Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.459
Reaction score
57.322
In room στο δωματιο δυο reviewer του Stereophile (μπλε και κοκκινο in room response) το Revel Salon 2. Γενικοτερα εχει δειχθει οτι οι συχνοτικες διαφοροποιησεις οπως τις ανταλαμβανεται το ανθρωπινο αυτι αποτυπωνονται καλυτερα με 1/3 octave smoothing ειδικοτερα στις χαμηλες συχνοτητες . Το 1/6 που χρησιμοποιειται παρακατω δινει παραπανω λεπτομερεια για λογους αναλυσης. Η μπλε καμπυλη in room του ενος reviewer αποκλεινει κατα περιπου 3 db απο τα +-3db στην κεντρικη συχνοτητα 100hz. Πολυ ευκολα διορθωνεται με ενα πολυ ελαφρυ peq με αρνητικο gain . Στην κοκκινη εχουμε πιο πολλα "προβληματα" αλλα γενικα το ηχειο ειναι φανερο οτι εχει πληρη εκταση εως τα 20hz. Βεβαιως ειναι πολυ ακριβα τετοιου ειδους ηχεια και απαιτουν μεγαλους και περιποιημενους χωρους, αλλα χωρις το πονοκεφαλιασμα της ενσωματωσης sub και με ιδανικη χρονικη και φασικη ευθυγραμμιση απο τον κατασκευαστη.

View attachment 350798


Οποτε γιατι να ηθελε αυτο το ηχειο να το κροσαρεις με sub;
View attachment 350790
Επειδή και στις δύο περιπτώσεις οι εμφανιζόμενες τονώσεις λίγο πάνω από τα 20 Hz δεν συναρτώνται τόσο με τη σφριγηλή απόκριση του ηχειακού συστήματος σε αυτήν την ζώνη όσο με την υποστήριξη από ιδιορρυθμούς του χώρου στη διάταξη bass reflex. Επομένως απουσία sub η παρεχόμενη απόκριση θα έρχεται με υψηλότερες συνιστώσες αρμονικής παραμόρφωσης και φασική υστέρηση εντεινόμενες παράλληλα από ιδιορρυθμό χώρου. Τα φίλτρα ισοστάθμισης μπορεί να περιορίζουν την ποσότητα αλλά δεν καλυτερεύουν την ποιότητα στην ενέργεια.
 

Μηνύματα
1.264
Reaction score
1.195
Επειδή και στις δύο περιπτώσεις οι εμφανιζόμενες τονώσεις λίγο πάνω από τα 20 Hz δεν συναρτώνται τόσο με τη σφριγηλή απόκριση του ηχειακού συστήματος σε αυτήν την ζώνη όσο με την υποστήριξη από ιδιορρυθμούς του χώρου στη διάταξη bass reflex. Επομένως απουσία sub η παρεχόμενη απόκριση θα έρχεται με υψηλότερες συνιστώσες αρμονικής παραμόρφωσης και φασική υστέρηση εντεινόμενες παράλληλα από ιδιορρυθμό χώρου. Τα φίλτρα ισοστάθμισης μπορεί να περιορίζουν την ποσότητα αλλά δεν καλυτερεύουν την ποιότητα στην ενέργεια.
Ως προς την παραμόρφωση αν δεις το review του revel f328 be στο asr παραπλήσιο ηχείο αλλά χαμηλοτερης κατηγορίας η παραμόρφωση του στις χαμηλές συχνότητες είναι 3% στα 30hz στα 96db! Δηλαδή για βαθύ μπάσο ειναι ανύπαρκτη στο αυτί μας
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.459
Reaction score
57.322
Ως προς την παραμόρφωση αν δεις το review του revel f328 be στο asr παραπλήσιο ηχείο αλλά χαμηλοτερης κατηγορίας η παραμόρφωση του στις χαμηλές συχνότητες είναι 3% στα 30hz στα 96db! Δηλαδή για βαθύ μπάσο ειναι ανύπαρκτη στο αυτί μας
Θα σου απαντήσω σα να συγκρίνονταν ισοδύναμες καταστάσεις... Η τιμή παραμόρφωσης αναφέρεται στα 30 Hz και σε στάθμη 96 dB η οποία θ'ανταποκρινόταν σε μέσες συνεχόμενες στάθμες τάξης έως 70 dB ως προς τις μεσαίες οκτάβες. Η δε φασική υστέρηση από το bass reflex δεν έχει καν συμπεριληφθεί.
 

Μηνύματα
2.385
Reaction score
3.630
Υπάρχουν ακουστές και μη ακουστές παραμορφώσεις. Έχειις τοποθετηθεί επ' αυτού κάπου;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.459
Reaction score
57.322
Υπάρχουν ακουστές και μη ακουστές παραμορφώσεις. Έχειις τοποθετηθεί επ' αυτού κάπου;
Η ακουστότητα της αρμονικής παραμόρφωσης τείνει να μειώνεται στις χαμηλές οκτάβες όπου λογαριάζονται ανεκτές τιμές τάξης 5-10%. Αυτό το δεδομένο όμως παρέχει εξιδανικευμένη εικόνα της κατάστασης αφού δεν λογαριάζεται η ακουστότητα σε μη αρμονικές παραμορφώσεις, η σύζευξη με τους ιδιορρυθμούς σε οικιακά δωμάτια αλλά ούτε η κατακόρυφη αύξηση υπό συνθήκες θερμικής καταπόνησης στα μεγάφωνα όπως υφίσταται σε τυπικές συνεχόμενες στάθμες αναφοράς για τα περισσότερα main ηχεία ενόσω θα δέχονταν σήμα full range.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.890
Η μπλε καμπυλη in room του ενος reviewer αποκλεινει κατα περιπου 3 db απο τα +-3db στην κεντρικη συχνοτητα 100hz. Πολυ ευκολα διορθωνεται με ενα πολυ ελαφρυ peq με αρνητικο gain .
Έχεις παρερμηνεύσει τις δυνατότητες διόρθωσης μέσω EQ.

Όπως και οι περισσότεροι βέβαια, που βλέπετε ένα βουνό 6 dB και νομίζετε πως με -6 dB θα σιδερωθούν τα μπάσα και θα ακούγονται τέλεια.

Φούτσες μπλου.

Διότι:

Τα φίλτρα ισοστάθμισης μπορεί να περιορίζουν την ποσότητα αλλά δεν καλυτερεύουν την ποιότητα στην ενέργεια
Η πλεονάζουσα ενέργεια που σέρνεται στο χώρο στην συγκεκριμένη περίπτωση στους 100 κύκλους, είναι ένας ιδιορρυθμός του δωματίου που προκαλεί στο σπέκτρο ένα χρόνο πάνω από 0,8" με δυνατή έμμεση, δηλαδή εκεί έχει ένα decay ατελείωτο η πτώση ενέργειας.

Αν κόψεις τη στάθμη στους 100 κύκλους κατά 6 dB (μιλάμε για 2 υποδιπλασιασμούς ισχύος, δηλαδή εκεί που ήταν να πάρει 100 βατ θα πάρει 25 βατ) θα δεις περιχαρής μια ωραία ευθεία στο γράφημα απόκρισης συχνότητας, αλλά θα ακούγεται ζούφιο, διότι η άμεση (από το γουφερ) θα είναι ψόφια, οπότε ψόφια θα είναι η κρουστική, οπότε ένα τύμπανο που θα πρέπει να το νιώσεις ισχυρό στον κτύπο, θα ακούγεται σα τσιχλόφουσκα.

Ναι, μαζί με την καθυστερημένη απόκριση του χώρου, θα μετράει ωραία, αλλά δε θα παίζει ωραία, θα παίζει μοιραία.

Γι'αυτό θες πολλαπλά σαμπ. Να ακυρώσουν μεταξύ τους τις τονώσεις και ακυρώσεις που προκύπτουν από το χώρο, και να έχεις σωστή κρουστική απόκριση. Μόνον έτσι παίζει σωστά, όχι με EQ.


παραμόρφωση του στις χαμηλές συχνότητες είναι 3% στα 30hz στα 96db! Δηλαδή για βαθύ μπάσο ειναι ανύπαρκτη στο αυτί μας
Τα 96 dB στο συγκεκριμένο διάγραμμα, έχουν οδηγήσει τα μπάσα να παίρνουν μια ανηφόρα παραμόρφωσης, που δεν υπήρχε καθόλου σε χαμηλότερη στάθμη.

Ταυτόχρονα, πρόκειται για μόλις 96 dB στο 1 μέτρο απόσταση. Με κάθε διπλασιασμό της απόστασης, πέφτει 6 dB η στάθμη. Και αν αυτή θα είναι η μέγιστη στάθμη που θα ακούς, θα είναι στάθμη ασανσέρ.

Δες ξανά τα σχεδιαγράμματα ακουστότητας, και δες σε πόσα Φον αντιστοιχεί η στάθμη 96 dB στους 30 κύκλους, και υπολόγισε πόση θα φτάνει στη θέση ακρόασης αναλόγως απόστασης ακρόασης, και ξαναδες τα Φον που αντιστοιχεί αυτή η στάθμη. Θα πάθεις πλάκα από αυτό που θα ανακαλύψεις.

Η απλή χαλαρή στάθμη αναφοράς, είναι μέση στάθμη 85 Φον στο δικαναλο. Έχεις δει πόσο πτωτική στα πρίμα απόκριση προβλέπεται στην in room response στην mlp από ηχείο που μετράει εντελώς φλατ στο 1 μέτρο ανηχοϊκά.

Σε κάθε περίπτωση, αν θες να μιλάμε απλώς για dB SPL, προβλέπεται Max στιγμιαία στάθμη ίση με 105 dB SPL στην πρώτη οκτάβα, στη θέση ακρόασης, κι όχι στο 1 μέτρο, κι αυτά στην έξτρα χαλαρωτική στάθμη αναφοράς, που παλεύουμε με νύχια και με δόντια να μη την ξεπεράσουμε, και φυσικά χάνουμε τη μάχη, εφόσον βεβαίως τα σαμπ μας είναι κει, ισχυρά και πολλαπλά, να παίζουν όπως προβλέπεται, χωρίς ουρές ατελείωτες στο spectro.
 

Μηνύματα
2.385
Reaction score
3.630
Η ακουστότητα της αρμονικής παραμόρφωσης τείνει να μειώνεται στις χαμηλές οκτάβες όπου λογαριάζονται ανεκτές τιμές τάξης 5-10%. Αυτό το δεδομένο όμως παρέχει εξιδανικευμένη εικόνα της κατάστασης αφού δεν λογαριάζεται η ακουστότητα σε μη αρμονικές παραμορφώσεις, η σύζευξη με τους ιδιορρυθμούς σε οικιακά δωμάτια αλλά ούτε η κατακόρυφη αύξηση υπό συνθήκες θερμικής καταπόνησης στα μεγάφωνα όπως υφίσταται σε τυπικές συνεχόμενες στάθμες αναφοράς για τα περισσότερα main ηχεία ενόσω θα δέχονταν σήμα full range.
Άρα είναι ενδεικτικές οι αναγραφόμενες τιμές καθότι στο τελικό ακουστό αποτέλεσμα διάφοροποιούνται από τους λόγους που ανάφερες.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.841
Reaction score
8.858
Pmc twenty 24:
Μέτρηση rew με τακτοποίηση από τον Yamaha rx a 3080:
Πολύ ωραίο διάγραμμα με αποκοπή στα 80 hz kai the XR;hsh 2 Subs svs 1000 τα κλειστά.
Κατεβαίνουν άνετα μέχρι τα 20-25 hz στον Χώρο μου (4 Χ 3,7).

Χωρίς subs Πάλι καλό το διάγραμμα, κατεβαίνουν πολύ χαμηλά, όχι τόσο όσο με τα subs, όμως:
Το χαμηλό αποκτά άλλη χάρη! Τα μεγάλα έγχορδα έχουν φυσικότητα, αληθοφάνεια. Τα κρουστά πολύ ωραίο χτύπημα, πιο φυσικό, και γενικά το σύνολο των συχνοτήτων, από χαμηλό έως το ανώτατο μέρος ... πιο σωστό.

Έτσι για ακρόαση μουσικής, τέλος τα subs προσωπικά.

Σημείωση: Απεχθάνομαι τις νέες μοντέρνες προτάσεις ακροάσεων με τα δυνατά ηλεκτρονικά μπάσα κλπ.
Ειδικά με subs που καλύπτουν τα πάντα (τι να καλύψουν δηλαδή, αφού μόνο το μπάσο είναι το βασικό κρητήριο επιλογής των συνθετών, με τα υπόλοιπα μουσικά όργανα απόντα αφού όλα τα προσομειώνουν τα pc τους).

Ακροάσεις μου: Τζαζέ κομμάτια, μικρά σύνολα, ποιοτικές εγγραφές, κλασική μουσική, έντεχνη μουσική.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.890
Βεβαιως ειναι πολυ ακριβα τετοιου ειδους ηχεια και απαιτουν μεγαλους και περιποιημενους χωρους, αλλα χωρις το πονοκεφαλιασμα της ενσωματωσης sub και με ιδανικη χρονικη και φασικη ευθυγραμμιση απο τον κατασκευαστη.
Το πρώτο μισό της πρότασής σου, άθελά σου, αναιρεί εντελώς το δεύτερο μισό. 😁🤪🤣

Σε μεγάλο χώρο, και με λίγο αυξημένη απόσταση ακρόασης (προφανής επιλογή σε μεγάλους χώρους), εκεί είναι που θα χαθούν τελείως τα καημένα τα γουφεράκια του εν λόγω ηχείου. 😁🤪🤣

Οι ανάγκες για σαμπ, πολλαπλασιάζονται λογαριθμικά στην αύξηση του όγκου του δωματίου. 😎

Σε ένα δωμάτιο 50 τμ ας πούμε, ακόμα και 4 σαμπ με ένα 12" το καθένα, θα ιδρώνουν για τα βασικά, και μη περιμένεις τίποτα το σπουδαίο στην αρχή της 1ης οκτάβας. 😎

Εκεί κάτω, θέλει πίεση. Πως στο διάτανο να φορτώσουν πίεση 4 μεγαφωνάκια 12" στον συνολικό όγκο του αέρα σε ένα μεγάλο δωμάτιο; Απλώς δεν είναι εφικτό.

Με 4 τεμάχια 17-18" αρχίζεις να κάνεις δουλειά σε κάπως μεγάλο δωμάτιο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.459
Reaction score
57.322
Άρα είναι ενδεικτικές οι αναγραφόμενες τιμές καθότι στο τελικό ακουστό αποτέλεσμα διάφοροποιούνται από τους λόγους που ανάφερες.
Όσο η μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης μένει αρκετά χαμηλή - εννοείται για δεδομένη απόσταση ακρόασης και μάλιστα χαμηλότερη απ'όσο νομίζουν οι περισσότεροι - η κατάσταση μπορεί να είναι διαχειρίσιμη με την ακροαματική διαδικασία ευχάριστη υπό χαλαρότερες συνθήκες. Όσο ανέρχεται η στάθμη τόσο κοντινότερα προς το worst case scenario θα οδεύουμε απουσία ικανών sub ή καλής ενσωμάτωσης αυτών.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.890
Άμα αρχίσει να παραμορφώνει το ηχείο στους 30 κύκλους, θα παραμορφώνει και παραπάνω.

Σημαίνει ότι έχει βγει από τα όρια γραμμικής λειτουργίας του.

Μη βλέπετε τα σχεδιαγράμματα που μετράνε THD με ένα τόνο στους 30, μετά ένα τόνο στους 35, μετά ένα τόνο στους 40 ΚΟΚ, ή με κυλιόμενο τόνο (gilding tone). Η μουσική τα έχει όλα μαζί. Αλλιώς θα παίζει τους 150 και 200 κύκλους όταν θα πιέζεται λίγο, με 1% THD στους 30 κύκλους, κι αλλιώς όταν φτάσει 5-10%THD στους 30 κύκλους, θα χαλάει και το υπόλοιπο φάσμα.

Και κάτι ακόμα:

Για το ερώτημα του αν ακούς ή δεν ακούς την THD στην 1η οκτάβα, ακόμα και σε 1 σκέτο τόνο στους 25 και 30 κύκλους, να μου επιτρέψετε να αμφισβητώ τα υπάρχοντα δεδομένα των ελάχιστων διαθέσιμων τεστ (κυρίως 1), διότι αμφισβητώ τον τρόπο που πραγματοποιήθηκαν αυτά τα τεστ, και συγκεκριμένα αμφισβητώ την ποιότητα των σαμπ που χρησιμοποιήθηκαν σε τέτοια τεστ (πόσο χαμηλές THD ήταν ικανά να βγάζουν σε στάθμες επαρκείς για αντίληψη από τα ανθρώπινα αισθητήρια, δηλαδή έως 90 Φον στην mlp), τους χρόνους decay που είχαν στο χώρο των τεστ, και δεν έχω δει κανένα σχεδιάγραμμα σπέκτρο από τα τεστ αυτά και επίσημα στοιχεία από τις στάθμες ακρόασης που χρησιμοποιήθηκαν κατά τα εν λόγω τεστ. 😎

Μόνον με πλήρη υλοποίηση DBA από φουλ arrays ένθεν κι ένθεν, υλοποιημένα από ικανότατα σε max SPL σαμπ (μίνιμουμ 125 dB επί της mlp), πολύ χαμηλών THD (στα 125 dB SPL επί της mlp) και κλειστής (φυσικά) καμπίνας μπορώ να δεχτώ, σε χώρο έξτρα περιποιημένο στις χαμηλές συχνότητες (μετρήσεις σπέκτρο να λάμπουν, με decay στο 0.1", σαν αυτά που δείχνει η trinnov). 😎

Άμα βρείτε κανένα τεστ με τέτοια δεδομένα σε διπλή τυφλή δοκιμή για ανίχνευση της ακουστότητας της THD στην 1η οκτάβα, σφυρίξτε μου. Μέχρι τότε, έχω δείξει αρκετές μαρτυρίες περί του αντιθέτου, από τεστ που πραγματοποιήθηκαν με ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα αναπαραγωγής των χαμηλών συχνοτήτων. 😎
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.587
Μηνύματα
2.945.197
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top