου σετάπ.
Και αυτή είναι η μεγαλύτερη πληγή της ισοστάθμισης, διότι το δυναμικό εύρος στο ηχειακο σεταπ είναι το ακριβότερο πράγμα στο οντιο. ;)
 

Μηνύματα
298
Reaction score
831
Και ομως πρέπει να σε απασχολεί.

Εν περιλήψει:
  1. Το headroom χάνεται στο μπασο και στο midbass. Έτσι κι αλλιως απο κει και πάνω οι διορθώσεις πρέπει να ειναι ήπιες ή ανύπαρκτες, ή χρειάζονται άλλα ηχεία.
  2. Το τι διορθώνεται και κατά πόσο, θελει πολύ σκέψη και προσεκτική επιλογή. Αλλιως θα σε φάει η μαρμάγκα. Δεν διορθώνονται όλα, δεν είναι μαγικό ραβδάκι. Και δεν διορθώνουμε ποτέ για ενα σημείο του χωρου.
  3. Το μεγαλύτερο μέρος της διόρθωσης καλό ειναι να επιτυγχάνεται πριν την εφαρμογή της ισοσταθμισης, με παθητικά μέσα.
  4. Για να κανεις ισοσταθμιση και να εχεις στάθμες (headroom) περίσσευμα, ούτως ώστε να φτάνεις σε reference, χρειαζεσαι μεγάλα σαμπς και ηχεία. Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους, θα μείνεις απο γκάζι. Το οποίο βέβαια σε διαμέρισμα μπορει και να μην ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα τελικά.
Τελικα συμφωνουμε σε πολλα!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
Για να μην αγχωθειτε με τα 16 κιλοβάτ που έβγαλα πριν:

Η στάθμη αναφοράς, ως γνωστόν είναι στα 85 ντεσιμπέλ μέσης στάθμης με +-20 ντεσιμπέλ για τα στιγμιαία δυναμικά περάσματα, και στο επίπεδο του 1 kHz (που βρίσκονται και οι στάθμες των Φον).

Τουτέστιν, χρειάζεται να φτάνει έως τα 105 ντεσιμπέλ στον 1 χιλιοκυκλο.

Να το κάνω διφραγκα για τους δορυφόρους με το στάνταρ ταργκετ κερβ:

106 ντεσιμπέλ στους 500 κύκλους,
107 στους 250
108 στους 125
109 στους 62,5 κύκλους.

Άρα, μας αρκούν (χιλιοειπωμένο) 110 ντεσιμπέλ από τους δορυφόρους, για απόκριση από 80 κύκλους και άνω.

Χωρίς χεντρουμ ισχύος (βέρι μπαντ) για ένα παθητικό ηχείο 89 ντεσιμπελ ευαισθησίας, θα χρειαστούν 21 ντεσιμπέλ, 7 διπλασιασμοι ισχύος, δηλαδή 128 βατ.

Ζεις κι έτσι, μια χαρά (ας πούμε).

Για 3 ντεσιμπέλ χεντρουμ, αρκούν αρίστως τα 250 βατ.

Γενικά μιλώντας, για τυπικής ευαισθησίας δορυφόρους, είναι άριστη η ισχύς των 200-250 βατ, δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο, αρκεί και περισσεύει θα έλεγα.

Πιο κάτω από το φάσμα των δορυφόρων, αρχίζουν τα δύσκολα. Εκεί θα πρέπει να βρεθούν αυτά τα σαμπ, που να φτάσουν τις στάθμες που χρειάζεται, όπως τα έχω κάνει διφραγκα στο θρεντ περί δυναμικού εύρους.


Με αυτή τη μεθοδολογία, θα καταστεί εφικτό να στηθεί ένα ηχειακο σεταπ που να αποδίδει 70 έως (Μαξ) 75 ντεσιμπέλ δυναμικού εύρους.

Κι αυτό, είναι ...συγκλονιστικό. ;)

Κι εκεί πονάνε τα σεταπ, στο ηχειακο πακέτο, όπως είπε κι ο άλλος φαλακρός:

Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους, θα μείνεις απο γκάζι.
Προφανώς χωρίς σαμπ, είναι πρακτικά αδύνατη η εφαρμογή ισοστάθμισης για άριστα αποτελέσματα στις 2 πρώτες οκτάβες. Μόνο με κόλπα στα ταργκετ κερβ, όπως έδειξε ο μπουτχιας, μπορείς να κουκουλωσεις κάπως τα πράγματα, αλλά ξεχνάς δια παντός την απόκριση στην πρώτη οκταβα, και ρίχνεις τα ανώτερα πρίμα.

Έχει μαλλιασει η γλώσσα μας, δυστυχώς όχι το κεφάλι μας..
 
Last edited:

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Δεν ξέρω, πρέπει να δούμε μετρήσεις στην τρίτη οκτάβα.
Και μην ξεχνάς πως με το έξτρα boost έρχονται και οι παραμορφώσεις, ειδικά σε παλιά ηχεία ;)
Πάνω στο επίπεδο της ικανότητας διαχείρισης ισχύος του σετάπ των ηχείων, η προσθήκη gain μέσω της ισοστάθμισης στις χαμηλές συχνότητες, θα φέρει ακόμα πιο εύκολα σε τερματισμό τις αναρτήσεις των μεγαφώνων και τις ικανότητες παροχής ισχύος του σετάπ.

Δηλαδή, η ισοστάθμιση στα μπάσα, μειώνει το δυναμικό εύρος του ηχειακου σετάπ.
Και αυτή είναι η μεγαλύτερη πληγή της ισοστάθμισης, διότι το δυναμικό εύρος στο ηχειακο σεταπ είναι το ακριβότερο πράγμα στο οντιο. ;)
Να ξεκαθαρίσω - επιβεβαιώσω ότι όταν μιλάτε για boost και gain, αναφέρεστε στη περιβόητη target curve με κλίση. Δεν είναι δηλαδή ότι λέμε στον προσέσορα να προσθέσει μπάσα, αλλά να μειώσει τα υπόλοιπα σε τέτοιο βαθμό που να παίζουν ανέπαφα τα μπάσα, άρα προκειμένου να ακούσουμε και τα υπόλοιπα, χρειάζεται να δώσουμε γκάζια.
Πέραν τούτου ( διάβασα τη τελευταία σου απάντηση Κώστα και αυτό είχα κατά νου ), με προσθήκη subs, απαλάσσω ( όπως έχουμε πει πολλές φορές βέβαια ) τον τελικό και τα ηχεία - δορυφόρους απο το δύσκολο και ενεργοβόρο έργο της αναπαραγωγής των χαμηλών, οπότε για αναπαραγωγή άνω των 80 κύκλων ας πούμε, το τρέχον σετάπ κρίνεται αρχικά επαρκές ( και βλέπουμε ).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
Πέραν τούτου ( διάβασα τη τελευταία σου απάντηση Κώστα και αυτό είχα κατά νου ), με προσθήκη subs, απαλάσσω ( όπως έχουμε πει πολλές φορές βέβαια ) τον τελικό και τα ηχεία - δορυφόρους απο το δύσκολο και ενεργοβόρο έργο της αναπαραγωγής των χαμηλών, οπότε για αναπαραγωγή άνω των 80 κύκλων ας πούμε, το τρέχον σετάπ κρίνεται αρχικά επαρκές ( και βλέπουμε ).
Όπως είπε ο άλλος φαλακρός, χρειάζονται μετρήσεις Μαξ εσπιελ στην τρίτη οκταβα.
Ισχύς δε σου λείπει βεβαίως.

Χωρίς σαμπ, δεν υπάρχει νόημα στην κουβέντα, εκτός κι αν αποφασίσεις να μη φτάνεις στάθμες αναφοράς (διότι η ισοστάθμιση στη δεύτερη οκταβα θα λυγίσει το ηχειακι σου πριν λυγίσει τον ενισχυτή σου) και να μην έχεις καθόλου απαιτήσεις στην πρώτη οκταβα.
 

Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
Όπως είπε ο άλλος φαλακρός, χρειάζονται μετρήσεις Μαξ εσπιελ στην τρίτη οκταβα.
Ισχύς δε σου λείπει βεβαίως.
Κάποιος να έρθει να μου μεταδώσει τη σωστή μεθοδολογία ( ή να δηλώσει ενδιαφέρον για να πάω pm ). Θυμάμαι όταν πήρα τις πρώτες μετρήσεις μου που μου είπε ο Δημήτρης ότι είχα χτυπήσει όχι και τόσο αρεστές στο ηχείο στάθμες σε εκείνη τη περιοχή και έκτοτε πραγματοποιώ τα ίου ίου μου με όριο τα 90db καθώς το πήρα απο φόβο.
@jiovani75 Είπα να μη στο σκίσω το νήμα, αλλά το έκανα. Συγνώμη!!
 


Μηνύματα
7.486
Reaction score
12.264
εμπλεξες με τα ιου ιου και αναθεμα αν ξερεις τι κανεις ...
....κοιτα μηπως περναει απο κατω κανα περιπολικο και νομιζεις οτι μετρας :lolsign:
Μπααααα, καταλαβαίνω τη διαφορά. Αφού κάνει σαν τη πυροσβεστική το rew!
Tι, όχι? :p
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.054
Reaction score
85.444
Θα σας πω έναν απλό μπακαλοκανόνα για υπολογισμους headroom στην ισοστάθμιση:

Αν το ηχείο σας δηλώνει ευαισθησία 90αρι, κάντε το κατευθείαν 87αρι γιατι λένε όλοι ψέμματα.

Ε, για να κάνετε και ισοστάθμιση, σκεφτείτε το σαν 80-82db στο watt ευαισθησία. Κόψτε δηλαδή ακόμα 6db. Μπακάλικο, αλλά ισχύει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
Για να σου δώσω να καταλάβεις το σημαίνει μείωση δυναμικού εύρους του ηχειακου σεταπ με εφαρμογή ισοστάθμισης, θα σου δείξω το διάγραμμα Μαξ εσπιελ του δικού μου ηχείου, που προδιαγράφεται για λίγο πάνω από 120 ντεσιμπέλ στιγμιαία μέγιστη στάθμη:

Sound pressure level: 120.2 dB SPL at 1 meter in half space at 3% THD

Και τα ενισχυτικά του ηχείου έχουν τις εξής προδιαγραφές μέγιστης ισχύος:

Peak power: 210 W (Woofer), 90 W (Midrange), 90 W (Tweeter)

Αθροιστικά δηλαδή, σχεδόν 400w στο ηχείο.

Κοίταξε:


neumann_kh310_max_spl_510_2 (1).gif


Το ενδιαφέρον στο δορυφορίδι, πάντα εστιάζεται στην 3η οκτάβα, δηλαδή 80-160 χερτζ.

Βλέπεις πως οριακά φτάνει-δεφτάνει τα 105 ντεσιμπέλ στο φάσμα 70-200 κύκλους με 3% παραμόρφωση. (Μπορεί και παραπάνω, αλλά αυξάνεται κι άλλο η παραμόρφωση, δεν το θέλουμε, κι επίσης μπορεί να έχει κέρδος από Ρουμ γκεϊν, αλλά δε βασιζόμαστε εκεί).

Αν τυχόν χρειαστεί να του δώσω +5 ντεσιμπέλ στους 120 κύκλους, γιατί κάνει κοιλιά η απόκριση σε μένα στο χώρο μου, τότε θα πρέπει να γνωρίζω πως αντί για 105 ντεσιμπέλ μέγιστη στάθμη, θα έχω πλέον 100 ντεσιμπέλ μέγιστη. Τα έφαγα τα 5 στη διόρθωση με την ισοστάθμιση.

Έτσι ψοφανε τα ηχεία και τα ενισχυτικά. Έτσι χάνεις δυναμικό εύρος στην αναπαραγωγή. Όταν δίνεις γκεϊν για να καλύψεις τρύπα, αυτό κατεβάζει όλο το ηχείο, διότι το ηχείο ναι μεν παίζει πιο δυνατά, αλλά το τρώει ο χώρος και χάνεται το πιο δυνατά. Το ηχείο μπορεί μέχρι 105. Το +5 που του δίνεις, είναι στα 105 , κι όλα τα άλλα στα 100, και λόγω χώρου όλα ακούγονται στα 100 (το +5 πάει σε τρύπα).

Το καλό με το πολυκάναλο σεταπ, είναι πως επειδή παίζουν πολλά ηχεία κι όχι μόνο 2, χρειάζεται λιγότερη στάθμη να βγάζει το καθένα για να φτάσεις στάθμη αναφοράς. Ακόμα και τα 80 ντεσιμπελ κρίνονται ως ψηλά, σε αντίθεση με το δικάναλο που στέκει 80-85.

Στο πολυκάναλο, αναλόγως πηγών αναφοράς (από Μπομπ Κατζ μέχρι δεξερωγωτι) μιλάμε για 78 (5.1) έως 73 (άτμος) ντεσιμπέλ μέση στάθμη από έκαστο ηχείο, που αθροιζομενα φτάνουν τις τυπικές στάθμες αναφοράς στη θέση ακρόασης, οι οποίες επίσης αναλόγως πηγών αναφοράς παίζουν από 82 έως 85.

Σε καλό χώρο, που δε θυσιάζεις γκεϊν στην τρίτη οκταβα από τους δορυφόρους, άμα παίρνεις και μερικά ντεσιμπέλ επιπρόσθετης στάθμης από Ρουμ γκεϊν, μαζί με την πληθώρα των πολλαπλών ηχείων, φτάνεις εύκολα τρομερά υψηλές στάθμες, χωρίς να ζορίζονται τα δορυφοράκια σου.

Όπως πάντα, ο χώρος είναι ο αρχηγός.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.054
Reaction score
85.444
όπως είπε κι ο άλλος φαλακρός
Ποιος ειναι φαλακρός;; Τι είπε; Που; Λινκ;
Για να σου δώσω να καταλάβεις το σημαίνει μείωση δυναμικού εύρους του ηχειακου σεταπ με εφαρμογή ισοστάθμισης, θα σου δείξω το διάγραμμα Μαξ εσπιελ του δικού μου ηχείου, που προδιαγράφεται για λίγο πάνω από 120 ντεσιμπέλ στιγμιαία μέγιστη στάθμη:

Sound pressure level: 120.2 dB SPL at 1 meter in half space at 3% THD

Και τα ενισχυτικά του ηχείου έχουν τις εξής προδιαγραφές μέγιστης ισχύος:

Peak power: 210 W (Woofer), 90 W (Midrange), 90 W (Tweeter)

Αθροιστικά δηλαδή, σχεδόν 400w στο ηχείο.

Κοίταξε:


View attachment 168934

Το ενδιαφέρον στο δορυφορίδι, πάντα εστιάζεται στην 3η οκτάβα, δηλαδή 80-160 χερτζ.

Βλέπεις πως οριακά φτάνει-δεφτάνει τα 105 ντεσιμπέλ στο φάσμα 70-200 κύκλους με 3% παραμόρφωση. (Μπορεί και παραπάνω, αλλά αυξάνεται κι άλλο η παραμόρφωση, δεν το θέλουμε, κι επίσης μπορεί να έχει κέρδος από Ρουμ γκεϊν, αλλά δε βασιζόμαστε εκεί).

Αν τυχόν χρειαστεί να του δώσω +5 ντεσιμπέλ στους 120 κύκλους, γιατί κάνει κοιλιά η απόκριση σε μένα στο χώρο μου, τότε θα πρέπει να γνωρίζω πως αντί για 105 ντεσιμπέλ μέγιστη στάθμη, θα έχω πλέον 100 ντεσιμπέλ μέγιστη. Τα έφαγα τα 5 στη διόρθωση με την ισοστάθμιση.

Έτσι ψοφανε τα ηχεία και τα ενισχυτικά. Έτσι χάνεις δυναμικό εύρος στην αναπαραγωγή. Όταν δίνεις γκεϊν για να καλύψεις τρύπα, αυτό κατεβάζει όλο το ηχείο, διότι το ηχείο ναι μεν παίζει πιο δυνατά, αλλά το τρώει ο χώρος και χάνεται το πιο δυνατά. Το ηχείο μπορεί μέχρι 105. Το +5 που του δίνεις, είναι στα 105 , κι όλα τα άλλα στα 100, και λόγω χώρου όλα ακούγονται στα 100 (το +5 πάει σε τρύπα).

Το καλό με το πολυκάναλο σεταπ, είναι πως επειδή παίζουν πολλά ηχεία κι όχι μόνο 2, χρειάζεται λιγότερη στάθμη να βγάζει το καθένα για να φτάσεις στάθμη αναφοράς. Ακόμα και τα 80 ντεσιμπελ κρίνονται ως ψηλά, σε αντίθεση με το δικάναλο που στέκει 80-85.

Στο πολυκάναλο, αναλόγως πηγών αναφοράς (από Μπομπ Κατζ μέχρι δεξερωγωτι) μιλάμε για 78 (5.1) έως 73 (άτμος) ντεσιμπέλ μέση στάθμη από έκαστο ηχείο, που αθροιζομενα φτάνουν τις τυπικές στάθμες αναφοράς στη θέση ακρόασης, οι οποίες επίσης αναλόγως πηγών αναφοράς παίζουν από 82 έως 85.

Σε καλό χώρο, που δε θυσιάζεις γκεϊν στην τρίτη οκταβα από τους δορυφόρους, άμα παίρνεις και μερικά ντεσιμπέλ επιπρόσθετης στάθμης από Ρουμ γκεϊν, μαζί με την πληθώρα των πολλαπλών ηχείων, φτάνεις εύκολα τρομερά υψηλές στάθμες, χωρίς να ζορίζονται τα δορυφοράκια σου.

Όπως πάντα, ο χώρος είναι ο αρχηγός.
Μαζί γράφαμε. Έγραψες ενα κατεβατό και εγω το είπα σε τρεις γραμμές. Φαλάκρα. Ε φαλάκρα


Εσένα @jiovani75 στα παπ@ρια σου αυτα που γράφουμε, μη δίνεις καθόλου σημασία. . Εχεις headroom να φάνε και οι κότες
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.531
Reaction score
138.492
Εσένα @jiovani75 στα παπ@ρια σου αυτα που γράφουμε. Εχεις headroom να φάνε και οι κότες
Α να γεια σου.

Εκεί είναι τα λεφτά. Στα ηχεία τέρατα, τρομερά υψηλών Μαξ εσπιελ, που δεν έχουν κανένα άγχος για την ισοστάθμιση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.042
Μηνύματα
2.960.185
Members
38.284
Νεότερο μέλος
Antonis74
Top