PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Απλά, για να το πάω κι ένα βήμα παρακάτω, όταν θα κληθώ να συγκρίνω δια της ακοής δύο διαφορετικά καλώδια, εάν διαπιστώσω διαφορές θέλω να ξέρω το λόγο που προέκυψαν
Εμεις ειμαστε κοντα,κανουμε για την πλακα μας μερικες δοκιμες αν θελεις.
[DOUBLEPOST=1467658211][/DOUBLEPOST]
Ακόμα και οι ηλεκτρικές έχουν τον ήχο τους, δεν είναι όλες ίδιες, μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Θα ελεγα οτι αυτοι δεν ειναι και ασχετοι,ουτε φανταζομαι θυματα των κατασκευαστων κιθαρων.........και ποσοι αλλοι δεν ξερω τι εχουν,αλλα οποιος ενδιαφερεται ευκολο να μαθει.

http://www2.fender.com/experience/artists/fifteen-strat-players-ages/


http://www.gibson.com/news-lifestyle/features/en-us/15-iconic-les-paul-players.aspx
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Εγώ πάντως θα συμβούλευα όσους έχουν βαλθεί να διαλευκάνουν τον μύθο των καλωδίων να διαλευκάνουν πρώτα ένα άλλο μύθο.

Το μύθο τους πως παίζει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Με ποιο απλά λόγια δεν καταλαβαίνω από που πηγάζει αυτή η βεβαιότητα για τα καλώδια όταν πολλοί δεν έχουν ιδέα - επαφή, για το πως παίζει - μετράει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Πως μπορεί κάποιος να έχει άποψη για λεπτομέρειες όπως τα καλώδια, όταν για παράδειγμα το σύστημά του έχει flutter echo και στάσιμα με το κιλό?

Με λίγα λόγια "Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο".

Λύστε πρώτα αυτόν τον μύθο και μετά ευχαρίστως να μιλήσουμε και για τα καλώδια.
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
Παντου σε οσα γραψατε στο ποστ #174
Aν εννοειτε οτι μια fender η gibson πουλαει φυκια για μεταξωτες κορδελες τι να συζηταμε τωρα.
Και γιατι να σας δωσει στοιχεια και μετρησεις ? Δεν σ'αρεσουν οι κιθαρες τους,παιρνεις οτι θελεις,η αγορα γεματη και για ολα τα βαλαντια.Ολες κιθαρες ειναι.
Τα παρακάτω είναι πορίσματα φυσικής που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν:

1. τα magnet pick ups παράγουν τον ήχο με διαταραχή του μαγνητικού πεδίου τους (διαταραχή μαγνητικής ροής) από τη δόνηση των συρμάτινων χορδών (Ηλεκτρομαγνητικό φαινόμενο- που απαιτεί πηνία και μόνιμους μαγνήτες στις ηλεκτρικές κιθάρες).

2. Τα magnet pick ups δεν μπορούν να συλλάβουν δόνηση του σκάφους της κιθάρας.

3. Οι ναύλον χορδές δεν μπορούν να προκαλέσουν διαταραχή του μαγνητικού πεδίου του magnet pick up.

4. Το σκάφος της κιθάρας συμβάλλει στον ενισχυμένο ήχο μόνο στο βαθμό που το σώμα (κυρίως το καπάκι) επηρεάζει τη δόνηση των χορδών. Η ηλεκτρική κιθάρα όμως δεν έχει αντηχείο και άρα η συμβολή του σώματος της στην παραγωγή ήχου είναι αμελητέα.

Ήμουν πολύ προσεκτικός στην διατύπωση στο #174 γιατί ήξερα ότι θα υπάρξει αρνητικός άκριτος σχολιασμός.
Το όποιο ξύλο του μπράτσου ή σκάφους της ηλεκτρικής συμβάλλει αμελητέα στην όποια ποιότητα ή μη του ήχου. Αυτό για το οποίο φημίζεται η Gibson, Fender…..είναι τα δικά τους magnet pick up που αυτά είναι που δίνουν την ηχητική ποιότητα (και φυσικά οι χορδές, ο ενισχυτής , τα ηχεία και τα δάκτυλα του οργανοπαίχτη - ΟΧΙ όμως το ξύλο) και φυσικά η αντοχή τους.στο να μη σκευρώνουν λόγω του καλού ξύλου

Snake oil λοιπόν ο ισχυρισμός ότι το ξύλο της ηλεκτρικής συμβάλλει στην ποιότητα του ήχου.

Δείτε εδώ 100άδες forum να ασχολούνται με το θέμα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το μαγικό καλώδιο τροφοδοσίας

Να κι ένα τρυκ δικό μου που στην αρχή φαίνεται ότι καταρρίπτει τα ανωτέρω , αλλά στη συνέχεια αποδεικνύεται ότι στην ουσία δεν είναι τίποτε άλλο παρά απλό πόρισμα φυσικής. Αξίζει να παρακολουθήσετε το video μέχρι τέλους:

  1. Τα piezo pickups συλλαμβάνουν τη φυσική δόνηση του ξύλου οργάνου (​
    το piezo-pickup μετατρέπει την αλλαγή της πίεσης του κρυστάλλου σε ηλεκτρικό ρεύμα – πιεζοηλεκτρικό φαινόμενο
    )​
  2. τα piezo pickups δεν τροποποιούν τα μαγνητικά πεδία (και φυσικά δεν συλλαμβάνουν ούτε τον βόμβο 50 Hz από ΔΕΗ ) και γι’ αυτό παράγουν διαφορετικό ήχο σε σχέση με τα magnetic pickups .
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Το όποιο ξύλο του μπράτσου ή σκάφους της ηλεκτρικής συμβάλλει αμελητέα στην όποια ποιότητα ή μη του ήχου. Αυτό για το οποίο φημίζεται η Gibson, Fender…..είναι τα δικά τους magnet pick up που αυτά είναι που δίνουν την ηχητική ποιότητα (και φυσικά οι χορδές, ο ενισχυτής , τα ηχεία και τα δάκτυλα του οργανοπαίχτη - ΟΧΙ όμως το ξύλο) και φυσικά η αντοχή τους.στο να μη σκευρώνουν λόγω του καλού ξύλου
OK
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.810
Reaction score
21.687
Εμεις ειμαστε κοντα,κανουμε για την πλακα μας μερικες δοκιμες αν θελεις.
Θα το οργανώσουμε, να είσαι σίγουρος. Πρώτα στο δικό σου σύστημα και μετά στο δικό μου.;)
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.184
Reaction score
42.348
Τα παρακάτω είναι πορίσματα φυσικής που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν:

1. τα magnet pick ups παράγουν τον ήχο με διαταραχή του μαγνητικού πεδίου τους (διαταραχή μαγνητικής ροής) από τη δόνηση των συρμάτινων χορδών (Ηλεκτρομαγνητικό φαινόμενο- που απαιτεί πηνία και μόνιμους μαγνήτες στις ηλεκτρικές κιθάρες).

2. Τα magnet pick ups δεν μπορούν να συλλάβουν δόνηση του σκάφους της κιθάρας.

3. Οι ναύλον χορδές δεν μπορούν να προκαλέσουν διαταραχή του μαγνητικού πεδίου του magnet pick up.

4. Το σκάφος της κιθάρας συμβάλλει στον ενισχυμένο ήχο μόνο στο βαθμό που το σώμα (κυρίως το καπάκι) επηρεάζει τη δόνηση των χορδών. Η ηλεκτρική κιθάρα όμως δεν έχει αντηχείο και άρα η συμβολή του σώματος της στην παραγωγή ήχου είναι αμελητέα.

Ήμουν πολύ προσεκτικός στην διατύπωση στο #174 γιατί ήξερα ότι θα υπάρξει αρνητικός άκριτος σχολιασμός.
Το όποιο ξύλο του μπράτσου ή σκάφους της ηλεκτρικής συμβάλλει αμελητέα στην όποια ποιότητα ή μη του ήχου. Αυτό για το οποίο φημίζεται η Gibson, Fender…..είναι τα δικά τους magnet pick up που αυτά είναι που δίνουν την ηχητική ποιότητα (και φυσικά οι χορδές, ο ενισχυτής , τα ηχεία και τα δάκτυλα του οργανοπαίχτη - ΟΧΙ όμως το ξύλο) και φυσικά η αντοχή τους.στο να μη σκευρώνουν λόγω του καλού ξύλου

Snake oil λοιπόν ο ισχυρισμός ότι το ξύλο της ηλεκτρικής συμβάλλει στην ποιότητα του ήχου.

Δείτε εδώ 100άδες forum να ασχολούνται με το θέμα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το μαγικό καλώδιο τροφοδοσίας

Να κι ένα τρυκ δικό μου που στην αρχή φαίνεται ότι καταρρίπτει τα ανωτέρω , αλλά στη συνέχεια αποδεικνύεται ότι στην ουσία δεν είναι τίποτε άλλο παρά απλό πόρισμα φυσικής. Αξίζει να παρακολουθήσετε το video μέχρι τέλους:

  1. Τα piezo pickups συλλαμβάνουν τη φυσική δόνηση του ξύλου οργάνου (​
    το piezo-pickup μετατρέπει την αλλαγή της πίεσης του κρυστάλλου σε ηλεκτρικό ρεύμα – πιεζοηλεκτρικό φαινόμενο
    )​
  2. τα piezo pickups δεν τροποποιούν τα μαγνητικά πεδία (και φυσικά δεν συλλαμβάνουν ούτε τον βόμβο 50 Hz από ΔΕΗ ) και γι’ αυτό παράγουν διαφορετικό ήχο σε σχέση με τα magnetic pickups .
.. μα απο μονος σου δεν αποδεικνυεις κατι .. !!! το αναποδο μαλιστα !!(το καταλαβα λαθος?) το σωμα και το ξυλο στην κιθραρα ακουγεται απο τους μικροσυντονησμους κ' δονησεις του ξυλου στις χορδες μεταφερουν στο σωμα...οποτε δονουνται και οι οι ιδιοι οι μαγνητες , μα αν δεν συνεβαινε αυτο ...δεν θα ειχε καμια διαφορα ενα σκαφος (hollowbody/semihollowbody) με ενα solid body (δεν ξερω πως το λενε στα ελληνικα).. (και δεν θα επεκταθω στα χιλιαδες παραδειγματα οργανων .. ενισχητων κοκ)

to "wax Potting "= βουτανε τους μαγνητες σε κερι, για να ειναι λιγοτερο επιρεπεις σε αναδραση (feedback δεν το λενε ενυσχητη-κιθαρας) και εξωτερικου θορυβους απο το σωμα..

Μην μπερδευουμε το Hifi - σαν υψηλη πιστοτητα (ή οτι εχει μεινει απο αυτη..χαχα) - με τον κιθαριστα .. παικτη .. παράτερα... και ακυρη η αντιπαραβολη .. και εχουν και αλλο σκοπο-στοχο-κατευθυνση.. για ονομα !
Εδω απο κεφαλη πικαπ απο σωμα σε σωμα..ξυλο / αλουμινιο / πλαστικο εχουμε διαφορες...
Αλλο το ρευμα τροφοδοσιας και αλλο ο μαγνητης της κιθαρας.. επειδη σε ενα θεμα (πιθανως να) εχεις (καποιο) δικιο , δεν ειναι απαραιτητο να εχεις και σε καποιο αλλο... (και δεν το κρινω εγω..) !!
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Το αυτί δεν είναι όργανο.
Μάλιστα είναι έτσι κατασκευασμένο, σαν να έχει μέσα ένα ρυθμιστικό σύστημα, που το προσαρμόζει στο να ακούει ήχους διαφόρων εντάσεων.
Μπορεί να κάνει, τον ήχο από ένα τριζόνι να ακούγεται εκκωφαντικός και μετά από λίγο το ίδιο το αυτί να ακούει τον δαιμονισμένο θόρυβο μιας μπετονιέρας μ' ένα ελαφρό συναίσθημα δυσφορίας.
Η ικανότητα όμως του αυτιού να προσαρμόζεται κάνει την απόκριση του σε διάφορες εντάσεις ηχητικής ενέργειας μη γραμμική.
Τα πειράματα απέδειξαν ότι η απόκριση αυτή είναι λογαριθμική ( Νόμος Fechner-Weber) .

Η λογαριθμική απόκριση του αυτιού δεν είναι κάτι το παράξενο.
Είναι μια φυσιολογική λειτουργία που την πρόβλεψε η φύση ώστε με τον τρόπο αυτό να προφυλάσσεται το αυτί μας από δυνατούς ήχους.
Αν όμως ακούτε πχ μια συχνότητα με δυνατή στάθμη για μεγάλο χρονικό διάστημα (μήνες ή και χρόνια) το αυτί μπορεί να την απορρίψει και στη γύρω περιοχή να ακούτε μέχρι και 40db κάτω .
Ο τύπος που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του db είναι: db=10λογP1/P2
Ο όρος πχ 95 db έτσι σκέτα ΔΕΝ έχει νόημα . Απλά αυτός που το λέει ίσως εννοεί 95 db SPL ή με κάποια αναφορά.
...ακομα και για τη λειτουργια της ακοης εχετε αποψη Κε Σκιαθιτη! Γιατι δεν δηλωνετε το εξης: ενταξει βρε αδερφε γραφετε ολοι, η οι περισσοτεροι τουλαχιστον,;οτι ακουτε διαφορες, για να σας αποδειξω λοιπον οτι κανετε λαθος, θα δοκιμασω δυο-τρια καλωδια και θα κοινοποιησω τα αποτελεσματα. Γιατι αρνεισθαι πεισματικα να το κανετε; τοση κουβεντα γινεται εδω μεσα για αυτο το ζητημα. Ειλικρινα δεν καταλαβαινω αυτη την εμμονη σας να στεκεστε μονο στην επιστημονικη σας αποψη. Καντετο και πειτε μας, τι διαπιστωσατε. Επισης καλο θα ηταν να ξερουμε και σε τι συστημα θα γινουν οι δοκιμες..θα το
Το αυτί δεν είναι όργανο.
Μάλιστα είναι έτσι κατασκευασμένο, σαν να έχει μέσα ένα ρυθμιστικό σύστημα, που το προσαρμόζει στο να ακούει ήχους διαφόρων εντάσεων.
Μπορεί να κάνει, τον ήχο από ένα τριζόνι να ακούγεται εκκωφαντικός και μετά από λίγο το ίδιο το αυτί να ακούει τον δαιμονισμένο θόρυβο μιας μπετονιέρας μ' ένα ελαφρό συναίσθημα δυσφορίας.
Η ικανότητα όμως του αυτιού να προσαρμόζεται κάνει την απόκριση του σε διάφορες εντάσεις ηχητικής ενέργειας μη γραμμική.
Τα πειράματα απέδειξαν ότι η απόκριση αυτή είναι λογαριθμική ( Νόμος Fechner-Weber) .

Η λογαριθμική απόκριση του αυτιού δεν είναι κάτι το παράξενο.
Είναι μια φυσιολογική λειτουργία που την πρόβλεψε η φύση ώστε με τον τρόπο αυτό να προφυλάσσεται το αυτί μας από δυνατούς ήχους.
Αν όμως ακούτε πχ μια συχνότητα με δυνατή στάθμη για μεγάλο χρονικό διάστημα (μήνες ή και χρόνια) το αυτί μπορεί να την απορρίψει και στη γύρω περιοχή να ακούτε μέχρι και 40db κάτω .
Ο τύπος που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του db είναι: db=10λογP1/P2
Ο όρος πχ 95 db έτσι σκέτα ΔΕΝ έχει νόημα . Απλά αυτός που το λέει ίσως εννοεί 95 db SPL ή με κάποια αναφορά.
...καλή η ανάλυσή σας σχετικά με τη λειτουργία της ακοής, καλό είναι που έχετε άποψη και για αυτό. Το ζητούμενο όμως είναι άλλο, όσο επιμένετε στην άρνησή σας να δοκιμάσετε δύο-τρία καλώδια τροφοδοσίας αναγνωρισμένων εταιριών στο σύστημά σας και να γράψετε δημόσια τα αποτελέσματα, οι θεωρίες σας παραμένουν τέτοιες. Σας το ζητώ και σαν προσωπική χάρη αν θέλετε, υπόσχεσθαι ότι θα το κάνετε? Επίσης καλό θα ήταν να γνωρίζουμε και σε ποιο σύστημα θα γίνουν οι δοκιμές, εάν τις πραγματοποιήσετε τελικά.....
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
.. μα απο μονος σου δεν αποδεικνυεις κατι .. !!! το αναποδο μαλιστα !!(το καταλαβα λαθος?) το σωμα και το ξυλο στην κιθραρα ακουγεται απο τους μικροσυντονησμους κ' δονησεις του ξυλου στις χορδες μεταφερουν στο σωμα...οποτε δονουνται και οι οι ιδιοι οι μαγνητες , μα αν δεν συνεβαινε αυτο ...δεν θα ειχε καμια διαφορα ενα σκαφος (hollowbody/semihollowbody) με ενα solid body (δεν ξερω πως το λενε στα ελληνικα).. (και δεν θα επεκταθω στα χιλιαδες παραδειγματα οργανων .. ενισχητων κοκ)

to "wax Potting "= βουτανε τους μαγνητες σε κερι, για να ειναι λιγοτερο επιρεπεις σε αναδραση (feedback δεν το λενε ενυσχητη-κιθαρας) και εξωτερικου θορυβους απο το σωμα..

Μην μπερδευουμε το Hifi - σαν υψηλη πιστοτητα (ή οτι εχει μεινει απο αυτη..χαχα) - με τον κιθαριστα .. παικτη .. παράτερα... και ακυρη η αντιπαραβολη .. και εχουν και αλλο σκοπο-στοχο-κατευθυνση.. για ονομα !
Εδω απο κεφαλη πικαπ απο σωμα σε σωμα..ξυλο / αλουμινιο / πλαστικο εχουμε διαφορες...
Αλλο το ρευμα τροφοδοσιας και αλλο ο μαγνητης της κιθαρας.. επειδη σε ενα θεμα (πιθανως να) εχεις (καποιο) δικιο , δεν ειναι απαραιτητο να εχεις και σε καποιο αλλο... (και δεν το κρινω εγω..) !!
Η όλη τοποθέτηση για την ηλεκτρική κιθάρα απλά αφορούσε ότι τέτοιες διαφωνίες για snake oil υπάρχουν όχι μόνο στο high end αλλά και αλλού.
Πιο απλά δεν γίνεται να το περιγράψω αν και είμαστε off topic.
Αν όμως θες περισσότερες πληροφορίες δες προσεκτικά το video και το link που παραπέμπει
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.677
Reaction score
58.329
Είναι τοπικές τροφοδοσίες dc απο εξωτερικό τροφοδοτικό και μπαταρίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μοντέλα τελικών Krell FPB CX την περασμένη δεκαετία διέθεταν καλώδια τροφοδοσίας φυτευτά και η εταιρεία συνιστούσε στους ιδιοκτήτες να μην λαμβάνουν πρωτοβουλίες ΄΄βελτίωσης΄΄...
Μην ανησυχεις ομως,για ολους υπαρχει και μελλον ;)
Ακόμα και για τους μονίμως...επιρρεπείς.;)
Κύριε Coyia έχετε παντελή άγνοια. Αυτά τα καλώδια είναι φτιαγμένα από παρθένες υπό το φως του φεγγαριού πάνω στο Σινικό τείχος και η ασφάλεια ειναι φτιαγμένη σε ορεινό χωριό στα βάθη της Απω Ανατολής και όλα αυτά μεσα σε ημιδιαφανές plexiglas. :p:p:p
Δεν σχολιάζει κανείς τη σπιτική ασφαλειοθήκη της 10ετίας του '60 που βιδώνει με αλουμινένια βόλτα, και ανησυχώ. Και ποιος ξέρει τί ασφάλεια θα έχει μέσα. Πολωνέζικη; Βουλγάρικη; Ουκρανική; Ή ελληνική; Πείτε κάτι και για τα λεπτούλικα στριφτά καλωδιάκια στο πρωτεύον των ΜΤΣ, στα 230V. Να μη μιλήσω για τους "κλέφτες" της δεκάρας -κυριολεκτικά- με τους οποίους συνδέεται το δευτερεύον των μετασχηματιστών, της ASR όλ' αυτά, η οποία είναι -πώς το είπαμε; Χάι εντ; Οκ, χάι εντ.
Σημαντική λεπτομέρεια: Αυτά τα ταπεινά πράγματα είναι κλεισμένα στο σασί και δεν φαίνονται με το γυμνό μάτι του χαϊεντά. Πείτε μου τώρα τί ακούτε.
Ακούμε...Klepsiglas.;)

Σχετικά με κάτι που διατυπώθηκε προηγουμένως,έχει ήδη εξηγηθεί ότι η αύξηση στη διακριτότητα μεμονωμένων οργάνων ως προς αναπαραγόμενο master,εφόσον δεν θα ήταν αυτή συνδεδεμένη με την αρχική παραγωγή,τείνει να μην προκύπτει ως μεμονωμένη ωφέλεια,αλλά θα συνοδεύεται και από δευτερογενή φαινόμενα-θετικά ή αρνητικά για την ολική αντίληψη- σε αντίστοιχες ζώνες του φάσματος...
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.184
Reaction score
42.348
Η όλη τοποθέτηση για την ηλεκτρική κιθάρα απλά αφορούσε ότι τέτοιες διαφωνίες για snake oil υπάρχουν όχι μόνο στο high end αλλά και αλλού.
Πιο απλά δεν γίνεται να το περιγράψω αν και είμαστε off topic.
Αν όμως θες περισσότερες πληροφορίες δες προσεκτικά το video και το link που παραπέμπει
χαχα, οκαυ! :) ειδα τα βιντεο .. το ξυλο παιζει εναν βαθμο (ισως μικρο) αλλα μην τα ισοπεδωνουμε ολα .. το πιο απλο παραδειγμα ειναι telecaster με maple-rosewood (σφενδαμο-τριανταφυλλια).. εχουν μια καποια διαφορα .. τοσο και οι διαφορες αναμεσα στα σωματα basswood/maple κτλ ειναι χαρακτηριστηκα που διαφοροποιουν τον ηχο.. σε home recording δεν διακρινονται ευκολα, οσο ομως ανεβαινει η κλιμακα αυτα ειναι/γινονται εμφανη.. (εδω επ-ερχεται το high end )..
Ειναι αυτο που λεει ενα παλιο ρητο "η μουσικη (Οπως και το Hifi) ειναι ενα παιχνιδι που πολλοι μπορουν να πουν πολλα, ειναι προτιμοτερο να παιξεις", τι ειπα παλι..!!! anyway ! cheers! και καλη συνεχεια :)
 


stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
...ακομα και για τη λειτουργια της ακοης εχετε αποψη Κε Σκιαθιτη! Γιατι δεν δηλωνετε το εξης: ενταξει βρε αδερφε γραφετε ολοι, η οι περισσοτεροι τουλαχιστον,;οτι ακουτε διαφορες, για να σας αποδειξω λοιπον οτι κανετε λαθος, θα δοκιμασω δυο-τρια καλωδια και θα κοινοποιησω τα αποτελεσματα. Γιατι αρνεισθαι πεισματικα να το κανετε; τοση κουβεντα γινεται εδω μεσα για αυτο το ζητημα. Ειλικρινα δεν καταλαβαινω αυτη την εμμονη σας να στεκεστε μονο στην επιστημονικη σας αποψη. Καντετο και πειτε μας, τι διαπιστωσατε. Επισης καλο θα ηταν να ξερουμε και σε τι συστημα θα γινουν οι δοκιμες..θα το

...καλή η ανάλυσή σας σχετικά με τη λειτουργία της ακοής, καλό είναι που έχετε άποψη και για αυτό. Το ζητούμενο όμως είναι άλλο, όσο επιμένετε στην άρνησή σας να δοκιμάσετε δύο-τρία καλώδια τροφοδοσίας αναγνωρισμένων εταιριών στο σύστημά σας και να γράψετε δημόσια τα αποτελέσματα, οι θεωρίες σας παραμένουν τέτοιες. Σας το ζητώ και σαν προσωπική χάρη αν θέλετε, υπόσχεσθαι ότι θα το κάνετε? Επίσης καλό θα ήταν να γνωρίζουμε και σε ποιο σύστημα θα γίνουν οι δοκιμές, εάν τις πραγματοποιήσετε τελικά.....
Φυσικά έχω άποψη αφού όλες οι τηλεπικοινωνίες στηρίζονται στα db και στη λογαριθμική απόκριση του αυτιού.
Μα είναι δυνατόν να ζητάς από ένα συνταξιούχο να αγοράσει ακριβά καλώδια χωρίς να τα χρειάζεται και να πιστεύει ότι εξυπηρετούν απλά για να σας ικανοποιήσω ??
Αν σήμερα διέθετα παλμογράφο ή Spectrum Analyzer και γεννήτρια AF - το δε αυτί δεν το θεωρώ όργανο μετρήσεως - ίσως σου έκανα το χατήρι να μου τα έστελνες και να έκανα τον έλεγχο
Έχω κάνει εκατοντάδες μετρήσεις σε καλώδια όλων των ειδών ( τροφοδοσίας AC & DC, γειώσεων, Audio , Video ,VHF ,UHF, SHF, Waveguide) και η εμπειρία μου λέει ότι όποια προβλήματα εντοπίζονταν στα connectors (χαλαρές επαφές,ψυχρές κολλήσεις,διακοπές,τσακίσματα...).
Στα 50Hz καλώδια τροφοδοσίας ότι ποιότητας και οποιουδήποτε υλικού κατασκευής ΔΕΝ βρήκα ποτέ ΚΑΜΙΑ διαφορά αλλά ούτε και κανένα εγχειρίδιο (εκπαιδεύτηκα σ' όλες τις τεχνολογίες - με λυχνίες, τρανζίστορς, πύλες, ολοκληρωμένα...) έκανε ποτέ νύξη για ποιότητα ενισχυτή που να εξαρτάται από το καλώδιο τροφοδοσίας.
Αν τα ίδια υλικά των αγωγών προορίζονταν για πέραν των UHF τότε ναι θα υπήρχε διαφορά (πράγματι τα καλώδια διασύνδεσης σε διάφορα στάδια ήταν διαφορετικής δομής (συστρεφόμενα των 600Ω σε στάθμη τηλεφωνκού καναλιού 600Ω, ομοαξονικά 75Ω σε στάθμη 70Mhz , ομοαξονικά 50Ω ή κυματοδηγοί σε στάθμη από 2GHz - 14 GHz).
Αν δεν με απατά η μνήμη μου το Link Analyzer και spectrum analyzer αξίας τότε 35.0000.000 δρχ με το οποίο μετρούσαμε την ποιότητα του radio link το τροφοδοτούσαμε με 220V είτε με μπαλαντέζα είτε απ' ευθείας από την πρίζα ποτέ κατά την βαθμονόμηση δεν έδωσε θόρυβο επι της οθόνης .
Μπορεί για πολλούς τα ανωτέρω να είναι Κινέζικα και δεν έχω να προσφέρω κάτι παραπάνω στο θέμα αφού ανακυκλώνουμε τα ίδια και τα ίδια απλά δεν θα ασχοληθώ άλλο με το θέμα εκτός αν υπάρξει κάτι άλλο από τα χιλιοειπωμένα
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
κανένα εγχειρίδιο (εκπαιδεύτηκα σ' όλες τις τεχνολογίες - με λυχνίες, τρανζίστορς, πύλες, ολοκληρωμένα...) έκανε ποτέ νύξη για ποιότητα ενισχυτή που να εξαρτάται από το καλώδιο τροφοδοσίας.
Ουτε εδω εγινε τετοιος ισχυρισμος απο κανεναν.Που το ειδατε αυτο?
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
.
Φυσικά έχω άποψη αφού όλες οι τηλεπικοινωνίες στηρίζονται στα db και στη λογαριθμική απόκριση του αυτιού.
Μα είναι δυνατόν να ζητάς από ένα συνταξιούχο να αγοράσει ακριβά καλώδια χωρίς να τα χρειάζεται και να πιστεύει ότι εξυπηρετούν απλά για να σας ικανοποιήσω ??
Αν σήμερα διέθετα παλμογράφο ή Spectrum Analyzer και γεννήτρια AF - το δε αυτί δεν το θεωρώ όργανο μετρήσεως - ίσως σου έκανα το χατήρι να μου τα έστελνες και να έκανα τον έλεγχο
Έχω κάνει εκατοντάδες μετρήσεις σε καλώδια όλων των ειδών ( τροφοδοσίας AC & DC, γειώσεων, Audio , Video ,VHF ,UHF, SHF, Waveguide) και η εμπειρία μου λέει ότι όποια προβλήματα εντοπίζονταν στα connectors (χαλαρές επαφές,ψυχρές κολλήσεις,διακοπές,τσακίσματα...).
Στα 50Hz καλώδια τροφοδοσίας ότι ποιότητας και οποιουδήποτε υλικού κατασκευής ΔΕΝ βρήκα ποτέ ΚΑΜΙΑ διαφορά αλλά ούτε και κανένα εγχειρίδιο (εκπαιδεύτηκα σ' όλες τις τεχνολογίες - με λυχνίες, τρανζίστορς, πύλες, ολοκληρωμένα...) έκανε ποτέ νύξη για ποιότητα ενισχυτή που να εξαρτάται από το καλώδιο τροφοδοσίας.
Αν τα ίδια υλικά των αγωγών προορίζονταν για πέραν των UHF τότε ναι θα υπήρχε διαφορά (πράγματι τα καλώδια διασύνδεσης σε διάφορα στάδια ήταν διαφορετικής δομής (συστρεφόμενα των 600Ω σε στάθμη τηλεφωνκού καναλιού 600Ω, ομοαξονικά 75Ω σε στάθμη 70Mhz , ομοαξονικά 50Ω ή κυματοδηγοί σε στάθμη από 2GHz - 14 GHz).
Αν δεν με απατά η μνήμη μου το Link Analyzer και spectrum analyzer αξίας τότε 35.0000.000 δρχ με το οποίο μετρούσαμε την ποιότητα του radio link το τροφοδοτούσαμε με 220V είτε με μπαλαντέζα είτε απ' ευθείας από την πρίζα ποτέ κατά την βαθμονόμηση δεν έδωσε θόρυβο επι της οθόνης .
Μπορεί για πολλούς τα ανωτέρω να είναι Κινέζικα και δεν έχω να προσφέρω κάτι παραπάνω στο θέμα αφού ανακυκλώνουμε τα ίδια και τα ίδια απλά δεν θα ασχοληθώ άλλο με το θέμα εκτός αν υπάρξει κάτι άλλο από τα χιλιοειπωμένα
.φυσικα και δεν εννουσα να αγορασετε, να δανειστειτε εννοουσα.
Ισως το λαθος σας να ειναι οτι βλεπετε τα πραγματα μεσα απο τη οπτικη της δουλειας που κανατε. Οταν ομως παιρνετε θεση σε θεματα αμιγως ηχου, θα πρεπει να εχετε και αυτη τη δυνατοτητα προκειμενου να υποστηριζετε τις αποψεις σας.
Παντως θα ηθελα να μας γνωρισετε και το συστημα σας.
Να ειστε καλα .
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.980
Reaction score
85.271
Εγώ πάντως θα συμβούλευα όσους έχουν βαλθεί να διαλευκάνουν τον μύθο των καλωδίων να διαλευκάνουν πρώτα ένα άλλο μύθο.

Το μύθο τους πως παίζει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Με ποιο απλά λόγια δεν καταλαβαίνω από που πηγάζει αυτή η βεβαιότητα για τα καλώδια όταν πολλοί δεν έχουν ιδέα - επαφή, για το πως παίζει - μετράει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Πως μπορεί κάποιος να έχει άποψη για λεπτομέρειες όπως τα καλώδια, όταν για παράδειγμα το σύστημά του έχει flutter echo και στάσιμα με το κιλό?

Με λίγα λόγια "Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο".

Λύστε πρώτα αυτόν τον μύθο και μετά ευχαρίστως να μιλήσουμε και για τα καλώδια.
Αυτό.

Λεω να το κάνω quote καθε 10-15 posts, μεχρι να το χωνέψετε.
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.454
Εγώ πάντως θα συμβούλευα όσους έχουν βαλθεί να διαλευκάνουν τον μύθο των καλωδίων να διαλευκάνουν πρώτα ένα άλλο μύθο.

Το μύθο τους πως παίζει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Με ποιο απλά λόγια δεν καταλαβαίνω από που πηγάζει αυτή η βεβαιότητα για τα καλώδια όταν πολλοί δεν έχουν ιδέα - επαφή, για το πως παίζει - μετράει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Πως μπορεί κάποιος να έχει άποψη για λεπτομέρειες όπως τα καλώδια, όταν για παράδειγμα το σύστημά του έχει flutter echo και στάσιμα με το κιλό?

Με λίγα λόγια "Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο".

Λύστε πρώτα αυτόν τον μύθο και μετά ευχαρίστως να μιλήσουμε και για τα καλώδια.
Προφανώς η συμβουλή απευθύνεται και σε όσους είναι βέβαιοι πως ακούνε διαφορές με τα καλώδια τροφοδοσίας...
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.184
Reaction score
42.348

Ν

Νίκος Σταθόπουλος

Guest
Το αυτί δεν είναι όργανο.
Μάλιστα είναι έτσι κατασκευασμένο, σαν να έχει μέσα ένα ρυθμιστικό σύστημα, που το προσαρμόζει στο να ακούει ήχους διαφόρων εντάσεων.
Μπορεί να κάνει, τον ήχο από ένα τριζόνι να ακούγεται εκκωφαντικός και μετά από λίγο το ίδιο το αυτί να ακούει τον δαιμονισμένο θόρυβο μιας μπετονιέρας μ' ένα ελαφρό συναίσθημα δυσφορίας.
Η ικανότητα όμως του αυτιού να προσαρμόζεται κάνει την απόκριση του σε διάφορες εντάσεις ηχητικής ενέργειας μη γραμμική.
Τα πειράματα απέδειξαν ότι η απόκριση αυτή είναι λογαριθμική ( Νόμος Fechner-Weber) .

Η λογαριθμική απόκριση του αυτιού δεν είναι κάτι το παράξενο.
Είναι μια φυσιολογική λειτουργία που την πρόβλεψε η φύση ώστε με τον τρόπο αυτό να προφυλάσσεται το αυτί μας από δυνατούς ήχους.
Αν όμως ακούτε πχ μια συχνότητα με δυνατή στάθμη για μεγάλο χρονικό διάστημα (μήνες ή και χρόνια) το αυτί μπορεί να την απορρίψει και στη γύρω περιοχή να ακούτε μέχρι και 40db κάτω .
Ο τύπος που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του db είναι: db=10λογP1/P2
Ο όρος πχ 95 db έτσι σκέτα ΔΕΝ έχει νόημα . Απλά αυτός που το λέει ίσως εννοεί 95 db SPL ή με κάποια αναφορά.
Εγώ θα το ξαναπώ, εμείς προς το παρόν δεν ασχολούμαστε με τις διαφοροποιήσεις συχνοτικά, αλλά με το εάν και μόνο εάν ( χωρίς να μας απασχολεί ο λόγος σε πρώτη φάση ) προκύπτουν αλλαγές στον ήχο κατά την αλλαγή καλωδίων. Και όπως σχολιάστηκε νωρίτερα, αναφέρεστε στη πολυετή εμπειρία σας ( η οποία είναι σεβαστή ), στον μυθικό εξοπλισμό που έχετε χρησιμοποιήσει, αλλά δεν προβαίνετε στο πιο απλό: Δοκιμή σε ένα καλό, αποκαλυπτικό σύστημα. Να μας πείτε αν ακούγονται αλλαγές ή όχι και μετά το συζητάμε για τους λόγους.

Εγώ πάντως θα συμβούλευα όσους έχουν βαλθεί να διαλευκάνουν τον μύθο των καλωδίων να διαλευκάνουν πρώτα ένα άλλο μύθο.

Το μύθο τους πως παίζει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Με ποιο απλά λόγια δεν καταλαβαίνω από που πηγάζει αυτή η βεβαιότητα για τα καλώδια όταν πολλοί δεν έχουν ιδέα - επαφή, για το πως παίζει - μετράει το σύστημά τους στην θέση ακρόασης.

Πως μπορεί κάποιος να έχει άποψη για λεπτομέρειες όπως τα καλώδια, όταν για παράδειγμα το σύστημά του έχει flutter echo και στάσιμα με το κιλό?

Με λίγα λόγια "Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο".

Λύστε πρώτα αυτόν τον μύθο και μετά ευχαρίστως να μιλήσουμε και για τα καλώδια.
Ναι, αλλά όταν έχεις όλα τα συστατικά του συστήματος απείραχτα ( ακόμα και το δωμάτιο δηλαδή, δεν κάνεις καμία απολύτως αλλαγή στο χώρο, στη τοποθέτηση ), τότε εάν προκύψουν αλλαγές, αυτές οφείλονται στον παράγοντα που μεταβάλεται. Επαναλαμβάνω, προς το παρόν είμαστε στη φάση του αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν διαφορές ( ευχάριστες ή δυσάρεστες, προς τη flat κατεύθυνση ή προς τον υπερτονισμό, δεν έχει σημασία ) κατά την εναλλαγή των καλωδίων. Το πως θα βελτιώσουμε όσο πάει ένα σύστημα, είναι μια άλλη κουβέντα ( και συμφωνώ με το room treatment, απλά δεν είναι το ζητούμενο αυτή τη στιγμή ).
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.997
Μηνύματα
2.958.319
Members
38.275
Νεότερο μέλος
sakell
Top