Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Ωχ, κατάλαβα ο αλγόριθμος (εαν δεν εφαρμοσθεί τουλάχιστον το θέμα στην παραγωγή και ηχογράφηση) θα τα παίζει όλα ίδια. :D Θα είναι όλα ίδια αλλά πιο σωστά, ναι αλλά ίδια, ναι αλλά πιο σωστά. :D

Τα όργανα και το ακουστικό κέντρο τους και οι περιορισμοί αναφέρονται στην εργασία. Ο άξονας (- Χ) που είναι χα χα τον εμποδίζει το σώμα του οργανοπαίχτη ?
 
Last edited:

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.941
Reaction score
28.797
Ώπως το υπολογίζω , στην Ελλάδα αυτοί που ακούνε όπως θα έπρεπε να ακούν σπίτια τους άντε να είναι καμιά δεκαριά . Όλοι οι υπόλοιποι , - μαζί με μένα - που δεν κάναμε Spinorama , κλπ. , ..................................................................................... , ότι έκανε ο κύριος εδώ ,
-

-
 

Μηνύματα
1.969
Reaction score
4.656
Και, παρεμπιπτόντως, έχω μία, επίσης οφτόπικ, απορία: Κατά την ψηφιακή διαδρομή του σήματος, ολόκληρη, από κει που είναι το αρχείο αποθηκευμένο είτε από κει που το "παραλαμβάνουμε" μέχρι την είσοδο του dac, μήπως τελικά, άσχετα από τα bits, παρεισφρέει ακουστός θόρυβος ή είναι αυτή (ψηφιακή διαδρομή) απρόσβλητη οποιαδήποτε μηχανήματα κι αν χρησιμοποιούμε?

Το ακουστος θορυβος ειναι σχετικο.
Δεν ειναι ολοι οι θορυβοι το ιδιο ενοχλητικοι για ολους.
Αυτη η γνωση μπορει να μας γλυτωσει χρηματα.

Γενικα δεν υπηρξε ποτε "απροσβλητη ψηφιακη διαδρομη ανεξαρτητως μηχανηματων" οπως γραφεις.
Διαφορετικα δεν θα υπηρχαν καλοσχεδιασμενα players, ακριβα streamers και καλωδια usb.
Ολα αυτα μειωνουν τον με την ευρεια εννοια θορυβο.
Το μονο απροσβλητο ηταν το cd και το sacd. Πριν το player εννοειται.
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Δεν μπορώ να μιλήσω δια λογαριασμό ηχητικών μηχανικών,όμως η ιστορία με το spinorama πρέπει ν'απασχολεί πάνω απ'όλους εμάς τους ίδιους ως μέσους ακροατές και χρήστες setup σε τυπικούς οικιακούς χώρους...
Αρκει να μην ξεκιναμε με γκολ ...απο τα αποδυτηρια:sneaky:
Λιγα πραγματα για τον χωρο...πριν διαλεξουμε τα ηχεια μας.
Η ποιότητα της ακουστικής ενός στουντιο ή μιας αίθουσας ηχογράφησης καθορίζεται από τρία πράγματα:

– η χωρική μορφή, που συχνά αναφέρεται ως η πρωταρχική δομή στη βιβλιογραφία,

– η φύση των επιφανειών, η λεγόμενη δευτερεύουσα δομή και

– η θέση της πηγής ήχου (δηλαδή τραγουδιστής, ηχείο, όργανο ή μεγάφωνο) και δέκτη (δηλαδή μικρόφωνο ή αυτί).

Αυτοί οι τρεις βαθμοί είναι σχεδόν ίσοι. Ένα δωμάτιο με δυσμενή γεωμετρία μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με έναν στοχευμένο σχεδιασμό των επιφανειών, οι δυσμενείς επιπτώσεις της κάτοψης μπορούν να μειωθούν και σε κάποιο βαθμό να συγκαλυφθούν, αλλά το αποτέλεσμα δεν θα φτάσει ποτέ την ποιότητα ενός δωματίου με ευνοϊκή κατοψη. Από την άλλη πλευρά, όσο όμορφη και αν είναι η γεωμετρία ενός δωματίου, η ακατάλληλη σχεδίαση της επιφάνειας ή η λανθασμένη τοποθέτηση της πηγής ήχου και του δέκτη δεν θα πετύχει τον στόχο.

Η επιλογή της σωστής γεωμετρίας είναι το σημείο εκκίνησης για τον ακουστικό σχεδιασμό ενός δωματίου ελέγχου (στουντιο) ή μιας αίθουσας ηχογράφησης. Σε πολλές περιπτώσεις, η κάτοψη είναι φυσικά ήδη καθορισμένη. Τα ακουστικά μέτρα περιορίζονται στη συνέχεια στο σχεδιασμό των επιφανειών και στη θέση της πηγής ήχου και του δέκτη. Σε περίπτωση δυσμενούς χωροταξικού σχήματος, η μόνη επιλογή είναι να εργαστείτε με το χωρικό σχήμα και να ελαχιστοποιήσετε τα υπάρχοντα ελαττώματα όσο το δυνατόν περισσότερο μέσω της δευτερεύουσας δομής, δηλαδή μέσω του σχεδιασμού των επιφανειών με απορροφητές, διαχυτές και ανακλαστήρες.

Εάν υπάρχει η δυνατότητα να επηρεαστεί το σχήμα του δωματίου ή ακόμα και να σχεδιαστεί εντελώς ελεύθερα στην περίπτωση ενός νέου κτιρίου, θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιηθεί αυτή η δυνατότητα. Στη συνέχεια, φυσικά, υπάρχει το ζήτημα της ιδανικής γεωμετρίας. Αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί με μία πρόταση και είναι επίσης ως ένα βαθμό ζήτημα φιλοσοφίας. Η κυρίαρχη αρχή στην κατασκευή των αιθουσών ελέγχου είναι η συμμετρία. Αυτό επηρεάζει τη συμμετρία του σχήματος του δωματίου και τη συμμετρία του σχεδιασμού της επιφάνειας στον ίδιο βαθμό με τη θέση των μεγαφώνων παρακολούθησης και του σημείου παρακολούθησης. Η αναπαραγωγή σε ένα ασύμμετρο δωμάτιο ελέγχου θα είναι πάντα κατώτερη από εκείνη σε ένα συμμετρικό δωμάτιο, ειδικά όσον αφορά την απεικόνιση των πηγών.

Studioakustik: Γιατι να μην κανω μια μιξη στο καθιστικο του σπιτιου? – Flatterechos, Kammfilter und Raummoden

Κοινός παρονομαστής

Η αίθουσα ελέγχου είναι επομένως ο κοινός παρονομαστής ενός μεγάλου αριθμού καταστασεων αναπαραγωγής. Ενα στουντιο δεν πρέπει να ακούγεται «ωραίο», αλλά ειλικρινες. Το αν είναι το ίδιο ,εξαρτάται από το γούστο και τη στάση του ακροατή απέναντι στη μουσική. Ένα πιάνο με ουρά που έχει ηχογραφηθεί ως πιάνο με ουρά χωρίς καμία περαιτέρω καλλιτεχνική παρέμβαση για να επηρεάσει συγκεκριμένα τον ηχητικό χαρακτήρα θα πρέπει επίσης να ακούγεται σαν ένα πιάνο με ουρά στο δωμάτιο ελέγχου όσο το δυνατόν περισσότερο. Η αίθουσα ελέγχου πρέπει να με βάλει σε θέση να αντιλαμβάνομαι το προς αξιολόγηση υλικό αξιόπιστα και χωρίς στολισμό, συμπεριλαμβανομένων όλων των λεπτομερειών της ηχογράφησης, χωρίς να συγκαλύπτει ο χωρος μέσω της δικής του ανεξέλεγκτης συμπεριφοράς ανανάκλασης, την ιδια την ανακλαση της ηχογράφησης , αλλά κυρίως χωρίς να με παραπλανει κατι, το οποιο στην πραγματικοτητα δεν υπαρχει.
Εδω τωρα εμφανιζεται ο ποντικος του Μαστερα:D
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Και τι σχέση έχει η ακουστική αιθουσών συναυλιών, στούντιο κλπ με την πλήρως ανεξερεύνητη, (απο ότι λένε όλοι οι μηχανικοί ακουστικής), ακουστική μικρών χώρων σαν τους δικούς μας ? Εγω δεν κάνω τον ειδικό αλλά από ότι ακούω τους ίδιους να λένε ...καμμία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Αρκει να μην ξεκιναμε με γκολ ...απο τα αποδυτηρια:sneaky:
...
Οπωσδήποτε ευχαριστώ για τη συμβολή στο νήμα.Το μόνο που έχω όμως να υπογραμμίσω ως προς το θέμα του νήματος είναι ότι έστω και αν είχαμε δύο μοντέλα ηχείων με ταυτόσημη on-axis απόκριση αλλά διαφοροποιημένα spinorama ως προς την off-axis και δείκτες κατευθυντικότητας,τότε αυτά θα τείνουν ν'ακούγονται διαφορετικά μεταξύ των - διατηρώντας εννοείται απαράλλακτες συνθήκες χωροταξίας και ακουστικής φροντίδας σε δεδομένο δωμάτιο.
Αυτό θα ισχύει είτε πρόκειται περί τυπικού οικιακού χώρου είτε περί στουντιακού δωματίου επισκόπησης.Θα ισχύει επίσης είτε υπό μονοκαναλική είτε σε πολυκαναλική αρχιτεκτονική setup.
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Και τι σχέση έχει η ακουστική αιθουσών συναυλιών, στούντιο κλπ με την πλήρως ανεξερεύνητη, (απο ότι λένε όλοι οι μηχανικοί ακουστικής), ακουστική μικρών χώρων σαν τους δικούς μας ? Εγω δεν κάνω τον ειδικό αλλά από ότι ακούω τους ίδιους να λένε ...καμμία.
δεν θα το ελεγα οτι ειναι ανεξερευνητη η ακουστικη μικρων χωρων.
πιο συγκεκριμενα:
,,Η αναλυτική περιγραφή της ακουστικής συμπεριφοράς ενός δωματίου και άρα ο υπολογισμός της ιδιοσυχνοτητας του είναι δυνατή μόνο για απλές γεωμετρίες .Οι σύνθετες χωρικές μορφές δεν μπορούν να προσδιοριστούν αναλυτικά και μπορούν να υπολογιστούν μόνο αριθμητικά. Η χρήση αριθμητικών μεθόδων όπως π.χ Β. η ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων, μια μέθοδος από τη δομική δυναμική, βρίσκεται ακόμη υπό δοκιμή.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τώρα ήταν δυνατός ο προσδιορισμός των ιδιοσυχνοτητων ενός δωματίου με πολύπλοκη γεωμετρία μόνο με μεγάλη προσπάθεια και με μεγάλη αβεβαιότητα λόγω της έλλειψης βάσεων δεδομένων υλικών. Ωστόσο, δεδομένου ότι η γνώση αυτης της συχνοτητας είναι μια στοιχειώδης παράμετρος στον ακουστικό σχεδιασμό ενός δωματίου στην περιοχή χαμηλών συχνοτήτων, τα πλεονεκτήματα των μη παράλληλων τοίχων συχνά παραλείπονται υπέρ της προβλεψης αυτης της ιδιοσυχνοτητας.

και δωρο για σενα :p :D
Βελτιωμένη απόκριση χαμηλής συχνότητας /Bass-Management
Η διαχείριση μπάσων που χρησιμοποιείται επιδέξια είναι ένα πολύ ευέλικτο εργαλείο, ειδικά σε μικρά (και συνήθως προβληματικά στις χαμηλες συχνότητες) δωμάτια, για τη θεμελιώδη βελτίωση της συμπεριφοράς τους.
Η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί το υπογούφερ σε μικρά δωμάτια, δηλαδή υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στην τοποθέτηση και η συχνότητα crossover μπορεί να ρυθμιστεί ελαφρώς υψηλότερα.
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
δεν θα το ελεγα οτι ειναι ανεξερευνητη η ακουστικη μικρων χωρων.
πιο συγκεκριμενα:
,,Η αναλυτική περιγραφή της ακουστικής συμπεριφοράς ενός δωματίου και άρα ο υπολογισμός της ιδιοσυχνοτητας του είναι δυνατή μόνο για απλές γεωμετρίες .Οι σύνθετες χωρικές μορφές δεν μπορούν να προσδιοριστούν αναλυτικά και μπορούν να υπολογιστούν μόνο αριθμητικά. Η χρήση αριθμητικών μεθόδων όπως π.χ Β. η ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων, μια μέθοδος από τη δομική δυναμική, βρίσκεται ακόμη υπό δοκιμή.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τώρα ήταν δυνατός ο προσδιορισμός των ιδιοσυχνοτητων ενός δωματίου με πολύπλοκη γεωμετρία μόνο με μεγάλη προσπάθεια και με μεγάλη αβεβαιότητα λόγω της έλλειψης βάσεων δεδομένων υλικών. Ωστόσο, δεδομένου ότι η γνώση αυτης της συχνοτητας είναι μια στοιχειώδης παράμετρος στον ακουστικό σχεδιασμό ενός δωματίου στην περιοχή χαμηλών συχνοτήτων, τα πλεονεκτήματα των μη παράλληλων τοίχων συχνά παραλείπονται υπέρ της προβλεψης αυτης της ιδιοσυχνοτητας.

και δωρο για σενα :p :D
Βελτιωμένη απόκριση χαμηλής συχνότητας /Bass-Management
Η διαχείριση μπάσων που χρησιμοποιείται επιδέξια είναι ένα πολύ ευέλικτο εργαλείο, ειδικά σε μικρά (και συνήθως προβληματικά στις χαμηλες συχνότητες) δωμάτια, για τη θεμελιώδη βελτίωση της συμπεριφοράς τους.
Η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί το υπογούφερ σε μικρά δωμάτια, δηλαδή υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία στην τοποθέτηση και η συχνότητα crossover μπορεί να ρυθμιστεί ελαφρώς υψηλότερα.
Ε, εντάξει τα Γερμανικά μου δεν είναι τόσο καλά. Να για να έβγαζα καμια γκ@μενα είναι χα χα.

Θα πω στον Κο Χρήστο να μου τα μεταφράσει. :D

Το dsp είναι άλλη ιστορία. Δεν ξέρω ντίπ, δεν βλέπεις που ρωτάω για τα pattern παραπάνω και πως θα γίνει η δουλειά (όταν γίνει). Thanks anyway. Τις γνωρίζω τις προσπάθειες.
 
Last edited:



Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.921
Reaction score
29.825
Γενικα δεν υπηρξε ποτε "απροσβλητη ψηφιακη διαδρομη ανεξαρτητως μηχανηματων" οπως γραφεις.
Δεν έγραψα καταφατικά. Δεν γνωρίζω την απάντηση, γι αυτό και ρώτησα αν είναι ή όχι απρόσβλητη.
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Οπωσδήποτε ευχαριστώ για τη συμβολή στο νήμα.Το μόνο που έχω όμως να υπογραμμίσω ως προς το θέμα του νήματος είναι ότι έστω και αν είχαμε δύο μοντέλα ηχείων με ταυτόσημη on-axis απόκριση αλλά διαφοροποιημένα spinorama ως προς την off-axis και δείκτες κατευθυντικότητας,τότε αυτά θα τείνουν ν'ακούγονται διαφορετικά μεταξύ των - διατηρώντας εννοείται απαράλλακτες συνθήκες χωροταξίας και ακουστικής φροντίδας σε δεδομένο δωμάτιο.
Αυτό θα ισχύει είτε πρόκειται περί τυπικού οικιακού χώρου είτε περί στουντιακού δωματίου επισκόπησης.Θα ισχύει επίσης είτε υπό μονοκαναλική είτε σε πολυκαναλική αρχιτεκτονική setup.
ισως ενα ηχειο που διαθετει καλο σπινοραμα με τον τροπο που ακτινοβολει στον χωρο και με δεδομενους χρονους αντηχης για τυπικα οικιακα δωματια να μπορει να οδηγησει σε μια καλυτερη καμπυλη.

,,Ένα ορισμένο ποσοστό της παραμόρφωσης της καμπύλης προκαλείται επίσης από την εξάρτηση τον χρόνο αντήχησης του δωματίου, καθώς η ενέργεια διάχυτου πεδίου, δηλαδή η ενέργεια στην αντήχηση, περιλαμβάνεται στη μέτρηση. Οι έντονες κορυφές ή οι βυθίσεις στο χρόνο αντήχησης μπορεί να έχουν μια διόλου ευκαταφρόνητη επίδραση. Όπως έχει ήδη περιγραφεί σε προηγούμενο επεισόδιο, ο χρόνος αντήχησης πρέπει να είναι γραμμικός, τουλάχιστον στο μεσαίο εύρος συχνοτήτων, δηλαδή ανεξάρτητος από τη συχνότητα. Στο εύρος των υψηλών συχνοτήτων, η φυσική πτώση του χρόνου αντήχησης που συμβαίνει στα περισσότερα δωμάτια σε συνδυασμό με την αυξηση της κατευθυντικοτητας του μεγαφώνου έχει επίσης ως αποτέλεσμα μια φυσική πτώση της λειτουργίας μεταφοράς και της καμπύλης στάθμης ήχου λειτουργίας. Στο εύρος των χαμηλών συχνοτήτων, μπορεί να παρατηρηθεί το αντίθετο αποτέλεσμα λόγω της συχνής αύξησης του χρόνου αντήχησης.,,

Δενγνωριζω τι νοημα εχει ολο αυτο, οταν στο τελος θα βαλουμε φιλτρα ισοσταθμισης για να ισιωσουμε την καμπυλη :p
,,Οι παραμετρικοί ισοσταθμιστές, από την άλλη πλευρά, προσφέρουν πιο βαθιές και λεπτομερείς επιλογές για παρεμβαση και εξομαλυνση μιας καμπυλης, αλλά τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν εάν η παρέμβαση είναι πολύ εκτεταμένη είναι αντίστοιχα μεγαλύτερα.
Ένας μεγάλος αριθμός ακουστικών φαινομενων του χώρου που οδηγούν σε ανομοιομορφιες της της καμπυλης εξαρτάται από τη θέση. Ας πάρουμε το απλό παράδειγμα του φαινομενο_ χτένας, του οποίου την επίδραση στην καμπυλη εξετάσαμε στο τελευταίο επεισόδιο. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η θέση των βυθίσεων και των κορυφών στο εύρος συχνοτήτων εξαρτάται από την καθυστέρηση στην ανάκλαση σε σύγκριση με το άμεσο σήμα και επομένως από τη θέση του μικροφώνου μέτρησης ή του ακροατή στο στούντιο. Εάν μια πτώση στη λειτουργία μεταφοράς που προκαλείται από ένα φίλτρο χτένας απευθείας στο σημείο ακρόασης αντισταθμίζεται από ένα ηλεκτρικό φίλτρο, η αλλαγή έχει φυσικά το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε άλλο σημείο του δωματίου. Ωστόσο, δεν είναι επιθυμητό στα περισσότερα άλλα σημεία, καθώς το φίλτρο χτένας δεν εμφανίζεται εδώ καθόλου ή σε διαφορετική θέση στο φάσμα λόγω της αλλαγμένης καθυστέρησης των δύο ηχητικών κυμάτων.

Κατ' αρχήν, ωστόσο, θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η εξομαλυνση δεν αλλάζει μόνο την ηχητική ενέργεια του άμεσου σήματος και τις πρώιμες ανακλάσεις, αλλά και την ενέργεια της διάχυτης αντήχησης. Κατά κανόνα, το πεδιο διαχυσης έχει διαφορετική φασματική κατανομή που καθορίζεται λιγότερο από τα «πρώιμα» φαινόμενα (όπως μεμονωμένες αντανακλάσεις) και πολύ περισσότερο από τα «όψιμα» φαινόμενα στο δωμάτιο (δηλ. την αντήχηση και την ταλαντωση των στασιμων). Αυτό σημαίνει ότι μια επίδραση στη συνάρτηση μεταφοράς μπορεί να οδηγήσει σε μια δυσμενή αλλαγή στη φασματική κατανομή της ενέργειας διάχυτου πεδίου. Και εδώ απαιτούνται συμβιβασμοί και λεπτομερής εξέταση της διαδικασιας.,,
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
ισως ενα ηχειο που διαθετει καλο σπινοραμα με τον τροπο που ακτινοβολει στον χωρο και με δεδομενους χρονους αντηχης για τυπικα οικιακα δωματια να μπορει να οδηγησει σε μια καλυτερη καμπυλη.

,,Ένα ορισμένο ποσοστό της παραμόρφωσης της καμπύλης προκαλείται επίσης από την εξάρτηση τον χρόνο αντήχησης του δωματίου, καθώς η ενέργεια διάχυτου πεδίου, δηλαδή η ενέργεια στην αντήχηση, περιλαμβάνεται στη μέτρηση. Οι έντονες κορυφές ή οι βυθίσεις στο χρόνο αντήχησης μπορεί να έχουν μια διόλου ευκαταφρόνητη επίδραση. Όπως έχει ήδη περιγραφεί σε προηγούμενο επεισόδιο, ο χρόνος αντήχησης πρέπει να είναι γραμμικός, τουλάχιστον στο μεσαίο εύρος συχνοτήτων, δηλαδή ανεξάρτητος από τη συχνότητα. Στο εύρος των υψηλών συχνοτήτων, η φυσική πτώση του χρόνου αντήχησης που συμβαίνει στα περισσότερα δωμάτια σε συνδυασμό με την αυξηση της κατευθυντικοτητας του μεγαφώνου έχει επίσης ως αποτέλεσμα μια φυσική πτώση της λειτουργίας μεταφοράς και της καμπύλης στάθμης ήχου λειτουργίας. Στο εύρος των χαμηλών συχνοτήτων, μπορεί να παρατηρηθεί το αντίθετο αποτέλεσμα λόγω της συχνής αύξησης του χρόνου αντήχησης.,,

Δενγνωριζω τι νοημα εχει ολο αυτο, οταν στο τελος θα βαλουμε φιλτρα ισοσταθμισης για να ισιωσουμε την καμπυλη :p
,,Οι παραμετρικοί ισοσταθμιστές, από την άλλη πλευρά, προσφέρουν πιο βαθιές και λεπτομερείς επιλογές για παρεμβαση και εξομαλυνση μιας καμπυλης, αλλά τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν εάν η παρέμβαση είναι πολύ εκτεταμένη είναι αντίστοιχα μεγαλύτερα.
Ένας μεγάλος αριθμός ακουστικών φαινομενων του χώρου που οδηγούν σε ανομοιομορφιες της της καμπυλης εξαρτάται από τη θέση. Ας πάρουμε το απλό παράδειγμα του φαινομενο_ χτένας, του οποίου την επίδραση στην καμπυλη εξετάσαμε στο τελευταίο επεισόδιο. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η θέση των βυθίσεων και των κορυφών στο εύρος συχνοτήτων εξαρτάται από την καθυστέρηση στην ανάκλαση σε σύγκριση με το άμεσο σήμα και επομένως από τη θέση του μικροφώνου μέτρησης ή του ακροατή στο στούντιο. Εάν μια πτώση στη λειτουργία μεταφοράς που προκαλείται από ένα φίλτρο χτένας απευθείας στο σημείο ακρόασης αντισταθμίζεται από ένα ηλεκτρικό φίλτρο, η αλλαγή έχει φυσικά το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε άλλο σημείο του δωματίου. Ωστόσο, δεν είναι επιθυμητό στα περισσότερα άλλα σημεία, καθώς το φίλτρο χτένας δεν εμφανίζεται εδώ καθόλου ή σε διαφορετική θέση στο φάσμα λόγω της αλλαγμένης καθυστέρησης των δύο ηχητικών κυμάτων.

Κατ' αρχήν, ωστόσο, θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η εξομαλυνση δεν αλλάζει μόνο την ηχητική ενέργεια του άμεσου σήματος και τις πρώιμες ανακλάσεις, αλλά και την ενέργεια της διάχυτης αντήχησης. Κατά κανόνα, το πεδιο διαχυσης έχει διαφορετική φασματική κατανομή που καθορίζεται λιγότερο από τα «πρώιμα» φαινόμενα (όπως μεμονωμένες αντανακλάσεις) και πολύ περισσότερο από τα «όψιμα» φαινόμενα στο δωμάτιο (δηλ. την αντήχηση και την ταλαντωση των στασιμων). Αυτό σημαίνει ότι μια επίδραση στη συνάρτηση μεταφοράς μπορεί να οδηγήσει σε μια δυσμενή αλλαγή στη φασματική κατανομή της ενέργειας διάχυτου πεδίου. Και εδώ απαιτούνται συμβιβασμοί και λεπτομερής εξέταση της διαδικασιας.,,
Η Google μετάφραση κάνει τα νοήματα να βγαίνουν ΄΄κάπως΄΄ - δηλαδή χειρότερα και από δικές μου εκφράσεις. :lolsign:
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Μεταξύ Γερμανικών - Αγγλικών, όχι, .... είναι πολυ καλές.
Γερμανικών - Ελληνικών πρόβλημα.
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Μεταξύ Γερμανικών - Αγγλικών, όχι, .... είναι πολυ καλές.
Γερμανικών - Ελληνικών πρόβλημα.
απ οτι εχω δει δεν ισχυει για ολες τις περιπτωσεις . Η αυτοματη μεταφραση απο τα γερμανικα στα ελληνικα σε θεματα τεχνικα ειναι οντως προβληματικη σαν τους χωρους που ακουμε μουσικη :D
 


Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Γεγονος παντως ειναι οτι τα ηχεια τοποθετουνται σε κλειστους χωρους και οχι σε υπαιθριους στον κηπο ή την ταρατσα πραγμα που σημαινει οτι αναγκαστικα θα προστεθουν στην εξισωση και τα προβληματα του χωρου. Απο την στιγμη που δεν υπαρχει δυνατοτητα να επεμβουμε στην γεωμετρια και τα δομικα του υλικα του ,τοτε το μονο που απομενει ειναι να ασχοληθουμε με τις επιφανειες, την και την τοποθετηση. Η χρηση συστηματων ισοσταθμισης δεν μπορει να αποτελει βασικο εργαλειο αφου δεν φτανει στον πυρηνα του προβληματος/ στην πηγη του, υπαρχει ο κινδυνος χωρις υποβαθρο να προκαλεσουμε νεα προβληματα.
το ποσο σημαντικο ειναι τα ηχεια να διαθετουν ικανοποιητικο σπινοραμα σε τετοιους χωρους οπου πολυ πιθανον να υπαρχει ανομοιογενεια στο RT60 με μη αποδεκτες τιμες, flatterecho,πρωιμες ανακλασεις με φαινομενα comb filter και room modes ειναι θεμα προς διερευνηση. Προσωπικα δεν θεωρω οτι θα χειροτερευε το αποτελεσμα αλλα παραλληλα δεν θα μπορουσε να αποτελει και λυση στα προβληματα που εμφανιζονται.
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Γεγονος παντως ειναι οτι τα ηχεια τοποθετουνται σε κλειστους χωρους και οχι σε υπαιθριους στον κηπο ή την ταρατσα πραγμα που σημαινει οτι αναγκαστικα θα προστεθουν στην εξισωση και τα προβληματα του χωρου. Απο την στιγμη που δεν υπαρχει δυνατοτητα να επεμβουμε στην γεωμετρια και τα δομικα του υλικα του ,τοτε το μονο που απομενει ειναι να ασχοληθουμε με τις επιφανειες, την και την τοποθετηση. Η χρηση συστηματων ισοσταθμισης δεν μπορει να αποτελει βασικο εργαλειο αφου δεν φτανει στον πυρηνα του προβληματος/ στην πηγη του, υπαρχει ο κινδυνος χωρις υποβαθρο να προκαλεσουμε νεα προβληματα.
το ποσο σημαντικο ειναι τα ηχεια να διαθετουν ικανοποιητικο σπινοραμα σε τετοιους χωρους οπου πολυ πιθανον να υπαρχει ανομοιογενεια στο RT60 με μη αποδεκτες τιμες, flatterecho,πρωιμες ανακλασεις με φαινομενα comb filter και room modes ειναι θεμα προς διερευνηση. Προσωπικα δεν θεωρω οτι θα χειροτερευε το αποτελεσμα αλλα παραλληλα δεν θα μπορουσε να αποτελει και λυση στα προβληματα που εμφανιζονται.
Ότι κάνει κάποιος για να βελτιώσει τον ήχο του, ανάλογα τις συνθήκες, το σετ απ του, τον χώρο του και προτεραιότητες που έχει ο ίδιος θέσει, ανα εποχή και ανάλογα της εμπειρίας του αντικειμενικής ή/και υποκειμενικής κάθε δεδομένη στιγμή .... είναι καλό.
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
1664612061393.png


Erläuterung der Messkurven

Χαρακτηριστικα ηχειου (διασπορα / κατευθυντικοτητα)



Ακόμα κι αν ο ακροατής βρίσκεται στον κύριο άξονα /on axis, ο συνολικός ήχος που δεχεται στην θεση αυτη αποτελειται από το άθροισμα της αμεσης ακτινοβολιας εντός άξονα και του ανακλώμενου ήχου εκτός άξονα.

Πρώτον, η απόκριση συχνότητας του άμεσου ήχου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο γραμμική.

Δεύτερον ο ηχος εκτος κυριου αξονα ανακλαται απο τις επιφάνειες του δωματίου (συσκευές, έπιπλα και τοιχωματα)

Εξαιτιας των ακουστικών ιδιοτήτων που εχουν οι ανακλαστικες επιφανειες αλλοιωνεται και εξασθενεί στην σταθμη του κατα καποιο τροπο ο ανακλωμενος αυτος ηχος, οι οποιες αρνητικές επιπτώσεις μπορούν να ελαχιστοποιηθούν με τον καλό ακουστικό σχεδιασμό του δωματίου.

Η ηχητικη ακτινοβολια ενος ηχειου που εκπέμπεται έξω από τον κύριο άξονα δεν πρέπει να ειναι αλλοιωμενη, διαφορετικά η ακουστική του δωματίου πρέπει να χειριστεί αυτόν τον πρόσθετο ηχητικό παράγοντα, κατι που δεν ειναι ευκολο.

Τέλος εάν υπάρχουν μη γραμμικοί χρόνοι αντήχησης στο δωμάτιο το αποτέλεσμα στην θεση ακροασης θα ειναι επισης αλλοιωμενο.

1664612399748.png


Για ενα ηχεiο χωρις ελεγχο της κατευθυντικοτητας ειναι το εύρος της ακτινοβολιας εμφανως εκτεταμενο στις συχνοτητες 1 – 7 kHz. Επομένως, ο ήχος του ηχειου σε δωμάτια με μη βέλτιστη ακουστική θα αλλοιωνεται.

Επιπλέον η ισχυρη κατευθυντικοτητα στις υψηλες συχνοτητες δημιουργεί ένα στενό sweet spot σε αυτό το εύρος συχνοτήτων.

Ο κυματοδηγός θα πρέπει να έχει μια σταθερή συμπεριφορά ακτινοβολίας στο εύρος των συχνοτήτων cross και άνω. Στην ιδανική περίπτωση, όλα τα μοντέλα θα πρέπει να έχουν τον ίδιο γενικό χαρακτήρα με χαρακτηριστικά ακτινοβολίας ώστε τα προϊόντα/ηχεια να μπορούν να αναμειχθούν και να συνδυαστούν ανάλογα για τη δημιουργια καθορισμένων συστημάτων εκπομπης ήχου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Καλά δεν ρωτάω, ζητάω μεγαλύτερη ανάλυση στα γραφόμενα σου για να χτίσω ένα βασικό θεωρητικό υπόβαθρο για το θέμα. Είναι και Παρασκευή χα χα, μέρα χαλάρωσης.
Αλλά αυτά που γράφεις ισχύουν και για τα παρόμοια θέματα που συνεισφέρει το δωμάτιο (όχι μόνο το ηχείο), έτσι δεν είναι ; Βασικά εγω για το δωμάτιο με ενδιέφερε περισσότερο και την ζημιά που αυτό κάνει. Σχετίζεται με του ηχείου βέβαια και όλα αυτά που λές.

Με λίγα λόγια η ερώτηση είναι .... (ξέχνα λίγο το RT) μπορούμε να κάνουμε αντικατοπτρισμό (για ένα περιορισμένο εύρος συχνοτήτων που έχουμε πρόβλημα στην ον άξις) στην οφ άξις κατάσταση, αφήνοντας ανακλάσεις να αναπτυχθούν στην οφ άξις περιοχή ενω ήταν να τις πνίξουμε ... ώστε να έχουμε τονική ισορροπία , χωρίς να χαλάσουμε την στερεοφωνική εικόνα ;

Με λίγα λόγια ότι είπε ο Ντάνι στο βίντεο που εσυ πόσταρες (πιο πίσω, κάπου) αλλά χωρίς να χαλάσει η στερεοφωνική εικόνα.... αφού απλώς θα αφήσουμε επίτηδες αφρόντιστες και για μόνο κάποιο εύρος τους στην οφ άξις. Εξάλλου αυτό που μετράει είναι τι θα ακούσουμε στην MLP και γύρω γύρω μας (συν πλήν) ώς σύνολο.
Το ερώτημα δηλαδή μου προέκυψε απο το συνδυασμό αυτού που λέει ο Ντάνι και του πόστ σου.

Επίσης, μπορούμε να διαλέξουμε μια περιοχή για να τις αφήσουμε να αναπτυχθούν που δεν επηρρεάζει τόσο το κομπ φιλτερινγκ ή άλλα πράγματα.... δηλαδή π.χ. όχι τις πλάγιες ανακλάσεις που είναι σημαντικές , αλλά τις ανακλάσεις στο ταβάνι.

Βέβαια το θεωρητικά σωστό είναι να τα πνίξουμε όλα με απορρόγηση που θεωρούν πολλοί αλλά αυτό δεν γίνεται σε οικιακό, μη σου πω ούτε στουντιακό περιβάλλον, οπότε δεν το εξετάζω καθως έτσι και αλλιώς δεν θα μάθω ποτέ "που" οδηγεί. χα χα
Ό,τι ανισορροπία και να επιτρέπαμε στη σύνθεση του πεδίου αντήχησης σε απόπειρα να ελέγχαμε μέσα από αμοιβαία αντιστάθμιση τυχόν ανωμαλίες από την off-axis απόκριση ηχείων παραμένει ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος.Στην πράξη είναι ανέφικτο να ελέγχουμε τόσο επιλεκτικά την αναγκαία εστίαση ειδικά στην προβληματική ζώνη εντός των μεσοϋψηλών που κατά κανόνα θα μας απασχολούσε.

Έστω όμως και αν μπορούσε να ισχύσει μια τέτοια συνθήκη,η αξία από την εφαρμογή της θα περιοριζόταν σε μια και μόνο κεντρική θέση ακρόασης (MLP).Επίσης θα σήμαινε αυτομάτως ότι εκτός του MLP θα υφίσταται ακόμα εντονότερη και ανεξέλεγκτη ανισορροπία,αφού οι τιμές RT τείνουν να διαφοροποιούνται ανάλογα με τη ζώνη λήψης εντός του δωματίου.

Είναι προτιμότερο να επιλέγουμε τις συντομότερες οδούς για την ισορροπία στην απόκριση.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.314
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top