Featured ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ... ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ.

Μηνύματα
15.848
Reaction score
18.432
7a76166a-9d1e-43bc-8c0e-c5f996ebea03

Σελίδα 2
View attachment 349095
Πάτα στο d12 και θα φορτώσει pdf data sheet.
Από σελίδα 35 και μετα έχει μετρήσεις ανάλογα την διάτρητη.
Εσυ θυμάσαι ποιά (με τι διάτρηση) πήρες ; Έστω περίπου μια κοντινή της ; ¨Εχει και κωδικούς δίπλα που μπορείς να μου τον πεις για να την δώ τι ακριβώς απορροφά και ανακλά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Βρε άσε τι ξέρω εγώ τώρα , θα μου πείς αυτό που με ενδιαφέρει και ρώτησα για την γυψοσανίδα ; Δεν βλέπω να μου το λές (και είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις).
Μόνον στον μπουτχια μπορώ να το πω αυτό, μεταξύ μας, μυστικά και με απόλυτη εχεμύθεια, διότι είναι πολύ προσωπικό.
 

Μηνύματα
15.848
Reaction score
18.432
Γμτ. Διάτρητη κατά το 1/3 του τοίχου, πίσω απο τη θέση ακρόασης και καλυμμένη με ηχοπερατό πανί, μήπως; Αν ναι, πρέπει να είναι σε όλο το ύψος του τοίχου ή μπορώ να τη γλυτώσω μόνο με μια ευρεία περιοχή γύρω απο τη θέση ακρόασης;
Εάν έχεις πρόβλημα σε όλο το δωμάτιο και θέλεις να ρίξεις χρόνους κλπ τότε καλύτερα όλο τον τοίχο. Εάν απλώς είσαι κοντά στον τοίχο και το θές για καλύτερη στερεοφωνική σκηνή τότε και απλώς στην περιοχή γύρω απο το κεφάλι σου συν πλην εξήντα εκατοστά δεξιά αριστερά πάνω κάτω (πάνω κάτω μπορείς και λιγότερο). 120 χ 60 δηλαδή πες οριζόνται τοποθετημένο με το κεφαλι στο κέντρο όλων των διαστάσεων αυτών.
Μόνον στον μπουτχια μπορώ να το πω αυτό, μεταξύ μας, μυστικά και με απόλυτη εχεμύθεια, διότι είναι πολύ προσωπικό.
Ε, πες το στον @Bhutia τότε και αυτός μετά θα μου το πεί εμένα (με την άδεια σου πάντα βέβαια). Εάν του πείς να μην μου το πεί , θα τον βασανίσω και θα μου πει, δεν υπάρχει πρόβλημα. :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Γμτ. Διάτρητη κατά το 1/3 του τοίχου, πίσω απο τη θέση ακρόασης και καλυμμένη με ηχοπερατό πανί, μήπως; Αν ναι, πρέπει να είναι σε όλο το ύψος του τοίχου ή μπορώ να τη γλυτώσω μόνο με μια ευρεία περιοχή γύρω απο τη θέση ακρόασης;
Γίνεται και με κάλυψη της ευρείας περιοχής πίσω από τη θέση ακρόασης.
Τα γνωστά, διάτρητη και υλικό από πίσω.
Όλος ο τοίχος, είναι πάντα καλύτερα, διότι όσο κατεβαίνεις στις συχνότητες διευρύνονται οι λοβοί και η άμεση πάει και στις γωνιές.

Το ζητούμενο είναι να σπάσει η ισχύς της πρώτης ισχυρής ανάκλασης.
το θές για καλύτερη στερεοφωνική σκηνή
Θα βάλει κι άλλα ηχεία.
Ιμερσιβ θα γίνει στο τέλος.
Δε χρειάζεται να υπάρχει κανένα σημείο τοίχου με ισχυρή πρώτη ανάκλαση, για κανένα λόγο.
Χρειάζεται χρόνος κενός ανακλασεων. Τίποτε άλλο. Δεν υπάρχει αντήχηση, κάθε ποσότητα ενέργειας στο χώρο είναι χρήσιμη.
Μόνον χρόνος κενός ανακλασεων χρειάζεται, δηλαδή να σπάει η άμεση, να μη γυρνάει πίσω σε ντετέ, τουλάχιστον με σημαντική ισχύ.
Μετά, ας γυρίσει πίσω όση θέλει, δεν έχει ενδιαφέρον, το RdT θα είναι σωστό.
Εφόσον υπάρχει χρόνος κενός ανακλασεων, μετά ότι και να υπάρχει, είναι μικρής ισχύος και ωφέλιμο.
Μόνον η πρώτη ανάκλαση είναι ισχυρή.

Στο πολυκάναλο, και δη στο ιμερσιβ, λόγω σημαντικού εύρους λοβών ολόβε, χρειάζεται ολόβε κάλυψη.
Εξ'ου και οι χαμηλές μετρήσιμες τιμές RdT 60.

Στο ολικοκάναλο σχεδόν μονοκάναλο, έχει όφελος η κάλυψη μόνον του χώρου πίσω από το κεφάλι (κατροπτρικά έλεγχος της επιφάνειας της πρώτης ισχυρής ανάκλασης των δγιό ηχείων, με καθρέφτη), ώστε οι καραμπόλες στον πέριξ αυτού χώρο να δίνουν αυξημένο ιμέρσιον.

Προσωπικά έβαλα εξαρχής διάτρητη γυψοσανίδα ηχοαπορρόφησης σε όλο τον πίσω τοίχο. Δεν στήνω δικαναλο, οπότε έτσι πάει το ποίημα.
Και δω παίζουν κόλπα, αλλά με πίσω κεντρικό, παν κι αυτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.263
Reaction score
4.104
Εσυ θυμάσαι ποιά (με τι διάτρηση) πήρες ; Έστω περίπου μια κοντινή της ; ¨Εχει και κωδικούς δίπλα που μπορείς να μου τον πεις για να την δώ τι ακριβώς απορροφά και ανακλά.
6-18r
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Χρησιμοποιήστε πάχος διάτρητης γυψοσανίδας περί το 1 cm, κι όχι πιο χοντρή.

Διότι, είναι εύκολο να κάνει συνήχηση αυτό το πάχος, σε βολικό εύρος συχνοτήτων (50-60 κύκλους χονδρικά, αναλόγως βάρους/τμ και διαστάσεων).

Άμα είναι πιο χοντρή, θα είναι ανακλαστική σε τμήμα χαμηλών συχνοτήτων, κι όχι διάφανη.

Το όμοιο ισχύει για την κοινή γυψοσανίδα. Άμα είναι χοντρή ή διπλή, αποτελεί τοιχωματικό όριο πιο χαμηλά, και προκαλεί ισχυρή άμεση ανάκλαση από πιο κάτω στο φάσμα.

Το όμοιο ισχύει και για ξύλινη επιφάνεια. Όσο πιο χοντρή, τόσο πιο ανακλαστική, και πάει πολύ χαμηλά η συνήχηση, εκεί που δεν έχει ουσία. Η μεγάλη ελεύθερη επιφάνεια κατεβάζει έτσι κι αλλιώς τη συχνότητα ιδιοσυντονισμού. Μαλακά υλικά στερέωσης, δίνουν ελευθερία στην ταλάντωση, αυξάνοντας την συνήχηση και κατ'επεκτασιν την μετατροπή ηχητικής ενέργειας σε μηχανική, δηλαδή απόσβεση.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.034
Reaction score
41.873
να κανω μια παρενθεση ".... δε κσερω ποσα χρονια, αποζητω αυτο το θεμα οπως διατυπωνεται, μπραβο και στον νηματοθετη και σε ολα τα παιδια :) " κλεινω τη παρενθεση, και παω να βρω κατι να φαω. 8-) 😇
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Δε θέλει άγχος, δε θέλει ψάξιμο, δεν είναι τίποτα η ηχητική περιποίηση ενός χώρου.

Μια διάτρητη γυψοσανίδα ηχοαπορρόφησης πάχους ~1cm σε τοίχους και ταβάνι, με όσο υλικό απορρόφησης μπορείς να βάλεις από πίσω της, κι ένα laminate στο δάπεδο με κάποιο υλικό απορρόφησης από κάτω του.

Αυτά. Τέλος ο χώρος. Φινίτο.😎

Θα παίζει καλύτερα από τα περισσότερα στούντιο ηχογράφησης. 😎

Μην ασχολείστε παραπάνω, με τίποτα. Δεν χρειάζεται.
Αυτά, και πολύ είναι.

Μετά διαλέξτε μηχανήματα με σοβαρά τεχνικά χαρακτηριστικά, με αξιοπρεπές σπινοραμα, κλπ, με ικανό max SPL για την επιθυμητή απόσταση ακρόασης.
Πολλαπλά σαμπ με τοποθέτηση κατά τας γραφάς και ομαλή ενσωμάτωση, και τέλος.
Game over.
 


Μηνύματα
15.848
Reaction score
18.432
12,5 mm σαν την κλασσικη γυψοσανίδα.
Κάτι άλλο βλέπεις , βάθος 400mm δεν υπάρχει , τουλάχιστον για οικιακή χρήση !!!
Α, ναι σόρρυ construction depth. Μας δίνει νούμερα για 6,5 εκ, και μόνωση (δικό τους πάχος και είδος μόνωσης μέτρηση) άρα είσαι κάπου λιγο πιο κάτω απ αυτά ή λίγο πιο πάνω καθώς ο φελλος έχει καλύτερα πιθανόν αποτελέσματα (θεωρητικά πάντα ολα). Η μόνωση τους (πάχος και είδος , λέει see page 136, για την δικιά σου δίνει mineral wool 20, 40, και 50 mm επιλογή πάχους μόνωσης). Για construction depth >= 65 mm όμως. Αυτή η απόσταση έχει (παίζει) μεγαλύτερο ρόλο και όχι τόσο το πάχος της μόνωσης άρα κάπου εκεί είσαι ή λίγο λιγότερα με τα 5 εκ. που έχεις (έστω φελλού).

125-250-500-1000-2000-4000.

0.35 - 0.45 - 0.50 - 0.50 - 0.45 -0.50.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Εάν δεν υπάρχει πρόβλημα διαστάσεων του χώρου, και αν θέλετε να βάλετε λίγο παραπάνω χρήμα σε ηχοαπορρόφηση, προτείνω:

Ταβάνι: αφήστε κενό 20-25cm πίσω από τη γυψοσανίδα, και χώστε 15cm πάχους υλικά απορρόφησης από πίσω της. Εάν χωράνε τα ηχεία ταβανιού, χώστε τα μέσα στη γυψοσανίδα.

Εμπρός τοίχο: αφήστε όσο κενό χρειάζεται για να ενσωματωθεί μέσα στη γυψοσανίδα η εμπρός τριάδα (ή 5-άδα) ηχείων, συν το (ή τα) μπροστινά σαμπ, και ρίξτε ηχοαπορρόφηση σε όλο το χώρο πίσω από τη γυψοσανίδα.

Ομοίως σε πλαϊνούς και πίσω τοίχους. Να μπουν μέσα τα ηχεία.

Αυτά, αν έχεις άπλα χώρου.

Οπότε στο τέλος, έχεις ένα δωμάτιο που δεν υπάρχουν καλώδια, δεν υπάρχουν ηχεία, είναι άδειο. As good as it gets.


Εάν δεν υπάρχει τόση άπλα χώρου, και απλώς φτιάχνεις ηχητική περιποίηση δωματίου, δεν χρειάζεται πουθενά να αφήσεις πάνω από 10cm χώρο πίσω από τις γυψοσανίδες για ηχοαπορρόφηση. Πίσω κολλητά στον τοίχο χαλαρό αριθέρμ, και σε επαφή με τη γυψοσανίδα copopren, φελλός, ή άλλη πυκνή βαριά ηχοαπορρόφηση.
 

Μηνύματα
724
Reaction score
1.594

Μηνύματα
4.920
Reaction score
8.683
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι αν χρειάζεται σώνει και καλά διάτρητη γυψοσανίδα ή μπορεί να λειτουργήσει και με τη κλασική. Έχω τον τοίχο αντικρυστά απο το σύστημα που θα χρειαστεί θερμομόνωση και ούτως ή άλλως υπολόγιζα για μια κατασκευή πάχους 5 cm ( συνυπολογίζοντας το πάχος του σκελετού όμως ).
Για να καταλάβεις πρέπει να κατανοήσεις τις αρχές λειτουργίας κάθε συστήματος απόσβεσης.
Με μια κλειστή γυψοσανίδα θα φτιάξεις έναν ωραιότατο membrane Absorber πιο αποτελεσματικό στις χαμηλές από την διάτρητη λόγω αυξημένης μάζας.
Γενικά η συχνότητα συντονισμού εξαρτάται από το βάρος της σανίδας και την απόσταση κενό από τον τοίχο.
Εννοείται ότι πίσω από αυτήν θα πρέπει να μπει απορρόφηση για απόσβεση έτσι ώστε το decay του συντονισμού να μην είναι μεγαλύτερο από το decay του χώρου.
Ενναλακτικα μπορείς να χρησιμοποιησεις διακριτά κομμάτια και να τα τοποθετήσεις στα κατάλληλα σημεία.
Για τις μεσαίες και ψηλές συχνότητες θα πρέπει εξωτερικά της γυψοσανίδα να επέμβεις με απορρόφηση (πορώδες ελαφρύ υλικό) ή και διάχυση.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.604
Reaction score
21.423
(kind of late to the party, but...) Όσοι σκέφτεστε για ηχητική φροντίδα του χώρου σας, να έχετε στο μυαλό σας τη χρήση διάτρητης γυψοσανίδα ως εκ των ων ουκ άνευ. Κάτι σαν το μαθηματικό αξίωμα - δεν επιδέχεται απόδειξης, το δέχεστε ως έχει.

Εάν θέλετε αποδείξεις, μπορείτε να μπείτε στο thread μου, να δείτε τη διαδικασία κατασκευής του χώρου μου, το συνδυασμό των υλικών με τη χρήση διάτρητης γυψοσανίδας και - το κυριότερο! - τις μετρήσεις μετά το τέλος της κατασκευής. :)
 

Μηνύματα
4.920
Reaction score
8.683
Αυτό που διάβασα από ειδικό για τις διατρητες γυψοσανίδες με απορροφητικό υλικό από πίσω είναι ότι στην ουσία πρόκειται για plattenschwinger membrane Absorber με υψηλή απόδοση στις συχνότητες 300-400 ενώ παραλληλα στις υψηλές συχνότητες πραγματοποιούν μια ελαφριά διάχυση.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.384
Μηνύματα
2.939.289
Members
38.176
Νεότερο μέλος
ziki
Top