Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear



Μηνύματα
67
Reaction score
220
Δεν τα κουβαλάω πάλι μέσα !!!!!!
Δεν χρειάζεται, μην ανησυχείς. Τα σαμπάκια είναι στο σωστό μέρος. Καθότι το παλικάρι μας είναι
ασυγκράτητο και το σινεμαδάκι δεν θα μείνει για πολύ χειμερινό...:tongue:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.776
Επιτέλους τελείωσα με το στήσιμο όλων των δορυφόρων, έγινε όσο σωστά μπορώ να σκεφτώ και το cross firing, αλλά με μικρή γωνία off axis, της τάξης των 5-6° (παλιότερα είχα υλοποιήσει με 10°).

Έτσι, εάν πας 5-6° πχ προς τα δεξιά, θα σου είναι εντελώς on axis το απέναντι ηχείο, το αριστερό ηχείο, και 10-12° off axis το ηχείο στην πλευρά σου, το δεξί. Με κάθε περαιτέρω μετακίνηση προς τα δεξιά, θα συνεχίζει να υπάρχει αυτή η διαφορά των 10-12° υπέρ του απέναντι ηχείου, εξισορροπώντας τρόπον τινά η μείωση στάθμης της επιπρόσθετης off axis την διαφορά απόστασης των δύο ηχείων από σένα.

Βεβαίως η ακρίβεια τοποθέτησης των δορυφόρων, έχει χτυπήσει κόκκινο, ο τρινοβ βαρέθηκε να τα μετράει και να τα ξαναμετράει, αν είχε στόμα θα μ'έβριζε. 😜🤪😁

Πχ.

1000011433.jpg


1000011434.jpg


Όλοι οι δορυφόροι είναι επακριβώς στα 2,32 m από το κεντρικό σημείο της mlp, σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες και σταθερές μετρήσεις του τρινοβ.

Με ένα μέτρο λέιζερ στην mpl μετράω 2.29m από την εμπρόσθια μπαφλα του κάθε ηχείου, και 2,31m από το βαθύτερο σημείο του κυματοδηγού του τουίτερ. Άρα το 2,32 m του τρινοβ είναι επακριβώς από το επίπεδο της κάψας του τουίτερ, από το ακουστικό κέντρο του μεγαφώνου.

Ακρίβεια δε θέλατε; Ε; 😜🤪😁
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.776
Στάθμη αναφοράς σημαίνει μέση στάθμη 85 dB(C) SPL στη θέση ακρόασης, και στιγμιαίες κορυφές στα 105 dB(C) SPL, δηλαδή έως και +20 dB(C) SPL (στάθμη που χρησιμοποιείται μόνον σε ηχογραφήσεις πολύ υψηλού δυναμικού εύρους, από την εμπειρία μου κυρίως σε αυθεντικές immersive ηχογραφήσεις).

Στα πολυκάναλα setup, σημειώνεται πως η στάθμη του .1 καναλιού είναι στα +10 dB(C) SPL σε σχέση με αυτή των δορυφόρων (ώστε το 1 αυτό κανάλι να φτάνει πρακτικά ίση στάθμη με το άθροισμα στάθμης των υπολοίπων καναλιών).

Στην mlp μετράω στάθμη 80 dB(C) SPL με ροζ θόρυβο από τρινοβ με το volume στα -10,5 dB, έχοντας βάλει την ευαισθησία εισόδου κάθε ηχείου στην χαμηλότερη σκάλα (94 dB) ώστε να έχω το χαμηλότερο θόρυβο από το ηχείο (δηλαδή το μέγιστο χρήσιμο δυναμικό εύρος) εφόσον βεβαίως αρκεί η στάθμη εξόδου των προενισχυτικών σταδίων του τρινοβ (είναι υπεραρκετό).

Η στάθμη αναφοράς σε δικαναλο setup είναι (ανά ηχείο) στα 82-85 dB(C) SPL.
(Σημειώνεται πως κάποιοι σοβαροί στουντιαδες θεωρούν στάθμη αναφοράς στην mlp τα 80 dB(C) SPL ανά ηχείο στο δικάναλο, ιδίως επειδή είναι χαμηλού δυναμικού εύρους οι περισσότερες ηχογραφήσεις).

Σε 5-καναλο setup είναι (ανά ηχείο) στα 78-80 dB(C) SPL.

Σε 7-καναλο setup είναι (ανά ηχείο) στα 75-78 dB(C) SPL.

Σε full immersive setup είναι (ανά ηχείο) στα 72-75 dB(C) SPL.
(Σημειώνεται πως κάποιοι σοβαροί στουντιαδες προτιμούν σε immersive τα 70 dB(C) SPL ανά ηχείο προς την mlp).

Εφόσον στα -10,5 dB του volume μετράω στάθμη 80 dB(C) SPL από κάθε δορυφόρο ξεχωριστά στην mlp, έχω στο full immersive setup στάθμη αναφοράς με το volume στα -18,5 έως -15,5 dB, μέση τιμή στα -17 dB του volume control.

Σε αυτή τη στάθμη, στα -17 dB του volume control, στην mlp έκαστο ηχείο θα δίνει μέση στάθμη 73,5 dB(C) SPL, ενώ το σύνολο των ηχείων συν το .1 κανάλι, θα βρίσκονται μέση στάθμη στα 85 dB(C) SPL, την τυπική στάθμη "αναφοράς".

Όντως, με το volume στα -17 dB, οι στάθμες είναι εξόχως χορταστικές και ξεκούραστες για πολύωρες ακροάσεις.

Για την απόσταση ακρόασης των 2,3 m που χρησιμοποιώ, όλως τυχαίως (not 😎) η Neumann παρέχει άφθονα δεδομένα:


1000011441.png


Έκαστο ηχείο προδιαγράφεται για Long term SPL φουλ φάσμα (με ροζ θόρυβο) (with sub) στα 94 dB(C) SPL, το οποίο είναι +20 dB πάνω από την χρήσιμη "στάθμη αναφοράς" του σεταπ.

Αυτό ισχύει, καθώς από το -17 του volume control μπορώ σε οποιοδήποτε είδος μουσικής (ασχέτως περιεχομένου σε μπάσο και δη στην 3η οκτάβα που θα φέρει στα όρια το δορυφόρο) να πάω το volume στα 0 dB και αρκετά παραπάνω (μέχρι +5 dB δε βλέπω κανένα λαμπάκι κλιπαρίσματος να ανάβει, στα +10 dB ανάβουν λαμπάκια αναλόγως περιεχομένου και στάθμης της ηχογράφησης, και μέγιστη στάθμη έχω παίξει στα +14 dB στο volume! 🤪

Έχω κλειδώσει τον τρινοβ να μην πηγαίνει πάνω από 0 dB το volume (+17 dB από στάθμη αναφοράς). Παλιότερα το είχα κλειδώσει στο -5 dB (στα +12 από στάθμη αναφοράς).

Γενικώς μιλώντας, με το volume control στα -5 dB, δεν είναι για να ακούσεις πάνω από 2-3 λεπτά. Κουνιέται το σπίτι. 😁

Αυτή η στάθμη, είναι οριακά ανεκτή, και μόνον σε πρόγραμμα που δεν έχει μεγάλη ποσότητα ενέργειας στα μεσαία, στη ζώνη μεγάλης ευαισθησίας του ανθρώπινου αυτιού, διότι ειδάλλως είναι ανυπόφορη. 😎

Στα 0 dB του volume control, κάθε ηχείο ξεχωριστά και με ροζ θόρυβο (Long term SPL) φτάνει τα 90,5 dB(C) SPL στη θέση ακρόασης στα 2,3m, ένα ζεύγος ηχείων φτάνει τα 96,5 dB(C) SPL και ένα full immersive setup παίζει στα 102 dB(C) SPL, δηλαδή πάνω από 100 Φον, στάθμη πρακτικά ανυπόφορη (δοκιμασμένο με ροζ θόρυβο από τη γεννήτρια του τρινοβ, δεν αντέχεται, αλλά τα ηχεία δεν ανάβουν λαμπάκια κλιπαρίσματος).

Σε αυτή την στάθμη, οι απαιτήσεις από τα σαμπ (.1 κανάλι και bass management) ως γνωστόν ξεπερνούν τα 124 dB(C) SPL, όπως έχω αποδείξει στο ανάλογο θρεντ. 😎
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.156
Τωρα τελειωσες οριστικα? Μαζεψες κατσαβιδια, κασμαδες, βαριοπουλες κλπ?
Να ξερουμε ποτε θα ρθουμε! Να ετοιμαζεις σιγα σιγα και κανα καλο ουισκακι!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.776
Επίσης, για δικαναλη χρήση στα 2,3m, το ηχείο όπως φαίνεται από τις προδιαγραφές του, δεν αρκεί για στάθμες αναφοράς χωρίς σαμπ (το ζεύγος βγάζει max 100 dB(C) SPL, θα ήθελε 105) ενώ αρκεί με χρήση σαμπ, σε 2.1 σεταπ, αφού θα βγάζει συνολικά max 107 dB(C) SPL στιγμιαία και 100 dB (C) SPL Long term.

Μάλιστα το long term, με χρήση σαμπ, είναι αρκετά υψηλά, δηλαδή ένα ζευγάρι 310 με σαμπ, μπορεί να δώσει 100 Φον μέση στάθμη στα 2,3μ, αρκεί οι κορυφές να μη ξεπερνάν τα 107 dB(C) SPL, σύνηθες σε ηχογραφήσεις χαμηλού δυναμικού εύρους.

Δηλαδή, αυτό το ηχείο χρειάζεται οπωσδήποτε σαμπ για δικαναλη χρήση. Δεν μπορεί να παίξει χωρίς σαμπ. Τέλος. Οι προδιαγραφές είναι εκεί, αδιαμφισβήτητες.

Σε δικές μου δοκιμές χωρίς χρήση σαμπ, με ηχογράφηση σχετικά χαμηλού δυναμικού εύρους, είδα να κλιπαρει ηχείο πριν φτάσω στάθμες αναφοράς, δεν μπορεί, ιδίως γιατί χάνεται και λίγο δυναμικό εύρος με την ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες (αφού δεν υπάρχει σαμπ). Με σαμπ, μπορεί ανετως, χαλαρά, ακόμα και ένα ηχείο μόνο του. Οι πρώτες 2 οκτάβες δεν γίνεται να βγουν από αυτό το ηχείο σε στάθμη αναφοράς στα 2,3μ, άσε που θα χρειαστεί να εφαρμοστεί και κάποια ισοσταθμιση εκεί κάτω, αφαιρώντας χρήσιμη στάθμη από κει που δεν μπορεί να βγάλει!

Ο χώρος μπορεί να βοηθάει, να δίνει κάποιο επιπρόσθετο gain, αλλά μαγικά δε γίνονται, θέλει σαμπ. Υποχρεωτικά.

Τα νούμερα, βγαίνουν επακριβώς.
Δεν υπάρχουν "απόψεις" στα νούμερα..
 
Last edited:



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.668
Reaction score
21.480
Μπα, για αντικατάσταση δεν το βλέπω. Όσο, όμως, υπάρχουν διαθέσιμες εξόδοι στον Trinnov, ε, η ιδέα της αύξησης των δορυφόρων θα υφίσταται.:)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.776
Κάτσε γιατί δεν μου άρεσε η αναφορά ότι ζορίζονται τα 310.... Μην έρθουν σκέψεις αντικατάστασης και των 15!!! 😂
Καθόλου δε ζορίζονται, αρκεί να έχεις σαμπ.😎

Ακόμα και για δικαναλο σεταπ είναι εξαιρετική επιλογή, για απόσταση ακρόασης έως Μαξ τα 2,5μ και πάντα με χρήση σαμπ.

Χωρίς σαμπ, δεν είναι ικανά για τίποτα. Δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν σκέτα. 😎

Φυσικά για 5-καναλο, 7-καναλο ή ιμερσιβ σεταπ, με χρήση πολλαπλών σαμπ για bass management και για το .1 κανάλι, είναι κατά τη γνώμη μου οι πιο ιδανικές επιλογές σε πολύ προσιτή τιμή, αρκεί να τηρούνται οι αποστάσεις ακρόασης που λέμε, έως 2,5μ. 😎

Για 2,80 και για 3-μετρες αποστάσεις ακρόασης, έχει η φίρμα τα λίαν επαρκή 420.

Το 310, όλως τυχαίως (not) έχει δημοσιευμένες μετρήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία στα 2.3m απόστασης ακρόασης. Δεν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς πως αυτή είναι η ιδανική απόσταση ακρόασης για αυτά τα ηχεία. 😎

Δηλαδή, "τυχαία" δώσανε μετρήσεις για 2,30?
Γιατί δε δώσανε για 2,20 ή για 2 μέτρα;
Γιατί δε δώσανε για 2,40 ή στρόγγυλα για 2,5 μέτρα; Χαχαχαχα

Είναι σα να σε λένε "βάλτο στα 2,3 μέτρα ρε"! 😎


Μπα, για αντικατάσταση δεν το βλέπω. Όσο, όμως, υπάρχουν διαθέσιμες εξόδοι στον Trinnov, ε, η ιδέα της αύξησης των δορυφόρων θα υφίσταται.:)
Τελείωσαν οι έξοδοι, είμαστε φουλ. 😜
 
Last edited:


Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.156
Τελείωσαν οι έξοδοι, είμαστε φουλ. 😜
Ναι καλα, ειχαν ξανατελειωσει καποτε, αλλα....επηλθε αναβαθμιση trinov και ...ιδου τ αποτελεσματα!! Γκρεμισες ντουβαρια, πηρες bodybildders για μετακινησεις σαμπς για την δε mogami δεν το συζηταμε, τιμη με το χιλιομετρο σου κανουν :headbang:

Ανυπομονω...θα σου φερω ενα πσαρι για δωρο 😂
 


Μηνύματα
926
Reaction score
1.100
Μόλις τελείωσα με το καλάι και τα ρημάδια τα εξελάρ της σουίτς-κραφτ και καρφιά της νιούτρικ με καλώδιο μογκαμι.
Τι, σιγά, 3 ρεύματα και 3 σήματα, για τα 2 πίσω σαμπ και για το πίσω κεντρικό, όλα σε κανάλια. Σιγά τα ωα.
(4 ώρες ακριβώς μου πήραν αυτά. Τέσσερις ώρες λέμε)

View attachment 330553

4 ώρες. Μάτωσα... Πφχχχχχχχχχ

Τες πα, όλη η καλωδίωση έχει πλέον τελειώσει. Φινιτο.

Εγκατέστησα και το app.
Σύνδεση με Bluetooth.
Απίστευτο το app της perlisten, πολιτισμός!

View attachment 330554

View attachment 330555

View attachment 330556

Δεκάδες καρτέλες, πολλά τα παραμετρικά EQ, έχουν κάνει τρομερή δουλειά οι άνθρωποι..

Πχ άλλαξα και το χρώμα του σαμπ στο app σε λευκό, άλλαξα και το όνομά του σε front center. Έχει και group, να δουλεύεις με 1 κίνηση πολλά σαμπ μαζί. Δεν υπάρχουν λέμε..
Τις ίδιες ρυθμίσεις έχει και το app της Arendal. Είναι εξαιρετικά βολικό και δεν τρέχεις να μετακινείς, να στραμπουλάς το χέρι να ρυθμίσεις και το κεφάλι να δεις. Ονομάζεις το κάθε sub ανάλογα τη θέση (έχει καταγεγραμμένο και το serial nr μην κάνεις κανένα λάθος) και κάνεις ότι ρυθμίσεις θες από τον καναπέ σου.
Εσένα βέβαια θα τ' αναλάβει ο Trinovv αλλά για κάποιον που θα χρειάζεται να χειρίζεται και να τροποποιεί ρυθμίσεις για να κάνει δοκιμές, μετρήσεις κλπ είναι "ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ".
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.640
Reaction score
27.526
Μόλις τελείωσα με το καλάι και τα ρημάδια τα εξελάρ της σουίτς-κραφτ και καρφιά της νιούτρικ με καλώδιο μογκαμι.
Τι, σιγά, 3 ρεύματα και 3 σήματα, για τα 2 πίσω σαμπ και για το πίσω κεντρικό, όλα σε κανάλια. Σιγά τα ωα.
(4 ώρες ακριβώς μου πήραν αυτά. Τέσσερις ώρες λέμε)
Αχρηστε ανίκανε.
Σε 4 ώρες ρε χαμένε σου φιάχνω 33 όχι 3 .
Απελπιστικά αργός .
Δεν θα σε προτιμήσω , ποτέ. :fuckyou:
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Καθόλου δε ζορίζονται, αρκεί να έχεις σαμπ.😎

Ακόμα και για δικαναλο σεταπ είναι εξαιρετική επιλογή, για απόσταση ακρόασης έως Μαξ τα 2,5μ και πάντα με χρήση σαμπ.

Χωρίς σαμπ, δεν είναι ικανά για τίποτα. Δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν σκέτα. 😎

Φυσικά για 5-καναλο, 7-καναλο ή ιμερσιβ σεταπ, με χρήση πολλαπλών σαμπ για bass management και για το .1 κανάλι, είναι κατά τη γνώμη μου οι πιο ιδανικές επιλογές σε πολύ προσιτή τιμή, αρκεί να τηρούνται οι αποστάσεις ακρόασης που λέμε, έως 2,5μ. 😎

Για 2,80 και για 3-μετρες αποστάσεις ακρόασης, έχει η φίρμα τα λίαν επαρκή 420.

Το 310, όλως τυχαίως (not) έχει δημοσιευμένες μετρήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία στα 2.3m απόστασης ακρόασης. Δεν θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς πως αυτή είναι η ιδανική απόσταση ακρόασης για αυτά τα ηχεία. 😎

Δηλαδή, "τυχαία" δώσανε μετρήσεις για 2,30?
Γιατί δε δώσανε για 2,20 ή για 2 μέτρα;
Γιατί δε δώσανε για 2,40 ή στρόγγυλα για 2,5 μέτρα; Χαχαχαχα

Είναι σα να σε λένε "βάλτο στα 2,3 μέτρα ρε"! 😎



Τελείωσαν οι έξοδοι, είμαστε φουλ. 😜
Πάλι καλά που δεν έδωσαν μετρήσεις στο 1,50 μέτρο γιατί είσαι ικανός να τα έβαζες εκεί :biggrin:

Έλα η Neumann λέει το παρακάτω:

Νeumann gibt einen Mindestabstand von 0,75m und einen empholennen Abstand von 1 bis 2,5m an.
Δηλαδη προτεινόμενη απόσταση 1-2,5m.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.566
Μηνύματα
2.944.476
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top