Ποιό είναι το συχνοτικό "όριο"?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
"πρεπει και οι Ενισχυτες που ακολουθουν να υπεισαγουν τον ιδιο βαθμο φασικης μεταθεσης μεταξυ τους, εκτος του ιδιου βαθμου Ενισχυσης"

Εύγε τρις! Φυσικά μόνο με ίδιους ακριβώς ενισχυτές μπορείς να δουλέψεις ενεργή πολυενίσχυση.
 


LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Εσύ τι λες?... :happy_4:
Μέχρις ενός βαθμού, εξακολουθούν να υπάρχουν οι σχεδιαστικές επιλογές που τονίζουν κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία είναι και αυτά που κάνουν γνώριμο τον ήχο κάποιων ηχείων. Και δεν αναφέρομαι σε τεχνολογίες ή υλικά κατασκευής (πχ πάνελ vs κουτιά) αλλά σε μεθοδολογίες επ' αυτών. Έτσι, ο ήχος των martin logan είναι χαρακτηριστικός σε σχέση με άλλα πάνελ, όπως είναι και αυτός των b/w ή των sonus faber σε σχέση με άλλα κουτιά. Όσο πιο έντονος είναι ο χαρακτήρας, τόσο πιο φανατικούς φίλους ή εχθρούς έχει η κάθε υλοποίηση, διότι απλά η συσκευή πλέον σταματά να είναι σαν την κόκα κόλα, (να πηγαίνει με όλα... τα δωμάτια). :cool_4:
Συμφωνω 100% :respect:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
εύγε, και πάλι εύγε

Ευχαριστω και ... στα μουτρα σου

Επίσης, τα περισσότερα ηχεία της αγοράς έχουν ένα καραμπουμάρισμα στους 30 κύκλους (ας είναι καλά το μπας ριφλεξ) για να δίνουν την εντύπωση μπόλικου μπάσσου. Εκεί και στους 60. (στους 90 λίγοι το αντιλαμβάνονται, και λογικό γιατί έχει πια πέσει πολύ)

Χωρις να αντιλεγω να ρωτησω :
Εχεις εμπιστοσυνη στο μικροφωνο σου που τα μετραει αυτα ??

Όπως βλέπεις, την έννοια του on/off πρώτος προσπαθώ να καταργήσω στους εδώ θαμώνες...

Good. Το εχω καταλαβει.

Σπίτι μου, μετράω σωστές φάσεις από 20 έως 220 κύκλους και στάθμες με απόκλιση 1,5db στο συχνοτικό αυτό εύρος. Βέβαια αυτά σε σημειακή θέση ακρόασης....

Εμενα δεν με πολυαπασχολει. Ουτως ή αλλως καταλαβαινω τι θελει να μου πει ο καλλιτεχνης ακομα και με τεραστιες φασικες αποκλισεις. Συγκρινομενος με τους συμφορουμιτες δεν ειμαι παρα ενας... LowEndας.
Και οπως εχω δηλωσει στον κυκλο μου : Δεν φτιαχνω. Χαλαω. :crazy_1: :crazy_1: :crazy_1: :crazy_1: :crazy_1: :crazy_1:

Και τωρα παρατηρω οτι οι μουρες ακριβως απο πανω δεν ειναι Φασικα συγχρονισμενες.
Αισχος για την κατηγορια ΗιΕnd.
Καποιος να τις φτιαξει. :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3: :crazy_3:
Χμ...Απ' την αλλη αυτες ειναι σε Push Pull.

(τις μετρήσεις τις κάνω και σε κάθε συχνότητα ξεχωριστά, μία μία δηλαδή..... βασανιστήριο...)
:respect:
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Γιώργο σε αυτό το λινκ δίνεις μια ηλεκτρικά φασική ορθότητα του ενεργού κυκλώματος (ενεργού κρος), που ακολουθεί τις συνταγές του Linkwitz.
Και φυσικά μόνο σε ενεργή υλοποίηση είναι πραγματοποιήσημα σε αυτό το βαθμό και μέχρι αυτό το σημείο.

Ως εκεί, σε ένα τέλειο κόσμο, όλα καλά.

Τα διαφορετικά μεγάφωνα όμως, in real life, δεν ακολουθούν τα ηλεκτρικά κυκλώματα διαχωρισμού. Συνιστούν μαζί με τα ηλεκτρικά κυκλώματα τον "ηχητικό κλάδο" του κρος.

Ξέρεις πως κανένα μεγάφωνο δεν δίνει σταθερή φάση σε όλο του το φάσμα λειτουργίας. Εξαρτάται από την μιγαδική του αντίσταση το διάγραμμα φάσης που θα δώσει.

Άρα, δυό διαφορετικά μεγάφωνα, με (πάντα) διαφορετικά σχεδιαγράμματα φάσης, ακόμα κι αν τα "συνδυάσεις" με ορθό φασικό ηλεκτρικά κρος και στη συνέχεια τα διορθώσεις στο σημείο κρος (σε μια ονομαστική συχνότητα) δεν προκειται να έχεις "σωστή" φάση σε όλο το συχνοτικό εύρος που από κοινού αναπαράγουν τα δυό αυτά μεγάφωνα.

Πχ έχεις ένα κρος στους 60 κύκλους. Το κοινό συχνοτικό εύρος, αυτό που αναπαράγεται δηλαδή και από τα δυό μεγάφωνα, αναλόγως των μηχανικών και λοιπών χαρακτηριστικών των μεγαφώνων, μπορεί να είναι από 25 έως 120 κύκλους. Μπορεί να παίζουν σωστά, σε φάση, στους 60, ίσως και στο εύρος από 50 έως 70, αλλά μπορεί να γίνεται της ανωμαλίας πιο πάνω και πιο κάτω, στο υπόλοιπο εύρος 25-50 και 70-120. Οι ακυρώσεις σε αυτά τα συχνοτικά πλαίσια εμφανίζονται για πλάκα.... Ο χαβαλές μπλέκει ακόμα περισσότερο όταν πας να συνδυάσεις κρουστικό ήχο με συχνότητα μέσα σε αυτά τα πλαίσια αλλά με άθροισμα ηχητικού περιεχομένου και σε υψηλότερη συχνότητα, στη διπλάσια ή τετραπλάσια τιμή (δες αρμονικές). Φαντάσου ένα κρουστικό τόνο με 3 βασικές συχνότητες 40, 80 και 160 Hz. Πως το βλέπεις?
Για την διορθωση της μιγαδικης αντιστασης υπαρχουν και τα RLC πανω στο μεγαφωνο.
Να φερεις φλατ φαση 100% δεν μπορεις. Μπορεις ομως να πλησιασεις πολυ κοντα.
Με rlc, με φιλτρα LR 24dB, με ρυθμιση στην καθυστεριση η μετατοπιση των ακουστικων κεντρων και με επιλογη κρος 1 οκταβα πριν η αποκριση του μεγαφωνου να πεφτει αισθητα (-3dB?? ισως και παραπανω).
Αυτα γνωριζω εγω χοντρικα σαν "τυφλοσουρτη".
Αν κατι ειναι λαθος διορθωστε με πλιζζζ!:crazy_1:
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
"πρεπει και οι Ενισχυτες που ακολουθουν να υπεισαγουν τον ιδιο βαθμο φασικης μεταθεσης μεταξυ τους, εκτος του ιδιου βαθμου Ενισχυσης"

Εύγε τρις! Φυσικά μόνο με ίδιους ακριβώς ενισχυτές μπορείς να δουλέψεις ενεργή πολυενίσχυση.
Διαφορετικοι ενισχυτες μπορει να εχουν ιδια αποκριση φασης αλλα διαφορετικο group delay! Εκει ειναι το προβλημα νομιζω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.633
Reaction score
138.643
To μικρόφωνό μου το εμπιστεύομαι γιατί... συμφωνεί 100% με τα αυτάκια μου.
Κωσταυτιάς, χάρηκα....
Και αν δεν εμπιστευόμουν τα αυτάκια μου, θα ασχολιόμουν με το ψάρεμα, ιδίως εδώ στη Λήμνο, και δε θα γέμιζα εκατοντάδες σελίδες με εκατομμύρια μετρήσεις... (άκρως μαζοχιστικό, είπαμε....)

Γιώργο πολύ σωστή η παρατήρηση για τα κάθε μορφής και φύσης ζομπελ-οειδή, τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να ακολουθούν κάθε μεγάφωνο ξεχωριστά (κι όχι ένα για το ηχείο το δίδρομο ή τρίδρομο). Το 3 δρόμων ηχείο χρειάζεται 3 τέτοια ματζούνια.

Και πάλι υπάρχουν -και ακούγονται- προβλήματα. Το ζόμπελ πχ δε φτιάχνει τον τρόπο που παίζει το μεγάφωνο, διαφοροποιεί όμως τον τρόπο που βλέπει ο ενισχυτής το μεγάφωνο. Με εννοείς?
....
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Να κάνω μία ρηξικέλευθη :happy_8: πρόταση? Ας ρίξουμε επί τέλους τα παθητικά κροσόβερ εκεί όπου ανήκουν, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και ας ασχοληθούμε με σοβαρά πράγματα (ενεργά, αναλογικά ή ψηφιακά). Τι λέτε? :happy_6:
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Να κάνω μία ρηξικέλευθη :happy_8: πρόταση? Ας ρίξουμε επί τέλους τα παθητικά κροσόβερ εκεί όπου ανήκουν, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και ας ασχοληθούμε με σοβαρά πράγματα (ενεργά, αναλογικά ή ψηφιακά). Τι λέτε? :happy_6:

Τι να πει κανεις ??
Νομιζω οτι προηγεισαι κατα πολυ της εποχης σου.

Τωρα κατι αλλο ασχετο.

Μηπως μεταξυ αλλων γνωριζεις την Εσπεραντο.
Ψαχνω καποιον να μου εξηγησει μια λεξη.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.924
Reaction score
2.617
Και οπως εχω δηλωσει στον κυκλο μου : Δεν φτιαχνω. Χαλαω.

Αρχίζω και καταλαβαίνω γιατί έχεις μπλέξει κι εσύ στο κλουβί με τις τρελές. "happy_1"

Αισχος για την κατηγορια ΗιΕnd.

Τους τα λέω κι εγώ αλλά δεν ακούνε.
:happy_8::crazy_3:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.924
Reaction score
2.617
Ψιτ, Τρισεύγενη, ο γκλόμπαλ πού βόσκει? Κατεβάζει τα αμνοερίφια από τα χειμαδιά? :crazy_3:
Ρε συ Μαθουσάλα :)ΕΣΣΟ Καφάτου), τελικά μήπως έχεις αλτσχάιμερ? :happy_9:
 









Staff online

  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.088
Μηνύματα
2.961.669
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top