Πως διασφαλίζεται η ηχοληψία και η αναπαραγωγή του ύψους της μουσικής σκηνής ;

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.789
Υπάρχουν πολλές εγγραφές κλασικής σαν αυτήν που περιγράφεις. Επίσης πολλές όπερες ή μιούζικαλ σε θέατρα που η ορχήστρα είναι σε pit. Και φυσικά η χωρική πληροφορία (και το ύψος) καταγράφεται σε έναν άρτιο ακουστικά χώρο. Μάλιστα μόνο σε αυτόν είναι αρίστης ποιότητας η στερεοφωνική εικόνα και καταγραφή. Τεχνικές που ακολουθούνται κατά την μίξη με rεverb κλπ η ποιότητα της καταγραφής ("χωρικής πληροφορίας") είναι ότι χειρότερο , αφύσικο και ψεύτικο - και καλά να γίνει - και δεν πρέπει (είναι ανάξιο) να αποτελεί θέμα συζήτησης, προσπάθειας ανάλυσης πως γίνεται (ότι γίνεται και για το ύψος ... γίνεται) ή κριτήριο για να βγάλετε οποιοδήποτε συμπέρασμα για αυτό το συγκεκριμένο θέμα και για την αναπαραγωή και για την εγγραφή. Ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση καλής αίθουσας στούντιο εγγραφών ... προκύπτει μέσης ποιότητας αποτέλεσμα όσον αφορά το θέμα αυτό.

Οι τεχνικές ηχογράφησης (λήψης) καθορίζονται απο τον αριθμό μικροφώνων και την διάταξή τους. Υπάρχει η μονοφωνική λήψη, η πολυμικροφωνική, η στερεοφωνική και η υβριδική. Ανάλογα την (φυσική, εγγενή) αρτιότητα του χώρου ηχογράφησης χρησιμοποιείται διαφορετική (ή συνδυασμός) τεχνική λήψης. Η επιλογή είναι διαφορετική και κυρίως εξαρτάται (εάν θεωρήσουμε ότι θέλεις να κάνεις καλή δουλειά) απο την ποιότητα του χώρου εγγραφής.

Απο άποψη στερεοφωνικής εικόνας (το θέμα του νήματος) η καλύτερη , φυσικότερη, ρεαλιστικότερη και υψηλότερης ποιότητας και πιστότητας προκύπτει μόνο απο την στερεοφωνική λήψη σε άρτιο όμως μόνο ακουστικά χώρο. Απο άποψη δυσκολίας και βαθιάς γνώσης ακουστικής αλλά και ασθητικής είναι και η δυσκολότερη. Δεν μπορεί να την κάνει ένας μέσος και καλός αν είναι ηχολήπτης. Σε άλλους χώρους χρησιμοποιείται η δεύτερη καλύτερη επιλογή η υβριδική που παρέχει και ρεαλισμό οργάνων λόγω κοντινής λήψης και ευκολία στην μετέπειτα επεξεργασία αλλά μας δίνει μέση ποιότητα καταγραφής της χωρικής πληροφορίας. Θέλουμε δηλαδή να καταγράψουμε και τον τοπικά χώρο (εικόνα) του οργάνου γύρω του. Η υβριδική χρησιμοποιείται και στην κλασική σε μικρά σύνολα αλλά πολλές φορές και σε μεγάλα σύνολα (ορχηστρες) σε μεγάλες αίθουσες όταν αισθητικά και απο επιλογή θέλουμε να αποτυπώσουμε μεγαλύτερο ρεαλισμό, λεπτομέρεια και αμεσότητα ενός ή περισσοτέρων σόλο (μόνο) οργάνων, που έχουν επιλεγεί μάλιστα να έχουν σημαντικό ρόλο σε μια σύνθεση απο έναν συνθέτη. Δεν είναι όωμς απαραίτητο ούτε και αυτό. Υπάρχουν και αρχικές ηχογραφήσεις και για πολλά χρόνια (όπως έχω ξαναναφέρει κάπου) της DG που εύκολα παρατηρεί κανείς ότι ένα σόλο όργανο "πετάγεται" απότομα μπροστά τεράστιο κιόλας στην σκηνή (στην δική μας σκηνή αναπραγωγής) πολλές φορές ακόμη και στο κέντρο και όταν μετά ξαναμπαίνουν όλα τα όργανα ξαναπάει πίσω. Και αυτό να γίνεται για διάφορα σόλο όργανα και κάθε φορά (συνέχεια). Κατά τα άλλα και όταν δεν γίνεται αυτό (άσχετα με αυτό ως επιλογή της εταιρίας καθώς αμφιβάλλω να ήταν μηχανικού αλλά μπορεί κιόλας) η χωρική πληροφορία στις έν λόγω εγγραφές έχει καταγραφεί άριστα. Μονοφωνικές και πολυμικροφωνικές εννοείται ότι παρέχουν το φτωχότερο αποτέλεσμα. Υπάρχουν όρια στο τι μπορεί να διορθωθεί ή "βελτιωθεί" στην μίξη. Εάν η ηχοληψία είναι σωστή συνήθως σχεδόν τίποτε (άσχετα εάν το κάνουνε). Πολυ λίγα μπορούν να βελτιωθούν όσον αφορά την στερεοφωνική εικόνα. Σε αλλα πράγματα , ναι. Για πολυκαναλική δεν ξέρω αλλά λογικά ισχύουν οι ίδιες αρχές. Πάντως να σου κάνει υψηλότερο τον ερμηνευτή δε νομίζω. Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση εξιδανίκευσης της ήδη ειλειμμένης απο πρίν απόφασης μας (της παραγωγής) να καταγράψουμε την καλύτερη στερεοφωνική εικόνα (όλα μέσα). Αλλιώς και διαφορετικά έχουμε πολλές grey areas που μπορούμε να κινηθούμε ανάλογα το σκοπό μας ή άν θέλουμε να την θυσιάσουμε για να αναδείξουμε αισθητικά (και) άλλα πράγματα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Πάντως τότε στην περίπτωση αυτή ακόμη και με άρτιο ακουστικά χώρο στην διαθέση μας θα δαιλέξουμε έναν κατάλληλο συνδυασμό στερεοφωνικής και υβριδικής σε διάφορα ¨ποσοστά".

Μου κάνει μεγάλη εντύπωση (διαβάζοντας το νήμα) που τουλάχιστον για δικαναλική αναπαραγωγή όλα αυτά είναι (και ήταν απο ότι βλέπω στα παλά νήματα που έβαλε ο Marlboro) πρός debate και πέρα απο την δική σου αναφορά (πρακτική και ρητορική) και του Nikopsi (ρητορική) δεν αναφέρονται. Καθώς μην ξεχνάμε η στερεοφωνική εικόνα που έχουμε επιτύχει να ακούμε στο σπίτι μας είναι το πιο σημαντικό καθώς η ύπαρξη της είναι αυτόματα και ενδεικτικό ότι όλα τα έχει κάνει κάποιος σχετικά καλά (απο επιλογή μηχανημάτων , εξοπλισμού όποιος και να είναι αυτός, χώρου κλπ αλλά ακόμη και format πολυκαναλικού ή δικαναλικού). Μπορώ μόνο να το εξηγήσω ότι ακούνε όλοι περισσότερο μόνο ρόκ ή επεξεργασμένα και σε στούντιο εγγραφές. Εάν και τέτοιες υπάρχουν (εάν και όχι και πάρα πολλες βέβαια) που κάποιος μπορεί να διακρίνει αυτά τα πράγματα. Δηλαδή να μην μιλήσουμε κάν για στρωματοποίηση σκηνής. ¨Ενα άλλο (δικό μου τουλάχιστον λογικό και εύλογο) συμπέρασμα είναι ότι μάλλον πάρα πολλοί δεν μπόρεσαν ποτέ να εξαντλήοσυν τις δυνατότητες αλλά και να κορέσουν την όρεξη και επιθυμία τους αναζήτησης τέτοιων σημαντικών θεμάτων που αφορούν την χωρική πληροφορία στο δικάναλο και θέλουν κιόλας πολυκάναλο. Εάν είναι να προστρέξανε σε αυτό, λόγω αυτού του λόγου ... κακώς κατά τη γνώμη μου. Και μάλιστα για να ακούνε εγγραφές που πάλι δεν προσφέρονται για πληρή εκμετάλλευση και αξιοποίησή του. Μάλσιτα βλέπω και διαπιστώνω ο΄τι ούτε και τώρα τα περιγράφουν και αντίθετα τα περιγράφω εγώ ένας δικάναλος. Το να αναφέρουμε διάφορες τεχνικές αναλύσεις και tech talk και να "κρυβόμαστε" πίσω απο αυτές, συνοδευόμενες κιόλας μερικές φορές και με διάψευση , άρνηση, η ακόμη και ειρώνεια όσον αφορά το θέμα αυτό είναι καθόλου βοηθητικό και απορεί και κάποιος εύλογα, τι τελικά έχει επιτευχθεί στην πράξη ακόμη και απο έναν κάτοχο πολυκαναλικού συστήματος.
Η υβριδική λήψη που αναφέρεις στις τεχνικές ηχογράφησης ποια είναι?
Θα ήταν καλό να το διευκρινήσεις αν μπορείς @thva για να το συμπεριλάβω στην απάντησή μου το απόγευμα που θα σε..... περιλάβω :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Σ'ένα δικαναλικό setup με ηχεία συμβατικής αρχιτεκτονικής και πολικής απόκρισης είναι αδύνατον να έρχονταν στην αντίληψη του ακροατή οργανικά είδωλα σα να βρίσκονταν στην οροφή, δηλαδή πάνω από το επίπεδο που θα βρίσκεται η άνω πλευρά του ηχείου
👍👍👍👍

Τα ηχεία που χρησιμοποιούνται στο δικαναλο σεταπ, μπορεί να διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, άλλα είναι ομοαξονικά, άλλα μικρά δίδρομα, αλλά μεγάλα με >1 τουίτερ, άλλα με τουίτερ ταινίας, και στα μαγκνεπαν η "ταινία" του ρίμπον έχει πολύ μεγάλο ύψος, με αποτέλεσμα πολύ μεγαλύτερο "μέγεθος" σκηνής και σε ύψος.

Τα πολύ μεγάλα ηχεία, όπως και τα μαγκνεπαν, δυστυχώς βγάζουν "υποχρεωτικά" πολύ μεγάλη σκηνή (και σε ύψος), κάτι που τα καθιστά ιδανικά για μεγάλες ορχήστρες, αλλά ακατάλληλα για σόλο μουσική από ένα ακουστικό όργανο, διότι δεν θα έχει "αληθοφάνεια" το τεράστιο μέγεθος μιας κιθάρας ή ενός μικρού πνευστού.

Αντιθέτως, μικρά ηχεία με "point source" αρχιτεκτονική, θα βγάζουν εξαίσια ένα τέτοιο μικρό μουσικό όργανο, σε αληθοφανές μέγεθος, αλλά θα συμπιέζουν πολύ το αληθινά μεγάλο μέγεθος μιας μεγάλης ορχήστρας, οπότε εδώ θα ακούγεται ψεύτικη η ορχήστρα, με μικρή "σκηνή".

Διάφορες ανισορροπίες και ασυμμετρίες του χώρου, αλλά και αυτή καθαυτή η δικαναλική σύσταση, μπορεί να οδηγήσει (και θα οδηγήσει) σε περιοχές τονωσεων και ακυρώσεων, τόσο στο σημείο της mlp όσο και σε διάφορα σημεία πέριξ αυτής, ακόμα και σε μικρομετακινήσεις μερικών χιλιοστών, ιδίως όσο μεγαλύτερα είναι τα ηχεία, οπότε έχουμε και φαινόμενα συμβολών, ιδίως πέριξ του σημείου κρος.

Λόγω έλλειψης κεντρικού, έχουμε εξηγήσει τα προβλήματα που αναπόφευκτα συμβαίνουν σε περιοχή αυξημένης ευαισθησίας του αυτιού, παρότι ένα μικρόφωνο στην θέση της mlp μετράει σωστά (διότι τα 2 αυτιά μας δεν βρίσκονται σε 1 σημείο).

Προφανώς αληθεύουν οι εμπειρίες ακρόασης από διάφορους audio pipol 🤭 για αντίληψη διαφορετικών ήχων καθ' ύψος στο δικαναλο σεταπ, που δίνει μια ευχάριστη νότα μερικές φορές στο άκουσμα, μα είναι δεδομένα 2 πράγματα:

1. Οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση, σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα.

2. Το δικαναλο σεταπ και η στερεοφωνία, δεν εμπεριέχει και δεν μπορεί να αναπαράξει πληροφορίες σε διαφορετικά ύψη, και μάλιστα στην πραγματικότητα το ύψος της μουσικής σκηνής καθορίζεται επακριβώς από αυτό των τουίτερ, και δεν ξεφεύγει ρούπι αν όλα δουλεύουν σωστά, και κάθε απόκλιση, αποτελεί ένδειξη προβλήματος, είτε είναι ευχάριστη είτε όχι.

Η ορθή αναπαραγωγή του ύψους γίνεται αποκλειστικά και μόνον με ιμερσιβ σεταπ, και ταυτόχρονα, με point source ή γενικώς με μικρά ηχεία, είναι εφικτή τόσο η αληθοφανής απόδοση του μικρού μεγέθους μιας ακουστικής κιθάρας, όσο και η απόδοση του μεγάλου μεγέθους μιας ορχήστρας.

Το ιμερσιβ σεταπ, φέρνει μια νέα διάσταση στην μουσική σκηνή, το ύψος, σε αληθοφανή 3D αναπαραγωγή της μουσικής σκηνής.

Αρκετή επιτυχία στο 3D αυτό, αναλόγως ηχογράφησης, μπορεί να έχει και ένα 3D upmixing.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Δυστυχώς, το 5-καναλο σεταπ, το γνωστό 5.1 από τα SACD, και όχι μόνον, δεν προφέρει "ύψος" στην μουσική σκηνή.

Γενικώς με ηχεία περιμετρικά της mlp και με το ακουστικό κέντρο όλων των ηχείων μόνον στο ύψος της mlp (δηλαδή με ηχεία στο bed layer), είτε 5.1 είτε 7.1 και όσα νά'ναι.1, δεν υπάρχει πληροφορία ύψους, και δεν μπορεί να υπάρξει.

Η διαφορά των πολλών ηχείων στο bed layer σε σχέση με το δικαναλο είναι η πλατύτερη μουσική σκηνή, και η άριστη αναπαραγωγή ήχων πίσω από τη θέση ακρόασης, πράγμα που με έμμεσο τρόπο (διαφορές φάσης) μπορεί να υλοποιηθεί και από δικαναλο σεταπ, αλλά φυσικά στο πολυκάναλο σεταπ είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα και η τοποθέτηση των οργάνων περιμετρικά της mlp μπορεί να επιτευχθεί με απόλυτη επιτυχία και ακρίβεια.
Ταυτόχρονα, στο πολυκάναλο σεταπ στο bed layer, η ύπαρξη κεντρικού ηχείου, σώζει την κατάσταση από ακυρώσεις στο ευαίσθητο συχνοτικό εύρος του ανθρώπινου αυτιού, κάτι που είναι αδύνατο να αποφευχθεί με οποιονδήποτε τρόπο στο δικαναλο σεταπ.

Το ύψος της μουσικής σκηνής όμως, παραμένει σταθερά στο ύψος των ακουστικών κέντρων των ηχείων του πολυκαναλου σεταπ, δηλαδή στο bed layer.

Εν ολίγοις, μόνον το ιμερσιβ σεταπ δίνει την διάσταση του ύψους, μια νέα διάσταση στην οικιακή αναπαραγωγή μουσικής, και γι'αυτό είναι τόσο σημαντικό, διότι αποτελεί το μόνο πραγματικό 3D σεταπ, με απεριόριστες δυνατότητες ηχητικής απεικόνισης ενός object με ακρίβεια οπουδήποτε στο νοητό ημισφαίριο που περιβάλλει την mlp, και με όσο βάθος θέλουμε, αλλά και με τη δυνατότητα να ακούγεται σα να είναι μέσα στο κεφάλι μας ο ήχος, όπως η αίσθηση πολλές φορές με ακουστικά.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.789
Υπάρχουν πολλές εγγραφές κλασικής σαν αυτήν που περιγράφεις. Επίσης πολλές όπερες ή μιούζικαλ σε θέατρα που η ορχήστρα είναι σε pit. Και φυσικά η χωρική πληροφορία (και το ύψος) καταγράφεται σε έναν άρτιο ακουστικά χώρο. Μάλιστα μόνο σε αυτόν είναι αρίστης ποιότητας η στερεοφωνική εικόνα και καταγραφή. Τεχνικές που ακολουθούνται κατά την μίξη με rεverb κλπ η ποιότητα της καταγραφής ("χωρικής πληροφορίας") είναι ότι χειρότερο , αφύσικο και ψεύτικο - και καλά να γίνει - και δεν πρέπει (είναι ανάξιο) να αποτελεί θέμα συζήτησης, προσπάθειας ανάλυσης πως γίνεται (ότι γίνεται και για το ύψος ... γίνεται) ή κριτήριο για να βγάλετε οποιοδήποτε συμπέρασμα για αυτό το συγκεκριμένο θέμα και για την αναπαραγωή και για την εγγραφή. Ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση καλής αίθουσας στούντιο εγγραφών ... προκύπτει μέσης ποιότητας αποτέλεσμα όσον αφορά το θέμα αυτό.

Οι τεχνικές ηχογράφησης (λήψης) καθορίζονται απο τον αριθμό μικροφώνων και την διάταξή τους. Υπάρχει η μονοφωνική λήψη, η πολυμικροφωνική, η στερεοφωνική και η υβριδική. Ανάλογα την (φυσική, εγγενή) αρτιότητα του χώρου ηχογράφησης χρησιμοποιείται διαφορετική (ή συνδυασμός) τεχνική λήψης. Η επιλογή είναι διαφορετική και κυρίως εξαρτάται (εάν θεωρήσουμε ότι θέλεις να κάνεις καλή δουλειά) απο την ποιότητα του χώρου εγγραφής.

Απο άποψη στερεοφωνικής εικόνας (το θέμα του νήματος) η καλύτερη , φυσικότερη, ρεαλιστικότερη και υψηλότερης ποιότητας και πιστότητας προκύπτει μόνο απο την στερεοφωνική λήψη σε άρτιο όμως μόνο ακουστικά χώρο. Απο άποψη δυσκολίας και βαθιάς γνώσης ακουστικής αλλά και ασθητικής είναι και η δυσκολότερη. Δεν μπορεί να την κάνει ένας μέσος και καλός αν είναι ηχολήπτης. Σε άλλους χώρους χρησιμοποιείται η δεύτερη καλύτερη επιλογή η υβριδική που παρέχει και ρεαλισμό οργάνων λόγω κοντινής λήψης και ευκολία στην μετέπειτα επεξεργασία αλλά μας δίνει μέση ποιότητα καταγραφής της χωρικής πληροφορίας. Θέλουμε δηλαδή να καταγράψουμε και τον τοπικά χώρο (εικόνα) του οργάνου γύρω του. Η υβριδική χρησιμοποιείται και στην κλασική σε μικρά σύνολα αλλά πολλές φορές και σε μεγάλα σύνολα (ορχηστρες) σε μεγάλες αίθουσες όταν αισθητικά και απο επιλογή θέλουμε να αποτυπώσουμε μεγαλύτερο ρεαλισμό, λεπτομέρεια και αμεσότητα ενός ή περισσοτέρων σόλο (μόνο) οργάνων, που έχουν επιλεγεί μάλιστα να έχουν σημαντικό ρόλο σε μια σύνθεση απο έναν συνθέτη. Δεν είναι όωμς απαραίτητο ούτε και αυτό. Υπάρχουν και αρχικές ηχογραφήσεις και για πολλά χρόνια (όπως έχω ξαναναφέρει κάπου) της DG που εύκολα παρατηρεί κανείς ότι ένα σόλο όργανο "πετάγεται" απότομα μπροστά τεράστιο κιόλας στην σκηνή (στην δική μας σκηνή αναπραγωγής) πολλές φορές ακόμη και στο κέντρο και όταν μετά ξαναμπαίνουν όλα τα όργανα ξαναπάει πίσω. Και αυτό να γίνεται για διάφορα σόλο όργανα και κάθε φορά (συνέχεια). Κατά τα άλλα και όταν δεν γίνεται αυτό (άσχετα με αυτό ως επιλογή της εταιρίας καθώς αμφιβάλλω να ήταν μηχανικού αλλά μπορεί κιόλας) η χωρική πληροφορία στις έν λόγω εγγραφές έχει καταγραφεί άριστα. Μονοφωνικές και πολυμικροφωνικές εννοείται ότι παρέχουν το φτωχότερο αποτέλεσμα. Υπάρχουν όρια στο τι μπορεί να διορθωθεί ή "βελτιωθεί" στην μίξη. Εάν η ηχοληψία είναι σωστή συνήθως σχεδόν τίποτε (άσχετα εάν το κάνουνε). Πολυ λίγα μπορούν να βελτιωθούν όσον αφορά την στερεοφωνική εικόνα. Σε αλλα πράγματα , ναι. Για πολυκαναλική δεν ξέρω αλλά λογικά ισχύουν οι ίδιες αρχές. Πάντως να σου κάνει υψηλότερο τον ερμηνευτή δε νομίζω. Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση εξιδανίκευσης της ήδη ειλειμμένης απο πρίν απόφασης μας (της παραγωγής) να καταγράψουμε την καλύτερη στερεοφωνική εικόνα (όλα μέσα). Αλλιώς και διαφορετικά έχουμε πολλές grey areas που μπορούμε να κινηθούμε ανάλογα το σκοπό μας ή άν θέλουμε να την θυσιάσουμε για να αναδείξουμε αισθητικά (και) άλλα πράγματα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Πάντως τότε στην περίπτωση αυτή ακόμη και με άρτιο ακουστικά χώρο στην διαθέση μας θα δαιλέξουμε έναν κατάλληλο συνδυασμό στερεοφωνικής και υβριδικής σε διάφορα ¨ποσοστά".

Μου κάνει μεγάλη εντύπωση (διαβάζοντας το νήμα) που τουλάχιστον για δικαναλική αναπαραγωγή όλα αυτά είναι (και ήταν απο ότι βλέπω στα παλά νήματα που έβαλε ο Marlboro) πρός debate και πέρα απο την δική σου αναφορά (πρακτική και ρητορική) και του Nikopsi (ρητορική) δεν αναφέρονται. Καθώς μην ξεχνάμε η στερεοφωνική εικόνα που έχουμε επιτύχει να ακούμε στο σπίτι μας είναι το πιο σημαντικό καθώς η ύπαρξη της είναι αυτόματα και ενδεικτικό ότι όλα τα έχει κάνει κάποιος σχετικά καλά (απο επιλογή μηχανημάτων , εξοπλισμού όποιος και να είναι αυτός, χώρου κλπ αλλά ακόμη και format πολυκαναλικού ή δικαναλικού). Μπορώ μόνο να το εξηγήσω ότι ακούνε όλοι περισσότερο μόνο ρόκ ή επεξεργασμένα και σε στούντιο εγγραφές. Εάν και τέτοιες υπάρχουν (εάν και όχι και πάρα πολλες βέβαια) που κάποιος μπορεί να διακρίνει αυτά τα πράγματα. Δηλαδή να μην μιλήσουμε κάν για στρωματοποίηση σκηνής. ¨Ενα άλλο (δικό μου τουλάχιστον λογικό και εύλογο) συμπέρασμα είναι ότι μάλλον πάρα πολλοί δεν μπόρεσαν ποτέ να εξαντλήοσυν τις δυνατότητες αλλά και να κορέσουν την όρεξη και επιθυμία τους αναζήτησης τέτοιων σημαντικών θεμάτων που αφορούν την χωρική πληροφορία στο δικάναλο και θέλουν κιόλας πολυκάναλο. Εάν είναι να προστρέξανε σε αυτό, λόγω αυτού του λόγου ... κακώς κατά τη γνώμη μου. Και μάλιστα για να ακούνε εγγραφές που πάλι δεν προσφέρονται για πληρή εκμετάλλευση και αξιοποίησή του. Μάλσιτα βλέπω και διαπιστώνω ο΄τι ούτε και τώρα τα περιγράφουν και αντίθετα τα περιγράφω εγώ ένας δικάναλος. Το να αναφέρουμε διάφορες τεχνικές αναλύσεις και tech talk και να "κρυβόμαστε" πίσω απο αυτές, συνοδευόμενες κιόλας μερικές φορές και με διάψευση , άρνηση, η ακόμη και ειρώνεια όσον αφορά το θέμα αυτό είναι καθόλου βοηθητικό και απορεί και κάποιος εύλογα, τι τελικά έχει επιτευχθεί στην πράξη ακόμη και απο έναν κάτοχο πολυκαναλικού συστήματος.
Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και περιεκτικός επιλέγοντας κάποια μικρά αποσπάσματα απο το βιβλίο του Hans Martin Buff.

Εάν θέλει να κάνει κανείς έναν κόσμο ακουστό θα πρέπει να τον ηχογραφήσει. Κάτι τέτοιο ξεκινάει με το stereo , χωρίς πραγματικές stereo εγγραφή , δλδ μόνον με πολλά κατανεμημένα mono, μπορεί κανείς σίγουρα να περιγράψει δημιουργικά το πλάτος ενός πεδίου stereo αλλά το μέγεθος του stereo δεν θα μπορέσει ποτέ να το περιγράψει.
To τεράστιο βάθος και το ιμέρσιον το καταφέρνει κάποιος μόνον με την βοήθεια εγγραφών οι οποίες περιγράφουν εναν χώρο σε 3 διαστάσεις και οχι με stereo και mono.
H παραδοσιακή μέθοδος για να απεικονιστεί ο χώρος ειναι το Array. Μια συστοιχία μικροφώνων που προσπαθεί να αποτυπώσει τον χώρο για τον μετέπειτα ακροατή έτσι ακριβώς θα εμφανιζόταν στον ακροατή στην αίθουσα ηχογράφησης.
Τα Arrays δεν ειναι μια πρωτότυπη ιδέα του τρισδιάστατου ήχου αλλά χρησιμοποιούνται ήδη από το στέρεο χρόνια τώρα.
Ένα ORTF-Setup που είναι καλό για overhead ηχογράφηση των ντραμς αποτελείται από 2 μικρόφωνα ...
Ένα Decca-Tree που είναι στάνταρ για στέρεο ηχογραφήσεις μιας ορχήστρας αποτελείται από 3 ..
Και τα λοιπά και τα λοιπά.
Για τρισδιάστατο ήχο, υπάρχει ένας ολόκληρος θησαυρός από πολύ εντυπωσιακές συστοιχίες μικροφώνων.
Αυτές οι συστοιχίες περιγράφουν την ακουστική όψη ενός σημείου και αυτό είναι το πλεονέκτημα αλλά και μειονέκτημα όταν ο χώρος γίνεται τρισδιάστατος.
Πλεονέκτημα γιατί ολόκληρο το μέγεθος ενός όμορφου δωματίου μπορεί να περιγραφεί σαν ηχητικό αντίγραφο. Ο χώρος είναι αυτό που είναι, ο ήχος στο δωμάτιο προέρχεται από όπου προέρχεται και ο μηχανικός ήχου έχει μόνον να φροντίσει οτι κάθε ηχογραφημένη γωνία του χώρου πρέπει να αναπαραχθει από το σωστό ηχείο που αντιστοιχεί στην γωνία αυτήν.
Ιδανικό για όσους ενδιαφέρονται για την κλασική μουσική των οποίων το όνειρο είναι να δώσουν στον μετέπειτα ακροατή ένα ακριβές αντίγραφο.
Πρόβλημα γιατί αυτά τα Arrays προσφέρουν μικρή δημιουργική ευελιξία.
Pop music is only very rarely (= politely for "never") fully arranged before going into the studio, on the contrary, the arrangement is usually created in and through the recording process.
Μια ρεαλιστική εντύπωση του χώρου δεν είναι απαραίτητα επιθυμητή, στην πραγματικότητα, ανάλογα με το είδος μουσικής είναι μερικές φορές εντελώς ανεπιθύμητη.
Ο χώρος ως αποτύπωμα στην ποπ μουσική υποστηρίζει την εντύπωση ξερών μεμονωμένων ήχων και δεν είναι η τονική τους βάση. Σε υπερβολή , ο ήχος του χώρου θολώνει την ενέργεια των σφιχτών μεμονωμένων ήχων και κάτι τέτοιο δυσαρεστεί τους ακροατές.
Οι σταθερές συστοιχίες μικροφώνου δεν προσφέρουν καμία δημιουργική ευελιξία στην περιελιξη ενός ξερού μεμονωμένου ήχου μέσω του χώρου διότι παρέχουν μια ηχητική φωτογραφία του χώρου σε μια συγκεκριμένη θέση.

Ειδικά μικρόφωνα
Υπάρχουν μερικά πολύ έξυπνα ειδικά μικρόφωνα για τρισδιάστατη εγγραφή που με πολύ μικρή τεχνική και χωρική προσπάθεια μπορούν να εγγράψουν τρισδιάστατο ήχο.
Binaural microphones
Ambisonics microphones.


Μια συστοιχία μικροφώνου καταγράφει το δωμάτιο όπως είναι, ένα μείγμα από direct sound, early reflections και αντήχηση.
Κάθε ένα από αυτά τα τρία μέρη έχει ένα ειδικό αποτέλεσμα από μόνο του που κάνει σπουδαία πράγματα για τη μουσική μας και θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μουσική πολύ καλύτερα αν αυτά τα τρία μέρη ήταν ξεχωριστά στην εργαλειοθήκη μας. Θα έπρεπε μόνον να τα καταγράψει μεμονωμένα. Είναι εφικτό.
H 3D τεχνική του Lasse Nipkow.
............
Μικροφωνα
Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να συνδυάσετε καρδιοειδή και παντοκατευθυντικα μικρόφωνα.
Τα τελευταία έχουν ένα ιδιαίτερο ταλέντο φια τις χαμηλές συχνότητες και παρέχουν μια ιδιαίτερη αίσθηση του χώρου.
Εάν θέλετε να καταγράψετε τις πρώιμες ανακλάσεις χωρίς μια ολόκληρη συστοιχία, αυτό είναι δυνατό επίσης, αλλά παρακαλώ τουλάχιστον στερεοφωνικό, με δύο μικρόφωνα.
Για direct sound μπορεί να χρησιμοποιηθεί και mono. Early reflections must be at least stereo, otherwise they will block the direct sound instead of defining it.

Ένας ακόμη τρόπος εγγραφής είναι και το ReAmping.

Αυτά τα ολίγα .
Για την αναπαραγωγή του ήχου καλό είναι να δει κανείς πως καταφέρνουν σε open air σκηνή στο Bregenz της Αυστριας με εκατονταδες ηχεια σε διαφορα επίπεδα να δημιουργήσουν την αισθηση μεσω ανακλάσεων οτι βρισκεσαι πραγματικα σε χώρο.
1729619879058.png

Αυτο με δικαναλο δεν βγαίνει :biggrin:
 

Μηνύματα
16.098
Reaction score
18.799
Μην παραβλέπεται ότι οι μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες έχουν εκ του φυσικού τους τέτοιο πλήθος οργάνων και διαστρωμάτωση ώστε να πέφτει μεγάλο βάρος στην τεχνική ηχοληψίας αντί επιθετικών τεχνικών - τις οποίες φαίνεται να μην εγκρίνεις - σε μετέπειτα στάδια.
Δεν είπα (έγραψα) ότι δεν τις εγκρίνω. Κάθε μέρα τέτοιες ακούω και με μεγάλη μάλιστα ευχαρίστηση. Είπα ότι δεν είναι οι κατάλληλες για να κρίνει κάποιος και δίνουν μηδενικό ή μέσης ποιότητας αποτέλεσμα ... για την χωρική πληροφορία εάν αυτό είναι το ζητούμενο στο οποίο έχεις επιλέξει να έχει άρτιο αποτέλεσμα. Εγγενώς λόγω καταγραφής και τεχνικής. Αναγκαστκά πρέπει να επιλέξεις την προτεραιότητα σου.

Ναι "δεν γίνεται" γιατί ψυχοακουστικά (νομίζω) αντιλαμβανόμαστε πάντα τις υψηλές να έρχονται απο πάνω και τις χαμηλές απο κάτω. Δεν ξέρω εάν ισχύει αυτό ή εάν είναι απλώς λόγω της κυριάρχουσας σχεδίασης των ηχείων που είναι τα περισσότερα έτσι (με το τουίτερ πάνω κλπ την γνωσ΄τη διάταξη και τα γούφερ χαμηλά. Ούτε και ε΄χω γυρίσει ανάποδα ένα ηχείο για να δώ τι γίνεται τότε ; :D Δεν γνωρίζω το "ιστορικό" του audio και εάν το πρώτο ισχύει και επέβαλε την ανάγκη στο δεύτερο ή το δεύτερο απλώς και μόνο δημιουργεί ή εκμεταλλεύεται μέρος αυτού του φαινομένου. και πόσο.
 

Μηνύματα
16.098
Reaction score
18.799
Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και περιεκτικός επιλέγοντας κάποια μικρά αποσπάσματα απο το βιβλίο του Hans Martin Buff.

Εάν θέλει να κάνει κανείς έναν κόσμο ακουστό θα πρέπει να τον ηχογραφήσει. Κάτι τέτοιο ξεκινάει με το stereo , χωρίς πραγματικές stereo εγγραφή , δλδ μόνον με πολλά κατανεμημένα mono, μπορεί κανείς σίγουρα να περιγράψει δημιουργικά το πλάτος ενός πεδίου stereo αλλά το μέγεθος του stereo δεν θα μπορέσει ποτέ να το περιγράψει.
To τεράστιο βάθος και το ιμέρσιον το καταφέρνει κάποιος μόνον με την βοήθεια εγγραφών οι οποίες περιγράφουν εναν χώρο σε 3 διαστάσεις και οχι με stereo και mono.
H παραδοσιακή μέθοδος για να απεικονιστεί ο χώρος ειναι το Array. Μια συστοιχία μικροφώνων που προσπαθεί να αποτυπώσει τον χώρο για τον μετέπειτα ακροατή έτσι ακριβώς θα εμφανιζόταν στον ακροατή στην αίθουσα ηχογράφησης.
Τα Arrays δεν ειναι μια πρωτότυπη ιδέα του τρισδιάστατου ήχου αλλά χρησιμοποιούνται ήδη από το στέρεο χρόνια τώρα.
Ένα ORTF-Setup που είναι καλό για overhead ηχογράφηση των ντραμς αποτελείται από 2 μικρόφωνα ...
Ένα Decca-Tree που είναι στάνταρ για στέρεο ηχογραφήσεις μιας ορχήστρας αποτελείται από 3 ..
Και τα λοιπά και τα λοιπά.
Για τρισδιάστατο ήχο, υπάρχει ένας ολόκληρος θησαυρός από πολύ εντυπωσιακές συστοιχίες μικροφώνων.
Αυτές οι συστοιχίες περιγράφουν την ακουστική όψη ενός σημείου και αυτό είναι το πλεονέκτημα αλλά και μειονέκτημα όταν ο χώρος γίνεται τρισδιάστατος.
Πλεονέκτημα γιατί ολόκληρο το μέγεθος ενός όμορφου δωματίου μπορεί να περιγραφεί σαν ηχητικό αντίγραφο. Ο χώρος είναι αυτό που είναι, ο ήχος στο δωμάτιο προέρχεται από όπου προέρχεται και ο μηχανικός ήχου έχει μόνον να φροντίσει οτι κάθε ηχογραφημένη γωνία του χώρου πρέπει να αναπαραχθει από το σωστό ηχείο που αντιστοιχεί στην γωνία αυτήν.
Ιδανικό για όσους ενδιαφέρονται για την κλασική μουσική των οποίων το όνειρο είναι να δώσουν στον μετέπειτα ακροατή ένα ακριβές αντίγραφο.
Πρόβλημα γιατί αυτά τα Arrays προσφέρουν μικρή δημιουργική ευελιξία.
Pop music is only very rarely (= politely for "never") fully arranged before going into the studio, on the contrary, the arrangement is usually created in and through the recording process.
Μια ρεαλιστική εντύπωση του χώρου δεν είναι απαραίτητα επιθυμητή, στην πραγματικότητα, ανάλογα με το είδος μουσικής είναι μερικές φορές εντελώς ανεπιθύμητη.
Ο χώρος ως αποτύπωμα στην ποπ μουσική υποστηρίζει την εντύπωση ξερών μεμονωμένων ήχων και δεν είναι η τονική τους βάση. Σε υπερβολή , ο ήχος του χώρου θολώνει την ενέργεια των σφιχτών μεμονωμένων ήχων και κάτι τέτοιο δυσαρεστεί τους ακροατές.
Οι σταθερές συστοιχίες μικροφώνου δεν προσφέρουν καμία δημιουργική ευελιξία στην περιελιξη ενός ξερού μεμονωμένου ήχου μέσω του χώρου διότι παρέχουν μια ηχητική φωτογραφία του χώρου σε μια συγκεκριμένη θέση.

Ειδικά μικρόφωνα
Υπάρχουν μερικά πολύ έξυπνα ειδικά μικρόφωνα για τρισδιάστατη εγγραφή που με πολύ μικρή τεχνική και χωρική προσπάθεια μπορούν να εγγράψουν τρισδιάστατο ήχο.
Binaural microphones
Ambisonics microphones.


Μια συστοιχία μικροφώνου καταγράφει το δωμάτιο όπως είναι, ένα μείγμα από direct sound, early reflections και αντήχηση.
Κάθε ένα από αυτά τα τρία μέρη έχει ένα ειδικό αποτέλεσμα από μόνο του που κάνει σπουδαία πράγματα για τη μουσική μας και θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε μουσική πολύ καλύτερα αν αυτά τα τρία μέρη ήταν ξεχωριστά στην εργαλειοθήκη μας. Θα έπρεπε μόνον να τα καταγράψει μεμονωμένα. Είναι εφικτό.
H 3D τεχνική του Lasse Nipkow.
............
Μικροφωνα
Ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να συνδυάσετε καρδιοειδή και παντοκατευθυντικα μικρόφωνα.
Τα τελευταία έχουν ένα ιδιαίτερο ταλέντο φια τις χαμηλές συχνότητες και παρέχουν μια ιδιαίτερη αίσθηση του χώρου.
Εάν θέλετε να καταγράψετε τις πρώιμες ανακλάσεις χωρίς μια ολόκληρη συστοιχία, αυτό είναι δυνατό επίσης, αλλά παρακαλώ τουλάχιστον στερεοφωνικό, με δύο μικρόφωνα.
Για direct sound μπορεί να χρησιμοποιηθεί και mono. Early reflections must be at least stereo, otherwise they will block the direct sound instead of defining it.

Ένας ακόμη τρόπος εγγραφής είναι και το ReAmping.

Αυτά τα ολίγα .
Για την αναπαραγωγή του ήχου καλό είναι να δει κανείς πως καταφέρνουν σε open air σκηνή στο Bregenz της Αυστριας με εκατονταδες ηχεια σε διαφορα επίπεδα να δημιουργήσουν την αισθηση μεσω ανακλάσεων οτι βρισκεσαι πραγματικα σε χώρο.
View attachment 346621
Αυτο με δικαναλο δεν βγαίνει :biggrin:
Ποιός αίναι πάλι αυτός ο Μπάφ ; που πρέπει κιόλας να σχολιάσουμε και να τοποθετηθούμε ; :D

Κάτσε βρε φίλε Ν.Κ αυτά είναι α) αποσπάσματα β) ο άνθρωπος λέει γενικά πράγματα που έστω και έτσι ... λέει και κάποια "λαθος" έτσι όπως κρίνω εγώ απο τα πολυ λίγα που ξέρω γ) λέκτιουρ κάνει ο άνθρωπος ή τα λέει σε κανένα περιοδικό ; δ) κάτσε να κατανοήσουμε εμείς οι audio people τα βασικά και μετά ο Μπάφ (ος) :D ε) σε κάθε μηχανικό που θα του μιλήσεις και ανάλογα και τι θα τον ρωτήσεις, θα σου πει άλλα πράγματα ζ) διάφοροι , λένε διάφορα για διάφορους λόγους στο ίντενρετ. Τα περισσότερα είναι για γενική (και πολύ λέω) πληροφόρηση και συνήθως για να φτιαχθούν αφηγήματα και να επηρρεάσουν καταστάσεις. Δεν θα κάτσω (δεν μπορώ κιόλας και να ήθελα) εγω να τους αποκρυπτογραφήσω, κατανοήσω , εμπιστευτώ και να κάνω ή αποφασίσω κάτι επειδή το λένε. Και να ισχύει (που ισχύει) είναι μια προσέγγιση που χρειάζεται ένα σωρό πράγματα που πρέπει να γίνουν παραδοχές ... ώστε να ισχύει. Να σου πετάξω και εγώ ένα σωρό βιβλιογραφία τώρα, να δούμε τι άκρη θα βγεί. Εδώ μιλάμε για ενα -δυο συγκεκριμένα πράγματάκια, δεν θα γίνουμε ηχολήπτες ή καλλιτεχνικοί διευθυντές σε ένα τεράστιο range ηχητικών εφαρμογών. Τι φτιαν αυτός ο Μπάφ ; Στάδια ; Και επειδή φτιάν στάδια νομίζεις ότι εάν τον πας σε μια αίθουσα κλασσικής ορχήστρας να καταγράψει ήχο ξέρει να κάνει δουλειά ;
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.430
Reaction score
57.189
Έρχεται στο νου ένα ακόμα στοιχείο ως προς την αίσθηση του ύψους κατά την αναπαραγωγή... Δεχόμαστε ότι διαθέτουμε ηχείο με προικισμένο soundstaging και η διαρρύθμιση συν τα συνοδά δεν θα το υποβάθμιζαν. Όπως διατυπώθηκε προηγουμένως ο εμπλουτισμός με ενέργεια σε μεσοϋψηλές και υψηλές οκτάβες θα μπορούσε να προάγει την αίσθηση ανυψωμένου ειδώλου εννοείται σε όργανα των οποίων οι θεμελιώδεις τόνοι θ'ανήκαν σε παρακείμενη ζώνη.

Ένας τέτοιος τρόπος μπορεί κάλλιστα να ήταν η παροχή αυξημένου ποσοστού ευφωνικών αρμονικών από λυχνιακά συνήθως ενισχυτικά. Δηλαδή η λειτουργία γνωστών και μη εξαιρετέων λυχνιακών τοπολογιών με τις λεγόμενες ΄΄κεκορεσμένες αρμονικές΄΄ να παρέχει βελτιωμένη υψομετρική αίσθηση εννοείται εντός του πλαισίου όπως αυτό θα ορίζεται από τις φυσικές διαστάσεις των ηχείων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
κεκορεσμένες
Μ'έκοψες την όρεξη τώρα.

Κι έχω να φάω από χθες.

Σκέψου να είσαι σε ταβέρνα και να σου πει ότι η μπριζόλα που έχει, είναι κε κο ρε σμέ νη (στα λιπαρά; Ξερωγω)
Ε, δε τρώγεται. Φύγε όπως όπως.

Γκράς φεντ θέλουμε. Να τρώγονται.
 


Μηνύματα
16.098
Reaction score
18.799
Έρχεται στο νου ένα ακόμα στοιχείο ως προς την αίσθηση του ύψους κατά την αναπαραγωγή... Δεχόμαστε ότι διαθέτουμε ηχείο με προικισμένο soundstaging και η διαρρύθμιση συν τα συνοδά δεν θα το υποβάθμιζαν. Όπως διατυπώθηκε προηγουμένως ο εμπλουτισμός με ενέργεια σε μεσοϋψηλές και υψηλές οκτάβες θα μπορούσε να προάγει την αίσθηση ανυψωμένου ειδώλου εννοείται σε όργανα των οποίων οι θεμελιώδεις τόνοι θ'ανήκαν σε παρακείμενη ζώνη.

Ένας τέτοιος τρόπος μπορεί κάλλιστα να ήταν η παροχή αυξημένου ποσοστού ευφωνικών αρμονικών από λυχνιακά συνήθως ενισχυτικά. Δηλαδή η λειτουργία γνωστών και μη εξαιρετέων λυχνιακών τοπολογιών με τις λεγόμενες ΄΄κεκορεσμένες αρμονικές΄΄ να παρέχει βελτιωμένη υψομετρική αίσθηση εννοείται εντός του πλαισίου όπως αυτό θα ορίζεται από τις φυσικές διαστάσεις των ηχείων.
Αυτά μπορεί να τα παράξουν και μη λυχχιακής τοπολογίας ενισχυτικά. Και καλύτερα μερικές φορές. Απλώς οι καλές λυχνίες το κάνουν και στα μεμονωμένα περιγράμματα των ίδιων των οργάνων ή και των αντικειμένων που συμμετέχουν εντός της σκηνής. ;) Τα κεκορεσμένα λιπάρα εεεε, αρμονικές κάνουν (νομίζω) άλλα πράγματα. :D
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Απλώς οι καλές λυχνίες το κάνουν και στα μεμονωμένα περιγράμματα των ίδιων των οργάνων ή και των αντικειμένων που συμμετέχουν εντός της σκηνής
Απλώς το γ@μάνε τη μ@μάκα, αλλά χωρίς ξύλο στο πρόσωπο, να μην αφήσουν σημάδια.
Τι θα πει ο κόζμος.

😁🤭🤣
 

Μηνύματα
16.098
Reaction score
18.799
Γιατί δε πάτε ομαδικώς να σας κάνουν και καλή τιμή (power buy) σε μια σχολή ηχοληψίας;

ΥΓ. Καλές ηχογραφήσεις σας εύχομαι. 👋
Η Επερεσία θα σας στείλει τον Κο Μπάφ για εκτίμηση, προτάσεις βελτίωσης και πιστοποίηση του συστήματος και του χώρου σας. Χρωστάει κάτι χάρες στον Πρόεδρο μας. :D Δωρεάν , γιατί κανονικκά παίρνει 100Κ μόνο και για να σας μιλήσει εκτιμώντας την κατάσταση. :D Δεν πιστεύω να έχετε κάποιο πρόβλημα να γκρεμίσετε όλους του τοίχους σας ώστε να καταστεί υπαίθριο στάδιο ο χώρος σας ; :D
 
Last edited:


Μηνύματα
7.404
Reaction score
1.985
τα παρακάτω 3 δείγματα αφορούν σε ηχογράφηση φλογέρας Hohner , με χρήση δύο μικροφώνων Neumann TLM-103 σε διάταξη ORTF .

Τα δύο μικρόφωνα ήταν μονίμως σε σταθερή θέση, ενώ η φλογερα σε διαφορετικό ύψος κάθε φορά . Οι διαφορές ύψους σε σχέση με τη μεσαία λήψη ήταν μεταξυ 50cm & 70 cm.

https://rapidshare.io/shared/aoxexd...6f41j4f5jpqp9sybzqk_njnwg8wt2dpe3ado7hwx1uwc9


https://rapidshare.io/shared/-hnlkb...m-rkfykqy3pktsk68quackfwy3nn-tojkdmdul054sm27

https://rapidshare.io/shared/0220xl...lzgc_kb7le5ju05ikcd9-i7qc2tojq50hjtnj7mxj91ej

Η ακρόαση πρέπει να γίνει από τα ηχεία.

Τα συγκεκριμένα δείγματα, σε ορισμένα συστήματα ακούγονται πολύ καθαρά και μπορεί κάποιος σχετικά εύκολα να διακρίνει τις θέσεις του οργάνου κατά το ύψος.

Καλές ακροάσεις
 


Μηνύματα
7.404
Reaction score
1.985
για να δούμε τι θα πουν και οι υπόλοιποι.
Σε κάποια συστήματα η εικόνα πάει πιο χαμηλά από τα όρια των ηχείων, που είναι λάθος για τη υψηλότερη θέση του οργάνου.
Με immersive δεν έχω ιδέα σε ποιο ύψος θα εμφανιστεί η φλογέρα
Για να διασφαλιστεί η πληροφορία ύψους θα πρέπει πρώτα να έχει ενσωματωθεί στην παραγωγή.
Οι μηχανικοί ήχου μπορούν να ενσωματώνουν διαβαθμίσεις ύψους μεταξύ οργανικών ομάδων έστω και χωρίς να είχαν καταγραφεί αυτές σε στάδιο ηχοληψίας μέσα από τεχνάσματα που επιτείνουν αντιθέσεις όπως λ.χ. η αφαίρεση ενέργειας χαμηλών από τη μια ομάδα με παράλληλη τόνωση ενέργειας μεσοϋψηλών στην άλλη.
;)

Πόσο χαμηλό θα μπορούσε άλλωστε να βγάλει μια απλή ξύλινη φλογέρα ;

Με αυτό το test θα μπορείτε να κάνετε και συγκριτικό καλωδίων χωρίς τη βοήθεια της γειτόννισας

ΥΓ Δεν έχει γίνει κάποια επεξεργασία των tracks
 
Last edited:


Μηνύματα
7.404
Reaction score
1.985
Μας έχει σκίσει το rapidshare. Ακόμα τα 2 μόνο κατέβηκαν.
Το τρίτο απλώς αργεί να κατέβει, ή δεν λειτουργεί το link ?

Δεν θα έχω πρόσβαση για 3 ώρες περίπου.
Κανείς να μην αποκαλύψει ακόμα τις θέσεις του οργάνου.
 

Μηνύματα
13.577
Reaction score
11.118
Κατεβαίνουν, απλά θέλει αναμονή 1 λεπτό πριν κατέβει και μετά άλλο μισό για να πάμε στο επόμενο.

Κανείς να μην αποκαλύψει ακόμα τις θέσεις του οργάνου.
Εγώ μπορώ να σου πω ποιό είναι ποιό και χωρίς να τα ακούσω.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.549
Μηνύματα
2.943.702
Members
38.196
Νεότερο μέλος
nikos3391
Top