Ηχεία εταιρείας ή DIY


gonis

Luger
Μηνύματα
4.332
Reaction score
11.806
Είναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Δεν το λέω με σιγουριά αλλά για να είναι ενεργα τα λινκ φαίνεται να υπάρχει διάδοχη κατάσταση μετά το θάνατο του παππού
 

Μηνύματα
6.785
Reaction score
613
@toulou , γιατι ρωτάς εμάς για τις τιμές, κι όχι την εταιρεία ;

ωραία δεν φαίνονται ;
τα έχει φτιάξει κανείς ;
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.335
Reaction score
7.909
Είναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Το https://linkwitz.store/ , ναι. Ειναι η διάδοχη κατασταση (στο πιο εμπορικο) και συντηρει και τον original ιστοτοπο.
 

Μηνύματα
1.421
Reaction score
1.165
Το να δώσεις το ηχείο ιδιοκατασκευή να το φτιάξει άλλος (έστω με δικές σου οδηγίες - απαιτήσεις ως προς τον ήχο του......το κούρδισμα του καλύτερα) αμέσως αναιρεί τον όρο "ιδιοκατασκευή" αλλά και το όποιο οικονομικό κέρδος , γιατί υπάρχει το πρόσθετο χρηματικό ποσό για την αμοιβή του ιδιοκατασκευαστή...
Συμφωνώ αλλά πολλοί σαν και μένα που δεν έχουν τις τεχνικές γνώσεις έχουν φανταστεί ηχεία με επιθυμητά μεγάφωνα & εμφάνιση. Αν ο κατασκευαστής έχει ανοιχτό μυαλό και καταλάβει τι θέλει ο πελάτης θα τον κατευθύνει κοντά σε αυτό που θέλει να πετύχει.

Οικονομικό κέρδος θεωρώ ότι θα υπάρχει αν χρησιμοποιήσεις ακριβά μεγάφωνα, αντίστοιχα ηχεία παραγωγής με ακριβά μεγάφωνα κοστολογούνται ακριβότερα. Για παράδειγμα, δεν έχω δει όχι φθηνά αλλά ούτε μεσαίας τιμής ηχεία με Seas Excel μεγάφωνα, ή για να ανέβω κατηγορία με Accuton. Όσα και να δώσεις για τα μεγάφωνα, ηχεία παραγωγής με τα ίδια πωλούνται σε αρκετά ακριβότερες τιμές. Η λογική λέει ότι δεν θα πρεπε μιας και ο κατασκευαστής αγοράζει ποσότητα σε χαμηλότερη τιμή και έχει γραμμή παραγωγής αλλά στο HiFi 1) δεν υπάρχει λογική και 2) υπάρχει το κέρδος του κατασκευαστή & πωλητή.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.048
Reaction score
82.353
Αν δεν δω πλήρες spinorama, μετρήσεις παραμορφώσεων και deviation from linearity όσο ανεβαίνει η στάθμη (ή αντίστοιχες) δεν ενδιαφέρομαι.
 

Μηνύματα
6.785
Reaction score
613
Αν δεν δω πλήρες spinorama, μετρήσεις παραμορφώσεων και deviation from linearity όσο ανεβαίνει η στάθμη (ή αντίστοιχες) δεν ενδιαφέρομαι.
Μήπως θα ήταν προτιμότερο να ακούσεις κάποιο καλοστημένο ηχείο της Tidal ;

Αν δεν έχεις αυτή τη δυνατότητα , τότε φαντάσου πως θα παίζει το Tidal βλέποντας μόνο τα σπινοράματα, για να μην σου φύγουν και τα ράμματα !
 

kalitsouni

Ακουστικά
Μηνύματα
3.294
Reaction score
9.570
Παράμετρος: Η Χ-Ψ εταιρία που κάνει 30-40 χρόνια ηχεία (KEF, Genelec μπλα μπλα) έχει αποκτήσει μια τεχνογνωσία Α. Με το DIY δεν την πετάμε κάπως στα σκουπίδια;

O DIY μάστορας ξέρει καλύτερα άραγε;
 

Μηνύματα
28.299
Reaction score
26.859
Οι εταιρίες αγαπητέ είναι σαφώς πιο δυσκίνητες από τον κάθε Μάστορα.
Εχω προσωπική εμπειρία , από φίλο που φιάχνουμε ηχεία.
 

Μηνύματα
6.785
Reaction score
613
Παράμετρος: Η Χ-Ψ εταιρία που κάνει 30-40 χρόνια ηχεία (KEF, Genelec μπλα μπλα) έχει αποκτήσει μια τεχνογνωσία Α. Με το DIY δεν την πετάμε κάπως στα σκουπίδια;

O DIY μάστορας ξέρει καλύτερα άραγε;
Η τεχνογνωσία είναι κάτι που αποκτάται με κόπο, αλλά και εύκολα αντιγράφεται .
Αύριο με τη βοήθεια του ΑΙ , δεν θα έχει πλέον νόημα από ποια πηγή προέρχεται η κάθε πληροφορία που διαβάζουμε ή αναμεταδίδουμε. Θα καθιερωθεί πλήρως, με ελεύθερη διακίνηση της τεχνογνωσίας.
Μόνo τα μουσικά όργανα ενδεχομένως θα διατηρηθούν σε υψηλες τιμές , γιατί τα ακριβά πολύ δύσκολα θα αντιγράφονται.

Τα DIY ηχεία ήδη είναι ανώτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα της προηγοέμενης 10ετίας . Πολλά είναι πλέον ενεργά με υπέροχους ενισχυτές class-D, σε χαμηλές τιμές.
Οι μικρές βιοτεχνίες ηχείων δεν θα έχουν πλέον νόημα ύπαρξης , δεν θα βγάζουν καν τα έξοδά τους ενώ θα φορολογούνται κανονικά με τον τρόπο που ξέρετε.
 
Last edited:

Μηνύματα
28.299
Reaction score
26.859
Εχω την αμυδρά υποψία πως ούτε μικρές εταιρίες ηχείων θα υπάρχουν . Οχι μόνο βιοτεχνίες.
Ηδη δεν βγάζουν εύκολα μεροκάματο.
Σε λίγα χρόνια αυτό θα χειροτερέψει .
Ούτως ή άλλως αυτοί που ασχολούνται με το hi fi , high end , μειώνονται συνεχώς , ως ποσοστό .
Δεν είναι ρόδινα τα πράγματα . Για κανένα τους. Ούτε τα μεγάλα ονόματα θα επιζήσουν . Γιατί πολύ απλά θα μειωθεί τραγικά η πίτα . Δεν θα μπορούν να έχουν όλοι μερίδιο από μία μικρή πίτα. Δεν γίνεται .
 


Μηνύματα
28.299
Reaction score
26.859
Εχουμε παρακολουθήσει εταιρίες να κλείνουν , να συγχωνεύονται , να κάνουν διάφορα.
Παραδείγματα , πολλά , SANSUI , AKAI , KENWOOD , SHARP , NAKAMICHI, TEAC , ONKYO , PIONEER , και πόσες ακόμα , που αναγκάστηκαν μαζί με κάποιες από τις από πάνω να συγχωνευθούν και κάποιες έκλεισαν .
DENON MARANTZ , BOSTON ,B&W , PIONEER ONKYO TEAC , συγχωνεύτηκαν σε κάποιους ομίλους μπάς και επιβιώσουν .
Μόνο κάτι κολοσοί στέκονται ακόμα όπως SONY , PANASONIC, JVC. A ! και η μικρούλα ACCUPHASE. Α! και η TOSHIBA.
Δεν γνωρίζω πως .
Οι άλλες οι ευρωπαικές και αμερικάνικες έχουν πάρει ήδη την άγουσα.
Δεν κατανοώ , ας πούμε πως στέκονται , MARK LEVINSON , KRELL , MAGNEPAN , WILSON και κάποιοι άλλοι του ιδίου μεγέθους , δλδ περιπτέρου.
Εδώ ολόκληρη HARMAN αγοράστηκε από την SAMSUNG .
Αυτάαα.
 

Μηνύματα
341
Reaction score
350
Για όσους θυμούνται, υπήρχε μια εποχή που ορισμένες εταιρείες, π.χ. KEF, διέθεταν κάποια μοντέλα στην αγορά και υπό μορφή KIT σε οικονομικότερη τιμή, συνήθως αυτό που έπαιρνες ήταν η μπροστινή μπάφλα, τα μεγάφωνα με τις πλακέτες cross και αυτό που έπρεπε να φτιάξεις ήταν η καμπίνα.
Σήμερα αν βάλεις στο δίκτυο "speaker kit",υπάρχει πληθώρα επιλογών, ενώ υπάρχουν και εταιρείες που διαθέτουν τα προϊόντα κατευθείαν από το ¨εργοστάσιο" για πιο οικονομικά.
Οπωσδήποτε βέβαια η λογική και η χαρά του "καθαρού" DIY, είναι να ξεκινά την υλοποίηση από ένα σχέδιο στο χαρτί, και κάνοντας έρευνα, βήμα-βήμα, να επιλέγονται τα υλικά κατασκευής της καμπίνας, μεγάφωνα κ.λπ.
Πολλοί τέτοιοι DIYάδες ήταν οι δημιουργοί σημερινών εταιρειών ηχείων, είτε ως φοιτητές εφαρμοσμένης φυσικής, είτε ως μηχανικοί ήχου ή και αυτοδίδακτοι.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.316
Reaction score
21.290
για να καταλάβω, το bass reflex έχει νόημα μόνο για την περιοχή του φάσματος που παίζουν τα subs;
Ναι. Ο σχεδιασμός με bass reflex είναι συμβιβασμός ηχητικής ποιότητας, που αξιοποιεί την πίσω ακτινοβολία δεδομένου μεγαφώνου κατά τρόπον, ώστε αυτή να διοχετεύεται προς την κατεύθυνση που κοιτάζει η οπή, λειτουργώντας ως ένα ακόμη γούφερ, περιορισμένης ποιότητας, αλλά και σε περιορισμένων διαστάσεων καμπίνα, κάτι που είναι γενικά επιθυμητό. Εξ αυτού του λόγου, το bass reflex έχει καλλιεργηθεί τόσο πολύ από μέρους των κατασκευαστών, που η απουσία του θέτει σε κίνδυνο το εμπορικό ενδιαφέρον του ηχείου.

Φωτεινή εξαίρεση αυτής της νοσηρής κατάστασης είναι τα ηχεία της ATC (αρκετά απ' αυτά, αν όχι όλα). Δηλαδή, αν ένα ηχείο bass reflex με μικρό γούφερ, ας πούμε 6,5", παίζει κροσσαρισμένο με υπογούφερ, η οπή του δεν λειτουργεί πλέον, δεν έχει καμιά σημασία.

Κάποιοι κατασκευαστές παρέχουν μαζί με το προϊόν τους και τάπες από αφρολέξ για το κλείσιμο της οπής του reflex, αλλά είναι λίγοι, διότι, λόγω άγνοιας, ο πολύς κόσμος θεωρεί την ευελιξία ως αναποφασιστικότητα από μέρους του κατασκευαστή, ("ας φτάξουμε την καμπίνα σούπερ λακαρισμένη να είναι πολυτελές το προϊόν ώστε να τους το χρεώσουμε ακριβά, να τους δώσουμε και μπας ρηφλέξ αφού έτσι έχουν μάθει, να κάνουμε κι ένα δωράκι στον ρηβιούερ να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, κι ας κόψουν το λαιμό τους").
 

Μηνύματα
6.785
Reaction score
613
Εχω την αμυδρά υποψία πως ούτε μικρές εταιρίες ηχείων θα υπάρχουν . Οχι μόνο βιοτεχνίες.
Ηδη δεν βγάζουν εύκολα μεροκάματο.
Σε λίγα χρόνια αυτό θα χειροτερέψει .
Ούτως ή άλλως αυτοί που ασχολούνται με το hi fi , high end , μειώνονται συνεχώς , ως ποσοστό .
Δεν είναι ρόδινα τα πράγματα . Για κανένα τους. Ούτε τα μεγάλα ονόματα θα επιζήσουν . Γιατί πολύ απλά θα μειωθεί τραγικά η πίτα . Δεν θα μπορούν να έχουν όλοι μερίδιο από μία μικρή πίτα. Δεν γίνεται .
Μόνο παράνομα θα συνεχίσουν κάποιοι να δουλεύουν, για να εξυπηρετούν 'φιλικά' πρόσωπα, αλλά το ρίσκο παραμένει, γιατί σήμερα αρκεί μια ανώνυμη καταγγελία για να ακολουθήσουν αυστηροί έλεγχοι.
Άντε μετά να αποδείξει κάποιος ότι δεν κερδιζει χρήματα από τις υπηρεσίες που προσφέρει.
Και δεν θέλει και πολύ σκέψη για να φανταστεί κανείς από που θα μπορούσαν να προέρχονται αυτές οι καταγγελίες
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.911
Reaction score
11.229
Σωστά.

Αλλά τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα "χάσεις" από την έξοδο της γραμμής μεταφοράς; Κάτι "ψιλά" στη δεύτερη οκτάβα (εντελώς άχρηστα σκουπίδια εάν διαθέτεις σαμπ), και άφθονες παρασιτικές συνιστώσες στην 3η οκτάβα (πιθανώς και πολύ υψηλότερα, αναλόγως του πόσο "καλή" 🤭 δουλειά έκαναν στην απορρόφηση κατά μήκος της γραμμής μεταφοράς, κι όπως ξέρεις, δεν κάνουν καμία τρομερή δουλειά μερικά φύλλα ρικοφον αυγοθήκης, αυτά είναι αστειότητες). Πρακτικά, θα παίζει σα καλύτερο ηχείο με φραγμένη την έξοδο της γραμμής μεταφοράς με ένα καλό σφιχτό σφουγγάρι.


ΥΓ.
Η γραμμή μεταφοράς είναι ένα σπουδαίο εργαλείο, όπως και το τυπικό μπας ριφλεξ, όταν αυτό χρησιμοποιείται στην αρχή της πρώτης οκταβας, ώστε να δώσει ένα μπούστ σε ένα ήδη σοβαρό ηχείο, τέρμα χαμηλά έως στους υπόηχους, όπως στο παλιό b&W 801, που είχε συντονισμένο μπας ριφλεξ στους 20 κύκλους. Αυτό ναι, ήταν σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ:

View attachment 341122

Αλλά με σοβαρούς παρασιτικούς θορύβους από 200 έως 400 Hz, στο φάσμα του μιντ. Δηλαδή, το μπας ριφλεξ χαλούσε την ποιότητα του μιντ. Τι α κάεις.. Γενικώς, ένα μέτριο ηχείο, αλλά για την εποχή του, ήταν ωραιότατο. Λόγω μεγάλου μεγέθους γουφερ (12"), ξεκινούσε η πτώση απόκρισης του γουφερ από τους 60 κύκλους! Πρακτικά έβγαζε τη μισή δεύτερη οκτάβα με άνεση!

(-6dB είχε το μεγάφωνο μόνο του στους 40 κύκλους, πρώτη οκτάβα δεν έβγαζε στην πραγματικότητα κιχ εκείνο το γουφερ, ότι κατάφερνε εκείνο το σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ, το οποίο εν ολίγοις ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια να αντικαταστήσει ένα σαμπ στην 1η και μισή 2η οκτάβα).

Από δω:


Βεβαίως, εκείνο το 801 θα ήταν ένα "καλύτερο ηχείο" εάν διέθετε σφραγισμένη καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα σαμπ, για 1,5 οκτάβα (20-60 Hz).

Θα ήταν καλύτερο ηχείο, διότι θα έπαιζε γραμμικότερα το γουφερ του στο φάσμα που θα του αναλογούσε (αρκετά εύκολα τερμάτιζε εκείνο το γουφερ με περιεχόμενο στην 1η οκτάβα), και διότι δε θα είχε παρασιτικές συνιστώσες από το μπας ριφλεξ (θα έμενε μόνον το "σπάσιμο" του γουφερ στους 350-420 κύκλους, σε στάθμη -10dB, μάλλον υψηλή, δηλαδή ήθελε Νοτς φιλτράκι εκεί, τες πα, ήθελε λίγη δουλίτσα ακόμα εκείνο το κρος, διότι ήταν 24dB/Oct στο μιντ και 6 dB/Oct στο γουφερ.. αίσχος...).


Τώρα συγκριτικά, το να περιμένεις από μπας ριφλεξ να σου δώσει δεκανίκια στους 60 και 80 κύκλους γιατί το μεγάφωνο είναι κουτσό, είναι κωμωδία.

Όπως έχω ξαναγράψει, σε ένα "καλό" ηχείο μπορεί να είναι λογική επιλογή οποιουδήποτε είδους τρύπα στην καμπίνα (μπας ριφλεξ, παθητικός ακτινοβολητής, γραμμή μεταφοράς, κλπ) εφόσον αυτή είναι συντονισμένη στην αρχή της 1ης οκταβας (20-25Hz) και χωρίς παρασιτικές συνιστώσες (θορύβους αέρα και συχνοτικό περιεχόμενο από 2η οκτάβα και άνω).

Ωστόσο, επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ως γνωστόν, το καλύτερο ηχείο είναι αυτό σε σφραγισμένη καμπίνα.
Δεν υπάρχει free meal. Και η επιλογή συντονισμού της οπής του BR του 801 είναι κακή.

Ναι μεν είναι πολύ χαμηλά στο φάσμα που δε μας πολυ-νοιάζει αλλά είναι στενή και με στάθμη όσο του γούφερ. Αυτό σημαίνει μεγάλο Q που σημαίνει underdamped alignment. Που σημαίνει μεγάλο group delay ή αλλιώς αργή πρώτη οκτάβα.

Η οπή του είναι μία τρύπα στο νερό, δίνει αργή πρώτη οκτάβα (σιγά την πρώτη οκτάβα που παίζει δηλαδή μία τρύπα) και βρωμίζει τις χαμηλο-μεσαίες.

Κάλτσα, γρήγορα.

Ευτυχώς που από τα 40Hz και πάνω, το 801 παίζει κυρίως με το γούφερ του.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.612
Μηνύματα
2.911.111
Members
38.076
Νεότερο μέλος
Paraskevas_
Top