Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
16.624
Reaction score
19.588
Όσο περιορισμένο και να έχει προβλεφθεί το μοτίβο διασποράς σε δεδομένο ηχείο ως προς τη διέγερση πρώιμων ανακλάσεων από τις επιφάνειες γύρω από εκείνο , σε οποιαδήποτε περίπτωση η ηχητική ενέργεια θα καταλήγει να διαδίδεται προς κάθε δυνατή κατεύθυνση εντός του δωματίου.Μια ολότελα ομοιόμορφη διάχυση στην 3εκπεμπόμενη ηχητική ενέργεια θα ήταν ακριβώς...ιδεώδης συνθήκη.Τονίζεται όμως ότι δεν φτάνουμε εκατό τοις εκατό σε αυτήν την κατάσταση όσο καλή ακουστική φροντίδα και να είχε εφαρμοστεί στο χώρο μας.Ένας ακόμα ΄λόγος για τον οποίον θα έπρεπε να επιδιώκουμε την εγκατάσταση ηχείων με ομαλό spinorama...
Θες να πείς με την κάπως γενική τοποθέτηση σου αυτή, ότι το spinorama δεν σχετίζεται με τις συνθήκες του δωματίου (απο την γεωμετρία του μέχρι και την παθητική φροντίδα του) , ώστε να παράξει αντικειμενικά ένα προτιμητέο ακουστικό αποτέλεσμα ;
Ή αλλιώς δεν υπάρχει συγκεκριμένο spinorama που "ταιριάζει" πιο καλά σε συγκεκριμένο δωμάτιο και τις ανακλάσεις ή απορροφήσεις που κυριαρχούν μέσα σε αυτό ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Θες να πείς με την κάπως γενική τοποθέτηση σου αυτή, ότι το spinorama δεν σχετίζεται με τις συνθήκες του δωματίου (απο την γεωμετρία του μέχρι και την παθητική φροντίδα του) , ώστε να παράξει αντικειμενικά ένα προτιμητέο ακουστικό αποτέλεσμα ;
Ή αλλιώς δεν υπάρχει συγκεκριμένο spinorama που "ταιριάζει" πιο καλά σε συγκεκριμένο δωμάτιο και τις ανακλάσεις ή απορροφήσεις που κυριαρχούν μέσα σε αυτό ;
Όσο ομαλότερο το spinorama,τόσο ευχερέστερη η προσαρμογή του ηχείου σε οποιονδήποτε χώρο.
 

Μηνύματα
16.624
Reaction score
19.588
Όσο ομαλότερο το spinorama,τόσο ευχερέστερη η προσαρμογή του ηχείου σε οποιονδήποτε χώρο.
Αυτό προκύπτει απο που ; Απο την μελέτη του Τούλ που δείχνει την μικρή σημασία του δωματίου στην προτίμηση έναντι του ηχείου, όταν άλλαζε τις διαστάσεις του δωματίου ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Αυτό προκύπτει απο που ; Απο την μελέτη του Τούλ που δείχνει την μικρή σημασία του δωματίου στην προτίμηση έναντι του ηχείου, όταν άλλαζε τις διαστάσεις του δωματίου ;
Σε θεωρητική βάση ότι θα τείνει το ηχείο να φορτίζει με τη δική του εκπομπή υπό ομαλότερο μοτίβο τον εκάστοτε χώρο,ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά του δεύτερου προς αλλοίωση της ανηχοϊκής απόκρισης από το ηχείο.
 

Μηνύματα
16.624
Reaction score
19.588
Σε θεωρητική βάση ότι θα τείνει το ηχείο να φορτίζει με τη δική του εκπομπή υπό ομαλότερο μοτίβο τον εκάστοτε χώρο,ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά του δεύτερου προς αλλοίωση της ανηχοϊκής απόκρισης από το ηχείο.
Α, ενεργειακά μιλάμε ; Γιατί απο άποψη ανακλάσεων μπορώ να σκεφτώ περιπτώσεις που μια ευρεία ή στενή διασπορά μπορεί να εξαρτηθεί απο τις πλαινές επιφάνειες και εάν αυτές είναι απορροφητικές ή ανακλαστικές όπως και τι απόσταση έχουν απο τα ηχεία. Και οι πλαινές είναι πολυ κρίσιμες κατά τη γνώμη μου στην επίδραση που έχουν (σε σχέση με το κάθε εκάστοτε spinorama)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Α, ενεργειακά μιλάμε ; Γιατί απο άποψη ανακλάσεων μπορώ να σκεφτώ περιπτώσεις που μια ευρεία ή στενή διασπορά μπορεί να εξαρτηθεί απο τις πλαινές επιφάνειες και εάν αυτές είναι απορροφητικές ή ανακλαστικές όπως και τι απόσταση έχουν απο τα ηχεία. Και οι πλαινές είναι πολυ κρίσιμες κατά τη γνώμη μου στην επίδραση που έχουν (σε σχέση με το κάθε εκάστοτε spinorama)
Γενικού χαρακτήρα κανόνας από την εμπειρία είναι να μην τοποθετούμε κολλητά σε αφρόντιστες πλευρικές επιφάνειες ηχεία τα οποία θα διακρίνονταν από ευρεία διασπορά στο οριζόντιο επίπεδο,όπως δεν θα έπρεπε να γινόταν κάτι τέτοιο και με τη θέση ακρόασης.Αυτός ο κανόνας - ως προς τα ίδια τα ηχεία εννοείται - δεν θα ίσχυε λ.χ. για πάνελ με οκτωειδές μοτίβο εκπομπής,όπου θα είχαν προτεραιότητα η απόσταση και σύσταση στο οπίσθιο προς εκείνα τοίχωμα.Ακόμα και υπό την περιορισμένη πλευρική διασπορά στο παράδειγμα των πάνελ θα μας ενδιέφερε όμως να μένει εκείνη ομοιόμορφη επί του φάσματος.
 

Μηνύματα
16.624
Reaction score
19.588
Γενικού χαρακτήρα κανόνας από την εμπειρία είναι να μην τοποθετούμε κολλητά σε αφρόντιστες πλευρικές επιφάνειες ηχεία τα οποία θα διακρίνονταν από ευρεία διασπορά στο οριζόντιο επίπεδο,όπως δεν θα έπρεπε να γινόταν κάτι τέτοιο και με τη θέση ακρόασης.Αυτός ο κανόνας - ως προς τα ίδια τα ηχεία εννοείται - δεν θα ίσχυε λ.χ. για πάνελ με οκτωειδές μοτίβο εκπομπής,όπου θα είχαν προτεραιότητα η απόσταση και σύσταση στο οπίσθιο προς εκείνα τοίχωμα.Ακόμα και υπό την περιορισμένη πλευρική διασπορά στο παράδειγμα των πάνελ θα μας ενδιέφερε όμως να μένει εκείνη ομοιόμορφη επί του φάσματος.
Κοίτα γενικά θα μπορούσε να το πεί κάποιος αυτό, όσον αφορά την κολλητή τοποθέτηση. Το θέμα μας βέβαια δεν είναι αυτό, μια θεωρητική και γενική προσέγγιση στο θέμα αλλά πιο ενδιαφέρουσα να εξετασθεί είναι η σχέση σπινοράματος με το δωμάτιο, ποιό απο τα δύο υπερισχύει στην προτίμηση του ακροατή, κάτω απο διαφορετικές συνθήκες όλων αυτών των παραγόντων που ορίζονται - καθορίζονται απο το εκάστοτε δωμάτιο και για ποιούς λόγους το καθένα ως βαθμός επηρρεασμού της προτίμησης αυτής.

Συγκεκριμένα π.χ. εγω εννούσα τις ανακλάσεις και όχι κατ' ανάγκη το proximity. Για παράδειγμα ενα ηχείο με ευρεία διασπορά και ομοιομορφία σε on αλλά και off axis απόκριση, όταν θα αφήσεις τις πλαινές επιφάνειες ανακλαστικές θα ακουστεί καλύτερα απο ένα άλλο που δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά. Απο την άλλη όμως εαν τις πλαινές επιφάνειες τις έχεις απορροφητικές θα ακουστεί σαν ένα άλλο που έχει στενή διασπορά. Ακόμη πιο πολύπλοκο η περίπτωση π.χ. που το στενής διασποράς τυχαίνει να έχει την καλή on και οff axis αποκριση και το ευρείας διασποράς την κακή.

Εαν π.χ. ένας σχεδιασμός της διασποράς ενός ηχείου επιλεχθεί να είναι τέτοιος ώστε να τοποθετηθεί π.χ. κοντά στον πίσω τοίχο (ή και στον πλαινό) δεν σημαίνει ότι επειδή η διασπορά του είναι διαφορετική απο ένα άλλο που είναι πιο "ομοιομορφη¨ στην κατανομή της και μετραει "καλύτερα" (σε γενικό πλαίσιο) .... είναι "χειρότερο" ηχείο. Επίσης το ποιά απο όλα τα στοιχεία έχει πιο μεγάλη επίπτωση στην αντίληψή μας και άρα καθορίζει την προτίμησή μας δε νομίζω να έχει ερευνηθεί πλήρως. (Αυτό ιδιαίτερα ισχύει για το στέρεο και όχι το πολυκάναλο ή το μόνο που π.χ. στο πολυκάναλο φαίνεται καθαρα ότι η απορρόφηση είναι μονόδρομος στην προτίμηση. Μην ξεχνάς ότι το στέρεο το λέμε στέρεο αλλά η κοινή βάση που γίνονται οι έγγραφές και είναι και το reference του mixing eng, για να κάνει translate η εγγρα΄φη του είναι το μόνο και πληροφορία μόνο έχουν πολύ οι στέρεο εγγραφές. Δες που όλα τα φωνητικά ηχογραφούνται και με μόνο μικρόφωνα.). Τα στοιχεία αυτά μπορεί να είναι : απο την ενέργεια της ανάκλασης, την κατεύθυνσή της, την διασπορά της, το decay της, το γρήγορο ή αργό της decay τα οποία δεν έχουν εξετασθεί ξεχωριστά αλλά το αποτέλεσμα των ερευνών απο ότι έχω καταλάβει, είναι αποτέλεσμα ως μια ενσωματωμένη οντότητα. Χαρακτηριστικά του δωματίου, προσέγγισης σε τοιχώματα , χρήση ή όχι διαχυσης ή απορρόφησης σε κύρια ή μη σημεία .... δεν ξέρουμε τι βαθμό ξεχωριστά επιρροής έχουν σε αυτά τα στοιχεία που σου ανέφρα σαν παράδειγμα για να βρούμε πoι;o είναι πιο σημαντικό απο αυτά. Πρέπει να το απομονώσουμε και να το βρούμε. Δεν μπορεί όλα να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο. Π..χ παλιά σου είχα ποστάρει μια εργασία, που νεότερες μελέτες δείχνουν την "ενταση" δυναμη της ανάκλασης σαν προιτιμότερη ακόμα και απο το proximity και τις γνωστές μελετημένες επιπτώσεις του. Εξαλλου αυτό έχει παρατηρηθεί και εμπειρικά σαν καλό απο τις έρευνες (υποκειμενικές) σε άιθουσες κλασικής που προτιμάει ο κόμσος ακόμα και να είναι κοντά στις ανακλαστικές επιφάνειες λόγω της αυξημένης αυτής ενέργειας.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.682
Reaction score
4.101
Όσο ομαλότερο το spinorama,τόσο ευχερέστερη η προσαρμογή του ηχείου σε οποιονδήποτε χώρο.
Επανερχόμενος στο spinorama..
Αν δεν υπάρχει διαθάσιμο για δεδομένα ηχεία και από την στιγμή που δεν μπορούμε όπως έγραψες να το κάνουμε εμείς με σχετικές λήψεις κλπ τι μπορούμε να κάνουμε;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Κοίτα γενικά θα μπορούσε να το πεί κάποιος αυτό, όσον αφορά την κολλητή τοποθέτηση. Το θέμα μας βέβαια δεν είναι αυτό, μια θεωρητική και γενική προσέγγιση στο θέμα αλλά πιο ενδιαφέρουσα να εξετασθεί είναι η σχέση σπινοράματος με το δωμάτιο, ποιό απο τα δύο υπερισχύει στην προτίμηση του ακροατή, κάτω απο διαφορετικές συνθήκες όλων αυτών των παραγόντων που ορίζονται - καθορίζονται απο το εκάστοτε δωμάτιο και για ποιούς λόγους το καθένα ως βαθμός επηρρεασμού της προτίμησης αυτής.

Συγκεκριμένα π.χ. εγω εννούσα τις ανακλάσεις και όχι κατ' ανάγκη το proximity. Για παράδειγμα ενα ηχείο με ευρεία διασπορά και ομοιομορφία σε on αλλά και off axis απόκριση, όταν θα αφήσεις τις πλαινές επιφάνειες ανακλαστικές θα ακουστεί καλύτερα απο ένα άλλο που δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά. Απο την άλλη όμως εαν τις πλαινές επιφάνειες τις έχεις απορροφητικές θα ακουστεί σαν ένα άλλο που έχει στενή διασπορά. Ακόμη πιο πολύπλοκο η περίπτωση π.χ. που το στενής διασποράς τυχαίνει να έχει την καλή on και οff axis αποκριση και το ευρείας διασποράς την κακή.

Εαν π.χ. ένας σχεδιασμός της διασποράς ενός ηχείου επιλεχθεί να είναι τέτοιος ώστε να τοποθετηθεί π.χ. κοντά στον πίσω τοίχο (ή και στον πλαινό) δεν σημαίνει ότι επειδή η διασπορά του είναι διαφορετική απο ένα άλλο που είναι πιο "ομοιομορφη¨ στην κατανομή της και μετραει "καλύτερα" (σε γενικό πλαίσιο) .... είναι "χειρότερο" ηχείο. Επίσης το ποιά απο όλα τα στοιχεία έχει πιο μεγάλη επίπτωση στην αντίληψή μας και άρα καθορίζει την προτίμησή μας δε νομίζω να έχει ερευνηθεί πλήρως. (Αυτό ιδιαίτερα ισχύει για το στέρεο και όχι το πολυκάναλο ή το μόνο που π.χ. στο πολυκάναλο φαίνεται καθαρα ότι η απορρόφηση είναι μονόδρομος στην προτίμηση. Μην ξεχνάς ότι το στέρεο το λέμε στέρεο αλλά η κοινή βάση που γίνονται οι έγγραφές και είναι και το reference του mixing eng, για να κάνει translate η εγγρα΄φη του είναι το μόνο και πληροφορία μόνο έχουν πολύ οι στέρεο εγγραφές. Δες που όλα τα φωνητικά ηχογραφούνται και με μόνο μικρόφωνα.). Τα στοιχεία αυτά μπορεί να είναι : απο την ενέργεια της ανάκλασης, την κατεύθυνσή της, την διασπορά της, το decay της, το γρήγορο ή αργό της decay τα οποία δεν έχουν εξετασθεί ξεχωριστά αλλά το αποτέλεσμα των ερευνών απο ότι έχω καταλάβει, είναι αποτέλεσμα ως μια ενσωματωμένη οντότητα. Χαρακτηριστικά του δωματίου, προσέγγισης σε τοιχώματα , χρήση ή όχι διαχυσης ή απορρόφησης σε κύρια ή μη σημεία .... δεν ξέρουμε τι βαθμό ξεχωριστά επιρροής έχουν σε αυτά τα στοιχεία που σου ανέφρα σαν παράδειγμα για να βρούμε πoι;o είναι πιο σημαντικό απο αυτά. Πρέπει να το απομονώσουμε και να το βρούμε. Δεν μπορεί όλα να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο. Π..χ παλιά σου είχα ποστάρει μια εργασία, που νεότερες μελέτες δείχνουν την "ενταση" δυναμη της ανάκλασης σαν προιτιμότερη ακόμα και απο το proximity και τις γνωστές μελετημένες επιπτώσεις του. Εξαλλου αυτό έχει παρατηρηθεί και εμπειρικά σαν καλό απο τις έρευνες (υποκειμενικές) σε άιθουσες κλασικής που προτιμάει ο κόμσος ακόμα και να είναι κοντά στις ανακλαστικές επιφάνειες λόγω της αυξημένης αυτής ενέργειας.
Η σύνθεση στο πεδίο αντήχησης δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την ενέργεια στις πρώιμες ανακλαστικές συνιστώσες...Άμα ίσχυε αλλιώτικα,τότε εφαρμόζοντας υλικά με πολύ υψηλό συντελεστή απορρόφησης από κάποιο συχνοτικό όριο και άνω αποκλειστικά στα πλησιέστερα σημεία πρώτων ανακλάσεων ως προς τα ηχεία , θα είχαμε υποτίθεται καταπνίξει εντελώς την ενέργεια στο πεδίο αντήχησης και το RT από αυτή την οκτάβα και άνω...Έστω και αν κατορθώναμε κάτι ανάλογο όπως γίνεται σε τεχνοτροπίες Non-Environment,τότε όχι μόνο θα μας φαινόταν αβίωτο το αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου,αλλά θα χρειαζόμασταν και πολλαπλάσια διαχείριση ισχύος για να έμενε αλώβητο το δυναμικό εύρος.
Αλλά κι εκεί ακόμα θα είχαμε δάπεδο χωρίς απορροφητική φροντίδα...Οπότε το πεδίο αντήχησης θα διαμορφωνόταν ξανά με ανώμαλη σύνθεση.

Επιπρόσθετα,το συνηθέστερο πρόβλημα κατά την ανωμαλία σ'ένα spinorama έγκειται στις απότομες βυθίσεις στάθμης στην off-axis απόκριση από συγκεκριμένη ζώνη των μεσοϋψηλών σε σχέση με την on-axis - συχνά γύρω από τη ζώνη κροσαρίσματος mid & tweeter, ή εκεί όπου θα ξεκινά η συμπεριφορά beaming από συγκεκριμένο μεγάφωνο...

Άμα θέλαμε λοιπόν κάποια αντιστάθμιση, θα έπρεπε να εγκαταστήσουμε μια υπερβατική απορροφητική διάταξη η οποία θα μείωνε την ανακλώμενη ενέργεια στις ζώνες πάνω και κάτω από την προβληματική,χωρίς όμως να έκανε το ίδιο στην ενδιάμεση ζώνη...Κάτι τέτοιο θα ήταν εύκολο για τις ανώτερες οκτάβες αλλά όχι για την κατώτερη από την προβληματική ενδιάμεση ζώνη...
Η γνώση θεωρητικών δεδομένων πάνω στην αρχιτεκτονική κατασκευής ηχείων μπορεί να μας παρέχει ενδείξεις για μοντέλα που θα ήταν προτιμότερο ν'αποφεύγαμε...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Πάμε άλλη μία, γιατί τα βασικά ακόμα δε τα έχετε καταλάβει..

Ένας ακόμα λόγος για τον οποίον θα έπρεπε να επιδιώκουμε την εγκατάσταση ηχείων με ομαλό spinorama...
Είναι τόσο πολλοί οι λόγοι που χρειάζεται το ομαλό σπινοραμα, ώστε να αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη επιλογής ή απόρριψης.

Άμα δε το καταλαβαίνει κάποιος, να πάει να διαβάσει κι άλλο.

Όσο ομαλότερο το spinorama,τόσο ευχερέστερη η προσαρμογή του ηχείου σε οποιονδήποτε χώρο.
Όντως, σε οποιονδήποτε, άνευ εξαιρέσεων.

Σε θεωρητική βάση ότι θα τείνει το ηχείο να φορτίζει με τη δική του εκπομπή υπό ομαλότερο μοτίβο τον εκάστοτε χώρο,ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά του δεύτερου προς αλλοίωση της ανηχοϊκής απόκρισης από το ηχείο.
Όταν ο χώρος είναι γτπκ, δηλαδή όταν το μετρήσιμο RT 60 δεν είναι:

1. Ομοιόμορφο σε όλο το ακουστο φάσμα (κυρίως άνω των 100 κύκλων, από κει και κάτω τσεκαρουμε με σπεκτρο)

2. Μεταξύ 0.2-0.4 sec

Τότε δεν βάζουμε καν μουσική να ακούσουμε από ηχεία, αλλά παίζουμε μόνον με ακουστικά.

Δεν έχει νόημα. Καμιά ηχομπαρα μόνο, και φτηνή.
Δεν παιζ, τέλος. Είναι γτπκ.
Καβλωδια και θυμιάματα, δε κάνουν θαύματα.


Εφόσον λοιπόν, ο χώρος είναι νορμάλ, δηλαδή εφόσον τηρούνται τα ανωτέρω μετρήσιμα χαρακτηριστικά του χώρου (σταθερό RT 60 στο φάσμα και με τιμές μεταξύ 0.2-0.4 sec) τότε ο χώρος δεν προκαλεί καμία σοβαρή αλλοίωση στην ηχητική ενέργεια που παράγει το ηχείο.

Η μείωση της ενέργειας του χώρου, λόγω της αναμενόμενης απορρόφησης και πτώσης ενέργειας από σκεδασεις και ανακλάσεις, αποτυπώνεται άριστα στον Ρυθμό μείωσης της ενέργειας της έμμεσης, που αναπαρίσταται επαρκώς στο γράφημα του RT 60.

Εφόσον λοιπόν αυτό είναι ομαλό και σε προβλεπόμενη τιμή, δεν υφίσταται πρακτικά καμία τονική αλλοίωση από πλευράς χώρου, και το σύνολο της ηχητικής ενέργειας των ηχείων, δηλαδή το σύνολο άμεσης και έμμεσης, θα μας έρθει στην θέση ακρόασης χωρίς τονικές αλλοιώσεις.

Αν το ηχείο δεν έχει ομαλό σπινοραμα, τότε άλλα θα βγάζει στην άμεση κι άλλα θα βγάζει στην έμμεση.

Εμείς σε τυπικές συνθήκες ακρόασης (μιντφιλντ ή άπω όρια νιαρφιλντ) ακούμε ένα μίγμα άμεσης/έμμεσης, τυπικά μόνον 20-30% είναι το ποσοστό της ενέργειας της άμεσης (σκεφτείτε την ποσότητα της ενέργειας της έμμεσης κάτωθεν της ζώνης του σροεντερ).

Αν λοιπόν το ηχείο παίζει άλλα στην έμμεση, αυτό δεν συμμαζευεται με κανένα τρόπο, είναι εντελώς αδύνατο, διότι αν τυχόν κάνεις με το ζόρι ένα RT 60 ανάποδο της απόκρισης της off axis (που είναι η κύρια πηγή έμμεσης), τότε θα κάνεις μια τρύπα στο νερό, διότι ο χώρος θα αλλοιώνει και την σωστή on axis, γιατί και αυτή συμμετέχει στο ενεργειακό περιεχόμενο της έμμεσης.

Δεν λύνεται αυτός ο Γόρδιος δεσμός, με κανέναν τρόπο. Μόνο κόψιμο, πετάς το γ@μοηχειο που έχει σκάρτη off axis, σκάρτο σπινοραμα, και παίρνεις ένα σοβαρό ηχείο με ομοιογενές ωραίο στρωτό σπινοραμα κι ησυχάζει η ψυχούλα σου.

Όποιος δεν μπορεί να τα καταλάβει αυτά, να πα να διαβάσει κι άλλο, να πα να τον διαβάσει παπάς, να πα να δει κάνα γιατρό, δε ξέρω τι θα κάνει, αλλά έχει πρόβλημα, να το τακτοποιήσει.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.933
Reaction score
4.771
Με πρόλαβε ο Κώστας, ο οποίος το θέτει και πολύ αρτιότερα.

Να κάνω την χαζή ερώτηση της μέρας; Γιατί πάλι τα ίδια; Θέλουμε μήπως να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι, όπως στο γαλλικό μπιλιάρδο και τις 3σποντες καραμπολες έτσι και στο σπινοραμα έχουμε "μυστικές" συνεργειες με το δωμάτιο;

Ένα κακό ηχείο αν βρει το σωστό δωμάτιο θα μεταμορφωθεί; Σαν την πριγκήπισσα που θα τη σώσει ο ιππότης από το δράκο;

Γράφω από κινητό και δεν μου είναι εύκολο το quote. Βγάλαμε άχρηστα και τα ομοαξονικά; Πιστεύουμε σοβαρά ότι ξέρουμε καλύτερα και περισσότερα από kef, genelec;

Αν δεν εχουμε σπίτια μας αγγλικές ψαροκασελες, με περισσότερο του ενός 5αρη γουφερ είμαστε πουθεναδες;

Γιατί ταλαιπωρουμαι στη τελική τον μπούτχια με ερωτήσεις, και καλά παγίδα, μεσω των οποίων θέλουμε πλαγίως να πούμε το μακρύ μας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Άμα θέλαμε λοιπόν κάποια αντιστάθμιση, θα έπρεπε να εγκαταστήσουμε μια υπερβατική απορροφητική διάταξη η οποία θα μείωνε την ανακλώμενη ενέργεια στις ζώνες πάνω και κάτω από την προβληματική,χωρίς όμως να έκανε το ίδιο στην ενδιάμεση ζώνη...
Ναι, να κάνεις παθητική ισοστάθμιση της αντανάκλασης (ούτε ισοβιτης δε θα το προσπαθούσε), χαλώντας όμως το σύνολο της ενέργειας του χώρου και κατά βάση το μετρήσιμο RT 60 του.

Χαζομαρες. Γιατί; Γιατί έχεις γτπκ ηχείο. Πούλα το.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Όσο ομαλότερο το spinorama,τόσο ευχερέστερη η προσαρμογή του ηχείου σε οποιονδήποτε χώρο.
Σε θεωρητική βάση ότι θα τείνει το ηχείο να φορτίζει με τη δική του εκπομπή υπό ομαλότερο μοτίβο τον εκάστοτε χώρο,ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά του δεύτερου προς αλλοίωση της ανηχοϊκής απόκρισης από το ηχείο.

τίποτε άλλο…:thumbsup:με δυο λόγια τα είπες όλα....:geek:
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
Πάμε άλλη μία, γιατί τα βασικά ακόμα δε τα έχετε καταλάβει..


Είναι τόσο πολλοί οι λόγοι που χρειάζεται το ομαλό σπινοραμα, ώστε να αποτελεί αναγκαία και ικανή συνθήκη επιλογής ή απόρριψης.

Άμα δε το καταλαβαίνει κάποιος, να πάει να διαβάσει κι άλλο.


Όντως, σε οποιονδήποτε, άνευ εξαιρέσεων.


Όταν ο χώρος είναι γτπκ, δηλαδή όταν το μετρήσιμο RT 60 δεν είναι:

1. Ομοιόμορφο σε όλο το ακουστο φάσμα (κυρίως άνω των 100 κύκλων, από κει και κάτω τσεκαρουμε με σπεκτρο)

2. Μεταξύ 0.2-0.4 sec

Τότε δεν βάζουμε καν μουσική να ακούσουμε από ηχεία, αλλά παίζουμε μόνον με ακουστικά.

Δεν έχει νόημα. Καμιά ηχομπαρα μόνο, και φτηνή.
Δεν παιζ, τέλος. Είναι γτπκ.
Καβλωδια και θυμιάματα, δε κάνουν θαύματα.


Εφόσον λοιπόν, ο χώρος είναι νορμάλ, δηλαδή εφόσον τηρούνται τα ανωτέρω μετρήσιμα χαρακτηριστικά του χώρου (σταθερό RT 60 στο φάσμα και με τιμές μεταξύ 0.2-0.4 sec) τότε ο χώρος δεν προκαλεί καμία σοβαρή αλλοίωση στην ηχητική ενέργεια που παράγει το ηχείο.

Η μείωση της ενέργειας του χώρου, λόγω της αναμενόμενης απορρόφησης και πτώσης ενέργειας από σκεδασεις και ανακλάσεις, αποτυπώνεται άριστα στον Ρυθμό μείωσης της ενέργειας της έμμεσης, που αναπαρίσταται επαρκώς στο γράφημα του RT 60.

Εφόσον λοιπόν αυτό είναι ομαλό και σε προβλεπόμενη τιμή, δεν υφίσταται πρακτικά καμία τονική αλλοίωση από πλευράς χώρου, και το σύνολο της ηχητικής ενέργειας των ηχείων, δηλαδή το σύνολο άμεσης και έμμεσης, θα μας έρθει στην θέση ακρόασης χωρίς τονικές αλλοιώσεις.

Αν το ηχείο δεν έχει ομαλό σπινοραμα, τότε άλλα θα βγάζει στην άμεση κι άλλα θα βγάζει στην έμμεση.

Εμείς σε τυπικές συνθήκες ακρόασης (μιντφιλντ ή άπω όρια νιαρφιλντ) ακούμε ένα μίγμα άμεσης/έμμεσης, τυπικά μόνον 20-30% είναι το ποσοστό της ενέργειας της άμεσης (σκεφτείτε την ποσότητα της ενέργειας της έμμεσης κάτωθεν της ζώνης του σροεντερ).

Αν λοιπόν το ηχείο παίζει άλλα στην έμμεση, αυτό δεν συμμαζευεται με κανένα τρόπο, είναι εντελώς αδύνατο, διότι αν τυχόν κάνεις με το ζόρι ένα RT 60 ανάποδο της απόκρισης της off axis (που είναι η κύρια πηγή έμμεσης), τότε θα κάνεις μια τρύπα στο νερό, διότι ο χώρος θα αλλοιώνει και την σωστή on axis, γιατί και αυτή συμμετέχει στο ενεργειακό περιεχόμενο της έμμεσης.

Δεν λύνεται αυτός ο Γόρδιος δεσμός, με κανέναν τρόπο. Μόνο κόψιμο, πετάς το γ@μοηχειο που έχει σκάρτη off axis, σκάρτο σπινοραμα, και παίρνεις ένα σοβαρό ηχείο με ομοιογενές ωραίο στρωτό σπινοραμα κι ησυχάζει η ψυχούλα σου.

Όποιος δεν μπορεί να τα καταλάβει αυτά, να πα να διαβάσει κι άλλο, να πα να τον διαβάσει παπάς, να πα να δει κάνα γιατρό, δε ξέρω τι θα κάνει, αλλά έχει πρόβλημα, να το τακτοποιήσει.
Είσαι πολύ αυστηρό παλληκάρ' :biggrin:

Sadomasochism-Gay-Men.jpgHKL.jpg

Γαβ..
 
Last edited:

D

Deleted member 50795

Guest
Επιπρόσθετα,το συνηθέστερο πρόβλημα κατά την ανωμαλία σ'ένα spinorama έγκειται στις απότομες βυθίσεις στάθμης στην off-axis απόκριση από συγκεκριμένη ζώνη των μεσοϋψηλών σε σχέση με την on-axis - συχνά γύρω από τη ζώνη κροσαρίσματος mid & tweeter, ή εκεί όπου θα ξεκινά η συμπεριφορά beaming από συγκεκριμένο μεγάφωνο...
…σήμερα με εκπλησσεις ευχάριστα…:geek:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
…σήμερα με εκπλησσεις ευχάριστα…:geek:
DSC02804 (2).JPG

Με πρόλαβε ο Κώστας, ο οποίος το θέτει και πολύ αρτιότερα.

Να κάνω την χαζή ερώτηση της μέρας; Γιατί πάλι τα ίδια; Θέλουμε μήπως να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι, όπως στο γαλλικό μπιλιάρδο και τις 3σποντες καραμπολες έτσι και στο σπινοραμα έχουμε "μυστικές" συνεργειες με το δωμάτιο;

Ένα κακό ηχείο αν βρει το σωστό δωμάτιο θα μεταμορφωθεί; Σαν την πριγκήπισσα που θα τη σώσει ο ιππότης από το δράκο;

Γράφω από κινητό και δεν μου είναι εύκολο το quote. Βγάλαμε άχρηστα και τα ομοαξονικά; Πιστεύουμε σοβαρά ότι ξέρουμε καλύτερα και περισσότερα από kef, genelec;

Αν δεν εχουμε σπίτια μας αγγλικές ψαροκασελες, με περισσότερο του ενός 5αρη γουφερ είμαστε πουθεναδες;

Γιατί ταλαιπωρουμαι στη τελική τον μπούτχια με ερωτήσεις, και καλά παγίδα, μεσω των οποίων θέλουμε πλαγίως να πούμε το μακρύ μας.
Στο δε ερώτημα γιατί να μη συμπεριλαμβάνονταν αυτομάτως και τα ME Geithein, σημειώνεται πως θα επιθυμούσα ο ίδιος επιδόσεις ακόμα καλύτερες σε σχέση με την εικονιζόμενη μπλε καμπύλη που αναπαριστά απόκριση 45 μοίρες off-axis σε οριζόντιο επίπεδο - που πρέπει να είναι ομοειδής και σε κατακόρυφο εφόσον έχουμε να κάνουμε με ομοαξονική αρχιτεκτονική.
1666019294385.png


Σε κάθε περίπτωση δεν με ταλαιπωρούν διάφορες απορίες, ιδίως όταν η ζητούμενη απάντηση θα ισοδυναμούσε με επιλογή ανάμεσα στο να είμαστε υγιείς και εύποροι έναντι αρρώστων και φτωχών... :wink:

Η όλη συζήτηση όμως γίνεται τόσο εποικοδομητική ώστε να δίνεται έναυσμα για επινόηση διάφορων νέων παρελκομένων-βελτιωτικών. Παραδείγματος χάριν, έρχεται μια καταπληκτική ιδέα για συσκευή που θα τιτλοφορηθεί ΄΄κβαντισμένος εξομαλυντής πεδίου αντήχησης΄΄ ή κάπως έτσι...

Η ιδέα είναι για πρόσθετες ηχειακές πηγές με παντοκατευθυντική ακτινοβολία φέρουσες δικό τους ενισχυτή και λογισμικό με μικρόφωνο μέτρησης και πλήθος μια τουλάχιστον ανά κανάλι. Κάθε μονάδα θα εγκαθίσταται σε θέση συναφή προς το ηχειακό κανάλι που αναμένεται να βελτιώνει... θα εκτελεί σε πρώτο στάδιο λήψεις ως προς την off-axis συμπεριφορά του καλυπτόμενου από εκείνη ηχειακού καναλιού.Κατά το δεύτερο στάδιο λειτουργίας της θα εκπέμπει χρονικά ευθυγραμμισμένη ενέργεια για να συμπληρώνει αποκλειστικά τις ζώνες όπου θα έχουν προκύψει χαρακτηριστικές υποχωρήσεις στην off-axis σε συνάρτηση με την on-axis από το συγκεκριμένο κανάλι ,ενώ στις ζώνες όπου θα ίσχυαν τονισμοί στην off-axis του ηχείου θα εκπέμπει ποσά ηχητικής ενέργειας εκτός φάσης, κατά τρόπον ώστε να είχαμε κάποιον προϋπολογισμένο βαθμό αμοιβαίας ακύρωσης.

Δηλαδή δράση ανάλογη μ'εκείνη από ενεργές μπασοπαγίδες για την ανταπόκριση χώρου στις πρώτες οκτάβες.Επειδή όμως η ευρεσιτεχνία θα λειτουργούσε σε συχνοτικές ζώνες όπου η διάδοση της ηχητικής ενέργειας λογαριάζεται ότι ακολουθεί ακτινικό μοτίβο,θα έπρεπε να έχει η τοποθέτησή της υψηλή συνάφεια προς τις κατοπτρικές ανακλώμενες συνιστώσες που θα προκύπτουν από τα τοιχωματικά όρια σε σχέση με το αντίστοιχο ηχειακό κανάλι.

Μεταξύ μας όμως ας μείνει - για να μη χαλούσε η εμπορική σταδιοδρομία της πατέντας - ότι θα ήταν απλούστερο για τη ζωή μας να προμηθευόμασταν ηχεία με ομαλό spinorama... :sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Ή το μεγάλο μπεολαμπ.




ΥΓ. Πάντως να δίνεις ένα σκαζμό λεφτά για να πάρεις την κουδουνίστρα (γνωστό και ως καυσόξυλο ή κομοδίνο ή ντουλάπι) που "πάλλεται το τοίχωμα" και βγάζει "ξύλινες χροιές" και να βάλεις μετά ένα δεύτερο ηχείο με αντίθετη απόκριση για να "φάει" το κουδούνισμα, ή να βάλεις στον πέριξ χώρο ειδικές απορροφητικές διατάξεις που να τρώνε επιλεκτικά αυτό το καμπινοκουδούνισμα, είναι αν μη τι άλλο, ποντιακό. (Σκάω από ευγένεια)

Κάφτο το ρημαδι. (Γιατί να σκας; Εμ.. )
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Ή το μεγάλο μπεολαμπ.
Τόσο ΄΄μεγάλο΄΄ όσο και ο... καημός - για την αμαύρωση του Karma σε περίπτωση που έχωνα τα κεφάλαια και το αποκτούσα χωρίς ΄΄τύψεις΄΄ . :biggrin:
H προαναφερθείσα πατέντα ούτως ή άλλως θα απευθυνόταν σε γνωστούς παραδοσιακούς κι αισθαντικούς ακροαματικόφιλους που θ'απεχθάνονταν σπουδαία ηχεία όπως τα Beolab 90...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
σημειώνεται πως θα επιθυμούσα ο ίδιος επιδόσεις ακόμα καλύτερες σε σχέση με την εικονιζόμενη μπλε καμπύλη που αναπαριστά απόκριση 45 μοίρες off-axis
Δεν διαφωνώ.
(Υπό την έννοια ότι τζενελεκ ρούλερ, δεν είναι.)
Πάντως η κλίμακα είναι σε 5 ντεσιμπέλ και οι αποκλίσεις της οφ αξις είναι της τάξεως των +-2 ντεσιμπέλ, ενώ ο "αέρας" είναι μόνον στην on axis.

Πολύ έξυπνα φτιαγμένο. Ρισπεκτ.
Βλέποντας το σχεδιάγραμμα, σχεδόν το "ακούω". 😍

Γκετ χαρντ.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.095
Μηνύματα
2.961.883
Members
38.287
Νεότερο μέλος
tenten300
Top