Είναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Είναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Δεν το λέω με σιγουριά αλλά για να είναι ενεργα τα λινκ φαίνεται να υπάρχει διάδοχη κατάσταση μετά το θάνατο του παππούΕίναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Το https://linkwitz.store/ , ναι. Ειναι η διάδοχη κατασταση (στο πιο εμπορικο) και συντηρει και τον original ιστοτοπο.Είναι ενεργές σήμερα αυτές οι πηγές προϊόντων του Λίνκβιτζ ?
Συμφωνώ αλλά πολλοί σαν και μένα που δεν έχουν τις τεχνικές γνώσεις έχουν φανταστεί ηχεία με επιθυμητά μεγάφωνα & εμφάνιση. Αν ο κατασκευαστής έχει ανοιχτό μυαλό και καταλάβει τι θέλει ο πελάτης θα τον κατευθύνει κοντά σε αυτό που θέλει να πετύχει.Το να δώσεις το ηχείο ιδιοκατασκευή να το φτιάξει άλλος (έστω με δικές σου οδηγίες - απαιτήσεις ως προς τον ήχο του......το κούρδισμα του καλύτερα) αμέσως αναιρεί τον όρο "ιδιοκατασκευή" αλλά και το όποιο οικονομικό κέρδος , γιατί υπάρχει το πρόσθετο χρηματικό ποσό για την αμοιβή του ιδιοκατασκευαστή...
Μήπως θα ήταν προτιμότερο να ακούσεις κάποιο καλοστημένο ηχείο της Tidal ;Αν δεν δω πλήρες spinorama, μετρήσεις παραμορφώσεων και deviation from linearity όσο ανεβαίνει η στάθμη (ή αντίστοιχες) δεν ενδιαφέρομαι.
Η τεχνογνωσία είναι κάτι που αποκτάται με κόπο, αλλά και εύκολα αντιγράφεται .Παράμετρος: Η Χ-Ψ εταιρία που κάνει 30-40 χρόνια ηχεία (KEF, Genelec μπλα μπλα) έχει αποκτήσει μια τεχνογνωσία Α. Με το DIY δεν την πετάμε κάπως στα σκουπίδια;
O DIY μάστορας ξέρει καλύτερα άραγε;
Ή θα αλλάξει και θα γίνει σονο-ποίηση της αγοράς. Είδωμεν.Γιατί πολύ απλά θα μειωθεί τραγικά η πίτα
Ναι. Ο σχεδιασμός με bass reflex είναι συμβιβασμός ηχητικής ποιότητας, που αξιοποιεί την πίσω ακτινοβολία δεδομένου μεγαφώνου κατά τρόπον, ώστε αυτή να διοχετεύεται προς την κατεύθυνση που κοιτάζει η οπή, λειτουργώντας ως ένα ακόμη γούφερ, περιορισμένης ποιότητας, αλλά και σε περιορισμένων διαστάσεων καμπίνα, κάτι που είναι γενικά επιθυμητό. Εξ αυτού του λόγου, το bass reflex έχει καλλιεργηθεί τόσο πολύ από μέρους των κατασκευαστών, που η απουσία του θέτει σε κίνδυνο το εμπορικό ενδιαφέρον του ηχείου.για να καταλάβω, το bass reflex έχει νόημα μόνο για την περιοχή του φάσματος που παίζουν τα subs;
Μόνο παράνομα θα συνεχίσουν κάποιοι να δουλεύουν, για να εξυπηρετούν 'φιλικά' πρόσωπα, αλλά το ρίσκο παραμένει, γιατί σήμερα αρκεί μια ανώνυμη καταγγελία για να ακολουθήσουν αυστηροί έλεγχοι.Εχω την αμυδρά υποψία πως ούτε μικρές εταιρίες ηχείων θα υπάρχουν . Οχι μόνο βιοτεχνίες.
Ηδη δεν βγάζουν εύκολα μεροκάματο.
Σε λίγα χρόνια αυτό θα χειροτερέψει .
Ούτως ή άλλως αυτοί που ασχολούνται με το hi fi , high end , μειώνονται συνεχώς , ως ποσοστό .
Δεν είναι ρόδινα τα πράγματα . Για κανένα τους. Ούτε τα μεγάλα ονόματα θα επιζήσουν . Γιατί πολύ απλά θα μειωθεί τραγικά η πίτα . Δεν θα μπορούν να έχουν όλοι μερίδιο από μία μικρή πίτα. Δεν γίνεται .
Δεν υπάρχει free meal. Και η επιλογή συντονισμού της οπής του BR του 801 είναι κακή.Σωστά.
Αλλά τι ακριβώς πιστεύεις ότι θα "χάσεις" από την έξοδο της γραμμής μεταφοράς; Κάτι "ψιλά" στη δεύτερη οκτάβα (εντελώς άχρηστα σκουπίδια εάν διαθέτεις σαμπ), και άφθονες παρασιτικές συνιστώσες στην 3η οκτάβα (πιθανώς και πολύ υψηλότερα, αναλόγως του πόσο "καλή" δουλειά έκαναν στην απορρόφηση κατά μήκος της γραμμής μεταφοράς, κι όπως ξέρεις, δεν κάνουν καμία τρομερή δουλειά μερικά φύλλα ρικοφον αυγοθήκης, αυτά είναι αστειότητες). Πρακτικά, θα παίζει σα καλύτερο ηχείο με φραγμένη την έξοδο της γραμμής μεταφοράς με ένα καλό σφιχτό σφουγγάρι.
ΥΓ.
Η γραμμή μεταφοράς είναι ένα σπουδαίο εργαλείο, όπως και το τυπικό μπας ριφλεξ, όταν αυτό χρησιμοποιείται στην αρχή της πρώτης οκταβας, ώστε να δώσει ένα μπούστ σε ένα ήδη σοβαρό ηχείο, τέρμα χαμηλά έως στους υπόηχους, όπως στο παλιό b&W 801, που είχε συντονισμένο μπας ριφλεξ στους 20 κύκλους. Αυτό ναι, ήταν σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ:
View attachment 341122
Αλλά με σοβαρούς παρασιτικούς θορύβους από 200 έως 400 Hz, στο φάσμα του μιντ. Δηλαδή, το μπας ριφλεξ χαλούσε την ποιότητα του μιντ. Τι α κάεις.. Γενικώς, ένα μέτριο ηχείο, αλλά για την εποχή του, ήταν ωραιότατο. Λόγω μεγάλου μεγέθους γουφερ (12"), ξεκινούσε η πτώση απόκρισης του γουφερ από τους 60 κύκλους! Πρακτικά έβγαζε τη μισή δεύτερη οκτάβα με άνεση!
(-6dB είχε το μεγάφωνο μόνο του στους 40 κύκλους, πρώτη οκτάβα δεν έβγαζε στην πραγματικότητα κιχ εκείνο το γουφερ, ότι κατάφερνε εκείνο το σωστά υλοποιημένο μπας ριφλεξ, το οποίο εν ολίγοις ήταν μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια να αντικαταστήσει ένα σαμπ στην 1η και μισή 2η οκτάβα).
Από δω:
B&W Nautilus 801 loudspeaker Measurements part 2
From right to left, fig.4 shows the responses of the midrange/tweeter, the woofer, and the port. The latter covers the narrow bandpass centered on 20Hz, confirming the Nautilus' excellent bass extension. While some peakiness can be seen in its output at 300Hz, this is well down in level and will...www.stereophile.com
Βεβαίως, εκείνο το 801 θα ήταν ένα "καλύτερο ηχείο" εάν διέθετε σφραγισμένη καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα σαμπ, για 1,5 οκτάβα (20-60 Hz).
Θα ήταν καλύτερο ηχείο, διότι θα έπαιζε γραμμικότερα το γουφερ του στο φάσμα που θα του αναλογούσε (αρκετά εύκολα τερμάτιζε εκείνο το γουφερ με περιεχόμενο στην 1η οκτάβα), και διότι δε θα είχε παρασιτικές συνιστώσες από το μπας ριφλεξ (θα έμενε μόνον το "σπάσιμο" του γουφερ στους 350-420 κύκλους, σε στάθμη -10dB, μάλλον υψηλή, δηλαδή ήθελε Νοτς φιλτράκι εκεί, τες πα, ήθελε λίγη δουλίτσα ακόμα εκείνο το κρος, διότι ήταν 24dB/Oct στο μιντ και 6 dB/Oct στο γουφερ.. αίσχος...).
Τώρα συγκριτικά, το να περιμένεις από μπας ριφλεξ να σου δώσει δεκανίκια στους 60 και 80 κύκλους γιατί το μεγάφωνο είναι κουτσό, είναι κωμωδία.
Όπως έχω ξαναγράψει, σε ένα "καλό" ηχείο μπορεί να είναι λογική επιλογή οποιουδήποτε είδους τρύπα στην καμπίνα (μπας ριφλεξ, παθητικός ακτινοβολητής, γραμμή μεταφοράς, κλπ) εφόσον αυτή είναι συντονισμένη στην αρχή της 1ης οκταβας (20-25Hz) και χωρίς παρασιτικές συνιστώσες (θορύβους αέρα και συχνοτικό περιεχόμενο από 2η οκτάβα και άνω).
Ωστόσο, επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ως γνωστόν, το καλύτερο ηχείο είναι αυτό σε σφραγισμένη καμπίνα.
ok κατάλαβα ,Ναι. Ο σχεδιασμός με bass reflex είναι συμβιβασμός ηχητικής ποιότητας, που αξιοποιεί την πίσω ακτινοβολία δεδομένου μεγαφώνου κατά τρόπον, ώστε αυτή να διοχετεύεται προς την κατεύθυνση που κοιτάζει η οπή, λειτουργώντας ως ένα ακόμη γούφερ, περιορισμένης ποιότητας, αλλά και σε περιορισμένων διαστάσεων καμπίνα, κάτι που είναι γενικά επιθυμητό. Εξ αυτού του λόγου, το bass reflex έχει καλλιεργηθεί τόσο πολύ από μέρους των κατασκευαστών, που η απουσία του θέτει σε κίνδυνο το εμπορικό ενδιαφέρον του ηχείου.
Φωτεινή εξαίρεση αυτής της νοσηρής κατάστασης είναι τα ηχεία της ATC (αρκετά απ' αυτά, αν όχι όλα). Δηλαδή, αν ένα ηχείο bass reflex με μικρό γούφερ, ας πούμε 6,5", παίζει κροσσαρισμένο με υπογούφερ, η οπή του δεν λειτουργεί πλέον, δεν έχει καμιά σημασία.
Κάποιοι κατασκευαστές παρέχουν μαζί με το προϊόν τους και τάπες από αφρολέξ για το κλείσιμο της οπής του reflex, αλλά είναι λίγοι, διότι, λόγω άγνοιας, ο πολύς κόσμος θεωρεί την ευελιξία ως αναποφασιστικότητα από μέρους του κατασκευαστή, ("ας φτάξουμε την καμπίνα σούπερ λακαρισμένη να είναι πολυτελές το προϊόν ώστε να τους το χρεώσουμε ακριβά, να τους δώσουμε και μπας ρηφλέξ αφού έτσι έχουν μάθει, να κάνουμε κι ένα δωράκι στον ρηβιούερ να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, κι ας κόψουν το λαιμό τους").
Μήπως έχω ακούσει;Μήπως θα ήταν προτιμότερο να ακούσεις κάποιο καλοστημένο ηχείο της Tidal ;