Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.969




ΥΓ. 😂🤪😁


FB_IMG_1677068463905.jpg



ΥΓ.2.

Εγώ δηλαδή αντί για 7,5 χιλιάρικά που έδωσα θα έπρεπε μαζί με μπαταρία να δώσω κοντά στα 50.
Τι 50 καλέ; Πάρε Τέσλα. 😜😂🤪😁

Ορίστε, δωρεάν ρέβμα:

 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Και σήμερα και αύριο και μεθαύριο, δε μπήκε καμία θηλιά στο λαιμό μας.

Ένα μικρό φωτοβολταϊκό με λίγες μπαταρίες πακέτο, είναι μια επένδυση που ανά πάσα στιγμή, μπορεί να αντικαταστήσει για πάντα την φόρτιση των αυτοκινήτων.

Φαντάζομαι πως δεν έχουν όλοι αυτή τη δυνατότητα, αλλά σίγουρα κανένας δεν έχει τη δυνατότητα να φτιάξει κατ'οικον εξόρυξη πετρελαίου και κατασκευή βενζίνης. 😂😁

Τέλος πάντων, προς ώρας, δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για κάτι τέτοιο, διότι όπως είπα, τα έξοδα μετακίνησης είναι αμελητέα.

Αν και όταν αυτό αλλάξει, θα δούμε.
Λύσεις όμως, υπάρχουν.
Ναι καλά. :roflmao: Και μετά ήρθαν οι μέλισσες. Μα τι λες; Τα έχεις βάλει ποτέ κάτω να δεις τι λες; 🙃

Θες να πάμε μια, εκεί για εσένα;

Έχεις κατανάλωση 13kwh/100km. Δηλαδή 5.2kwh για τα 40km που κάνεις την ημέρα, πες χοντρικά.
Δηλαδή θες μια μπαταρία λιθίου 10kwh που έχει 5900€. Θες και ένα σύστημα φωτοβολταϊκών να σου παράγει 5.2kwh την ημέρα τον Δεκέμβριο. Αυτό θέλει ένα σύστημα 3kwp και έναν inverter 3kw με φορτιστή. Χοντρικά 3500€. Φτάσαμε στα 9400€.

Η παραπάνω μπαταρία έχει ζωή 4500 φορτίσεις, δηλαδή 12 χρόνια, αν όλα πάνε καλά. Δηλαδή 490€ το χρόνο κόστος χρήσης.

Καταναλώνεις 1900kwh το χρόνο για αυτά τα 40km ημερησίως, που σημαίνει ότι ετήσια η kWh από τον ήλιο σου κοστίζει 0.257€, και αυτά στο ιδανικό σενάριο που η μπαταριά θα ζήσει 12 χρόνια.

Που είναι το τσάμπα για πάντα; 😁
9400€ για 40km την ημέρα. 😁

Δεν έχεις ιδέα πόσους υπολογισμούς έχω κάνει για να δω τι και πως συμφέρει. Με λες και ειδικό πλέον με τόσο διάβασμα και excel. 😋
Πάντως λύση για τη μακροπρόθεσμη αποθήκευση ενέργειας, δεν υπάρχει προς ώρας.

Αν δηλαδή καταργηθεί το Net Metering όπως το ξέρουμε σήμερα, που παράγεις ρεύμα το καλοκαίρι και στο δίνει πίσω τζάμπα η ΔΕΗ τον χειμώνα (οκ, με μια μικρή επιβάρυνση ρυθμιζόμενων), θα σκουρύνουν τα πράγματα.

Θα πρέπει είτε να βάλεις Φ/Β και μπαταρία αρκετά μεγάλη για να σου δίνει 100% αυτονομία τον χειμώνα (και όχι μεσοσταθμικά μέσα στο έτος), είτε να καλύπτεις μόνο μέρος της κατανάλωσής σου.

Ακόμα και αν υποθέσουμε πως έχεις χώρο για το σενάριο Α (πλήρη κάλυψη τον χειμώνα) θα πληρώνεις πολύ περισσότερα απ'ότι με το σημερινό μοντέλο. Είτε σε κόστη εγκατάστασης, είτε χρήσης, γιατί και πάλι τον χειμώνα σε παρατεταμένες κακοκαιρίες δεν θα σε φτάνει η μπαταρία.

Αν σκεφτείς ότι με αντλία/κλιματιστικά και αυξημένη κατανάλωση EV τον χειμώνα μπορεί να χρειάζεσαι έως και τα 2/3 του ετήσιου ρεύματός σου, ενώ η παραγωγή του Φ/Β πέφτει στο 1/3 της καλοκαιρινής, εκτινάσσεται το κόστος στον θεό καθώς θες 5 φορές μεγαλύτερη εγκατάσταση, ΣΥΝ μπαταρίες, που ούτε αυτές τις πολυχρειάζεσαι σήμερα.

Εγώ δηλαδή αντί για 7,5 χιλιάρικά που έδωσα θα έπρεπε μαζί με μπαταρία να δώσω κοντά στα 50. Απόσβεση πότε;;;

Και φυσικά, όπως είπα και παραπάνω, ποιος θα έχει και τον χώρο για κάτι τέτοιο.
Άντε ρε @symos πες τα γιατί θα μας τρελάνουν, και διαβάζουν και όσοι πιθανότατα θέλουν να βρούνε εναλλακτικές.
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Ξέχασα να πω ότι στα 12-14 χρόνια θα έχεις αλλάξει και τον inverter και την μπαταρία. Είναι βέβαιο.
Και εκεί που λες πως επιτέλους έφτασα brake even, άλλα 7000€ -7500€ έξοδα και πάμε από την αρχή.

Και ότι στα 0.257€ είναι υπολογισμένη μόνο η μπαταρία. Το φωτοβολταικό δεν είναι. Αν μπει και αυτό έχουμε περάσει τα 0.35€ σίγουρα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.969
Τελευταία φορά ασχολούμαι, άλλωστε είναι εκτός θέματος.

θες μια μπαταρία λιθίου 10kwh που έχει 5900€.
Με 3,5 χιλιάρικα βρίσκω πολύ μεγαλύτερη μπαταρία από Νισάν λιφ, και θα γίνουν ακόμα πιο φτηνές. Δεν υπάρχει βιασύνη.
Μια χαρά λύση είναι για τέτοια δουλειά, και όχι μόνο.

Θες και ένα σύστημα φωτοβολταϊκών να σου παράγει 5.2kwh την ημέρα τον Δεκέμβριο. Αυτό θέλει ένα σύστημα 3kwp και έναν inverter 3kw με φορτιστή. Χοντρικά 3500€.
Δεν είναι απαγορευτικό το κόστος, αλλά δεν είναι και κατεπείγον να υλοποιηθεί.
Θα πέσουν κι άλλο οι τιμές. Δεν υπάρχει βιασύνη, ιδίως τώρα που το οικιακό ρεύμα είναι μια χαρά η τιμή του.

Μπαταρίες και φωτοβολταϊκά, θα γίνουν πιο προσιτά σιγά σιγά.
Και ανεμογεννήτριες βγαίνουν σε πιο χαμηλά κοστολογια σιγά σιγά.

Επίσης αναμένεται vtg δυνατότητα σε κάποια φάση, που θα αλλάξει τα δεδομένα.

Επίσης μπορεί να επεκταθούν ακόμα περισσότερο οι ενεργειακές κοινότητες, και να βολευτουμε.

Μη σκας. Προς ώρας, άμα θες, έχει ένα σκασμό δωρεάν φορτιστές, τόσο σε Θεσσαλονίκη, όσο και σε Αθήνα.

Προς ώρας, όποιος θέλει κάνει net metering ή μπαίνει σε ενεργειακές κοινότητες, ή άμα θέλει μπορεί να κάνει και αυτόνομο. Όλα γίνονται, ο καθένας μπορεί να διαλέξει ότι νομίζει ότι τον συμφέρει.

Άμα υπήρχε διαθέσιμη ενεργειακή Κοινότητα στα μέρη μου, θα είχα ήδη μπει.

Για επένδυση τώρα, δε το κοιτάζω, δε με συμφέρει. Άμα θέλω πάω 2 φορές τη βδομάδα στο κόσμος και είναι εντελώς τζάμπα το αυτοκίνητο, όλη η μετακίνηση. Σιγά τα ωά.

Τζάμπα σπαταλάτε το σάλιο σας. 🤪😂😜😁

Όπως είδατε στο παρόν θρεντ, υπάρχει κάτοχος με 90% ή και περισσότερο δωρεάν φορτίσεις. Τι σκατε;

Και ποιος σας λέει ότι αποκλείεται εντός των επόμενων ημερών ή εβδομάδων, να έχω δωρεάν φόρτιση στην δουλειά, πράγμα που είναι εφικτό ακόμα και με μια ρημαδα σουκο. Άρα τέλος η συζήτηση. Χαίρεται. 😎

Να σημειώσω ότι με Τέσλα, οι φορτιστές είναι ακόμα δωρεάν. Τι ακριβώς συζητάτε; 😜😂😁😎
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Με 3,5 χιλιάρικα βρίσκω πολύ μεγαλύτερη μπαταρία από Νισάν λιφ, και θα γίνουν ακόμα πιο φτηνές.
Και βέβαια βρίσκεις μόνο που για να γεμίσει έστω κατά 50% θέλει τριπλάσιο φωτοβολταϊκό τουλάχιστον. Μία η άλλη. Και βέβαια τρελό χέριασμα καθώς δεν είναι απλό. Και εκεί κόστος.
Και ανεμογεννήτριες βγαίνουν σε πιο χαμηλά κοστολογια σιγά σιγά.
Βάλε μια και πες μας πόσα db φασαρία κάνει και αν μπορείς να κάτσεις σπίτι;

Επίσης αναμένεται vtg δυνατότητα σε κάποια φάση, που θα αλλάξει τα δεδομένα.
Βεβαίως, μόνο που όταν θα είναι ντάλα ο ήλιος το αμάξι δεν θα είναι σπίτι να γεμίσει ώστε να εκμεταλλευτεί το V2G.
Επίσης μπορεί να επεκταθούν ακόμα περισσότερο οι ενεργειακές κοινότητες, και να βολευτουμε.
Με το νέο νόμο που είναι τώρα σε διαβούλευση, από χλωμό έως πολύ χλωμό.

Για αυτό είπα πριν πώς ότι είναι πρέπει να γίνει σύντομα.
Μη σκας.
Εγώ δεν σκάω καθόλου. Για εσάς τα γράφω.

Προς ώρας, όποιος θέλει κάνει net metering
Όχι βέβαια, δεν υπάρχει αυτό.

ή μπαίνει σε ενεργειακές κοινότητες
Ούτε αυτό.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Όπως είδατε στο παρόν θρεντ, υπάρχει κάτοχος με 90% ή και περισσότερο δωρεάν φορτίσεις. Τι σκατε;
Δεν σημαίνει κάτι αυτό για τους υπόλοιπους.

Και ποιος σας λέει ότι αποκλείεται εντός των επόμενων ημερών ή εβδομάδων, να έχω δωρεάν φόρτιση στην δουλειά, πράγμα που είναι εφικτό ακόμα και με μια ρημαδα σουκο. Άρα τέλος η συζήτηση. Χαίρεται. 😎
Για το σύνολο μιλάμε, όχι για εσένα προσωπικά. Το παράδειγμα ήταν προσωπικό.
Να σημειώσω ότι με Τέσλα, οι φορτιστές είναι ακόμα δωρεάν. Τι ακριβώς συζητάτε; 😜😂😁😎
Ναι τώρα κάτσε να τρέξω να προλάβω την αγορά. :roflmao: :roflmao:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Ερώτημα προς όσους έχουν ηλεκτρικό για περισσότερο από ένα μήνα:

Εάν για κάποιον λόγο δεν μπορούσατε πλέον να φορτίσετε σπίτι σας, και είσασταν υποχρεωμένοι να φορτίζετε πλέον μόνο έξω, με 0,50€ την kWh, θα μετανιώνατε την αγορά ηλεκτρικού;
Αν είχατε την δυνατότητα ανταλλαγής με ίσης αξίας και χρήσης θερμικού θα το αλλάζατε;
 


Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.812
Ερώτημα προς όσους έχουν ηλεκτρικό για περισσότερο από ένα μήνα:
Μη πολιτικά ορθή στάση. Διαιωνίζει στερεότυπα, προάγει διακρίσεις και υποδαυλίζει τα πάθη. Θα ακούσεις νέα απ' το δικηγόρο μου!
>:( >:( >:( :fuckyou:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Εάν για κάποιον λόγο δεν μπορούσατε πλέον να φορτίσετε σπίτι σας, και είσασταν υποχρεωμένοι να φορτίζετε πλέον μόνο έξω, με 0,50€ την kWh, θα μετανιώνατε την αγορά ηλεκτρικού;
Αν είχατε την δυνατότητα ανταλλαγής με ίσης αξίας και χρήσης θερμικού θα το αλλάζατε;
Για μένα πιο σωστή ερώτηση θα ήταν αν η τιμή του ρεύματος (στο σπίτι) ανέβαινε από τα 0,10€ στα 0,50€.

Γιατί αν μιλάμε να φορτίζουμε έξω, πέρα από το κόστος ο πιο σημαντικός παράγοντας για μένα είναι η ταλαιπωρία. Να πηγαίνω δηλαδή κάθε τρεις και λίγο να στήνομαι και να περιμένω πόση ώρα να φορτίσω.

Δεν είναι μόνο η πιο αργή φόρτιση σε σχέση με το γέμισμα στο βενζινοκίνητο, είναι και η μειωμένη αυτονομία. Γιατί δεν μπορείς να φορτίσεις (πρακτικά) ως το 100% αλλά μέχρι το 80, γιατί ιδανικά (για τη μπαταρία) δεν κάνει να το αφήνεις συνέχεια να πέφτει κοντά στο μηδέν, γιατί αν φορτίζεις μόνο σε ταχυφορτιστή δεν κάνει καλό στη μπαταρία, γιατί οι ταχυφορτιστές (μέσα στην πόλη) είναι ελαχιστότατοι σε σχέση με τα βενζινάδικα, γιατί, γιατί, γιατί...

Οπότε ναι, αν δεν μπορούσα να φορτίσω σπίτι και αν η ρουτίνα μου δεν ήταν τέτοια που να λύνω το πρόβλημα αλλιώς (π.χ. να μπορώ να φορτίσω στη δουλειά ή κάπου που να είμαι σε σταθερή βάση για κάποιον λόγο) τότε ναι, θα το μετάνιωνα. Από 5 λεπτά στις 10 μέρες για ανεφοδιασμό ξαφνικά θα χρειαζόμουν ώρες (συνυπολογίζοντάς τα όλα) και προγραμματισμό.

Όλα τα άλλα έρχονται μετά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Για μένα πιο σωστή ερώτηση θα ήταν αν η τιμή του ρεύματος (στο σπίτι) ανέβαινε από τα 0,10€ στα 0,50€.
ΟΚ, ας απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση.
Λοιπόν;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
ΟΚ, ας απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση.
Λοιπόν;
Δεν θα με ένοιαζε η αύξηση του ρεύματος γιατί έχω φωτοβολταϊκά. Και θα πει κάποιος οκ ρε παιδί μου, αυτό είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Αλλά δεν είναι κιόλας, γιατί το ηλεκτρικό σου επιτρέπει να το κάνεις αυτό (και γενικά να βρεις διάφορες λύσεις) ενώ όπως είπε και ο Κώστας παραπάνω πετρελαιοπηγή στον κήπο σου δεν μπορείς να έχεις. Είσαι απόλυτα εξαρτημένος.

Από εκεί και πέρα όχι, ούτε αν πλήρωνα για το ηλεκτρικό σε "καύσιμα" το ίδιο ή και λίγο παραπάνω από το θερμικό δεν θα το άλλαζα. Όχι μόνο γιατί είναι πολύ καλύτερο σαν αυτοκίνητο αλλά και για περιβαλλοντικούς λόγους. Το ξέρω ότι φαίνεται να είμαι ο μόνος ρομαντικός στο συγκεκριμένο, αλλά όπως είχα πει από την αρχή όταν πήρα το ηλεκτρικό, ήταν για μένα ένας σημαντικός παράγοντας.

Τώρα αν μιλούσαμε για ΠΟΛΥ μεγαλύτερο κόστος, ε, εκεί θα έπρεπε να το δούμε συγκεκριμένα, δεν ξέρω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Προσωπικό παράδειγμα.

Θερμικό: 4000€
7500Kwh ετήσια κατανάλωση κατοικίας. 7500kwh x 0.10€ = 750€.
Καύσιμα για 25.000χλμ: 3000€.
Services: 250€

Ηλεκτρικό: 5650€
7500Kwh ετήσια κατανάλωση κατοικίας.
3750Kwh ετήσια κατανάλωση οχήματος.
(11.250kwh x 0.50€)
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Δεν κατάλαβα τι προσπαθείς να συγκρίνεις. Συγκρίνεις θερμικό με ηλεκτρικό αλλά βάζεις μέσα και την κατανάλωση ρεύματος του σπιτιού. Και με το θερμικό τη βάζεις με 0,10€ ενώ με ηλεκτρικό με 0,50.

Τι σχέση έχει η κατανάλωση του σπιτιού με το αυτοκίνητο; Ακόμα και με την υψηλή τιμή ρεύματος το κόστος για το ηλεκτρικό βγαίνει και πάλι χαμηλότερο από τη βενζίνη.

Έχεις βάλει βέβαια υπερβολικά χαμηλή κατανάλωση, αλλά οκ. Και μεγαλύτερη να βάλεις πάλι καλύτερα από το θερμικό είναι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Σύγκριση 0.10 τιμολόγιο και θερμικό vs 0.50 και ηλεκτρικό.

Αυτό δεν λέει;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Όχι, λέω πως όταν συνηθίσεις στο ηλεκτρικό, είναι τόσο ανώτερη τεχνολογία και τόσο καλύτερο αυτοκίνητο που οι περισσότεροι δεν γυρίζουν πίσω στο θερμικό. Ανεξαρτήτως αν κάνουν οικονομία επειδή το ηλεκτρικό κοστίζει λιγότερο/χλμ.
Ακόμα και με τη μέγιστη σημερινή τιμή φόρτισης, πάλι θα προτιμούν ηλεκτρικό.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.570
Reaction score
98.635
Ερώτημα προς όσους έχουν ηλεκτρικό για περισσότερο από ένα μήνα:

Εάν για κάποιον λόγο δεν μπορούσατε πλέον να φορτίσετε σπίτι σας, και είσασταν υποχρεωμένοι να φορτίζετε πλέον μόνο έξω, με 0,50€ την kWh, θα μετανιώνατε την αγορά ηλεκτρικού;
Αν είχατε την δυνατότητα ανταλλαγής με ίσης αξίας και χρήσης θερμικού θα το αλλάζατε;
Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, ούτε που θα σκεφτόμουν την αγορά ηλεκτρικού, άσχετα με το κόστος φόρτισης.

Ακόμα και τώρα έχω έντονες επιφυλάξεις για την ευχρηστία σε μεγάλο ταξίδι, άσχετα αν πρόκειται για 3-4 φορές τον χρόνο. Το ότι πρέπει να ξεμάθω να κάνω μονοκοπανιά 500-600 χιλιόμετρα και πρέπει να υποχρεώνομαι σε στάση/εις δεν είναι ό,τι καλύτερο για μένα που έχω συνηθίσει να θέλω να φτάνω από το Α στο Β στον μικρότερο χρόνο.

Το ότι πρόκειται να αλλάξω από ice σε ηλεκτρικό δεν μου αλλάζει τη γνώμη.

Από την άλλη η επικείμενη συμβίωση τις υπόλοιπες 350 μέρες του χρόνου καθόρισαν την επιλογή μου, που -επαναλαμβάνω- θα απέκλειαν το ηλεκτρικό αν δεν υπήρχε η δυνατότητα οικιακής φόρτισης.


* Έβαλα bookmark στο post για να επανέλθω 1 χρόνο μετά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, ούτε που θα σκεφτόμουν την αγορά ηλεκτρικού, άσχετα με το κόστος φόρτισης.

Ακόμα και τώρα έχω έντονες επιφυλάξεις για την ευχρηστία σε μεγάλο ταξίδι, άσχετα αν πρόκειται για 3-4 φορές τον χρόνο. Το ότι πρέπει να ξεμάθω να κάνω μονοκοπανιά 500-600 χιλιόμετρα και πρέπει να υποχρεώνομαι σε στάση/εις δεν είναι ό,τι καλύτερο για μένα που έχω συνηθίσει να θέλω να φτάνω από το Α στο Β στον μικρότερο χρόνο.

Το ότι πρόκειται να αλλάξω από ice σε ηλεκτρικό δεν μου αλλάζει τη γνώμη.

Από την άλλη η επικείμενη συμβίωση τις υπόλοιπες 350 μέρες του χρόνου καθόρισαν την επιλογή μου, που -επαναλαμβάνω- θα απέκλειαν το ηλεκτρικό αν δεν υπήρχε η δυνατότητα οικιακής φόρτισης.
Είναι πράγματι μεγάλη βελτίωση της ποιότητας ζωής η φόρτιση στο σπίτι.
Ήθελα όμως να πιάσουμε και την συζήτηση του κόστους φόρτισης, οπως έγραψα πριν, και αν αυτό θα ηταν αποτρεπτικό.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.851
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top