Decembered
Μαϊμού
- Μηνύματα
- 18.089
- Reaction score
- 42.037
Εκει ακριβως εντοπιζω και το κλειδι σε αυτο το θεμα.ενέργεια.
Σκοπος ειναι να ελεγχουμε την ενεργεια σε δεδομενο χωρο και οχι να την αποφευγουμε (και να μας αποφευγει).
Εκει ακριβως εντοπιζω και το κλειδι σε αυτο το θεμα.ενέργεια.
Εγω προσωπικα στο σαλονι μου , θα ηθελα να εχω δυο ανοιγματα (πορτες) πισω μου δεξια και αριστερα. Οχι ομως στον πισω τοιχο ακριβως. Ιδανικα στους πλαινους τοιχους που συναντανε ομως τον πισω τοιχο και λιγο πιο μπροστα για να διατηρησω και την "πολυποθητη" ενεργεια του πισω τοιχου αλλα ακομα και των γωνιων, που ζητας να παραμεινει. Παιρνεις και πιο ισχυρα ενισχυτικα και ηχεια εαν η ενεργεια σου λειπει...... αν φαινομενικα το μπασο ακουγεται προτιμοτερο με ανοιχτη τη πορτα, πιθανως να μην ειναι κατι κατι απ'ολα σωστα στο υπολοιπο του συνολου χωρος, μηχανηματα, τοποθετηση, ηχητικη φροντιδα κοκ ή ακομα και στον ακροατη ως προτιμηση ή εκτιμηση *ανω τελεια* δεν θεωρω την ερωτηση χαζη, ισα ισα.
Τιποτε δε θα συμβαινει. Ολα τελεια ειναι. Θα μετρας λαθος χα χα χα .... thva speaking ... μη με προκαλεις, ασε με τωρα και ελαφραινω το νημα περισσοτερο με τις απαντησεις μου (αβασταχτη ελαφροτητα του ειναι). Θα σου πω εγω τι να κανεις για να το εκμεταλευτεις χα χα στο επακρο με pm..... εχω και τα δγυο.. πορτα πισω και πορτα στο πλαι πισω (αλλα αν με πιασεις σε καλη φαση θα σου μετρησω να δεις τι συμβαινει)-σε χωρο deadicated.
Η μεγαλύτερη τιμή ισχύος στην οποία θα προσέβλεπες είναι λογαριθμικής φύσης (λ.χ. δεκαπλάσια,εκατονταπλάσια κ.ο.κ.).Ο ίδιος δεν γνωρίζω κάποιο στούντιο που να είχε το οπίσθιο τοίχωμα...εξαϋλωμένο.Ούτε αίθουσα εκδηλώσεων όπου θα δινόταν παράσταση με...ανοιγμένες πόρτες.Από την άλλη πλευρά,όλα τα μοντέλα σχεδίασης sub προϋποθέτουν στις προδιαγραφές τους ότι δεν θα συνέβαινε απώλεια στην παραγόμενη από τα μεγάφωνα ενέργεια εξαιτίας ανοιγμάτων,ούτε από παράθυρα ούτε από...χαραμάδες.Εγω προσωπικα στο σαλονι μου , θα ηθελα να εχω δυο ανοιγματα (πορτες) πισω μου δεξια και αριστερα. Οχι ομως στον πισω τοιχο ακριβως. Ιδανικα στους πλαινους τοιχους που συναντανε ομως τον πισω τοιχο και λιγο πιο μπροστα για να διατηρησω και την "πολυποθητη" ενεργεια του πισω τοιχου αλλα ακομα και των γωνιων, που ζητας να παραμεινει. Παιρνεις και πιο ισχυρα ενισχυτικα και ηχεια εαν η ενεργεια σου λειπει.
Γιατι ποτε ειναι κατι που να μην ειναι σωτο στο υπολοιπο του χωρου κλπ κλπ , περαν επαγγελατικης δουλειας (και παλι παραμυθια , τι εστι επαγγελαμτικη δουλεια και τι μετρησεις πετυχαινουν τα "στουντιο" που εχω δει. Για να μου δειξει καποιος μετρησεις απο τετοια απλα στουντιο. Ψαξε να μου βρεις. Ενταξει σε σουπερ επαγγελματικες υλοποιησεις που προφανως , πραγματευεται το νημα (πολλων προφανως χιλιαδων ευρω) εχεις - εχετε δικιο. Πασο.
Πολύ ωραία τα γράφεις αν και το διάβασα 3-4 φορές για να το καταλάβωΠάμε πάλι πρακτικά.Εάν εξαφανιστεί ολότελα το οπίσθιο τοίχωμα στο χώρο ακρόασης,τότε τη θέση του θα είχε πάρει η ύπαιθρος και ο χώρος θα λογαριαζόταν...ημιυπαίθριος.Η Ακουστική ημιυπαίθριων χώρων περιλαμβάνει αστάθμητους παράγοντες,όπως λ.χ. το θόρυβο περιβάλλοντος και τη χαοτική σύνθεση στο πεδίο αντήχησης.
Θα εξακολουθούσαν να υπάρχουν φαινόμενα SBIR από τα υπάρχοντα τοιχώματα καθώς και ιδιοσυντονισμοί μεταξύ πλευρικών τοιχωμάτων και μεταξύ δαπέδου-οροφής.Άρα μικρότερη πυκνότητα σε συνιστώσες οφειλόμενες σε αυτούς που δεν είναι οπωσδήποτε προτιμότερη.
Παράλληλα θα είχαμε σημαντική απώλεια ενέργειας από τοπ χώρο ως προς τις πρώτες οκτάβες,άρα ανάγκη γι ακόμα στιβαρότερες πηγές χαμηλών ώστε να επιτευχθούν οι σχετικές στάθμες ως προς την τονική ισορροπία.Το αποτέλεσμα δεν θα ήταν σίγουρα βελτιωμένο.
Υπάρχουν οι τεχνικές ΄΄Non Environment΄΄ στην ακουστική φροντίδα για χώρους επισκόπησης,αποσκοπώντας στο να προσομοιώνουν - με απορροφητικά υλικά σε εκτεταμένες στρώσεις που μειώνουν με την εφαρμογή τους δραστικά τις διαστάσεις στον ελεύθερο χώρο - την απουσία τοιχωματικών ορίων.Το αποτέλεσμα σε καθημερινή βάση δεν είναι όσο ευχάριστο θα φανταζόταν για το δικό του χώρο ο μέσος ακροατής.
Στην περίπτωση δε όπου το οπίσθιο τοίχωμα υποχωρούσε ανοίγοντας πόρτες προς παρακείμενους χώρους,τότε θα εμπλέκονται οι ακουστικές ιδιότητες των βοηθητικών χώρων στο πεδίο αντήχησης όπως θα διαμορφωνόταν εκείνο στον κύριο χώρο ακρόασης.Οι δε αυξημένες διαστάσεις σε διαθέσιμους χώρους για τη διάδοση των ηχητικών κυμάτων κατά κανόνα δημιουργούν ευκολότερα και φαινόμενα ηχούς,αφού διάφορες ανακλαστικές συνιστώσες θα διανύουν μακρύτερες αποστάσεις και θα χρειαζόταν μεγαλύτερος χρόνος μέχρις ότου να έχαναν αυτές αρκετή ενέργεια.
Στη θέση σου εάν δεν υπήρχε παράπονο ούτε ακροαματικό ούτε από...μετρήσεις δεν θα ΄΄τρωγόμουν με τα ρούχα μου΄΄...Πολύ ωραία τα γράφεις αν και το διάβασα 3-4 φορές για να το καταλάβω
Οπως συμφωνεί και ο ear ,αν είναι ανοικτός ο χώρος πίσω πάει τσάμπα ενέργεια.
Και βέβαια επειδή σε έχουμε να μοιράζεις αφιλοκερδώς γνώση δώσε μια συμβουλή .
Θα κερδίσω τίποτα αν μπώ στα έξοδα και κλείσω το πάσο μέχρι πάνω στο ταβάνι ;(μπλέ τοίχος)
Δεν έχω παράπονο έτσι όπως είναι ούτε με μπουμαρίσματα-ακυρώσεις ,ούτε με εντάσεις
View attachment 205937
οσον αφορα τις ανακλασεις το παρακατω διαγραμμα αποτυπωνει την αμεση και εμμεση ακτινοβολια με βαση τον χρονο.Εκει ακριβως εντοπιζω και το κλειδι σε αυτο το θεμα.
Σκοπος ειναι να ελεγχουμε την ενεργεια σε δεδομενο χωρο και οχι να την αποφευγουμε (και να μας αποφευγει).
Θα φωναξω εγω εναν που στηνει συναυλιες σε εξωτερικους χωρους με PA .... και θα με φτιαξει ..... ξερει αυτος.Η μεγαλύτερη τιμή ισχύος στην οποία θα προσέβλεπες είναι λογαριθμικής φύσης (λ.χ. δεκαπλάσια,εκατονταπλάσια κ.ο.κ.).Ο ίδιος δεν γνωρίζω κάποιο στούντιο που να είχε το οπίσθιο τοίχωμα...εξαϋλωμένο.Ούτε αίθουσα εκδηλώσεων όπου θα δινόταν παράσταση με...ανοιγμένες πόρτες.Από την άλλη πλευρά,όλα τα μοντέλα σχεδίασης sub προϋποθέτουν στις προδιαγραφές τους ότι δεν θα συνέβαινε απώλεια στην παραγόμενη από τα μεγάφωνα ενέργεια εξαιτίας ανοιγμάτων,ούτε από παράθυρα ούτε από...χαραμάδες.
Ως πρακτικόν κερασάκι,καλούνται όσοι έχουν στα σπίτια ανάλογη διαρρύθμιση στο εξής πείραμα : να βάλουν το setup ν'αναπαράγει σε τυπική reference συνεχόμενη στάθμη και κρατώντας την πόρτα που θα οδηγούσε σε διπλανό διάδρομο,σκάλα ή χωλ ανοικτή να πατούσαν ξαφνικά παύση στην αναπαραγωγή,οπότε θ'αφουγκράζονταν την καθυστερούμενη ανταπόκριση από το...διπλανό χώρο.
Υπάρχει όμως κι εναλλακτικό πείραμα...όσοι διαθέτουν σαλόνι με μπαλκονόπορτα σε όλη την επιφάνεια κι έχουν στημένο το setup κατά τρόπον ώστε η μπαλκονόπορτα ν'αντιστοιχούσε στο τοιχωματικόν όριο πίσω από τη θέση ακρόασης,ας ακούσουν στη συνηθισμένη γι αυτούς στάθμη με τελείως ανοιγμένη μπαλκονόπορτα,διαπιστώνοντας ότι το αποτέλεσμα φαίνεται μεν με καθαρότερες μεσαίες αλλά και ολίγον τι...άνευρο ως προς τις δυναμικές αντιθέσεις,ενώ ανάλογα με τη δραστηριότητα στο εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να έχει μειωθεί και η αντίληψη λεπτομερειών..
Για πιο προχωρημένο στάδιο πειραματισμού,θα μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι να εγκαταστήσουν setup γι αναπαραγωγή σε...πυλωτή ή ταράτσα.
Δια την Ιστορία...Pissing off audiophiles since 2010...οσον αφορα τις ανακλασεις το παρακατω διαγραμμα αποτυπωνει την αμεση και εμμεση ακτινοβολια με βαση τον χρονο.
εχουμε την αμεση με πρασινο, τις κιτρινες ανακλασεις πρωτου βαθμου εξαιτιας των τοιχωματων και το πεδιο διαχυσης σε φθινουσα μορφη.
συμφωνα με την θεωρια ,απαγορευται να καταφθανουν ανακλασεις στον ακροατη με πολυ μικρη καθυστερηση της ταξεως των 0 μεχρι 10 ms.
οι ανακλασεις πρωτου βαθμου που καταφθανουν με καποια καθυστερηση ειναι επιθυμητες , αυξανουν την αντιληψη της σταθμης του ηχου που εκπεμπεται (ψυχοακουστικη) ενω βοηθουν στην κατανοηση της ομιλιας.
εννοειται οτι σε αυτην την περιπτωση θα πρεπει να ληφθουν υποψιν ενδεχομενες γεωμετρικες ασυμετριες του χωρου, με συνεπεια να μετατοπιζεται η εικονα.
το αν θα πρεπει να μειωθουν ως ενταση και να μην ειναι τοσο ισχυρες ειναι κατι προς διερευνηση, ισως αναλογα της χρησης ενος χωρου, στουντιο ,χωροι ακροασης κτλπ.
ιδιαιτερα οι πλευρικες θεωρειται οτι αυξανουν την αντιληψη στην εκταση του χωρου.
αμεσως μετα τις ανακλασεις πρωτου βαθμου καταφθανουν οι υπολοιπες δημιουργοντας το πεδιο διαχυσης οπου παρατηρουμε οτι οσο πιο αργα φθανουν τοσο πιο χαμηλη ενταση θα πρεπει να εχουν.
εκεινες οι οποιες ειναι αρκετα δυνατες και προεξεχουν ευθυνονται για το φαινομενο φλαττερεκο.
φαινεται στο τελευταιο διαγραμμα παρολο που αποτελει γραφημα για καθεδρικο.
View attachment 205933
View attachment 205935
επιπλεον αυτο που συναντω συνεχεια σε ιντερνετικα σεμιναρια ειναι οτι η θεση ακροασης θα πρεπει να τοποθετειται σε αποσταση τετοια οπου η αμμεση ακτινοβολια θα υπερισχυει της αμμεσης. ως κλασσικο παραδειγμα χρησιμοποιειται το εσωτερικο ενος καθεδρικου ναου οπου αυτος ο οποιος καθεται σε αποσταση απο την πηγη δυσκολευεται να κατανοησει την ομιλια κτλπ εξαιτιας των ανακλασεων και του μεγαλου χρονου αποσβεσης ,βλεπε rt60.
προσωπικα θα ημουν ευχαριστημενος με ενα ισσοροπημενο οσο γινεται rt60 στο φασμα του χρονου και του παραπανω διαγραμματος αμεσης και εμμεσης με μηδενικες ανακλασεις μεχρι τα 10-15μσεκ, φθινουσα πορεια του πεδιου διαχυσης χωρις προεξεχοντες κορυφες, υπαρκτες πρωτες ανακλασεις, επιλεγοντας συμμετρια, αφηνοντας τις πλευρικες ως εχει και μειωνοντας λιγο την ενταση των υπολοιπων και εντελως συμβιβαστικα επιλεγοντας μια θεση ακροασης μικροτερη σε καθε περιπτωση των 3,00μ για φροντισμενο χωρο
και οχι μονονNK στο θεμα με ανοιχτη τη πορτα οπισθεν της θεσης ακροασης....
Βεβαια εχει εντονα να κανει με το που βρισκεται η θεση ακροασης σε σχεση με τη πηγη, ή τις πηγες.
Χρωστάω μετρήσεις , όταν γίνουν..Στη θέση σου εάν δεν υπήρχε παράπονο ούτε ακροαματικό ούτε από...μετρήσεις δεν θα ΄΄τρωγόμουν με τα ρούχα μου΄΄...
(Υποθέτοντας ότι διαθέτεις ισχυρά sub...Αν μας έδειχνες και Spectrogram...)
Από τη στιγμή που θα περιοριζόταν ο χώρος όπου διαδίδεται ελεύθερα η ενέργεια ιδίως στις πρώτες οκτάβες,θα πρέπει να εξασφαλιζόταν και πιο σφικτός έλεγχος πάνω σε αυτήν...