Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
13.939
Reaction score
15.810
και αναμνήσεις μιας άλλης εποχής
Οι νέοι άνθρωποι (θα) φτιάχνουν τις δικές τους αναμνήσεις και όνειρα. Εάν αυτές είναι τα ηλεκτρικά so be it. Δεν είναι εκεί το θέμα. Το θέμα είναι ότι η εφαρμογή της τεχνολογίας των μπαταριών στα αυτοκίνητα έχει περιορισμούς και αντίθετα απο ότι πολλοί νομίζουν δεν είναι καθόλου εύκολο να δώσουν μεγαλύτερη αυτονομία και παράλληλα να είναι ασφαλής ή αποδοτική ενεργειακά συγκριτικά με τα γνωστά καύσιμα για άλλες εφαρμογές. Υπάρχουν περιορισμοί καθαρά απο άποψη φυσικής αλλά και κατασκευής -οικονομίας . Το καλό κυρίως τώρα μόνο, είναι ότι αναγκάζουν τις εταιρίες παραγωγής ενέργειας να επενδύσουν όσο το δυνατόν και σε άλλες μορφές παραγωγής ενέργειας πέρα απο τον άνθρακα.
 

D

Deleted member 50795

Guest
ή αποδοτική ενεργειακά συγκριτικά με τα γνωστά καύσιμα για άλλες εφαρμογές.
απλά να σε διορθώσω εδώ, γιατι το power efficiency των ICE είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα 12-17% , σε αντίθεση με τα EV που προσεγγίζει το 75%.

4D91FB1C-5831-494F-B83B-72ED7594AE0C.jpeg


δε ξέρω αν εννοούσες κάτι τέτοιο.
 

D

Deleted member 35

Guest
Έχω κουραστεί να το γράφω και ΟΛΟΙ μας το έχουμε ζήσει. Οι μπαταρίες των κινητών.

Πριν 20 χρόνια τα κινητά ήταν τούβλα και δεν έκαναν τίποτα. Μόνο τηλέφωνο, μηνύματα και φιδάκι. Ούτε internet, ούτε τίποτα. Σημερα ένα μέσο κινητό μπορεί να αντικαταστήσει επάξια ένα υπολογιστή, να κάνει παπάδες σε παιχνίδια και το μέγεθος του ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από ότι τα παλιά.

Το ίδιο και οι φορητοί υπολογιστές. Σήμερα ένα Mac air δίνει πολύ πάνω από 10 ώρες αυτονομία. Και αν το δεις νομίζεις ότι θα το φυσήξει ο αέρας και θα σπάσει.

Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι στα αυτοκίνητα δε θα υπάρχει η ίδια εξέλιξη; Εκεί είναι αλλά τα μεγέθη.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.785
Reaction score
81.336
Πριν 20 χρόνια τα κινητά ήταν τούβλα και δεν έκαναν τίποτα. Μόνο τηλέφωνο, μηνύματα και φιδάκι. Ούτε internet, ούτε τίποτα. Σημερα ένα μέσο κινητό μπορεί να αντικαταστήσει επάξια ένα υπολογιστή, να κάνει παπάδες σε παιχνίδια και το μέγεθος του ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από ότι τα παλιά.
Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι στα αυτοκίνητα δε θα υπάρχει η ίδια εξέλιξη;
Υπάρχει.
Πριν ήταν θερμικά και τώρα ειναι ηλεκτρικά :roflmao:
 

D

Deleted member 50795

Guest
Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι στα αυτοκίνητα δε θα υπάρχει η ίδια εξέλιξη; Εκεί είναι αλλά τα μεγέθη.
…κάθε άλλο , ρίξε μια μάτια εδώ..( million mile battery)

 

D

Deleted member 35

Guest
Εγώ στέκομαι στο φυσικό μέγεθος του αυτοκινήτου όπου μπορείς να το κάνεις ότι θες. Ήδη δηλαδή βλέπεις αυτοκίνητα με 2 διαφορετικές μπαταρίες. Οπότε η εξέλιξη βοηθάει στην αξιοποίηση του ωφέλιμου χώρου. Πχ στα συμβατικά έχεις τον άξονα μετάδοσης στα 4κινητα. Εδώ δεν υπάρχει. Μπορείς όμως να τον επαναφέρεις σαν αποθήκη μπαταρίας.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.226
Reaction score
7.241
Ας δούμε πως το βλέπουν και οι ψεκ Ιάπωνες το θεμα
Όλοι μα όλοι στο κόσμο …όπου και αν διαβάσεις λένε ότι η τεχνολογία είναι σε αρχικό στάδιο εξέλιξης με περιθώρια (απαιτητό) βελτίωσης σε τομεις ασφαλείας, αξιοπιστίας , βάρους, κόστους-απόδοσης μπαταριών, με άμεση επίπτωση στην εμβέλεια (range) και ασφάλεια των χρηστών. ( σε περιπτωση ατυχήματος ή τυχαία)
Οι Ιάπωνες δεν είναι καθόλου ψεκ. Συμφέροντα έχουν.

Ψεκ είσαι εσύ που (ακολουθώντας την αγαπημένη σας μέθοδο) ψάχνεις και βρίσκεις τις ελάχιστες "γνώμες" (γιατί στοιχεία δεν βλέπω) που υποστηρίζουν αυτό που πιστεύεις (αγνοώντας παντελώς όλα τα δεδομένα περί του αντιθέτου) και μας αραδιάζεις πάλι ένα σωρό μπούρδες για EVs που παίρνουν φωτιά, για την έλλειψη αξιοπιστίας τους (!!!!!!) και δεν ξέρω και γω τι άλλο.

Και μετά θα μας λένε/λέτε πάλι ότι δεν ανεχόμαστε τη διαφορετική άποψη.

Όταν θα έχεις να παραθέσεις επίσημα στοιχεία (και όχι "concerns and considerations") για την αξιοπιστία των EVs σε σχέση με τα θερμικά, τα ποσοστά πυρκαγιών κλπ., έλα να τα ξαναπούμε. Ή και μην έρθεις. Αφενός γιατί δεν θα βρεις, αφετέρου γιατί έλεος κάπου με τους ψεκ.
 

D

Deleted member 35

Guest

Τούβλο που αποτελεί μέρος του διαστημικού λεωφορείου. Μετά από κλίβανο ο άλλος το πιάνει με γυμνά χέρια.

Επίσης τα ανθρακονήματα.

Εσείς που ζαχαρωνετε τη Deltona πως θα σας φαινόταν τότε αν σας έλεγε κάποιος ότι το αυτοκίνητο σας θα ήταν φτιαγμένο από κλωστή; Γιατί τα ανθρακονήματα αυτό είναι. Κλωστές.

Η εξέλιξη στα υλικά είναι απίστευτη. Αλλά κάποιοι θεωρείτε ότι έχουμε ακόμη τις πλακέ μπαταρίες για το φακό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.479
Reaction score
29.064
Κατά λάθος πάτησα να ανεβεί η ανάρτηση ενώ δεν είχα τελειώσει.

…»Given that the EV industry is still in its initial stages of development, the most important concerns around its uptake are bringing the cost down and addressing range anxiety.»
Βασικά να ξεκινήσουμε από αυτό που λέει το άρθρο: ''the nature of Japanese dwellings not to enable domestic charging points to be installed,' :). Είναι γνωστό νομίζω πως η Ιαπωνία αναπτύσσεται κάθετα, όχι οριζόντια, λόγο τεράστιων προβλημάτων χώρου. Διάβασα χθες πως η Ιαπωνική κυβέρνηση θα δίνει 7500€ ανά παιδί για να φύγει η οικογένεια από τα κέντρα και να πάει στην επαρχία, με σκοπό να αδειάσει κάπως το κέντρο και να αποκτήσει ξανά ζωή η επαρχία. Μάλιστα η βοήθεια θα είναι μεγαλύτερη αν ανοίξουν εκεί κάποια επιχείρηση, με ελάχιστη διάρκεια παραμονής τα 5 χρόνια. Οπότε καταλαβαίνω πως το θέμα δεν είναι κυρίως τα ηλεκτρικά αλλά το χωροταξικό της ίδια της χώρας.

Κοιτάζοντας πάλι το άρθρο θα δω πως είναι του Οκτωβρίου 2021. Εντωμεταξύ η Nissan παρουσίασε νέα αναβάθμιση του Leaf, έβγαλε το Ariya ενώ ετοιμάζει το ηλεκτρικό Micra και δεν ξέρουμε τι άλλο. Η Honda έβγαλε το Honda E, και ανακοίνωσε νέες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέχρι το 2026. H Yamaha έχει ήδη ένα ηλεκτρικό scooter και ανακοίνωσε άλλες 6-7 μοτοσυκλέτες - scooter μέχρι το 2026-27. Πριν το 2021 του άρθρου η Honda είχε το ηλεκτρικό Honda Clarity στην Αμερική, και το 2012 παρουσίασε το Honda Fit EV.


Λέει μέσα ...
- Fundamentally, lithium-ion batteries, and as a result EVs, are the safest technologies available today if used with proper risk management.
- In the case of a rare electric vehicle fire,.... Δεν έχει καμία διαφορά από το '"in the case of a rare internal combustion engine vehicle fire".


Our research found there's a 0.0012% chance your passenger electric vehicle battery will catch fire :), but overall many sources quote a 0.1% chance of your petrol or diesel car igniting.


Λέει μέσα ...
- One would normally imagine that people living in colder countries would be the last ones to adopt EVs, but Norway shows this is not the case – on the contrary it is a leader in operating EVs in cold climates.
- ... Norway provides a shining example that taking the technological leap is possible anywhere in the world, despite the weather.


Tώρα τι να πώ; Για τα ICE όταν στην Νορβηγία που λέει και το άρθρο όλα τα υπαίθρια parkings έχουν πρίζες ώστε να κουμπώνουν τα ICE για να μην αδειάσει η μπαταρία; Πήγε φίλος πριν χρόνια διακοπές, νοίκιασε όχημα και μαζί με το όχημα του έδωσαν και μια μπαλαντέζα. Του είπαν γιατί την έδωσαν αλλά δεν έδωσε σημασία. Στο 2ο-3ο parking που έκατσε το αμάξι μετά δεν έπαιρνε μπροστά. Μίλησε μαζί τους και έστειλαν άλλο όχημα και του είπαν τι δεν έκανε και άδειασε η μπαταρία. Το χειμώνα όπου παρκάρεις έξω βάζεις πρίζα.
Άλλος φίλος με Diesel έφτασε στο σπίτι του στη Γερμανία μετά από μεγάλο ταξίδι, έλειπαν και καιρό από το σπίτι, και όταν έφτασε το βράδυ δεν μπορούσε να βάλει το αμάξι στο δικό του κλειστό parking επειδή οι γείτονες είχαν πετάξει το δικό τους χιόνι στην δική του είσοδο. Αποτέλεσμα το πρωί να πάρει το όχημα η οδική και να πληρώσει 1400 Euros στην VW.
Όλα τα οχήματα έχουν τα θέματα τους. Και στην Ελλάδα για ένα πολύ μεγάλο τμήμα του πληθυσμού δεν θα έπρεπε να μας απασχολούν τέτοια ζητήματα για κανένα όχημα.

Competitive technologies to high nickel Lithium ion batteries – The pros and cons Competitive technologies to high nickel Lithium ion batteries – The pros and cons
nickelinstitute.org
nickelinstitute.org
Γιατί πρέπει να μας απασχολεί ως τελικούς καταναλωτές η χημική σύσταση των μπαταριών; Μήπως μας απασχολεί η χημική σύσταση της βενζίνης ή του diesel; Ή των μπαταριών των φωτοβολταϊκών ή για παροχή ενέργειας σε άλλες εφαρμογές; Αυτά αφορούν τους κατασκευαστές και ίσως την πυροσβεστική. Αν γράφαμε ένα άρθρο πριν 100 χρόνια με θέμα από πια κομμάτια αποτελείτε ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, τι μπορεί να πάει στραβά σε κάθε ένα από αυτά και πως αυτό μας επηρεάζει ως οδηγούς ή πεζούς δεν θα έπαιρνε κανένας. Και σαν τα φάρμακα. Αν διαβάσει κάποιος τι μπορεί να πάθει από ένα παυσίπονο ως παρενέργεια δεν θα πάρει ποτέ του.

Αυτά τα άρθρα είναι περισσότερο για δημιουργία εντυπώσεων.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.479
Reaction score
29.064
Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτό το άρθρο είναι περίπου ο ύμνος των EVs. Γιατί το ανεβάσατε; 🙂
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.735
Έχω κουραστεί να το γράφω και ΟΛΟΙ μας το έχουμε ζήσει. Οι μπαταρίες των κινητών.

Πριν 20 χρόνια τα κινητά ήταν τούβλα και δεν έκαναν τίποτα. Μόνο τηλέφωνο, μηνύματα και φιδάκι. Ούτε internet, ούτε τίποτα. Σημερα ένα μέσο κινητό μπορεί να αντικαταστήσει επάξια ένα υπολογιστή, να κάνει παπάδες σε παιχνίδια και το μέγεθος του ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από ότι τα παλιά.

Το ίδιο και οι φορητοί υπολογιστές. Σήμερα ένα Mac air δίνει πολύ πάνω από 10 ώρες αυτονομία. Και αν το δεις νομίζεις ότι θα το φυσήξει ο αέρας και θα σπάσει.

Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι στα αυτοκίνητα δε θα υπάρχει η ίδια εξέλιξη; Εκεί είναι αλλά τα μεγέθη.
Η ίδια εξέλιξη ακριβώς. Τότε φόρτιζες το κινητό κάθε 10 μέρες, άντε στη βδομάδα αν έπαιζες πολύ φιδάκι. Τώρα δε φτουράνε μέρα.

Σαν την αυτονομία των ΜΕΚ vs electric δηλαδής.
 

D

Deleted member 50795

Guest
Θα μπορούσε να πει κανείς πως αυτό το άρθρο είναι περίπου ο ύμνος των EVs. Γιατί το ανεβάσατε; 🙂
προφανώς δεν έχεις καταλάβει ….ΔΕΝ είμαι πολέμιος της τεχνολογίας EV, απλά είπα ότι θέλει δρόμο ακόμα για να ωριμάσει.
στο ίδιο μήκος κύματος ειναι και τα υπόλοιπα άρθρα που σχολίασες και προφανώς δε καταλαβες το λόγο τους.
όπως επισης δε καταλαβες καθόλου τι σημαίνει solid state τεχνολογία στις μπαταρίες ( the way to go) , σε θέματα ασφαλείας , που δεν έχει να κάνει με τη χημικη σύσταση σαν γνώση μόνο. ( μάλλον το προσπέρασες )

οπως δε καταλαβες τις επιπτώσεις του χειμώνα στα EV και τις ιδιαιτερότητες τους , στην παρούσα φάση.

ουτε την επιφυλακτικότητα ορισμενων χωρών για τα EV και η άποψη τους για μια πιο στρωτή και ομαλή μετάβαση , μέσω υβριδικών και συνδυασμό αυτών τεχνολογιών , μεχρι την EV.

κουράστηκα μάγκες…ο καθένας ας καταλάβει ο,τι γουστάρει και όπως γουστάρει…μεγάλα παιδιά είστε όλοι σας.:geek:

τα EV όντως, φαίνεται ότι ειναι το μέλλον της αυτοκίνησης και των μεταφορών.
αλλα έχουν δρόμο ακόμη μπροστά τους, για να φθάσουν στο μέγιστο εφικτό βαθμό χρήσης και πρακτικότητας, στην καθημερινότητα , όπως τα ICE που αντικαθιστούν.

όπου ICE , τα συμβατικά …θερμικά που λέτε εδώ μέσα.:biggrin:
 
Last edited by a moderator:

D

Deleted member 35

Guest
Η ίδια εξέλιξη ακριβώς. Τότε φόρτιζες το κινητό κάθε 10 μέρες, άντε στη βδομάδα αν έπαιζες πολύ φιδάκι. Τώρα δε φτουράνε μέρα.

Σαν την αυτονομία των ΜΕΚ vs electric δηλαδής.
Που όμως μέσα σε μισή ώρα έχει φορτίσει. Στα παλιά σε μισή ώρα έπαιρνες τη μπαταρία στο χέρι. Αυτό λέγεται εξέλιξη. Χιλιάδες κύκλοι φόρτισης χωρίς πτώση.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
14.511
Reaction score
45.215
Έχω μέχρι στιγμής, κλαδευτήρι μπαταρίας , ελαιοραβδιστικό μπαταρίας , άμα βγει το ΠΑΣΟΚ ίσως πάρω και αμάξι μπαταρίας :biggrin:
Τις προάλλες ήμαν σε ένα φανάρι με το παπί και σκάει δίπλα ένα τέσλα, είχε ανοιχτό το παράθυρο και εντελώς αυθόρμητα τον ρώτσα " έχουν βγει καλά αυτά, δεν βλέπω να κυκλοφορούν πολλά" ο τύπος έκλεισε το παράθυρο, γύρισε το κεφάλι με ύφος λόρδου και έφυγε. Πολύ με πείραξε :roflmao:
 

D

Deleted member 50795

Guest
Σε 5-6 χρόνια που η τεχνολογια τους θα πάει στο «διάστημα», αυτος ο λόρδος θα κλαίει τα 50-60000€, για να πάρει το καινούργιο Τ, τότε.
αυτο δεν έχουν καταλάβει ακόμα και τα «ακουμπάνε» αδρά.
αλλα μάλλον τους περισσεύουν και δε τους νοιάζει..:geek:

ποιος θα αγοράσει 2nd hand EV, σημερινό μετά από 5-6 χρόνια, όταν τα καινούργια τότε θα «πετάνε« και θα είναι πιο φθηνά..

ή νομίζει ότι θα το κάνει update και upgrade μαζί…? :biggrin:
 



Μηνύματα
3.264
Reaction score
10.739

Για την Ελλάδα δε νομίζω ότι υπάρχει θέμα λόγω αυξημένων κινητών φορτίων στη στατική μελέτη , του αντισεισμικού κανονισμού και της ολόσωμης σκυροδετημενης κατασκευής. 🏋️‍♀️💪

Σε άλλες χώρες ίσως υπάρχει θέμα πχ Ισπανία, Αγγλία και ειδικά σε χώρες που έχουν προκατασκευασμένα κτίρια με πρόπλακες (Ρωσία, Τουρκία)
 

Μηνύματα
6.759
Reaction score
5.298
Δεν τους βόλευε να μεταφράσουν και τον αντίλογο εκεί στη newsauto:

Ben Nelmes, CEO of green motoring consultancy New AutoMotive, has disputed the claims made by the BPA as 'bizarre and misleading'.

He said: 'The best-selling petrol/diesel cars in the UK range from the Nissan Qashqai to the VW Golf 8 and the Kia Sportage which weigh between 1.4 and 1.7 tonnes. The best-selling electric car, the Tesla Model Y, weighs 1.6 tonnes and the electric Mini weighs the same as a Mini Cooper at 1.3 tonnes.

'Both electric models are within or under the weight range of the most popular petrol/diesel cars and yet the BPA continues to focus on the weight of the batteries inside electric cars as being the cause for concern - while coincidentally forgetting to flag that batteries are getting lighter and lighter.

'Perhaps the BPA should be more worried about a rise in SUVs such as the Land Rover Discovery, introduced into the UK in 1989, and which weighs 2.4 tonnes.

'We can have confidence that the UK's parking garages will withstand electric cars. It is the BPA's arguments that are at risk of collapse.'

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.341
Reaction score
128.536
Υποθεση εργασίας:Αν μεσα στην επόμενη 5ετια κυκλοφορήσουν στην Κυψέλη, Εξαρχεια ,Κολωνάκι, Ιλισια, Ζωγραφου ,Παγκράτι κλπ περιοχές, που 9 στις 10 πολυκατοικίες δεν έχουν δικά τους γκαράζ ,10.000 ηλεκτρικά που θα τα φορτίσουν οι ιδιοκτήτες τους;(
Πιθανώς να κυκλοφορούν ήδη 10.000 ev + phev στην Αθήνα, να θέλουν μπρίζα.
Έχουμε καμία μέτρηση πόσα ηλεκτρικά και πλαγκ ιν υβριδικα συνολικά κυκλοφορούν εκεί;
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.321
Μηνύματα
2.897.456
Members
38.026
Νεότερο μέλος
d tv
Top