- Μηνύματα
- 5.981
- Reaction score
- 12.764
Τουλάχιστον εγώ δε σπεύδω να βγάλω κουφό όποιον διαφωνεί με την άποψή μου. Εξ αποστάσεως ή μη.
Είναι συνδυασμός αρκετών παραγόντων. Προσεκτική τοποθέτηση, προσέγγιση των ηχείων στον μπροστινό τοίχο, απομάκρυνση της θέσης ακρόασης απο τον πίσω τοίχο, ισοστάθμιση...20 χρονια στο κουρμπέτι...και τωρα κατάλαβες οτι τα ηχεία με τη θεση ακρόασης πρέπει να σχηματίζουν ισοπλευρο τρίγωνο ..ποιο μπροστά τι τα είχες να σχηματίζουν τετράγωνο.....απορια το εχω ?
Ναι, τα αναφέρω προς επιβεβαίωση ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Πάντως, αν είναι αυτό, με 250 βατ στο κανάλι ( στα 8Ω, ενώ το ηχείο είναι 6Ω ), ευαισθησία ηχείου 90db και σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης, δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα. Επιπλέον, υποθέτω ότι με τη προσθήκη subs και απαλλαγή του ενισχυτή του φόρτου διαχείρισης των μπάσων, λογικά θα κερδίσω σε δυναμικό εύρος. Νομίζω;Αυτά έχουν αναλυθεί πολλάκις. Πάλι τα ίδια; Πίσω στο δημοτικό;
Και ομως πρέπει να σε απασχολεί.δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα.
Έκανα τη προσθήκη προφανώς όσο έγραφες την απάντησή σου:Το headroom χάνεται στο μπασο και στο midbass. Έτσι κι αλλιως απο κει και πάνω οι διορθώσεις πρέπει να ειναι ήπιες ή ανύπαρκτες, ή χρειάζονται άλλα ηχεία.
Αν έχω καταλάβει σωστά τα πράγματα, μεγάλο μέρος του δυναμικού εύρους το τρώνε οι χαμηλές συχνότητες ( κάτι που ούτως ή άλλως δεν μπορώ να έχω τώρα ), οπότε για να ακούσω τον περιβόητο "φλατ" τρόπο αναπαραγωγής διά της εφαρμογής της σχετικής target curve, δεν θα έχω τις στάθμες που έχω τώρα στις υπόλοιπες συχνότητες. Και αυτά, για όσο επιτρέπει το δωμάτιο να κατέβω σε οκτάβες ( που δεν επιτρέπει ), άρα εδώ μπαίνουν τα subs στο παιχνίδι.
Το έχω καταλάβει αυτό. Άλλο που το βλέπω σαν το νέο μου "παιχνιδάκι".Το τι διορθώνεται και κατά πόσο, θελει πολύ σκέψη και προσεκτική επιλογή. Αλλιως θα σε φάει η μαρμάγκα. Δεν διορθώνονται όλα., δεν είναι μαγικό ραβδάκι.
Αυτό έχει τεθεί στα σχέδια ώς πρώτη προτεραιότητα. Ακόμα και σ'εμένα τον noob ( και αν είμαι σε αυτό το επίπεδο ), φαίνεται απόλυτα λογικό. Είπαμε να κάνουμε παρεμβάσεις, αλλά με μέτρο.Το μεγαλύτερο μέρος της διόρθωσης καλό ειναι να επιτυγχάνεται πριν την εφαρμογή της ισοσταθμισης, με παθητικά μέσα.
Ε, έστω ότι κρατάω αυτό το ηχείο. 250 βατ ( που στα 6Ω είναι παραπάνω ), απο έναν ενισχυτή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες οδήγησης του ηχείου, δεν φτάνουν; Πάντα με τη προϋπόθεση ότι θα έχουν προστεθεί δύο subs ( γιατί, για δύο το πάω )?Για να κανεις ισοσταθμιση και να εχεις στάθμες περίσσευμα, ούτως ώστε να φτάνεις σε reference, χρειαζεσαι μεγάλα σαμπς και ηχεία. Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους θα μείνεις απο γκάζι. Το οποίο βέβαια σε διαμέρισμα μπορει και να μην ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα τελικά.
Δεν ξέρω, πρέπει να δούμε μετρήσεις στην τρίτη οκτάβα.Ε, έστω ότι κρατάω αυτό το ηχείο. 250 βατ ( που στα 6Ω είναι παραπάνω ), απο έναν ενισχυτή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες οδήγησης του ηχείου, δεν φτάνουν; Πάντα με τη προϋπόθεση ότι θα έχουν προστεθεί δύο subs ( γιατί, για δύο το πάω )?
Είναι άσχετο αυτό που λες.με 250 βατ στο κανάλι ( στα 8Ω, ενώ το ηχείο είναι 6Ω ), ευαισθησία ηχείου 90db και σχετικά μικρή απόσταση ακρόασης, δεν νομίζω ότι πρέπει να με απασχολεί αυτό το ζήτημα
Τελικα συμφωνουμε σε πολλα!Και ομως πρέπει να σε απασχολεί.
Εν περιλήψει:
- Το headroom χάνεται στο μπασο και στο midbass. Έτσι κι αλλιως απο κει και πάνω οι διορθώσεις πρέπει να ειναι ήπιες ή ανύπαρκτες, ή χρειάζονται άλλα ηχεία.
- Το τι διορθώνεται και κατά πόσο, θελει πολύ σκέψη και προσεκτική επιλογή. Αλλιως θα σε φάει η μαρμάγκα. Δεν διορθώνονται όλα, δεν είναι μαγικό ραβδάκι. Και δεν διορθώνουμε ποτέ για ενα σημείο του χωρου.
- Το μεγαλύτερο μέρος της διόρθωσης καλό ειναι να επιτυγχάνεται πριν την εφαρμογή της ισοσταθμισης, με παθητικά μέσα.
- Για να κανεις ισοσταθμιση και να εχεις στάθμες (headroom) περίσσευμα, ούτως ώστε να φτάνεις σε reference, χρειαζεσαι μεγάλα σαμπς και ηχεία. Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους, θα μείνεις απο γκάζι. Το οποίο βέβαια σε διαμέρισμα μπορει και να μην ειναι τόσο μεγάλο πρόβλημα τελικά.
Προφανώς χωρίς σαμπ, είναι πρακτικά αδύνατη η εφαρμογή ισοστάθμισης για άριστα αποτελέσματα στις 2 πρώτες οκτάβες. Μόνο με κόλπα στα ταργκετ κερβ, όπως έδειξε ο μπουτχιας, μπορείς να κουκουλωσεις κάπως τα πράγματα, αλλά ξεχνάς δια παντός την απόκριση στην πρώτη οκταβα, και ρίχνεις τα ανώτερα πρίμα.Με τα 6.5 άρια των χαϊεντάδων και τα ψόφια ενισχυτικά τους, θα μείνεις απο γκάζι.
Δεν ξέρω, πρέπει να δούμε μετρήσεις στην τρίτη οκτάβα.
Και μην ξεχνάς πως με το έξτρα boost έρχονται και οι παραμορφώσεις, ειδικά σε παλιά ηχεία
Να ξεκαθαρίσω - επιβεβαιώσω ότι όταν μιλάτε για boost και gain, αναφέρεστε στη περιβόητη target curve με κλίση. Δεν είναι δηλαδή ότι λέμε στον προσέσορα να προσθέσει μπάσα, αλλά να μειώσει τα υπόλοιπα σε τέτοιο βαθμό που να παίζουν ανέπαφα τα μπάσα, άρα προκειμένου να ακούσουμε και τα υπόλοιπα, χρειάζεται να δώσουμε γκάζια.Πάνω στο επίπεδο της ικανότητας διαχείρισης ισχύος του σετάπ των ηχείων, η προσθήκη gain μέσω της ισοστάθμισης στις χαμηλές συχνότητες, θα φέρει ακόμα πιο εύκολα σε τερματισμό τις αναρτήσεις των μεγαφώνων και τις ικανότητες παροχής ισχύος του σετάπ.
Δηλαδή, η ισοστάθμιση στα μπάσα, μειώνει το δυναμικό εύρος του ηχειακου σετάπ.
Και αυτή είναι η μεγαλύτερη πληγή της ισοστάθμισης, διότι το δυναμικό εύρος στο ηχειακο σεταπ είναι το ακριβότερο πράγμα στο οντιο.
Όπως είπε ο άλλος φαλακρός, χρειάζονται μετρήσεις Μαξ εσπιελ στην τρίτη οκταβα.Πέραν τούτου ( διάβασα τη τελευταία σου απάντηση Κώστα και αυτό είχα κατά νου ), με προσθήκη subs, απαλάσσω ( όπως έχουμε πει πολλές φορές βέβαια ) τον τελικό και τα ηχεία - δορυφόρους απο το δύσκολο και ενεργοβόρο έργο της αναπαραγωγής των χαμηλών, οπότε για αναπαραγωγή άνω των 80 κύκλων ας πούμε, το τρέχον σετάπ κρίνεται αρχικά επαρκές ( και βλέπουμε ).
Κάποιος να έρθει να μου μεταδώσει τη σωστή μεθοδολογία ( ή να δηλώσει ενδιαφέρον για να πάω pm ). Θυμάμαι όταν πήρα τις πρώτες μετρήσεις μου που μου είπε ο Δημήτρης ότι είχα χτυπήσει όχι και τόσο αρεστές στο ηχείο στάθμες σε εκείνη τη περιοχή και έκτοτε πραγματοποιώ τα ίου ίου μου με όριο τα 90db καθώς το πήρα απο φόβο.Όπως είπε ο άλλος φαλακρός, χρειάζονται μετρήσεις Μαξ εσπιελ στην τρίτη οκταβα.
Ισχύς δε σου λείπει βεβαίως.
Μπααααα, καταλαβαίνω τη διαφορά. Αφού κάνει σαν τη πυροσβεστική το rew!εμπλεξες με τα ιου ιου και αναθεμα αν ξερεις τι κανεις ...
....κοιτα μηπως περναει απο κατω κανα περιπολικο και νομιζεις οτι μετρας
Ποιος ειναι φαλακρός;; Τι είπε; Που; Λινκ;όπως είπε κι ο άλλος φαλακρός
Μαζί γράφαμε. Έγραψες ενα κατεβατό και εγω το είπα σε τρεις γραμμές. Φαλάκρα. Ε φαλάκραΓια να σου δώσω να καταλάβεις το σημαίνει μείωση δυναμικού εύρους του ηχειακου σεταπ με εφαρμογή ισοστάθμισης, θα σου δείξω το διάγραμμα Μαξ εσπιελ του δικού μου ηχείου, που προδιαγράφεται για λίγο πάνω από 120 ντεσιμπέλ στιγμιαία μέγιστη στάθμη:
Sound pressure level: 120.2 dB SPL at 1 meter in half space at 3% THD
Και τα ενισχυτικά του ηχείου έχουν τις εξής προδιαγραφές μέγιστης ισχύος:
Peak power: 210 W (Woofer), 90 W (Midrange), 90 W (Tweeter)
Αθροιστικά δηλαδή, σχεδόν 400w στο ηχείο.
Κοίταξε:
View attachment 168934
Το ενδιαφέρον στο δορυφορίδι, πάντα εστιάζεται στην 3η οκτάβα, δηλαδή 80-160 χερτζ.
Βλέπεις πως οριακά φτάνει-δεφτάνει τα 105 ντεσιμπέλ στο φάσμα 70-200 κύκλους με 3% παραμόρφωση. (Μπορεί και παραπάνω, αλλά αυξάνεται κι άλλο η παραμόρφωση, δεν το θέλουμε, κι επίσης μπορεί να έχει κέρδος από Ρουμ γκεϊν, αλλά δε βασιζόμαστε εκεί).
Αν τυχόν χρειαστεί να του δώσω +5 ντεσιμπέλ στους 120 κύκλους, γιατί κάνει κοιλιά η απόκριση σε μένα στο χώρο μου, τότε θα πρέπει να γνωρίζω πως αντί για 105 ντεσιμπέλ μέγιστη στάθμη, θα έχω πλέον 100 ντεσιμπέλ μέγιστη. Τα έφαγα τα 5 στη διόρθωση με την ισοστάθμιση.
Έτσι ψοφανε τα ηχεία και τα ενισχυτικά. Έτσι χάνεις δυναμικό εύρος στην αναπαραγωγή. Όταν δίνεις γκεϊν για να καλύψεις τρύπα, αυτό κατεβάζει όλο το ηχείο, διότι το ηχείο ναι μεν παίζει πιο δυνατά, αλλά το τρώει ο χώρος και χάνεται το πιο δυνατά. Το ηχείο μπορεί μέχρι 105. Το +5 που του δίνεις, είναι στα 105 , κι όλα τα άλλα στα 100, και λόγω χώρου όλα ακούγονται στα 100 (το +5 πάει σε τρύπα).
Το καλό με το πολυκάναλο σεταπ, είναι πως επειδή παίζουν πολλά ηχεία κι όχι μόνο 2, χρειάζεται λιγότερη στάθμη να βγάζει το καθένα για να φτάσεις στάθμη αναφοράς. Ακόμα και τα 80 ντεσιμπελ κρίνονται ως ψηλά, σε αντίθεση με το δικάναλο που στέκει 80-85.
Στο πολυκάναλο, αναλόγως πηγών αναφοράς (από Μπομπ Κατζ μέχρι δεξερωγωτι) μιλάμε για 78 (5.1) έως 73 (άτμος) ντεσιμπέλ μέση στάθμη από έκαστο ηχείο, που αθροιζομενα φτάνουν τις τυπικές στάθμες αναφοράς στη θέση ακρόασης, οι οποίες επίσης αναλόγως πηγών αναφοράς παίζουν από 82 έως 85.
Σε καλό χώρο, που δε θυσιάζεις γκεϊν στην τρίτη οκταβα από τους δορυφόρους, άμα παίρνεις και μερικά ντεσιμπέλ επιπρόσθετης στάθμης από Ρουμ γκεϊν, μαζί με την πληθώρα των πολλαπλών ηχείων, φτάνεις εύκολα τρομερά υψηλές στάθμες, χωρίς να ζορίζονται τα δορυφοράκια σου.
Όπως πάντα, ο χώρος είναι ο αρχηγός.
Α να γεια σου.Εσένα @jiovani75 στα παπ@ρια σου αυτα που γράφουμε. Εχεις headroom να φάνε και οι κότες