Απλά πράγματα

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.943
Reaction score
43.267
Από αυτό που διάβασα κατάλαβα ότι και τα 2 που ανέφερα είναι αναγκαία για να πάρεις τα καλά του εντοιχισμού.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Όχι βρε...

Το κέρδος infinite baffle παίζει μόνο στα μεσαιοπρίμα, και όχι αν υπάρχουν κυματοδηγοί.

Η μπάφλα του τοίχου πρέπει να είναι στην ευθεία με τη μπάφλα του ηχείου, για να μη δημιουργούνται προβλήματα δευτερογενούς πηγής ακτινοβολίας στις ακμές (diffraction), και στην περίπτωση που η μπάφλα του ηχείου δεν έχει καμπυλωτές ακμές (ή ακυρωθούν) και ο τοίχος είναι συνέχεια της μπάφλας, φεύγει εντελώς το πρόβλημα της ακμής της καμπίνας.

Αυτά στο μπάσο δεν έχουν νόημα.

Στο μπάσο έχει νόημα η μάζα του τοιχίου, ώστε να αποτελέσει πλήρες boundary, ώστε η πολική απόκριση του σαμπ (παντοκατευθυντική) να μετατραπεί σε καρδιοειδή, παίρνοντας το σύνολο των boundaries gain από τα τεχνητά δομικά όρια που φτιάχνεις.

Επειδή σε αυτά τα gain συμμετέχουν και μεσαίες, θέλει και λίγη απορρόφηση.

Δηλαδή, το κέρδος του εντοιχισμού, είναι ότι μαζεύεις όλη την περιμετρική ακτινοβολία του μεγαφώνου και τη στέλνεις μόνο προς τα εμπρός, με καρδιοειδή λοβό, δίνοντας ταυτόχρονα το μέγιστο gain που μπορεί να έχει το ηχείο από τοποθέτηση κοντά σε boundaries.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
The ideal soffit wall is built to limit the energy radiation to the front hemisphere only, i.e. towards the listening position and not backward and away from the listening position. Remember that wavelengths at the lowest frequencies, 20Hz to 100Hz, are some 3m to 20m long so there must be a very high and solid mass to stop this low frequency energy that is travelling in all directions – low frequencies are omnidirectional.

There is a wide choice of materials that can be used to construct a soffit mount wall, but the underlying principle is that the larger the mass, the less energy transmission there will be to the volume behind the soffit wall. Therefore the soffit wall should ideally be made from heavy materials such as bricks or concrete.

Concrete
This is the best material as it is the heaviest and very sturdy.

Το βάρος, η μάζα μας ενδιαφέρει, ώστε να αποτελεί φραγμό στο μπάσο, σημείο πλήρους αντανάκλασης.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.943
Reaction score
43.267
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί το svs, που το κοιτάω και με κοιτάει από απέναντι τώρα που γράφω, και βρίσκεται κολλητά στον τοίχο (η πίσω πλευρά του) θα δουλέψει διαφορετικά αν ανοίξω μια τρύπα στον τοίχο, το πάω πιο πίσω όσο είναι το βάθος του και "βλέπει" ξανά ένα τοίχο πίσω του.
 

Μηνύματα
5.381
Reaction score
6.516
Ωραίες απορίες. Η άπειρη μπάλα από τη στιγμή που τη θέλουμε μεγάλης μάζας θέλουμε να αντανακλά όλες τις συχνοτητες.
Με την τρύπα θα έχεις έτσι δύο τοιχους. :D
Μην ξεχνάς ότι ο τοίχος δε σημαίνει ότι δεν παιρνουν όλες οι χαμηλές, άρα και δεν ανακλάνται όλες :)
Επισης η οπίσθια ακτινοβολία του μεγαφωνου δε σημαίνει ότι το ξύλινο κουτί του σαμπ είναι και η απόλυτη φυλακή του.
Στο μετρό του απόλυτου, και στο κυνήγι του μέγιστου γκειν έχει νόημα...
[DOUBLEPOST=1541587603][/DOUBLEPOST]Πάντως το mdf είναι υλικό που δουλεύεται εύκολα, είναι φτηνό, και έχει βάρος.
Έχει 25χιλοστα,30, +, αλλά φυσικά μπορείς να αθροισεις πάχη....
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί το svs, που το κοιτάω και με κοιτάει από απέναντι τώρα που γράφω, και βρίσκεται κολλητά στον τοίχο (η πίσω πλευρά του) θα δουλέψει διαφορετικά αν ανοίξω μια τρύπα στον τοίχο, το πάω πιο πίσω όσο είναι το βάθος του και "βλέπει" ξανά ένα τοίχο πίσω του.
Τώρα, ο τοίχος ανακλά όλη την 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία του σαμπ σου και την φέρνει (με καθυστέρηση) στο χώρο σου.

Αν ανοίξεις την τρύπα, η 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία θα χαθεί (θεωρητικά) στον πίσω από τον τοίχο χώρο, ο οποίος πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος (ή καλά μονωμένος). Επίσης, το χώρισμα, η μπάφλα πρέπει να είναι μεγάλη και από στερεό υλικό που δεν το διαπερνά το μπάσο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί το svs, που το κοιτάω και με κοιτάει από απέναντι τώρα που γράφω, και βρίσκεται κολλητά στον τοίχο (η πίσω πλευρά του) θα δουλέψει διαφορετικά αν ανοίξω μια τρύπα στον τοίχο, το πάω πιο πίσω όσο είναι το βάθος του και "βλέπει" ξανά ένα τοίχο πίσω του.
Γιατί δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει λοβός ακτινοβολίας, και κατ'επέκτασιν τι κέρδος έχεις από τη διαφοροποίηση ενός παντοκατευθυντικού σε καρδιοειδή.

Επίσης μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει room boundaries gain, τι επίπτωση έχει στη στάθμη και στην απόκριση.

Δεν είναι τίποτα, λίγο διάβασμα.
[DOUBLEPOST=1541589353][/DOUBLEPOST]
Τώρα, ο τοίχος ανακλά όλη την 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία του σαμπ σου και την φέρνει (με καθυστέρηση) στο χώρο σου.

Αν ανοίξεις την τρύπα, η 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία θα χαθεί (θεωρητικά) στον πίσω από τον τοίχο χώρο, ο οποίος πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος (ή καλά μονωμένος). Επίσης, το χώρισμα, η μπάφλα πρέπει να είναι μεγάλη και από στερεό υλικό που δεν το διαπερνά το μπάσο.
Δε χάνεται στον πίσω από τον τοίχο χώρο.
Ανακλάται προς τα εμπρός. Μόνο προς τα εμπρός. Όχι προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η μάζα του τοίχου προσφέρει ανάκλαση.
Αν δεν έχει μάζα ο τοίχος, τότε τον διαπερνά.
Αν έχει ικανή μάζα, έχεις δομικό όριο (boundary).
Αλλιώς, παίζει κανονικά από πίσω. Χωρίς boundary.

Επίσης υπάρχει μια ακτινοβολία που πάει προς το ταβάνι.
Άλλη μία που πάει στον δεξιό τοίχο, και μία στον αριστερό.
Όλες αυτές, ανακλώνται, δημιουργώντας τα προβλήματα που ακούς.

Στο εντοιχισμένο, δεν υπάρχουν αυτά. Παίζει μόνο προς τα εμπρός. Δες πολικά διαγράμματα απόκρισης.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.943
Reaction score
43.267
Τώρα, ο τοίχος ανακλά όλη την 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία του σαμπ σου και την φέρνει (με καθυστέρηση) στο χώρο σου.

Αν ανοίξεις την τρύπα, η 2π-προς-τα-πίσω ακτινοβολία θα χαθεί (θεωρητικά) στον πίσω από τον τοίχο χώρο, ο οποίος πρέπει να είναι αρκετά μεγάλος (ή καλά μονωμένος). Επίσης, το χώρισμα, η μπάφλα πρέπει να είναι μεγάλη και από στερεό υλικό που δεν το διαπερνά το μπάσο.
μα δεν ανοίγουμε μια τρύπα για να επικοινωνήσουμε με έναν άλλο πίσω χώρο αλλά για να πάει 50 πόντους πιο πίσω πάλι σε τοίχο.

Επίσης υπάρχει μια ακτινοβολία που πάει προς το ταβάνι.
Άλλη μία που πάει στον δεξιό τοίχο, και μία στον αριστερό.
Όλες αυτές, ανακλώνται, δημιουργώντας τα προβλήματα που ακούς.

Στο εντοιχισμένο, δεν υπάρχουν αυτά.
Αυτές που πάνε ταβάνι και δεξιά αριστερά καταλαβαίνω ότι αν βρουν τοίχο (όταν είναι περίκλειστο) τότε αυτοακυρώνονται τρόπο τινά καθώς εγκλωβίζονται σε ένα μικρό χώρο (τα όρια των τοιχωμάτων) όπου πρακτικά δεν έχουν χώρο (χρόνο) να αναπτυχθούν τα κύματα.

Το πίσω μέρος δεν μου κάθεται καλά εκτός αν παίζει ρόλο το μικρό τούνελ που δημιουργείται (πλαϊνά επίπεδα και πάνω-κάτω επίπεδο) με άκαμπτο και πολύ μεγάλου πάχους υλικό και με αυτό τον τρόπο τα κύματα "σπάνε" κατά την επιστροφή τους από το πίσω μέρος και δεν αναπτύσσουν το μήκος που επιβάλλει η συχνότητα τους. Ρόλο που προφανώς δεν μπορεί να παίξει καμία καμπίνα από ξύλο.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.894
Reaction score
10.835
Το σαμπ δεν είναι κολλητά στον τοίχο.
Το μεγάφωνο είναι μπροστά από τον τοίχο όσους πόντους είναι η καμπίνα του ςβς.
Άρα ακτινοβολεί και προς τα πίσω, έστω 50 πόντους, άρα λοβός της καρδιάς μας γιοκ.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Μερικές απαραίτητες διευκρινίσεις για να συνεννοηθούμε. Σκεφτείτε τις εξής 3 διατάξεις:

1. σαμπ κολλητά στον τοίχο (κλασσική τοποθέτηση για τους περισσότερους, όπως και της μελίνας)

2. σαμπ εντοιχισμένο με το κουτί του μέσα στον τοίχο (κλασσικό στουντιακό soffit, γι αυτό μιλάει ο εαρ).

3. γούφερ προσαρμοσμένο πάνω στον τοίχο χωρίς το κουτί του (infinite baffle, γι αυτό μιλάω εγώ, χωρίς να το έχω διευκρινίσει είναι η αλήθεια, νόμισα ότι θα το είχατε καταλάβει από τα drivers που κοιτάω).

Στο 1. και 2. η πίσω ακτινοβολία δε χάνεται. Στο 3., χάνεται, δεν επιστρέφει στο δωμάτιο ακρόασης.

Presentation1.png
 
Last edited:

Μηνύματα
1.860
Reaction score
3.465

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.446
Εκτός από τα 3 παραπάνω παραδείγματα υπάρχει ο εντοιχισμός του σαμπ με το κουτί του σε στερεό τοίχο που χωρίζει το χώρο ακρόασης από άλλο μεγάλο χώρο. Έτσι τοποθετεί συνήθως ο northward acoustics:

Untitled.png



Untitled.png


Ούτε εδώ έχουμε επιστροφή της πίσω ακτινοβολίας στο χώρο ακρόασης. Τα κρύσταλλα που βάζει είναι κάτι τόννων και δεν αφήνουν να περάσει τίποτα.
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
252414c7937b1702723ff575209e1159.jpg


Έχει παιχνίδι.
Έχει κι ωραία ηχεία για τέτοιο παιχνίδι:

QB1-A-MAINv3_0.jpg


Αν νομίζετε ότι είναι μεγάλο αυτό, μη πατάτε το παρακάτω κουμπί:

pmc-qb1-xbd-a-active-monitors-pair-0b4.jpg

Κι όσοι δυσκολεύονται με τα άνωθεν, λύσεις απλές, υπάρχουν.

Screenshot_20181107-152642.png

Ψωνίστε άφοβα.
As good as it gets..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Λύσεις, υπάρχουν.
Εμφανίσημες, όχι μόνο στουντιακές.

Δικαιολογίες δεν υπάρχουν...


Screenshot_20181107-154252.png



Πάτε και μου παίρνετε μπιενταμπλεγιου.... Πφφφφφφφχχχχχχχχχ
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.229
Reaction score
85.954
Λύσεις, υπάρχουν.
Εμφανίσημες, όχι μόνο στουντιακές.

Δικαιολογίες δεν υπάρχουν...


View attachment 109390


Πάτε και μου παίρνετε μπιενταμπλεγιου.... Πφφφφφφφχχχχχχχχχ
40000€ Το ζεύγος.
Επι 7=140.000€

Στο ταβάνι λεω να βάλω απο την φτηνότερη σειρά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί το svs, που το κοιτάω και με κοιτάει από απέναντι τώρα που γράφω, και βρίσκεται κολλητά στον τοίχο (η πίσω πλευρά του) θα δουλέψει διαφορετικά αν ανοίξω μια τρύπα στον τοίχο, το πάω πιο πίσω όσο είναι το βάθος του και "βλέπει" ξανά ένα τοίχο πίσω του.
Εδώ θέλω να επιμείνω.

Δεν φαντάζεσαι πόσο διαφορετικά θα έπαιζε αν ήταν μέσα σε μια τρύπα στον τοίχο.

Τώρα έχει τοίχο πίσω του.

Αν μπει μέσα σε τοίχο, θα έχει τοίχο πίσω του, πάνω του, κάτω του, δεξιά του και αριστερά του.

Μόνο μπροστά του δε θα έχει τοίχο.

Οπότε, όλη η ενέργεια που βγάζει, αντί να μοιράζεται γύρω γύρω όλοι στη μέση ο μανώλης, τη βγάζει εμπρός, στα μούτρα σου.

Τώρα, ακούς πολύ μικρό κλάσμα της εξόδου του σαμπ σε απευθείας μετάδοση από το ηχείο, μόνο μια μικρή γωνία της άμεσης ακτινοβολίας, όλη η υπόλοιπη μοιράζεται σφαιροειδώς στο χώρο, κι ακούς το χώρο πως παίζει.

Δηλαδή τώρα ακούς 2-3% άμεση ακτινοβολία από το σαμπ, και 97-98% ανακλάσεις από το χώρο.

Αν μπει στην τρύπα το σαμπ, οι αναλογίες αντιστρέφονται!

Τραγική διαφορά η τρύπα.

Δες τι λέει κι η atc για την απόκριση:

Cut-off Frequencies (-6dB): 25Hz, 20kHz (free standing) 20Hz, 20kHz (soffit mounted)

Δηλαδή, αν το βάλεις στην τρύπα, σου λέει ότι η απόκριση από τα 25 χερτζ, πάει στα 20.

It's a kind of magic!
(Room boundaries - soffit boundaries gain)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.855
Reaction score
139.050
40000€ Το ζεύγος.
Εσύ μπορεί να είσαι πτωχός, αλλά εγώ ξέρω αρκετούς που έχουν δώσει περισσότερα λεφτά για ένα ζευγάρι παθητικά ηχεία, κι άλλα τόσα για ενισχυτικά.

Τουλάχιστον βγαίνει κι ενεργό το γκεϊθάιν.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.229
Reaction score
85.954
Εσύ μπορεί να είσαι πτωχός, αλλά εγώ ξέρω αρκετούς που έχουν δώσει περισσότερα λεφτά για ένα ζευγάρι παθητικά ηχεία, κι άλλα τόσα για ενισχυτικά.

Τουλάχιστον βγαίνει κι ενεργό το γκεϊθάιν.
Κάποιοι δίνουν τόσα για καλώδια και ρακ μόνο.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.172
Μηνύματα
2.964.898
Members
38.300
Νεότερο μέλος
icaris
Top