- Μηνύματα
- 4.961
- Reaction score
- 8.786
Απορροφηση vs Διαχυση.
Εκατσα και ειδα καποια βιντεακια οπου γινεται αναφορα απο τον jochen veith. Ως studio designer ασχολειται χρονια επαγγελματικα εχοντας δημιουργησει ενα καλο ονομα στον χωρο.
Αυτο που βγαινει ως συμπερασμα ειναι οτι η χρηση διαχυτων μονον ακινδυνη δεν ειναι.
Καταρχας ολοι οι διαχυτες αναλογως βεβαια του υλικου κατασκευης πραγματοποιουν και απορροφηση, χοντρικα ενα 20% που δεν ειναι αμελητεα ποσοτητα. Επισης λειτουργουν αναλογως της κατασκευης τους σε ενα φασμα συχνοτητων. Για να επιτυχουν διαχυση σε ενα μεγαλο ευρος συχνοτητων τοτε θα πρεπει να εχουν επαρκες βαθος πανω απο 1 μετρο που δεν εχει πλεον νοημα λογω κοστους και ογκου. Επομενως η παθητικη φροντιδα αποκλειστικα με την χρηση διαχυτων ειναι ανεφαρμοστη. Απλα ξεχαστε το.
Αυτο πραγματικα σημαινει οτι η απορρηση για την παθητικη φροντιδα ενος χωρου ειναι ουσιαστικα επιβεβλημενη. Οπως αναφεραμε οι διαχυτες που κυκλοφορουν πραγματοποιουν διαχυση σε ενα συγκεκριμενο ευρος συχνοτητων ενω παραλληλα ενα ποσοστο απορροφαται. Σε αυτο το γεγονος ερχεται να προστεθει και επιπλεον απορροφηση διοτι με την χρηση διαχυτων στον χωρο ενεργοποιειται μεγαλυτερο τμημα επιφανειων εξαιτιας του πληθους των νεων ανακλασεων οπου σε συνδθασμο με τις κατα κανονα μικροτερες αποστασεις που διανυνουν εχουμε συνολικα εξτρα απορροφηση.
Αυτο που εχει σημασια για εμας ειναι ενας οσο το δυνατον ουδετερος χωρος οπου θα γινονται αντιληπτες οι οποιες ανακλασεις του χωρου ηχογραφησης και οχι αντιληπτος ο δικος μας χωρος.
Εδω ειναι και το κρισιμο του θεματος οπου οπως τονιζεται κρινεται επιθυμητη η καταπολεμηση των ισχυρων πρωτων ανακλασεων με απορροφηση εννοειται σε μεγαλο ευρος συχνοτητων διοτι μας ενδιαφερει μια αναλυτικη ακροαση οπου ο εντοπισμος των οργανων κτλπ θα ειναι ικανοποιητικος. Εδω να τονισουμε οτι η αποτελεσματικοτητα των πανελ απορροφησης εξαρταται επισης απο το υλικο κατασκευης, το παχος και την αποσταση τους απο το τοιχωματικο οριο. Για ενα δεδομενο πανελ απορροφησης μπορουμε να αυξησουμε το ποσοστο απορροφησης με το να το τοποθετησουμε σε καποια αποσταση απ τον τοιχο, με τον τροπο αυτο μπορουμε να εξοικονομησουμε υλικο. Χοντρικα θα λεγαμε σαν κανονα μια αποσταση απο τον τοιχο ιση με το παχος του απορροφητικου υλικου. Για 5cm παχος - 5cm αποσταση απο τον τοιχο.
Οι διαχυτες τωρα δινουν στον χωρο συνολικα μια αλλα αισθηση αλλα κατι τετοιο ειναι προτιμητεο σε περιπτωσεις οπου θελουμε κατι πιο διασκεδαστικο θα λεγαμε με την δημιουργια ενος ειδους περιελιξης στην θεση ακροασης, ενα ειδος ιμερσιβ. Βεβαια σε πολυκαναλικα συστηματα δεν βλεπω το νοημα για κατι τετοιο αφου τα ιδια τα ηχεια καλουνται να δημιουργησουν αυτη την περιελιξη ενω παραλληλα μειωνεται η ικανοτητα εντοπισμου της εκαστοτε πηγης.
Επισης αναφερεται οτι μπορει κανεις να επιτυχει ενα ειδος διαχυσης for free, περα απο βιβλιοθηκες ,ραφια με blurays καταλληλα τοποθετημενα κτλπ μπορει καποιος να αφησει αποστασεις μεταξυ των πανελ απορροφησης δημιουργωντας με αυτο τον τροπο εινα ειδος διαχυσης.
Συμπερασματικα για τους λατρεις της αναλυτικης ακροασης αποτελει στοχο η δημιουργια ενος ουδετερου χωρου ακροασης με αυξημενη ικανοτητα εντοπισμου. Σε αυτη την κατευθυνση ειναι προτιμητεα η χρηση πανελ απορροφησης που λειτουργουν βεβαια σε ικανοποιητικο ευρος συχνοτητων στα σημεια που προσπιπτουν οι ισχυρες πρωτες ανακλασεις και μαλιστα με τετοιο τροπο που να προκυπτει και ενα ειδος διαχυσης. Φυσικα δεν απαγορευεται η χρηση διαχυτων αρκει να ξερει κανεις τι ακριβως θελει να πετυχει.
Εκατσα και ειδα καποια βιντεακια οπου γινεται αναφορα απο τον jochen veith. Ως studio designer ασχολειται χρονια επαγγελματικα εχοντας δημιουργησει ενα καλο ονομα στον χωρο.
Αυτο που βγαινει ως συμπερασμα ειναι οτι η χρηση διαχυτων μονον ακινδυνη δεν ειναι.
Καταρχας ολοι οι διαχυτες αναλογως βεβαια του υλικου κατασκευης πραγματοποιουν και απορροφηση, χοντρικα ενα 20% που δεν ειναι αμελητεα ποσοτητα. Επισης λειτουργουν αναλογως της κατασκευης τους σε ενα φασμα συχνοτητων. Για να επιτυχουν διαχυση σε ενα μεγαλο ευρος συχνοτητων τοτε θα πρεπει να εχουν επαρκες βαθος πανω απο 1 μετρο που δεν εχει πλεον νοημα λογω κοστους και ογκου. Επομενως η παθητικη φροντιδα αποκλειστικα με την χρηση διαχυτων ειναι ανεφαρμοστη. Απλα ξεχαστε το.
Αυτο πραγματικα σημαινει οτι η απορρηση για την παθητικη φροντιδα ενος χωρου ειναι ουσιαστικα επιβεβλημενη. Οπως αναφεραμε οι διαχυτες που κυκλοφορουν πραγματοποιουν διαχυση σε ενα συγκεκριμενο ευρος συχνοτητων ενω παραλληλα ενα ποσοστο απορροφαται. Σε αυτο το γεγονος ερχεται να προστεθει και επιπλεον απορροφηση διοτι με την χρηση διαχυτων στον χωρο ενεργοποιειται μεγαλυτερο τμημα επιφανειων εξαιτιας του πληθους των νεων ανακλασεων οπου σε συνδθασμο με τις κατα κανονα μικροτερες αποστασεις που διανυνουν εχουμε συνολικα εξτρα απορροφηση.
Αυτο που εχει σημασια για εμας ειναι ενας οσο το δυνατον ουδετερος χωρος οπου θα γινονται αντιληπτες οι οποιες ανακλασεις του χωρου ηχογραφησης και οχι αντιληπτος ο δικος μας χωρος.
Εδω ειναι και το κρισιμο του θεματος οπου οπως τονιζεται κρινεται επιθυμητη η καταπολεμηση των ισχυρων πρωτων ανακλασεων με απορροφηση εννοειται σε μεγαλο ευρος συχνοτητων διοτι μας ενδιαφερει μια αναλυτικη ακροαση οπου ο εντοπισμος των οργανων κτλπ θα ειναι ικανοποιητικος. Εδω να τονισουμε οτι η αποτελεσματικοτητα των πανελ απορροφησης εξαρταται επισης απο το υλικο κατασκευης, το παχος και την αποσταση τους απο το τοιχωματικο οριο. Για ενα δεδομενο πανελ απορροφησης μπορουμε να αυξησουμε το ποσοστο απορροφησης με το να το τοποθετησουμε σε καποια αποσταση απ τον τοιχο, με τον τροπο αυτο μπορουμε να εξοικονομησουμε υλικο. Χοντρικα θα λεγαμε σαν κανονα μια αποσταση απο τον τοιχο ιση με το παχος του απορροφητικου υλικου. Για 5cm παχος - 5cm αποσταση απο τον τοιχο.
Οι διαχυτες τωρα δινουν στον χωρο συνολικα μια αλλα αισθηση αλλα κατι τετοιο ειναι προτιμητεο σε περιπτωσεις οπου θελουμε κατι πιο διασκεδαστικο θα λεγαμε με την δημιουργια ενος ειδους περιελιξης στην θεση ακροασης, ενα ειδος ιμερσιβ. Βεβαια σε πολυκαναλικα συστηματα δεν βλεπω το νοημα για κατι τετοιο αφου τα ιδια τα ηχεια καλουνται να δημιουργησουν αυτη την περιελιξη ενω παραλληλα μειωνεται η ικανοτητα εντοπισμου της εκαστοτε πηγης.
Επισης αναφερεται οτι μπορει κανεις να επιτυχει ενα ειδος διαχυσης for free, περα απο βιβλιοθηκες ,ραφια με blurays καταλληλα τοποθετημενα κτλπ μπορει καποιος να αφησει αποστασεις μεταξυ των πανελ απορροφησης δημιουργωντας με αυτο τον τροπο εινα ειδος διαχυσης.
Συμπερασματικα για τους λατρεις της αναλυτικης ακροασης αποτελει στοχο η δημιουργια ενος ουδετερου χωρου ακροασης με αυξημενη ικανοτητα εντοπισμου. Σε αυτη την κατευθυνση ειναι προτιμητεα η χρηση πανελ απορροφησης που λειτουργουν βεβαια σε ικανοποιητικο ευρος συχνοτητων στα σημεια που προσπιπτουν οι ισχυρες πρωτες ανακλασεις και μαλιστα με τετοιο τροπο που να προκυπτει και ενα ειδος διαχυσης. Φυσικα δεν απαγορευεται η χρηση διαχυτων αρκει να ξερει κανεις τι ακριβως θελει να πετυχει.